Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 22 de juny de 2016, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7832 de 20.07.2016
Número identificador:  2016/5096
Referència Base de Dades:  005446/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 22 de juny de 2016, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. [2016/5096]

De conformitat amb el que es disposa en l'article 63 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (a partir d'ara, LOU), modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial Decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris (a partir d'ara, RDA); la normativa per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat col·laborador i contractat doctor de la Universitat Jaume I de Castelló, aprovada pel Consell de Govern de 24 de maig de 2012 (a partir d'ara, Normativa del Consell de Govern); d'acord amb la Resolució de 17 de febrer de 2016, del director general de Costos de Personal i Pensions Públiques (depenent del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques), d'acord amb la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic en el seu escrit de 26 de maig de 2016 que va aprovar i va informar favorablement l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016 comprensiva de les places dels cossos docents universitaris i de professorat contractat doctor, d'acord amb l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016, referida a personal dels cossos docents universitaris (DOCV 14.06.2016) i en virtut de l'acord de data 19 d'abril de 2016 del Consell de Govern de la Universitat Jaume I.

Aquest Rectorat, fent ús de les competències previstes en l'article 100 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 116/2010, de 31 d'agost, del Consell de la Generalitat (a partir d'ara, EUJI), convoca un concurs d'accés a les places que es relacionen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents.





Primera. Àmbit d'aplicació i règim jurídic

Aquest concurs es regeix per aquestes bases, pel que disposa la LOU, el RDA, els EUJI, la Llei 7/2007, de 12 d'abril, per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'Empleat Públic, per la Normativa del Consell de Govern i, amb caràcter supletori, pel que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada parcialment per la Llei 4/1999, de 13 de gener (a partir d'ara LRJPAC) i la legislació general de funcionaris civils de l'Estat.



Segona. Requisits generals

Per a poder participar en aquest concurs es requereixen els requisits generals següents:

a) Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats a què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes que s'haja definit en el Tractat constitutiu de la Unió Europea.

També poden participar el cònjuge o la cònjuge, els descendents propis i els del cònjuge, tant dels ciutadans i ciutadanes espanyols com de les persones nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats a què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores, siga quina siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret i, pel que fa als descendents, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, però visquen a càrrec dels seus progenitors.



Així mateix, poden participar les persones de nacionalitat estrangera no comunitària quan, en l'Estat de la seua nacionalitat, als espanyols i espanyoles se'ls reconega aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les del funcionariat dels cossos docents universitaris espanyols; a aquest efecte el Consell d'Universitats sol·licitarà l'informe dels ministeris d'Assumptes Exteriors i d'Administracions Públiques.

En el moment de presentació de la sol·licitud de participació en el procés selectiu ha d'acreditar-se la nacionalitat, i també, si escau, el vincle de parentiu, i el d'estar vivint a càrrec dels progenitors, d'acord amb el que preveu l'article 8 del Reial Decret 543/2001, de 18 de maig, sobre accés a l'ocupació pública de l'administració general de l'Estat i els seus organismes públics de nacionals d'altres estats a què és d'aplicació el dret a la lliure circulació de treballadors i treballadores.



L'acreditació de la nacionalitat i la resta de requisits exigits en la convocatòria s'ha de realitzar mitjançant els documents corresponents, certificacions per les autoritats competents del país d'origen traduïts a l'espanyol, que és la llengua oficial en què tindrà lloc el desenvolupament de les proves i el coneixement del qual s'exigeix a totes les persones participants. Amb aquesta finalitat se celebrarà una prova de coneixement, de la qual estaran exemptes les persones amb nacionalitat espanyola i les que acrediten estar en possessió del diploma d'espanyol com a llengua estrangera (d'acord amb el que disposa el Reial Decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es modifica el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, que regula els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera).

b) Edat. Tindre 16 anys complits i no excedir els 70 anys d'edat.

c) No haver patit separació mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques (de l'Estat o de l'autonòmica, de la local o la institucional), ni estar en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones amb nacionalitat no espanyola han d'acreditar igualment que no es troben incurses en cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibilite l'accés a la funció pública al seu estat d'origen.

d) No patir cap malaltia ni ser una persona afectada per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos del funcionariat docent universitari.





