ORDRE 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat. [2017/7681]
(DOGV núm. 8122 de 07.09.2017) Ref. Base de dades 007903/2017
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública Grup temàtic: Legislació Matèries: Sanitat Descriptors: Temàtics: servei sanitari, reglamentació del transport, transport de malalts, control sanitari, diagnosi mèdica, salut pública, primers auxilis, investigació mèdica, investigació científica, biologia, material medicoquirúrgic , monografies
ORDRE 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat. [2017/7681]
Índex
Preàmbul
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Títol II. Procediment dautorització, certificació i inscripció
Capítol I. Procediment dautorització de centres, serveis sanitaris i biobancs
Secció primera. Procediment dautorització
Article 2. Autorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs
Article 3. Tipus dautorització sanitària i definicions
Article 4. Òrgan competent
Article 5. Presentació de sol·licituds
Article 6. Documentació
Article 7. Esmena de sol·licituds
Article 8. Informes tècnics
Article 9. Període dinformació pública
Article 10. Inspecció dels centres, serveis sanitaris i biobancs
Article 11. Resolució / finalització / terminació del procediment
Secció segona. Revocació de lautorització sanitària
Article 12. Procediment de revocació
Capítol II. Procediment de certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre
Secció primera. Procediment de certificació
Article 13. Obligacions dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre
Article 14. Procediment de concessió de la certificació tecnicosanitària
Article 15. Òrgan competent
Article 16. Període de validesa de les certificacions tecnicosanitàries
Secció segona. Revocació de la certificació tecnicosanitària
Article 17. Procediment de revocació
Capítol III. Procediment dinscripció de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de làmbit sanitari
Article 18. Procediment dinscripció
Títol III. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris
Article 19. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris
Títol IV. Requisits dels centres, serveis sanitaris i biobancs
Article 20. Requisits bàsics dels centres, serveis sanitaris i biobancs
Títol V. Registres sanitaris
Capítol I. Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana
Article 21. Finalitat del Registre
Article 22. Naturalesa i dependència
Article 23. Contingut del Registre
Article 24. Assentaments del Registre
Article 25. Actualització del Registre
Capítol II. Registre Autonòmic de Biobancs
Article 26. Finalitat i dependència
Article 27. Naturalesa
Article 28. Contingut del Registre
Capítol III. Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana
Article 29. Finalitat del Registre
Article 30. Naturalesa i dependència
Article 31. Contingut del Registre
Article 32. Dades registrals bàsiques
Article 33. Assentaments del Registre
Capítol IV. Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs
Article 34. Finalitat del Registre
Article 35. Naturalesa i dependència
Article 36. Contingut del Registre
Article 37. Assentaments del Registre
Disposició addicional
Única. No increment de la despesa
Disposicions transitòries
Primera. Sol·licituds en tràmit
Segona. Adaptació de recursos autoritzats
Tercera. Actualització del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana
Disposició derogatòria
Única. Normativa que es deroga
Disposició final
Única. Entrada en vigor.
PREÀMBUL
La Llei 14/1986, de 25 dabril, general de sanitat, estableix amb caràcter de normativa bàsica que els centres i establiments sanitaris, qualssevol que en siga el nivell i la categoria o el titular, precisaran autorització administrativa prèvia per a la seua instal·lació i funcionament, així com per a les modificacions que respecte de la seua estructura i règim inicial puguen establir-se. A més, assenyala que les bases generals sobre qualificació, registre i autorització seran establides per reial decret.
La Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, assenyala que mitjançant reial decret es determinaran, amb caràcter bàsic, les garanties mínimes de seguretat i qualitat que hauran de ser exigides per a la regulació i autorització, per part de les comunitats autònomes, de lobertura i posada en funcionament en el seu respectiu àmbit territorial dels centres sanitaris. Els requisits bàsics esmentats aniran dirigits a garantir que el centre, establiment o servei sanitari compta amb els mitjans necessaris per a realitzar les activitats a què va destinat. Així mateix, estableix que «els requisits mínims podran ser complementats per les comunitats autònomes per a tots els centres, establiments i serveis sanitaris del seu àmbit territorial».
El Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre, pel qual sestableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris, regula les bases del procediment de la seua autorització, estableix una classificació, denominació i definició comuna per a tots ells, i crea un registre i un catàleg general dels centres, serveis i establiments esmentats.
En matèria de vehicles de transport sanitari el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, estableix les característiques tècniques, lequipament sanitari i la dotació de personal dels vehicles de transport sanitari per carretera.
El Reial decret 365/2009, de 20 de març, determina les condicions i requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de làmbit sanitari.
El Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, estableix els requisits bàsics dautorització i funcionament dels biobancs, amb fins dinvestigació biomèdica i del tractament de les mostres biològiques dorigen humà i regula el funcionament del Registre Nacional de Biobancs per a investigació biomèdica.
En làmbit autonòmic, larticle 84.1 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, estableix que els centres, serveis i establiments sanitaris, qualssevol que en siga el nivell i la categoria o el titular, siga una persona física o jurídica, requeriran autorització administrativa per a la seua instal·lació, obertura, funcionament, possibles modificacions i, si és el cas, tancament. Reglamentàriament es determinaran els requisits necessaris per a concedir lautorització esmentada i la seua inscripció en el registre corresponent.
El Decret 157/2014, de 3 doctubre, del Consell, pel qual sestableixen les autoritzacions sanitàries i sactualitzen, creen i organitzen els registres dordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat, estableix les bases generals del procediment dautorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs, així com de la certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre, lactualització i gestió dels registres dordenació sanitària existents i la creació del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.
