Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de l'Atzúbia. Bases de les proves per a cobrir en propietat, per mitjà de concurs oposició, una plaça de personal funcionari de carrera, administrativa d'administració general



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7857 de 24.08.2016
Número identificador:  2016/6086
Referència Base de Dades:  006342/2016
 



Bases de les proves per a cobrir en propietat, per mitjà de concurs oposició, una plaça de personal funcionari de carrera, administrativa d'administració general (grup C, subgrup C1) a temps complet pel torn de promoció interna.

[2016/6086]

Bases de les proves per a cobrir en propietat, per mitjà del sistema de concurs oposició, una plaça de personal funcionari de carrera, administrativa d'administració general (grup C, subgrup C1) a temps complet pel torn de promoció interna.



I. Objecte de la convocatòria

Les presents bases tenen per objecte regir el procés selectiu per a la provisió en propietat, per mitjà del sistema de concurs oposició, torn de promoció interna, d'una plaça de personal funcionari de carrera, administrativa d'administració general, grup C, subgrup C1, a temps complet, vacant en la plantilla d'aquesta corporació local i esmentada en l'oferta pública d'ocupació de l'any 2014.

La plaça té el detall següent:

– Denominació: administrativa de gestió d'administració general.



– Grup: C.

– Subgrup: C1.

– Escala: administració general.

– Subescala: general.

– Nombre de vacants: 1.



II. Requisits exigits

Per a ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament de l'Atzúbia, ocupar plaça integrada en l'escala d'administració general, subescala auxiliar administrativa, grup de classificació C, subgrup C2, dels previstos en l'article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, amb una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera en situació de servici actiu.

b) Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

c) Estar en possessió del títol Batxiller Superior, títol de Formació Professional de segon grau, universitari oficial de grau, enginyer tècnic o arquitecte tècnic. L'equivalència o homologació de títols haurà d'acreditar-se per mitjà de certificació expedida per l'administració educativa.



d) No haver sigut separat del servei per expedient disciplinari o inhabilitat en els termes establits en l'article 56.1.d de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Els requisits exigits hauran de reunir-se per les persones interessades en la data en què expire el termini de presentació d'instàncies i mantindre's durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

Els aspirants minusvàlids hauran de presentar certificació de la Conselleria de Treball i Seguretat Social, o òrgan competent d'altres comunitats autònomes o de l'Administració de l'Estat, que acredite tal condició, així com la seua capacitat per a exercir les tasques corresponents a les places objecte de la present convocatòria.

El tribunal establirà, per a les persones amb minusvalideses que així ho sol·liciten, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de les proves. A aquest efecte els interessats hauran de presentar la petició corresponent en la sol·licitud de participació en la convocatòria.



III. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les sol·licituds hauran d'anar dirigides a l'alcalde de la corporació, i podrà utilitzar-se el model comú existent en el registre general de l'ajuntament.

En la instància, els interessats hauran de manifestar que reuneixen tots els requisits establits en la base segona i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa d'acord amb el Reial Decret 707/1979, de 5 d'abril.

Les instàncies es presentaran en el registre general d'aquest ajuntament o a través de qualsevol mitjà previst en la normativa reguladora del procediment administratiu. El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.



A la instància s'acompanyaran els documents següents:

– Fotocòpia del DNI.

– Fotocòpia de la titulació exigida.

–Documentació acreditativa dels mèrits a tindre en compte en la fase de concurs per mitjà de la presentació dels documents originals acompanyats de fotocòpia per a la seua confrontació. No s'admetran, en cap cas, els al·legats ni els obtinguts després de la finalització del termini de presentació d'instàncies.

La no-acreditació, en el moment de presentar la sol·licitud de la realització del mateix, donarà lloc a l'exclusió de l'aspirant al procés selectiu.

Els successius anuncis derivats d'aquesta convocatòria, excepte de la llista provisional i definitiva d'admesos i exclosos, que es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, seran publicats en el tauler d'anuncis de l'ajuntament.



IV. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'alcalde, o per delegació el regidor competent, dictarà una resolució en el termini d'un mes, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, per la qual s'aprovarà la llista provisional d'admesos i exclosos, establint un termini de 10 dies hàbils per a reclamacions. Les dites reclamacions, si n'hi ha, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprove la llista definitiva, que es farà pública, així mateix, en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Així mateix s'anunciarà el dia, hora i lloc en què hauran de realitzar-se totes les proves en el tauler d'edictes de l'ajuntament i en els locals on s'haja celebrat la prova anterior, amb 12 hores, almenys, d'antelació al començament d'aquest, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores, si es tracta d'un de nou.

Per a la realització de les proves haurà d'acreditar-se la identitat per mitjà de la presentació del DNI original, passaport o targeta de residència comunitària.



