Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 57/2016, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a finançar la remodelació i construcció de locals socials de les societats musicals de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7881 de 26.09.2016
Número identificador:  2016/7352
Referència Base de Dades:  007179/2016
 



ORDRE 57/2016, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a finançar la remodelació i construcció de locals socials de les societats musicals de la Comunitat Valenciana. [2016/7352]

Les societats musicals constitueixen una part substancial del teixit associatiu cultural de la Comunitat Valenciana. Més de 500 entitats, presents en la majoria de pobles i ciutats del nostre territori, treballen cada dia per a acostar la cultura musical a les ciutadanes i ciutadans interessats. Aquesta tasca se centra especialment en la formació i la difusió de l'art de la música, afavorint que aquesta manifestació cultural es trobe fortament arrelada i desenvolupada en la nostra Comunitat.



La funció de les societats musicals es realitza des dels seus locals socials, verdaders centres culturals on els més joves inicien la seua formació i acostament a la música i tots troben el lloc adequat per a la pràctica no professional.

La Generalitat col·labora amb les societats musicals en els seus esforços per a construir, reformar i millorar els seus locals, sens dubte una de les millors i més extensa xarxa de centres culturals de titularitat associativa que contempla el món de la cultura. Promoure el manteniment en condicions adequades d'ús, la remodelació i millora o la construcció de locals de societats musicals és un objectiu de la política cultural de la Generalitat que té reflex en els seus pressupostos d'aquests últims exercicis, perquè s'ha dotat una línia genèrica de subvencions, la T7275000, per a aquesta finalitat. Aquestes subvencions s'han de concedir per mitjà de convocatòria pública, oberta a totes les entitats musicals que desitgen executar un projecte en concordança amb aquesta finalitat.



Per tractar-se d'una concessió de concurrència competitiva, la seua gestió ha de produir-se d'acord amb el que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Aquesta disposició preveu l'aprovació d'unes bases reguladores mitjançant una ordre del titular de la conselleria i en l'elaboració de la qual ha de seguir-se el procediment previst per a les disposicions de caràcter general i publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Per això, havent-se emés els informes preceptius previstos en les normes d'aplicació i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, així com la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

S'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, destinades a finançar la remodelació i construcció de locals socials de les societats musicals de la Comunitat Valenciana que s'adjunta com a annex d'aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Règim jurídic d'aquestes subvencions

Aquestes subvencions es regiran pel que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reglament que la desplega, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, i les bases reguladores que s'aproven en aquesta disposició.



Segona. Facultat de desplegament

S'autoritza el titular de la direcció general que tinga assignades les funcions corresponents per a la gestió d'aquestes subvencions perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures o resolucions necessàries per al desplegament i execució d'aquesta ordre.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 21 de setembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX

Bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a finançar la remodelació i construcció de locals socials de les societats musicals de la Comunitat Valenciana



Base 1. Objecte d'aquestes subvencions

1. Les subvencions que regulen aquestes bases tenen com a finalitat finançar l'execució d'obres de remodelació i construcció de locals socials de les societats musicals de la Comunitat Valenciana.

2. Als efectes d'aquestes bases, s'entenen com a societats musicals les entitats privades sense ànim de lucre que, estant legalment constituïdes, tinguen entre els seus fins socials la difusió, promoció o divulgació i l'ensenyament de la música i realitzen, almenys, les següents activitats artístiques i formatives amb caràcter permanent:

a) Sosteniment d'una agrupació instrumental no professional ja siga banda o orquestra.

b) Sosteniment d'una escola de música o escola d'educands de manera directa o a través d'agrupacions supramunicipals o, a falta d'això, col·laborar de manera activa en la integració de joves músics en el seu conjunt instrumental com a activitat tendent a la seua formació musical.



Base 2. Requisits per a sol·licitar i si és el cas obtindre aquestes subvencions i forma d'acreditar-los

1. Podran sol·licitar aquestes subvencions les societats musicals definides en el punt 2 de la base 1 l'actuació de les quals es realitze en l'àmbit territorial de la Generalitat.

2. Es podran subvencionar les despeses ocasionades per l'execució d'obres dins de l'any natural en què es convoquen, en locals o dependències de societats musicals que tinguen com a finalitat la remodelació, reforma, millora, ampliació, adequació, modernització o habilitació dels locals i de les seues instal·lacions. L'adquisició de màquines i equips només s'admetrà si requereixen instal·lació i aquesta s'inclou en el projecte o document tècnic que es presente. Només s'acceptaran projectes d'obra nova quan es referisquen a edificis en què estiga completament executada almenys l'estructura, la coberta i els tancaments en el moment de presentar la sol·licitud.

