RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià.
Texto | Texto2 | |
---|---|---|
Publicat en: | DOGV núm. 4677 de 26.01.2004 | |
Número identificador: | 2004/X305 | |
Referència Base de Dades: | 0284/2004 | |
-
Anàlisi documental
Texto Texto Texto2 Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Esport;DG Universitats i Investigació Grup temàtic: Reglamentació, Legislació Matèries: Universitats Descriptors: Temàtics: cercle de qualitat, universitat, control de qualitat , òrgan col.legiat
RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià. [2004/X305]
La Llei 5/ 2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana, de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, estableix en el seu article 12.2 que la CVAEC establirà el procediment per a l'acreditació i avaluació de les activitats del professorat als efectes establits en els capítols I i II del títol IX, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
A l'efecte la CVAEC ha aprovat els dits procediments, per la qual cosa en compliment del que estableix l'article 52 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, escau acordar-ne la publicació.
Per tot això, resolc:
Acordar la publicació de l'Acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, de data 17 de desembre de 2003.
València, 12 de gener de 2004. El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.
Acord de 17 de desembre de 2003, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, pel qual s'estableixen els criteris i el procediment per a la prèvia avaluació o l'emissió d'informe de les figures de professorat contractat i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.
La Llei Orgànica 6/2001 d'Universitats, de 21 de desembre, en el títol IX, Capítol I, exigeix la prèvia avaluació de l'activitat per a la contractació de les figures de professor contractat: ajudant doctor i contractat doctor. Exigeix també l'emissió de l'informe previ per a la contractació de la figura de professor contractat col·laborador i l'avaluació, en els termes del seu article 72, del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.
La citada Llei en el seu article 31, apartat 3, del Títol V assigna les funcions d'avaluació i emissió d'informes referits en aquest paràgraf a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o als òrgans d'avaluació que la Llei de les Comunitats Autònomes determine en l'àmbit de les seues respectives competències, sense perjuí de què desenvolupen altres agències d'avaluació de l'Estat o de les Comunitats Autònomes.
En exercici de la competència plena de la Generalitat Valenciana en la regulació i administració de l'ensenyament, reconeguda per l'article 35 de l'Estatut d'Autonomia, la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià institueix aquesta última com a òrgan autonòmic d'avaluació externa que assumeix les funcions establides a l'efecte per la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
La Llei valenciana, en el seu article 12.2, assigna a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat la responsabilitat d'establir el procediment per a l'acreditació de les activitats del professorat ressenyades en el paràgraf anterior.
Primer. Objecte
El present acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat té per objecte establir els criteris i el procediment para:
L'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor
L'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador
L'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor, en compliment i execució del que preveu la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana.
Segon. òrgan avaluador
2.1 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià és l'òrgan competent per a efectuar l'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor, l'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.
2.2 Els comitès d'avaluació per camps científics estaran compostos, com a mínim, per tres membres dels/as funcionaris/as doctors/as dels cossos docents universitaris que complisquen els requisits establits en l'article 17 de la Llei 5/2002. Un d'ells actuarà com a President, un altre com a Secretari i la resta com a vocals. El llistat complet dels membres que formen aquests comitès i el dels seus suplents serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2.3 La qualificació que resulte dels Comitès d'Avaluació per camps científics o, si és procedent, dels especialistes, centres i institucions docents o científiques, no vincularà a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en l'emissió del judici de l'avaluació definitiva.
Tercer. Sol·licituds
3.1 Podran presentar sol·licitud d'avaluació de l'activitat docent i investigadora, o si és procedent, d'informe favorable, segons el que exigeix el Títol IX, articles 50, 51, 52 i 72 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, els qui complisquen els següents requisits:
a) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor, estar en possessió del títol de doctor i haver desenvolupat, almenys, tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral.
b) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura de Professor Ajudant Doctor, estar en possessió del títol de Doctor i tenir, almenys, dos anys d'activitat docent i/o investigadora.
c) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora, per a la contractació de la figura de Professor Col·laborador, estar en possessió del títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.
d) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor d'Universitat Privada, estar en possessió del títol de Doctor.
e) La concurrència dels dits requisits haurà d'estar referida sempre a una data anterior a la de presentació de la sol·licitud d'avaluació.
