Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Callosa de Segura. Bases particulars de l'adjudicació del Programa d'Actuació Integrada Parcial del Sector UT 10.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6699 de 25.01.2012
Número identificador:  2012/560
Referència Base de Dades:  000897/2012
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Plans d'Urbanisme
    Descriptors:
      Temàtics: pla d'urbanisme, administració local
      Descriptors toponímics: Callosa de Segura



Bases particulars de l'adjudicació del Programa d'Actuació Integrada Parcial del Sector UT 10. [2012/560]

El Ple de l'Ajuntament, en la sessió realitzada amb caràcter extraordinari el dia 23 de desembre de 2011, va adoptar per unanimitat de tots els assistents, amb 17 vots a favor, quantitat que conforma la majoria absoluta del nombre legal de membres d'aquesta, entre altres, l'acord següent:

- Aprovar l'inici del procediment mitjançant gestió indirecta.

- Aprovar les bases particulars reguladores per a la gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada Parcial del Sector UT 10 del Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura.

Amb data 2 de gener de 2012, es va remetre al Diari Oficial de la Unió Europea, aquestes bases particulars.

De conformitat amb el que estableix l'article 132 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, es procedeix a la publicació de les bases següents:



Bases particulars reguladores per a la gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada Parcial del Sector UT 10 del Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura



Antecedents

El Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura va ser aprovat definitivament per l'Acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de València, i publicat en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant de data 20 de maig de 2002, aprovat a l'empara de la Llei 6/1994, Reguladora de l'Activitat Urbanística de la Comunitat Valenciana.



Després de l'entrada en vigor de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, Urbanística Valenciana -d'ara en avant LUV-, que va derogar l'anterior legislació urbanística (LRAU), i d'acord amb el que disposen els articles 42 i 131 de la dita llei, l'Ajuntament de Callosa de Segura ha aprovat, amb data 26 de novembre de 2006, les bases generals per a l'adjudicació de programes d'actuació integrades i aïllades ajustades a les exigències legals.

Atés que s'ha instat per part d'Antonio Aurelio Estañ Miralles, per mitjà d'un escrit i documentació presentada davant de l'Ajuntament, amb data 12 de juliol de 2011, l'inici del procediment necessari per al desenvolupament parcial del Programa d'Actuació Integrada del Sector UT 10, atés que s'ha omplit la documentació exigida en l'article 130.2 de la LUV i 280 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, de conformitat i sobre la base tant del que estableix l'article 131 de la LUV, com en l'article 287 del Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística -d'ara en avant ROGTU-, i a l'efecte de regular les qüestions jurídiques, econòmiques i administratives que afecten tant el procediment d'adjudicació com el desenvolupament i l'execució del Programa d'Actuació Integrada, per gestió indirecta, del Sector UE 10 del Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura , s'estableixen aquestes bases:



Bases particulars



Primera. Objecte del present concurs

Les presents bases particulars tenen per objecte la programació de l'actuació urbanística integrada parcial del sector UE 10 de sòl urbà del Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura , així com regular les condicions bàsiques de caràcter tècnic, jurídic, econòmic i administratiu per a la selecció d'un programa d'actuació integrada i d'un urbanitzador per al desenvolupament del sector esmentat.

Es tracta, doncs, de programes en un àmbit de sòl ja classificat pel Pla General d'Ordenació Urbana com a sòl urbà industrial i dotat des d'aquest d'ordenació detallada.

Les presents bases particulars s'han d'interpretar de conformitat amb el que disposa la Llei 16/2005, de la Generalitat Valenciana, Urbanística Valenciana (LUV), l'article 286 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística (ROGTU), aprovat pel Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell, i les bases generals aprovades per l'Ajuntament de Callosa de Segura i publicades en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant de data 18 de desembre de 2006.



Segona. Àmbit de les presents bases particulars. Ordenació vigent i directrius

Àmbit de les bases particulars. L'àmbit que constitueix l'objecte d'aquestes bases particulars, i del present concurs, el constitueix el sector denominat UE 10 pel Pla General d'Ordenació Urbana de Callosa de Segura, a l'efecte de possibilitar la iniciació de la tramitació d'un programa d'actuació integrada en règim de gestió indirecta.



La unitat d'execució UT 10, d'acord amb el pla general, és una unitat d'execució per transferències, dins de l'àrea de repartiment 5, Industrial. Aquest sòl està ordenat detalladament. Els seus límits són els següents:

Al nord: carretera CV-913.

Al sud: límit del sector UT 10.

A l'est: parcel·la DT, dotació en àrea de transferències.

A l'oest: límit del sector UT 10, sector UT 9.

Ordenació vigent i directrius: d'acord amb la fitxa de planejament del Pla General d'Ordenació Urbana, els paràmetres urbanístics són els següents:







Observacions:

- Condicions de BX

Es tracta, doncs, de programar un àmbit de sòl ja classificat en el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) com a sòl urbanitzable UT 10, amb una superfície total de 15.209,96 m².

En cap cas es podrà proposar una alteració del límit territorial del sector, si no és a l'efecte de xicotetes modificacions necessàries per a dotar-lo de coherència o millorar els seus accessos o infraestructures.

Es permet el desenvolupament parcial de la UT 10, de conformitat amb el que s'estableix en el PGOU.

En l'annex número 1 d'aquestes bases, s'adjunta la fitxa de planejament i gestió i el plànol d'altures i la classificació i el plànol de gestió.