3. Als efectes de la convocatòria que es regula en aquestes bases, només són despeses o costos subvencionables aquells que es poden incloure en el pressupost d'execució material de l'obra. Per això, el pressupost d'execució material es prendrà com a pressupost de la inversió, excloent-ne per tant altres conceptes com les despeses generals, honoraris tècnics, benefici industrial, IVA i altres impostos i taxes per la concessió de llicències administratives o altres figures tributàries, sense perjuí que es facen constar en el pressupost del document tècnic que s'aporte.

4. El pressupost de la inversió i per tant el d'execució material de l'obra que s'adjunte a la sol·licitud no podrà superar l'import que es determine en cada convocatòria anual d'aquestes subvencions. En cap cas, aquest import màxim establit en la convocatòria excedirà els 125.000,00 euros.

5. Les subvencions previstes en les presents bases reguladores poden sol·licitar-se per a aquells locals socials que complisquen els requisits següents:

a) Trobar-se radicats en algun municipi de la Comunitat Valenciana.



b) Pertànyer en propietat a la societat musical sol·licitant.

c) Ser la seu permanent de la societat i d'alguna de les activitats necessàries previstes en el número 2 de la base 1.

6. També podran sol·licitar aquestes subvencions les societats musicals que, no tenint la propietat de l'immoble o del solar, acrediten haver-ne obtingut la cessió per part d'un ajuntament de la Comunitat Valenciana, sempre que:

a) La cessió estiga condicionada a l'ús cultural i a la realització dels fins propis de la societat musical.

b) El termini que reste des de la publicació de la convocatòria corresponent fins a la finalització de la cessió siga igual o superior a cinc anys.

c) L'ajuntament propietari de l'immoble haja autoritzat les obres que es pretén realitzar, de manera genèrica o concreta.

7. No podran acollir-se al que preveu l'apartat anterior:

a) Les cessions formulades per ajuntaments que no tinguen la propietat de l'immoble.

b) Les cessions en precari i en general aquelles que puguen quedar sense efecte per mitjà d'un acte unilateral de la corporació local.

c) Les cessions en què no quede clarament acreditat el termini mínim de cinc anys a què es refereix l'incís b de l'apartat 6 d'aquesta base. En particular no s'entendrà acreditat aquest punt quan l'efectivitat de la cessió per als pròxims cinc anys com a mínim depenga exclusivament de la voluntat de la corporació local cedent o de la renovació d'actes o convenis de caràcter bilateral per períodes inferiors al mínim exigit.

8. Tots els requisits previstos en aquesta base, excepte els indicats en el punt 6, es podran acreditar per mitjà d'una declaració responsable que haurà de realitzar-se en la sol·licitud de la subvenció, per mitjà del document model que s'inserisca junt amb la resolució per la qual es convoquen aquestes subvencions.

9. En el cas que el solar o immoble on es duran a terme les obres no siga propietat de la societat musical sol·licitant, s'haurà d'aportar una còpia autèntica del document pel qual es va aprovar la cessió i es va autoritzar la realització d'obres o el certificat emés pel respectiu ajuntament en què conste el contingut d'aquest acte.

10. La conselleria podrà requerir qualsevol documentació complementària o aclaridora per a verificar el compliment dels requisits indicats en aquesta base.

11. No podran obtindre la condició de beneficiari d'aquestes subvencions les entitats en què concórrega alguna de la circumstàncies previstes en l'article 13 números 2 i 3 de la Llei General de Subvencions.



12. Se n'exclouran les sol·licituds que no s'ajusten o incomplisquen els requisits exigits en aquestes bases i les que es formulen pels que, d'acord amb la Llei General de Subvencions, no puguen adquirir la condició de beneficiaris d'aquestes subvencions.

13. No s'acceptaran les sol·licituds de subvenció que es referisquen a les següents inversions:

a) Adquisició de béns patrimonials.

b) Projectes d'inversió el pressupost dels quals supere l'import màxim previst en la convocatòria com a cost d'execució material, encara que es podrà requerir l'esmena d'aquesta circumstància i admetre la sol·licitud si es fa.

c) Projectes d'obra que no s'executen íntegrament l'any natural de la convocatòria o en els terminis assenyalats.

d) Projectes que es referisquen a obres de nova construcció en edificis en què no estiga completament executada almenys l'estructura, les cobertes i els tancaments.

14. Tots els requisits previstos en aquestes bases i la resta de normes d'aplicació a aquestes subvencions s'hauran de complir abans de finalitzar el termini de sol·licitud d'aquestes subvencions.



