Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Resolució de 18 de novembre de 1992, del Conseller de Sanitat i Consum, per la qual dicta normes sobre el procediment d'autorització administrativa de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.

(DOGV núm. 1922 de 11.12.1992) Ref. Base de dades 2904/1992

Resolució de 18 de novembre de 1992, del Conseller de Sanitat i Consum, per la qual dicta normes sobre el procediment d'autorització administrativa de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.
El Decret 27/1987, de 30 de març del Consell de la Generalitat Valenciana, estableix el marc legal sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris a la Comunitat Valenciana, però no el procediment per obtenir aquesta autorització, que els articles quart i cinqué indiquen que s’establirà reglamentàriament.
L’Ordre de 10 d'abril de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum, pretén complir el que disposen els articles esmentats del Decret 27/1.987.
L’Ofici/Circular 3/1989, de 19 de maig, dicta normes per a la unificació de criteris respecte a la interpretació de l’esmentada Ordre de 10 d'abril. No obstant això, com a conseqüència de la gran diversitat de centres i de l’experiència assolida fins ara en la tramitació d'expedients, cal adoptar un conjunt de normes que en facen més racional i àgil la tramitació.
Amb aquesta finalitat, i fent ús de les competències que m'atribueix la legislació, resolc dictar les següents normes:
Primera
En les sol·licituds per a l'autorització administrativa de centres, serveis i establiments sanitaris caldrà incloure-hi les dades que figuren en el model de l'annex I.
Segona
Les sol·licituds d’autorització prèvia i les de consulta informativa no vinculant seran tramitades per les direccions territorials de Sanitat i Consum, i aniran acompanyades de la documentació establerta en l'annex II, segons el tipus de centre de que es tracte.
Tercera
Per als centres o serveis de titularitat pública (Servei Valencià de Salut, diputacions, ajuntaments, etc.) s'utilitzarà, segons el tipus de centre o servei, el qüestionari que corresponga dels que apareixen en la llista de l'annex III.
Quarta
Per als centres, serveis o establiments sanitaris que per les seues característiques estiguen sotmesos a normativa específica, caldrà aportar la documentació necessària que acredite el compliment del que s'hi estableix.
Cinquena
Els centres que disposen d'instal·lacions radiològiques hauran de complir la normativa corresponent quant a la seua protecció, instal·lació i utilització.
Sisena
Segons les característiques del centre o servei, quant a activitat, caràcter perillós dels productes que s'hi utilitzen, tecnologia o qualsevol altra circumstància, la direcció territorial podrà requerir discrecionalment a la persona interessada la documentació adient, encara, que no s'incloga en l'annex I.
Setena
En els centres de titularitat publica, i respecte al seu personal al servei de les administracions públiques, no caldrà incloure'n en l’expedient les fotocopies dels títols acadèmics, llevat dels centres o serveis la normativa específica dels quals exigesca personal amb titulacions concretes (centres de planificació familiar, centres de tractament de toxicòmans, etc.).
Vuitena
Per tal de facilitar la tramitació, els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat i Consum podran lliurar a les persones que ho sol·liciten exemplars dels annexos I, II, i III.
Novena
A fi de disposar d'un exemplar per a inspeccions i, si escau, comprovacions posteriors, les direccions territorials de Sanitat i Consum conservaran còpia de l’expedient, que trametran a la Direcció General de Planificació Sanitària.
Deu
La tramesa de l’expedient a la Direcció General de Planificació Sanitària es farà després que els serveis territorials comproven que la documentació aportada compleix totes i cadascuna de les especificacions considerades en els annexos corresponents.
Onze
Quan s'haja concedit l'autorització administrativa prèvia i els serveis territorials corresponents de la Conselleria de Sanitat i Consum hagen comprovat el compliment dels requisits exigits per a l'autorització d'obertura i funcionament, aquests trametran a la Direcció General de Planificació Sanitària un informe en què faran constar aquestes contingències.
Dotze
Aquesta resolució deixa sense efecte l’Ofici/Circular 3/1989, de 15 de maig, de la Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària de la Conselleria de Sanitat i Consum, en què es dictaven normes sobre el procediment d'autorització de centres, serveis i establiments sanitaris.
València, 18 de novembre de 1992.- El Conseller de Sanitat i Consum: Joaquín Colomer Sala.
ANNEX I
(Nom) …, amb DNI/NIF núm. …, i amb domicili a l'efecte de notificacions a …. població … codi postal … telèfon … província … en representació d …
EXPOSE: Que sóc titular/representant(1) de:
nom del centre…
adreça…
població… codi postal…
província… telèfon…
activitat assistencial…
Segons el que disposen el Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, i l'Ordre de 10 d'abril de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum, sobre autorització de centres, Serveis i establiments sanitaris.