Tercera. Necessitats i objectius que ha de satisfer el programa d'actuació integrada

El Programa d'Actuació Integrada de la Unitat d'Execució UT 10 atendrà els fins propis i determinats per l'instrument de planejament local per al desenvolupament de l'esmentat àmbit industrial. El desenvolupament de l'actuació integrada de l'àmbit descrit en la base anterior té com a funció la seua incorporació a l'estructura general del territori d'aquest municipi, i al seu entramat urbà.

A aquests efectes, l'alternativa tècnica del Programa d'Actuació Integrada de la Unitat d'Execució UT 10 de Callosa de Segura haurà d'incloure, com a mínim, els següents documents de planejament i els seus complements:

- Memòria de l'alternativa tècnica.

- Projecte d'urbanització.

La proposició juridicoeconòmica haurà de contindre documentació suficient per a definir, amb precisió, els requisits previstos en l'article 127 de la LUV i en els articles 302 i següents del ROGTU. L'esmentada documentació detallarà amb claredat el conjunt de magnituds econòmiques del programa, amb especial referència a les diferents partides de despeses i costos a sufragar per la propietat i al coeficient de canvi que es propose per als qui retribuïsquen en sòl la labor de l'urbanitzador. En tot cas, s'haurà de garantir l'accés dels propietaris a tota la informació que resulte rellevant per a la defensa dels seus interessos, d'acord amb el que, a aquests efectes, estableix la normativa vigent.

En tot cas, el programa haurà de contindre totes les previsions necessàries per a complir amb els següents objectius mínims, establits amb caràcter general per l'article 124 de la LUV:

-- Gestionar la transformació jurídica de les finques afectades pel programa.

- Urbanitzar completament el sector objecte del programa, i realitzar les obres públiques addicionals que calga, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa.

- Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures, d'energia, comunicacions i serveis públics existents.



- Suplementar les infraestructures i espais públics o reserves dotacionals en el que siga necessari per a no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de servei existents i exigibles reglamentàriament.

- Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació, a favor de l'administració gratuïtament.

- Ordenar el repartiment equitatiu de beneficis i càrregues de l'actuació entre els afectats.

- Establir terminis per a edificar els solars resultants, que seran més breus en cas de ser propietat de l'urbanitzador, i açò últim serà un objectiu complementari.



Quarta. Sobre la possibilitat de presentar variants

Es permet la possibilitat d'execució parcial o desenvolupament parcial de la UT.



Cinquena. Prescripcions tècniques particulars del projecte d'urbanització

El projecte d'urbanització haurà d'ajustar-se a les previsions de les ordenances del Pla General i al contingut de les normes municipals per a l'execució de les obres d'urbanització i la resta de normatives tècniques sectorials aprovades amb posterioritat i aplicables.

A) Condicions específiques de connexió i integració de la unitat d'execució. S'estableixen les següents:

Dins de l'àmbit de la unitat d'execució, s'inclouen les àrees d'afecció de la carretera CV 913, que de conformitat amb els criteris de les normes urbanístiques del PGOU comptaran a l'efecte del càlcul dels estàndards corresponents a la xarxa secundària.

En el annex I, s'estableix la secció mínima proposta en la en la CV-913.

D'acord amb les fitxes de gestió de les normes urbanístiques del PGOU vigent, es consideren que son innecessàries les obres corresponents a: calçada, voreres, enllumenat, proveïment d'aigua, xarxa de sanejament, energia elèctrica i mobiliari urbà, per considerar que ja es troben executades en l'actualitat, excepte les obres necessàries per les modificacions que es pogueren produir per ajustaments d'alineacions, per a les quals s'estableixen els següents criteris .

1. Xarxa viària. Les calçades es pavimentaran amb aglomerat asfàltic del tipus S20, de 6 cm d'espessor mínim, sobre una doble capa de tot-u artificials de 30 cm d'espessor mínim cada una i S12 de 6 cm com a capa de rodament. A les juntes amb rastells de voreres o amb aparcaments es disposaran rigoles de formigó. Les voreres es pavimentaran amb mosaic hidràulic sobre solera de formigó de 10 cm com a mínim, que alhora es disposarà sobre una doble capa de tot-u artificial de 30 cm d'espessor conjunt. Es remataran amb rastells de formigó, que es podran muntar als accessos a parcel·les, passos de vianants, rotondes i similars.

En totes les voreres es disposarà dels corresponents escocells i arbratge. Els vials en conjunt, tant les calçades com els aparcaments i les voreres, s'executaran garantint, en els seus nivells, una connexió correcta amb els vials preexistents adjacents.

Abans de l'inici de les obres, s'acreditarà la correcció de les previsions efectuades al projecte, tant pel que fa als materials triats com als espessors i formes de posada en obra d'aquests materials, mitjançant la realització de les prospeccions, els sondejos i les anàlisis que calguen.

2. Proveïment d'aigua i xarxa hidrants. Es projectarà una xarxa de proveïment d'aigua potable a totes les parcel·les resultants, i caldrà realitzar el mallat corresponent, de manera que es puga garantir el subministrament a través de recorreguts alternatius a l'efecte d'evitar possibles talls a causa d'avaries. Aquesta xarxa estarà connectada degudament a la xarxa adjacent existent, i s'executarà d'acord amb la normativa vigent.

