Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 69/2013, de 28 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen les ajudes econòmiques a càrrec de l'exercici pressupostari de la Generalitat per a l'any 2013, destinades a les empreses, els comerços i les indústries, radicats a la Comunitat Valenciana, que realitzen activitats de promoció del valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7058 de 02.07.2013
Número identificador:  2013/6936
Referència Base de Dades:  006475/2013
 



ORDE 69/2013, de 28 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen les ajudes econòmiques a càrrec de l'exercici pressupostari de la Generalitat per a l'any 2013, destinades a les empreses, els comerços i les indústries, radicats a la Comunitat Valenciana, que realitzen activitats de promoció del valencià. [2013/6936]

La participació de la societat civil en els processos de refermament i consolidació de la identitat col·lectiva és fonamental. Així mateix, en la recuperació i promoció del valencià, és imprescindible la participació de tots els sectors socials. És evident que l'àmbit socioeconòmic ha de tindre un paper important en este procés. És per això que cal incentivar les empreses, els comerços i les indústries, especialment els emprenedors, que tenen la seua activitat a la Comunitat Valenciana, perquè siguen part activa de la normalització de l'ús social del valencià.



La Generalitat vol impulsar i premiar aquelles empreses que posen en pràctica activitats i iniciatives de bones pràctiques per a potenciar i afavorir l'ús social del valencià. Per això, els pressupostos de 2013 preveuen la convocatòria d'ajudes a la realització d'activitats de promoció del valencià dutes a terme per les empreses, els comerços i les indústries, especialment pels emprenedors, tal com són definits en l'article 2 del Decret Llei 2/2012, de 13 de gener, del Consell, de mesures urgents de suport a la iniciativa empresarial i als emprenedors, microempreses i xicotetes i mitjanes empreses (pimes) de la Comunitat Valenciana.



El compromís del Consell està basat en el compliment de les disposicions de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i les de la Llei 4/1983, d'Ús i Ensenyament del Valencià, normes legals bàsiques de les quals emana l'oficialitat del valencià i l'obligatorietat de protegir-ne la recuperació i garantir-ne l'ús social.

Les ajudes econòmiques, les subvencions o els premis són una tècnica de foment i de col·laboració entre les administracions i els particulars per a la gestió de qüestions d'interés públic.

Per tot això, segons els preceptes dels articles 2.1 i 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS); de la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament General de Subvencions (RGS); de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, Text Refós aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991; en virtut de les facultats que em són conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; vista la proposta de la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística de 29 de maig de 2013, i de conformitat amb esta,



ORDENE



Primer

Es convoquen les ajudes econòmiques a càrrec de l'exercici pressupostari de la Generalitat per a l'any 2013, per a les empreses, els comerços i les indústries radicats a la Comunitat Valenciana, destinades a premiar la realització d'activitats de promoció del valencià dins dels àmbits respectius.



Segon

S'aproven les bases de la convocatòria, el model de sol·licitud i dels documents que s'adjunten com a annexos I, II i III.



Tercer

L'import global màxim de les ajudes és de 40.000 euros, que anirà a càrrec de la línia T3168000 de l'aplicació pressupostària 09.02.02.422.50.4 del pressupost de la Generalitat per a 2013. Així mateix, el referit import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no-disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera

Segons l'article 3.3 del Decret 147/2007, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques (DOCV 5596, 11.09.2007), esta convocatòria de subvencions no requerix notificació a la Comissió Europea, ja que les subvencions a atorgar tenen la consideració d'ajudes de minimis, segons l'article 2 del Reglament (CE) número 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis (DOUE L 379, 28.12.2006).



En cap cas estes ajudes podran superar l'import màxim total per beneficiari de 200.000 euros, que es reduïx a 100.000 euros en el cas de beneficiaris que operen en el sector del transport per carretera, durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat de l'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, segons establix el Reglament (CE) 1998/2006, de la Comissió.





Segona

Les ajudes d'esta convocatòria seran incompatibles amb altres ajudes d'estat per als mateixos costos subvencionables, segons indica l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).





