Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE de 21 de febrer de 2008, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les bases que regulen les ajudes per a la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball en menudes i mitjanes empreses.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5712 de 27.02.2008
Número identificador:  2008/2399
Referència Base de Dades:  002504/2008
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 28.02.2008
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació
    Grup temàtic: Ajudes, Legislació
    Matèries: Ocupació i formació professional
    Descriptors:
      Temàtics: suport econòmic, ajuda a les empreses, ergonomia, petita i mitjana empresa, professió independent



ORDRE de 21 de febrer de 2008, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les bases que regulen les ajudes per a la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball en menudes i mitjanes empreses. [2008/2399]

La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, establix que la política en matèria de prevenció tindrà com a objecte la promoció de la millora de les condicions de treball, dirigida a elevar el nivell de protecció i de la seguretat i salut dels treballadors en el treball. De la mateixa manera, les administracions públiques fomentaran aquelles activitats amb vista a reduir els riscos laborals i a la promoció d'estructures eficaces de prevenció.

La lluita contra la sinistralitat laboral és una responsabilitat compartida d'empresaris, treballadors, administracions públiques i el conjunt de la societat.

El teixit productiu de la Comunitat Valenciana està constituït majoritàriament per menudes i mitjanes empreses, moltes d'elles d'un sol treballador, que sovint no compten amb els coneixements i recursos necessaris per a implantar en els seus centres de treball les necessàries disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització dels equips de treball. A fi per tant de coadjuvar al compliment de les dites disposicions mínimes de seguretat i salut, l'establiment d'un règim d'ajudes que incentive l'esforç econòmic en este tipus d'empreses es considera un instrument plenament adequat amb el Pla d'Acció contra els riscos laborals de la Comunitat Valenciana, perfectament compatible amb l'obligació que tenen totes les empreses de complir les dites disposicions mínimes, i que perseguix atendre precisament la situació desigual de les menudes empreses, quant a volum econòmic, respecte de les grans a l'hora d'escometre les necessàries inversions que l'establiment dels moderns sistemes preventius demanen.

Raons de simplificació i agilitació del procediment en la convocatòria de les ajudes, així com perfilar més nítidament les obligacions i la forma de justificació documental pels seus beneficiaris, aconsella derogar l'Ordre de 6 de març de 2007 de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació que les regulava, i publicar una ordre a fi d'establir les noves bases del règim d'ajudes per a la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball en menudes i mitjanes empreses.

En virtut d'això i en l'exercici de les competències que en esta matèria té atribuïdes la Comunitat Valenciana, i fent ús de les facultats atribuïdes per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 47.3 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana,

ORDENE

Article únic

S'aproven les bases que regiran les convocatòries d'ajudes destinades a la realització per les menudes i mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana de les inversions necessàries per a la millora de les seues condicions de seguretat i salut en el treball.

Les bases que es mencionen, es contenen en l'annex de la present ordre, i constituïxen el text normatiu i de procediment a què podran acollir-se els destinataris del règim d'ajudes que s'hi establix.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera

La conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació finançarà les ajudes a càrrec del programa 315.10, Condicions de Treball, Cooperativisme i Economia Social, línia pressupostària T2231.000. Durant els exercicis en què la present ordre romanga en vigor, es publicaran les dotacions anuals consignades en les lleis de pressupostos de la Generalitat, i si és el cas aquelles dotacions addicionals que es proveïsquen per mitjà de modificacions pressupostàries autoritzades a este efecte.

Segona

Les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que preveu la present ordre, ho seran en el marc del Reglament (CE) núm. 1998/2006, de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis [DOUE L 379 de 28.12.2006], per tant estan exemptes del requisit de notificació i són compatibles amb el mercat comú.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queda derogada l'Ordre de 6 de març de 2007 de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per les que s'establixen les bases que regulen les ajudes per a la millora de les condicions de treball en menudes i mitjanes empreses.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Es faculta el director general de Treball, Cooperativisme i Economia Social per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament, la interpretació i aplicació del que disposa la present ordre.

