Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 14 de març de 2013, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es convoquen les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià i es nomenen les comissions examinadores.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6993 de 28.03.2013
Número identificador:  2013/2876
Referència Base de Dades:  003046/2013
 



RESOLUCIÓ de 14 de març de 2013, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es convoquen les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià i es nomenen les comissions examinadores. [2013/2876]

En 1994, la Conselleria d'Educació i Ciència va publicar l'Orde de 16 d'agost de 1994 (DOGV 2331, 24.08.1994), per la qual s'establien, entre altres aspectes, els objectius i els continguts corresponents a les proves de valencià que convoca cada any la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV).

En 2001, es va publicar el document del Consell d'Europa Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, que té per objectiu proporcionar «unes bases comunes per a l'elaboració de programes de llengua, orientacions curriculars, exàmens, llibres de text, etc. a tot Europa», i també descriu «el que han d'aprendre a fer els aprenents de llengua per a utilitzar una llengua per a la comunicació, i els coneixements i habilitats que han de desenrotllar per a ser capaços d'actuar de manera efectiva». En el mencionat document s'establixen uns nivells de domini de la llengua per a ajudar, des d'una perspectiva comuna europea, a mesurar cada etapa de l'aprenentatge d'una llengua. D'esta manera, el document establix sis nivells de referència de domini lingüístic, que van des de l'aprenentatge inicial fins al domini dels usuaris més competents i que són denominats A1, A2, B1, B2, C1 i C2.

La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià va iniciar un procés de revisió i renovació de les proves per a adequar-les al dit document europeu, un procés que es materialitzà en el model de proves actuals, vigents des de la convocatòria de 2009.

Així mateix, la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià va adequar, a través del Ple, els objectius i continguts de les proves, que estan establits en l'Orde de 16 d'agost de 1994, als criteris expressats en el Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar.

El dia 25 de febrer de 2013 es va reunir el Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i va aprovar el calendari de celebració de les proves per a l'any 2013.

Vist el precedent acord, i de conformitat amb les competències que té atribuïdes la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística pel Decret 190/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resolc:



Primer. Certificats

Convocar les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià següents:

- Certificat de coneixements orals de valencià.

- Certificat de grau elemental de coneixements de valencià.

- Certificat de grau mitjà de coneixements de valencià.

- Certificat de grau superior de coneixements de valencià.

- Certificat de capacitació tècnica, llenguatge administratiu.

- Certificat de capacitació tècnica, correcció de textos.

- Certificat de capacitació tècnica, llenguatge en els mitjans de comunicació.



Segon. Dates i seus

Les proves tindran lloc en els dies, l'horari, les localitats i els centres que s'indiquen en l'annex I.

En les localitats en què s'establixen dos torns per a algunes de les proves, les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la A i la L participaran en les proves en horari de matí en el primer període d'exàmens (juny) i en horari de vesprada en el segon període (novembre), i les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la M i la Z participaran en les proves en horari de vesprada en el primer període d'exàmens i en horari de matí en el segon període.





Tercer. Requisits d'inscripció

1. Per a poder participar en les proves cal haver complit setze anys, o complir-los durant l'any de la convocatòria.

2. Les persones aspirants als certificats de capacitació tècnica de llenguatge administratiu i de llenguatge en els mitjans de comunicació han d'estar en possessió del certificat de grau mitjà de coneixements de valencià.

3. Les persones aspirants al certificat de capacitació tècnica de correcció de textos han d'estar en possessió del certificat de grau superior de coneixements de valencià.



Quart. Inscripció

1. Per a poder participar en les proves cal sol·licitar-ho presentant l'imprés multicòpia ajustat al model de l'annex IV, que es trobarà a disposició dels interessats en la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport i en la web de la JQCV <http://www.cece.gva.es/polin/val/jqcv/solicitud.html>.



Prèviament a la presentació de les sol·licituds, cal haver abonat les taxes corresponents en la quantia i forma previstes en el punt sext de la present resolució.

2. Les persones que disposen d'un DNI amb certificat electrònic incorporat o de firma electrònica de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana també podran fer la inscripció i l'abonament de les taxes per via telemàtica en la web <http://www.cece.gva.es/polin/val/jqcv/solicitud.html>. En este cas no caldrà presentar la inscripció en cap registre.

3. Durant la setmana anterior a la realització de les proves, els aspirants convocats podran consultar en la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, <http://www.cece.gva.es/polin/val/jqcv/>, la seua inclusió en les llistes, amb especificació de nom, cognoms, document d'identitat, nivell, torn i localitat.

4. Els aspirants podran inscriure's en diversos nivells, però només s'admetrà una matrícula per cada nivell. En el supòsit de doble inscripció en un mateix nivell, s'anul·larà l'última que s'haja completat.