Tercera

Es delega en la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística la facultat de resoldre la concessió d'estes ajudes, i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'esta orde.



DISPOSICIÓ FINAL



Única

Esta orde produirà efectes l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

De conformitat amb els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà que es publique en el DOCV.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà que es publique en el DOCV.





València, 28 de juny de 2013



La consellera d'Educació, Cultura i Esport,

MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET





ANNEX I

Bases reguladores de la convocatòria d'ajudes econòmiques de 2013 destinades a les empreses, els comerços, les indústries i els emprenedors, radicats a la Comunitat Valenciana, que realitzen activitats de promoció del valencià.



Primera. Objecte

1. L'objecte d'estes bases és regular la convocatòria de les ajudes econòmiques destinades a premiar la realització de projectes i activitats de promoció del valencià en empreses, comerços i indústries radicats a la Comunitat Valenciana.

2. Estes bases constituïxen el text regulador a què s'hauran d'acollir els destinataris del règim d'ajudes que s'establixen en esta orde.





Segona. Beneficiaris i requisits

1. Podran optar a les ajudes les entitats de caràcter privat, tant físiques com jurídiques, constituïdes com a empreses, comerços i indústries radicats a la Comunitat Valenciana segons s'indica en la base tercera.



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies referides en l'article 13 de la LGS:

a) Haver sigut condemnades mitjançant una sentència ferma a la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions o ajudes públiques.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs llevat que en este haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitades segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.



c) Haver donat lloc, i per això haver sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Estar incursa la persona física, les persones administradores de les societats mercantils o aquelles que tinguen la representació legal d'unes altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 5/2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del Govern i dels alts càrrecs de l'Administració General de l'Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servici de les Administracions Públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establits en esta o en la normativa de la Comunitat Valenciana.

e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social, segons la normativa vigent.

f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificats reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) No estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

h) Haver sigut sancionada mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions, segons la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

i) No podran accedir a la condició de beneficiàries les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l'apartat 3 de l'article 11 de la LGS quan concórrega alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

j) En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats incloses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

k) Tampoc podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats respecte de les quals s'haja suspés el procediment administratiu de la inscripció per haver-se trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei Orgànica 1/2002, mentres no es dicte resolució judicial ferma en virtut de la qual puga practicar-se la inscripció en el registre corresponent.

3. Queden excloses, com a beneficiàries de les subvencions, les entitats que operen en els sectors següents, segons exigix el punt 1 de l'article 1 del Reglament 1998/2006 de la Comissió:

a) Pesca i aqüicultura, segons es preveuen en el Reglament (CE) número 104/2000 del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles que figuren en la llista de l'annex I del Tractat.

c) Empreses que operen en la transformació i comercialització dels productes agrícoles que figuren en la llista de l'annex I del Tractat, en els casos següents:

Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat d'estos productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

Quan l'ajuda depenga del fet que es repercutisca totalment o parcialment sobre els productors primaris (agricultors).

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres quan l'ajuda estiga vinculada a la creació i el funcionament d'una xarxa de distribució o a altres gastos d'explotació vinculats a l'activitat d'exportació.

e) Empreses que reben ajudes subordinades a un ús de béns nacionals amb preferència sobre els béns importats.

f) Carbó, segons es definix en el Reglament (CE) núm. 1407/2002.



g) Empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, en queden excloses les ajudes per a l'adquisició de vehicles de transport.

h) En queden excloses, així mateix, les empreses en crisi.



Tercera. Accions objecte de premi i subvenció, i modalitats

Les ajudes van dirigides a subvencionar i premiar la realització de projectes de normalització i d'activitats de promoció del valencià realitzades abans del 16 de setembre de 2013.

Per a valorar el premi es tindran en compte les actuacions realitzades en els àmbits següents:

a) Visibilitat pública i ús del valencià en l'empresa.

Es valoraran les iniciatives dutes a terme per l'empresa per a la promoció del valencià en l'entorn laboral i en la seua imatge corporativa. Es considerarà la sensibilització de l'empresa en l'ús del valencià, en la retolació, l'etiquetatge i la documentació, com a llengua de treball i la presència visible de la llengua en les instal·lacions, la documentació, els servicis i els productes oferits.

b) Campanyes publicitàries i lloc web en valencià.

