Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Ordre d'11 de desembre de 1992, de la Conselleria de Sanitat i Consum, sobre acreditació de centres sanitaris per a la pràctica d'activitats d'extracció i transplantament d'òrgans i teixits.

(DOGV núm. 1951 de 27.01.1993) Ref. Base de dades 0166/1993

Ordre d'11 de desembre de 1992, de la Conselleria de Sanitat i Consum, sobre acreditació de centres sanitaris per a la pràctica d'activitats d'extracció i transplantament d'òrgans i teixits.
La Llei 30/1979, de 27 d'octubre, i el Reial Decret 426/1980, de 22 de febrer, que la desplega, estableixen les condicions i els requisits bàsics que calen per al desenvolupament d'activitats d'obtenció, implantació i trasplantament d'òrgans, teixits o peces anatòmiques humanes, i indiquen que, en qualsevol cas, sols podran dur-se a terme aquestes operacions a centres sanitaris degudament autoritzats i que tinguen també l'acreditació adient per a realitzar aquestes activitats.
D'acord amb el que es disposa en l'article 38.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, correspon a la Generalitat Valenciana el desplegament legislatiu i l’execució de la legislació bàsica de l’estat en matèria de sanitat interior. En el mare dels decrets 278/1980, de 25 de gener, i 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pels quals s'atribueix a la Conselleria de Sanitat i Consum l’exercici de la competència d'autorització de centres, serveis i establiments sanitaris, aquest decret pretén fixar els requisits tècnics i les condicions mínimes que han de posseir els centres sanitaris degudament autoritzats per tal de poder obtenir l'acreditació específica que els permeta desplegar, amb absoluta garantia i mitjançant els serveis que s'hi requereixen, les activitats d'extracció i trasplantament d'òrgans, teixits o peces anatòmiques humanes.
Per tant, fent ús de les facultats que la legislació vigent em confereix
ORDENE
CAPITOL I
Disposicions generals
Article primer
L'extracció, la implantació, el trasplantament i la conservació d'òrgans, teixits o peces anatòmiques humanes amb finalitats terapèutiques sols podran fer-les, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, els centres sanitaris públics o privats que tinguen les acreditacions administrativo- sanitàries regulades pel Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, i per l’Ordre de la Conselleria de Sanitat i Consum de 10 d'abril de 1989, i que obtinguen l'acreditació específica per a la realització d'aquestes activitats, d'acord amb el que es disposa en aquesta ordre.
Article segon
L'acreditació de centres sanitaris autoritzats per a la pràctica específica de les activitats a què es refereix aquesta ordre l'atorgarà o la denegarà el Director General de Planificació Sanitària. En la seua determinació es procedirà, d'acord amb les exigències d'ordenació sanitària de la Comunitat Valenciana, en favor dels centres sanitaris degudament autoritzats que tinguen els requisits tècnics i les condicions mínimes recollides en aquesta ordre.
CAPITOL II
Extracció d'òrgans de morts
Article tercer
L'extracció d'òrgans de morts sols podran fer-la els centres sanitaris que tinguen l'acreditació específica per a aquesta pràctica i que posseesquen els, requisits i condicions següents:
1. Existència i funcionament d'unitats de:
- urgències
- cures intensives o reanimació
- medicina interna i especialitats
- cirurgia interna i especialitats
- anestesiologia
- radiodiagnòstic
- laboratoris de bioquímica, hematologia i microbiologia.
2. Capacitat per a realitzar i interpretar electroencefalogrames.
3. Capacitat permanent de realitzar i certificar l'analítica de bioquímica, hematologia i microbiologia adient per a la correcta selecció de donants.
4. Disponibilitat permanent de subministrament de sang.
5. Personal mèdic especialista i d'infermeria suficient per a la correcta valoració del donant i per a la realització de l’extracció.
6. Locals i mitjans materials necessaris per a garantir una extracció adequada, i la preparació, la conservació i el transport dels òrgans.
7. Personal i serveis adequats per a assegurar un suport social correcte als familiars del donant.
8. Personal i serveis adequats per a la restauració, la conservació i altres pràctiques de sanitat mortuòria.
9. Estar en contacte amb el laboratori d'histocompatibilitat de referència.
10. Protocol establert d'obtenció, preparació, conservació i transport dels òrgans.
11. Vinculació permanent a un equip de coordinació de trasplantaments.
Tots els recursos necessaris descrits en aquest article podran ser aportats, quan hi manquen, per altres centres acreditats per a la mateixa finalitat.
