Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 81/2014, de 2 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en escoles de música per a afavorir l'èxit escolar a través de l'educació musical durant el curs acadèmic 2014-2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7375 de 06.10.2014
Número identificador:  2014/9045
Referència Base de Dades:  008825/2014
 



ORDE 81/2014, de 2 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en escoles de música per a afavorir l'èxit escolar a través de l'educació musical durant el curs acadèmic 2014-2015. [2014/9045]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la Millora de la Qualitat Educativa, assenyala en el seu preàmbul que el sistema educatiu ha de procurar la millora contínua dels resultats acadèmics i la reducció de l'abandó prematur de l'educació i la formació, així com ha de propiciar que tots els ciutadans aconseguisquen el màxim desenrotllament possible de les seues capacitats individuals, socials, intel·lectuals, culturals i emocionals, i per a això, ha d'oferir una educació de qualitat adaptada a les seues necessitats.

Igualment, la dita llei reconeix en l'article primer el foment i la promoció de la investigació, l'experimentació i la innovació educativa com un dels principis bàsics del sistema educatiu.

El Decret 121/2013, de 13 de setembre, del Consell, pel qual es regulen les avaluacions de diagnòstic en els centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, establix com a finalitat de les proves de l'avaluació de diagnòstic la comprovació del grau de desenrotllament de les competències bàsiques aconseguit per l'alumnat. L'obtenció d'esta informació permet establir mesures per a millorar l'adquisició de les competències i avançar cap a la qualitat de l'ensenyança.

Les dades de les avaluacions diagnòstiques aplicades a la Comunitat Valenciana en els cursos 2011-2012 i 2012-2013 demostren que els alumnes que dediquen més temps a la formació musical obtenen millors resultats en les competències lingüística i matemàtica. Per esta raó, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, tenint en compte les anàlisis realitzades i una vegada identificats els diferents àmbits en què és desitjable la millora, proposa, com una de les mesures, fomentar els processos d'investigació i innovació educativa a través de la música, així com aquelles pràctiques docents que potencien noves alternatives afavoridores de l'èxit escolar.

L'exercici d'activitats musicals entre l'alumnat, per tant, es presenta com una ferramenta valuosa per a la millora de l'adquisició de les competències bàsiques i per a la lluita contra el fracàs escolar. El cultiu de la pràctica instrumental, el desenrotllament del pensament abstracte, l'estimulació de les capacitats creatives, la pràctica musical col·lectiva, la disciplina interpretativa, el coneixement de llenguatges nous i de nous tipus d'escriptura, i en definitiva, tot el que suposa la riquesa musical en si mateixa, redunda en un important benefici per al desenrotllament de les capacitats psicointel·lectuals i socials de l'alumnat.



La tradició musical és un dels valors culturals més potents i identitaris de la Comunitat Valenciana. La Comunitat compta amb una extensa xarxa d'escoles de música que comprén la totalitat del territori i que constituïx un actiu dinamitzador de la pràctica musical en matèria formativa. Promoure la innovació de mesures pedagògiques en la formació musical que redunden en la millora del rendiment acadèmic de l'alumnat de la Comunitat Valenciana contribuirà a millorar la qualitat del sistema educatiu valencià.

Per això, en virtut de les facultats que em conferixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 140/2014, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, vista la proposta de la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, i de conformitat amb esta,





ORDENE



Primer. Objecte

Es convoca un concurs públic d'ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en escoles de música per a afavorir l'èxit escolar a través de l'educació musical, i s'aproven les bases per les quals es regirà la convocatòria, que figuren com a annex I, el model de sol·licitud de l'annex II, així com l'annex III.



Segon. Finançament

1. El finançament de les quantitats previstes en esta orde s'abonaran a càrrec de la línia de subvenció T7870000, del programa 421.50, del capítol IV, del pressupost de la Generalitat per a l'any 2014, per un import global màxim de 100.000 euros.

2. Les quantitats concedides als projectes seleccionats tindran la finalitat d'ajudar a sufragar totalment o parcialment els gastos que genere la seua realització.



Tercer. Fase de realització dels projectes

Els projectes seleccionats es desenrotllaran durant el curs escolar 2014-2015.



