Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4677 de 26.01.2004
Número identificador:  2004/X305
Referència Base de Dades:  0284/2004
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Esport;DG Universitats i Investigació
    Grup temàtic: Reglamentació, Legislació
    Matèries: Universitats
    Descriptors:
      Temàtics: cercle de qualitat, universitat, control de qualitat , òrgan col.legiat



RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià. [2004/X305]

La Llei 5/ 2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana, de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, estableix en el seu article 12.2 que la CVAEC establirà el procediment per a l'acreditació i avaluació de les activitats del professorat als efectes establits en els capítols I i II del títol IX, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.

A l'efecte la CVAEC ha aprovat els dits procediments, per la qual cosa en compliment del que estableix l'article 52 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, escau acordar-ne la publicació.

Per tot això, resolc:

Acordar la publicació de l'Acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, de data 17 de desembre de 2003.

València, 12 de gener de 2004.– El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.

Acord de 17 de desembre de 2003, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, pel qual s'estableixen els criteris i el procediment per a la prèvia avaluació o l'emissió d'informe de les figures de professorat contractat i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

La Llei Orgànica 6/2001 d'Universitats, de 21 de desembre, en el títol IX, Capítol I, exigeix la prèvia avaluació de l'activitat per a la contractació de les figures de professor contractat: ajudant doctor i contractat doctor. Exigeix també l'emissió de l'informe previ per a la contractació de la figura de professor contractat col·laborador i l'avaluació, en els termes del seu article 72, del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

La citada Llei en el seu article 31, apartat 3, del Títol V assigna les funcions d'avaluació i emissió d'informes referits en aquest paràgraf a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o als òrgans d'avaluació que la Llei de les Comunitats Autònomes determine en l'àmbit de les seues respectives competències, sense perjuí de què desenvolupen altres agències d'avaluació de l'Estat o de les Comunitats Autònomes.

En exercici de la competència plena de la Generalitat Valenciana en la regulació i administració de l'ensenyament, reconeguda per l'article 35 de l'Estatut d'Autonomia, la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià institueix aquesta última com a òrgan autonòmic d'avaluació externa que assumeix les funcions establides a l'efecte per la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.

La Llei valenciana, en el seu article 12.2, assigna a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat la responsabilitat d'establir el procediment per a l'acreditació de les activitats del professorat ressenyades en el paràgraf anterior.

Primer. Objecte

El present acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat té per objecte establir els criteris i el procediment para:

L'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor

L'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador

L'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor, en compliment i execució del que preveu la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana.

Segon. òrgan avaluador

2.1 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià és l'òrgan competent per a efectuar l'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor, l'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

2.2 Els comitès d'avaluació per camps científics estaran compostos, com a mínim, per tres membres dels/as funcionaris/as doctors/as dels cossos docents universitaris que complisquen els requisits establits en l'article 17 de la Llei 5/2002. Un d'ells actuarà com a President, un altre com a Secretari i la resta com a vocals. El llistat complet dels membres que formen aquests comitès i el dels seus suplents serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2.3 La qualificació que resulte dels Comitès d'Avaluació per camps científics o, si és procedent, dels especialistes, centres i institucions docents o científiques, no vincularà a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en l'emissió del judici de l'avaluació definitiva.

Tercer. Sol·licituds

3.1 Podran presentar sol·licitud d'avaluació de l'activitat docent i investigadora, o si és procedent, d'informe favorable, segons el que exigeix el Títol IX, articles 50, 51, 52 i 72 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, els qui complisquen els següents requisits:

a) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor, estar en possessió del títol de doctor i haver desenvolupat, almenys, tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral.

b) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura de Professor Ajudant Doctor, estar en possessió del títol de Doctor i tenir, almenys, dos anys d'activitat docent i/o investigadora.

c) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora, per a la contractació de la figura de Professor Col·laborador, estar en possessió del títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.

d) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor d'Universitat Privada, estar en possessió del títol de Doctor.

e) La concurrència dels dits requisits haurà d'estar referida sempre a una data anterior a la de presentació de la sol·licitud d'avaluació.