V. Òrgan de selecció

D'acord amb el que estableix l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no podrà ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.



El tribunal qualificador estarà constituït per:

– El president: l'alcalde president de la corporació/un habilitat de caràcter nacional, o membre d'aquesta en qui delegue.

– Secretari: el secretari de la corporació, o funcionari en qui delegue.

– Secretari i tres vocals, titulars i suplents: funcionaris de carrera d'administració local designats per l'Alcaldia, sent un d'ells proposat per la Generalitat.

La designació dels membres del tribunal, aprovada per l'Alcaldia, inclourà la dels respectius suplents i tots ells actuaran amb veu i vot; es publicarà junt amb la llista provisional d'admesos i exclosos en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en el tauler d'edictes de la corporació, amb una antelació mínima d'un mes a la celebració de les proves selectives.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Tots els membres del tribunal hauran d'estar en possessió d'una titulació igual o superior a l'exigida en la respectiva convocatòria i pertanyent al mateix grup o grups superiors.

L'exigència de professionalització dels membres dels òrgans de selecció es configura com un mandat bàsic en la normativa vigent, per tant, si dins de l'esfera de l'administració pública convocant no es disposa de personal suficient que reunisca eixe perfil, resultarà necessari acudir a la col·laboració o cooperació interadministrativa.



Els dubtes o reclamacions que puguen originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que haja de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel tribunal, per majoria.



VI. Començament i desenvolupament de les proves

La data, hora i lloc del començament de les proves s'anunciarà en la publicació de la resolució per la qual es nomene els membres del tribunal qualificador i s'aprove la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos. La resta d'exercicis s'anunciaran només en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, bastant la seua publicació en aquest amb 12 hores d'antelació del començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores si es tracta d'un nou exercici.

L'ordre d'actuació dels aspirants a totes les proves selectives de la present convocatòria i, en particular, per a la realització d'aquells exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament serà l'establit per a les proves selectives d'ingrés en les administracions públiques valencianes per al 2014. En el cas que no s'haguera dictat la dita resolució caldrà ajustar-se a l'última que haja sigut publicada.

Els aspirants hauran d'observar les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament d'aquestes per part d'algun aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga el tribunal sobre l'incident.

Abans de l'inici de l'exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres del tribunal, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat dels aspirants.

Els aspirants seran convocats en crida única, i quedaran decaiguts en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració, quan ja s'hagen iniciat les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Tractant-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, el tribunal podrà apreciar les causes al·legades i admetre l'aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscapte el principi d'igualtat amb la resta de personal.



Totes les proves podran realitzar-se indistintament en valencià o castellà, a elecció de l'aspirant. Per a les persones amb minusvalidesa que ho sol·liciten, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans que permeten l'adequada realització de les proves.

El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari, tractarà de garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de l'aspirant.

Per a les persones amb minusvalidesa que ho sol·liciten, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans que permeten l'adequada realització de les proves. El tribunal, excepte per raons que justifiquen el contrari, tractarà de garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de l'aspirant.



VII. Exercicis i qualificació

Primer exercici: obligatori i eliminatori.

Qüestionari. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar correctament per escrit, un qüestionari d'un mínim de 25 preguntes i màxim de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives, una d'elles certa, en un temps màxim d'1 hora i 30 minuts, sobre els temes esmentats en l'annex I.

Aquesta prova es puntuarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtindre 5 punts per a superar-la.

Cada resposta correcta sumara 0,40 punts. Cada resposta errònia restarà 0,10 punts. Les respostes en blanc no penalitzaran.

Segon exercici: obligatori i eliminatori.

Consistirà en el desenvolupament per escrit de tres qüestions referides a l'annex II, per un temps màxim d'1 hora.

Aquest exercici es valorarà amb un màxim total de 10 punts, i serà imprescindible aconseguir 5 punts per a superar-lo.

Qualificació dels exercicis de l'oposició.

S'entén superada la fase d'oposició si els aspirants han superat els exercicis obligatoris i eliminatoris. La qualificació vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes pels aspirants en cada un dels exercicis que integren l'oposició.



VIII. Fase de concurs. Valoració de mèrits

Finalitzada la fase d'oposició es realitzarà la valoració de mèrits dels aspirants que hagen superat aquesta.

Únicament es valoraran els mèrits obtinguts o en condicions d'obtindre's en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies per a participar en el concurs oposició i que hagen sigut aportats junt amb la sol·licitud de participació.



Les dades dels aspirants sobre serveis prestats en l'Ajuntament de l'Atzúbia i grau personal consolidat es facilitaran d'ofici al tribunal a partir dels expedients personals dels interessats. Les dades no que es troben en l'expedient personal hauran de ser acreditades pels interessats.