Es valorarà l'ús del valencià en les campanyes de publicitat que hagen sigut difoses durant l'any 2013, tenint en compte tant la qualitat lingüística com la creativitat. Així com l'oferta de pàgines web de l'empresa en valencià que estiguen publicades en Internet i siguen navegables per a qualsevol usuari sense necessitat de contrasenya, tenint en compte tant la qualitat lingüística com el disseny i la creativitat.

S'establixen les modalitats i els premis següents:

Modalitat A. Premi a la promoció del valencià en l'àmbit empresarial.

Es concedirà un premi amb una dotació econòmica de 10.000 euros.



Podrà optar a esta modalitat dels premis qualsevol empresa, comerç o indústria radicat a la Comunitat Valenciana. L'objectiu del premi és potenciar, valorar i premiar les millors iniciatives de promoció del valencià.

Modalitat B. Premis a la promoció del valencià per a emprenedors



Podran optar a esta modalitat de premis les empreses, els comerços i les indústries que responguen a la definició d'emprenedor continguda en el punt 2 de l'article 2 del Decret Llei 2/2012, de 13 de gener, del Consell, de mesures urgents de suport a la iniciativa empresarial i als emprenedors, microempreses i xicotetes i mitjanes empreses (pime) de la Comunitat Valenciana (DOCV 6692, 16.01.2012) i que més es destaquen pel que fa a la promoció del valencià, tant com a llengua interna de treball com en la imatge corporativa externa visible en les instal·lacions, els productes o els servicis que oferixen.

Els premis estaran dotats amb un total de 15.000 euros i tindran la distribució i dotació econòmica següent:

1r premi: 5.000 euros

2n premi: 4.000 euros

3r premi: 3.000 euros

4t premi: 2.000 euros

5t premi: 1.000 euros

Modalitat C. Premis a la promoció del valencià per a xicotetes empreses i microempreses

Podran optar a esta modalitat de premis les empreses, els comerços i les indústries que responguen a la definició de xicoteta empresa o de microempresa contingudes en el punt 4 de l'article 2 del Decret Llei 2/2012, de 13 de gener, del Consell, abans esmentat, i que més es destaquen pel que fa a la promoció del valencià.

Els premis estaran dotats amb un total de 15.000 euros i tindran la distribució i dotació econòmica següent:

1r premi: 5.000 euros

2n premi: 4.000 euros

3r premi: 3.000 euros

4t premi: 2.000 euros

5t premi: 1.000 euros

Si durant el període de la tramitació de l'expedient de la convocatòria es produïx una minoració de l'import previst en la línia pressupostària, s'aplicarà esta minoració de manera proporcional a l'import de cada un dels premis.

Per a optar als premis de qualsevol de les tres modalitats i a la subvenció corresponent, s'ha de presentar la documentació adequada d'acord amb el que s'indica en la base sexta.

Les empreses podran participar en aquelles modalitats per a les quals complixen els requisits, però només podran rebre premi per una de les modalitats.



Quarta. Règim normatiu i compatibilitat de les ajudes

1. El procediment per a la concessió de les subvencions corresponents a estos premis es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons establix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, General de Subvencions (LGS).

2. A estes ajudes s'aplicaran les bases reguladores d'esta convocatòria; els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament (RGS); la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, text refós aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, així com el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



3. Les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que preveu esta orde, segons l'article 3.3 del Decret 147/2007, del Consell, estan exemptes del requisit de notificació a la Comissió Europea, ja que les subvencions a atorgar tenen la consideració d'ajudes de minimis, segons l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis (DOUE L 379, 28.12.2006).



4. En cap cas estes ajudes podran superar l'import màxim total per beneficiari de 200.000 euros, que es reduïx a 100.000 euros en el cas de beneficiaris que operen en el sector del transport per carretera, durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat de l'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, segons establix el Reglament (CE) 1998/2006, de la Comissió.