3.2 Els impresos de sol·licitud (Annex IV d'aquest acord), l'imprès de pagament de les taxes, i la documentació requerida, segons model normalitzat, es podran obtenir en la pàgina Web http://www.cult.gva/dgeui/cvaec, a la Conselleria de Cultura i Educació (av. Campanar 32, València) i en les direccions Territorials de la mateixa a València, Castelló i Alacant.
3.3 L'imprès de sol·licitud i el curriculum vitae es presentaran per quadruplicat per a cada una de les figures contractuals.
3.4 En la sol·licitud hauran de constar, com a mínim, les següents dades:
a) Nom i cognoms del sol·licitant.
b) Direcció a efectes de notificació i, si és procedent, adreça electrònica.
c) Número del DNI.
d) Si posseeix títol de doctor: Universitat i any d'expedició.
e) Universitat i any d'expedició del títol de llicenciat, enginyer, arquitecte, diplomat universitari, enginyer tècnic o arquitecte tècnic.
3.5 En la sol·licitud haurà de realitzar-se una declaració responsable de les dades manifestades i de tota la documentació aportada pel sol·licitant, que es relacionarà.
3.6 La sol·licitud es dirigirà al President de la CVAEC.
3.7 Les sol·licituds s'han de presentar en la seu de la CVAEC, a la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, o per qualsevol dels procediments establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
A les sol·licituds d'informe s'acompanyaran els següents documents:
a) Fotocòpia del DNI o passaport.
b) L'expedient acadèmic complet.
c) El títol de doctor o certificat del pagament dels drets d'expedició del títol.
d) Títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.
e) Currículum vitae, segons model normalitzat.
f) La documentació relativa al currículum que el sol·licitant considere pertinent per a acreditar la informació que aquesta conté.
g) Quan el sol·licitant puga utilitzar el procediment telemàtic, per a la tramitació de la documentació serà necessari atendre la regulació que a aquests efectes s'aprove.
h) Als efectes d'establir revalidació en els casos previstos en l'apartat 7 de la present resolució, només s'acompanyarà a la sol·licitud, fotocòpia del DNI, i document acreditatiu de ser funcionari de cos docent universitari espanyol, en cas de posseir-lo, o d'haver superat prova d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol.
i) La CVAEC podrà sol·licitar als interessats, quan ho considere necessari, documentació complementària o els aclariments que considere necessàries per a la correcta valoració del currículum.
3.7 La CVAEC sol·licitarà als interessats, quan escaiga, que esmenen o completen la sol·licitud o la documentació en el termini de 10 dies amb indicació que, si així no ho fes, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que disposa l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
3.8 Les sol·licituds d'avaluació o informes es podran presentar durant tot l'any, a partir de l'1 de febrer de 2004, i han de ser resoltes en el termini màxim de sis mesos. En el cas de no ser resoltes en aquest termini, podran entendre's desestimades.
Quart. Criteris d'avaluació
4.1 En l'avaluació o, si és procedent, emissió d'informe s'observaran els següents objectius generals:
a) Formació integral:
Es valorarà l'expedient acadèmic del/la sol·licitant així com tota aquella activitat que contribuïsca a la formació i desenvolupament integral del mateix: formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària.
b) Activitat docent:
A més de l'experiència docent acreditada pel sol·licitant, es tindrà en compte tota aquella activitat que contribuïsca tant al perfeccionament pedagògic del mateix com a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge, valorant-se aquelles aportacions que demostren la implantació de projectes d'innovació educativa que incorporen metodologies actives i sistemes innovadors d'avaluació de l'aprenentatge, aplicació de noves tecnologies i elaboració de material multimèdia, programes tutelats de caràcter nacional o internacional, sistemes de coordinació entre disciplines i elaboració de material didàctic en el marc de les dinàmiques que respecte d'això puguen desenvolupar-se en la Unió Europea.
c) Activitat investigadora:
Es valorarà la contribució al progrés del coneixement, al desenvolupament i a la innovació i creativitat de les aportacions.
d) Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.
4.2 La valoració curricular versarà sobre els criteris detallats en l'Annex II: Criteris generals per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora del professorat contractat i Annex III: Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual.