Article quart
L'ús amb finalitats terapèutiques o d'investigació de qualsevol òrgan procedent d'extraccions de morts serà determinat pels protocols establerts per la Conselleria de Sanitat Consum, amb l'assessorament de les comissions tècniques pertinents.
CAPITOL III
Extracció d'òrgans de donants vius
Article cinquè
L'extracció d'òrgans de donants vius sols podrà fer-se als centres autoritzats que tinguen les condicions establertes en l'article tercer i que disposen d'acreditació especifica per al trasplantament de l'òrgan que es vulga obtenir.
CAPITOL IV
Els trasplantaments d'òrgans
Article sisè
L'acreditació per al trasplantament d'òrgans que regula aquesta ordre sols tindrà validesa per al tipus d'òrgan expressament sol·licitat i acreditat.
Article setè
El trasplantament d'òrgans sols podrà fer-se en els centres autoritzats que tinguen els requisits i les condicions especificats en l'article tercer d'aquesta ordre i a més els següents:
1. Unitat mèdica especialitzada corresponent a l’òrgan que s'implantarà, amb tom de guàrdia de presència física.
2. Disponibilitat de personal d'infermeria suficient per a garantir l'assistència correcta immediatament després del trasplantament.
3. Unitat quirúrgica especialitzada corresponent a l’òrgan que es trasplantarà, amb experiència demostrada i, disponibilitat permanent.
4. Disponibilitat permanent de personal d'infermeria de quiròfan suficient.
5. Unitat d'anestesiologia amb disponibilitat permanent.
6. Unitat d'immunologia pròpia o de referència amb personal facultatiu especialista i personal tècnic suficient amb disponibilitat permanent.
7. Unitat d'hospitalització postoperatòria per a persones que han patit trasplantaments, de les característiques adients segons la pràctica clínica vigent.
8. Unitats d'assistència de:
- nefrologia
- anatomia patològica
- radiodiagnòstic, amb capacitat de fer angiografia, ecografia i tomografia axial computada
- medicina nuclear
- psiquiatria clínica
- microbiologia
- monitoratge farmacològic.
9. Protocols clínics establerts d'inclusió en llistes d'espera, procés d'extracció, trasplantament i seguiment a curt i llarg termini.
10. Connexió amb oficines supracomunitàries de coordinació per a l’obtenció d’òrgans, i possibilitats logístiques de trasllat per a extraccions a distància.
11. Totes les normes addicionals que establesca la Conselleria de Sanitat i Consum, assessorada per les comissions tècniques adients.
Article vuité
Per a l'acreditació especifica del centre sanitari per a realitzar determinats trasplantaments d'òrgans, que tot seguit s'especifiquen, a més de tenir les condicions i els requisits especificats en l'article anterior, caldrà tenir els següents:
1. Per a la pràctica de trasplantaments de cor:
- Unitat de cardiologia amb capacitat de fer diagnòstics d'imatge i funció cardíaques, i experiència demostrada en la pràctica de biòpsies cardíaques i en el seguiment després del trasplantament.
- Unitat de cirurgia cardíaca amb àmplia experiència en cirurgia extracorpòria.
- Unitat d'anatomia patològica amb experiència en la interpretació de biòpsies cardíaques.
- Experiència en programes de cirurgia experimental de trasplantaments cardíacs.
2. Per a la pràctica de trasplantaments hepàtics:
- Unitat de gastro enterologia amb especial dedicació a hepatologia i experiència demostrada en el seguiment després del trasplantament.
- Unitat de cirurgia general amb especial dedicació a la cirurgia hépato- biliar.
- Banc de sang amb capacitat de proveir les demandes de sang i d'hemoderivats que comporta el trasplantament hepàtic.
- Unitat d'anatomia patològica amb experiència en la interpretació de biòpsies hepàtiques.
- Experiència en programes de cirurgia experimental de trasplantament hepàtic.
3. Per a la pràctica, de trasplantaments pancreàtics:
- Unitat d'endocrinologia amb experiència demostrada en el seguiment després del trasplantament.
- Unitat de cirurgia general amb especial dedicació a la cirurgia pancreàtica.
- Experiència en programes de cirurgia experimental de trasplantaments pancreàtics.
- Unitat d'anatomia patològica amb experiència en la interpretació de biòpsies pancreàtiques.
Article novè
El Servei Valencià de Salut podrà, si cal, organitzar equips de professionals sanitaris amb personal de diferents hospitals per atendre les necessitats de personal especialitzat en determinats tipus de trasplantaments.