Que després dels tràmits oportuns, em concedesquen l'autorització administrativa corresponent i la inclusió en el Registre Oficial de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris.
… , … d … de 199…
Signat …
(1) Ratlleu el que no hi corresponga
DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIO SANITARIA
ANNEX II
1. Centres en funcionament que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
2. Centres en funcionament que disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
3. Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, la superfície dels quals no depasse els 200 m2, que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
4. Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, que disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.), siga quina siga la seua superfície.
5. Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, la superfície dels quals depasse els 200 m2, que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
6. Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis de nova planta o adaptacions d'edificis ja existents per a ús exclusiu del centre sanitari.
ANNEX II- 1
Centres en funcionament que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i signat.
2. Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i, si escau, de la representació de la persona que sol·licita.
Si la titularitat és de personalitat física, fotocòpia del DNI.
Si la titularitat és de personalitat jurídica:
- Fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Fotocòpia de l’atorgament de poders al sol·licitant.
3. Documentació que acredite la propietat i la dependència jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escriptura de propietat o del contracte d'arrendament.
4. Memòria de les activitats que fa el centre, servei o establiment sanitari.
5. Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat.
- Unitat o servei, i tasca que hi fa.
- Jornada laboral
6. Llista de l’equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l’equipament amb què comptarà el centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Plànols del centre.
S'aportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, on s'indicaran les dependències del centre i les instal·lacions de protecció contra incendis, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.).
8. Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX II- 2
Centres en funcionament que disposen d’instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i Signat.
2. Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i, si escau, de la representació de la persona que sol·licita.
Si la titularitat és de personalitat física, fotocòpia del DNI.
Si la titularitat és de personalitat jurídica:
- Fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Fotocòpia de l'atorgament de poders al sol·licitant.
3. Documentació que acredite la propietat i la dependència jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escriptura de propietat o del contracte d'arrendament.
4.Memòria de les activitats que fà el centre, servei o establiment sanitari.
5.Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat. Unitat o servei, i tasca que hi fa Jornada laboral.
6. Llista de l’equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l’equipament amb què comptarà el centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Plànols del centre.
S'aportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, on s'indicaran les dependències del centre i les instal·lacions de protecció contra incendis, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.).
8. Certificat sobre les instal·lacions.
Realitzat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.), en què es faça constar que el centre disposa de les instal·lacions adequades a la finalitat a què es destinen, i també que compleix la normativa corresponent de condicions de protecció contra incendis.
9. Per a centres amb instal·lacions radiològiques:
Si compta amb un dels següents documents, aportar-ne el justificant:
- Autorització de posada en marxa, concedida pel Ministeri d’Indústria i Energia.
- Sol·licitud d'autorització de posada en marxa, concedida pel Ministeri d’Indústria i Energia.
- Declaració d'equips i instal·lacions al Ministeri d’Indústria i energia.
10. Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX II- 3
Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, la superfície dels quals no depasse els 200 m2, que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i signat.
2.Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i, si escau, de la representació de la persona que sol -licita.
Si la titularitat és de personalitat física, fotocópia del DNI.
Si la titularitat és de personalitat jurídica:
- Fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Fotocòpia de l'atorgament de poders al sol·licitant.
- Fotocòpia de l'acord d’instal·lació.
3. Documentació que acredite la propietat i la dependència jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escriptura de propietat o del contracte d'arrendament.
4. Memòria de les activitats que fa el centre, servei o establiment sanitari.
5. Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat.
- Unitat o servei, i tasca que hi fa.
- Jornada laboral.
6. Llista de l’equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l’equipament amb què comptarà el. centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Plànols del centre.
S'aportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, on s'indicaran les dependències del centre i les instal·lacions de protecció contra incendis, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.).
8. Estudi econòmic i financer d'inversió i funcionament.
9. Després de concedida l'autorització administrativa prèvia, quan s'inspeccione el centre per a l'autorització d'obertura i funcionament, caldrà presentar:
- Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX II- 4
Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, que disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.), siga quina siga la seua superfície.
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i signat.
2. Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i si escau, de la representació de la persona que sol·licita.
Si la titularitat és de personalitat física, fotocòpia del DNI.
Si la titularitat és de personalitat jurídica:
- Fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Fotocòpia de l'atorgament de poders al sol·licitant.
- Fotocòpia de l'acord d'instal·lació.'
3. Documentació que acredite la propietat i la dependència jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escriptura de propietat o del contracte d’arrendament.
4. Memòria de les activitats que fa el centre, servei o establiment sanitari.
5. Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat.