La xarxa de proveïment d'aigua haurà d'estar preparada per a donar servei a un nombre a determinar d'hidrants, tenint en compte que es distribuiran de forma que la distància mitjana per espais públics no siga major a 200 m, així com l'exigència que els edificis o establiments determinats per l'apartat 2.5 de l'apèndix 2 de la NBECPI/96, o si escau, en el Codi Tècnic de l'Edificació (CTE), aprovat pel Reial Decret 314/2006, de 17 de març, hauran d'estar protegits almenys per un hidrant. Aquesta dotació s'augmentarà com a mínim en un hidrant més per cada 10.000 m² addicionals. Així mateix, caldrà tindre en compte que els hidrants que protegisquen un edifici hauran d'estar repartits pel seu perímetre, seran accessibles de manera fàcil per als vehicles d'extinció d'incendis i s'instal·laran fora dels espais destinats a la circulació i l'estacionament de vehicles. A més, cap d'aquests hidrants estarà situat a més de 100 m d'un accés a l'edifici que protegisquen. Se senyalitzaran d'acord amb la norma UNE 23.033, addicionalment. S'hauran de complir les condicions establides pel Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis.



S'haurà de justificar que la xarxa hidràulica de proveïment a aquests hidrants hi permeta el funcionament simultani de dos consecutius durant almenys dues hores, cada un d'aquests amb un cabal de 1.000 l/min i una pressió mínima de 10 m.c.d.a., tot segons referències de l'apartat 2.4, de l'apèndix 2, de l'NBECPI/96, o, si escau, en el Codi tècnic de l'edificació (CTE), aprovat pel Reial Decret 3141/2006, de 17 de març. També es disposaran preses d'aigua per a la neteja de voreres i carrers i per al subministrament de camions o màquines de reg. Aquestes estaran proveïdes d'un comptador unificat que permeta controlar el consum d'aigua esmerçat a aquests usos. De manera complementària a les anteriors, es projectarà una xarxa de reg per degoteig per a l'arbratge dels vials, si aquest es projecta, i una xarxa de reg, per degoteig i/o per aspersió, per a les zones verdes que s'hi projecten, en funció del tipus de vegetació que es trie. Igualment, aquestes instal·lacions hauran de tindre comptadors de forma que es puga controlar, en el seu moment, el consum d'aigua. Canonada mínima 63 mm i 10 atmosferes de pressió.

3. Sanejament. El sanejament es projectarà separatiu, i s'establirà una xarxa d'evacuació d'aigües fecals i una altra diferent d'evacuació d'aigües pluvials. Els pous de registre de la xarxa d'aigües fecals es construiran seguint les pautes de l'empresa concessionària del manteniment (Aqualia). Les reixetes d'evacuació d'aigües seran de fosa.



La totalitat dels embornals a instal·lar en l'àmbit de la unitat d'execució UT 10 hauran de ser sifònics. Tubera mínima de 30 de PVC.



4. Energia elèctrica i enllumenat urbà. El projecte contemplarà la dotació de sengles xarxes de distribució elèctrica, una en tensió baixa i l'altra en tensió mitjana, aquesta última en anell, en previsió de la futura demanda de centres de transformació propietat d'abonat.

Ambdues es projectaran d'acord amb la normativa vigent i a les instruccions corresponents de la companyia subministradora. Es disposaran els centres de transformació que calguen. Els subministraments que es prevegen en baixa tensió es dotaran amb les fornícules corresponents.

Si la potència disponible és inferior a la necessària, el projecte inclourà el subministrament de potència addicional des de la subestació més propera.



El projecte haurà de preveure el desviament i soterrament de totes les instal·lacions existents que siguen necessàries.

L'enllumenat públic de vials es projectarà igual o similar a l'existent, sobre la base de punts de llum conformats per columnes amb un braç per a la lluminària (a designar per l'Ajuntament) i amb alçades a definir en funció dels nivells d'il·luminació finalment determinats, amb lluminàries cutoff i làmpades de vapor de sodi d'alta pressió amb una potència mínima de 150 W per a la instal·lació que faça servei a la zona de calçada, i 100 W per a la zona de vianants, si escau.

S'haurà de preveure un subministrament específic en baixa tensió per a donar servei a la instal·lació d'enllumenat públic, mitjançant la instal·lació d'un quadre amb almenys tres eixides, les quals hauran d'estar dotades cada una d'aquestes de doble protecció contra curtcircuits i sobrecàrregues (una de tall omnipolar i una altra unipolar amb calibres coordinats de manera que faciliten els treballs d'identificació de possibles avaries), a més d'una protecció contra contactes indirectes implementada amb diferencials de reenganxament automàtic.

Igualment s'haurà de preveure la instal·lació d'un reductor de flux centralitzat adequat a la potència finalment instal·lada.

Per part dels Serveis Tècnics de l'Ajuntament es validarà el sistema més adequat per a evitar els possibles problemes d'avaries en aquestes instal·lacions provocats per futures accions dels rosegadores. Aquest haurà d'incidir principalment sobre els mateixos conductors, i secundàriament en les corresponents canalitzacions. Per a l'execució de la instal·lació d'enllumenat públic s'haurà de tindre en compte especialment les prescripcions establides per la ITCBT09 del Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament Electrotècnic per a Baixa Tensió, tant en les seues exigències a nivell d'instal·lació pròpiament dita com a respecte a la corresponent obra civil. Els punts de llum separats un màxim de 20 m.

5. Gas. No s'estableixen instal·lacions de gas.

6. Telecomunicacions, telefonia i dades. Es projectarà una xarxa de conduccions apta per a l'estesa de les xarxes dels diferents operadors de telecomunicacions que puguen estar interessats a prestar servei a la zona d'actuació. S'hauran de preveure les connexions d'aquestes canalitzacions amb les instal·lacions existents si és el cas.

S'hauran de replegar les necessitats almenys dels operadors que en el moment de redacció de projecte d'urbanització, estiguen prestant un servei al municipi, o si no n'hi ha es justificarà documentalment la renúncia d'aquells operadors que no estiguen interessats a oferir els seus serveis a la zona d'actuació. Addicionalment i tenint en compte el que estableix la Llei 32/2003, de 3 de novembre, General de Telecomunicacions, s'haurà de donar informació pública al projecte a què es fa referència, de manera que aquells operadors que puguen estar interessats a donar servei a la zona, puguen evidenciar el seu interés d'implantació.