Quart. Supervisió dels projectes i assessorament

La Inspecció d'Educació supervisarà la realització dels projectes en els centres educatius subjectes a esta orde. Els CEFIRE podran prestar assessorament per a l'elaboració dels projectes a les escoles de música del seu àmbit d'actuació, quan així ho requerisquen.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es delega en la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística la facultat de resoldre la convocatòria i concedir les ajudes als projectes seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'esta orde, i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Segona

Que les ajudes convocades per la present convocatòria no necessiten ser notificades a la Comunitat Europea perquè no complixen els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), segons disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, ja que estes no suposen cap avantatge econòmic perquè les entitats a què van dirigides les ajudes no realitzen activitats econòmiques que oferisquen al mercat béns o servicis, per la qual cosa no hi ha possibilitat de falsejament de la competència.



Tercera

Esta orde produirà efectes a partir de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que establixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra esta orde, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de ser publicada.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de ser publicada.



València, 2 d'octubre de 2014



La consellera d'Educació, Cultura i Esport,

MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET



ANNEX I

Bases del concurs d'ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en escoles de música per a afavorir l'èxit escolar a través de l'educació musical durant el curs acadèmic 2014-2015



Primera. Objectius

Els objectius de la present convocatòria són els següents:

– Fomentar i promoure la investigació i la innovació educativa musical per a afavorir l'èxit escolar a través de l'educació musical.

– Incentivar els processos d'investigació-acció, innovació i formació en noves tecnologies aplicades a la millora de l'educació musical com a vies de formació contínua del professorat i millora significativa de les escoles de música com a centres educatius.

– Promoure la consolidació d'equips docents innovadors en la xarxa d'escoles de música.

– Afavorir l'elaboració de projectes educatius de centre que incorporen propostes innovadores en les metodologies d'aula, així com en l'organització i la gestió dels centres docents, fent ús de la seua autonomia pedagògica.

– Estimular accions creatives que propicien l'èxit escolar i eviten l'abandó de l'alumnat, en tots els nivells educatius no universitaris.



– Promoure les metodologies actives i els aprenentatges basats en les competències bàsiques.



Segona. Destinataris

Podran participar en esta convocatòria les escoles de música dependents de corporacions locals o d'entitats privades sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, inscrites com a tals en el Registre de Centres de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Tercera. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds de participació serà de 12 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Quarta. Condicions de participació

1. Les escoles de música que participen en esta convocatòria hauran de presentar un únic projecte d'innovació educativa musical per a ser desenrotllat durant el curs acadèmic 2014-2015.

2. El projecte podrà presentar-se en qualsevol de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.



Quinta. Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds i la documentació complementària es dirigiran a la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, i es presentaran, una vegada omplides amb les corresponents firmes originals, preferentment en el Registre General de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, siti a l'avinguda de Campanar, número 32, 46015 València, o en els registres de les direccions territorials de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de:

– Alacant, carrer Carratalà, núm. 47, 03007 Alacant.

– Castelló, avinguda del Mar 33, 12003 Castelló de la Plana

– València, carrer de Gregori Gea, núm. 14, 46009 València

També podran presentar-se en els llocs assenyalats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Quan es presenten en una oficina de correus, es realitzarà en la manera establida reglamentàriament i, en tot cas, en un sobre obert perquè l'empleat puga posar en la sol·licitud la data i el segell de l'esmentada oficina.

2. Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en la següent adreça d'Internet: ‹http://www.cece.gva.es/eva/es/inno_convocaproyectos.htm›.

3. La sol·licitud haurà d'estar firmada pel director/a o titular de l'escola de música.

4. En el model de sol·licitud s'inclou la possibilitat que el sol·licitant autoritze expressament a la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i haurà d'aportar llavors els certificats següents:

Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions.

Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social

Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública que acredite que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

5. La documentació necessària per a poder participar en la convocatòria de les ajudes és la següent:

a) Sol·licitud, segons el model descrit en l'annex II, que s'obtindrà en el servidor de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: ‹http://www.cece.gva.es/eva/es/inno_convocaproyectos.htm›.



b) Projecte, segons els requisits indicats en la base sexta de la convocatòria. El projecte i els materials complementaris hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud en format digital (CD).

c) Declaració responsable de no estar incursa l'escola de música en cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de conformitat amb l'annex II.



d) Dades bancàries de l'escola de música segons el model que conté l'annex III.

6. Si la sol·licitud no reunix els requisits i documents exigits, es requerirà la persona interessada, per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció, perquè en un termini de deu dies hàbils esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desistix de la seua sol·licitud, d'acord amb el que establix l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 42 de la dita llei.