- Unitat o servei, i tasca que hi fa.
- Jornada laboral.
6. Llista de l’equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l’equipament amb què comptarà el centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Projecte tècnic, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.), que incloga:
- Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació del compliment de la legislació específica aplicable.
- Plànols de conjunt i de detall.
- Mesures i pressupost.
8. Estudi econòmic i financer d'inversió i funcionament.
9. Després de concedida l'autorització administrativa prèvia, quan s'inspeccione el centre per a l'autorització d'obertura i funcionament, caldrà presentar:
- Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
- Si el centre disposa d'instal·lacions radiològiques, segons si són per a diagnòstic o per a tractament, s'aportarà justificant d'haver fet la declaració d'equips i instal·lacions al Ministeri d’Indústria i Energia, o justificant d'haver-hi sol·licitat l’autorització de posada en marxa.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX II-5
Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis d'habitatges o d'altres usos, la superfície dels quals depasse els 200 m2, que no disposen d'instal·lacions o d'equips especials (laboratori, aparells de radiologia, equips d'hemodiàlisi, etc.).
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i signat.
2. Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i, si escau, de la representació de la persona que sol·licita.
Si la titularitat és de personalitat física, fotocòpia del DNI.
Si la titularitat és de personalitat jurídica:
- Fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Fotocòpia de l'atorgament de poders al sol·licitant.
- Fotocòpia de l'acord d'instal·lació.
3. Documentació que acredite la propietat i la dependència jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escriptura de propietat o del contracte d’arrendament.
4. Memòria de les activitats que fa el centre, servei o establiment sanitari.
5. Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat.
- Unitat o servei, i tasca que hi fa.
- Jornada laboral.
6. Llista de l’equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l’equipament amb què comptarà el centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Plànols del centre.
S'aportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, on s'indicaran les dependències del centre i les instal·lacions de protecció contra incendis, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.).
8. Certificat sobre les instal·lacions.
Realitzat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.), en què es faça constar que el centre disposa de les instal·lacions adequades a la finalitat a què es destinen, i també que compleix la normativa corresponent de condicions de protecció contra incendis.
9. Estudi econòmic i financer d'inversió i funcionament.
10. Després de concedida l'autorització administrativa prèvia, quan s'inspeccione el centre per a l'autorització d'obertura i funcionament, caldrà presentar:
- Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX II-6
Centres de nova creació que s'hagen de situar a edificis de nova planta o adaptacions d'edificis ja existents per a ús exclusiu del centre sanitari.
1. Imprès de sol·licitud ben emplenat i signat.
2. Documentació que acredite la personalitat jurídica del titular i, si escau, de la reprejentació de la persona que sol·licita.
- Fotocòpia de l'atorgament de, poders al sol·licitant.
- Fotocòpia de l'acord d'instal·lació.
3. Documentació que acredite la propietat i la dependéncia jurídica del centre, servei o establiment sanitari.
Fotocòpia de l’escripiura de propietat o del contracte d'arrendament.
4. Memòria de les activitats que fa el centre, servei o establiment sanitari.
5. Plantilla del personal per categories professionals, amb indicació de la dedicació i l'adscripció a les diferents unitats.
Caldrà indicar-hi:
- Especialitat.
- Unitat o servei, i tasca que hi fa.
- Jornada laboral.
6. Llista de l'equipament sanitari del centre, servei o establiment sanitari.
Caldrà indicar-hi l'equipament amb què comptarà el centre, que serà el necessari per a fer les activitats descrites en la memòria.
7. Projecte tècnic, signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, enginyer tècnic, etc.), que incloga:
- Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació del compliment de la legislació específica aplicable.
- Plànols de conjunt i de detall.
- Mesures i pressupost.
8. Estudi econòmic i financer d'inversió i funcionament.
9. Després de concedida l'autorització administrativa prèvia, quan s'inspeccione el centre per a l'autorització d'obertura i funcionament, caldrà presentar:
- Fotocòpia de la titulació del personal sanitari.
- Si el centre disposa d'instal·lacions radiològiques, segons si són per al diagnòstic o per a tractament, s'aportarà justificant d'haver fet la declaració d'equips i instal·lacions al Ministeri d’Indústria i Energia, o justificant d’haver-hi sol·licitat l'autorització de posada en marxa.
Nota: totes les fotocòpies han de ser compulsades.
ANNEX III
1. Consultori- centre de salut.
2. Centre d'especialitats.
3. Hospital.
4. Unitat d'hospitalització psiquiàtrica.
5. Hospital de dia de salut mental.
6. Centre de salut mental.
7. Servei farmacèutic d'hospital.

linea
Mapa web