Considerant el que estableix l'article 30.1 s'obrirà un període en què es tractarà que els diferents operadors interessats arriben a un acord voluntari per a la ubicació compartida i l'ús compartit d'infraestructures. Cas que no s'arribe a aquest acord, les condicions de l'ús compartit s'establiran mitjançant una resolució de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions tenint en compte allò que ha establit l'article 30.3.



Al seu moment, l'Ajuntament exigirà que es deixen tubs de reserva addicionals a les necessitats dels operadors que mostren el seu interés, o determinarà el nombre concret en funció de la quantitat d'operadors que finalment concórreguen.

7. Zones verdes. Les zones verdes es dissenyaran de manera que faciliten tant el seu manteniment com el seu posterior gaudi pels usuaris. Es dotaran amb infraestructures de reg per aspersió i/o per degoteig, segons els tipus de coberta vegetal que s'hi projecte. S'utilitzaran, si és possible, espècies autòctones, i en tot cas, adaptades a la climatologia de la zona.

Aquestes zones verdes hauran de quedar acabades amb característiques semblants a les executades als sectors pròxims com el SO-3 i SO-4.

8. Disposició general per a les instal·lacions. Totes les conduccions d'instal·lacions es projectaran i executaran soterrades i es dotaran amb les arquetes de registre necessàries, proveïdes de tapes de superfície perfectament identificables, que seran antivandàliques i tindran la resistència necessària, en funció de la seua ubicació, sota les voreres o sota les calçades, i mantindran les distàncies establides en cada cas per la normativa vigent aplicable.

La disposició de les conduccions d'instal·lacions serà preferentment davall de les voreres, amb l'excepció de les d'evacuació d'aigües fecals i de pluvials, que es disposaran preferentment davall de les calçades o davall de les zones d'aparcament. En cas de ser impossible atendre aquestes disposicions, l'ordre de preferència per a ubicar-les davall de les voreres o davall de les calçades serà el que es deriva de la relació que segueix:

- Les d'energia elèctrica, en alta i mitjana tensió, es disposaran una damunt de l'altra, sempre sota les voreres i contigües a les alineacions de les parcel·les privades.

- Les que alimenten l'enllumenat públic es disposaran sobre la vorera, prop de la línia de rastell.

- Les conduccions d'aigua potable, i les de reg d'escocells en vials, es disposaran preferentment davall de les voreres, igual que les que alimenten les preses d'aigua per al reg per neteja.

- Les conduccions dels operadors de telecomunicacions es col·locaran davall de les voreres, si és possible. De no ser-ho, es disposaran davall de les zones d'aparcament o davall de les calçades, però en tot cas prop de les voreres.

- Finalment, les conduccions d'evacuació d'aigües, tant fecals com pluvials, es disposaran sempre sota les calçades; les fecals preferentment al centre d'aquestes i les pluvials als costats. El projecte contemplarà, en tot cas, les solucions tècniques més senzilles i adequades per a resoldre els encreuaments entre unes conduccions i altres en general i en especial els que es deriven de la construcció de les connexions de cada servei.





Sisena. Procediment i forma d'adjudicació del contracte

Aquest concurs es regirà per les bases generals del terme municipal de Callosa de Segura, les regles i normes que resulten del contingut d'aquestes bases particulars, per les contingudes en la LUV, el ROGTU, i atenent la legislació de contractes, en concret la modalitat establida en el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (TRLCAP 2000), de procediment obert i per concurs.



Es regirà el procediment pel que estableixen els articles 130 a 140 de la LUV i articles 284 a 325 del ROGTU.



Setena. Candidats a agent urbanitzador (art. 119 LUV)

Es remet al que s'ha establit per l'ordenança de bases generals del terme municipal de Callosa de Segura, en concret a la base sèptima:



Podran ser urbanitzadors i promoure programes d'actuació les persones, físiques o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats, i complisquen les condicions de legitimació, solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigits per la LUV i el ROGTU, per la normativa aplicable en matèria de contractació amb les administracions públiques i per les bases particulars de programació.



Huitena. Prescripcions tècniques particulars del projecte d'urbanització

El projecte d'urbanització haurà d'ajustar-se a les previsions de les ordenances del PGOU i al contingut de les normes municipals per a l'execució de les obres d'urbanització i la resta de normatives tècniques sectorials aprovades després de les esmentades normes, a més de les prescripcions tècniques incloses en aquestes bases, que sempre hauran de tindre en compte el projecte d'urbanització.



Novena. Estimació dels terminis de desenvolupament i execució del programa d'actuació integrada

Els terminis per al desplegament i execució del Programa d'Actuació Integrada s'ajustaran al que estableix l'article 332 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística. S'estima un termini prudencial de sis mesos.

Tretes les circumstàncies sobrevingudes d'importància, després de comunicar aquestes a l'Ajuntament, els terminis totals o parcials d'execució previstos no es podran prorrogar. L'incompliment d'aquesta obligació essencial habilitarà l'Ajuntament a imposar les penalitats per incompliment establides en l'article 143 de la LUV i en els articles 336 i següents del ROGTU i en la legislació aplicable en matèria de contractes de les administracions públiques.



Deu. Innecessarietat de l'informe del Consell del Territori i el Paisatge

Atés que l'àmbit objecte de programació està classificat i ordenat detalladament en el mateix Pla General i des d'aquest, és inferior a 50 hectàrees i no mostra cap complexitat, no es considera necessari demanar dictamen del Consell del Territori i el Paisatge. Això, de conformitat al que estableix l'article 136.4 de la LUV.