Segona

Esta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser impugnada davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de la seua publicació en el DOCV, d'acord amb el que disposa l'articles 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Tercera.

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 21 de febrer de 2008

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

GERARDO CAMPS DEVESA

ANNEX

Bases que regulen el règim d'ajudes destinades a la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball en les menudes i mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana.

Capítol I

Disposicions generals

Primera. Objecte i àmbit

1. Les presents bases tenen com a objecte regular les ajudes econòmiques per a la realització d'inversions destinades a eliminar o reduir per mitjà de protecció col·lectiva, els riscos de seguretat i salut derivats de la utilització de maquinària.

2. També es podran finançar inversions conduents a la millora de les condicions ergonòmiques específiques dels llocs de treball d'operadors de maquinària.

3. Així mateix, en el marc del Pla d'Actuació contra els riscos laborals de la Comunitat Valenciana es donarà suport a les actuacions següents:

3.1. Adaptació d'equips de treball a les normes contingudes en l'annex I «Disposicions Mínimes aplicables als equips de treball» del Reial Decret 1215/1997, de 18 de juliol.

3.2. Instal·lació o adaptació de pòrtics o cabines i cinturons de seguretat per a tractors utilitzats en labors agrícoles.

3.3. Adquisició i instal·lació de sistemes de protecció col·lectiva en execució de cobertes d'edificis.

3.4. Instal·lació de punts d'ancoratge segur per a treballs de manteniment de maquinària i edificis.

3.5. Inversions en equips de detecció de gasos per a ús en treballs en espais confinats.

3.6. Instal·lació de sistemes de protecció elèctrica en quadres d'instal·lació eventual en obres en construcció.

4. Només podran ser objecte d'ajuda les activitats que s'exercisquen dins de l'exercici econòmic en què es concedisquen, no admetent-se actuacions de caràcter plurianual.

Segona. Beneficiaris de les ajudes

1. Podran ser beneficiaris de les ajudes les menudes i mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits següents:

1.1 Que la seua plantilla estiga compresa entre 1 i 100 treballadors. Per a la seua determinació, es computarà la mitjana aritmètica de treballadors que haja ocupat l'empresa durant els dotze mesos anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.

A estos efectes, en les empreses que compten amb treballadors fixos discontinus i/o subjectes a contractes de duració determinada caldrà ajustar-se al que disposen els articles 35 de la Llei 31/95 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals i 72 de l'Estatut dels Treballadors.

1.2. Que el seu volum de negoci anual no excedisca de 7 milions d'euros o el seu balanç general anual no excedisca de 5 milions d'euros. (segons l'annex I del Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOCE L 10 de 13.1.2001), la vigència del qual va ser prorrogada pel Reglament (CE) núm. 1040/2006 (DOCE L 187 de 8.7.2006), o per qualsevol altre reglament que el substituïsca.

1.3. En el cas que l'empresa estiga associada o vinculada a una altra o a un grup d'empreses, els requisits anteriors hauran de complir-se pel grup considerat en el seu conjunt.

A estos efectes, es consideraran empreses independents, aquelles en què el 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot no pertanguen a una altra empresa.

1.4. Així mateix, podran ser beneficiaris de les ajudes destinades a instal·lació o adaptació de pòrtics o cabines i cinturons de seguretat en tractors agrícoles, els treballadors autònoms de la Comunitat Valenciana.

2. Les empreses sol·licitants hauran d'haver realitzat l'avaluació de riscos, la planificació de l'activitat preventiva i l'auditoria del seu sistema de prevenció o, si no n'hi ha, la seua substitució per un concert amb una entitat acreditada com a Servici de Prevenció alié per al desenvolupament de les activitats preventives, o declaració d'haver presentat davant de l'Autoritat Laboral competent la notificació sobre concurrència de condicions que no fan necessari recórrer a l'auditoria, en els termes previstos en el Reglament dels Servicis de Prevenció, aprovat pel Reial Decret 39/1997, de 17 de gener.

