Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Ordre de 10 d'abril de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum per la qual es regula el procediment d'autorització dels Centres, Serveis i Establiments Sanitàris.

(DOGV núm. 1050 de 24.04.1989) Ref. Base de dades 0858/1989

Ordre de 10 d'abril de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum per la qual es regula el procediment d'autorització dels Centres, Serveis i Establiments Sanitàris.
El Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre autorització de Centres, Serveis i Establiments sanitaris, estableix entre les exigències comunes a què aquests queden subjectes, la necessitat d'autorització administrativa prèvia per a llur instal·lació, funcionament, ampliació, modificació, trasllat o supressió. Prèviament a la sol·licitud de l’esmentada autorització se'n podrà formular consulta de caràcter informatiu i no vinculant.
La present Ordre va dirigida a complir el que disposen els articles quart i cinqué del Decret 27/1987, segons els quals el procediment per a l’obtenció de l'autorització administrativa prèvia, així com la tramitació aplicable a la consulta informativa seran determinats reglamentàriament per la Conselleria de Sanitat i Consum.
En atenció d'aquests motius, i fent ús igualment de l'autorització concedida per la Disposició Final del Decret 27/1987,
ORDENE:
Article primer
Correspon al Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària l'atorgament de l'autorització administrativa per a la instal·lació, el funcionament, l'ampliació, la modificació, el trasllat o la supressió dels Centres, Serveis, i Establiments Sanitaris, als quals es refereix l'article segon del Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana.
Article segon
Les sol·licituds d'autorització administrativa a què es refereix l'article primer, així com les sol·licituds de consulta informativa no vinculant hauran de fer-se en forma d'instància dirigida al Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària, i caldrà presentar-les a les Direccions Territorials de la Conselleria de Sanitat i Consum.
A les esmentades instàncies s'adjuntarà:
a) Document acreditatiu de la personalitat jurídica i, si s'escau, de la representació que es posseesca. Quan el sol·licitant serà una persona jurídica s'adjuntarà, a més, una còpia certificada de l'acord d'instal·lació, funcionament, ampliació, modificació, trasllat o de supressió del Centre, Servei o Establiment de què es tracte.
b) Propietat i dependència jurídica del Centre, Servei o Establiment Sanitari.
c) La documentació específica que es determina als articles següents.
Article tercer
La documentació que caldrà adjuntar a més a les sol·licituds d'instal·lació o de trasllat, serà la següent:
a) Memòria descriptiva que incloga la justificació de la necessitat d'instal·lació del Centre, Servei o Establiment, d'acord amb la població i l’oferta assistencial de la zona sobre la qual projectarà la seua influència, i també la finalitat i el programa funcional.
b) Projecte tècnic firmat per professional competent que comprenga:
- Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació de l'acompliment de la legislació específica aplicable.
- Plans de conjunt i de detall.
- Plec de Condicions Tècniques Particulars, amb descripció de l’obra.
- Pressupost amb els preus per unitats i detalls precisos per a llur valoració.
- Termini previst d'execució.
c) Pla d'equipament justificatiu.
d) Plantilla de personal prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les diverses unitats.
e) Estudi econòmic financer d'inversió i funcionament.
Article quart
La documentació específica que s'haurà d'adjuntar a les sol·licituds d'ampliació o modificació serà la mateixa establerta en el supòsit d'instal·lació o trasllat, i caldrà afegir-hi un informe sobre la justificació de la viabilitat del canvi sol·licitat
Article cinqué
La documentació específica en el cas de les sol·licituds de supressió consistirà en un informe sobre les causes que la determinen, i el calendari del procés de tancament.
Article sisé
En el cas de les instal·lacions radioactives utilitzades amb fins sanitaris, els interessats en la seua instal·lació, funcionament, ampliació, modificació o supressió haurà d'acreditar documentalment haver-ne sol·licitat les autoritzacions competència del Ministeri d'Indústria i Energia a què són sotmeses legalment.
Article seté
La sol·licitud de consulta informativa no vinculant s'haurà d'acompanyar d'una descripció del projecte que es pretenga i de qualsevol documentació que es considere útil per resoldre la consulta formulada.
Article vuité
Les sol·licituds d'autorització administrativa per a la instal·lació, el funcionament, l'ampliació, modificació o supressió dels Serveis de Farmàcia dels Hospitals i magatzems farmacèutics s'hauran d'ajustar al que estableixen els anteriors articles. Hauran de reunir els requisits i les condicions mínimes que la seua legislació específica exigesca en cada cas.
Article nové