3.2 Els impresos de sol·licitud (Annex IV d'aquest acord), l'imprès de pagament de les taxes, i la documentació requerida, segons model normalitzat, es podran obtenir en la pàgina Web http://www.cult.gva/dgeui/cvaec, a la Conselleria de Cultura i Educació (av. Campanar 32, València) i en les direccions Territorials de la mateixa a València, Castelló i Alacant.

3.3 L'imprès de sol·licitud i el curriculum vitae es presentaran per quadruplicat per a cada una de les figures contractuals.

3.4 En la sol·licitud hauran de constar, com a mínim, les següents dades:

a) Nom i cognoms del sol·licitant.

b) Direcció a efectes de notificació i, si és procedent, adreça electrònica.

c) Número del DNI.

d) Si posseeix títol de doctor: Universitat i any d'expedició.

e) Universitat i any d'expedició del títol de llicenciat, enginyer, arquitecte, diplomat universitari, enginyer tècnic o arquitecte tècnic.

3.5 En la sol·licitud haurà de realitzar-se una declaració responsable de les dades manifestades i de tota la documentació aportada pel sol·licitant, que es relacionarà.

3.6 La sol·licitud es dirigirà al President de la CVAEC.

3.7 Les sol·licituds s'han de presentar en la seu de la CVAEC, a la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, o per qualsevol dels procediments establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

A les sol·licituds d'informe s'acompanyaran els següents documents:

a) Fotocòpia del DNI o passaport.

b) L'expedient acadèmic complet.

c) El títol de doctor o certificat del pagament dels drets d'expedició del títol.

d) Títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.

e) Currículum vitae, segons model normalitzat.

f) La documentació relativa al currículum que el sol·licitant considere pertinent per a acreditar la informació que aquesta conté.

g) Quan el sol·licitant puga utilitzar el procediment telemàtic, per a la tramitació de la documentació serà necessari atendre la regulació que a aquests efectes s'aprove.

h) Als efectes d'establir revalidació en els casos previstos en l'apartat 7 de la present resolució, només s'acompanyarà a la sol·licitud, fotocòpia del DNI, i document acreditatiu de ser funcionari de cos docent universitari espanyol, en cas de posseir-lo, o d'haver superat prova d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol.

i) La CVAEC podrà sol·licitar als interessats, quan ho considere necessari, documentació complementària o els aclariments que considere necessàries per a la correcta valoració del currículum.

3.7 La CVAEC sol·licitarà als interessats, quan escaiga, que esmenen o completen la sol·licitud o la documentació en el termini de 10 dies amb indicació que, si així no ho fes, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que disposa l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

3.8 Les sol·licituds d'avaluació o informes es podran presentar durant tot l'any, a partir de l'1 de febrer de 2004, i han de ser resoltes en el termini màxim de sis mesos. En el cas de no ser resoltes en aquest termini, podran entendre's desestimades.

Quart. Criteris d'avaluació

4.1 En l'avaluació o, si és procedent, emissió d'informe s'observaran els següents objectius generals:

a) Formació integral:

Es valorarà l'expedient acadèmic del/la sol·licitant així com tota aquella activitat que contribuïsca a la formació i desenvolupament integral del mateix: formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària.

b) Activitat docent:

A més de l'experiència docent acreditada pel sol·licitant, es tindrà en compte tota aquella activitat que contribuïsca tant al perfeccionament pedagògic del mateix com a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge, valorant-se aquelles aportacions que demostren la implantació de projectes d'innovació educativa que incorporen metodologies actives i sistemes innovadors d'avaluació de l'aprenentatge, aplicació de noves tecnologies i elaboració de material multimèdia, programes tutelats de caràcter nacional o internacional, sistemes de coordinació entre disciplines i elaboració de material didàctic en el marc de les dinàmiques que respecte d'això puguen desenvolupar-se en la Unió Europea.

c) Activitat investigadora:

Es valorarà la contribució al progrés del coneixement, al desenvolupament i a la innovació i creativitat de les aportacions.

d) Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.

4.2 La valoració curricular versarà sobre els criteris detallats en l'Annex II: “Criteris generals per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora del professorat contractat” i Annex III: “Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual”.