5. Per a assegurar el compliment de les condicions indicades en el punt anterior, s'exigirà als sol·licitants una declaració sobre les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs (annex II, apartat E de la sol·licitud).



6. Les ajudes d'esta convocatòria seran incompatibles amb altres ajudes d'estat per als mateixos costos subvencionables, segons indica l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).





Quinta. Sol·licitud i termini de presentació

1. La sol·licitud haurà de firmar-la la persona que represente legalment l'entitat. Les instàncies, que s'han d'ajustar al model que figura com a annex II, s'han de dirigir a la Subdirecció General de Política Lingüística de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i s'han de presentar, amb la informació i la documentació requerides en esta convocatòria, en el Registre General d'esta conselleria, en les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport d'Alacant, Castelló o València, o per qualsevol dels mitjans establits en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



En el cas de presentar-la en una oficina de correus, s'haurà de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada abans de ser certificada i, en tot cas, s'haurà d'ajustar als requisits establits en l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels servicis postals, d'acord amb la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servici Postal Universal i de Liberalització dels Servicis Postals.

El model de la sol·licitud estarà disponible en la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en Internet <www.cece.gva.es/subval>.

2. El termini de presentació d'instàncies començarà a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOCV i finalitzarà el 16 de setembre de 2013. Si, a partir de l'endemà de la finalització del termini, en el període de sis mesos no hi ha una resolució i notificació expressa sobre la sol·licitud, s'entendrà que ha sigut desestimada.



La Subdirecció General de Política Lingüística revisarà les sol·licituds perquè totes les dades exigides en la convocatòria figuren en l'expedient. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en esta orde o no s'aporte la informació i la documentació que, d'acord amb esta, siga exigible, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, l'entitat interessada serà requerida perquè resolga, en un termini de deu dies, la falta o aporte la informació i els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desistixen de la seua petició, amb una resolució prèvia, que haurà de dictar-se en els termes que preveu l'article 42 de l'esmentada llei.



La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les condicions de la convocatòria.



Sexta. Informació i documentació que s'han de fer constar en la sol·licitud

D'acord amb el que exposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, la informació i la documentació requerides per a tramitar la sol·licitud figuraran en el model de sol·licitud i es referiran als aspectes següents:



1) Dades identificatives de l'empresa, on hauran de constar el número del CIF, la localitat, l'adreça a l'efecte de comunicacions, tant postal com electrònica, el telèfon (apartat A de la sol·licitud).

2) Dades identificatives de la persona sol·licitant, el número del DNI i l'acreditació sobre la capacitat de representació (apartat A de la sol·licitud).

3) Les dades de l'imprés de domiciliació bancària per a pagaments de la Generalitat (annex III i apartat C1 o C2 de la sol·licitud).

4) Indicació i informació sobre la modalitat del premi a la qual s'opta (apartat B de la sol·licitud) i la documentació justificativa corresponent (apartat C de la sol·licitud).

Així mateix, s'haurà d'omplir i adjuntar:

a) Visibilitat pública i ús del valencià en l'empresa

1. Retolació interior, exterior i de vehicles, visual i sonora

Per a la presència pública del valencià en les dependències i en els vehicles de l'empresa: breu explicació de l'aplicació realitzada del projecte de retolació de l'empresa, amb una relació de les llegendes en valencià que s'han incorporat en els rètols i vehicles de l'empresa, així com, si n'hi ha, de missatges públics d'àudio en valencià (megafonia o telefonia) (apartat B2.a). Com a justificació, s'hi ha d'adjuntar dos fotografies que mostren la instal·lació dels rètols i, si n'hi ha, una mostra en format àudio dels missatges d'àudio (apartat C3.a.1).



2. Etiquetatge i denominació de l'empresa i dels productes

Per a l'ús del valencià en l'etiquetatge i en la denominació en valencià de l'empresa i dels productes i servicis oferits: caldrà detallar què és el que s'oferix en valencià (apartat B2.a.2) i adjuntar-hi, com a justificació, una mostra del material (apartat C3.a.2).