5. En el cas de no figurar la localitat d'examen en la sol·licitud de participació, la JQCV assignarà la més pròxima al domicili de l'aspirant.

6. Els aspirants que s'inscriguen en dos certificats diferents, les proves dels quals se celebren en un mateix dia, hauran de fer la inscripció dels dos nivells en una localitat en què estiga prevista la realització de les proves d'ambdós certificats.

7. Si es dóna el cas que algun aspirant realitze dos vegades la prova d'un nivell en un mateix període, s'anul·larà aquella que s'haja fet més tard.



Quint. Presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud s'ha de presentar en el registre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, segons redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. En el cas de presentar-la en una oficina de correus, caldrà fer-ho en sobre obert per tal que la instància siga datada i segellada abans de ser certificada.



2. El termini de presentació de sol·licituds serà del 2 al 30 d'abril de 2013.



Sext. Abonament de les taxes

1. Per a participar en les proves, cal abonar una taxa de 20 euros per a les del certificat de coneixements orals i de grau elemental. Per als certificats de grau mitjà i de grau superior, caldrà abonar una taxa de 25 euros. Per als certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge en els mitjans de comunicació i correcció de textos), caldrà abonar una taxa de 27 euros.

L'abonament d'estes taxes s'efectuarà fent servir l'imprés multicòpia ajustat al model de l'annex IV o bé per via telemàtica, segons el que s'indica en el punt dos de l'apartat quart d'esta resolució. Els aspirants que s'inscriguen completament amb firma electrònica per via telemàtica tindran dret a una bonificació del 10 % de la taxa.

En les sol·licituds, per mitjà del model de l'annex IV, el qual també es pot descarregar des de la pàgina web de la JQCV, ha de figurar el segell o justificant de l'entitat col·laboradora acreditatiu del pagament. La falta del segell de l'entitat col·laboradora o l'abonament fora de termini determinaran l'exclusió de l'aspirant.

En cap cas el pagament de la taxa substituirà el tràmit de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma i en els llocs previstos en la present resolució.

En les sol·licituds amb pagament per via telemàtica, no cal que s'envie cap full perquè la inscripció ja haurà quedat degudament registrada.

2. Estan exempts del pagament de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria especial. Es beneficiaran d'una bonificació del 50 % de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria general i les persones que patisquen una discapacitat acreditada igual o superior al 33 %.

Els participants que, en formalitzar la matrícula, s'acullen a l'exempció o bonificació de les taxes hauran d'acreditar-ho amb la còpia confrontada del títol de família nombrosa o del corresponent certificat. La documentació acreditativa de la situació que dóna dret a l'exempció o bonificació, acompanyada de la que acredite la inscripció en la prova, hauran de ser enviades a la JQCV.



Sèptim. Atenció a la diversitat en creences religioses

Els interessats de confessió evangèlica o jueva que, a l'empara de les lleis 24/1992 i 25/1992, respectivament, de 10 de novembre, vullguen prendre part en les proves en un règim d'horari alternatiu, ho hauran de sol·licitar a la presidència de la JQCV en el moment d'inscriure's.



Correspondrà exclusivament a la Comissió Examinadora de València l'organització de les proves que hauran de realitzar els membres de les mencionades comunitats religioses. En el cas que es tracte d'una prova de doble torn, esta funció l'exercirà la Comissió Examinadora de València del primer torn.



Octau. Atenció als aspirants amb discapacitats

Les comissions examinadores adoptaran les mesures necessàries per tal que els aspirants amb discapacitats tinguen les mateixes oportunitats per a la realització dels exercicis que la resta dels participants.

S'establiran, per a les persones que ho sol·liciten i ho justifiquen degudament davant de la presidència de la JQCV en el moment d'inscriure's, les adaptacions de temps i mitjans, que determinarà el tribunal, perquè els aspirants facen l'examen en les condicions més favorables, sense que puguen ser eximits de la realització de cap de les àrees de la prova. En tot cas, els criteris d'avaluació seran els mateixos que s'aplicaran a la resta d'aspirants.



Nové. Identificació dels aspirants

Els aspirants han de portar a l'examen un document oficial d'identitat i l'exemplar per a l'interessat de la sol·licitud de participació.



La comissió examinadora, en qualsevol moment de la prova, podrà requerir la identificació dels aspirants, que hauran d'acreditar la seua personalitat mitjançant l'exhibició del document oficial d'identitat, passaport o permís de conducció, sense que siguen vàlides còpies d'estos documents.



Deu. Comissions examinadores

Les comissions examinadores, nomenades per la presidència de la JQCV, són les que figuren en l'annex II d'esta resolució.