Onze. Previsió relativa al preu de licitació i a les garanties a prestar pels licitadors i l'adjudicatari

D'acord amb la documentació que es troba en l'expedient i amb els informes tècnics realitzats, el pressupost estimat de licitació es fixa en la quantitat de 92.348,00 euros, IVA inclòs, per a tota la unitat.

A l'efecte de complir el que estableix l'article 140.1 de la LUV i 286.1 h) del ROGTU es considera, amb caràcter d'aproximació, que les càrregues del programa podran ascendir a la quantitat de 92.348,00 euros, per la qual cosa la garantia provisional a constituir pels participants en el procés de licitació es fixa en la quantitat de 1.846,96 €, quantitat que suposa el 2% de l'estimació aproximada de les càrregues del programa d'actuació.

De la mateixa manera i en relació amb el que disposa l'article 140.3 de la LUV, es fixa en 9.234,80 euros l'import de la garantia definitiva que s'ha de prestar, al seu moment, per l'adjudicatari del concurs, equivalent al 10% de les càrregues d'urbanització, sense perjudici de la seua adaptació en funció del pressupost definitiu de càrregues d'urbanització, que no podrà superar el màxim establit en aquestes bases.

Totes les quantitats anteriors porten inclòs l'IVA.

Quant a la forma i requisits de les garanties, caldrà ajustar-se al que preveu el capítol III del títol II del llibre I del TRLCAP 2000, així com al que disposen els articles 55, 56, 57 i 58 del seu reglament.

La presentació de garantia provisional s'acreditarà de la manera següent:

- Per mitjà de resguard de la tresoreria municipal, quan s'haja constituït en diners, en valors públics o en valors privats.

- Per mitjà d'aval o pòlissa d'assegurança de caució, i caldrà verificar-se fefaentment la personalitat i/o legitimació de la persona que firma el document en nom de l'entitat.

La garantia provisional romandrà vigent fins que s'adjudique el contracte i s'acordarà la seua devolució en l'adjudicació. No obstant això, serà retinguda la de l'adjudicatari i confiscada la de les empreses que retiren injustificadament la seua proposició abans de l'adjudicació, i s'aplicarà el que estableix l'article 62 del RGLCAP.

Si l'adjudicatari optara, si és el cas, per aplicar l'import de la garantia provisional a la definitiva, haurà de ser cancel·lada la garantia provisional simultàniament a la constitució de la garantia definitiva.

En tot cas, la garantia provisional respondrà del manteniment de les proposicions presentades pels licitadors fins a l'adjudicació i la de la proposició de l'adjudicatari fins a la formalització del contracte. Per a l'adjudicatari del present concurs aquest percentatge quedarà afecte al pagament del que estableix la clàusula de garantia definitiva.



La garantia definitiva es constituirà prèviament a l'atorgament del contracte d'adjudicació d'agent urbanitzador, i la seua constitució i efectes es regiran pel que disposa la TRLCAP/2000 i el seu reglament.



Podran comprometre's garanties addicionals respecte de les ofertes complementàries i es constituiran de la mateixa manera que la definitiva.



Dotze. Model de proposició que han de presentar els interessats

En el seu moment les proposicions per a prendre part en el concurs hauran de ser redactades en idioma espanyol i es presentaran en tres sobres tancats, als quals s'adjuntarà instància que podrà ajustar-se al model establit en l'annex a aquestes bases.



Tretze. Contingut de la proposició que han de presentar els interessats

Sobre A: "Documentació administrativa. Acreditació de condicions per a participar en el concurs.

Es presentarà en sobre tancat i segellat i s'ajustarà al que s'ha determinat en l'article 300.1 del ROGTU, en relació amb el que s'ha disposat als efectes i concurrents en la LUV. En el citat sobre figurarà, per a la seua identificació, etiqueta que assenyalarà:

«Acreditació de les condicions, documentació administrativa, per a participar en el concurs per al desenvolupament de l'actuació integrada de la unitat d'execució UE 10 del PGOU».

1. En este s'incorporaran els documents següents:

a) Aquells que acrediten la personalitat jurídica de l'aspirant i, si pertoca, la seua representació.

b) Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera, d'acord amb el que exigeixen les bases particulars reguladores del concurs.

c) Declaració responsable de no trobar-se sotmés a cap de les prohibicions per a contractar establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, i s'inclourà expressament la circumstància de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, i de no haver participat en la redacció, investigació o desenvolupament de l'ordenació sobre la qual se sustenta l'actuació.

d) Resguard acreditatiu de la garantia provisional.

i) Els concursants estrangers han d'adjuntar una declaració de submissió expressa a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, pogueren sorgir durant el procediment d'adjudicació i durant el desenvolupament i l'execució del programa d'actuació integrada, amb renúncia expressa, si escau, al fur jurisdiccional estranger que poguera correspondre-li.

f) Declaració jurada o acta notarial acreditativa d'haver-se practicat o intentat practicar els avisos a què es refereix l'article 134.4 de la LUV. A aquests efectes, el llistat de titulars i domicilis fiscals serà facilitat per aquesta corporació a tot aquell que, iniciat el període de licitació, manifeste per escrit davant d'aquest ajuntament la seua intenció de formular proposició per a obtindre l'adjudicació de la condició d'agent urbanitzador.

En tot cas, amb caràcter previ a la formalització del contracte administratiu, l'Ajuntament de Callosa de Segura requerirà a l'adjudicatari proposat la justificació documental íntegra d'aquests punts.