CAPITOL V
Obtenció de teixits i peces anatòmiques
Article deu
L'obtenció de teixits i peces anatòmiques per a trasplantaments sols podran fer-la els centres sanitaris que disposen d'acreditació específica per a aquesta pràctica. Per obtenir-la caldrà tenir els requisits i condicions següents:
- Unitat mèdica o quirúrgica especialitzada en el teixit o la pega anatòmica que s'haja d'obtenir, amb personal mèdic i d'infermeria adequat i suficient per a realitzar aquesta tasca.
- Capacitat per a realitzar al centre, o a centres de referència, les anàlisis hemàtiques, bioquímiques í microbiològiques que permeten de garantir la selecció correcta dels donants.
- Locals i mitjans materials necessaris per a garantir l’extracció, la preparació i el transport correctes dels teixits o de les peces anatòmiques.
- Personal i serveis adequats per a assegurar una assistència social correcta al donant i als seus familiars.
- Personal i serveis adequats pera la. restauració, la conservació i altres pràctiques de sanitat mortuòria, en el cas que l’obtenció es faça d'un cadàver.
- Relació amb un equip de coordinació de trasplantaments.
- Relació amb una laboratori d'histocompatibilitat de referència.
- Mantenir relació amb el Banc d'òrgans i Teixits de la Comunitat Valenciana.
- Protocol establert d'obtenció, preparació, conservació i transport dels teixits i les peces anatòmiques.
- En el cas d'extracció de globus oculars, caldrà tenir una unitat d'oftalmologia, amb un especialista almenys permanentment disponible.
CAPITOL VI
Trasplantaments de teixits i peces anatòmiques
Article onze
L'acreditació de centres sanitaris per a la pràctica de les activitats de trasplantament de teixits i peces anatòmiques requerirà que estiguen acreditats per a l'activitat d'obtenció de teixits i peces anatòmiques i que tinguen els requisits i condicions següents:
1. Que el centre tinga en funcionament les unitatats següents:
- medicina interna
- anestèsia
- radiodiagnòstic
- laboratori d'anàlisis clíniques amb hematologia, bioquímica i microbiologia.
2. Unitat mèdica o quirúrgica especialitzada en el teixit o la peça anatòmica que s'haja de trasplantar, amb personal mèdic i d'infermeria suficient i amb experiència demostrada en trasplantaments.
3. Locals i mitjans materials necessaris per a fer adequadament el trasplantament, tant les fases preoperatòria i postoperatòria com la intervenció mateix.
4. Relació amb el laboratori d'histocompatibilitat de referència.
5. Mantenir relació amb el Banc d'òrgans i Teixits de la Comunitat Valenciana.
6. Estar en relació permanent, amb els mitjans de comunicació adients, amb un equip de coordinació de trasplantaments.
7. Protocols establerts d'inclusió en llistes d'espera, de procés de trasplantament i de seguiment postoperatori immediat i a llarg termini.
8. Totes les normes addicionals que establesca la Conselleria de Sanitat i Consum, després de consultar les comissions assessores corresponents, per a cada teixit o pega anatòmica en particular.
Article dotze
Es requerirà acreditació específica del centre sanitari en els supòsits que tot seguit es consideren, relacionats amb el trasplantament de teixits i peces anatòmiques. En aquests casos, caldrà que el centre tinga, a més dels requisits i les condicions que s'indiquen en l'article onze, els que s'esmenten a continuació:
1. En el supòsit d'activitats de trasplantament de medul·la òssia:
- Unitat d'onco- hematologia amb, almenys, un especialista de guàrdia de presència física i dos especialistes amb experiència en trasplantaments de medul·la òssia.
- Unitat d'immunologia pròpia o en un centre de referència. Caldrà també mantenir relació directa amb el laboratori d'histocotipatibilitat de referència de la Comunitat Valenciana.
- Unitat de radioteràpia de megavoltatge per a irradiació corporal total (o acord de funcionament amb un altre centre).
- Unitat de cures intensives.
- Area d'hospitalització específica delimitada amb dispositius d'aïllament.
- Dotació d'infermeria adequada i suficient per a les atencions posteriors al trasplantament.
2. En el supòsit d'activitats de trasplantament ossi:
- Disposar d'una unitat de traumatologia amb, almenys, un especialista amb experiència demostrada en trasplantament ossi.
- Establir un protocol per al trasplantament i el seguiment posterior.
- Que hi haja almenys un traumatòleg disponible permanentment.