Base 3. Compatibilitat d'estes subvencions

1. Les subvencions que regulen aquestes bases són compatibles amb qualsevol altra ajuda o subvenció concedida per al mateix fi.

2. Si el sol·licitant o el beneficiari d'aquestes subvencions compta amb altres ingressos, ajudes o subvencions per a finançar aquesta inversió es tindrà en compte el següent:

a) En la fase prèvia a la concessió de les subvencions. El pressupost de la inversió serà el de l'obra projectada menys l'import d'altres ajudes, subvencions o ingressos obtinguts i declarats pel sol·licitant.

b) Si la concessió d'altres ajudes i subvencions es produeix després de la resolució de la convocatòria corresponent, només es minorarà la subvenció en el cas que ambdós aportacions superen el cost de la inversió.

3. La falta d'informació d'altres ajudes i subvencions o ingressos rebuts pels beneficiaris d'aquestes subvencions podrà donar lloc a la pèrdua o al reintegrament de la subvenció.

4. Les indemnitzacions pagades o reconegudes per companyies asseguradores a les entitats sol·licitants s'hauran d'incloure igualment en la informació sobre ingressos i altres subvencions que s'exigeix en aquestes bases, sempre que es referisquen a danys produïts en l'edifici la reparació o solució dels quals es preveja en el projecte tècnic que es presente amb la sol·licitud d'aquestes subvencions.



Base 4. Òrgans competents per a la tramitació i resolució del procediment

1. La instrucció del procediment de concessió d'aquestes subvencions correspondrà a la direcció general que tinga atribuïdes les competències corresponents en el reglament orgànic i funcional de la conselleria de què forme part.

2. Les sol·licituds que s'acullen a aquesta convocatòria seran valorades per una comissió tècnica la composició de la qual serà la següent:

a) El subdirector o subdirectora general a qui corresponga aquesta matèria tindrà la presidència de la comissió, que podrà delegar en un altre funcionari de la direcció general a què pertanga.

En el cas que el reglament orgànic i funcional de la conselleria competent no preveja aquesta unitat administrativa de nivell superior o es trobe vacant, presidirà la comissió tècnica el cap del servei que s'indica en l'incís primer de la relació de vocals que segueix.



b) Vocals:

1r. El cap del servei competent per a la gestió d'aquestes subvencions, d'acord amb el que dispose el reglament orgànic i funcional.



2n. Una persona en representació de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, a proposta d'aquesta i nomenada per la direcció general responsable de la instrucció del procediment. A aquest efecte l'esmentada Federació proposarà dues persones perquè una tinga la condició de vocal titular i l'altra la de vocal suplent.



3r. Un funcionari o funcionària designat per la direcció general competent en matèria de ensenyaments de règim especial.

4t. Un funcionari o funcionària amb titulació d'arquitecte o arquitecte tècnic, designat per la direcció general responsable d'aquest procediment, o si no pel titular de la Subsecretaria, cas en què la designació podrà recaure en qualsevol funcionari amb aquesta titulació adscrit a la conselleria convocant.

5é. Un funcionari o funcionària adscrit a la direcció general competent en la gestió d'aquestes subvencions, designat per la persona titular d'aquest centre directiu.

c) Secretari: exercirà la secretaria de la comissió tècnica el funcionari indicat en l'apartat incís cinqué de la relació de vocals.

3. La direcció general responsable, a la vista del dictamen d'aquesta comissió tècnica, procedirà a evacuar tràmit d'audiència a través d'un anunci en la web de la conselleria convocant o per mitjà de notificació individual als interessats efectuada a l'adreça de correu electrònic indicada en el document de sol·licitud de la subvenció. A partir d'aquesta publicació o notificació i durant un termini de 10 dies, els interessats en el procediment podran accedir a l'esmentat dictamen i formular les al·legacions o aportar els documents que consideren oportú. Es podrà ometre el tràmit d'audiència quan en el procediment no s'hagen tingut en compte altres fets o circumstàncies diferents de les mateixes sol·licituds i la resta de documentació que les ha d'acompanyar.



4. Conclòs, si és el cas, el tràmit d'audiència i tenint en compte el dictamen de la comissió tècnica, la direcció general, com a responsable de la instrucció d'aquest procediment, formularà la proposta de resolució de la convocatòria.

5. El o la titular de la conselleria que corresponga d'acord amb el seu reglament orgànic serà l'òrgan competent per a resoldre la convocatòria anual d'aquestes subvencions. L'acte pel qual es resol la convocatòria posarà fi a la via administrativa.

6. En la resolució per la qual es convoquen aquestes subvencions es podran especificar les denominacions vigents dels òrgans superiors, centres directius i unitats administratives competents d'acord amb el que disposen els apartats anteriors.