Tercera. Requisits específics

A més dels requisits generals, s'han de complir els requisits específics següents:

a) Es poden presentar als concursos d'accés les persones que hagen sigut acreditades d'acord amb el que estableixen els articles 12 i 13 i disposicions addicionals primera, segona, tercera i quarta del Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.



Així mateix, es poden presentar les persones que resulten habilitades d'acord amb el que estableix el Reial Decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionariat docent universitari i el règim dels concursos d'accés, de conformitat amb el que estableix l'article 4 del Reial Decret 1313/2007.

S'entén que les persones habilitades per a càtedres d'escola universitària ho estan també per a professorat titular d'universitat.

També poden presentar-se als concursos d'accés a places de professorat titular d'universitat i de catedràtic o catedràtica d'universitat, els funcionaris i funcionàries dels cossos de professorat titular d'universitat i de catedràtics i catedràtiques d'universitat, respectivament.



b) No poden formar part d'aquest concurs d'accés les persones que es troben incurses en la prohibició continguda en l'article 9.4 del Reial Decret 1313/2007, és a dir, aquelles que no hagen ocupat durant, almenys, dos anys una plaça anteriorment obtinguda per concurs d'accés en una altra universitat.

c) Els requisits enumerats en la base segona i en aquesta base s'han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.



Quarta. Presentació de sol·licituds

4.1. Les persones que vulguen participar en la prova selectiva han de presentar el model oficial de la sol·licitud que s'adjunta en l'annex II, dirigit al Rectorat de la Universitat Jaume I, i que s'ha de presentar al Registre de la Universitat Jaume I, sense perjudici del que disposa l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini comença a partir de l'endemà de la data de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana o en el Boletín Oficial del Estado i finalitzarà transcorreguts 20 dies hàbils des de l'última publicació. Juntament amb la sol·licitud de l'annex II s'ha de lliurar la documentació següent que acredita els requisits necessaris per a participar en aquest concurs:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar una fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una fotocòpia del passaport.

b) Certificacions en què s'acredita el compliment dels requisits específics que assenyala la base tercera per a participar en el concurs d'accés.

c) Justificant d'ingrés o abonament, mitjançant el resguard original de la transferència bancària de la quantitat de 27,07 euros, en concepte de drets d'examen, feta:

• En el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banco Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. compte 2816129170). En el justificant constarà a més del nom i els cognoms, el nombre del document nacional d'identitat i el nombre de la plaça o

• Fent el pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el propi Registre General de la Universitat Jaume I

La falta del pagament d'aquesta taxa durant el termini de presentació d'instàncies no és subsanable

4.2. Seran motius d'exclusió, no sent subsanables, entre altres, la falta de signatura de la instància per part de l'interessat així com la falta d'abonament dels drets d'examen corresponents, no posseir o no acreditar de forma suficient la possessió dels requisits exigits per a cadascuna de les places convocades i presentar la sol·licitud fora del termini establit.

4.3. D'acord amb el que estableix l'article 33 bis de la Llei 12/1997, de 23 de desembre, de taxes de la Generalitat Valenciana, redactat d'acord amb la Llei 12/2004, de 27 de desembre, estan exemptes del pagament de la taxa establida en el paràgraf anterior, les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar un certificat de la Conselleria de Benestar Social o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %. També estan exempts del pagament de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria especial. Així mateix, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la quota els membres de famílies nombroses de categoria general. El concepte i categoria de família nombrosa ve previst en els articles 2 i 4, respectivament, de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses (BOE 19.11.2003).

Estan exemptes del pagament les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció és requisit no haver rebutjat, en el termini del qual es tracta, cap oferta d'ocupació adequada, ni haver-se negat a participar, excepte causa justificada, en accions professionals de promoció, formació o reconversió, ni tampoc tenir rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. El certificat relatiu a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, s'ha de sol·licitar a l'oficina de l'Institut Nacional d'Ocupació corresponent. Pel que fa a l'acreditació de les rendes, cal acreditar-les amb una declaració escrita de la persona sol·licitant. Ambdós documents han d'adjuntar-se inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).