4. En el supòsit d'activitats de trasplantament de pell, caldrà disposar d'una unitat de cirurgia plàstica i reparadora amb, almenys, un especialista amb experiència demostrada en trasplantament de pell.
5. En el supòsits d'activitats de trasplantament de vàlvules cardíaques i d'homoempelts vasculars, caldrà disposar d'una unitat de cirurgia cardíaca amb experiència àmplia i reconeguda en intervencions amb circulació extracorpòria, i també d'un professional amb experiència demostrada en aquest tipus de trasplantaments.
Article tretze
Per al que preveu aquesta ordre, tots els protocols relacionats amb les activitats d'obtenció, conservació i trasplantament d'òrgans, de teixits i de peces anatòmiques hauran de ser valorats i validats per a la seua posada en marxa per les comissions tècniques assessores del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.
CAPITOL VII
Els laboratoris d'histocompatibilitat
Article catorze
D'acord amb la normativa vigent, les activitats realitzades pels laboratoris d'histocompatibilitat tenen la consideració de procediments tècnics de suport de les activitats d'extracció i trasplantament d’òrgans i teixits.
Article quinze
El laboratori d'histocompatibilitat de referència, en relació amb l’Organització Nacional de Trasplantaments, serà el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana.
Article setze
D'acord amb el que es disposa en l'article segon d'aquesta ordre, la Conselleria de Sanitat i Consum de la Generalitat Valenciana podrà acreditar laboratoris d'histocompatibilitat associats, segons els requisits previstos en aquesta ordre, que hauran de mantenir una relació estreta amb el de referència de la Comunitat Valenciana.
Article disset
1. Els laboratoris d'histocompatibilitat hauran d'estar dirigits per un facultatiu especialista en hematologia o immunologia, ajudat, almenys, per un facultatiu especialista amb experiència demostrada en tècniques d'histocompatibilitat.
2. Hauran de fer les funcions següents:
- Tipificació dels pacients en llista d'espera per a trasplantament.
- Estudi, abans del trasplantament, de la sensibilització front a antígens d'histocompatibilitat.
- Relació de proves creuades entre donant i receptor.
- Col·laboració en la confecció de les llistes d'espera.
- Connexió directa amb els sistemes informàtics que suporten les llistes d'espera.
- Manteniment de relacions amb els equips de coordinació de trasplantaments hospitalaris i amb el director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.
- Relació amb els equips medico- quirúrgics de_ trasplantament per:
- Establir graus d'urgència.
- Fer estadístiques periòdiques sobre l’evolució dels malalts que han patit trasplantaments.
- Establir els criteris per a la selecció de la parella de donant i receptor.
3. Igualment, caldrà que el laboratori d'histocompatibilitat tinga els requisits i condicions següents:
- Disposar de la infrastructura de personal, mitjans i tecnologia suficient . per poder tipificar adientment els antígens d'histocompatibilitat de les sèries HLA classe I i classe II, i altres sistemes que en l’esdevenidor siguen considerats importants per a la millor supervivència dels empelts.
- Poder detectar els estats de sensibilització front als antígens d'histocompatibilitat en els receptors potencials del trasplantament.
- Participar en els tallers d'histocompatibilitat que garantesquen el control de qualitat del laboratori.
- Posseir els mitjans de comunicació necessaris per a poder intercanviar de forma urgent la informació que calga sobre les llistes d'espera de receptors potencials de trasplantaments.
- Tenir capacitat de fer cultius mixtos de limfòcits.
- Garantir el servei permanent durant vint-i-quatre hores (almenys un especialista i un ATS, DUE o tècnic especialista de laboratori).
- Tenir, almenys, el material següent:
- microscopi òptic de llum directa
- microscopi invertit amb contrast de fases
- microscopi de fluorescència
- cabina de flux laminar
- congelador de -20ºC
- congelador de -80ºC
- equip de congelació de - 180ºC de nitrogen líquid
- centrífuga comú de laboratori
- estufa de cultiu de CO2
- recol·lector de cultius cel·lulars
- elements bàsics per a realitzar la tipificació d'antígens del sistema HLA per anàlisi del DNA.
- CAPITOL VIII
Els bancs d'òrgans i teixits
Article divuit
Les activitats realitzades pels bancs d'òrgans i teixits tenen la consideració de procediments tècnics de suport de les activitats d'extracció i trasplantament d'òrgans i teixits.
Article dinou
Les activitats d'extracció, conservació i trasplantament d’òrgans i teixits les haurà de coordinar el Banc d'òrgans i Teixits de la Comunitat Valenciana, creat amb aquesta finalitat.