Base 5. Procediment de concessió d'aquestes subvencions i termini màxim per a notificar la resolució corresponent

1. Aquestes subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva.

2. La convocatòria per a la concessió d'aquestes subvencions s'haurà de resoldre i notificar als interessats en el termini màxim de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució que l'aprove. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades.

3. La resolució d'aquesta convocatòria serà notificada per mitjà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Base 6. Criteris objectius d'atorgament de les subvencions i ponderació

1. Per a elaborar el seu dictamen sobre les sol·licituds presentades, la comissió tècnica tindrà en compte els criteris següents:

a) L'objecte de la inversió es valorarà de 0 a 40 punts, d'acord amb la següent distribució i sempre que el projecte, document tècnic o pressupost detallat incloga una o més de les actuacions que es detallen:



1r) Inversions que incloguen en el seu objecte l'estalvi i l'eficiència energètica, la supressió de barreres arquitectòniques i millores en l'accessibilitat de les persones, millores acústiques en la sala d'actuacions o en la d'assajos, millores de l'aïllament acústic de l'edifici, adequació dels espais destinats a formació al que preveuen les disposicions de la Generalitat reguladores de les escoles de música de la Comunitat Valenciana, reparacions de la coberta i/o tancaments de l'edifici i en general restabliment de la seua estanquitat i millora de les instal·lacions: fins a un total de 28 punts, a raó de 4 punts per cada concepte present en el projecte.

Es podrà puntuar per diversos d'aquests criteris al mateix temps. S'atorgarà la puntuació per a cada un d'ells quan el cost de l'actuació projectada supere el 15 % del pressupost de la inversió. Si es tracta d'obres de construcció o habilitació es podrà atorgar la puntuació prevista en aquest apartat si els esmentats conceptes són objecte d'una solució tècnica adequada en el projecte a executar.

2n) Actuacions que incidisquen en la millora general de l'habitabilitat i funcionalitat que beneficie l'ús del local social: fins a 12 punts. En el cas d'obres de nova construcció o habilitació, es podran concedir aquests 12 punts sempre que s'acredite que l'execució del projecte permetrà posar en ús una part o la totalitat de l'edifici com a local social de l'entitat.

b) L'adequació tècnica del projecte, memòria o pressupost detallat de les obres als objectius i finalitats que es pretén aconseguir es valorarà de zero a 15 punts. Per a l'aplicació d'aquesta puntuació es tindrà en compte el següent:

1r. Es valorarà en tot cas la qualitat i durabilitat de les solucions tècniques propostes i en general la seua viabilitat tècnica i econòmica.

2n. En els projectes que tinguen per objecte la reparació de cobertes en mal estat i l'eliminació d'humitats, no s'acceptaran apedaçament o solucions menors com actuacions per mitjà de pintures tipus clorocautxú o làmines asfàltiques autoprotegides.

3r. No puntuaran per aquest concepte aquells projectes que tinguen per objecte la resolució parcial o estètica de problemes que afecten la seguretat, estanquitat o estabilitat de l'edifici excepte en el cas que es justifique que aquestes deficiències han quedat solucionades amb anterioritat o que el mateix projecte presentat continga les esmentades solucions tècniques. Aquesta justificació haurà de constar en el projecte o document tècnic que s'aporte junt amb la sol·licitud de la subvenció i anirà acompanyat d'un reportatge fotogràfic que reflectisca adequadament la situació actual.

c) Circumstàncies especials de l'edifici. Es podran concedir fins a 7 punts a aquells projectes que es referisquen a edificis que hagen patit incendis, inundacions, espoli o altres danys greus, sempre que no s'hagen originat per negligència en la gestió o per deficient manteniment. Totes aquestes circumstàncies s'hauran d'acreditar per mitjà d'un document oficial o, a falta d'això, per mitjà d'informe pericial.

d) Obtenció d'aquestes subvencions en exercicis anteriors. S'atorgarà a cada sol·licitant 5 punts per cada un dels tres exercicis immediatament anteriors en què, havent-se produït la convocatòria d'aquestes subvencions, la societat musical no n'haja sigut beneficiària, amb independència que haja concorregut o no a aquest procediment. Es podrà obtindre un màxim de 15 punts.

No es puntuaran aquells sol·licitants que, resultant beneficiaris d'aquestes subvencions en els exercicis anteriors, hagen perdut el dret a percebre-les en la seua totalitat per qualsevol causa o hagen sigut requerits per al seu reintegrament. Aquesta limitació només s'aplicarà a l'exercici en què s'haja produït aquesta circumstància.

e) Altres conceptes: la comissió valorarà també les circumstàncies que figuren a continuació:

1r) A les societats musicals considerades bé immaterial de rellevància local d'acord amb el que disposa l'Ordre 1/2011, de 12 de juliol, de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, que figuren com a tal en l'annex II d'aquesta disposició, se'ls assignaran 15 punts a cada una.