En referència a l'article 133.2 de la LUV, cada concursant no podrà presentar més d'una proposició. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'aquestes normes donarà lloc a la no-admissió de totes les propostes de programa presentades per aquest.



Sobre B: Alternativa tècnica.

Es presentarà en sobre obert, d'acord amb el que preveu l'article 300.3 del ROGTU, en relació amb el que s'ha disposat als mateixos efectes en la LUV, i s'acompanyarà del seu contingut en suport informàtic.

Contindrà tres còpies de la documentació integrant d'aquesta, ja que l'alternativa tècnica estarà conformada, com a mínim, pels projectes o instruments urbanístics descrits en la base tercera.

Sobre C: Proposició juridicoeconòmica.

Al sobre figurarà:

«Proposició juridicoeconòmica. Concurs per al desenvolupament de l'actuació integrada de la unitat d'execució UE 10 del PGOU».

La proposició juridicoeconòmica, que es presentarà en plica tancada, en virtut del que disposa l'article 300.2 del ROGTU.

El model d'instància inclosa en el sobre serà el previst en annex a les presents bases particulars. Atés l'anteriorment assenyalat, la proposició juridicoeconòmica inclourà necessàriament la documentació relativa als aspectes següents:

a) Regulació de les relacions de l'urbanitzador i els propietaris i, en particular, la modalitat de retribució al promotor i informació suficient que permeta als propietaris conéixer les conseqüències econòmiques que comporte per a ells la proposta i l'elecció de cada modalitat de retribució, que es concretaran segons l'article 302.1 del ROGTU, en els continguts següents:

1. Expressió de les magnituds urbanístiques rellevants establides pel planejament que incidisquen en la determinació dels drets d'adjudicació, com ara dimensions de parcel·la mínima de resultat, aprofitament subjectiu i superfície mínima de terreny d'origen necessaris per a resultar adjudicatari de parcel·la resultant o de quota indivisa.



2. Import global de les càrregues d'urbanització i del coeficient de canvi.

3. Informació sobre la possibilitat d'optar per la modalitat de retribució en diners, i manera, condicions i termini per a l'exercici d'aquesta opció de retribució.

4. Estimació preliminar de la repercussió unitària per metre quadrat de les despeses variables i de la indemnització individualitzada que corresponga als interessats per construccions i plantacions que hagen de desaparéixer o per altres conceptes.

5. Termini d'execució de l'obra.

b) Acreditació de la titularitat i identificació gràfica i registral dels terrenys, dins de l'àmbit de l'actuació i a disposició de l'urbanitzador, siguen de la seua propietat o d'altres propietaris amb qui tinga contracte suficient, que hagen de quedar afectes, amb garantia real inscrita al Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions pròpies de l'urbanitzador, en ocasió de la firma del contracte, per a assegurar l'execució dels objectius imprescindibles o complementaris del programa. L'afecció es traslladarà a les finques de resultat que s'adjudiquen després de la reparcel·lació.

c) Full resum de les dades econòmiques rellevants, segons model que s'acompanya com a annex.

d) La documentació necessària per a determinar amb claredat les magnituds econòmiques del programa, diferencien els aspectes següents:

A. Pressupost de licitació de l'obra d'urbanització: amb l'abast previst en l'article 168.1.a i b de la LUV.

B. Cost de projectes: cost de redacció i direcció dels projectes tècnics, i s'especificarà en cada projecte, allò que es refereix l'article 168.1.c de la LUV.

c. Despeses de gestió: despeses de gestió de l'urbanitzador, calculades en un percentatge del que represente la suma de les partides corresponents a conceptes anteriors.

d. Benefici de l'urbanitzador: benefici empresarial de l'urbanitzador, calculat en un percentatge de la suma dels conceptes expressats en els apartats anteriors, que, en cap cas, podrà superar el 10%.

e) Càrregues d'urbanització: càrregues d'urbanització que l'urbanitzador es compromet a repercutir, com a màxim, als propietaris afectats pels conceptes expressats anteriorment.

f) Coeficient de canvi: Part alíquota de l'aprofitament objectiu, expressada en tant per u, que correspon a l'urbanitzador en concepte de retribució en sòl per les càrregues d'urbanització, aplicable respecte als propietaris acollits a la dita modalitat de retribució.

g) Preu del sòl a l'efecte de canvi: preu del sòl a què, en coherència amb el coeficient de canvi, es descomptaran de les càrregues d'urbanització els terrenys d'aquells propietaris que retribuïsquen amb ells a l'urbanitzador.

h) Finançament: condicions de finançament oferides per l'urbanitzador per al pagament de les quotes d'urbanització a aquells propietaris que acollits a aquestes, si és el cas, recolzades per una entitat financera degudament registrada.



Catorze. Termini i lloc per a la presentació de les proposicions

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de tres mesos des de la remissió de l'anunci de concurs al Diari Oficial de la Unió Europea, la data exacta de la qual s'indicarà en l'anunci esmentat del concurs, que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Unió Europea, en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, de conformitat amb el que estableixen els articles 132 i 133.3 de la LUV i 291 del ROGTU.

Els documents seran aportats al Registre Municipal en dies i hores hàbils.

Ajuntament de Callosa de Segura.

Plaça d'Espanya, número 1

03330 Callosa de Segura

(Alacant)

Si l'últim dia de termini coincideix en dissabte, s'entendrà inhàbil a aquests efectes i es computarà el dia hàbil següent.