Cinquè: Procediment d'avaluació

5.1 Els Comitès d'Avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la Comunitat científica a la CVAEC, s'organitzaran en els següents camps científics:

1. Ciències Socials i Jurídiques

2. Ciències Experimentals

3. Ciències de la Salut

4. Ensenyaments Tècnics

5. Humanitats

5.2 Correspon al Coordinador/a Tècnic/a de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat adscriure les sol·licituds a un determinat camp científic, tenint en compte la petició del sol·licitant i la connexió entre la labor aportada i les àrees que figuren en l'Annex I d'aquest acord.

5.3 Els Comitès d'Avaluació i, si és procedent, els assessors especialistes, centres i institucions docents o científiques consultats, hauran de formular un judici tècnic sobre l'activitat realitzada pel sol·licitant aportada en el currículum vitae.

5.4 El judici tècnic i la motivació de la resolució s'expressarà en termes numèrics de zero a deu, sent necessari un mínim de cinc punts per a obtenir una avaluació positiva o, si és procedent, informe favorable.

5.5 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat establirà l'avaluació o informe individual definitiu, a la vista de les qualificacions emeses pels Comitès d'Avaluació per camps de coneixement, i si és procedent, pels assessors especialistes o els centres i institucions docents o científiques consultats.

Sisè. Resolucions

6.1 Per a la motivació de la resolució que dicte la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat s'inclourà, al costat de la resolució, l'informe emès pels Comitès d'Avaluació per Campos de Coneixement, en el cas que el seu judici haja sigut acceptat per la CVAEC. En cas contrari hauran d'incorporar-se a la resolució de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat els motius que la porten a apartar-se dels referits informes, així com la fonamentació, avalada o no per altres informes dictats per assessors especialistes, de la decisió final.

6.2 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, al terme del procés d'avaluació, procedirà a notificar, personal i directament, a cada sol·licitant la resolució de l'avaluació obtinguda.

6.3 La resolució de la Comissió esgota la via administrativa, d'acord amb el que establix l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

6.4 La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i favorable o desfavorable de l'informe i la figura o figura contractual per a la que té validesa, així com les possibles revalidacions, si procedeix.

6.5 L'emissió d'informes es realitzarà previ pagament de la taxa establida a l'efecte per la Llei 12/97, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, que preveu una taxa de 50 Euros per l'avaluació o emissió d'informe previ per la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el sistema Universitari Valencià, segons imprès aprovat a l'efecte.

Setè. Revalidacions

7.1 L'avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor suposa l'avaluació positiva per a la contractació de les figures de Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada i emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.

7.2 L'avaluació positiva de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura d'Ajudant Doctor suposa l'emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.

7.3 La pertinença als cossos docents de funcionaris universitaris espanyols o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol, comporta l'avaluació positiva, o emissió d'informe favorable, de l'activitat conforme es detalla en els següents apartats:

a) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.

b) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.

c) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada.

d) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada.

Huitè. Garanties i efectes.

8.1 Els efectes de l'avaluació positiva, o informe favorable, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, no estan subjectes a termini de caducitat algun i tindran efectes en totes les universitats valencianes i en aquelles pertanyents a l'àmbit competencial d'organismes amb les mateixes competències que la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat amb què s'establisca conveni de reconeixement.

8.2 L'interessat que haja obtingut una avaluació negativa, o informe desfavorable, no podrà sol·licitar una nova avaluació o informe en el termini de sis mesos des de la seua notificació.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

En tant no s'aprove el catàleg d'àrees de coneixement conforme a les previsions de l'apartat 2 de l'article 71 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, estarà en vigor l'actualment vigent que figura en l'Annex II del Reial Decret 774/2002, de 26 de juliol.

El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.

ANNEX I

Distribució d'àrees de coneixement per comitès d'avaluació.

1. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES

030 Antropologia Social

040 Biblioteconomia i Documentació

070 Ciència Política i de l'administració

095 Comercialització i Investigació de Mercats

105 Comunicació Audiovisual i Publicitat

125 Dret Administratiu

130 Dret Civil

135 Dret Constitucional

140 Dret del Treball i de la Seguretat Social

145 Dret Eclesiàstic d'Estat

150 Dret Financer i Tributari

155 Dret Internacional Privat

160 Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals

165 Dret Mercantil

170 Dret Penal

175 Dret Processal

180 Dret Romà

187 Didàctica de l'Expressió

189 Didàctica de l'Expressió Musical

193 Didàctica de l'Expressió Plàstica

195 Didàctica de la Llengua i Literatura

200 Didàctica de la Matemàtica

205 Didàctica de les Ciències Experimentals

210 Didàctica de les Ciències Socials

215 Didàctica i Organització Escolar

225 Economia Aplicada

230 Economia Financera i Comptabilitat

235 Economia, Sociologia i Política Agrària

245 Educació Física i Esportiva

381 Filosofia del Dret

415 Fonaments d'Anàlisi Econòmica

470 Història del Dret i les Institucions

475 Història del Pensament i dels Moviments Socials i Polítics

480 Història i Institucions Econòmiques

620 Metodologia de les Ciències i del Comportament

625 Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació

650 Organització d'Empreses

675 Periodisme

680 Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic

725 Psicobiologia

730 Psicologia Bàsica

735 Psicologia Evolutiva

740 Psicologia Social

775 Sociologia

805 Teoria i Història de l'Educació

813 Treball Social i Serveis Socials

2. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES EXPERIMENTALS

005 Àlgebra

015 Anàlisi Matemàtica

038 Astronomia i Astrofísica

050 Biologia Cel·lular

060 Bioquímica i Biologia Molecular

063 Botànica

065 Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica

075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

120 Cristal·lografia i Mineralogia

220 Ecologia

240 Edafologia i Química Agrícola

247 Electromagnetisme

250 Electrònica

265 Estadística i Investigació Operativa

280 Estratigrafia

315 Farmacologia

385 Física Aplicada

390 Física Atòmica, Molecular i Nuclear

395 Física de la Matèria Condensada

398 Física de la Terra

405 Física Teòrica

410 Fisiologia

412 Fisiologia Vegetal

420 Genètica

427 Geodinàmica Externa

428 Geodinàmica Interna

430 Geografia Física

440 Geometria i Topologia

443 Histologia

505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

555 Enginyeria Química

566 Immunologia

570 Llenguatges i Sistemes Informàtics

595 Matemàtica Aplicada

600 Mecànica de Fluids

605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

630 Microbiologia

640 Nutrició i Bromatologia

647 Òptica

655 Paleontologia

660 Parasitologia

685 Petrologia i Geoquímica

700 Producció Animal

705 Producció Vegetal

710 Prospecció i Investigació Minera

750 Química Analítica

755 Química Física

760 Química Inorgànica

765 Química Orgànica

770 Radiologia i Medicina Física

773 Sanitat Animal

780 Tecnologia dels Aliments

785 Tecnologia Electrònica

790 Tecnologies del Medi Ambient

819 Zoologia

3. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES DE LA SALUT

020 Anatomia Patològica

025 Anatomia i Anatomia Patològica Comparades

027 Anatomia i Embriologia Humana

028 Antropologia Física

050 Biologia Cel·lular

060 Bioquímica i Biologia Molecular

063 Botànica

090 Cirurgia

183 Dermatologia

245 Educació Física i Esportiva

255 Infermeria

275 Estomatologia

310 Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica

315 Farmacologia

410 Fisiologia

413 Fisioteràpia

420 Genètica

443 Histologia

460 Història de la Ciència

566 Immunologia

610 Medicina

613 Medicina Legal i Forense

615 Medicina Preventiva i Salut Pública

617 Medicina i Cirurgia Animal

630 Microbiologia

640 Nutrició i Bromatologia

645 Obstetrícia i Ginecologia

646 Oftalmologia

653 Otorinolaringologia

660 Parasitologia

670 Pediatria

725 Psicobiologia

745 Psiquiatria

770 Radiologia i Medicina Física

773 Sanitat Animal

807 Toxicologia

4. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'ENSENYAMENTS TÈCNICS

035 Arquitectura i Tecnologia de Computadors

065 Ciències dels Materials

075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