Article vint
La Conselleria de Sanitat i Consum podrà acreditar bancs d'òrgans i teixits associats al Banc d'òrgans i Teixits de la Comunitat Valenciana.
Article vint- i- u
1. Els bancs d'òrgans i teixits hauran d'estar dirigits per un especialista amb experiència acreditada en criobiologia.
2. Hauran de tenir els requisits i condicions següents:
- Disposar del personal necessari per a la realització dels procediments de congelació, conservació, emmagatzemament, control de qualitat i distribució de teixits, segons les normes de seguretat habituals en la pràctica mèdica i de laboratori.
- Garantir el servei permanentment, 24 hores al dia.
- Estar en relació permanentment amb els equips de coordinació i mèdic- quirúrgics hospitalaris d'extracció i trasplantament, amb els mitjans de comunicació adequats.
- Disposar d'un servei o unitat de criobiologia en un local independent i amb el material següent:
- cabina de flux laminar
- congelador de -80º C
- congelador amb programador de descens tèrmic
- tancs d'emmagatzemament a - 180º C, de nitrogen líquid amb sistemes d'arxiu.
- Disposar de mitjans tècnics que garantesquen la viabilitat dels teixits conservats i la capacitat de descartar malalties transmissibles.
3. Hauran de mantenir un registre permanent amb totes les dades dels donants, els teixits obtinguts i disponibles, i la destinació. Aquest registre haurà de mantenir relació directa amb el Registre de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.
4. Haurà de disposar de protocols establerts per a l'obtenció, la preparació, la conservació i el transport dels diferents
Article vint-i-dos
Haurà de mantenir relació directa amb el Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.
CAPITOL IX
Procediment d'acreditació
Article vint-i-tres
1. Les sol·licituds d'acreditació de centres sanitaris per a la pràctica de qualsevol de les activitats sanitàries que considera aquesta ordre i que la requereixen, es formularan davant del Director General de Planificació Sanitària.
2. Les sol·licituds inclouran una memòria descriptiva on caldrà que conste:
a) Persona física o jurídica propietària del centre.
b) Document que acredite la representació que n'exerceix el sol·licitant, acompanyat, quan els sol·licitants siguen entitats de dret públic o privat, de còpia certificada dels acords pels quals s'aprova de fer l'activitat per a què se sol·licita l'acreditació del centre. Als hospitals dependents del Servei Valencià de Salut la sol·licitud la formularà el director gerent, després d'haver estat informat per la comissió de direcció del centre, davant del director del Servei Valencià de Salut, el qual, junt amb el seu informe favorable, la traslladarà al Director General de Planificació Sanitària perquè en faga l'acreditació, si escau.
c) Referència a l’organització i al funcionament dels serveis i dels mitjans materials i personals efectes al desplegament de les activitats per a les quals se sol·licita l'acreditació del centre, inclosa la certificació subscrita pel responsable del centre de la plena responsabilitat de tots i cadascun dels requisits tècnics i les condicions mínimes que reculi aquesta ordre per a la concessió de l'acreditació sol·licitada. Caldrà incloure-hi currículum dels professionals que hi treballen, en els supòsits en què s'exigeix la qualificació d'una experiència acreditada en una determinada activitat com a requisit o condició anterior a l'acreditació del centre.
d) Identificació de la persona o les persones responsables tècnics al centre, de cadascuna de les modalitats d'extracció i trasplantament d'òrgans i teixits per a què se sol·licite acreditació del centre, i també proposta de la persona a qui pertoque donar la conformitat per a cada intervenció, després de la comprovació del fet que es compleixen les condicions i els requisits que estableix la normativa vigent.
e) Còpia de la certificació acreditativa del fet que el centre peticionari es troba degudament autoritzat r la Conselleria de Sanitat i Consum.
3. D'acord amb el que es disposa en l'article cinquè del Decret 27/1987, de 30 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, podrà sol·licitar-se a la Direcció General de Planificació Sanitària una consulta, de caràcter informatiu i no vinculant, relativa a la sol·licitud d'acreditació regulada per aquesta ordre.
Article vint-i-quatre
1. Abans de la concessió de l'acreditació sol·licitada, la Conselleria de Sanitat i Consum efectuarà una visita de comprovació al centre sanitari. S'hi estendrà una acta d'inspecció, i se sol·licitarà informe del Director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.