El procediment d'actuació de les comissions examinadores s'ajustarà en tot moment al que disposa la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, especialment pel que fa a les causes d'abstenció i recusació i funcionament d'òrgans col·legiats.

En el cas d'absència de la persona titular de la presidència o de la secretaria, per malaltia o per una altra causa justificada, esta serà substituïda pel vocal primer, i si este falta, pel vocal segon.

Les comissions examinadores seran responsables de:

a) Administrar i qualificar les proves.

b) Proposar a la presidència de la JQCV, una vegada que es conega la xifra de persones inscrites, el nomenament dels vocals examinadors necessaris per a l'execució de les funcions avaluadores i auxiliars per a l'administració de les proves.

Cada comissió examinadora garantirà que l'assignació de vocals examinadors a les aules i locutoris no es realitze arbitràriament i que el repartiment d'aules siga fet pel tribunal de manera aleatòria.



Onze. Realització de les proves

1. Les proves de coneixements orals, de grau elemental i dels certificats de capacitació tècnica es realitzaran cada una en una única jornada.

2. Les proves de grau mitjà i de grau superior es realitzaran en dos fases. En la primera fase s'avaluaran els continguts de les àrees 1 i 2. En la segona, s'avaluaran els continguts de les àrees 3 i 4. Només podran realitzar la segona fase els aspirants que en la primera fase hagen superat els criteris expressats en el punt 3 de l'apartat dotze d'esta resolució.



3. Els aspirants que s'hagen inscrit en dos certificats diferents, les proves dels quals se celebren en un mateix dia, tindran la possibilitat de realitzar les dos proves en la mateixa jornada. La comissió examinadora facilitarà, en la jornada en què coincidixen la prova de coneixements orals i la primera fase de la prova del grau mitjà, primerament la realització de la prova de coneixements orals i, a continuació, la incorporació a la de la primera fase de grau mitjà del torn de les 12.00 h. En la jornada en què hi haja coincidència en les proves de grau elemental i de la primera fase del grau superior, la comissió examinadora facilitarà primerament la realització de la prova de grau superior i, a continuació, la incorporació a la de grau elemental.

4. Quan un responsable de l'administració de la prova observe un acte o conducta indeguda prendrà les mesures oportunes que garantisquen la correcta realització dels exercicis de l'examen i ho farà constar en una diligència acreditativa de l'incident.

5. L'ús per part dels aspirants de mitjans il·lícits en el transcurs de la prova o la suplantació de personalitat seran sancionats amb la qualificació de no apte, sense perjuí de l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



Dotze. Correcció de les proves

1. La correcció de les àrees 1 i 2 dels nivells de coneixements orals, grau elemental, grau mitjà i grau superior es realitzarà per mitjans òptics mecànics. La correcció de l'àrea 4 (expressió i interacció oral) dels esmentats nivells s'encarregarà a vocals examinadors nomenats amb esta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià a proposta de cada comissió examinadora. L'àrea 3 (expressió escrita) dels esmentats nivells i les proves de capacitació tècnica seran corregides per correctors nomenats amb esta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

2. Per a la correcció de les proves, una vegada que es conega el nombre de matriculats i de presentats, la presidència de la JQCV nomenarà els vocals examinadors i els correctors necessaris per a cada una de les fases i àrees, els quals aplicaran els criteris de correcció establits, i no intervindran en la qualificació final dels exercicis.



3. Els vocals examinadors hauran d'anotar per escrit les observacions oportunes que justifiquen la qualificació de no superada de l'àrea d'expressió i interacció oral.

4. L'òrgan examinador i la comissió tècnica de revisió de proves podran requerir a l'aspirant la lectura i verificació del seu examen escrit quan es dubte de la seua autoria o per qualsevol altra causa degudament motivada.



Tretze. Criteris d'avaluació

1. La Comissió Examinadora de València actuarà com a tribunal central i establirà, per als certificats de coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior, els requisits de superació de les proves, la puntuació mínima per a aprovar, així com els criteris i barems de l'àrea d'expressió oral i també per a la correcció i valoració de la resta dels exercicis, tant de la correcció realitzada a través de sistemes informàtics com per correctors nomenats a este efecte, per tal d'aconseguir-ne la uniformitat i garantir la igualtat dels aspirants. En el cas que es tracte d'una prova de doble torn, esta funció l'exercirà la Comissió Examinadora de València del primer torn.

2. Els criteris generals de correcció de les proves dels nivells de coneixements orals, grau elemental, grau mitjà i grau superior d'esta convocatòria estaran disponibles en la pàgina web de la JQCV abans de l'inici de les proves del primer període.

3. En les proves de grau mitjà i de grau superior, els aspirants que no superen el 40 % en la mitjana ponderada de les dos àrees de la primera fase no podran continuar en la segona fase. Així mateix, no podran continuar tampoc en la segona fase els aspirants que no hagen obtingut un mínim d'un 30 % en alguna de les dos àrees de la primera fase.



4. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià publicarà al llarg de la setmana següent de la realització de les proves en la web <www.cece.gva.es/jqcv> els resultats dels aspirants que s'han examinat de les àrees 1 i 2 de les proves de grau mitjà i de grau superior. Els aspirants que no hagen superat els criteris expressats en el punt anterior seran qualificats com a no aptes.

5. Els aspirants que, en la primera fase de la prova de grau mitjà o de la de grau superior, hagen superat els criteris expressats en el punt 3 d'este apartat podran presentar-se directament a la segona fase del primer o del segon període de la convocatòria. Els aspirants que, després de realitzar la segona fase del primer període, resulten no aptes tindran l'opció de tornar a presentar-se a la realització de la primera fase del segon període. En este supòsit, per al càlcul de la qualificació final del segon període, es considerarà la puntuació més alta de les obtingudes per l'aspirant en cada àrea en la primera fase.



6. Per als certificats de capacitació tècnica, els criteris de correcció i barems d'avaluació seran establits per les respectives comissions examinadores.



Catorze. Publicació de resultats

1. La persona titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià farà públics els resultats provisionals obtinguts pels aspirants, per mitjà d'una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. La qualificació provisional obtinguda en les proves, en termes d'apte o no apte, podrà ser consultada pels aspirants en la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, <www.cece.gva.es/jqcv>, o bé mitjançant el telèfon audiomàtic 963 175 200.

3. Contra la decisió de les comissions examinadores es podrà interposar una reclamació davant de la presidència de la JQCV en el termini de 15 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació en el DOCV de la resolució de resultats, de conformitat amb el que disposa l'article 114 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

4. Les reclamacions seran resoltes en el termini d'un mes, transcorregut el qual es consideraran desestimades les reclamacions no resoltes i es tindran per definitius els resultats no esmenats, amb efectes des de la data de la resolució per la qual es fa pública la llista provisional.





Quinze. Comissió tècnica de revisió

Es constituirà una comissió tècnica de revisió de proves integrada per la persona titular del Servici d'Acreditació i Promoció del Valencià, per la que ocupe la secretaria de la JQCV i per tres tècnics de la Subdirecció General de Política Lingüística.

La comissió procedirà, si cal, a una segona correcció, per a la qual es podrà requerir només la repetició de la prova relativa a l'àrea d'expressió i interacció oral.

La comissió emetrà un informe, amb proposta de resolució, sobre la modificació o la confirmació de la qualificació contra la qual es recorre.

La secretaria de la JQCV podrà, en tot moment, rectificar d'ofici els errors materials o aritmètics que es deduïsquen de l'expedient i modificar les actes i els registres informàtics corresponents als errors detectats.





Setze. Custòdia i destrucció de la documentació

1. Els protocols escrits i les anotacions de l'àrea d'expressió oral hauran de conservar-se, almenys, fins a quatre mesos després de la realització de la prova. En els supòsits de revisió, els exàmens i les anotacions es conservaran fins que haja transcorregut el termini fixat en la resolució o es resolga el procediment contenciós administratiu.



2. La JQCV incorporarà els mecanismes i procediments que permeten garantir el control sobre el procés d'emmagatzematge, recollida, transport i destrucció final de la documentació relativa a les proves. Els protocols escrits tindran caràcter de documentació confidencial i s'eliminaran una vegada finalitzat el període de conservació i custòdia. La retirada de la documentació l'efectuarà l'empresa adjudicatària de la impressió i transport dels protocols d'examen, i haurà de coincidir el dia de la retirada de la documentació amb el dia de la seua destrucció. Funcionaris de la Subdirecció General de Política Lingüística supervisaran la destrucció i n'estendran acta amb els detalls.





Dèsset. Contingut i estructura de les proves

Les proves s'ajustaran als programes establits en l'Orde de 16 d'agost de 1994, de la Conselleria d'Educació i Ciència (DOGV núm. 2331, de 24 d'agost de 1994), i tindran en compte l'adequació dels objectius i continguts de les proves als criteris expressats en el Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, que va acordar el Ple de la JQCV en 2009. L'estructura i la durada de les proves s'establixen en l'annex III d'esta resolució.





Díhuit. Marc europeu comú de referència per a les llengües

Els certificats que s'expediran portaran indicat el nivell de referència corresponent al Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, amb l'excepció dels de capacitació tècnica. La referència serà la següent:

- Certificat de coneixements orals: A2

- Certificat de grau elemental: B1

- Certificat de grau mitjà: C1

- Certificat de grau superior: C2





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Esta resolució produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Segona

Contra esta resolució, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant de la consellera d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 114 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sense perjuí que utilitzen qualsevol altra via que consideren oportuna.