No es requerirà l'acreditació esmentada en el paràgraf anterior als treballadors autònoms.

3. No podran tindre la condició de beneficiaris els subjectes que incórreguen en les prohibicions recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei General de Subvencions.

4. Així mateix, no podran accedir a estes ajudes les empreses integrades en els sectors fixats per l'article 1 del Reglament CE 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre: pesca i aqüicultura; producció primària, transformació i comercialització de productes agrícoles; sector del carbó i empreses en crisi.

5. En les convocatòries que anualment es realitzen, es podrà delimitar el destí de les ajudes a empreses pertanyents a sectors específics del teixit productiu i de servicis valencià.

Tercera. Import de les ajudes

La quantia de l'ajuda podrà arribar com a màxim al 70% del cost pressupostat per sol·licitud presentada, encara que esta comprenga diferents actuacions, amb un límit quantitatiu de 12.000 euros.

Quarta. Compatibilitat de les ajudes i límits

Les ajudes seran compatibles amb qualssevol altres que s'obtinguen procedents d'entitats públiques o privades, sempre que la suma de totes elles no supere el cost efectiu d'execució de les actuacions subvencionades.

L'import de les ajudes percebudes a l'empara de l'ordre que aprova les presents bases, no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba l'empresa durant un període de tres exercicis fiscals, siga superior a 200.000 euros.

Cinquena. Despeses subvencionables i subcontractació amb tercers

1. Tindran suport les despeses necessàries per a efectuar les inversions detallades en la base primera. No es computaran com a tals, les despeses d'estudi o projecte per a la realització d'estes.

No serà subvencionable l'IVA satisfet per les empreses per a l'adquisició de béns o servicis, i qualsevol impost pagat per estos beneficiaris.

2. Quan la despesa subvencionable supere la quantia de 30.000 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 12.000 euros per subministrament de béns d'equip, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'execució de l'obra o l'entrega del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el presten, o llevat que la despesa s'haja realitzat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran d'aportar en la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria explicativa del projecte quan l'elecció no recaiga sobre l'oferta més econòmica.

Les despeses realitzades abans de la sol·licitud de subvenció podran ser admeses sense subjecció a concurrència d'ofertes prèvies. No obstant això, en este cas el beneficiari acreditarà en la memòria que presente, les raons objectives que ha pres en consideració per a l'elecció de l'empresa que execute l'obra o realitze el subministrament i sempre que el cost d'adquisició de les despese subvencionables no siga en cap cas superior al valor de mercat.

3. Podrà subcontractar-se totalment o parcialment l'activitat subvencionada amb entitats o empreses no sotmeses a les prohibicions de l'article 29.7 de la Llei General de Subvencions.

Sisena. Criteris d'avaluació de les sol·licituds

Per a la concessió de les ajudes es valoraran els aspectes que es detallen:

1. Eficàcia preventiva de la inversió i incidència de l'actuació en la millora de les condicions de treball, amb les puntuacions següents:

1.1. Inversions per a eliminar o reduir els riscos de seguretat i salut derivats de la maquinària utilitzada per mitjà de protecció col·lectiva, quan la maquinària haja sigut verificada i diagnosticada per persona o entitat capacitada: 40 punts.

1.2. Inversions anàlogues a les de l'apartat anterior que no hagen sigut verificades i diagnosticades per persona o entitat capacitada: 30 punts.

1.3. Sinistralitat mortal: 20 punts.

1.4. Millora de les condicions ergonòmiques específiques dels llocs de treball de la maquinària (operadors): 10 punts.

2. Sinistralitat del sector d'activitat (índex d'incidència) a què pertany l'empresa sol·licitant, amb la prelació per a les activitats econòmiques segons CNAE-93, que fixe la convocatòria de les ajudes.