Quinze. Documentació acreditativa del compliment dels criteris de solvència econòmica i financera, tècnica i professional, exigibles als concursants

1. Criteris d'avaluació de la solvència econòmica i financera:

La solvència econòmica i financera dels aspirants a agent urbanitzador podrà ser justificada per un o més dels mitjans següents:



a) Informe d'institucions financeres o, si pertoca, justificant de l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscos professionals.

b) Si es tractara de persones jurídiques, presentació dels comptes anuals o d'extracte d'aquests, en el cas en què la publicació d'aquests siga obligatòria en la legislació del país on l'aspirant a urbanitzador estiga establit.

c) Declaració sobre el volum global de negocis i, si és procedent, sobre el volum de negocis relacionat amb el desenvolupament i la promoció d'actuacions semblants que són objecte de concurs, corresponent com a màxim als tres últims exercicis.

Si per raons justificades l'urbanitzador no estiguera en condicions de presentar les referències mencionades, podrà acreditar la seua solvència econòmica i financera per mitjà de qualsevol altre document que l'administració considere suficient, i podrà basar-se en la solvència d'altres entitats, amb independència dels vincles jurídics que tinguen establits entre ells. A aquests efectes, les agrupacions d'interés urbanístic podran acreditar la seua solvència econòmica i financera amb l'acreditació de la titularitat registral dels drets sobre els terrenys que van servir de base per a la seua constitució.

La justificació de la solvència econòmica i financera de les agrupacions d'interés econòmic, unions temporals d'empreses o altres agrupacions de persones naturals o jurídiques que decidisquen concórrer conjuntament al concurs podran basar-se en els requisits de solvència d'almenys d'un dels seus membres.

2. Criteris per a l'avaluació de la solvència tècnica i professional:



La justificació de la solvència tècnica i professional de l'urbanitzador s'acreditarà per un o més dels mitjans següents:

a) Presentació d'una relació dels programes d'actuació integrada promoguts i gestionats pel concursant.

b) Indicació de l'equip tècnic, estiga o no integrat en l'estructura organitzativa de l'urbanitzador, que participarà en la gestió del programa d'actuació integrada, i especialment dels responsables del control de qualitat.

c) Titulacions acadèmiques i professionals del personal de direcció de l'urbanitzador.

d) Declaració que indique la mitjana anual de personal, amb menció, si és el cas, del grau d'estabilitat en l'ocupació i la plantilla del personal directiu durant els tres últims anys.

e) Declaració del material, instal·lacions i equip tècnic amb què compte l'urbanitzador per al compliment dels seus compromisos.

f) Declaració de les mesures adoptades per a controlar la qualitat durant el desenvolupament i execució del programa d'actuació integrada, inclosos els mitjans d'estudi i investigació de què es disposen.

g) Declaració de les mesures de gestió mediambiental que el concursant està disposat a aplicar durant el desenvolupament i execució del programa d'actuació integrada.

Si per raons justificades en cada cas concret l'urbanitzador no estiguera en condicions de presentar les referències sol·licitades per l'ajuntament, podrà acreditar la seua solvència tècnica i professional basant-se en la solvència d'altres entitats, amb independència dels vincles jurídics que tinguen establits entre ells, havent de demostrar en este cas davant de l'ajuntament que comptarà amb els mitjans necessaris per a l'execució del programa d'actuació integrada, presentant els compromisos o documents d'anàloga naturalesa que hagen subscrit entre ambdós. Tot això s'aplicarà, en tot cas, quan concórrega a la licitació una agrupació d'interés urbanístic.

La justificació de la solvència tècnica i professional de les agrupacions d'interés econòmic, unions temporals d'empreses o altres agrupacions de persones naturals o jurídiques que decidisquen concórrer conjuntament al concurs podrà basar-se en els requisits de solvència d'almenys un dels seus membres.



Setze. Recepció de la documentació

Acabat el termini de recepció de proposicions, el funcionari responsable del registre corresponent expedirà una certificació relacionada de la documentació rebuda o de l'absència de licitadors, si és el cas, la qual conjuntament amb aquella remetran al secretari de la mesa d'estudi de les propostes.

Si s'haguera anunciat la remissió per correu, amb els requisits establits en l'article 80.4 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, tan prompte com siga rebuda i, en tot cas, transcorregut el termini de 10 dies indicat en aquest, el cap de l'oficina receptora expedirà un certificat de la documentació rebuda per a remetre-la, igualment, al secretari de la mesa d'estudi de les propostes.





Dèsset. Mesa d'estudi de les propostes

De conformitat amb els criteris del TRLCAP/2000, per a l'examen i la valoració de les proposicions dels licitadors, l'òrgan de contractació estarà assistit per una mesa d'estudi de les propostes. Aquesta mesa estarà composta per:

L'alcalde president de la corporació municipal, o membre en qui delegue.

Vocals:

- El secretari de la corporació, o persona que legalment el substituïsca.

- El tècnic al servei de l'Ajuntament, o si no n'hi ha, el que designarà el president de la corporació.

- El regidor de Medi Ambient o d'Hisenda (si existira), o persona en qui delegue.

- El regidor d'Obres, o persona en qui delegue.

Aquesta mesa podrà demanar en qualsevol temps els assessoraments de tercers experts membres o no dels serveis de la corporació, quan ho estime oportú.



Díhuit. Criteris objectius d'adjudicació del programa d'actuació integrada

D'acord amb el que disposa l'article 312.2.c del ROGTU, en relació amb el que estableix el número 3 del mateix article, es decideix que la puntuació de l'alternativa tècnica representarà el 50% del total de la valoració del concurs, i aconseguirà la puntuació de la proposició juridicoeconòmica el 50% restant.

