Ficha disposicion

Ficha disposicion





ACORD de 21 de juliol de 2006, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la Intervenció en l'exercici de fiscalització de la despesa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5310 de 25.07.2006
Número identificador:  2006/9012
Referència Base de Dades:  5347/2006
 



ACORD de 21 de juliol de 2006, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la Intervenció en l'exercici de fiscalització de la despesa. [2006/9012]

El Consell, en la reunió del dia 21 de juliol de 2006, va adoptar l'acord següent:

D'acord amb el que disposa l'article 61 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, el Consell, a través del Decret 178/1994, de 19 d'agost, va establir uns límits en l'exercici de la intervenció prèvia sobre els actes, documents i expedients susceptibles de produir obligacions de contingut econòmic, i, en funció de la naturalesa de cada una de les despeses, s'hi fixaven els aspectes essencials que havia de comprovar la Intervenció en l'exercici de la funció interventora.

No obstant això, la disposició reglamentària referida ha experimentat algunes adaptacions. D'esta manera, el Decret 21/1996, de 5 de febrer, del Consell, va haver d'introduir-hi, com a conseqüència de l'aprovació de la nova Llei de Contractes de les Administracions Públiques, una previsió sobre els contractes menors. Així mateix, el Decret 178/1996, de 2 d'octubre, del Consell, pel que es va designar l'organisme pagador i l'organisme de certificació de les despeses corresponents a la Secció Garantia del Fons Europeu d'Orientació i Garantia Agrària (FEOGA) en la Comunitat Valenciana, va incorporar-hi els aspectes que s'havien de verificar en l'exercici de la intervenció prèvia sobre les subvencions finançades en la seua totalitat per este organisme, i, posteriorment, a través del Decret 76/1998, de 4 de juny, del Consell, es va estendre, així mateix, a les subvencions finançades en part pel FEOGA-Garantía.

A més de les modificacions expressades, derivades de noves normes legals o reglamentàries, l'experiència acumulada en l'exercici de la fiscalització limitada prèvia al llarg d'estos més de deu anys des de l'entrada en vigor del citat Decret 179/1994, ha posat de manifest la necessitat d'introduir-hi supòsits no previstos i, així mateix, d'afegir o suprimir aspectes addicionals que s'han de comprovar en la fiscalització d'alguns expedients.

No s'han d'oblidar, en este sentit, les recomanacions efectuades per la Sindicatura de Comptes en el seu informe de fiscalització sobre el Compte General de l'administració de la Generalitat de l'exercici 2004, on s'apunta la conveniència de revisar el Decret 179/1994, almenys pel que afecta a la fiscalització prèvia de les despeses de personal, a fi d'ampliar el control que exercix la Intervenció General sobre estes, i poder d'esta manera evitar o esmenar determinats defectes procedimentals o de compliment de la normativa, amb l'eficàcia que requerix el capítol de despesa més important dels pressupostos de la Generalitat.

La modificació, a través de la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, del títol III del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, aconsella, a més, que es recopile en una única disposició el conjunt de requisits que s'han de verificar en l'exercici de la intervenció prèvia limitada, fent-ho a través d'una disposició de caràcter singular, la qual cosa afavorix una major agilitat per a tramitar futures adaptacions derivades bé de modificacions normatives, bé de noves necessitats sobrevingudes.

Per tot això, i en compliment del que disposa l'article 58.1.f) del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, amb l'informe previ de la Intervenció General de la Generalitat, i a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, el Consell

ACORDA

Primer

A més de la comprovació dels requisits previstos en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, les Intervencions Delegades, en l'exercici de la intervenció prèvia sobre la despesa, hauran de verificar aquells aspectess addicionals que es contenen en el present acord.

Segon

Amb caràcter general, per a tot tipus d'expedients, s'hauran d'efectuar les comprovacions que a continuació s'assenyalen:

1. La competència de l'òrgan que dicta l'acte administratiu pel qual es resol l'expedient, quan este òrgan no tinga atribuïda la facultat per a l'aprovació de les despeses de què es tracte.