Cinquè: Procediment d'avaluació
5.1 Els Comitès d'Avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la Comunitat científica a la CVAEC, s'organitzaran en els següents camps científics:
1. Ciències Socials i Jurídiques
2. Ciències Experimentals
3. Ciències de la Salut
4. Ensenyaments Tècnics
5. Humanitats
5.2 Correspon al Coordinador/a Tècnic/a de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat adscriure les sol·licituds a un determinat camp científic, tenint en compte la petició del sol·licitant i la connexió entre la labor aportada i les àrees que figuren en l'Annex I d'aquest acord.
5.3 Els Comitès d'Avaluació i, si és procedent, els assessors especialistes, centres i institucions docents o científiques consultats, hauran de formular un judici tècnic sobre l'activitat realitzada pel sol·licitant aportada en el currículum vitae.
5.4 El judici tècnic i la motivació de la resolució s'expressarà en termes numèrics de zero a deu, sent necessari un mínim de cinc punts per a obtenir una avaluació positiva o, si és procedent, informe favorable.
5.5 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat establirà l'avaluació o informe individual definitiu, a la vista de les qualificacions emeses pels Comitès d'Avaluació per camps de coneixement, i si és procedent, pels assessors especialistes o els centres i institucions docents o científiques consultats.
Sisè. Resolucions
6.1 Per a la motivació de la resolució que dicte la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat s'inclourà, al costat de la resolució, l'informe emès pels Comitès d'Avaluació per Campos de Coneixement, en el cas que el seu judici haja sigut acceptat per la CVAEC. En cas contrari hauran d'incorporar-se a la resolució de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat els motius que la porten a apartar-se dels referits informes, així com la fonamentació, avalada o no per altres informes dictats per assessors especialistes, de la decisió final.
6.2 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, al terme del procés d'avaluació, procedirà a notificar, personal i directament, a cada sol·licitant la resolució de l'avaluació obtinguda.
6.3 La resolució de la Comissió esgota la via administrativa, d'acord amb el que establix l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
6.4 La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i favorable o desfavorable de l'informe i la figura o figura contractual per a la que té validesa, així com les possibles revalidacions, si procedeix.
6.5 L'emissió d'informes es realitzarà previ pagament de la taxa establida a l'efecte per la Llei 12/97, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, que preveu una taxa de 50 Euros per l'avaluació o emissió d'informe previ per la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el sistema Universitari Valencià, segons imprès aprovat a l'efecte.
Setè. Revalidacions
7.1 L'avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor suposa l'avaluació positiva per a la contractació de les figures de Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada i emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.
7.2 L'avaluació positiva de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura d'Ajudant Doctor suposa l'emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.
7.3 La pertinença als cossos docents de funcionaris universitaris espanyols o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol, comporta l'avaluació positiva, o emissió d'informe favorable, de l'activitat conforme es detalla en els següents apartats:
a) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.
b) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.
c) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada.
d) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada.
Huitè. Garanties i efectes.
8.1 Els efectes de l'avaluació positiva, o informe favorable, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, no estan subjectes a termini de caducitat algun i tindran efectes en totes les universitats valencianes i en aquelles pertanyents a l'àmbit competencial d'organismes amb les mateixes competències que la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat amb què s'establisca conveni de reconeixement.
8.2 L'interessat que haja obtingut una avaluació negativa, o informe desfavorable, no podrà sol·licitar una nova avaluació o informe en el termini de sis mesos des de la seua notificació.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
En tant no s'aprove el catàleg d'àrees de coneixement conforme a les previsions de l'apartat 2 de l'article 71 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, estarà en vigor l'actualment vigent que figura en l'Annex II del Reial Decret 774/2002, de 26 de juliol.
El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.
ANNEX I
Distribució d'àrees de coneixement per comitès d'avaluació.
1. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES
030 Antropologia Social
040 Biblioteconomia i Documentació
070 Ciència Política i de l'administració
095 Comercialització i Investigació de Mercats
105 Comunicació Audiovisual i Publicitat
125 Dret Administratiu
130 Dret Civil
135 Dret Constitucional
140 Dret del Treball i de la Seguretat Social
145 Dret Eclesiàstic d'Estat
150 Dret Financer i Tributari
155 Dret Internacional Privat
160 Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals
165 Dret Mercantil
170 Dret Penal
175 Dret Processal
180 Dret Romà
187 Didàctica de l'Expressió
189 Didàctica de l'Expressió Musical
193 Didàctica de l'Expressió Plàstica
195 Didàctica de la Llengua i Literatura
200 Didàctica de la Matemàtica
205 Didàctica de les Ciències Experimentals
210 Didàctica de les Ciències Socials
215 Didàctica i Organització Escolar
225 Economia Aplicada
230 Economia Financera i Comptabilitat
235 Economia, Sociologia i Política Agrària
245 Educació Física i Esportiva
381 Filosofia del Dret
415 Fonaments d'Anàlisi Econòmica
470 Història del Dret i les Institucions
475 Història del Pensament i dels Moviments Socials i Polítics
480 Història i Institucions Econòmiques
620 Metodologia de les Ciències i del Comportament
625 Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
650 Organització d'Empreses
675 Periodisme
680 Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic
725 Psicobiologia
730 Psicologia Bàsica
735 Psicologia Evolutiva
740 Psicologia Social
775 Sociologia
805 Teoria i Història de l'Educació
813 Treball Social i Serveis Socials
2. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES EXPERIMENTALS
005 Àlgebra
015 Anàlisi Matemàtica
038 Astronomia i Astrofísica
050 Biologia Cel·lular
060 Bioquímica i Biologia Molecular
063 Botànica
065 Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica
075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial
120 Cristal·lografia i Mineralogia
220 Ecologia
240 Edafologia i Química Agrícola
247 Electromagnetisme
250 Electrònica
265 Estadística i Investigació Operativa
280 Estratigrafia
315 Farmacologia
385 Física Aplicada
390 Física Atòmica, Molecular i Nuclear
395 Física de la Matèria Condensada
398 Física de la Terra
405 Física Teòrica
410 Fisiologia
412 Fisiologia Vegetal
420 Genètica
427 Geodinàmica Externa
428 Geodinàmica Interna
430 Geografia Física
440 Geometria i Topologia
443 Histologia
505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria
555 Enginyeria Química
566 Immunologia
570 Llenguatges i Sistemes Informàtics
595 Matemàtica Aplicada
600 Mecànica de Fluids
605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures
630 Microbiologia
640 Nutrició i Bromatologia
647 Òptica
655 Paleontologia
660 Parasitologia
685 Petrologia i Geoquímica
700 Producció Animal
705 Producció Vegetal
710 Prospecció i Investigació Minera
750 Química Analítica
755 Química Física
760 Química Inorgànica
765 Química Orgànica
770 Radiologia i Medicina Física
773 Sanitat Animal
780 Tecnologia dels Aliments
785 Tecnologia Electrònica
790 Tecnologies del Medi Ambient
819 Zoologia
3. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES DE LA SALUT
020 Anatomia Patològica
025 Anatomia i Anatomia Patològica Comparades
027 Anatomia i Embriologia Humana
028 Antropologia Física
050 Biologia Cel·lular
060 Bioquímica i Biologia Molecular
063 Botànica
090 Cirurgia
183 Dermatologia
245 Educació Física i Esportiva
255 Infermeria
275 Estomatologia
310 Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica
315 Farmacologia
410 Fisiologia
413 Fisioteràpia
420 Genètica
443 Histologia
460 Història de la Ciència
566 Immunologia
610 Medicina
613 Medicina Legal i Forense
615 Medicina Preventiva i Salut Pública
617 Medicina i Cirurgia Animal
630 Microbiologia
640 Nutrició i Bromatologia
645 Obstetrícia i Ginecologia
646 Oftalmologia
653 Otorinolaringologia
660 Parasitologia
670 Pediatria
725 Psicobiologia
745 Psiquiatria
770 Radiologia i Medicina Física
773 Sanitat Animal
807 Toxicologia
4. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'ENSENYAMENTS TÈCNICS
035 Arquitectura i Tecnologia de Computadors
065 Ciències dels Materials