València, 14 de març de 2013.- La directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística: Beatriz Gascó Enríquez.





Annex I



Calendari de les proves



Primer període

Dia 1 de juny de 2013:

- Certificat de coneixements orals.

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau mitjà.

- Certificat de llenguatge administratiu.

Dia 8 de juny de 2013:

- Certificat de grau elemental.

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau superior.

Dia 15 de juny de 2013:

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau mitjà.

- Certificat de llenguatge en els mitjans de comunicació.

Dia 22 de juny de 2013 (en totes les seus llevat de la ciutat d'Alacant):

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau superior.

- Certificat de correcció de textos.

Dia 29 de juny de 2013 (seu d'Alacant)

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau superior.



Segon període

Dia 9 de novembre de 2013:

- Certificat de coneixements orals.

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau mitjà.

- Certificat de llenguatge administratiu.

Dia 16 de novembre de 2013:

- Certificat de grau elemental.

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau superior.

Dia 23 de novembre de 2013:

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau mitjà.

- Certificat de llenguatge en els mitjans de comunicació.

Dia 30 de novembre de 2013:

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau superior.

- Certificat de correcció de textos.



Horaris

- Certificat de coneixements orals: començarà a les 09.00 h.

- Certificat de grau elemental: començarà a les 09.00 h.

Primera fase del grau mitjà

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau mitjà: en el primer període d'exàmens començarà a les 09.00 h per a les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la A i la L, i a les 12:00 h per a les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra entre la M i la Z. En el segon període, començarà a les 09.00 h per a les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la M i la Z, i a les 12.00 h per a les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra entre la A i la L.

Primera fase del grau superior

- Àrees 1 i 2 del certificat de grau superior: començarà a les 09.00 h.

Segona fase del grau mitjà

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau mitjà: en les localitats amb un únic torn, la prova començarà a les 09.00 h. En les localitats d'Alacant, Elda, Torrent i València s'establix un doble torn: el primer començarà a les 09.00 h i el segon a les 16.00 h. En estes localitats, les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la A i la L participaran en les proves en horari de matí en el primer període d'exàmens i en horari de vesprada en el segon període, i les persones el primer cognom de les quals comence per una lletra compresa entre la M i la Z participaran en les proves en horari de vesprada en el primer període d'exàmens i en horari de matí en el segon període.



Segona fase del grau superior

- Àrees 3 i 4 del certificat de grau superior: començarà a les 09.00 h.

Les proves dels certificats de capacitació tècnica començaran a les 09.30 h:

- Certificat de llenguatge en els mitjans de comunicació.

- Certificat de llenguatge administratiu.

- Certificat de correcció de textos.



Localitats i proves

Alacant: coneixements orals, grau elemental, mitjà (doble torn) i superior.

Alcoi: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Alzira: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Benidorm: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.



Buñol: coneixements orals, grau elemental i mitjà.

Borriana: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.



Castelló de la Plana: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Dénia: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Elda: coneixements orals, grau elemental, mitjà (doble torn) i superior.

Elx: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Gandia: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Llíria: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Ontinyent: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.



Orihuela: coneixements orals, grau elemental i mitjà.

Paterna: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Sagunt: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Segorbe: coneixements orals, grau elemental i mitjà.

Sueca: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Torrent: coneixements orals, grau elemental, mitjà (doble torn) i superior.

València: coneixements orals, grau elemental, mitjà (doble torn), superior, i certificats de capacitació tècnica (llenguatge en els mitjans de comunicació, llenguatge administratiu i correcció de textos).



Vall d'Uixó, la: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Villena: coneixements orals, grau elemental i mitjà.

Vinaròs: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.

Xàtiva: coneixements orals, grau elemental, mitjà i superior.





Centres de realització de les proves



Alacant

Universitat d'Alacant. Ctra. Sant Vicent, s/n. Sant Vicent del Raspeig.

Alcoi

Edifici Ferràndiz. Campus d'Alcoi. Universitat Politècnica de València. Placeta Ferràndiz i Carbonell, 2.

Alzira

IES núm. 4. C/ En Projecte, 5.

Benidorm

IES Bernat de Sarrià. Partida Salt de l'Aigua, s/n.

Borriana

IES Jaume I. Pl. Sanchis Guarner, s/n.

Buñol

IES La Hoya de Buñol. Av. Rafael Ridaura, s/n.

Castelló de la Plana

IES Penyagolosa i IES Sos Baynat. C/ Moncofa, s/n.

Dénia

IES Historiador Chabàs. C/ Manuel Vallalta, 3.

Elda

IES La Torreta. Av. Ronda, 77.