2. Quan dels informes preceptius a què es fa referència en els diferents apartats d'este acord es deduïsca que s'han omés requisits o tràmits que siguen essencials, o que la continuació de la gestió administrativa pot causar pèrdues econòmiques a la Tresoreria de la Generalitat o a un tercer, es procedirà a l'examen exhaustiu del document o documents objecte de l'informe i si, a juí de l'interventor, es donen les mencionades circumstàncies, haurà d'actuar-se conforme al que preceptua l'article 58 bis.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

3. En els expedients de reconeixement d'obligacions i proposta de pagament, en què consten les dades següents relatives al titular del crèdit:

a) Quan s'expedisquen a favor de creditor directe, haurà de constar el NIF o equivalent, denominació del creditor (nom o raó social) i identificació del compte bancari a què ha de fer-se la transferència, si este és el mitjà de pagament. A estos efectes, s'entén per creditor directe les persones físiques, jurídiques i entitats sense personalitat jurídica, públiques o privades, que hagen executat les prestacions derivades dels contractes, que siguen beneficiaris de les subvencions o ajudes públiques i, en general, a favor dels quals siguen contretes obligacions de caràcter pressupostari.

b) Quan el crèdit s'haja cedit, haurà de constar el NIF o equivalent i la denominació del tercer, tant per al cessionari com per al cedent d'este. Si el pagament ha de fer-se per transferència, haurà de constar el compte bancari del cessionari.

4. L'existència d'autorització del Consell en aquells supòsits en què una norma legal o reglamentària així ho dispose, així com que sobre l'acord referit va emtere informe la Intervenció General de la Generalitat.

Tercer

En els expedients relatius a despeses de personal s'hauran de comprovar, si és el cas, els punts addicionals, següents amb caràcter previ a l'adopció de la resolució corresponent:

1. Classificació de llocs de treball o modificació de les seues característiques.

L'existència de l'informe favorable de la Direcció General de Pressupostos i Despeses a què es referix l'article 5.1 del Decret 245/1991, de 23 de desembre, del Consell, sobre relacions de llocs de treball.

2. Convocatòries per a la provisió de llocs de treball.

Que ha sigut intervingut favorablement l'acte de classificació dels llocs o de modificació de les seues característiques.

3. Nomenaments de personal.

a) Que, si és el cas, la proposta corresponga a una convocatòria prèviament intervinguda.

b) Que la persona proposada tinga la titulació legalment exigible.

c) L'existència de les autoritzacions pertinents.

d) Quan es tracte de personal laboral, que la proposta de contracte de treball s'adequa al que disposa la normativa vigent.

e) En els supòsits de contractacions de personal laboral a càrrec del capítol VI, l'acreditació, a més, per l'òrgan gestor de la insuficiència de crèdit en el concepte pressupostari destinat a la contractació laboral temporal.

4. Incidències en nòmina.

4.1. Incidències d'alta:

a) L'existència de nomenament prèviament intervingut, a excepció del supòsit dels alts càrrecs.

b) Acta de presa de possessió.

c) Verificació del règim retributiu i percepcions aplicades.

d) Acreditació del compliment de les obligacions que com a ocupador correspon a la Generalitat en matèria de Seguretat Social.

e) Quan es tracte de personal laboral, contracte de treball degudament subscrit.

4.2. Incidències en cas de cessament:

a) Resolució de cessament.

b) Acta de cessament.

c) Baixa en la Seguretat Social.

4.3. Incidències massives:

Quan, a conseqüència del nombre d'incidències i per la seua homogeneïtat, resulte aconsellable la utilització de tècniques informàtiques d'incorporació massiva de propostes en determinats supòsits concrets, per ser inviable realitzar la fiscalització en un curt període de temps, podrà elevar-se, amb el vistiplau de la Intervenció Delegada que corresponga, la sol·licitud d'autorització a la Intervenció General de la Generalitat, justificada degudament i acompanyada d'informe del servici informàtic responsable de la introducció de dades, en què s'indique el procediment que s'ha de seguir, els resultats esperats i les excepcions o extraccions del fitxer d'origen. Amb l'autorització, la Intervenció General disposarà les proves de mostreig de resultats que considere oportunes.

Quart

No obstant això, el que disposa en l'apartat anterior no resultarà d'aplicació als expedients que a continuació s'indiquen, que queden subjectes al control financer permanent en substitució de la intervenció prèvia:

1. Expedients relatius a despeses del personal que presta servicis en les institucions sanitàries:

a) Atenció continuada i guàrdies mèdiques.

b) Substitucions i acumulacions de tasques.