075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial
083 Ciències i Tècniques de la Navegació
100 Composició Arquitectònica
110 Construccions Arquitectòniques
115 Construccions Navals
250 Electrònica
295 Explotació de les Mines
300 Expressió Gràfica
305 Expressió Gràfica en l'Enginyeria
495 Enginyeria Aeroespacial
500 Enginyeria Agroforestal
505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria
510 Enginyeria de la Construcció
515 Enginyeria dels Processos de Fabricació
520 Enginyeria de Sistemes i Automàtica
525 Enginyeria de Terreny
530 Enginyeria i Infraestructures dels Transports
535 Enginyeria Elèctrica
540 Enginyeria Hidràulica
545 Enginyeria Mecànica
550 Enginyeria Nuclear
555 Enginyeria Química
560 Enginyeria Telemàtica
565 Enginyeria Tèxtil i Paperera
570 Llenguatges de Sistemes Informàtics
590 Màquines i Motors Tèrmics
600 Mecànica de Fluids
605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures
700 Producció Animal
705 Producció Vegetal
710 Prospecció i Investigació Minera
715 Projectes Arquitectònics
720 Projectes d'Enginyeria
780 Tecnologia d'Aliments
785 Tecnologia Electrònica
800 Teoria del Senyal i Comunicacions
815 Urbanística i Ordenació del Territori
5. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'HUMANITATS
010 Anàlisi Geogràfica regional
033 Arqueologia
085 Ciències i Tècniques Historiogràfiques
185 Dibuix
260 Escultura
270 Estètica i Teoria de les Arts
285 Estudis Àrabs i Islàmics
290 Estudis Hebreus i Arameus
320 Filologia Alemanya
325 Filologia Catalana
327 Filologia Eslava
335 Filologia Francesa
340 Filologia Grega
345 Filologia Anglesa
350 Filologia Italiana
355 Filologia Llatina
360 Filologia Romànica
365 Filologia Basca
370 Filologia Gallega i Portuguesa
375 Filosofia
383 Filosofia Moral
435 Geografia Humana
445 Història Antiga
450 Història Contemporània
455 Història d'Amèrica
460 Història de la Ciència
465 Història de l'Art
485 Història Medieval
490 Història Moderna
567 Llengua Espanyola
568 Estudis d'Àsia Oriental
575 Lingüística General
580 Lingüística Indoeuropea
583 Literatura Espanyola
585 Lògica de la Filosofia de la Ciència
635 Música
690 Pintura
695 Prehistòria
796 Teoria de la Literatura Comparada
814 Traducció i Interpretació
ÀREES QUE PERTANYEN A DOS COMITÈS
Pertanyen al Comitè de Ciències Socials i Jurídiques i al de Salut:
245 Educació Física i Esportiva
725 Psicobiologia
Pertanyen al Comitè de Ciències de la Salut i al d'Humanitats:
460 Història de la Ciència
Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al de Ciències de la Salut:
050 Biologia Cel·lular
060 Bioquímica i Biologia Molecular
063 Botànica
315 Farmacologia
410 Fisiologia
420 Genètica
443 Histologia
566 Immunologia
630 Microbiologia
640 Nutrició i Bromatologia
660 Parasitologia
770 Radiologia i Medicina Física
773 Sanitat Animal
Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al d'Ensenyaments Tècnics:
075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial
250 Electrònica
505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria
555 Enginyeria Química
570 Llenguatges de Sistemes Informàtics
600 Mecànica de Fluids
605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures
700 Producció Animal
705 Producció Vegetal
710 Prospecció i Investigació Minera
780 Tecnologia d'Aliments
785 Tecnologia Electrònica
ANNEX II
CRITERIS GENERALS PER A L'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT DOCENT I INVESTIGADORA DEL PROFESSORAT CONTRACTAT
1. Formació integral: Expedient, Formació acadèmica, Activitat universitària, Professional i de gestió.
D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat a), que marca els grans aqueixos que defineixen la formació integral, es valorarà:
La possessió de títols oficials de primer i segon cicle.
La realització de treballs de llicenciatura, treballs o projectes final de carrera.
Els estudis de doctorat.
La possessió de títols de postgrau impartits per organismes oficials.
Els cursos i seminaris rebuts que contribuïsquen a la formació integral.
Les estades en centres docents i/o d'investigacions nacionals o internacionals.
Haver superat proves específiques selectives.
El coneixement d'idiomes.
L'experiència professional.