3. Inclusió de l'empresa sol·licitant en el Pla d'Empreses de la Comunitat Valenciana de major sinistralitat vigent en el moment de la convocatòria, amb la puntuació següent:

3.1. Empreses del Grup B: 25 punts.

3.2. Empreses del Grup A: 20 punts.

3.3. Empreses del Grup C: 15 punts.

3.4. Empreses del Grup D: 10 punts.

3.5. Empreses del Grup A0: 5 punts.

3.6. Empreses no incloses en el Pla: 3 punts.

4. Aportació, en el moment de la sol·licitud, de la documentació a què es referix la base novena d'esta orde completa i correcta: 6 punts.

En el cas d'empat, s'atorgarà preferència per a la concessió de l'ajuda a aquells sol·licitants que acrediten ocupar, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, major percentatge de treballadors discapacitats en relació amb les seues plantilles respectives. La preferència serà aplicable en la forma prevista en l'article 6 del Decret 279/2004, del Consell de la Generalitat Valenciana. En cas de persistir la igualtat de puntuació, es prendrà en consideració la petició més antiga.

Capítol II

Procediment de gestió de les ajudes

Setena. Òrgans competents i règim de concessió

1. Serà competent per a convocar les ajudes regulades en esta ordre, publicar les dotacions anuals i dictar la resolució dels procediments de concessió, el/la titular de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social, per delegació del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació.

2. El règim de concessió de les ajudes serà el de concurrència competitiva.

Vuitena. Presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es realitzaran per mitjà d'instància dirigida al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació segons model normalitzat, i es presentaran en les corresponents Direccions Territorials d'Ocupació i Treball, o en les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Estaran a disposició dels interessats els models de sol·licituds i de documents de caràcter general relatius a estes ajudes, en l'adreça d'Internet http://www.gva.es/subvencionstreball.

2. Una vegada s'incorpore este procediment a l'annex del Decret 18/2004, de 13 de febrer, del Consell, de creació del Registre Telemàtic de la Generalitat i regulació de les notificacions telemàtiques de la Generalitat, o normativa que el substituïsca, els interessats podran efectuar la presentació de la sol·licitud d'ajuda i de la resta de documentació a aportar, davant del Registre Telemàtic de la Generalitat per mitjà de firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut, en els termes previstos en la respectiva convocatòria.

3. El termini de presentació de sol·licituds es fixarà en la respectiva convocatòria.

Novena. Documentació

Les sol·licituds hauran de dur adjunts els documents que a continuació es detallen:

1. Documents de caràcter general:

a) Documentació acreditativa de la identitat del sol·licitant i, si és el cas, del seu representant.

b) Dades de domiciliació bancària en model facilitat a este efecte (imprés de manteniment de tercers per a pagaments de la Generalitat segons Ordre de 31.08.07 de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica l'Ordre de 15.02.05, DOCV núm. 5596 de 11.09.07, o qualsevol altra que amb posterioritat la substituïsca), excepte si s'ha presentat amb anterioritat i no ha experimentat variació, i en este cas bastarà declaració en este sentit.

c) Declaració responsable sobre el compliment dels requisits establits en els punts 1.1, 1.2 i 1.3 de la base segona, quant al nombre de treballadors durant els dotze mesos anteriors, volum de negoci i associació o vinculació a un grup d'empreses.

d) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a l'empresa durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs amb indicació de l'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara; o si és el cas, declaració de no haver-ne rebut cap.

e) Declaració responsable sobre les ajudes que puguen haver-se percebut per a sufragar les mateixes despeses subvencionables, procedents de qualssevol administracions o ens públics, o privats, nacionals i internacionals.

f) Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, acreditació d'estar-ne exempt.

h) Declaració responsable relativa al fet que el sol·licitant no és deutor de la Generalitat per reintegrament de subvencions.