2. Expedients relatius a despeses del personal que presta servicis en centres d'ensenyament dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport:

Nomenaments que tinguen com a objecte la substitució de personal per incapacitat temporal, per llicències per maternitat, per llicències per matrimoni, per llicències sense retribució, per plans de vacances, per permís sindical i per acumulacions de tasques, bé en llocs docents, bé en llocs no docents amb funcions d'atenció directa al públic.

Cinqué

En els expedients de reclamacions que es formulen davant de la Generalitat en concepte d'indemnització de danys i perjuís, per responsabilitat patrimonial, s'hauran de comprovar els punts addicionals següents:

a) Que hi ha informe del servici el funcionament del qual haja ocasionat la presumpta lesió indemnitzable.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

Sisé

En els expedients de contractes d'obres, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Obres en general.

1.1. Obra nova:

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha projecte amb informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars i informe sobre este de l'Àrea Jurídica.

d) Quan s'utilitzen plec-tipus de clàusules administratives, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al contingut en l'informe de l'Àrea Jurídica.

e) Quan es propose com a forma d'adjudicació el concurs, comprovació que el plec de clàusules administratives particulars establix criteris objectius per a l'adjudicació del contracte.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren les circumstàncies previstes en els articles 140 i 141 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

g) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació i motivada.

B) Compromís de la despesa:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa de contractació, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Acreditació per l'empresari proposat com a adjudicatari, a través dels documents justificatius a què es referix l'article 15 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Conformitat, quan pertoque, de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars.

d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa l'article 92.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

1.2. Modificacions:

a) Que hi ha projecte amb informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si procedix.

b) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica de la Conselleria corresponent o entitat autònoma de caràcter administratiu i, si és el cas, de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat, del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.

c) Que hi ha acta de replantejament previ.

En les modificacions que s'han de contractar amb un altre empresari conforme a l'article 146.2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, es verificaran els requisits establits per a les obres noves.

1.3. Obres accessòries o complementàries:

S'hauran de comprovar els mateixos aspectes previstos per a l'obra nova. Quan es propose l'adjudicació al mateix contractista de l'obra principal, la verificació del que disposa l'article 141.d) del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques es limitarà a la circumstància que no se supera el límit del 20% del preu primitiu del contracte.

1.4. Revisions de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.5. Reajustament d'anualitats:

Acreditació, segons corresponga, conforme al que disposa l'article 96.2 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que ha sigut omplit el tràmit d'audiència al contractista o bé que consta expressament la seua conformitat.

1.6. Certificacions d'obra:

a) Que hi ha certificació, autoritzada pel facultatiu director de l'obra i amb la conformitat dels servicis corresponents de l'òrgan gestor.

b) Per a la primera certificació, que hi ha constituïda garantia definitiva i que s'ha formalitzat el contracte.

c) En el cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 145.2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, comprovar que s'ha prestat la garantia exigida.

d) Quan la certificació d'obra incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

f) En el cas que es tracte de la certificació final, que hi ha informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas, així com que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció de l'obra o, si és el cas, acta de comprovació a què es referix l'article 168 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

1.7. Liquidació:

a) Que hi ha informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

b) Que hi ha informe favorable del facultatiu director de l'obra.

c) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció de l'obra o, si és el cas, acta de comprovació a què es referix l'article 168 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

d) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

e) Que ha transcorregut el període de garantia.

1.8. Pagament d'interessos de demora: que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

1.9. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.10. Resolució del contracte d'obra:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica en els casos que així es disposa en la normativa sobre contractes de les administracions públiques.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

2. Contractació conjunta de projecte i obra.

La fiscalització d'estos expedients es realitzarà d'acord amb el que s'ha previst per a les obres en general, amb les especialitats següents:

A) Aprovació i compromís de la despesa:

D'acord amb l'article 125 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, la fiscalització es posposa al moment immediat anterior a l'adjudicació, i s'han de comprovar els punts següents addicionals:

a) Que s'aporta justificació sobre la seua utilització de conformitat amb l'article 125 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

b) Que hi ha avantprojecte o, si és el cas, bases tècniques a què el projecte haja d'ajustar-se.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars i que duu l'informe de l'Àrea Jurídica.