Alhora, el mencionat Decret 157/2014, de 3 doctubre, en larticle 4, autoritza la conselleria amb competències en matèria de sanitat per a establir requisits complementaris als mínims que estableix el Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre, i normes daplicació per a lautorització de centres i serveis sanitaris; i, en larticle 5, per a determinar altres requisits, a més dels mínims exigits pel Reial decret 1716/2011, que estime necessaris per a la concessió de lautorització de constitució i funcionament dun biobanc en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana; així com en els articles 6 i 7, per a establir requisits addicionals als que es contemplen en el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, pel qual sestableixen les característiques tècniques, lequipament sanitari i la dotació de personal dels vehicles de transport sanitari per carretera, i en el Reial decret 365/2009, de 20 de març, pel qual sestableixen les condicions i requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització dels desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de làmbit sanitari.
Al seu torn, larticle 10.3 del Decret 157/2014, arreplega que la Conselleria de Sanitat establirà lestructura i el contingut del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana, dacord amb allò que sha establit per lOrdre PRE/1435/2013, de 23 de juliol, per la qual es va desenvolupar el Reglament de la Llei dordenació dels transports terrestres en matèria de transport sanitari per carretera.
És per tot això que es fa necessari sintetitzar en una única norma el procediment dautorització de centres, serveis sanitaris i biobancs i de certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana, així com establir els requisits complementaris dels mínims establits per la normativa bàsica per als centres, serveis sanitaris i biobancs que han de reunir per a la seua autorització i funcionament. Tenint en compte la variabilitat en la tipologia dels centres i serveis, els requisits complementaris que sestableixen són els considerats mínims comuns bàsics a tots ells que garanteixen que el centre, servei sanitari o biobanc compta amb els mitjans necessaris per a desenvolupar lactivitat en condicions bàsiques de qualitat i seguretat. Aquests requisits bàsics podran ser desenvolupats específicament en funció del tipus de centre o servei sanitari, establint amb major concreció requisits proporcionals a la seua tipologia.
Per a assegurar la transparència i seguretat jurídica de la ciutadania resulta, així mateix, necessari establir aquests requisits amb ladequat rang normatiu i la consegüent publicació daquests en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el web del departament.
Per a garantir la millor eficàcia i eficiència dels procediments, sen tendeix a la màxima simplificació per a facilitar la tramitació de les autoritzacions i reduir les càrregues administratives al ciutadà.
En relació als registres dordenació sanitària sha establit una estructura i contingut que facilite la màxima coordinació entre els registres mencionats en la present norma, i altres registres en làmbit autonòmic o estatal amb els quals necessàriament estan relacionats.
Alhora, es fa constar que la present norma està inclosa com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar per aquesta conselleria en el marc del Pla normatiu de ladministració de la Generalitat 2017, aprovat per Acord del Consell, de 17 de febrer de 2017.
Per tot això, en virtut dallò disposat en larticle 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de latribució de competències efectuada pel Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, realitzada la consulta pública prèvia per a demanar lopinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats, demanats els informes preceptius i fent ús, igualment, de lautorització concedida per la disposició final primera del Decret 157/2014, de 3 doctubre, del Consell, pel qual es regulen les autoritzacions sanitàries i sactualitzen, creen i organitzen els registres dordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat
ORDENE
Títol I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Constitueix lobjecte i àmbit daquesta ordre:
1. Desenvolupar el procediment dautorització dels centres i serveis sanitaris, tant públics com privats, ubicats en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a excepció daquells el procediment dautorització del qual vinga regulat per una normativa específica i regular el procediment dautorització sanitària dels biobancs amb fins dinvestigació biomèdica i les mostres biològiques dorigen humà, i el dobtenció de la certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana.
2. Establir els requisits tècnics complementaris bàsics que els centres i serveis sanitaris de la Comunitat Valenciana, han de complir per a la seua autorització sanitària.
3. Actualitzar i modernitzar els registres dordenació sanitària de la conselleria competent en matèria de sanitat: el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, el Registre Autonòmic de Biobancs, el Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs i el Registre Autonòmic de certificacions tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.
Títol II
Procediments dautorització, certificació i inscripció
Capítol I
Procediment dautorització de centres,
serveis sanitaris i biobancs
Secció primera
Procediment dautorització
Article 2. Autorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs
Els centres, serveis sanitaris i biobancs de la Comunitat Valenciana, hauran de comptar amb la preceptiva autorització sanitària amb caràcter previ a linici de la seua activitat. Així mateix, requeriran dautorització sanitària les seues modificacions i tancament.
Amb caràcter general, lautorització sanitària dels centres, serveis sanitaris i biobancs es concedirà per un període indefinit sempre que el centre, servei o biobanc mantinga la seua inscripció en el registre autonòmic corresponent, segons disposa larticle 25.
No obstant això, les autoritzacions per a lobtenció, processament, emmagatzematge, distribució i utilització dòrgans, cèl·lules i teixits sajustaran a la normativa específica existent per a aquest tipus dactivitats.
Lautorització sanitària que regula aquesta norma no eximeix els centres, serveis sanitaris i biobancs de lobtenció de la resta dautoritzacions o llicències que siguen necessàries per a lexercici de les seues activitats o el funcionament de les seues instal·lacions i equipament, ni del compliment duna altra normativa que els siga aplicable.
Article 3. Tipus dautorització sanitària i definicions
1. Autorització de funcionament: és la que faculta els centres i serveis sanitaris, públics i privats, de qualsevol classe i naturalesa, per a realitzar les seues activitats. Es concedirà per a cada centre sanitari així com per a cada un dels serveis que constitueixen la seua oferta assistencial. En el cas dels biobancs, nautoritza la constitució i el funcionament.