Un. Sens perjudici del que preveu la Llei de Procediment Administratiu, la Direcció Territorial de Sanitat i Consum corresponent examinarà la sol·licitud i la documentació que l'acompanya i si hi observava cap incompliment del que estableixen els articles segon a sisé d'aquesta Ordre, requerirà el peticionari perquè, en el termini que serà fixat en el requeriment, corregesca la insuficiència o imperfecció observada Transcorregut el termini sense haver estat satisfet el requeriment, s'arxivarà l'expedient.
Dos. Una vegada la documentació estarà completa, els serveis corresponents de la Direcció General de Planificació de l’assistència Sanitària emetran informe sobre els expedients Aquests informes seran com a mínim dos, un de caràcter tècnic i un altre d'assistencial.
Article deu
Un. Complerts els tràmits assenyalats a l'article anterior i si s'hi tracta de la creació d'un centre d’assistència hospitalària o quan el Centre, Establiment o Servei Sanitari serà d'àmbit regional, s'obrirà un període d'informació pública de vint dies, i es publicaran els corresponents anuncis al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Dos. Les al·legacions o observacions que es formulen, s'hauran de trametre a la Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària perquè s'incorporen a l’expedient.
Article onze
Un. A la vista de l’expedient complet i de la proposta que n'efectuen els serveis corresponents, el Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària resoldrà concedint o de negant l'autorització prèvia sol·licitada. les resolucions denegatòries seran sempre motivades.
Dos. Les autoritzacions concedides s'entén que ho seran amb independència i sens perjudici de les altres autoritzacions o llicències competència de les distintes Administracions Públiques, que en cada cas calga atorgar per a l'exercici i funcionament dels Centres, Serveis i Establiments Sanitaris.
Article dotze
Les autoritzacions concedides caducaran si transcorregut un any, comptat a partir de l’endemà d'aquell en què s'havia rebut la notificació, no s'havien iniciat les obres. Aquestes autoritzacions no podran ser rehabilitades.
Article tretze
La Direcció General de Planificació de l’assistència Sanitària mantindrà i custodiarà un Registre d'autoritzacions administratives.
Article catorze
Un. L’autorització d'obertura i funcionament a què es refereix l'article tercer, b), del Decret 27/1987, de 30 de març, serà atorgada pel Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària una vegada haurà estat comprovat, pels Serveis Territorials corresponents, l'acompliment de les condicions i els requisits exigits per a l'autorització administrativa. Prèviament el sol·licitant haurà comunicat l'acabament de les obres.
Dos. Si durant el transcurs de les obres s'efectua un canvi que modifique allà que s'ha autoritzat, caldrà consultar la Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària la qual l'aprovarà o denegarà motivadament.
Article quinze
Aquells Centres, Serveis o Establiments Sanitaris que per llurs característiques necessiten autorització de posada en marxa d'altres organismes oficials, hauran d'aportar l’esmentada autorització abans de la concessió pel Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària de l'autorització d'obertura i funcionament.
Article setze
La manca d'autorització d'obertura i funcionament tindrà les conseqüències previstes a l'article vuité del Decret 27/1987, de 30 de març.
Article disset
Les Resolucions dictades pel Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària podran ser recorregudes en alçada davant el Conseller de Sanitat i Consum.
DISPOSICIONS TRANSITORIES
Primera
Els Centres, Serveis i Establiments Sanitaris, inclosos en l’àmbit d'aplicació de la present Ordre, que no estiguessen autoritzats a la seua entrada en vigor, pel Ministeri de Sanitat i Consum, tindran un termini d'un any per la seua regularització.
Segona
L’esmentada regularització es realitzarà seguint les següents normes:
Un. Els Centres, Serveis i Establiments Sanitaris que es troben en execució, presentaran sol·licitud seguint en tot aquesta Ordre, i assenyalaran en quina fase d'execució es troben.
Dos. Els Centres, Serveis i Establiments d’assistència primària, i Establiments d’assistència hospitalària en funcionament, Centres de Salut Comunitària i Centres d'Especialitats en règim obert de funcionament hauran de presentar la corresponent sol·licitud acompanyada de:
A) Memòria descriptiva que inclourà:
a) Data d'inici d'activitats.
b) Propietat i dependència jurídica del Centre, Servei o Establiment.
c) Plantilla de personal desglossada per categories degudament acreditades i assenyalant-ne la dedicació.
d) Serveis que presta a nivell d'equipament.
B) Plans que detallen la distribució i que localitzen les instal·lacions i l’equipament.
C) Informe del Pla econòmic de sosteniment del Centre.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El Director General de Planificació de l’Assistència Sanitària queda facultat per desplegar i executar la present Ordre.
Segona
Aquesta Ordre entrarà en vigor l’endemà de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 d'abril de 1989.
El Conseller de Sanitat i Consum,
JOAQUIN COLOMER SALA

linea
Mapa web