d) Quan s'utilitze plec-tipus de clàusules administratives, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al contingut en l'informe de l'Àrea Jurídica.

e) Quan es propose com a forma d'adjudicació el concurs, comprovació que el plec de clàusules administratives particulars establix criteris objectius per a l'adjudicació del contracte.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren les circumstàncies previstes en els articles 140 i 141 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

g) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa de contractació, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

h) Acreditació per l'empresari proposat com a adjudicatari, a través dels documents justificatius a què es referix l'article 15 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que està al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social. Així mateix, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions fiscals amb la Hisenda Autonòmica Valenciana.

i) Conformitat, quan pertoque, de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars.

j) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa l'article 92.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

B) Certificacions d'obra:

Quan es fiscalitze la primera certificació, junt amb els aspectes previstos en el punt 1.5 del present apartat, s'haurà de comprovar:

a) Que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i ha sigut aprovat per l'òrgan de contractació.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.

C) Supòsits específics de liquidació de projecte

En aquells supòsits en què, d'acord amb el que preveu l'article 125.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, l'òrgan de contractació i el contractista no arriben a un acord sobre els preus, o conforme al que disposa l'article 125.5 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, l'administració renuncie a l'execució de l'obra, els aspectes que s'han de comprovar en els treballs de redacció dels projectes corresponents seran els del punt 1.6 de l'apartat vuité, relatius a la liquidació dels contractes de consultoria i assistència.

3. Contractes d'obres sota la modalitat de pagament total del preu.

La fiscalització d'estos expedients comprendrà, junt amb els aspectes previstos per als d'obres en general, els següents:

3.1. Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha acord del Consell que aprova l'import màxim que pot realitzar-se en l'exercici pressupostari sota esta modalitat, amb especificació dels contractes que comprén i en el qual estiga inclòs el que es pretén tramitar, així com que sobre aquell ha emés informe la Intervenció General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses, conforme a l'article 5.2 del Reial Decret 704/1997, de 16 de maig.

c) Que el plec de clàusules administratives particulars inclou les condicions específiques de finançament, així com, si és el cas, la capitalització dels interessos i la seua liquidació, de manera que siga possible la determinació del preu final que s'ha de pagar.

3.2. Reajustament d'anualitats: que hi ha acord del Consell que autoritza, si és el cas, l'alteració del termini d'entrega, i que sobre això ha emés informe la Intervenció General de la Generalitat.

3.3. Modificació del contracte: si es modifica la quantia, que s'adjunta autorització del Consell i que sobre esta ha emés informe la Intervenció General de la Generalitat.

Seté

En els expedients de contractes de subministraments, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Subministraments en general.

1.1. Expedient inicial:

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars amb informe de l'Àrea Jurídica i, si és el cas, plec de prescripcions tècniques del subministrament.

b) Quan s'utilitze plec-tipus de clàusules administratives particulars, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al contingut en l'informe de l'Àrea Jurídica.

c) Quan es propose com a forma d'adjudicació el concurs, comprovació que el plec de clàusules administratives particulars establix criteris objectius per a l'adjudicació del contracte.

d) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren les circumstàncies previstes en els articles 181 i 182 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

e) Si és el cas, petició justificada de l'òrgan proponent quan l'adquisició es referisca a béns els tipus del qual es troben homologats pel Servici Central de Subministraments de l'administració de l'Estat, o bé, per la Comissió Central d'Adquisicions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

f) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha declaració feta per l'òrgan de contractació i motivada.

B) Compromís de la despesa:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa de contractació, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Acreditació per l'empresari proposat com a adjudicatari, a través dels documents justificatius a què es referix l'article 15 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa l'article 92.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

1.2. Revisió de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.3. Modificació del contracte: que hi ha informe de l'Àrea Jurídica i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.