2. Autorització de modificació: sexigirà per a tots els centres i serveis sanitaris que realitzen canvis en la seua estructura i/ o instal·lacions, en la seua titularitat o en la seua oferta assistencial. En el cas dels biobancs, es requerirà per a qualsevol modificació substancial en les condicions i requisits que van motivar la concessió de lautorització de funcionament.
3. Autorització de renovació: sexigirà després de lautorització de funcionament, quan la normativa nexigisca la renovació periòdica.
4. Autorització de tancament: sexigirà per a tots aquells biobancs, centres i serveis sanitaris que vagen a finalitzar la seua activitat de manera definitiva, per trasllat o per cessament dactivitat.
5. Autorització dinstal·lació: sexigirà per a tots els centres i serveis sanitaris de nova creació que impliquen realització dobra nova o alteracions substancials en la seua estructura o instal·lacions. Lautorització dinstal·lació no autoritza el funcionament del centre o servei sanitari.
Article 4. Òrgan competent
1. Els titulars de les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública seran competents per a resoldre les autoritzacions de funcionament, modificació i tancament en els següents tipus de centres:
a) C.2.1 Consultes mèdiques.
b) C.2.2 Consultes daltres professionals sanitaris.
c) C.2.3 Centres datenció primària.
d) C.2.4 Centres polivalents.
e) C.2.5.1 Clíniques dentals.
f) C.2.5.6 Centres de diagnòstic (només els laboratoris extrahospitalaris).
g) C.2.5.7 Centres mòbils dassistència sanitària.
h) C.2.5.10 Centres de reconeixement.
i) C.2.5.11 Centres de salut mental.
j) C.2.5.90 Altres centres especialitzats.
k) C.2.90 Altres proveïdors dassistència sanitària sense internament.
l) C.3 serveis sanitaris integrats en una organització no sanitària.
2. En els biobancs i en tots els altres tipus de centres, així com en els tipus previstos en lapartat anterior en els quals el seu equipament o les tècniques diagnòstiques o terapèutiques utilitzades augmenten la seua complexitat, o es tracte de centres de nova creació a ubicar en edificis de nova planta o adaptació dedifici existent per a ús exclusiu de centre sanitari, la competència per a resoldre correspondrà a la direcció general competent en matèria dautorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris.
3. Lautorització daquells centres o serveis sanitaris, el procediment de la qual vinga regulat per una normativa específica, correspondrà a lòrgan que determine la normativa específica esmentada.
Article 5. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds dautorització sanitària es presentaran en els llocs i amb els mitjans previstos en la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El punt daccés únic de tramitació electrònica serà la seu electrònica de la Generalitat, que actualment és accessible en ladreça electrònica https://sede.gva.es des don es realitzaran els tràmits electrònics i estaran accessibles els models de formularis.
Les sol·licituds de renovació dautorització hauran de presentar-se almenys un mes abans de la finalització del termini de vigència de lanterior autorització.
Article 6. Documentació
1. La sol·licitud dautorització de funcionament haurà dacompanyar-se de la documentació següent:
a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat dús del local.
b) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a lautorització.
c) Relació de lequipament sanitari del centre.
d) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.
e) Certificat sobre els locals i instal·lacions, en el que es faça constar que el centre disposa dels locals i instal·lacions adequades al fi que es destinen, així com que compleix la normativa corresponent de protecció contra incendis i daccessibilitat i barreres arquitectòniques.
f) Plànols del centre: saportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, en el qual sindique la superfície total del centre, les seues dependències, així com, si és el cas, aquelles àrees o instal·lacions previstes en la normativa sobre requisits bàsics per a lautorització, aplicable en funció del tipus de centre.
El certificat sobre els locals i instal·lacions i els plànols del centre hauran de ser realitzats i firmats per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, etc.).
2. La sol·licitud dautorització dinstal·lació sacompanyarà de la documentació següent:
a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat dús del local.
b) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a lautorització.
c) Relació de lequipament sanitari del centre.
d) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.
e) Projecte tècnic que comprenga:
1) Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació del compliment de la legislació específica aplicable.
2) Plànols de conjunt i de detall a escala 1/50 o 1/100.
3)Termini previst dexecució.
El projecte tècnic haurà de ser realitzat i firmat per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, etc.).
3. La sol·licitud dautorització de modificació sacompanyarà de la documentació següent:
a) Si la modificació es refereix a canvis en lestructura i/o instal·lacions, saportarà:
1) Memòria de les modificacions a realitzar.
2) Certificat, realitzat i firmat per tècnic competent, sobre els locals i instal·lacions a modificar, en el que es faça constar que els locals i instal·lacions són adequats al fi que es destinen, així com que compleix la normativa corresponent de protecció contra incendis i daccessibilitat i barreres arquitectòniques.
3) Plànol de conjunt i detall de les modificacions a escala 1/50 o 1/100.
b) En cas de modificació de loferta assistencial, hauran daportar la documentació següent referida exclusivament a loferta assistencial que es modifica:
1) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a lautorització.
2) Relació de lequipament sanitari.
3) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.
c) Les sol·licituds dautorització de canvi de titularitat sacompanyaran exclusivament de la documentació següent:
1) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat dús del local.
2) Vinculació jurídica de la plantilla de personal sanitari amb el nou titular.
4. La sol·licitud dautorització de renovació sacompanyarà de:
a) Declaració responsable sobre el manteniment de les condicions que van motivar la seua autorització.
b) Memòria funcional de les activitats exercides des de la seua anterior autorització.