2. Igualment, i sense perjudici del que preveu la Llei de Procediment Administratiu, si els serveis corresponents observen que les dades aportades són incompletes o no s'adapten al que es preveu en aquesta ordre, es requerirà el centre peticionari perquè en el termini de deu dies esmene les insuficiències o deficiències observades.
Article vint-i-cinc
1. Després que els serveis responsables de la tramitació de les autoritzacions administrativo- sanitàries hagen elevat la proposta, i a la vista dels antecedents que continga l’expedient, el Director General de Planificació Sanitària resoldrà concedint o denegant l'acreditació sol·licitada.
2. Les resolucions denegatòries seran sempre motivades.
Article vint-i-sis
Les resolucions del Director General de Planificació Sanitària per los quals acredite un centre sanitari per a la pràctica d'alguna de les modalitats d'extracció i trasplantament d'òrgans i teixits a l’empara del que es disposa en aquesta ordre hauran d'esmentar expressament el nom de la persona o les persones responsables tècniques d'aqueixa modalitat, i el nom de la persona a qui, d'acord amb la legislació vigent, pertoque donar la conformitat per a la intervenció corresponent, especificant-hi els casos en què s'haja manifestat explícitament que aquesta funció és assumida pel director del centre.
Article vint-i-set
La concessió d'acreditacions a centres sanitaris segons el que es preveu en aquesta ordre donarà lloc a la inclusió automàtica en el Registre de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris corresponent de la Conselleria de Sanitat i Consum, on constarà la data d'acreditació del centre, el nom de la persona o les persones responsables tècniques de les unitats d'extracció o trasplantament i les altres dades que siguen considerades adients per al seu aprofitament sanitari.
Article vint-i-vuit
Les acreditacions de centres sanitaris a què es refereix aquesta ordre es concediran per un període de cinc anys, renovable per períodes de la mateixa durada, si ho sol·licita el centre, i caducaran, sense necessitat de declaració expressa prèvia, quan haja transcorregut el dit període de cinc anys des de la data de la seua concessió, si no hi ha sol·licitud de renovació.
Article vint-i-nou
1. Abans de l'acompliment del termini de caducitat que es determina en l'article anterior, els centres sanitaris interessats podran sol·licitar al conseller de Sanitat i Consum la renovació de l'acreditació. Caldrà adjuntar a aquesta sol·licitud en tot cas una memòria explicativa de les alteracions o evolucions que s'hagen produït en el centre durant el període de vigència de l'acreditació. Tot això referit a l’organització i el funcionament dels serveis i dels mitjans materials i humans efectes al desplegament de les activitats d'extracció i trasplantament d'òrgans i teixits que corresponguen.
2. Les sol·licituds de renovació d'acreditacions fetes segons s'estableix en l'apartat anterior produiran, amb caràcter excepcional, per als casos d'acompliment del termini de caducitat durant la seua tramitació, la pròrroga de l'acreditació mentre no resolga l’òrgan competent la concessió o denegació.
Article trenta
Els atorgaments i les denegacions de les renovacions d'acreditacions les farà el Director General de Planificació Sanitària, d'acord amb el règim previst per a les acreditacions en aquesta ordre.
Article trenta- u
La Conselleria de Sanitat i Consum exercirà les facultats d'inspecció i control sobre els centres sanitaris acreditats segons el que es disposa en aquesta ordre i tramitarà l’expedient de revocació de l'acreditació concedida, amb l'audiència prèvia de les persones interessades, i la revocació consegüent de l'acreditació, en tots els casos en què s'alteren o incomplesquen de manera substancial les condicions originàries que n'havien motivat l'atorgament.
Article trenta-dos
Les infraccions al que es preveu en aquesta ordre seran sancionades d'acord amb el que preveuen la Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat, i la resta de la legislació aplicable.
DISPOSICIO TRANSITORIA
Els centres sanitaris de la Comunitat Valenciana que quan entre en vigor aquesta ordre disposen d'autorització concedida per l'administració sanitària per a l’exercici de les activitats que constitueixen l’objecte de les acreditacions regulades disposaran d'un termini de dotze mesos per a adequar-se als requisits tècnics i les condicions mínimes que, segons. aquesta norma, han de tenir els centres. Aquesta ordre, doncs, els serà 1 de plena aplicació en acabar el termini esmentat.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta la Direcció General de Planificació Sanitària per a adoptar les mesures necessàries per a l’execució del que es disposa en aquesta ordre.
Segona
Aquesta ordre vigirà des de l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 11 de desembre de 1992.- El Conseller de Sanitat i Consum: Joaquín Colomer Sala.

linea
Mapa web