3. Documentació en valencià i foment de l'ús del valencià

3.1. Documentació administrativa. Breu explicació sobre la utilització i presència del valencià en els documents i el material d'oficina, inclosos, si és el cas, els programes informàtics i el programari usats per l'entitat per a les gestions i tasques administratives (apartat B2.a.3.1). Com a justificació, s'hi ha d'adjuntar una mostra en paper o electrònica de la utilització del valencià en documents, materials d'oficina i programes informàtics (apartat C3.a.3.1).

3.2. Actuacions de foment del valencià. Breu explicació de les mesures adoptades i de l'oferta d'activitats que fomenten l'ús del valencià com a llengua interna de treball i com a llengua de relació amb els clients (apartat B2.a.3.2). Com a justificació, s'hi ha d'adjuntar una memòria de les activitats realitzades (apartat C3.a.3.2).

3.3. Valoració del valencià com a mèrit o requisit laboral. Breu explicació sobre la valoració del coneixement del valencià com a mèrit o requisit per a accedir a l'empresa o optar a la promoció interna (apartat B2.a.3.3). Com a justificació, s'hi ha d'adjuntar una memòria de les actuacions realitzades i l'aplicació d'estos criteris (apartat C3.a.3.3)



3.4. Cursos de valencià. Breu explicació de les mesures i activitats de foment de l'assistència a cursos de millora dels coneixements de valencià per part del personal de l'entitat (apartat B2.a.3.4). Com a justificació, s'hi ha d'ajuntar una memòria que incloga la llista d'alumnes en què conste el nom i els cognoms, el nivell del curs o cursos a què han assistit, el nombre d'hores lectives, les dates d'inici i de finalització, el lloc i l'adreça on s'ha realitzat el curs, i, si l'empresa ha organitzat algun curs, s'indicarà el pressupost i les dades referides al professorat que ha impartit les classes (nom i cognoms i titulació acadèmica) (apartat C3.a.3.4).

3.5. Manual d'identitat corporativa. En el cas de tindre manual d'identitat corporativa, caldrà explicar el procés de realització del projecte (apartat B2.a.3.5) i, com a justificació, adjuntar-hi un model del manual (apartat C3.a.3.5).

b) Campanyes publicitàries i lloc web en valencià

1. Actuacions publicitàries i de promoció de l'empresa en valencià



Per a l'ús del valencià en les actuacions publicitàries de difusió i de divulgació de les activitats, servicis i productes de l'entitat, breu explicació de les actuacions realitzades (apartat B2.b.1). Com a justificació, s'hi ha d'adjuntar una memòria descriptiva en què s'explicarà el contingut, els objectius, els mitjans o suports utilitzats, l'abast, la duració i fases de les actuacions realitzades i el pressupost invertit, que caldrà acompanyar d'una mostra dels materials en format de paper, audiovisual o electrònic (apartat C4.b.1a i C4.b.1b).



2. Lloc web en valencià

Per al lloc web navegable en valencià de promoció de l'empresa, breu descripció del lloc i indicació de l'adreça electrònica (apartat B2.b.2).

5) Declaracions responsables

Per a simplificar la presentació de documentació, l'entitat aportarà la informació requerida a través de les declaracions responsables següents:

a) Sobre la veracitat de la informació, de les dades i de la documentació justificativa aportada, així com el compromís de conservar i de posar a disposició de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, la documentació original durant el temps de vigència de l'expedient (apartat D1 i D4 de la sol·licitud).

b) Sobre el compliment dels requisits de la convocatòria (apartat D2 de la sol·licitud).

c) De no estar sotmesa a cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària, de les assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (apartat D3 de la sol·licitud).



d) Sobre la disposició i conservació de la documentació acreditativa corresponent i sobre el compromís de conservar-la durant la vigència de l'expedient (apartat D4 de la sol·licitud).

e) Sobre el compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció, d'acord amb el que disposa el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen les mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (apartat D5 de la sol·licitud).

f) Sobre estar donada d'alta i al corrent del pagament en l'Impost d'Activitats Econòmiques, IAE, (apartat D6 de la sol·licitud).

g) Si és el cas, sobre la consideració d'emprenedor (apartat D7 de la sol·licitud) o de xicoteta empresa o microempresa (apartat D8 de la sol·licitud) segons el Decret Llei 2/2012, de 13 de gener, del Consell.

h) Sobre les ajudes rebudes en l'exercici fiscal present i en els dos exercicis fiscals anteriors (apartat E de la sol·licitud).