Les activitats relacionades amb la gestió i vida universitària.
I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.
2. Activitat docent
D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat b), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència docent, es valorarà:
La dedicació docent i anys d'experiència.
L'elaboració de material didàctic.
Publicacions de caràcter pedagògic.
Cursos i seminaris rebuts o impartits de perfeccionament pedagògic l'objectiu del qual siga la millora de la docència.
La direcció de treballs tutelats de caràcter nacional o internacional.
Informes de valoració de l'activitat docent (realitzades per parells, responsables educatius o per alumnes).
La participació en projectes d'innovació educativa.
I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.
3. Activitat investigadora
D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat c), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència de l'activitat investigadora, es valorarà:
La direcció de tesis doctorals i treballs d'investigació, així com la docència impartida en tercer cicle i postgrau.
Les publicacions de caràcter científic en revistes, llibres i congressos d'àmbit nacional o internacional. Com a norma general es valoraran preferentment aquelles aportacions de major índex d'impacte.
L'assistència i participació en congressos.
La producció artística: exposicions, excavacions arqueològiques o catalogacions, esdeveniments artístics i intervencions monumentals, festivals, certàmens i exhibicions televisives.
La difusió de resultats de la creació artística: publicacions artístiques, catàlegs, televisió i material multimèdia.
La participació en projectes d'investigació de caràcter nacional o internacional subvencionats en convocatòries públiques o finançats per empreses i/o administracions.
La participació en altres accions de R+D competitives: mesures d'acompanyament (UE), accions concertades (UE), accions especials (PN R+D), xarxes temàtiques, ajudes a la difusió i explotació de resultats, etc.
La participació en convenis d'I+D+I i activitats artístiques.
La possessió de patents i altres títols de propietat intel·lectual.
La participació en comitès d'editors i de programa.
La participació en activitats al servei de la investigació.
L'obtenció de premis d'investigació.
Informes de valoració de l'activitat investigadora.
I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.
4. Altres mèrits
Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.
ANNEX III
Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual
Professor Contractat Doctor
La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor amb almenys tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral. Desenvoluparan tasques de docència i d'investigació, o prioritàriament d'investigació.
Conforme al que indica l'article 52 de la Llei Orgànica 6/2001, per a obtenir l'acreditació haurà d'obtenir una avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora postdoctoral que haja realitzat. En aquest sentit es tindrà en compte la seua formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació.
Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 2n Activitat docent i 3r Activitat investigadora. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 1r Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària i 4t Altres mèrits
Professor ajudant doctor
La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, estar en possessió del títol Doctor i acreditar, durant almenys dos anys, no haver tingut relació contractual i estatutària o com a becari a la universitat que es tracte, i haver realitzat, durant aqueix període tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la mateixa.. Desenvoluparan tasques docents i d'investigació, amb dedicació a temps complet.
Conforme amb l'article 50 de la Llei Orgànica 6/2001, per a accedir a aquesta figura contractual s'haurà d'acreditar haver realitzat durant almenys dos anys tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la Universitat a què s'accedeix, obtenint una prèvia avaluació positiva de la seua activitat. Per tant el/la candidat/a haurà de demostrar una formació i experiència que li acrediten una suficiència investigadora de qualitat, així com una formació i experiència suficient per a poder impartir docència universitària, davall supervisió d'un responsable amb plena capacitat docent.
Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària i 3r Activitat investigadora. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 2n Activitat docent i 4t Altres mèrits.
Professor col·laborador.
La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar informe de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, posseir algun dels següents títols: Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic. Seran contractats per a impartir ensenyaments.
El sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a fer-se càrrec de la docència universitària en una de les àrees de coneixement a què fa referència l'article 51 de la Llei Orgànica 6/2001.
Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària i 2n Activitat docent. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 3r Activitat investigadora i 4t Altres mèrits.
Professor doctor d'universitat privada
La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat docent i investigadora per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor.
Conforme amb l'article 72.2 de la dita llei, almenys el 25% del total del professorat de les Universitats privades haurà d'estar en possessió del títol de Doctor i haver obtingut l'avaluació positiva de la seua activitat docent i investigadora. En aquest sentit, el sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació i fer-se càrrec de la responsabilitat principal de la docència d'una àrea de coneixement.