Cinquena. Llista de persones admeses

5.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten en tots els seus extrems a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de 20 dies hàbils una resolució en la qual elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, pel que fa a aquestes últimes, la causa d'exclusió, indicant a les persones interessades que, si no ho esmenen en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, perdran el dret. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.

5.2. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans, http://www.uji.es/CA/serveis/rec-hum/. Per a accedir-hi, cal seguir la ruta següent: «Convocatòries en vigor - Accés funcionariat de carrera - Concurs d'accés al cos de funcionaris docents» i buscar el concurs concret, dins de la convocatòria corresponent.

5.3. Contra la resolució que aprove la llista definitiva definitiva de persones admeses, les que hagen resultat excloses poden interposar un recurs en els termes que preveu els articles 107 i 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.



Sisena. Comissions dels concursos d'accés

6.1. Els concursos d'accés són jutjats per comissions, la composició dels quals s'ajusta als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus components; així mateix s'ha de procurar que tinguen una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no fóra possible per raons fundades i objectives ben motivades.

6.2. Les persones que componen les comissions han de pertànyer al professorat de l'àrea de coneixement a què es refereix la plaça o d'una àrea afí, de categoria igual o superior en la plaça objecte del concurs i que han de tenir, almenys, dos sexennis d'investigació en el cas de les catedràtiques i catedràtics d'universitat, i un sexenni d'investigació en la resta de cossos docents universitaris. La designació de la composició de les comissions ha de recaure en professorat funcionari dels cossos docents universitaris, preferentment de la Universitat Jaume I i de l'àrea de coneixements de la plaça, tenint en compte les previsions de l'article 89.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats. En la data de publicació de la convocatòria del concurs en el Boletín Oficial del Estado, poden trobar-se, en qualssevol de les situacions administratives a què es refereix l'article 85 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'estatut bàsic de l'empleat públic, excepte en les d'excedència i suspensió de funcions.



Només pertoca la proposta de professorat d'àrees afins en el cas que no es dispose de professorat de l'àrea de coneixement a la Universitat Jaume I amb els requisits legals per a formar part de les comissions.



El professorat jubilat, excepte si està contractat com a professorat emèrit, no pot formar part de les comissions.

En tot cas, quan es convoquen places de professorat titular d'universitat almenys el president o presidenta de la comissió ha de pertànyer al cos de catedràtics i catedràtiques d'universitat o equivalent.



6.3. El Rectorat nomenarà la comissió encarregada de resoldre aquests concursos, que està formada per:

La presidència, designada pel Rectorat entre professorat catedràtic de l'àrea de coneixement.

Un o una vocal designat pel departament.

Un o una vocal nomenat pel Rectorat i designat pel Consell de Govern entre un mínim de cinc persones proposades pel departament, de les quals almenys tres han de ser de l'àrea de coneixement de la plaça.

Per a cada comissió s'han de nomenar tants membres suplents com titulars.

En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents, actuarà com a secretari o secretària la persona del cos docent de menor categoria i, dins del mateix cos, la de menys antiguitat. En les comissions en les quals tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària la persona de menys antiguitat dins del cos.



6.4. Per a garantir la transparència i objectivitat en el nomenament de les persones que componen les comissions que han de resoldre els concursos d'accés, la Universitat Jaume I publicarà el contingut dels seus currículums, pel que fa a les dades incloses en l'annex del Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, d'acord amb l'article 62.3 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, en la nova redacció donada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.



6.5. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan concórrega causa justificada que impedisca l'actuació com a component d'aquella. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, que ha de resoldre en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de la recepció de l'escrit de renúncia. Si escau, es farà el nomenament de la persona suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

6.6. En el cas que concórrega algun dels motius d'abstenció i recusació a què es refereix l'article 28.2 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les persones afectades s'han d'abstindre d'actuar en la comissió i manifestar al Rectorat el motiu concurrent.

6.7. Quan es produïsca la recusació a què es refereix l'article 29 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que pot tindre lloc en qualsevol moment del concurs, la persona recusada ha de manifestar si es dóna o no en ella la causa al·legada. En el primer cas, el Rectorat pot acordar la seua substitució per la persona suplent. Si es nega la recusació, el Rectorat ha de resoldre en el termini de tres dies, amb els informes previs i comprovacions que considere oportuns.