Elx

Edifici Altabix. Universitat Miguel Hernández. Av. de la Universitat, s/n.

Gandia

Campus de Gandia. Universitat Politècnica de València. C/ Paranimf, 1. El Grau de Gandia.

Llíria

IES Camp de Túria. C/ Alcalde M. Garcia, s/n.

Ontinyent

IES Pou Clar. Av. Vicent Gironés, s/n.

Orihuela

Edifici Orcelis. Campus de Desamparados. Universitat Miguel Hernández. Ctra. de Orihuela-Beniel, km 3,2.

Paterna

IES Henri Matisse. C/ Enric Valor, s/n.

Sagunt

IES Jorge Juan. C/ Advocat F. Caruana, s/n.

Segorbe

Edifici Glorieta. C/ Bonifacio Ferrer, 2.

Sueca

IES Joan Fuster. Camí dels Dos Pontets, s/n.

Torrent

IES Veles e Vents. Camí dels Cànters, s/n.

València

Universitat Politècnica de València. Camí de Vera, s/n.

Vall d'Uixó, la

IES Benigasló. Av. Arcadi Garcia i Sanz, 1.

Villena

IES A. Navarro Santafé. Paraje San Benito, s/n.

Vinaròs

IES Leopoldo Querol. C/ Gil d'Atrosillo, s/n.

Xàtiva

IES José de Ribera. C/ Acadèmic Maravall, 15.