1.4. Pagaments a compte:

a) En el primer pagament a compte, que hi ha constituïda garantia definitiva i que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha la conformitat dels servicis competents amb el subministrament fabricat o realitzat.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Quan en el pagament s'incloga revisió de preus, comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 99.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

1.5. Liquidació

a) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció del subministrament.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.6. Pagament d'interessos de demora: que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

1.7. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.8. Resolució del contracte de subministrament:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica en els casos que així disposa la normativa sobre contractes de les Administracions Públiques.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

2. Béns d'adquisició centralitzada.

2.1. Proposta d'adquisició al Servici Central de Subministraments de l'administració de l'Estat o, si és el cas, a la Comissió Central d'Adquisicions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació: Només es comprovaran els aspectess previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

2.2. Liquidació al contractista:

a) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció dels béns.

b) Que hi ha, si és el cas, la comunicació de la Direcció General de Patrimoni de l'Estat o del departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competència en matèria de patrimoni, que s'ha donat l'ordre al contractista perquè subministre els béns objecte del contracte.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Quan en la liquidació s'incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

3. Contractació d'equips i sistemes per al tractament de la informació.

Es comprovaran els mateixos aspectes previstos per als subministraments en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.

4. Contracte de fabricació.

En el cas que el plec de clàusules administratives particulars determine l'aplicació directa de les normes del contracte d'obres, es comprovaran els aspectess previstos per a este tipus de contracte en l'apartat sisé del present acord. En qualsevol altre cas, estos aspectes seran els ja especificats per als subministraments en general.

Vuité

En els expedients de contractes de consultoria i assistència i els de servicis, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. En general.

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars sobre el qual ha emés informe l'Àrea Jurídica i, si és el cas, plec de prescripcions tècniques.

b) Que l'objecte del contracte està perfectament definit, de manera que permeta la comprovació de l'exacte compliment de les obligacions per part del contractista.

c) Quan s'utilitze plec-tipus de clàusules administratives particulars, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al contingut en l'informe de l'Àrea Jurídica.

d) Informe detallat i raonat, emés pel servici interessat en la subscripció del contracte, en el qual es justifique degudament els aspectes recollits en l'article 202.1 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

e) Quan es propose com a forma d'adjudicació el concurs, comprovació que el plec de clàusules administratives particulars establix criteris objectius per a l'adjudicació del contracte.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren les circumstàncies previstes en els articles 209 i 210 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

g) Si és el cas, petició justificada de l'òrgan proponent i informe del departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competència en matèria de patrimoni, quan els servicis que s'han de contractar facen referència a aquells la contractació dels quals es trobe centralitzada al si de la Generalitat.

h) Que hi ha informe favorable del Advocat General de la Generalitat, quan l'objecte del contracte siga la prestació de servicis de representació i defensa en juí, assessorament en dret, consell jurídic i qualsevol altre tipus d'assistència jurídica.

i) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha declaració feta per l'òrgan de contractació i motivada.

B) Compromís de la despesa:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa de contractació, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Acreditació per l'empresari proposat com a adjudicatari, a través dels documents justificatius a què es referix l'article 15 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Conformitat, quan pertoque, de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars.

d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa l'article 92.3 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

1.2. Revisió de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.3. Modificació del contracte: que hi ha informe de l'Àrea Jurídica i, si és el cas, dictament del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.

1.4. Pagaments a compte:

a) En el primer pagament a compte, que hi ha constituïda garantia definitiva, llevat que s'instrumente en forma de retenció del preu, i que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha certificació de l'òrgan corresponent valorant el treball parcial executat.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Quan en el pagament s'incloga revisió de preus, comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 103.1 i 2 de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 99.3 de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

1.5. Pròrroga dels contractes:

a) Que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars.

b) Que s'exercita abans que finalitze el contracte.

c) Que no se superen els límits de duració previstos per el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

1.6. Liquidació

a) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció dels treballs.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 103.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.7. Pagament d'interessos de demora: que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

1.8. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.9. Resolució del contracte:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica en els casos que així es disposa en la normativa sobre contractes de les Administracions Públiques.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

2. Expedients relatius a servicis informàtics: es comprovaran els mateixos aspectes que per als contractes de consultoria i assistència i servicis en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.

Nové

En els expedients d'execució d'obres, fabricació de béns, consultoria i assistències tècniques i prestació de servicis per la mateixa administració, els aspectess addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Encàrrec:

a) Que concorre algun dels supòsits previstos pels articles 152 i 194 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

b) Que, si és el cas, hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ.

c) Que, si és el cas, s'incorporen els documents tècnics en què es definisquen les actuacions que s'han de realitzar, així com el seu corresponent pressupost.