6.8. En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació d'alguna de les persones que componen la comissió titular, aquesta ha de ser substituïda per la suplent respectiva.

En el cas que també en la persona suplent de què es tracte concórrega alguna de les circumstàncies d'impediment esmentades anteriorment, la seua substitució es farà per ordre correlatiu de nomenament entre les persones suplents. Si tampoc fóra possible aquesta substitució, el Rectorat portarà a terme el nomenament de nous membres, titulars i suplents, mitjançant el procediment previst en aquesta normativa. La substitució de les persones titulars de la comissió per les suplents s'ha de dur a terme mitjançant una resolució del Rectorat.

6.9. Les composicions de les comissions són les que figuren a l'annex I d'aquesta convocatòria.



Setena. Procediment dels concursos

7.1. El procediment que regeix els concursos ha de permetre valorar l'historial acadèmic, docent i investigador del candidat o candidata, el seu projecte docent i investigador, així com contrastar les seues capacitats per a l'exposició i el debat davant la comissió en la corresponent matèria o especialitat en sessió pública.

7.2. En els concursos han de quedar garantits, en tot moment, la igualtat d'oportunitats de les persones aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. S'ha de garantir, així mateix, la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, per a la qual cosa es prendran les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.





Vuitena. Constitució de la comissió

8.1. Per a la constitució vàlida de la comissió s'exigeix l'assistència de la totalitat dels membres. Els membres titulars que no concórreguen a l'esmentat acte cessaran i seran substituïts d'acord amb allò que preveu l'apartat 6 de la base sisena.

8.2. La comissió de selecció s'ha de constituir en el termini màxim de quatre mesos des de la publicació de la llista definitiva de persones admeses al concurs. Per a això el president o presidenta de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, notificarà amb una antelació mínima de 10 dies naturals, la convocatòria de l'acte de constitució, i assenyalarà el lloc, la data i l'hora.

8.3. Transcorregut el termini de constitució sense que aquesta s'haja produït, el Rectorat procedirà d'ofici a la substitució de la presidència de la comissió. El nou president o presidenta ha de convocar la constitució de la nova comissió en un termini d'un mes des de la publicació del nomenament.

8.4. Una vegada constituïda la comissió, en cas d'absència de la presidència, aquesta ha de ser substituïda pel professor o professora de més antiguitat i major categoria. En el cas d'absència de la secretaria, aquesta ha de ser substituïda per un membre vocal.

8.5. Perquè la comissió puga actuar vàlidament és necessària la participació de dos dels seus components.

8.6. La comissió ha d'establir i fer públics els criteris d'avaluació específics, d'acord amb els criteris generals que apareixen en l'annex I de la Normativa del Consell de Govern.

8.7. Els membres que estiguen absents en alguna de les proves a les persones que concursen cessaran com a membres de la comissió.

8.8. Correspondran al secretari o secretària portar a terme les actuacions administratives i la gestió econòmica pròpies de la comissió, amb el suport dels serveis administratius de la Universitat.



Novena. Acte de presentació

9.1. El president o la presidenta de la comissió, una vegada realitzades les consultes amb la resta de membres, notificarà a totes les persones admeses al concurs, amb una antelació mínima de 10 dies naturals, la convocatòria per a l'acte de presentació i indicarà el lloc, la data i l'hora de la seua celebració, que pot tindre lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, en el termini màxim de 72 hores.

9.2. En l'acte de presentació, que serà públic, les persones admeses han de lliurar al president o presidenta de la comissió la documentació següent:

a) L'historial acadèmic, docent i investigador, per triplicat, així com un exemplar de les publicacions i documents acreditatius que s'al·leguen.

b) El projecte docent i investigador, per triplicat.

9.3. En l'acte de presentació es determinarà, mitjançant un sorteig, l'ordre d'actuació de les persones participants i es fixarà el lloc, la data i l'hora del començament de les proves; la comissió farà públiques aquestes circumstàncies en el tauler d'anuncis corresponent. Les proves han de començar en el termini màxim de 10 dies, comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

9.4. El secretari o secretària de la comissió ha de garantir que la documentació entregada en l'acte de presentació estiga disponible perquè puga ser examinada per totes les persones participants abans de l'inici de les proves.