5. La sol·licitud dautorització de tancament sacompanyarà de:
a) Declaració responsable sobre:
1. La destinació i custòdia de les històries clíniques,
2. La destinació de lequipament sanitari i de radiodiagnòstic, si escau i,
3. La destinació de les mostres biològiques, si escau.
b) Calendari de tancament previst.
c) En cas de tancament per trasllat, ha dacompanyar-se la documentació requerida per a lautorització de funcionament en la nova ubicació.
6. Totes les sol·licituds dautorització sanitària hauran també dacompanyar-se de la documentació complementària que siga requerida per la normativa específica que els siga aplicable.
Article 7. Esmena de sol·licituds
La unitat competent en matèria dautorització de centres sanitaris de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, estudiarà les sol·licituds, així com la documentació a què fa referència larticle sisè i, en cas dobservar-hi cap deficiència, requerirà la persona interessada perquè esmene la deficiència esmentada o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, mitjançant una resolució emesa a lefecte.
Article 8. Informes tècnics
Una vegada completada tota la documentació, per la unitat competent en matèria dautorització de centres sanitaris, es procedirà a informar sobre els expedients. Es podran sol·licitar altres informes que, segons el parer de la unitat encarregada de la tramitació, es consideren necessaris.
En el cas de la sol·licitud dautorització dinstal·lació, serà preceptiu linforme favorable de la unitat competent en matèria de supervisió de projectes, respecte del projecte tècnic.
En el cas de sol·licitud dautorització per a centres del sistema sanitari públic de la Comunitat Valenciana, així com per a tots els hospitals, siga quina en siga la titularitat, serà preceptiu linforme favorable de la direcció general competent en matèria dassistència sanitària.
Article 9. Període dinformació pública
En el cas de les sol·licituds dautorització dinstal·lació dun centre sanitari amb internament o quan així ho requerisca linterès general a juí de lòrgan tramitador, una vegada completada la documentació i emesos els informes preceptius, sobrirà un període dinformació pública per vint dies, i sen publicaran els corresponents anuncis en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les al·legacions o observacions que es formulen hauran de remetres a la direcció general competent en matèria dautorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, la qual les incorporarà a lexpedient.
Article 10. Inspecció dels centres, serveis sanitaris i biobancs
Els centres, serveis sanitaris i biobancs de la Comunitat Valenciana estan subjectes al control de la Conselleria competent en matèria de sanitat dacord amb el que preveu lordenament jurídic.
Les unitats daquesta conselleria competents en matèria dautorització de centres sanitaris i dinspecció de serveis sanitaris, hauran de realitzar activitats coordinades de comprovació dels requisits dautorització amb caràcter previ a aquella, almenys en els següents centres i serveis sanitaris:
1. Hospitals (centres amb internament).
2. Centres de reproducció humana assistida.
3. Centres dinterrupció voluntària de lembaràs.
4. Centres de cirurgia major ambulatòria.
5. Centres de diàlisi.
6. Centres de diagnòstic (excepte els laboratoris extrahospitalaris).
7. Centres de transfusió.
8. Bancs de teixits.
9. Biobancs.
En la resta de centres i serveis sanitaris podrà obviar-se la visita dinspecció en aquells expedients en què, segons el parer de la unitat administrativa encarregada de la tramitació de lexpedient dautorització, la documentació aportada es considere suficient per a resoldre.
Es podrà sol·licitar la col·laboració daltres unitats que sestime convenient en el tràmit dinspecció.
Els titulars dels centres, serveis sanitaris i biobancs estaran obligats a presentar davant de lautoritat sanitària documentació acreditativa que compleix els requisits que establisca la normativa.
Article 11. Resolució / finalització / terminació del procediment
Instruït el procediment, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es realitzarà el tràmit daudiència, previst per larticle 82 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, perquè els interessats puguen, en el termini de 10 dies, al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents.
Es podrà prescindir del tràmit daudiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que els adduïts per linteressat.
A la vista de lexpedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de lexpedient, el titular de lòrgan competent, de conformitat al que estableix larticle 4 daquesta ordre, resoldrà concedint o denegant lautorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries seran sempre motivades.
El termini màxim en què ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos. En el cas dels biobancs, en què ha de notificar-se la resolució expressa serà de 3 mesos.
Secció segona
Revocació de lautorització sanitària
Article 12. Procediment de revocació
1. Les autoritzacions sanitàries concedides als centres i serveis sanitaris i biobancs podran ser revocades en qualsevol moment, mitjançant una resolució de lòrgan competent per a la seua concessió, previ tràmit daudiència a linteressat o interessats, que disposaran dun termini de 10 dies per a al·legar el que consideren pertinent, quan hi concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Quan algun dels documents presentats en la sol·licitud dautorització siga declarat fals per sentència judicial ferma.
b) Quan el biobanc, centre o servei sanitari deixe de complir, després de latorgament de lautorització, els requisits establits per a ser autoritzat.
c) Quan haja transcorregut el termini, sense haver realitzat la declaració responsable, establit en larticle 25 o en la Disposició transitòria tercera daquesta ordre.
2. Les resolucions de revocació hauran de contindre el motiu pel qual sels revoca lautorització sanitària.
Capítol II
Procediment de certificació tecnicosanitària dels vehicles
destinats al transport sanitari terrestre
Secció primera
Procediment de certificació
Article 13. Obligacions dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre
Els vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana hauran de complir en tot moment les exigències contingudes en el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, i a lefecte hauran de comptar amb la preceptiva certificació tecnicosanitària, amb caràcter previ a la seua autorització com a vehicles de transport sanitari.
Article 14. Procediment de concessió de la certificació tecnicosanitària
El procediment i els requisits per a la concessió de la certificació tecnicosanitària sadaptaran al que estableix lOrdre PRE/1435/2013, de 23 de juliol.
Les sol·licituds es dirigiran a lòrgan competent.