6. Autoritzacions

Per a afavorir l'agilització administrativa, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar l'autorització a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a:

a) Obtindre per via telemàtica o electrònica les dades pertinents que estiguen en poder de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Publica (apartat F1 de la sol·licitud).

b) La consulta de les dades en el sistema de verificació de dades de l'entitat i de la persona sol·licitant (apartat F2 de la sol·licitud).

c) Enviar informació i notificació referida a l'expedient per mitjans telemàtics i electrònics (apartat F3 de la sol·licitud)

En el cas que no es firmen les declaracions i les autoritzacions anteriors, l'entitat haurà d'aportar esta mateixa informació i la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.

7. D'acord amb l'article 13 de la LGS, les entitats sol·licitants hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. En conseqüència, hauran d'acreditar el compliment d'estes obligacions a través de la presentació dels corresponents certificats expedits per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social, així com un certificat de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



No obstant això, i d'acord amb el que disposen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, no caldrà presentar estos certificats si s'autoritza expressament la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport perquè comprove el compliment d'estes obligacions, en el termes establits en l'apartat 6 de les bases. En el cas de denegar-se esta autorització, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar, en la sol·licitud, els certificats corresponents.





Sèptima. Comissió Tècnica

Les sol·licituds les estudiarà una comissió tècnica que, com a òrgan col·legiat, estarà formada per:

Presidència: titular de la Subdirecció General de Política Lingüística.

Secretaria: titular de la Unitat de Promoció del Valencià, sense vot



Vocals: titular del Servici d'Acreditació i Promoció del Valencià.



Titular de la Secció de Dinamització Lingüística.

Dos persones en representació de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació: l'una vinculada als emprenedors i l'altra, al comerç.

Una persona en representació del Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació de la Comunitat Valenciana, amb veu i sense vot.

En cas de produir-se alguna vacant o absència dels membres de la comissió, la persona titular de l'òrgan competent en matèria de política lingüística designarà les persones suplents corresponents.



Octava. Ordenació, instrucció i resolució del procediment d'atorgament de les subvencions

La gestió i instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Política Lingüística.

Per a l'ordenació, l'avaluació i l'elaboració de l'informe i de la proposta de distribució dels premis entre les sol·licituds, la comissió tindrà en compte el procediment i els criteris següents:

Criteris de valoració:

a) Visibilitat pública i ús del valencià en l'empresa.

Puntuació global màxima de 60 punts. Es valoraran els apartats següents amb la valoració màxima que s'hi indica:

1. Retolació interior, exterior i de vehicles; visual i sonora: 15 punts.



2. Etiquetatge i denominació de l'empresa i dels productes: 15 punts.

3. Documentació en valencià i foment de l'ús del valencià:

3.1. Documentació administrativa: 10 punts.

3.2. Actuacions de foment del valencià: 5 punts.

3.3. Valoració del valencià com a mèrit o requisit laboral: 5 punts.



3.4. Cursos de valencià: 5 punts.

3.5. Manual d'identitat corporativa: 5 punts.

b) Campanyes publicitàries i lloc web en valencià.

Puntuació global màxima de 40 punts. Es valoraran els apartats següents amb la valoració màxima que s'hi indica:

1. Actuacions publicitàries i de promoció de l'empresa en valencià



1.1. Pressupost: 5 punts.

1.2. Creativitat i disseny; mitjans i suports utilitzats: 5 punts.

1.3. Abast i incidència social; duració: 5 punts.

1.4. Qualitat lingüística: 5 punts.

2. Lloc web en valencià

2.1. Tractament de l'ús del valencià: 10 punts.

2.2. Disseny i caràcter innovador: 5 punts.

2.3. Qualitat lingüística. 5 punts.

Seguidament, en aplicació dels criteris de valoració establits més amunt, i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda en cada una de les modalitats.