Deu. Prova

10.1 Els concursos d'accés consten d'una única prova, que és pública i que es realitzarà al lloc de la Universitat Jaume I que establisca la presidència.

10.2. La prova consisteix en l'exposició oral per part de les persones participants durant un temps màxim de dues hores, en els concursos d'accés a places de professorat titular d'universitat, i d'un màxim de tres hores, per a les places de catedràtic o catedràtica d'universitat, del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador. A continuació, la comissió debatrà amb l'aspirant sobre el currículum i projecte docent, durant un temps màxim de dues hores.



10.3. Finalitzada la prova, la comissió realitzarà l'avaluació de cada aspirant, ajustada als criteris generals (annex III) i específics de valoració prèviament establits per la comissió, que han d'avaluar l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, i les capacitats per a l'exposició i el debat davant de la comissió demostrades durant la prova. La valoració s'ha de motivar numèricament, desglossada per cada aspecte que s'ha d'avaluar, per aspirant i per cada membre de la comissió.



Onze. Proposta de provisió de places i nomenaments

11.1. A la vista de la puntuació atorgada a les persones participants en la prova, la comissió elaborarà la proposta de les candidatures per a ocupar les places, tenint en compte que en cap cas pot proposar que ha superat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga el que s'ha establit es considerarà nul·la de ple dret.



11.2. El concurs pot concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de places tenint en compte les disposicions de la normativa d'aplicació.

11.3. La proposta motivada de provisió s'ha de fer pública en el termini màxim de cinc dies comptadors des de l'endemà a la finalització de la prova, al lloc de celebració del concurs i al tauler d'anuncis del departament on estiga adscrita la plaça. La proposta de provisió ha d'indicar els possibles mitjans d'impugnació que poden utilitzar les persones interessades i ha de romandre exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.

11.4. El president o la presidenta de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, ha de remetre al Rectorat, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari o secretària de la comissió sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.

11.5. La persona proposada ha de presentar en els vint dies hàbils següents al de la finalització de l'actuació de la comissió, en el Registre General de la Universitat o per qualssevol dels altres procediments assenyalats en l'article 38.4 de la LRJPAC.

– La documentació acreditativa del compliment dels requisits establits en la convocatòria.

– Els requisits generals per a l'accés a la funció pública:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial equivalent que acredite la seua nacionalitat en vigor.

b) El certificat mèdic oficial que acredite la possessió de la capacitat física i psíquica necessària per al desenvolupament de les funcions pròpies del professorat universitari.

c) Una declaració jurada de no haver estat separat o separada per resolució ferma d'expedient disciplinari, del servei de cap administració pública (de l'Estat, autonòmica, local o institucional), ni estar inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques.

Si es tracta de persones nacionals de la resta estats membres de la Unió Europea o d'algun estat a què en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, aquestes han d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que estableix l'article 7.2 del Reial Decret 543/2001, de 18 de maig.

d) La documentació acreditativa de reunir els requisits que estableix l'article 4 del RDA.

Les persones que tinguen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera en actiu estan exemptes de justificar la documentació i els requisits, però han de presentar un certificat del ministeri o l'organisme de què depenen per a acreditar aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.

11.6. El Rectorat, en un termini màxim de trenta dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, nomenarà les persones proposades. Els nomenaments, que s'han d'inscriure en el corresponent registre de personal i que han d'especificar la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement i el centre a què s'adscriuen i també el nombre corresponent en la relació de llocs de treball, s'han de publicar en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i comunicats als registres corresponents i al Consell d'Universitats.

11.7. En el termini màxim de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament, la persona nomenada ha de prendre possessió de la seua plaça, moment en què adquireix la condició de funcionari o funcionària del cos docent universitari de què es tracte, amb els drets i els deures que li corresponen.

11.8. La plaça obtinguda després del concurs d'accés s'ha d'exercir durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtenir una plaça en una altra universitat.



Dotzena. Protecció de dades personals

12.1. Les dades de caràcter personal recollides en els documents aportats per les persones que presenten la sol·licitud de participació quedaran inclosos en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer un ús diferent dels mateixos per al que s'han sol·licitat, d'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.

12.2. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, d'acord amb l'article 5 de la Llei 15/1999. Aquests drets s'exerciran per escrit davant de la Secretaria General de la Universitat.



