Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE de 19 de desembre de 2001, de la Conselleria de Sanitat, per la qual estableix l'obligació d'incloure el número d'identificació del Sistema d'Informació Poblacional



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4187 de 11.02.2002
Número identificador:  2002/X1074
Referència Base de Dades:  0576/2002
 



ORDRE de 19 de desembre de 2001, de la Conselleria de Sanitat, per la qual estableix l'obligació d'incloure el número d'identificació del Sistema d'Informació Poblacional (SIP) en tots els documents normalitzats per a l'atenció a pacients i en els fitxers informatitzats de la Conselleria de Sanitat, i determina la data de l'entrada en vigor de la targeta sanitària com a únic document vàlid per al reconeixement de l'assistència sanitària en el nostre àmbit per als ciutadans valencians. [2002/X1074]

La Conselleria de Sanitat va crear i reglamentar els seus fitxers informatitzats d'acord amb les lleis orgàniques de regulació del tractament automatitzat de dades vigents mitjançant l'Ordre de 20 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Administració Pública i les ordres posteriors de la Conselleria de Sanitat, de 23 de setembre de 1999 i de 31 de maig de 2000, successivament.

Posteriorment, es va adaptar al que disposava el Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, que reglamentava l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana. L'article 10 i els següents d'aquest decret determinaven el procediment d'inscripció en aquest registre dels fitxers informatitzats e dades personals creats o gestionats pels diferents òrgans i entitats de l'administració de la Generalitat Valenciana, així com la potestat per a l'aprovació de la disposició de caràcter general creadora dels fitxers automatitzats, l'exercici de la qual recau en la conselleria competent segons la matèria.

L'article 2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, va actualitzar el marc d'aplicació de la llei de manera que afecta les dades de caràcter personal enregistrades en suports físics susceptibles de tractament, i qualsevol modalitat d'ús posterior d'aquestes dades per part dels sectors públic i privat.

La creació, mitjançant el Decret 126/1999, de 16 d'agost, del Govern Valencià, del Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat (SIP) com a registre administratiu corporatiu que reuneix les dades d'identificació, localització, acreditació de prestacions sanitàries i de relació de tots els ciutadans valencians amb els serveis de salut, té tots els requisits que disposen les normes esmentades, i és aplicable a tots els ciutadans que tinguen o adquirisquen el veïnatge administratiu en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana. S'habilita la targeta sanitària com a document acreditatiu del dret a la protecció de la salut i es lliura a tots els ciutadans inclosos en el SIP.

Finalment, el Decret 26/2000, de 22 de febrer, del Govern Valencià, va establir el dret a l'assistència sanitària dels ciutadans estrangers a la Comunitat Valenciana, i va crear la targeta sanitària i els va incloure en el SIP.

La identificació individual i única de cada ciutadà valencià mitjançant el SIP, així com la de tots els ciutadans estrangers que sanitàriament són atesos a causa del Decret 26/2000, esmentat adés, justifica la necessitat de la inclusió del número SIP en tots els documents normalitzats i registres automatitzats de la conselleria. Aquesta actuació ens permetrà conéixer de manera completa i integrada l'atenció sanitària que li prestem a cada ciutadà, en poder unir totes les seues dades sanitàries disponibles, independentment del nivell assistencial, el servei o la unitat sanitària que l'hagen atés.

Per tant, fent ús de les atribucions que tinc conferides, i en desplegament del Decret 126/1999, de 26 d'agost, del Govern Valencià, pel qual crea el Sistema d'Informació Poblacional,

ORDENE

Article 1

S'estableix l'obligació d'incloure el número SIP en tots els documents següents:

1. Els documents que constituïsquen el registre d'activitats clíniques dels serveis assistencials i que requerisquen la identificació del pacient:

– Històries clíniques, inclosos tots els documents normalitzats que les integren.

– Conjunt mínim bàsic de dades (CMBD)

– Documents de demanda d'assistència

– Derivacions entre diferents nivells assistencials

– Consentiments informats

2. Programes de salut.

3. Receptes oficials de farmàcia i documents de sol·licitud de prestacions sanitàries complementàries.

Article 2

Tots els fitxers informatitzats de pacients que hi ha a la Conselleria de Sanitat inclouran com a dada determinant d'identificació el número SIP en la seua estructura, i serà obligatori per als de nova creació.

Es consideren fitxers informatitzats de pacients de la Conselleria de Sanitat els allistats en els annexos d'aquesta ordre.

Article 3

La Conselleria de Sanitat nomenarà una comissió d'anàlisi i seguiment per a la implantació del número SIP en tots els documents normalitzats i fitxers automatitzats de la Conselleria de Sanitat en la qual estaran representades la Secretaria General, la Direcció General per a la Prestació Assistencial, la Direcció General de l'Agència per a la Qualitat, l'Avaluació i la Modernització dels Serveis Assistencials, la Direcció General per a la Salut Pública, la Direcció General per a l'Atenció al Pacient, la Direcció General per als Recursos Humans i la Subsecretaria per als Recursos de Sanitat.

Article 4

Són funcions de la comissió d'anàlisi i seguiment per a la implantació del número SIP:

– Avaluar la implantació del número SIP en tots els documents i fitxers automatitzats de pacients de la Conselleria de Sanitat.

– Proposar millores en tots els tipus documentals i fitxers automatitzats després de la seua avaluació.

– Dissenyar i proposar un pla d'explotació estadística intersectorial dels documents i fitxers automatitzats de pacients de la Conselleria de Sanitat afectats per aquesta ordre.

Article 5

L'òrgan directiu responsable de cada document i fitxer serà l'encarregat d'adequar-lo al compliment de tot el que disposa aquesta ordre.

Article 6

Després de l'autorització de la comissió d'anàlisi i seguiment podrà excloure's de l'obligació de disposar del número SIP els documents i fitxers que ho requerisquen pel seu caràcter confidencial.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera

D'acord amb la disposició transitòria primera del Decret 126/1999, de 16 d'agost, del Govern Valencià, pel qual crea el Sistema d'Informació Poblacional, a partir del pròxim dia 1 de març de 2002, la targeta sanitària en el nostre àmbit territorial serà l'únic document vàlid d'identificació i d'acreditació del nivell de prestacions per a l'assistència sanitària dels ciutadans valencians.

Segona

Tots els centres sanitaris públics valencians i les farmàcies valencianes exigiran als ciutadans valencians la presentació de la targeta sanitària, i podran contrastar-la amb altres documents oficials d'identificació.

Tercera

Els ciutadans que hagen e disposar de la targeta sanitària SIP i no la tinguen a partir d'aquesta data, seran atesos pels diferents òrgans sanitaris públics valencians. No obstant això, se'ls indicaran les gestions que han de fer per a obtenir-la en cada cas.

Quarta

La Conselleria de Sanitat es reserva el dret de reconéixer els drets assistencials dels ciutadans valencians en el cas que no presenten la targeta sanitària, quan els siga requerida en els centres sanitaris públics.

Cinquena

En un cas de discordança de la informació entre el sistema informàtic del SIP o les dades que continga la targeta, sempre prevaldrà la informació del primer.

Sisena

Els centres assistencials retiraran les targetes no vàlides.

Setena

S'estableix el termini de sis mesos des de la publicació d'aquesta norma perquè tots els documents i fitxers automatitzats esmentats adeqüen les seues estructures al que disposa aquesta ordre.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queden derogades totes les normes de rang igual o inferior que s'oposen al que estableix aquesta.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordre vigirà el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 19 de desembre de 2001

El conseller de Sanitat,

Mapa web