Sexta. Característiques dels projectes

1. Guió

El projecte haurà d'incloure els punts següents en este orde:

a) Títol del projecte.

b) Nom de l'escola de música on es desenrotllarà el projecte.



c) Nom i cognoms del coordinador o coordinadora, així com del professorat participant.

d) Índex.

e) Justificació (contextualització, antecedents, etc.).

f) Objectius.

g) Metodologia.

h) Competències bàsiques.

i) Activitats.

j) Participants.

k) Mesures d'atenció a la diversitat.

l) Recursos humans i materials i aliances amb altres institucions.

m) Temporalització.

n) Pressupost detallat.

2. Format

a) El projecte es presentarà en format digital (PDF o document de text) amb una extensió no superior a les 20 pàgines. Es poden incloure annexos en el mateix document.

b) Els materials dels projectes, si és el cas, hauran de ser enviats en suport CD i oferir una correcta visualització. Els recursos digitals que no puguen ser visualitzats no podran ser avaluats per la comissió i seran, per tant, desestimats.

c) La grandària dels arxius no excedirà els 20 Mb.



Sèptima. Comissió de valoració

1. Als efectes previstos en esta orde, es constituirà una única comissió de valoració que realitzarà l'estudi, valoració i proposta d'ajudes a les escoles de música participants.

2. La Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa, com a òrgan instructor, posarà a disposició de la dita comissió els projectes presentats perquè siguen examinats i avaluats.

3. La comissió de valoració estarà constituïda per:

a) President: el subdirector General d'Innovació i Qualitat, o persona en qui delegue.

b) Vocals:

– Cap del Servici d'Innovació i Qualitat.

– Cap del Servici d'Ensenyances de Règim Especial.

– Un inspector d'Educació, designat per la Inspecció General d'Educació.

– Un representant de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

– Un assessor del CEFIRE, designat pel cap del Servici de Formació del Professorat.

– Un tècnic de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, designat per la directora general.

– El cap de secció de Gestió de Convocatòries d'Innovació de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, que actuarà com a secretari, amb veu però sense vot.

4. La comissió, que actuarà d'acord amb el que disposa el capítol II, del títol II, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, tindrà facultats per a resoldre tots els dubtes que apareguen en la interpretació de les bases, així com podrà entrevistar les escoles participants.





Octava. Criteris de valoració

1. Per a la valoració dels projectes presentats, a l'efecte de realitzar la corresponent proposta d'ajudes econòmiques, es tindran en compte els criteris següents:

a) Adequació del projecte:

1) A la realitat i necessitats del centre, fins a 0,5 punts.

2) A les característiques formals recomanades en la base sexta d'esta orde, fins a 0,5 punts.

b) Aportacions innovadores de l'experiència:

1) Enfocament a afavorir l'èxit escolar, lluitar contra el fracàs escolar o lluitar contra l'abandó prematur, fins a 2 punts.

2) Incidència en la formació del professorat, fins a 1 punt.

3) Introducció de metodologies innovadores, fins a 1 punt.

4) Foment de la participació de l'alumnat en risc de patir fracàs escolar, fins a 2 punts.

5) Desenrotllament de les competències bàsiques i la seua concreció en els diferents aspectes que planteja el treball, fins a 1 punt.

6) Repercussió en la millora del funcionament del centre i/o del procés d'ensenyança i aprenentatge de l'alumnat, fins a 1 punt.

7) Possibilitat de continuïtat de l'experiència en el centre (en el mateix grup o en altres del mateix centre) i/o en qualsevol altre centre o context educatiu, fins a 1 punt.

2. Perquè un projecte puga ser seleccionat, a l'efecte de rebre ajuda econòmica, haurà d'obtindre un mínim de cinc punts en la seua valoració.



Novena. Resolució de la convocatòria

1. La comissió de valoració, finalitzat el procés, ordenarà els projectes presentats en funció de la puntuació obtinguda i proposarà les ajudes econòmiques corresponents. L'import de l'ajuda econòmica assignada a cada projecte serà el que resulte de multiplicar la puntuació obtinguda pel valor punt prèviament determinat. El valor punt serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada a esta convocatòria segons l'ordene segon, entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels projectes.

2. La comissió publicarà en la web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la relació provisional de les escoles de música beneficiàries de l'ajuda, en què indicarà l'import econòmic proposat, i la relació d'escoles de música amb projectes no seleccionats.

3. S'establix un termini de 10 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de la relació provisional mencionada en el punt 2 d'esta mateixa base, perquè:

En cas de no desitjar participar en la convocatòria, el titular de l'escola de música remetrà a la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística un escrit en el qual es faça constar que no accepta realitzar el projecte presentat. En cas de no enviar el dit escrit, es considerarà que accepta la quantia proposada.