083 Ciències i Tècniques de la Navegació

100 Composició Arquitectònica

110 Construccions Arquitectòniques

115 Construccions Navals

250 Electrònica

295 Explotació de les Mines

300 Expressió Gràfica

305 Expressió Gràfica en l'Enginyeria

495 Enginyeria Aeroespacial

500 Enginyeria Agroforestal

505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

510 Enginyeria de la Construcció

515 Enginyeria dels Processos de Fabricació

520 Enginyeria de Sistemes i Automàtica

525 Enginyeria de Terreny

530 Enginyeria i Infraestructures dels Transports

535 Enginyeria Elèctrica

540 Enginyeria Hidràulica

545 Enginyeria Mecànica

550 Enginyeria Nuclear

555 Enginyeria Química

560 Enginyeria Telemàtica

565 Enginyeria Tèxtil i Paperera

570 Llenguatges de Sistemes Informàtics

590 Màquines i Motors Tèrmics

600 Mecànica de Fluids

605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

700 Producció Animal

705 Producció Vegetal

710 Prospecció i Investigació Minera

715 Projectes Arquitectònics

720 Projectes d'Enginyeria

780 Tecnologia d'Aliments

785 Tecnologia Electrònica

800 Teoria del Senyal i Comunicacions

815 Urbanística i Ordenació del Territori

5. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'HUMANITATS

010 Anàlisi Geogràfica regional

033 Arqueologia

085 Ciències i Tècniques Historiogràfiques

185 Dibuix

260 Escultura

270 Estètica i Teoria de les Arts

285 Estudis Àrabs i Islàmics

290 Estudis Hebreus i Arameus

320 Filologia Alemanya

325 Filologia Catalana

327 Filologia Eslava

335 Filologia Francesa

340 Filologia Grega

345 Filologia Anglesa

350 Filologia Italiana

355 Filologia Llatina

360 Filologia Romànica

365 Filologia Basca

370 Filologia Gallega i Portuguesa

375 Filosofia

383 Filosofia Moral

435 Geografia Humana

445 Història Antiga

450 Història Contemporània

455 Història d'Amèrica

460 Història de la Ciència

465 Història de l'Art

485 Història Medieval

490 Història Moderna

567 Llengua Espanyola

568 Estudis d'Àsia Oriental

575 Lingüística General

580 Lingüística Indoeuropea

583 Literatura Espanyola

585 Lògica de la Filosofia de la Ciència

635 Música

690 Pintura

695 Prehistòria

796 Teoria de la Literatura Comparada

814 Traducció i Interpretació

ÀREES QUE PERTANYEN A DOS COMITÈS

Pertanyen al Comitè de Ciències Socials i Jurídiques i al de Salut:

245 Educació Física i Esportiva

725 Psicobiologia

Pertanyen al Comitè de Ciències de la Salut i al d'Humanitats:

460 Història de la Ciència

Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al de Ciències de la Salut:

050 Biologia Cel·lular

060 Bioquímica i Biologia Molecular

063 Botànica

315 Farmacologia

410 Fisiologia

420 Genètica

443 Histologia

566 Immunologia

630 Microbiologia

640 Nutrició i Bromatologia

660 Parasitologia

770 Radiologia i Medicina Física

773 Sanitat Animal

Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al d'Ensenyaments Tècnics:

075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

250 Electrònica

505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

555 Enginyeria Química

570 Llenguatges de Sistemes Informàtics

600 Mecànica de Fluids

605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

700 Producció Animal

705 Producció Vegetal

710 Prospecció i Investigació Minera

780 Tecnologia d'Aliments

785 Tecnologia Electrònica

ANNEX II

CRITERIS GENERALS PER A L'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT DOCENT I INVESTIGADORA DEL PROFESSORAT CONTRACTAT

1. Formació integral: Expedient, Formació acadèmica, Activitat universitària, Professional i de gestió.

D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat a), que marca els grans aqueixos que defineixen la formació integral, es valorarà:

– La possessió de títols oficials de primer i segon cicle.

– La realització de treballs de llicenciatura, treballs o projectes final de carrera.

– Els estudis de doctorat.

– La possessió de títols de postgrau impartits per organismes oficials.

– Els cursos i seminaris rebuts que contribuïsquen a la formació integral.

– Les estades en centres docents i/o d'investigacions nacionals o internacionals.

– Haver superat proves específiques selectives.

– El coneixement d'idiomes.

– L'experiència professional.

– Les activitats relacionades amb la gestió i vida universitària.