Els mèrits que es valoraran seran els següents:

A) Antiguitat i grau personal

A.1. Antiguitat. Per serveis en actiu en les distintes administracions públiques, a raó de 0,025 punts per cada mes complet de serveis en actiu, fins a un màxim de 5 punts.

A.2. Grau. El grau personal consolidat pels aspirants es valorarà en la forma següent:

– Grau consolidat inferior al del lloc sol·licitat: 0,50 punts.

– Grau consolidat igual o superior al del lloc sol·licitat: 1,00 punt.



– Puntuació màxima apartat A: 6 punts.

B) Formació

B.1. Titulació acadèmica. Es valorarà a raó d'1 punt, amb un màxim de 2 punts, qualsevol titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a pertànyer al respectiu grup de titulació, exclosa la que haja servit per a això.

B.2. Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut impartits o cursats per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per instituts o escoles oficials de formació de funcionaris i personal al servici de l'Administració, fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb l'escala següent:



– De 15 a 24 hores de duració: 0,10 punts per curs.

– De 25 a 49 hores de duració: 0,25 punts per curs.

– De 50 a 74 hores de duració: 0,50 punts per curs.

– De 75 a 99 hores de duració: 0,75 punts per curs.

– De 100 o més hores de duració:1,00 punt per curs.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



B.3. Valencià. El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim d'1 punt prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 0,25 punts.

– Grau elemental: 0,50 punts.

– Grau mitjà: 0,75 punts.

– Grau superior: 1,00 punts.



IX. Presentació de documents

L'aspirant proposat pel tribunal haurà de presentar, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria, com són:

– Original i fotocòpia per a la seua confrontació del DNI o fotocòpia degudament confrontada.

– Original i fotocòpia per a la seua confrontació del títol acadèmic exigit en aquestes bases o fotocòpia degudament confrontada.

– Declaració de no haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari en qualsevol de les administracions o ocupació pública, així com no trobar-se incapacitat ni inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques.

Els opositors que en el termini indicat no presentaren els documents exigits per aquestes bases, no podran ser nomenats funcionaris i les seues actuacions quedaran invalidades, amb la subsegüent nul·litat dels actes del tribunal, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren incórrer per falsedat en la seua instància; es procedirà en aquest cas al nomenament del següent aspirant de la relació d'aprovats, per ordre de puntuació, prèvia acreditació de la documentació exigida en aquestes bases.

En l'acte de la presa de possessió, el funcionari nomenat haurà de prestar jurament o promesa de conformitat amb la fórmula prevista en el Reial Decret 707/1979, de 5 d'abril.

El nomenament haurà de ser objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



X. Recursos

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra la convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant de l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu, a partir de l'endemà de la publicació del seu anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que puga exercitar qualsevol altre recurs que estime pertinent.





ANNEX I



1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals.

2. Drets i deures fonamentals dels espanyols.

3. Organització territorial de l'Estat. Els estatuts d'autonomia: significat.

4. L'Administració pública en l'ordenament espanyol. Administració de l'Estat. Administracions autonòmiques. Administració local. Administració institucional i corporativa.

5. Principis d'actuació de les administracions públiques: eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i ordenament.

6. Sotmetiment de l'Administració a la llei i el dret. Fonts del dret públic.

7. L'administrat. Col·laboració i participació dels ciutadans en les funcions administratives.

8. L'acte administratiu. Principis generals del procediment administratiu.

9. Fases del procediment administratiu general.

10. Formes de l'acció administrativa: foment. Policia. Servei públic.



11. El domini públic. El patrimoni privat de l'Administració.

12. La responsabilitat de l'Administració.





ANNEX II



1. Règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica.

2. El municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament.

3. Organització municipal. Competències.



4. Ordenances i reglament de les entitats locals. Classes. Procediments d'elaboració i aprovació.

5. La funció pública i local i la seua organització.

6. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Drets de sindicació, Seguretat Social.

7. Els béns de les entitats locals.

8. Els contractes administratius en l'esfera local. Drets de sindicació, Seguretat Social.

9. Intervenció administrativa local en l'activitat privada. Procediments de concessió de llicències.

10. Procediments administratius locals. En registre d'entrada i eixida de documents.

11. Requisits en la presentació de la documentació. Comunicacions i notificacions.

12. Funcionament dels òrgans col·legials locals. Convocatòria i ordenança del dia. Actes i certificats dels acords.

13. Hisendes locals: classificació dels ingressos. Ordenances fiscals.



14. Règim jurídic de costos públics locals.

15. Els pressupostos locals.

16. Informàtica, Word, Excel, base de dades. Coneixement i pràctica del seu funcionament.



L'Atzúbia, 12 de juliol de 2016.– L'alcalde: Josep Vicent Vidal Torralba.

Mapa web