Annex II



Comissions examinadores



Alacant-1r torn

President: Leandre Iborra i Polo

Secretari: Felip Vidal i Nadal

Vocal 1: Hèctor Gonzálvez i Escolano

Vocal 2: Eugènia Ferrándiz i Morcillo

Vocal 3: Susanna Torregrossa i Cuesta



Alacant-2n torn

President: Glòria Gómez i Montllor

Secretari: Josep Ferre i Calabuig

Vocal 1: Josep Escolano i López

Vocal 2: Perfecte Ripoll i Molinés

Vocal 3: Domenge-Lluís Boronat i Sirvent



Alcoi

President: Josep Vanyó i Tudela

Secretari: Vicent Cabanes i Fitor

Vocal 1: Rosa-Maria Bonet i Valls

Vocal 2: Ferran Mengual i López

Vocal 3: Francesc-Xavier Miralles i Martínez



Alzira

President: Agustí Pérez i Folqués

Secretari: Miquel Alandete i Ballester

Vocal 1: Josep-Pasqual Hernández i Llácer

Vocal 2: Rosa Maria Espert i Arbona

Vocal 3: Vicent Pons i Gilabert



Benidorm

President: Vicent Martines i Peres

Secretària: Sofia Pastor i Pellicer

Vocal 1: Maria Jesús Sevila i Garcia

Vocal 2: Maria Francesca Llinares i Cortés

Vocal 3: Àngela Menaches i Menaches



Borriana

Presidenta: Maria-Josep Safont i Melchor

Secretària: Carme Rufino i Bey

Vocal 1: Maria-Dolors Huguet i Saragossà

Vocal 2: Anna Callergues i Mesquita

Vocal 3: Maria-Josep Arnau i Lara



Buñol

President: Josep-Antoni Martínez i Simón

Secretari: Andreu Sevilla i Collado

Vocal 1: Rosa Busó i de la Cruz

Vocal 2: Francesc Hernández i Flor

Vocal 3: Manuel Fuambuena i Lanza



Castelló de la Plana

President: Joan Andreu i Bellés

Secretari: Francesc-Felip Marí i Climent

Vocal 1: Glòria Fuster i Broch

Vocal 2: Josep-Miquel Roda i Prats

Vocal 3: Maria-Teresa Salazar i Varella

Dénia

President: Tomàs Llopis i Guardiola

Secretari: Francesc Mulet i Escrivà

Vocal 1: Elisa Giner i Salvà

Vocal 2: Pilar Garcia i Aparicio

Vocal 3: Francesc Ferrer i Mulet



Elda-1r torn

Presidenta: Rosa Francés i Requena

Secretari: Bernat López i Gisbert

Vocal 1: Norbert Josep Miralles i Romero

Vocal 2: Maria-Isabel Guardiola i Savall

Vocal 3: Concepció Rovira i Serna



Elda-2n torn

Presidenta: Maria de la Pau Martines i Pérez

Secretari: Salvador Garcia i Martínez

Vocal 1: Francesc Amorós i Santo

Vocal 2: Ester Limorti i Payà

Vocal 3: Consol Luz i Blanco



Elx

President: Manuel Jordan i Vidal

Secretària: Cristina Todolí i Torró

Vocal 1: Maria-Assumpció Tormo i Gonzálvez

Vocal 2: Antoni Esteve i Hernández

Vocal 3: Josep Beltran i Solsona



Gandia

President: Josep-Àngel Navarro i Pellicer

Secretari: Miquel Lleches i Colomar

Vocal 1: Josep Cortés i Roig

Vocal 2: Gabriel Garcia i Frasquet

Vocal 3: Josepa Costa i Múrcia



Llíria

President: Carles Subiela i Ibáñez

Secretària: Immaculada Navarro i Tomàs

Vocal 1: Consol Tomàs i López

Vocal 2: Maria-Jesús Devís i Gamir

Vocal 3: Francesc Real i Llosà



Ontinyent

President: Ferran Lliso i Bartual

Secretari: Ramon Mora i Galbis

Vocal 1: Alfred Bernabeu i Sanchis

Vocal 2: Juli Fenollar i Banyuls

Vocal 3: Vicent-Enric Belda i Belda



Orihuela

President: Josep Francés i Gómez

Secretària: Maria-Àngels Sempere i Linares

Vocal 1: Francesc González i Amorós

Vocal 2: Purificació Brotons i Morant

Vocal 3: Lurdes Mas i Penalva



Paterna

Presidenta: Eva Ciscar i Rovira

Secretària: Miracle F. Garcia i Pla

Vocal 1: Carme Narbón i Clavero

Vocal 2: Gonçal Palop i de León

Vocal 3: Alexandre Puig i March



Sagunt

President: Jesús-Camil Cortés i Martínez

Secretari: Alexandre Piera i Gómez

Vocal 1: Josep Ruiz i Boix

Vocal 2: Josep-Antoni Lirola i Fernández

Vocal 3: Francesc-Josep Català i Arnau



Segorbe

President: Joan Corchado i Badia

Secretària: Assutzena Badenes i Negre

Vocal 1: Maria-Lluïsa Melià i Mestre

Vocal 2: Maria del Carme Villanueva i Barrachina

Vocal 3: Ofèlia Mateu i Lahoz



Sueca

President: Miquel Furió i Diego

Secretari: Rafael Fresquet i Fayos

Vocal 1: Josep-Lluís Ribes i Ros

Vocal 2: Anna Maria Melià i Granell

Vocal 3: Maria Elena Pedralva i Pérez



Torrent-1r torn

Presidenta: Anna Marí i Martínez

Secretari: Vicent Tamarit i Ramon

Vocal 1: Rafael-Nèlson Seguí i Penadés

Vocal 2: Vicent-Francesc Besó i Pons

Vocal 3: Concepció Hernández i San Agustín



Torrent-2n torn

President: Hilari García i Gàzquez

Secretari: Joan-Francesc Doménech i Saragossà

Vocal 1: Sabina Asencio i Ruiz

Vocal 2: Remei Oriola i Bataller

Vocal 3: Núria Molons i Puig



València-1r torn

President: Vicent Castellano i Cervera

Secretari: Joan Torró i Soriano

Vocal 1: Frederic Llopis i Bauset

Vocal 2: Teresa Baldrés i Martínez

Vocal 3: Júlia Sánchez i Mena



València-2n torn

President: Sergi Linares i de Teran

Secretari: Rubén Trenzano i Juan

Vocal 1: Manuel Rico i Fos

Vocal 2: Esteve Juan i Ramon

Vocal 3: Rafael Àngel i Carbonell



Vall d'Uixó, la

President: Francesc-Xavier Granell i Sorribes

Secretària: Roser Paulo i Martín

Vocal 1: Josep-Maria Gaya i Beltran

Vocal 2: Vicent Cabos i Serra

Vocal 3: Isabel Martí i Clavell



Villena

President: Josep Peiró i Ferre

Secretari: Carles Durà i Amado