Instruït el procediment, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es realitzarà el tràmit daudiència, previst per larticle 82 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, perquè els interessats puguen, en el termini de 10 dies, al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents.
Es podrà prescindir del tràmit daudiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per linteressat. Lòrgan competent, després de comprovar que es compleixen els requisits, atorgarà o denegarà la certificació tecnicosanitària. Les denegacions seran sempre motivades.
Article 15. Òrgan competent
La competència per a la concessió de les certificacions tecnicosanitàries dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre, correspondrà al titular de la direcció territorial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la província on tinga la seua base el vehicle.
Article 16. Període de validesa de la certificació tecnicosanitària
La certificació tecnicosanitària es concedirà per un període de durada de dos anys per a vehicles nous, i anual a partir del segon any dantiguitat fins a un màxim de deu.
En cas de no produir-se la corresponent renovació, la certificació tecnicosanitària perdrà la seua validesa i, per tant, serà exclosa dofici del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.
En el cas dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre dotats de personal sanitari, la certificació tecnicosanitària i lautorització del vehicle equivaldran a la seua autorització com a centre sanitari mòbil, podent requerir-se per les autoritats sanitàries altres requisits complementaris que sestablisquen, a més dels que estipula la normativa bàsica estatal. Els titulars daquests vehicles hauran de comunicar-ho per mitjà de declaració responsable a la direcció general competent en matèria dautorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris per a la seua inscripció en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana. En aquests vehicles la renovació de la corresponent certificació tecnicosanitària implicarà automàticament la renovació de la seua inscripció en el registre esmentat.
Secció Segona
Revocació de la Certificació Tecnicosanitària
Article 17. Procediment de revocació
1. Les certificacions tecnicosanitàries concedides als vehicles destinats al transport sanitari terrestre podran ser revocades en qualsevol moment, mitjançant una resolució de lòrgan competent per a la seua concessió, previ tràmit daudiència a linteressat o interessats, que disposaran dun termini de 10 dies per a al·legar el que consideren pertinent, quan hi concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Quan algun dels documents presentats en la sol·licitud de certificació siga declarat fals per sentència judicial ferma.
b) Quan el vehicle destinat al transport sanitari terrestre deixe de complir, durant el seu període de vigència, els requisits establits per a la seua concessió.
2. Les resolucions de revocació hauran de contindre el motiu pel qual sels revoca la certificació.
Capítol III
Procediment dinscripció de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de làmbit sanitari
Article 18. Procediment dinscripció
La inscripció en el Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs instal·lats fora de làmbit sanitari (DESA), es realitzarà després de comunicació del titular del desfibril·lador a lòrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria dautorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, de les dades següents:
a) Persona física o jurídica responsable de la gestió o explotació dels espais o llocs on sinstal·le el DESA.
b) Tipus de desfibril·lador, marca, model i número de sèrie.
c) Ubicació del desfibril·lador, amb el màxim detall possible.
d) Telèfon del local on subica el desfibril·lador.
e) Compromís de ladequat manteniment i conservació de laparell, dacord amb les especificacions del fabricant.
f) Compromís de comunicar a lautoritat sanitària competent en urgències i emergències sanitàries la utilització del DESA, cada vegada que açò es produïsca.
g) Compromís de notificar qualsevol modificació de les anteriors dades, inclosa la baixa del desfibril·lador.
h) En els centres en què siga obligatòria la seua instal·lació: compromís de disposar de personal habilitat per al seu maneig en lentorn de laparell, durant lhorari dobertura al públic dels locals on subique.
Una vegada acceptada la comunicació, es notificarà a linteressat la inscripció en el Registre Autonòmic de DESA.
Títol III
Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris
Article 19. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris
1. Els centres, serveis i establiments sanitaris ubicats en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana es classifiquen i defineixen de conformitat amb allò que sha establit en Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre, pel qual sestableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris.
2. Loferta datenció sanitària dels centres i serveis sanitaris de la Comunitat Valenciana podrà estar integrada pels serveis o unitats que figuren en el mencionat Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre.
Títol IV
Requisits dels centres, serveis sanitaris i biobancs
Article 20. Requisits bàsics dels centres, serveis sanitaris i biobancs
1. Els biobancs hauran de reunir com a mínim els requisits que estableix el Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, pel qual sestableixen els requisits bàsics dautorització i funcionament dels biobancs amb fins dinvestigació biomèdica i del tractament de les mostres biològiques dorigen humà, i es regula el funcionament i organització del Registre Nacional de Biobancs per a investigació biomèdica.
2. Els requisits bàsics per a lautorització de funcionament dun centre o servei sanitari a la Comunitat Valenciana són els que contempla el Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre, i els que a continuació es determinen amb caràcter bàsic per a tot tipus de centre o servei sanitari:
a) Relatius als espais físics:
Els centres i serveis sanitaris disposaran despais que garantisquen una atenció sanitària en condicions de funcionalitat, comoditat i seguretat, i sempre que siga possible en funció del tipus de centre hi hauran de diferenciar almenys tres zones:
1. Recepció.
2. Atenció sanitària.
3. Lavabos.
La zona destinada a recepció ha de permetre la deguda intimitat, en el cas que hom hi requerisca als pacients dades de caràcter personal.
La zona datenció sanitària inclourà un espai específic destinat a consulta sanitària que permeta la funció que es pretenga realitzar. Sempre que sefectuen en el centre tècniques de diagnòstic i/o tractaments especials, haurà de disposar dun espai dexploració i tractament, que tindrà aquells mitjans o elements que permeten lexercici de lactivitat assistencial en condicions higièniques. Lespai destinat a exploració serà independent quan, per lactivitat a desenvolupar, puga existir risc de contaminació.