i) La presentació de la sol·licitud a la convocatòria comportarà l'autorització a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació perquè esta, als efectes que el sol·licitant acredite, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, si és el cas, el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en els articles 13 i 14 de la Llei General de Subvencions i article 22 del seu Reglament puga demanar:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- Dels Servicis Territorials de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i aleshores haurà d'aportar junt amb la resta de la documentació les certificacions abans assenyalades, que hauran de tindre una vigència d'almenys cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

2. Documents de caràcter específic segons l'actuació que es presente a la convocatòria anual:

a) Memòria explicativa de l'actuació que s'ha de realitzar, amb referència a l'avaluació de riscos i a la planificació de la prevenció, detallant els riscos a corregir amb el projecte presentat. Si és el cas, s'hi adjuntarà l'informe, realitzat per persona capacitada, de verificació i diagnòstic de la maquinària.

b) Documentació corresponent a l'Avaluació de Riscos, a la planificació de l'activitat preventiva i a l'auditoria del sistema de prevenció de riscos, actualitzades. Esta ultima, si és el cas, pot ser substituïda pel concert amb entitat acreditada com Servici de Prevenció Alié per a l'exercici de les seues activitats preventives.

c) Si és el cas, declaració d'haver presentat davant de l'Autoritat Laboral competent la notificació (annex II del Reglament dels Servicis de Prevenció) sobre concurrència de condicions que no fan necessari recórrer a l'auditoria.

d) Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions, i el punt 2 de la base cinquena d'esta ordre, ha d'haver sol·licitat el beneficiari.

e) Projecte tècnic, visat per col·legi professional, si és requerit per la normativa vigent.

f) Qualsevol altra informació addicional que s'estime convenient aportar.

3. En el cas que els documents exigits que hagen d'adjuntar la sol·licitud d'ajudes ja es troben en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà acollir-se al que establix l'apartat f) de l'article 35 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o si és el cas emesos i quan no haja transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seua presentació, o si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es referix el document.

4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o no s'hi adjunte la documentació que d'acord amb esta ordre resulte exigible, es requerirà l'interessat, de conformitat amb el que disposa l'article 71 de la llei mencionada, perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, es dictarà resolució en què es considerarà que ha desistit de la seua petició.

Desena. Instrucció del procediment

1. Les Direccions Territorials d'Ocupació i Treball, una vegada complets els expedients, els enviarà a l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social, que realitzarà la instrucció del procediment de concessió, en els termes previstos en l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. L'instructor, després de realitzar una preavaluació en la qual es verificarà el compliment de les condicions per a adquirir la condició de beneficiari i la resta d'activitats d'instrucció, traslladarà els expedients a la Comissió indicada en l'apartat següent.

3. Per a l'avaluació de les sol·licituds, es constituirà una Comissió que adaptarà el seu funcionament a les regles generals que s'apliquen als òrgans col·legiats, i que estarà integrada pel personal funcionari de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social que exercisca les direccions següents:

- De l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral, que serà el president.

- Del Servici d'Assessorament i Assistència Tècnica en Prevenció de Riscos Laborals.

- Del Servici de Gestió de Programes, que actuarà com a secretari.

4. La Comissió de Valoració emetrà, en un termini no superior a un mes, informe d'avaluació de les sol·licituds conforme als criteris de la base sisena. En eixe informe, amb expressió succinta dels motius pels quals ha procedit a la valoració i ponderació de les sol·licituds, s'establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació. No serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits establits per a accedir a les ajudes, en el cas que el crèdit consignat en la convocatòria siga suficient per a atendre-les totes.

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió, formularà proposta de resolució que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre.

Onzena. Resolució de les ajudes

1. La resolució de concessió o denegació es dictarà pel titular de l'òrgan competent, d'acord amb el que preveu el punt 1 de la base setena d'esta orde.