Tretzena. Reclamacions

13.1. Contra la proposta de la comissió es pot presentar reclamació davant de Rectorat en el termini màxim de 10 dies. Si s'admet a tràmit la reclamació se suspendran els nomenaments fins a la resolució definitiva.

13.2 La proposta de resolució al Rectorat d'aquestes reclamacions correspon a la comissió de reclamacions prevista en l'article 66.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, i en l'article 103 dels estatuts d'aquesta universitat.

13.3 Aquesta comissió està formada per set catedràtics o catedràtiques d'universitat, de diferents àrees de coneixement, amb àmplia experiència docent i investigadora, elegits pel Claustre per majoria absoluta dels seus membres sent admissible a l'efecte d'aquesta elecció el vot anticipat, per un període de quatre anys. La seua renovació es realitza a parts iguals cada dos anys. Està presidida pel catedràtic o catedràtica d'universitat més antic i exerceix les funcions de secretaria el catedràtic o catedràtica d'universitat amb menor antiguitat.



13.4 La comissió ha d'examinar l'expedient relatiu al concurs per a vetlar pel compliment de les garanties establides en l'apartat 1 de l'article 64 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, i ha de ratificar, o no, la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos. En aquest últim cas, s'ha de retrotraure l'expedient fins al moment que es va produir el vici, i la comissió del concurs ha de formular nova proposta.

L'esmentada comissió de reclamacions ha de valorar els aspectes purament procedimentals, i ha de verificar l'efectiu respecte, per part de la comissió del concurs, de la igualtat de condicions de les persones aspirants i dels principis de mèrit i capacitat d'aquestes en el procediment del concurs d'accés.

13.5. La comissió de reclamacions ha d'escoltar els membres de la comissió contra la resolució de la qual s'haja presentat la reclamació i les persones participants. Pot, així mateix, sol·licitar informes d'especialistes de reconegut prestigi.

13.6. La resolució del Rectorat, amb la proposta prèvia vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable davant de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Castelló de la Plana, 22 de juny de 2016.– El rector: Vicent Climent Jordà.







ANNEX I



Cos: professors i professores titulars d'universitat.

Classe de convocatòria: concurs d'accés.

1. Àrea de coneixement: Física Aplicada.

Departament al qual està adscrita: Física.



Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça

Docents: Física introductòria en enginyeries.

Investigadores: semiconductors, dispositius fotoelèctrics, energia solar metal·lúrgica.



Nombre de places: una.

Plaça número: 16248.



Comissió titular

President: Juan Bisquert Mascarell, catedràtic d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal I: Francisco Fabregat Santiago, professor titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II: Juan Martínez Pastor, catedràtic d'universitat de la Universitat de València.



Comissió suplent

President: Germán García Belmonte, catedràtic d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal I: Iván Mora Seró, professor titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II: Vicente Muñoz Sanjosé, catedràtic d'universitat de la Universitat de València.





2. Àrea de coneixement: Química Física.

Departament al qual està adscrita: Química Física.



Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça

Docents: Química Física.

Investigadores: Teoria Quàntica, Física Estat Sòlid.



Nombre de places: una.

Plaça número: 16249.



Comissió titular

President: Josep Hilari Planelles Fuster, catedràtic d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal I: Fernando Rajadell Viciano, professor titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II: Iván Mora Seró, professor titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.



Comissió Suplent:

President: Pedro Viruela Martín, catedràtic d'universitat de la Universitat de València.

Vocal I: Mónica Oliva Domínguez, professora titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II: Raquel Castillo Solsona, professora titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló.













ANNEX III

Criteris generals d'avaluació d'aplicació per les comissions que han de resoldre els concursos d'accés a places de funcionariat dels cossos docents universitaris



Per a la valoració dels candidats i candidates en els concursos d'accés a places de funcionariat docent, les comissions han de fixar uns criteris específics adequats al perfil de les places que en tot cas han d'estar d'acord amb els següents criteris generals.



Professors i professores titulars d'universitat:



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Activitat i projecte investigador 45

Activitat i projecte docent 35

Formació acadèmica 5

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5

Experiència en gestió i administració 5

Mapa web