Quan loferta assistencial del centre o servei incloga laplicació dalgeps, aquesta activitat no es podrà realitzar en el mateix espai de consulta sanitària.
Els lavabos estaran integrats en el centre sanitari i disposaran, almenys, de llavamans i inodor. Els centres o serveis sanitaris ubicats en edificis o locals que disposen de lavabos comuns, es consideraran com a propis sempre que estiguen situats en la mateixa planta que el centre sanitari i sense barreres arquitectòniques per al seu accés.
Els espais destinats al processat i emmagatzematge de residus, zona de brut, neteja, arxius i magatzems hauran destar clarament diferenciats.
El centre haurà de comptar amb il·luminació i senyalització demergència.
En cas de disposar de més dun nivell en les zones dutilització dels usuaris, es garantirà el transport vertical dels pacients amb elevador mecànic.
En el cas de centres sanitaris ubicats en locals destinats a activitats comercials, docents o doci i entreteniment, les dependències del centre sanitari hauran destar clarament senyalitzades i diferenciades de la resta dinstal·lacions dels locals, no podent ser autoritzades ni permeses dins de les dependències esmentades altres activitats que les estrictament sanitàries previstes en el Reial decret 1277/2003, de 10 doctubre.
b) Relatius a lequipament sanitari:
Tots els centres i serveis sanitaris comptaran amb un inventari de lequipament sanitari que posseïsquen, havent de tindre els plànols dubicació dels equips, els seus manuals de funcionament, manuals de conservació i manteniment i els registres periòdics dels equips esmentats, de les calibratges, accidents i/o avaries.
Si està prevista la utilització de material fungible, comptaran amb un registre actualitzat del material fungible esmentat, que haurà dincloure com a mínim: control dentrades i eixides, ubicació, condicions demmagatzematge i controls de caducitat.
Si es preveu la utilització de productes sanitaris, aquests han de complir allò que sha regulat en el Reial decret 1591/2009, de 16 doctubre, i la resta de normativa daplicació.
c) Relatius a la neteja, desinfecció i esterilització:
Tot centre o servei sanitari ha de disposar de protocols de neteja i desinfecció.
Els sòls, parets i sostres en les zones assistencials, dinstal·lacions i serveis generals seran de materials que permeten una fàcil neteja i, en cas de necessitat, la seua desinfecció.
Si es preveu locupació de material i/o instrumental no fungible que requerisca ser esterilitzat, el centre o servei haurà de comptar amb un sistema desterilització, propi o concertat amb capacitat suficient i protocol desterilització i controls de garantia de qualitat del procés esmentat. Amb aquest fi haurà de disposar de protocol desterilització amb caràcter previ a la seua autorització.
d) Relatius al personal:
Els centres i serveis sanitaris objecte daquesta ordre hauran dacreditar la titulació del personal sanitari i la seua norma o protocol didentificació en la seua indumentària amb el seu nom i categoria professional.
Tots els professionals sanitaris que desenvolupen la seua activitat en aquests centres i serveis sanitaris hauran destar en possessió de la titulació legalment requerida, o habilitació professional corresponent per a lactivitat que realitzen i, si és el cas, de la col·legiació professional que siga obligatòria.
Els centres en què vaja a prestar servei més dun professional sanitari, hauran de nomenar un responsable de la coordinació de lactivitat sanitària, que serà un professional sanitari que haurà de reunir els requisits de titulació o habilitació per a alguna de les activitats sanitàries per a les quals sol·licita autorització el centre o servei sanitari.
El personal no sanitari que vaja a desenvolupar funcions auxiliars o complementàries a latenció sanitària en un centre o servei sanitari, haurà de preveuren lactuació sempre davall la tutela, direcció, supervisió i coordinació del personal sanitari.
e) Relatius a la documentació clínica:
Per a la seua autorització, tot centre o servei sanitari està obligat a disposar dun model dhistòria clínica individual que haurà dincloure els continguts, la seua confidencialitat i formes daccés, dacord amb la normativa específica en la matèria.
Alhora, haurà de disposar de models de consentiment informat per escrit almenys per als casos següents: intervencions quirúrgiques, procediments diagnòstics i terapèutics invasors i, en general, aplicació de procediments que suposen riscos o inconvenients de notòria i previsible repercussió negativa sobre la salut del pacient.
f) Relatius a la cobertura de riscos:
El centre o servei sanitari haurà de disposar duna assegurança de responsabilitat civil amb cobertura per a totes les activitats que shi duguen a terme, així com per a tots els professionals sanitaris.
g) Relatius als residus sanitaris:
Els centres i serveis sanitaris han de disposar dun protocol de eliminació de residus sanitaris abans del seu funcionament. Leliminació esmentada haurà de realitzar-se de conformitat amb la normativa específica de la Comunitat Valenciana.
h) Relatius a les reclamacions:
Els centres i serveis sanitaris estan obligats a disposar de fulls de reclamacions a disposició dels pacients o els seus acompanyants.
i) Relatius a la denominació i senyalització:
Els centres i serveis sanitaris només podran fer referència en la seua identificació al contingut de loferta assistencial sol·licitada.
La denominació del centre o servei sanitari no podrà donar lloc a equívocs en relació a la tipologia i activitat assistencial per a la qual se sol·licita autorització.
j) Relatius a la qualitat i seguretat assistencial:
Els centres i serveis sanitaris hauran de disposar, abans del seu funcionament, dun protocol de seguretat assistencial de lactivitat sanitària que desenvolupen.
Títol V
Registres sanitaris
Capítol I
Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments
Sanitaris de la Comunitat Valenciana
Article 21. Finalitat del Registre
La finalitat del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana és la inscripció de tots els centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana, tant públics com privats, una vegada concedida lautorització sanitària corresponent.