Vocal 1: Josep-Lluís Rico i Verdú

Vocal 2: Francesca Picó i Gisbert

Vocal 3: Teresa-Maria Garcia i Gisbert



Vinaròs

President: Manuel-Vicent Albiol i Simó

Secretari: Francesc del Castillo i Montserrat

Vocal 1: Virgili Verge Marcos

Vocal 2: Evarist Monfort i Guimerà

Vocal 3: Màrius Puig i Prats



Xàtiva

Presidenta: Sònia Blázquez i Alventosa

Secretari: Rafael Benavent i Vidal

Vocal 1: Francesca Alonso i Albero

Vocal 2: Núria Tortosa i Vila

Vocal 3: Maria Roser Boscà i Aranda



Llenguatge administratiu

President: Vicent Anyó i Garcia

Secretari: Josep Garcia i Illa

Vocal 1: Àlvar Gómez i Moreno

Vocal 2: Donís Seguí i Penadés

Vocal 3: Glòria Uchan i Sanz



Correcció de textos

President: Joan-Rafael Ramos i Alfajarín

Secretària: Concepció Chulià i Martí

Vocal 1: Carme Colomer i Giner

Vocal 2: Àngels Jericó i Dindinger

Vocal 3: Víctor Xercavins i Garcia



Llenguatge en els mitjans de comunicació

Presidenta: Rosanna Mestre i Pérez

Secretari: Víctor Mansanet i Boïgues

Vocal 1: Josep-Lluís Marín i Garcia

Vocal 2: Sofia Moltó i Llorca

Vocal 3: Jaume Tamarit i Cubells





Annex III



estructura i durada de les proves



1. Coneixements orals

Àrea 1 (comprensió oral i lectora) 30 %

Àrea 2 (estructures lingüístiques) 20 %

Àrea 3 (expressió escrita) 20 %

Àrea 4 (expressió i interacció oral) 30 %

Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %. A més, en les àrees 1, 2 i 3 la puntuació mínima haurà de ser, per a cada àrea, del 40 % en dos d'estes indistintament i del 30 % en l'altra, i en l'àrea 4 (àrea d'expressió i interacció oral) la puntuació mínima exigida serà del 60 %.



La durada d'esta prova serà de 2 dos hores.



2. Grau elemental

Àrea 1 (comprensió lectora) 20 %

Àrea 2 (estructures lingüístiques) 30 %

Àrea 3 (expressió escrita) 20 %

Àrea 4 (expressió i interacció oral) 30 %

Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %. A més, en les àrees 1, 2 i 3 la puntuació mínima haurà de ser, per a cada àrea, del 40 % en dos d'estes indistintament i del 30 % en l'altra, i en l'àrea 4 (àrea d'expressió i interacció oral) la puntuació mínima exigida serà del 60 %.



La durada d'esta prova serà de 2 hores.



3. Grau mitjà

Primera fase de la prova.

Àrea 1 (comprensió lectora) 10 % del total de la prova

Àrea 2 (estructures lingüístiques) 30 % del total de la prova

De conformitat amb el punt 3 de l'apartat dotze, només passaran a la segona fase els aspirants que obtinguen una puntuació, en la mitjana ponderada de les notes de les dos àrees, del 40 %, i que no siga inferior al 30 % en cap de les dos àrees.

La durada d'esta fase serà d'1 hora i 30 minuts.

Segona fase de la prova.

Àrea 3 (expressió escrita) 30 % del total de la prova

Àrea 4 (expressió i interacció oral) 30 % del total de la prova

Una vegada acabat l'exercici del dictat, els examinands disposaran d'un màxim d'1 hora i 45 minuts per a completar la resta de l'àrea 3. En esta àrea 3 caldrà obtindre un mínim d'un 40 % o, excepcionalment, d'un 30 % si s'ha superat el 40 % tant en l'àrea 1 com en l'àrea 2.



La puntuació mínima per a superar l'àrea 4 serà del 60 %.

Per a superar tota la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %.



4. Grau superior

Primera fase de la prova.

Àrea 1 (comprensió lectora) 10 % del total de la prova

Àrea 2 (estructures lingüístiques) 30 % del total de la prova

De conformitat amb el punt 3 de l'apartat dotze, només passaran a la segona fase els aspirants que obtinguen una puntuació, en la mitjana ponderada de les notes de les dos àrees, del 40 %, i que no siga inferior al 30 % en cap de les dos àrees.

La durada d'esta fase serà de 2 hores.

Segona fase de la prova.

Àrea 3 (expressió escrita) 30 % del total de la prova

Àrea 4 (expressió i interacció oral) 30 % del total de la prova

Una vegada acabat l'exercici del dictat, els examinands disposaran d'un màxim d'1 hora i 45 minuts per a completar la resta de l'àrea 3. En esta àrea 3 caldrà obtindre un mínim d'un 40 % o, excepcionalment, d'un 30 % si s'ha superat el 40 % tant en l'àrea 1 com en l'àrea 2.



La puntuació mínima per a superar l'àrea 4 serà del 60 %.

Per a superar tota la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %.



5. Llenguatge en els mitjans de comunicació

Àrea 1. La llengua i els mitjans de comunicació 10 %

Àrea 2. Normativa gramatical i llengua estàndard 40 %

Àrea 3. Normativa gramatical i registre periodístic 20 %

Àrea 4. Elocució, ortologia i puntuació 30 %

Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.



6. Llenguatge administratiu

Àrea 1. Comprensió lectora 10 %

Àrea 2. Expressió escrita 45 %

Àrea 3. Coneixements pràctics de llenguatge

administratiu 45 %

Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.



7. Correcció de textos

Àrea 1. Correcció de textos escrits (originals) 70 %

Àrea 2. Normativa lingüística i registres 10 %

Àrea 3. Correcció tipogràfica (galerades) 20 %

Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web