Si és el cas, els titulars de les escoles de música podran presentar les al·legacions que consideren oportunes per mitjà d'un escrit dirigit al Servici d'Innovació i Qualitat, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, que presentaran en qualsevol dels llocs assenyalats en la base quinta punt primer del present annex I.



Després de presentat i registrat degudament l'escrit d'al·legacions, o si és el cas, de no-acceptació de la realització del projecte, podrà enviar-se per correu electrònic a la següent adreça electrònica: ‹activitatsmusicals@difusio.gva.es›.

4. Transcorregut el termini establit en el punt anterior, comprovats els escrits de desistiment, estudiades i, si és el cas, ateses les al·legacions presentades, la comissió de valoració informarà de la llista de projectes seleccionats i les quanties assignades a l'òrgan instructor del procediment, que elevarà la proposta definitiva a la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, que resoldrà la convocatòria per delegació de la consellera.

5. La resolució de la convocatòria, amb la relació dels projectes seleccionats i els imports de les ajudes concedides, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

6. El termini màxim per a resoldre i notificar esta convocatòria serà de 15 dies hàbils a comptar de la data en què l'última sol·licitud haja tingut entrada en el registre de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons establix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administratives i Financeres, i d'Organització de la Generalitat Valenciana.



Deu. Seguiment

L'òrgan d'instrucció desenrotllarà les tasques següents:

1. Establir les directrius i els procediments oportuns perquè els projectes es desenrotllen d'acord amb els objectius previstos.

2. Proposar, si és el cas, la publicació o difusió d'alguns dels projectes seleccionats o extracte d'estos.



Onze. Obligacions dels beneficiaris

1. La percepció de l'ajuda estarà condicionada al compliment de les obligacions que prescriuen els articles 14, 30 i 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. A este efecte, hauran de presentar una declaració responsable de l'escola de música, acreditativa de no estar incursa en cap prohibició per a ser beneficiària de subvencions, tal com preveu l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, segons el model de l'annex II.

3. Seran també aplicables els articles 36, 37, 40.1, 52 i següents, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que regulen la invalidesa de la concessió, les causes i les obligacions de reintegrament de les ajudes concedides, així com les infraccions corresponents.



Dotze. Justificació de les ajudes

1. Les ajudes atorgades es percebran després de la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es va concedir. La justificació de l'ajuda econòmica per part del beneficiari es realitzarà per mitjà de compte justificatiu simplificat, segons es disposa en els articles 69 i 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE 176, 25.07.2006).

Per a això, remetran al Servici d'Innovació i Qualitat, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, abans del 20 de novembre de 2014, la documentació següent, que haurà d'incloure sota responsabilitat del declarant:

– Desglossament dels gastos originats pel desenrotllament del projecte.

– Els gastos s'acreditaran per mitjà del certificat del director o titular de l'escola de música en què es faça constar que els gastos derivats de l'execució del projecte han sigut pagats amb anterioritat a la finalització del període de justificació. La quantitat justificada serà, com a mínim, igual a l'ajuda concedida i anirà adscrita a sufragar els gastos generats per la realització del projecte: material fungible, bibliografia, desplaçaments (quilometratge en vehicle propi o bitllets de transport públic, manutenció i allotjament), encàrrec de treballs especialitzats i gastos de personal.

2. Quan el projecte haja sigut finançat amb les ajudes i amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'estos fons al projecte subvencionat.

3. Els documents justificatius a què fa referència esta base podran presentar-se segons establix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Tretze. Percepció de les ajudes

El pagament de les ajudes es realitzarà, una vegada justificada l'ajuda, per transferència bancària, en el número de compte que l'escola de música haja facilitat per mitjà del model de domiciliació bancària, annex III.



Catorze. Justificació del desenrotllament del projecte

Abans del 30 de juny de 2015, el titular del centre haurà de remetre a la Direcció General d'Innovació Ordenació i Política Lingüística la documentació següent:

a) Informe de valoració de l'aplicació del projecte.

b) Acta final amb relació definitiva de totes les persones participants, DNI, nom, primer i segon cognom, certificada per la direcció del centre implicat en el projecte.



Quinze. Certificació

Al professorat participant en els projectes seleccionats, la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, en aplicació de l'Orde 65/2012, de 26 d'octubre, sobre el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, li podrà reconéixer fins a un màxim de 60 hores de formació, esta certificació serà expedida pel Servici de Formació del Professorat al final del projecte.

Mapa web