Article 22. Naturalesa i dependència
1. El Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana tindrà caràcter públic i informatiu.
2. El Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana sadscriu a lòrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria dautorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia. Lòrgan esmentat serà lencarregat de facilitar la informació necessària per a mantindre actualitzat el Registre General de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris gestionat pel ministeri encarregat de la Sanitat.
3. Els diferents òrgans, organismes i administracions amb competència en autorització de centres, serveis i establiments sanitaris en làmbit de la Comunitat Valenciana facilitaran la informació necessària per a mantindre permanentment actualitzat el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.
Article 23. Contingut del Registre
1. El contingut i estructura del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana haurà dincloure com a mínim el contingut i estructura del Registre General de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris, actualment establit en lannex de lOrdre SCO/3866/2007, de 18 de desembre, del Ministeri de Sanitat i Consum.
2. Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques les següents:
a) Número de registre.
b) Denominació del centre, servei o establiment.
c) Adreça completa del centre, servei o establiment.
d) Telèfon del centre, servei o establiment.
e) Titularitat del centre, servei o establiment.
f) Tipologia del centre, servei o establiment sanitari.
g) Oferta assistencial.
h) Nombre de llits, en el cas de centres amb internament.
i) Data dinscripció en el registre.
3. Les inscripcions registrals donaran lloc a lemissió dun certificat que caducarà quan ho faça alguna de les autoritzacions inscrites.
Article 24. Assentaments del Registre
1. Assentament dinscripció: es produirà una vegada concedida la corresponent autorització sanitària de funcionament. Açò suposarà lalta del centre, servei o establiment en el mencionat registre i latribució dun número de registre. En el cas dautorització de funcionament en una nova ubicació dun centre, servei o establiment sanitari ja autoritzat, es mantindrà el número de registre.
2. Assentament de modificació: es produirà una vegada concedida la corresponent autorització de modificació. En aquests casos es mantindrà el número de registre atribuït al centre, servei o establiment en lassentament dinscripció.
3. Assentament de renovació: es produirà una vegada concedida la corresponent renovació de lautorització de funcionament, en els casos en què procedisca normativament. Aquest assentament no donarà lloc a lassignació dun nou número de registre.
4. Assentament de baixa: es produirà per alguna de les causes següents:
a) Una vegada concedida lautorització de tancament del centre, servei o establiment sanitari, la qual cosa en suposarà lexclusió definitiva en el registre i la pèrdua definitiva del número de registre atribuït.
b) Una vegada revocada lautorització sanitària del centre de conformitat al que estableix larticle 12.
c) Automàticament quan, haja transcorregut el termini de vigència de lautorització, sense haver-ne sol·licitat la renovació.
Article 25. Actualització del Registre
Els titulars dels centres, serveis i establiments sanitaris estan obligats a comunicar cada cinc anys, a comptar de la data de la seua última autorització de funcionament, modificació o renovació, al Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, per mitjà de declaració responsable, que es mantenen les condicions del centre, servei o establiment sanitari que en van motivar lautorització, per a mantindre actualitzat el registre esmentat. Transcorregut el termini susdit sense haver efectuat la comunicació citada, sobrirà expedient per a la revocació de lautorització concedida.
Capítol II
Registre Autonòmic de Biobancs
Article 26. Finalitat i dependència
Es crea el registre Autonòmic de Biobancs, dependent de la direcció general competent en matèria dautorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, que té com a finalitat la inscripció de tots els biobancs que sautoritzen a la Comunitat Valenciana.
Article 27. Naturalesa
1. El Registre Autonòmic de Biobancs tindrà caràcter públic i informatiu.
2. La direcció general competent en matèria dautorització i registre de centres sanitaris sencarregarà de la gestió del Registre Autonòmic de Biobancs, del seu manteniment i actualització.
Article 28. Contingut del Registre
1. El Registre Autonòmic de Biobancs haurà dincloure com a mínim el contingut i estructura del Registre Nacional de Biobancs, actualment establit en lannex del RD 1716/2011, de 18 de novembre.
2. Es consideraran dades registrals bàsiques dels biobancs i, per tant, públiques les següents:
a) Número de registre.
b) Denominació del biobanc.
c) Adreça completa del biobanc i telèfon.
d) Titularitat del biobanc.
e) Finalitat del biobanc.
f) Data dinscripció.
3. Dades registrals bàsiques relatives a les col·leccions de mostres biològiques dorigen humà per a fins dinvestigació biomèdica fora de làmbit organitzatiu del biobanc.
a) Número de registre.
b) Data dinscripció.
c) Tipus i origen de les mostres conservades.
d) Responsable de la col·lecció.
e) Lloc on es guarda la col·lecció.
Capítol III
Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries
de la Comunitat Valenciana
Article 29. Finalitat del Registre
La finalitat del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana és la inscripció de totes les certificacions tecnicosanitàries emeses a vehicles, tant públics com privats, que tinguen la seua base a la Comunitat Valenciana.
Article 30. Naturalesa i dependència
1. El Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana, tindrà caràcter públic i informatiu.
2. El mencionat Registre sadscriu a lòrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria dautorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia.
Article 31. Contingut del Registre
El contingut i estructura del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana inclourà almenys la següent informació sobre:
1. Assentament: tipus, número i data.
2. Vehicle: matrícula, marca, model i número de bastidor.
3. Vehicle: classe, dependència funcional i patrimonial, domicili de la seua base i telèfon.
4. Titular i representant o sol·licitant del vehicle: dades identificatives daquests (NIF/CIF, nom o raó social, adreça, telèfon).