D'acord amb el que exposa i amb el que estableix l'article 312.5 del ROGTU, els elements susceptibles de valoració de l'alternativa tècnica, que podran aconseguir en conjunt un màxim de 50 punts, s'avaluaran d'acord amb els criteris següents:

1. La qualitat tècnica de la solució proposada per a la urbanització representarà el 50% del total, per la qual cosa podrà aconseguir un màxim de 25 punts.

2. La resolució de la integració de l'actuació en el seu entorn i millor estructuració de dotacions públiques i espais lliures representarà un 20% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 10 punts.



3. La qualitat tècnica de les solucions proposades per a la urbanització representarà un 10% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 5 punts.

4. El nombre, disseny, ubicació i qualitat dels habitatges sotmesos a algun règim de protecció que es comprometa a promoure l'urbanitzador representarà un 5% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 2,5 punts.

5. La inversió en programes de restauració paisatgística o d'imatge urbana dins de l'àmbit del programa representarà un 5% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 2,5 punts.

6. El termini, els compromisos d'edificació simultània a la urbanització, els compromisos addicionals assumits per l'urbanitzador i els mitjans per al control de les diferents prestacions representaran, en conjunt, un 10% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 5 punts.

Els elements susceptibles de valoració de la proposició juridicoeconòmica que, tal com s'ha assenyalat, podran aconseguir en conjunt un màxim de 50 punts, s'avaluaran d'acord amb els criteris següents:



1. L'import de les càrregues d'urbanització per metre quadrat d'edificabilitat representarà un 40% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 20 punts.

2. La valoració dels terrenys a l'efecte de fixar el coeficient de canvi i de determinar la proporció d'aprofitaments que han de constituir la retribució de l'urbanitzador quan siga procedent i la major proporció de terrenys afectes amb garantia real al compliment de les obligacions especials d'edificació, representarà un 40% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 20 punts.

3. Els compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides per l'urbanitzador representaran un 20% del total, la qual cosa li permetrà aconseguir un màxim de 10 punts.

Per a la precisió d'aquests criteris s'ha considerat la necessitat de dotar el sector d'una urbanització de qualitat, la qual cosa no aconsella primar excessivament la variable relativa a les càrregues d'urbanització. Paral·lelament, s'ha optat per un tractament neutre de la variable relativa a la valoració dels terrenys, per a no incentivar clarament l'opció de dedicar un excés de recursos a aquest punt, en detriment de la seua dedicació a la qualitat de la urbanització. En tot cas, tampoc pareix aconsellable primar l'assumpció d'obligacions especials d'edificació.



Dènou. Puntuació mínima que hauran de superar les alternatives tècniques

En compliment del que disposa l'apartat k del número 1 de l'article 286 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, es fixa en el 50% de la puntuació total obtenible el mínim que han de superar les alternatives tècniques perquè puguen ser sotmeses a valoració les proposicions juridicoeconòmiques que les desenvolupen.



Vint. Adjudicació connexa o condicionada

En principi no es preveu la necessitat de produir-se una eventual adjudicació condicionada a l'efectiva realització de determinacions pròpies d'altres actuacions urbanístiques. Si s'entén necessari en l'elaboració de les alternatives, es procedirà d'acord amb el que disposa l'article 139 de la LUV.



Vint-i-u. Naturalesa del contracte i prerrogatives de l'administració i caràcter jurisdiccional

El contracte que han de l'adjudicatari del concurs i l'Ajuntament tindrà caràcter d'administratiu especial, d'acord amb el que disposa la legislació de contractes de les administracions públiques.



En tot cas, l'Ajuntament tindrà les prerrogatives que li reconeix la legislació de contractes de les administracions públiques i, com a mínim, les d'interpretar els contractes administratius, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevistes o no previstes en les bases i que siguen d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'aquesta, de conformitat amb les causes, procediment i efectes establits en la Llei Urbanística Valenciana i en el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.



Vint-i-dos. Ordre jurisdiccional competent

L'ordre jurisdiccional competent per a conéixer les qüestions que puguen suscitar-se en la preparació, la resolució i l'execució de l'esmentat contracte administratiu especial entre l'administració municipal i l'agent urbanitzador serà el contenciós administratiu, tal com estableix l'article 2.b de la Llei 29/1998, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa (LRJCA).



Vint-i-tres. Efecte suspensiu

La publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) de l'anunci de l'aprovació de les bases particulars de programació produirà els efectes suspensius de l'atorgament de llicències i de nous programes a què es refereixen els articles 101.2 i 103 de la LUV, respectivament, referit a l'àmbit a programar i sense perjudici de l'efecte suspensiu del mateix acord municipal en virtut de l'article 101.1 del text legal esmentat.



Vint-i-quatre. Entrada en vigor

Les presents bases particulars adquireixen validesa amb l'aprovació municipal i la seua eficàcia romandrà demorada fins a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana..



Callosa de Segura , 9 de gener de 2012.- L'alcalde: Francisco Javier Pérez Trigueros.





<div id="AquiVaUnaImagen"></div>ANNEXOS / ANEXOS



Paràmetres fonamentals del PAI. Plànol de situació i d'ordenació detallada, i fitxa de la unitat segons el PGOU



Parámetros fundamentales del PAI. Plano de situación y de ordenación pormenorizada, y ficha de la unidad según el PGOU





Plànol de gestió / Plano de gestión

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Plànol d'altures i qualificació / Plano de alturas y calificación

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Fitxa del sector UT 10 / Ficha del sector UT 10

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Fitxa de classificació zona BX / Ficha de clasificación zona BX

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Seccions mínimes propostes en la CV-913 / Secciones mínimas propuestas en la CV-913

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Fitxes de gestió / Fichas de gestión

Mapa web