Tindran dret al premi i a la subvenció corresponent: en la modalitat A, l'empresa que obtinga més puntuació en la suma dels apartats anteriors; en les modalitats B i C, les cinc sol·licituds que hagen obtingut més puntuació en cada una de les dos modalitats.

En el cas d'empat, es considerarà la puntuació obtinguda en els diversos apartats i subapartats, i es resoldrà a favor de la sol·licitud que haja obtingut una puntuació més alta en l'apartat o subapartat que figure primer seguint l'ordenació dels criteris de valoració relacionats en esta base.

Atenent els criteris indicats, i tenint en compte el pressupost i la distribució disponible per a l'atorgament de les subvencions corresponents als premis indicats en la base 3.2, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent.

La comissió tècnica podrà declarar com a deserts els premis si les sol·licituds presentades no superen la puntuació de 50 punts.

D'acord amb l'informe, la Subdirecció General de Política Lingüística, com a òrgan instructor, formularà la proposta de resolució a la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística.

Vista la proposta, i d'acord amb la delegació de la facultat de resoldre efectuada per la disposició addicional segona d'esta orde de convocatòria, la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística resoldrà la concessió dels premis i la subvenció corresponent.



La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, tal com disposa l'article 18 de la LGS.

Totes les entitats que obtinguen una puntuació de 50 punts o superior en la modalitat A i de 30 o superior en les modalitats B i C rebran un diploma acreditatiu de participació o d'obtenció de premi per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Novena. Obligacions

Les entitats beneficiàries de les subvencions tindran les obligacions següents:

1) Haver realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció i haver-la justificada adequadament segons s'indica en esta convocatòria.

2) Comunicar a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport altres ajudes i subvencions obtingudes d'altres organismes, així com altres recursos o ingressos per a la mateixa finalitat.

3) Estar sotmeses a les actuacions de comprovació i de control financer que corresponen a la Intervenció General, a les quals aportaran la documentació que se'ls requerisca.

4) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i de control.



5) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que podran ser objecte de les actuacions de control i de comprovació.

6) Acreditar que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

7) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits indicats en l'article 37 de la LGS.

8) Les actuacions de promoció del valencià s'han d'ajustar a les directrius de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, la qual podrà supervisar-les en qualsevol moment.

9) Si pertoca, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats subvencionades, per a la qual cosa hauran de fer constar la col·laboració en el material subvencionat, o en la difusió de les activitats subvencionades, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat.

L'incompliment de les obligacions anteriors serà causa de l'exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent.



Deu. Causes de reintegrament

1. En aplicació de l'article 19.3 i 19.4 de la LGS, tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions, ajudes, ingressos o recursos, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

2. En aplicació de l'article 37 de la LGS, s'haurà de reintegrar en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció havent falsejat les condicions requerides o havent amagat aquelles que haurien impedit la subvenció.



b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, o la no-adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establits en l'article 30 de la LGS i en les normes establides en esta convocatòria.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió segons el que s'indica en l'apartat 4 de l'article 18 de la LGS i en la base 9.9.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en la legislació vigent, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents, quan d'això es derive la impossibilitat de verificar la utilització donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



f) Incompliment de l'obligació d'haver realitzat l'activitat subvencionada.



Onze. Forma de pagament

La subvenció concedida es pagarà, d'una vegada, a través d'una transferència bancària, després que la resolució de concessió de subvencions realitzada per la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Dotze. Justificació de la subvenció

La realització de l'activitat subvencionada es considera justificada amb la publicació en el DOCV de la resolució de subvenció, atés que per a obtindre el premi s'ha d'haver realitzat l'activitat i haver-la justificada adequadament amb la documentació requerida en la sol·licitud.



La documentació justificativa s'haurà de presentar a la Subdirecció General de Política Lingüística, juntament amb la sol·licitud de subvenció. Per a justificar adequadament la subvenció, caldrà presentar, degudament omplits, els apartats corresponents de la sol·licitud i haver aportat la documentació que s'hi requerix.



Tretze. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en esta orde serà l'establit en el títol IV de la LGS.

Mapa web