5. Certificació tecnicosanitària: número de registre, la seua data i de la seua vigència.
Article 32. Dades registrals bàsiques
Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques, les següents:
1. Número de registre.
2. Matrícula del vehicle.
3. Classe de vehicle de conformitat al que estableix el Reial decret 836/2012, de 25 de maig.
4. Telèfon de la base del vehicle.
5. Titularitat del vehicle.
6. Data dinscripció en el Registre.
7. Data de lúltima renovació.
Article 33. Assentaments del Registre
1. Assentament dinscripció: es produirà una vegada concedida la primera certificació tecnicosanitària. Açò suposarà lalta del vehicle en el mencionat registre i latribució dun número de registre.
2. Assentaments de renovació: es produiran una vegada concedides les corresponents renovacions de la certificació tecnicosanitària inicial. Aquests assentaments no donaran lloc a lassignació dun nou número de registre.
3. Assentament de baixa: suposarà lexclusió del registre i la pèrdua definitiva del número de registre atribuït i es produirà per alguna de les causes següents:
a) Una vegada comunicat el cessament dactivitat del vehicle destinat al transport sanitari terrestre.
b) Una vegada revocada la certificació tecnicosanitària per qualsevol de les circumstàncies previstes en la normativa.
c) Automàticament quan, haja transcorregut el termini de vigència de lautorització, sense haver-ne sol·licitat la renovació.
Capítol IV
Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs
Article 34. Finalitat del registre
La finalitat del Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs és la inscripció de tots els desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de làmbit sanitari (DESA), que permeta lelaboració dun mapa complet del seu desplegament a la Comunitat Valenciana per a millorar leficàcia de la resposta sanitària davant duna fibril·lació o parada cardíaca.
Article 35. Naturalesa i dependència
El Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs tindrà caràcter públic i informatiu.
El Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs de la Comunitat Valenciana sadscriu a lòrgan directiu de la Conselleria amb competència en matèria dautorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia.
Article 36. Contingut del Registre
Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques les següents:
1. Número de registre del desfibril·lador.
2. Centro o lloc dinstal·lació.
3. Adreça completa dinstal·lació.
4. Telèfon de contacte del centre dubicació.
5. Descripció concreta del lloc dubicació o coordenades georeferenciades.
6. Data dinscripció en el registre.
Article 37. Assentaments del Registre
1. Assentament dinscripció: es produirà una vegada acceptada la comunicació. Açò suposarà lalta en el mencionat registre i latribució dun número de registre.
2. Assentament de modificació: es produirà una vegada acceptada la corresponent comunicació de canvi dalguna dada registral bàsica. En aquests casos es mantindrà el número de registre atribuït al DESA en lassentament dinscripció.
3. Assentament de baixa: es produirà una vegada comunicada la baixa corresponent, la qual cosa suposarà lexclusió del registre.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. No increment de la despesa
La implantació i posterior desenvolupament daquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en matèria de sanitat i, en tot cas, haurà de ser atès amb els mitjans personals i materials de lesmentada conselleria.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Sol·licituds en tràmit
Les sol·licituds dautorització i inscripció de centres, serveis i establiments sanitaris, desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics fora de làmbit sanitari, biobancs o vehicles destinats al transport sanitari terrestre presentades abans de lentrada en vigor daquesta ordre, es tramitaran dacord amb la normativa anterior que hi fóra daplicació.
Segona. Adaptació de recursos autoritzats
Els centres i serveis sanitaris, desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics fora de làmbit sanitari, biobancs o vehicles destinats al transport sanitari terrestre previstos en làmbit daplicació daquesta ordre, autoritzats abans de la seua entrada en vigor, disposaran dun període de 2 anys per a complir amb els requisits que en aquesta norma sexigeixen.
Tercera. Actualització del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana
Els centres i serveis sanitaris, ja inscrits en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, disposaran dun termini de 3 anys, des de lentrada en vigor daquesta ordre, per a realitzar declaració responsable, en la qual es comunique el compliment dels requisits que estableix aquesta ordre.
Els establiments sanitaris, ja inscrits en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, disposaran dun termini de 3 anys, des de lentrada en vigor daquesta ordre, per a realitzar declaració responsable, en la qual es comunique que es mantenen les condicions de lestabliment sanitari que van motivar la seua autorització.
Transcorregut el termini esmentat sense haver efectuat la declaració responsable sobrirà expedient per a la revocació de lautorització concedida.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Normativa que es deroga
1. Queden derogades les disposicions següents:
a) Ordre de 30 de juliol de 1993, del conseller de Sanitat i Consum, per la qual es regula el procediment per a lobtenció de la certificació sanitària de les ambulàncies i la seua dotació de farmaciola mèdica.
b) Ordre d1 de setembre de 1994, del conseller de Sanitat i Consum, per la qual sestableix el procediment dautorització de les ambulàncies assistides en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
c) Ordre de 22 dabril de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual regula el Registre Oficial de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.
d) Ordre de 16 de maig de 2001, de la Conselleria de Sanitat, per la qual sestableixen els requisits i condicions bàsiques dautorització i funcionament per a consultes de professionals sanitaris.
e) Ordre de 6 de maig de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual sestableixen les condicions i requisits tècnics dinstal·lació i funcionament de les consultes i clíniques dentals.
f) Ordre de 18 dabril de 2005, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen els procediments dautorització sanitària de centres i serveis sanitaris en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
g) Ordre de 22 dabril de 2008, del conseller de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a lautorització de consultoris auxiliars de temporada per a latenció sanitària en zones turístiques de la Comunitat Valenciana.
2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o dun rang inferior soposen al que preveu aquesta ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 28 dagost de 2017
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,
CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