Les societats musicals que no figuren en l'annex II de l'esmentada ordre podran obtindre també la puntuació prevista per a aquest concepte sempre que formen part de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

2n) Quan l'immoble on s'ubica el local social haja sigut declarat bé d'interés cultural o bé de rellevància local: 2 punts.



3r) Si la societat musical ha sigut declarada associació d'utilitat pública: 3 punts.

4t) Si la societat musical està ubicada en un municipi amb població inferior a 1.000 habitants, segons la revisió del padró municipal referida a l'1 de gener de l'any anterior a la corresponent convocatòria: 3 punts.



El primer i l'últim dels conceptes mencionats en aquest apartat s'apreciaran d'ofici, i no serà necessària l'aportació de cap document pels sol·licitants.

2. Excepte en els casos indicats en el paràgraf anterior, només es valoraran les circumstàncies que queden acreditades o justificades per la documentació aportada per cada sol·licitant.

3. El dictamen de la Comissió contindrà una relació ordenada per puntuació de totes les sol·licituds valorades, una proposta de distribució inicial de les subvencions que es realitzarà tenint en compte el que disposa la base 7 i, si és el cas, una proposta motivada de les sol·licituds que cal excloure o denegar.

4. La Comissió Tècnica podrà motivar la proposta de denegació en la valoració realitzada qualificada amb 40 punts o menys. També serà causa de desestimació la insuficiència de crèdit per a atendre les sol·licituds, encara havent obtingut una puntuació superior a la indicada en aquest paràgraf.

5. El dictamen podrà contindre també observacions, anàlisis i recomanacions complementàries en relació amb l'aplicació dels criteris de valoració de les sol·licituds presentades.



Base 7. Quantia d'aquestes subvencions i criteris per a la seua determinació

1. L'import total a concedir es determinarà en la convocatòria corresponent i es finançarà a càrrec del capítol VII, línia de subvenció T7275000, del programa dels Pressupostos de la Generalitat on es consigne aquesta o a càrrec de la línia que dispose la llei anual de pressupostos o la resolució de convocatòria esmentada.

2. Per a la concessió d'aquestes subvencions i la determinació de la seua quantia individualitzada es tindrà en compte el següent:

a) Només podrà concedir-se la subvenció a les sol·licituds valorades amb més de 40 punts, excepte en el cas indicat en l'incís d següent.



b) Les subvencions s'assignaran per ordre de puntuació, fins a esgotar l'import convocat.

c) La quantia de cada subvenció serà, en tot cas, el 80 % del pressupost de la inversió definit en la base 2, apartat 3.

d) Si el nombre de sol·licituds presentades ho permet, podrà concedir-se la subvenció a sol·licitants que hagen sigut valorats amb 40 punts o menys, sempre que complisquen els requisits que s'exigeixen per a obtindre la condició de beneficiari d'aquestes subvencions, tenint en compte l'ordre que resulte de la puntuació concedida.

3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de la inversió subvencionada.





Base 8. Execució de les obres objecte d'aquestes subvencions. Subcontractació

1. Els projectes d'obres que afecten l'estabilitat, seguretat o estanquitat de l'edifici podran ser objecte de supervisió per tècnics de la direcció general a qui competisca la gestió d'aquesta convocatòria o per tècnics designats per la conselleria de què depenga. Aquesta supervisió serà preceptiva si les obres modifiquen l'estructura o la fonamentació de l'edifici i tindrà per objecte verificar que s'ha tingut en compte la normativa tècnica i les disposicions legals o reglamentàries que siguen aplicables per a cada tipus de projecte.

2. Si una vegada concedides les subvencions és necessari modificar el projecte d'execució, memòria valorada o pressupost detallat, la societat musical haurà de sol·licitar autorització prèvia a la direcció general responsable d'aquest procediment aportant el document tècnic modificat que corresponga.

S'acompanyarà de l'escrit de sol·licitud subscrit pel president de la societat o el seu representant legal i un informe tècnic que justifique els canvis en el programa de necessitats, objectius de l'obra o solució adoptada, segons siga procedent, respecte del projecte inicial. Per a resoldre aquesta sol·licitud es tindrà en compte el que disposa la base 12, número 2.