2. Quan la resolució de concessió s'aparte de la proposta definitiva emesa per l'instructor, s'hi farà constar amb expressió de la motivació que la sustente.

3. Si es concedix l'ajuda, la resolució haurà de fixar expressament la quantia de la subvenció i incorporar, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el compliment de la subvenció. Les càrregues, modes i condicions de la subvenció s'imputaran al seu beneficiari, sense que este puga oposar les excepcions que, si és el cas, deriven de les seues relacions jurídiques amb tercers.

4. Les resolucions de concessió podran retrotraure els seus efectes a l'activitat exercida amb anterioritat a la data d'aquelles, sempre que esta s'incloga en l'exercici en què es concedisca l'ajuda.

5. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud en els termes previstos en l'article 44 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de resoldre sobre esta.

6. Les resolucions esgotaran la via administrativa, i contra elles es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que les ha dictades, en el termini d'un mes si la resolució és expressa i tres en cas de silenci administratiu, o ser impugnada directament davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, en el termini de dos mesos si és expressa la resolució i sis mesos en cas de silenci administratiu, d'acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Dotzena. Resolució d'incidències

L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes resoldrà les incidències que es produïsquen, i en especial els supòsits de:

1. Modificacions justificades del projecte inicial.

2. Canvis de titularitat.

3. Canvis d'ubicació de les inversions.

4. Pròrrogues per a l'execució del projecte i per al compliment de les condicions particulars de la concessió, amb caràcter excepcional i sempre que se sol·liciten abans de l'expiració del termini o terme la pròrroga del qual es pretén.

5. Pròrrogues del termini per a l'aportació de documents acreditatius de l'execució del projecte als efectes de liquidació de l'ajuda.

6. Expedients de resolució total o parcial d'esta.

Tretzena. Justificació de despeses. Pagament de les ajudes

1. La justificació haurà de presentar-se en el termini i condicions que s'establisquen en les convocatòries, o si no n'hi ha, en les resolucions de concessió de les ajudes.

2. A estos efectes, els beneficiaris hauran de presentar:

2.1. Acreditació d'haver executat les inversions projectades objecte d'ajuda, de conformitat a les presents bases i resolució de concessió.

2.2. Còpies compulsades de les factures justificatives de la despesa efectuada. Les factures hauran de complir el que disposa el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit (BOE de 29/11/2003), modificat per Reial Decret 87/2005, de 31 de gener (BOE de 01/02/2005), i la resta de normativa vigent, o qualsevol altra que la substituïsca.

2.3. Documentació acreditativa del pagament de les factures. Este només s'admetrà si està realitzat a través d'entitat financera, i es justificarà per mitjà de la presentació del moviment bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons, sense perjuí del que s'ha assenyalat en l'apartat 3.

2.4. Acreditació, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagen establit en la resolució.

2.5. Acreditació de trobar-se al corrent en les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social en els termes fixats en la base novena, en el supòsit d'haver denegat expressament el consentiment perquè l'administració demane els certificats.

2.6. Declaració responsable relativa que el sol·licitant no és deutor de la Generalitat per reintegrament de subvencions.

3. A efectes de justificació, es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat encara que les factures no hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació. En este cas, en el termini màxim d'un mes des de la recepció material de l'ajuda, s'haurà d'aportar la documentació indicada en l'apartat 2.3.

4. Si així es disposa en la convocatòria, i d'acord amb el que preveu el punt 2 de la base vuitema, els beneficiaris de les ajudes podran realitzar la presentació de la documentació justificativa per via telemàtica.

5. El pagament es lliurarà una vegada acreditat l'anterior, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats per la resolució de concessió.

6. En casos degudament justificats, i per mitjà de petició raonada, el beneficiari podrà sol·licitar l'ampliació del termini de justificació abans que finalitze el termini inicialment previst. L'òrgan concedent podrà atorgar una ampliació del termini que no excedisca de la meitat d'este i sempre que amb això no es perjudiquen drets de tercer. En tot cas el projecte es justificarà dins de l'exercici en què s'haja concedit l'ajuda.