2. Pagaments durant l'execució dels treballs:

a) Que hi ha certificació o document acreditatiu de la realització dels treballs i la seua valoració corresponent.

b) Que s'aporta factura o justificant de les despeses realitzades.

3. Liquidació:

a) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de les obres, béns, servicis o treballs realitzats.

b) Que s'aporten factures o justificants de les despeses realitzades.

Desé

En els expedients de contractes patrimonials, els aspectess addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Adquisició de béns immobles per l'administració de la Generalitat.

1.1. Aprovació de la despesa per la Conselleria interessada:

L'interventor delegat en la Conselleria proponent comprovarà únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

1.2. Actuacions dutes a terme per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació:

La fiscalització serà realitzada per l'interventor delegat en la dita conselleria, que haurà de comprovar que hi ha informe de l'Àrea Jurídica sobre els aspectes jurídics de la contractació i, si és el cas, que hi ha plecs que servixen de base al contracte, que duen l'informe degut de l'Àrea Jurídica. Així mateix, verificarà que en l'expedient consta la corresponent valoració pericial del bé i, així mateix, que hi ha acord de l'òrgan competent que autoritza l'adquisició directa si la selecció del venedor es pretén efectuar per este procediment.

1.3. Comptabilització del compromís de despesa:

L'interventor delegat en la Conselleria proponent verificarà que hi ha resolució d'adquisició del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació o autoritat en qui tinga delegada la competència.

2. Arrendament de béns immobles per l'aministració de la Generalitat, ja siga tramitat com a expedient independent o expedient d'alienació de l'immoble en què simultàniament s'acordarà el seu arrendament o arrendament financer.

2.1. Aprovació de la despesa per la conselleria interessada:

L'interventor delegat en la Conselleria proponent comprovarà únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

2.2. Actuacions dutes a terme per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació:

La fiscalització serà realitzada per l'interventor delegat en la dita conselleria, que haurà de comprovar que hi ha informe de l'Àrea Jurídica sobre els aspectes jurídics de la contractació i, si és el cas, que hi ha plecs que servixen de base al contracte, amb l'informe degut de l'Àrea Jurídica. Així mateix, verificarà que hi ha acord de l'òrgan competent que autoritza l'arrendament de forma directa si la selecció de l'arrendador es pretén efectuar per este procediment.

2.3. Comptabilització del compromís de despesa:

L'interventor delegat en la Conselleria proponent verificarà que hi ha resolució de l'òrgan competent de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació o autoritat en qui tinga delegada la competència, que adjudica la contractació a l'arrendador seleccionat.

2.4. Reconeixement de l'obligació:

L'interventor delegat en la Conselleria proponent comprovarà els punts addicionals següents:

a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.

b) Que l'arrendador aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

3. Adquisició de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu.

Es verificarà que hi ha informe del servici jurídic sobre els aspectes jurídics de la contractació, així com informe favorable del departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competències en matèria de patrimoni.

4. Arrendament de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu.

4.1. Aprovació de la despesa:

Que hi ha informe del servici jurídic sobre els aspectes jurídics de la contractació.

4.2. Compromís de la despesa:

Que hi ha informe favorable del departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competències en matèria de patrimoni.

4.3. Reconeixement de l'obligació:

a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.

b) Que l'arrendador aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

Onzé

En els expedients de convenis i acords de cooperació que subscriga la Generalitat, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Convenis de cooperació de la Generalitat amb ens públics o amb particulars:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica sobre el text del conveni.

b) Que, si és el cas, s'ha seguit el procediment previst en el Decret 20/1993, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre de Convenis i s'establix el règim juridicopressupostari dels convenis que subscriga la Generalitat.

2. Acords de col·laboració que subscriga la Conselleria de Cultura, Educació i Esport per a l'aplicació del sosteniment dels centres privats amb concert o conveni educatiu:

a) Que hi ha informe de l'Àrea Jurídica sobre el text del conveni.

b) Que hi ha memòria econòmica per a l'exercici pressupostari i, si és el cas, dels exercicis posteriors, en la qual conste l'acreditació sobre l'oportunitat i conveniència que sustenta la subscripció dels compromisos que s'assumixen, i sobre el compliment de les limitacions econòmiques previstes en la llei de pressupostos i la resta de normativa bàsica aplicable.