La modificació del projecte, memòria valorada o pressupost detallat de les obres estarà subjecta a les següents limitacions:

a) No s'autoritzaran les modificacions d'aquelles característiques o continguts del projecte o document tècnic que van ser tinguts en compte en la valoració de la sol·licitud i que van donar lloc a la concessió de l'ajuda, llevat que es considere equivalent la nova proposta.

b) Si s'altera el pressupost final de l'obra, la Generalitat mantindrà el percentatge d'aportació que s'assenyala en l'incís 2.c de la base anterior, però en cap cas es podrà incrementar la subvenció inicial.

c) En el cas de reducció del pressupost de la inversió, només s'autoritzarà si s'acredita el manteniment de l'objecte de la inversió descrit en el projecte o document tècnic inicial.

d) L'increment del pressupost de la inversió tindrà com a límit l'import que s'assenyale en la convocatòria com a pressupost màxim de la inversió.

3. Quan el pressupost d'execució material de l'obra siga igual o superior a 50.000 euros (IVA exclòs), el beneficiari de la subvenció haurà de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents empreses capacitades per a dur-la a terme, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Per a la realització d'aquestes obres, les societats musicals beneficiàries podran subcontractar amb tercers fins al 100 % de l'import. Quan l'activitat subcontractada supere el 20 % de l'import de la subvenció i l'import siga igual o superior a 60.000 euros, IVA inclòs, el contracte s'haurà de formalitzar per escrit, i s'entendrà concedida amb això l'autorització corresponent per part de conselleria competent.



5. No podrà fraccionar-se un contracte amb l'objecte de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en aquesta base o en la legislació de subvencions.

6. Les obres subvencionades es duran a terme sota la responsabilitat exclusiva de la societat musical que les promoga, a qui en correspondrà la direcció, la gestió dels contractes necessaris i l'obtenció dels permisos i llicències exigibles.

7. Els contractistes quedaran obligats només davant del beneficiari de la subvenció que assumirà la total responsabilitat de l'execució de la inversió subvencionada davant de l'Administració.

8. En cap cas el beneficiari podrà concertar l'execució total o parcial de les inversions subvencionades amb persones o entitats incapacitades per a això d'acord amb la legislació general de subvencions.





Base 9. Termini i forma de justificació d'aquestes subvencions i pagament de les subvencions

1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una vegada justificada l'execució de la inversió per part dels beneficiaris i es farà efectiu per mitjà d'una transferència al compte bancari assenyalat per cada societat musical en la sol·licitud.

2. Per a justificar l'execució de les obres subvencionades, les entitats beneficiàries hauran de presentar un compte justificatiu format pels documents següents:

a) Document model específic per a la justificació que es publicarà a aquest efecte com a annex en la resolució de convocatòria d'aquestes subvencions, omplit i firmat per qui exercisca la representació de la societat musical.

b) Factures girades a la societat musical per aquestes obres. A més, quan es tracte d'obres en què es va requerir projecte d'execució o memòria valorada, entre els documents a presentar junt amb la sol·licitud de la subvenció, s'aportarà una o més certificacions d'obra executada expedides pel tècnic director, firmades en prova de conformitat pel president de la societat musical, que contindrà les relacions valorades a origen resultat del mesurament de les obres executades i de l'aplicació dels preus unitaris a què es va adjudicar i un mínim de 10 fotografies en suport digital que reflectisquen l'abast de l'obra realitzada.



c) En el cas d'obres de pressupost d'execució material igual o superior a 50.000,00 euros, exclòs l'IVA, es presentarà també una còpia de les ofertes presentades per almenys tres empreses. Si no s'ha optat per la proposició econòmica més avantatjosa, s'adjuntarà a més un informe tècnic que justifique les raons d'aquesta decisió.

3. Junt amb la justificació d'execució de la inversió prevista en l'apartat anterior, s'haurà d'aportar l'acreditació documental que la societat musical es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. No serà necessari acompanyar aquests documents si en la sol·licitud de la subvenció s'autoritza la conselleria convocant a obtindre telemàticament els corresponents certificats.



4. Una vegada comprovada i aprovada la documentació justificativa i practicada la liquidació procedent, s'ordenarà el pagament de la subvenció.

5. Si es produeixen economies per baixes en les adjudicacions o reducció no significativa d'unitats d'obra executada l'import de les quals en conjunt no supere el 10 % del pressupost de la inversió, els beneficiaris d'aquestes subvencions podran realitzar altres obres en el seu local social que complisquen íntegrament la finalitat i condicions d'aquestes bases. Aquestes noves obres es finançaran amb la subvenció concedida i amb l'aportació del beneficiari en la mateixa proporció que la resta de l'obra, sense que es puga derivar d'això cap dret a un increment de la subvenció inicial. Si se supera l'esmentat percentatge caldrà ajustar-se al que disposa el punt 2 de la base 8.