– I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

2. Activitat docent

D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat b), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència docent, es valorarà:

– La dedicació docent i anys d'experiència.

– L'elaboració de material didàctic.

– Publicacions de caràcter pedagògic.

– Cursos i seminaris rebuts o impartits de perfeccionament pedagògic l'objectiu del qual siga la millora de la docència.

– La direcció de treballs tutelats de caràcter nacional o internacional.

– Informes de valoració de l'activitat docent (realitzades per parells, responsables educatius o per alumnes).

– La participació en projectes d'innovació educativa.

– I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

3. Activitat investigadora

D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat c), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència de l'activitat investigadora, es valorarà:

– La direcció de tesis doctorals i treballs d'investigació, així com la docència impartida en tercer cicle i postgrau.

– Les publicacions de caràcter científic en revistes, llibres i congressos d'àmbit nacional o internacional. Com a norma general es valoraran preferentment aquelles aportacions de major índex d'impacte.

– L'assistència i participació en congressos.

– La producció artística: exposicions, excavacions arqueològiques o catalogacions, esdeveniments artístics i intervencions monumentals, festivals, certàmens i exhibicions televisives.

– La difusió de resultats de la creació artística: publicacions artístiques, catàlegs, televisió i material multimèdia.

– La participació en projectes d'investigació de caràcter nacional o internacional subvencionats en convocatòries públiques o finançats per empreses i/o administracions.

– La participació en altres accions de R+D competitives: mesures d'acompanyament (UE), accions concertades (UE), accions especials (PN R+D), xarxes temàtiques, ajudes a la difusió i explotació de resultats, etc.

– La participació en convenis d'I+D+I i activitats artístiques.

– La possessió de patents i altres títols de propietat intel·lectual.

– La participació en comitès d'editors i de programa.

– La participació en activitats al servei de la investigació.

– L'obtenció de premis d'investigació.

– Informes de valoració de l'activitat investigadora.

– I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

4. Altres mèrits

– Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.

ANNEX III

Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual

Professor Contractat Doctor

La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor amb almenys tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral. Desenvoluparan tasques de docència i d'investigació, o prioritàriament d'investigació.

Conforme al que indica l'article 52 de la Llei Orgànica 6/2001, per a obtenir l'acreditació haurà d'obtenir una avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora postdoctoral que haja realitzat. En aquest sentit es tindrà en compte la seua formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació.

Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 2n “Activitat docent” i 3r “Activitat investigadora”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 4t “Altres mèrits”

Professor ajudant doctor

La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, estar en possessió del títol Doctor i acreditar, durant almenys dos anys, no haver tingut relació contractual i estatutària o com a becari a la universitat que es tracte, i haver realitzat, durant aqueix període tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la mateixa.. Desenvoluparan tasques docents i d'investigació, amb dedicació a temps complet.

Conforme amb l'article 50 de la Llei Orgànica 6/2001, per a accedir a aquesta figura contractual s'haurà d'acreditar haver realitzat durant almenys dos anys tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la Universitat a què s'accedeix, obtenint una prèvia avaluació positiva de la seua activitat. Per tant el/la candidat/a haurà de demostrar una formació i experiència que li acrediten una suficiència investigadora de qualitat, així com una formació i experiència suficient per a poder impartir docència universitària, davall supervisió d'un responsable amb plena capacitat docent.

Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 3r “Activitat investigadora”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 2n “Activitat docent” i 4t “Altres mèrits”.

Professor col·laborador.

La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar informe de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, posseir algun dels següents títols: Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic. Seran contractats per a impartir ensenyaments.

El sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a fer-se càrrec de la docència universitària en una de les àrees de coneixement a què fa referència l'article 51 de la Llei Orgànica 6/2001.

Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 2n “Activitat docent”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 3r “Activitat investigadora” i 4t “Altres mèrits”.

Professor doctor d'universitat privada

La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat docent i investigadora per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor.

Conforme amb l'article 72.2 de la dita llei, almenys el 25% del total del professorat de les Universitats privades haurà d'estar en possessió del títol de Doctor i haver obtingut l'avaluació positiva de la seua activitat docent i investigadora. En aquest sentit, el sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació i fer-se càrrec de la responsabilitat principal de la docència d'una àrea de coneixement.

Mapa web