La concessió o denegació de l'ampliació haurà de realitzar-se de la forma prevista en l'article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Catorzena. Obligacions del beneficiari

Són obligacions del beneficiari:

1. Realitzar la totalitat de les inversions que fonamenten la concessió de la subvenció.

2. Acreditar el compliment dels requisits i condicions que determine la resolució de concessió de l'ajuda.

3. Trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol que aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.

Este compliment haurà d'acreditar-se, en el supòsit d'haver denegat expressament el consentiment perquè l'administració demane els certificats, en el moment de sol·licitar la subvenció i en la forma prevista en l'apartat 2.5 de la base anterior.

4. El sotmetiment a actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat, en relació amb les ajudes concedides, així com a les que puguen determinar-se pels òrgans de control de la Unió Europea.

5. Fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionables, el suport de la Generalitat a través de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. Esta consistirà en la inclusió de la imatge de la Generalitat i de llegendes relatives al finançament públic, en cartells, plaques commemoratives, o materials impresos.

6. Comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, altres ajudes públiques i privades que haja obtingut o sol·licitat per al mateix projecte amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud, la qual cosa donarà lloc al corresponent expedient d'adequació de l'ajuda i adaptació a les noves circumstàncies financeres del beneficiari.

7. El beneficiari haurà de destinar les inversions realitzades en béns d'equip, al fi concret per al qual es va concedir la subvenció per un període mínim de dos anys. En el cas que els béns siguen inscriptibles en un registre públic, este període no podrà ser inferior a cinc anys, i s'haurà de fer-se constar en l'escriptura esta circumstància, així com l'import de la subvenció concedida.

Quinzena. Control de les accions. Reintegrament de subvencions

1. La Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social realitzarà el control i seguiment de les accions a través de les comprovacions que considere necessàries amb vista al compliment pel beneficiari de les seues obligacions i de les condicions i termes per als quals haja obtingut subvenció.

S'aplicaran en les dites comprovacions, les normes i criteris de valoració generalment acceptades en funció de les característiques tècniques de cada tipus d'inversió. La Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social podrà sol·licitar que es practiquen aquelles per tècnics al servici de l'administració de la Generalitat o per experts independents d'acreditada solvència.

2. Per a determinar els efectes, si és el cas, de l'incompliment, caldrà ajustar-se al caràcter essencial o no del requisit, condició o obligació incomplit. Es consideren essencials els requisits, les condicions o obligacions que determinarien que el beneficiari no haja pogut adquirir el dret a la subvenció o que desvirtuen la finalitat principal d'esta.

3. Tota alteració de les condicions no essencials tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, la falta d'acreditació de la totalitat de la despesa del projecte aprovat, i en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

4. Quedarà sense efecte la resolució de concessió, amb obligació, si és el cas, de reintegrament de les quantitats que s'hagueren alliberat, quan concórreguen les causes dels articles 37 de la Llei General de Subvencions i 47.9 de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i particularment les següents:

a) L'alteració essencial d'alguna de les característiques del projecte aprovat.

b) La falta de justificació de les despeses i dels pagaments efectivament realitzats i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits.

5. Els procediments de reintegrament de les quantitats percebudes, se subjectaran, en allò que s'aplique, al que disposa el capítol II del títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Setzena. Publicitat de les subvencions concedides

Als efectes previstos en l'article 18 de la Llei General de Subvencions, es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació de les subvencions concedides d'acord amb les presents bases, mitjançant resolució de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social.

Esta relació haurà de contindre les prescripcions contingudes en el número 1 de l'esmentat article 18, relatives a la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.

La publicació de les ajudes concedides, en cap cas suplirà la seua notificació als beneficiaris, ni tindrà altres efectes que els perseguits per la Llei General de Subvencions.

Mapa web