6. Si l'import justificat finalment és inferior al pressupost de la inversió presentat amb la sol·licitud, la quantia que es pagarà de la subvenció es reduirà en el mateix percentatge.

7. Als efectes previstos en aquestes bases i en la corresponent convocatòria, es considerarà que la despesa s'ha realitzat quan la conselleria aprove la documentació justificativa prevista en el punt 2 d'aquesta base.

8. Les subvencions no pagades totalment o parcialment per no executar-se la inversió o per ser incorrecta, incompleta o insuficient la seua justificació documental, quedaran sense efecte a partir del dia en què concloga el termini indicat en el punt 10 d'aquesta base, sense necessitat de nou tràmit per a declarar els seus beneficiaris en aquesta situació.

D'acord amb el que preveu l''article 34.3 de la Llei General de Subvencions, els beneficiaris que incórreguen en la circumstància indicada en el paràgraf anterior o en les previstes en l'article 37 de l'esmentada llei perdran el dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

Tot el que s'ha indicat en aquest apartat s'entén sense perjuí dels casos en què siga procedent incoar un expedient sancionador segons el que estableix l'article 52 i següents de la Llei General de Subvencions.



9. Els sobrants produïts per aplicació del que disposa el número anterior o per renúncia a la subvenció no podran ser reassignats a altres beneficiaris o sol·licitants.

10. El termini per a presentar la documentació justificativa indicada en els punts 2 i, si és el cas, 3 serà el que s'indique en la resolució per la qual es convoquen aquestes subvencions, la qual podrà preveure també la possibilitat d'ampliar-lo d'acord amb el que disposa la legislació sobre procediment administratiu comú. La resolució esmentada determinarà si aquesta ampliació es pot concedir per a tots els beneficiaris d'aquestes subvencions o singularment per a aquells que ho sol·liciten en determinats casos, o ambdós possibilitats simultàniament.





Base 10. Mètode de comprovació de la realització de les obres objecte de subvenció. Pla de control

1. De conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la direcció general responsable en la instrucció d'aquesta convocatòria efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida per mitjà de la revisió de la documentació establida en la base anterior, als efectes del pagament de la subvenció concedida.

2. En el cas que hi haja discrepàncies entre els valors comprovats per l'Administració i els que figuren en la documentació justificativa, l'entitat beneficiària podrà promoure la taxació pericial contradictòria en els termes que preveu l'article 33 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

3. El centre directiu responsable de la gestió d'aquestes subvencions durà a terme la comprovació material de l'efectiva execució de les obres per mitjà del següent pla de control:

a) Tipus de control: durant el primer semestre natural de l'any següent a aquell en què es va produir la convocatòria, es realitzarà un control administratiu i sobre el terreny relatiu a l'execució de la inversió i de comprovació de la documentació administrativa aportada pel beneficiari de la subvenció.

b) Criteris de selecció de la mostra: el control previst en el paràgraf anterior afectarà un expedient per cada 200.000,00 euros o fracció superior a 100.000,00 euros d'import convocat. La selecció de la mostra es durà a terme per mitjà de sorteig, excloent-ne aquells expedients en què, per qualsevol motiu, no s'arribe a la fase de reconeixement de l'obligació econòmica i pagament de la subvenció.

c) L'import finalment pagat dels expedients seleccionats per al seu control haurà de suposar almenys el 5 % de l'import total pagat en aquesta línia de subvenció. Si després de la selecció aleatòria dels expedients a controlar no s'arriba a aquest percentatge, se substituirà el de menor quantia per un altre obtingut pel mateix mètode, fins a aconseguir l'esmentat percentatge.



Base 11. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris d'aquestes subvencions:

a) Executar la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció d'acord amb la proposta presentada.

b) Justificar documentalment l'execució de la inversió i el compliment dels requisits i condicions previstos, en la forma que regulen aquestes bases.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per la conselleria que convoque aquestes subvencions, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puga realitzar la Intervenció General de la Generalitat, aportant tota la informació que li siga requerida en l''exercici de les actuacions anteriors.

d) Comunicar a la conselleria convocant l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats. La comunicació s'haurà de fer tan prompte com es conega la seua consecució i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l''aplicació donada als fons percebuts.

e) Fer constar la col·laboració de la Generalitat en la inversió, en el cas que s'instal·len cartells en l'obra.