3. Pel que fa al compromís de la despesa, els requisits addicionals que s'han de comprovar seran els que s'establixen en el present acord en funció de la naturalesa de la despesa objecte del conveni, a més que hi ha Acord del Consell que autoritza la subscripció del conveni, així com que la Intervenció General de la Generalitat va emetre informe sobre el conveni.

4. Per al reconeixement de les obligacions i el seu pagament, els requisits addicionals que s'han de comprovar seran els que s'establixen en el present acord en funció de la naturalesa de la despesa objecte del conveni.

Dotzé

En els expedients de despesa derivats d'expropiacions forçoses, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Depòsits previs

a) Que hi ha acord del Consell que declara la urgent ocupació dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha full de depòsit previ a l'ocupació.

2. Indemnització per ràpida ocupació

a) Que hi ha acord del Consell que declara la urgent ocupació dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha document de liquidació de la indemnització.

3. En els expedients de determinació del preu just pels procediments ordinari i de mutu acord.

a) Que hi ha la proposta a què es referix l'article 25.a) del Decret de 26 d'abril de 1957 pel que es va aprovar el Reglament de la Llei d'Expropiació Forçosa.

b) Que hi ha informe dels servicis tècnics corresponents en relació amb el valor del bé objecte de l'expropiació.

Tretzé

En els expedients de subvencions i ajudes públiques, excepte per a aquelles que es concedisquen en virtut de preceptes de dret comunitari que siguen d'aplicació directa, és a dir, que no requerixen un acte de prèvia incorporació formal al dret intern per a tindre eficàcia en el territori dels Estats membres, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Aprovació de la despesa:

a) Que les bases reguladores de la concessió de la subvenció de què es tracte s'ajusten a la normativa d'aplicació en matèria de subvencions.

b) Que, si és el cas, les bases reguladores de la concessió duen informe de l'Àrea Jurídica.

2. Compromís de la despesa:

a) Que la proposta de resolució expresse el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia.

b) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, i de les obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit, de conformitat amb el que determina l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) Que la proposta de concessió s'ha realitzat a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat corresponent, en el supòsit que això es preveja en les bases reguladores.

d) En el supòsit de subvencions genèriques o innominades de quantia superior a 1 milió d'euros, que han sigut autoritzades pel Consell, conforme al que disposa l'article 47.3 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

3. Reconeixement d'obligacions:

a) Que s'acredita, si és el cas, l'existència de les garanties corresponents per a poder efectuar bestretes de pagament sobre la subvenció concedida.

b) Certificació expedida per l'òrgan gestor acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.

c) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i de les obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit, de conformitat amb el que determina l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

d) Quan la quantia de la subvenció atorgada es trobe entre els 250 mil i el milió d'euros, s'haurà d'acreditar en el primer pagament que s'ha donat compte al Consell d'este atorgament, conforme al que disposa l'article 47.3 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

Catorzé

En la intervenció formal de l'ordenació del pagament, a la qual estan subjectes tots els actes pels quals s'ordenen pagaments a càrrec del Tresor Públic, i en la intervenció material del pagament, a què està sotmesa l'execució de les ordres de pagament que tinguen com a objecte complir directament les obligacions del Tresor Públic, situar fons a disposició de caixers i agents facultats legalment per a realitzar pagaments als creditors o bé instrumentar el moviment de fons i valors entre els comptes del Tresor, la Intervenció haurà de verificar els aspectes previstos en l'apartat 3r de l'article 58 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

En els supòsits d'existència de retencions judicials o de compensacions de deutes del creditor, s'hauran d'acreditar, a més, les minoracions corresponents en el pagament per mitjà dels acords que les disposen.

Si la Intervenció verifica, en l'exercici de la referida intervenció formal i material del pagament, l'incompliment d'algun dels aspectes anteriorment assenyalats, haurà de formular, motivadament i per escrit, l'objecció corresponent, i en eixe cas quedarà suspesa l'execució del pagament fins que aquella siga resolta, bé per l'esmena de les deficiències observades o bé, en el cas de no acceptació de l'objecció, per la resolució del procediment previst en l'article 59 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

Quinzé

El present acord produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.

Valencia, 21 de juliol de 2006.

El vicepresident i secretari del Consell de la Generalitat

VÍCTOR CAMPOS GUINOT

Mapa web