f) Els beneficiaris de subvencions d'import superior a 10.000,00 euros hauran de fer-ne publicitat, indicant almenys la conselleria concedent, l'import rebut i la inversió subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web i en cas de no tindre'n per mitjà del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics exigits per aquestes bases Reguladores, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

h) Conservar els documents justificatius de l''aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l''article 37 de la Llei General de Subvencions.

j) Aportar els fons necessaris per a finançar la inversió en la part no subvencionada per la Generalitat.

k) Disposar de les autoritzacions, permisos i llicències administratives que resulten necessaris per a executar les obres amb anterioritat al seu inici.

l) Mantindre la destinació i la propietat de l'edifici en què es realitzen les obres subvencionades durant un període mínim de 15 anys comptats des de la publicació de la convocatòria, amb les següents particularitats i excepcions:

1r. Quan l'entitat beneficiària haja adquirit anteriorment algun compromís relatiu a l'ús o propietat de l'immoble per un termini diferent de l'indicat, prevaldrà el de major duració efectiva.

2n.Si durant la vigència d'aquesta obligació d'ús i propietat de l'edifici es produeix un canvi de local a un altre immoble, el temps que reste, si és el cas, per a complir-la s'entendrà referit al nou local social, si així ho autoritza la conselleria a qui corresponga la gestió d'aquestes ajudes.

3r. Quan l'entitat no ostente la propietat de l'immoble, aquest termini es limita al de cessió d'aquest i com a mínim a cinc anys comptats des de la publicació de la resolució per la qual es convoquen aquestes subvencions.

m) En el cas d'obres en locals cedits per ajuntaments, observar amb la major diligència les condicions i obligacions que corresponen a la societat musical com a cessionari de l'immoble i no promoure o provocar la reversió d'aquesta cessió almenys fins que s'hagen complit els terminis d'ús del local previstos en aquestes bases.

n) Les que establisca la legislació sobre subvencions i hisenda pública.



Base 12. Actuacions de l'Administració en cas d'incompliment de les obligacions. Circumstàncies que podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió

1. En els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en cas d'incompliment de les obligacions a què es refereixen aquestes bases, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada i es podrà deixar sense efecte o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per part d'altres administracions o ens públics o privats la suma total de les quals supere el cost subvencionable, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió.

3. El procediment de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes serà iniciat per la conselleria competent en la gestió de la convocatòria notificant a l'interessat l'import de la subvenció que ha de ser reintegrat a la Generalitat, l'obligació que ha resultat incomplida per l'entitat i la motivació que justifica el reintegrament.

Aquest procediment de reintegrament haurà de garantir la preceptiva audiència a l'interessat, abans de l'elaboració de la resolució definitiva. Aquesta serà notificada igualment a l''interessat i tindrà naturalesa de liquidació definitiva, a efecte del còmput del cobrament del deute en període voluntari de recaptació.

L'entitat beneficiària haurà d'efectuar el reintegrament per mitjà de transferència bancària o xec nominatiu a favor de la Generalitat.

4. El procediment de reintegrament d'aquestes subvencions i el règim sancionador es regirà pels preceptes bàsics de la Llei 38/2003, General de Subvencions, i per la Llei 1/2015 de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Base 13. Comunicació d'aquestes subvencions a la Comissió Europea

1. De conformitat amb el que disposa l'article 3.2 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la convocatòria d'aquestes subvencions no estarà subjecta a l'obligació de notificació prèvia a la Comissió Europea d'acord amb el que disposa l'article 53 del Reglament núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories de subvenció compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

Aquestes subvencions s'acullen al que preveu el punt 8 de l'article 53 de l'esmentat reglament quan estableix l'import màxim en el 80 % dels costos subvencionables, sense superar en cap cas el milió d'euros.



2. No obstant això, en el cas d'acumulació d'ajudes, caldrà ajustar-se al que disposa l'article 8 de l'esmentat Reglament número 651/2014, sense que, en cap cas, les ajudes obtingudes puguen superar la intensitat màxima prevista en el punt 1 d'aquesta base.

3. Aquestes subvencions no podran concedir-se a entitats que es troben en alguna de les situacions previstes en l'article 1.4, incisos a i c del Reglament número 651/2014.

4. Les subvencions que regulen aquestes bases seran objecte de comunicació a la Comissió Europea.



Base 14. Altres disposicions

1. El centre directiu responsable de la instrucció d'aquest procediment podrà requerir la documentació complementària que considere necessària en qualsevol fase, en especial la relativa a aquelles circumstàncies que s'acrediten per mitjà de declaració responsable.

2. La participació en la convocatòria que es publique en el seu moment implica l'acceptació d'aquesta convocatòria i de les bases que la regulen i en particular de les obligacions que corresponen als beneficiaris d'aquestes subvencions.

Mapa web