Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 101/2010, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establixen criteris per a la dotació de plantilles i per a la determinació de condicions de treball del professorat dels centres docents públics que impartixen ESO, Batxillerat i Formació Professional dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6443 de 21.01.2011
Número identificador:  2011/246
Referència Base de Dades:  000650/2011
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 22.01.2011
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Educació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació Funció pública
    Descriptors:
      Temàtics: personal docent, centre d'ensenyament, ensenyament secundari, ensenyament públic, ensenyament professional, organització de l'ensenyament , batxillerat



ORDE 101/2010, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establixen criteris per a la dotació de plantilles i per a la determinació de condicions de treball del professorat dels centres docents públics que impartixen ESO, Batxillerat i Formació Professional dependents de la conselleria competent en matèria d'educació. [2011/246]

El 25 de maig de 1999, la conselleria competent en matèria d'educació i les organitzacions sindicals van firmar un acord sobre la dotació de plantilles i les condicions de treball del professorat dels instituts i seccions d'Educació Secundària per a l'aplicació de la LOGSE. El Consell, en la reunió del dia 13 de març de 2001, va acordar ratificar este acord i va ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) el dia 22 de maig de 2001.

Este acord sobre la dotació de plantilles i condicions de treball del professorat dels instituts i seccions d'Educació Secundària, com la seua denominació indica, va ser firmat per a l'aplicació de la LOGSE (Llei Orgànica 1/1990, de 26 de juny, d'Ordenació General del Sistema Educatiu), llei actualment derogada.

La LOE (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació) ha sigut implantada en la seua totalitat durant el curs acadèmic 2009/2010. Una vegada implantada totalment la LOE, i igual que va ocórrer, com assenyalava l'acord, amb la LOGSE, la seua aplicació reclama un nou model de plantilla docent. El 21 de setembre de 2010, es va reunir la Mesa Sectorial d'Educació, en la qual es va comunicar a les organitzacions sindicals d'ensenyança la denúncia de l'acord i de la Resolució de 18 de maig de 2007, de la Secretaria Autonòmica d'Educació, per la qual es donava publicitat als criteris per a l'elaboració de plantilles de professorat de Formació Professional específica, i es va informar a més dels criteris provisionals establits per la Conselleria d'Educació per a l'elaboració de plantilles de professorat de Formació Professional específica a partir del curs 2010-2011.

El Consell, per acord d'1 d'octubre de 2010, publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) el dia 5 d'octubre de 2010, va denunciar l'Acord de 25 de maig de 1999 i va deixar sense efecte el contingut de la Resolució de 18 de maig de 2007.

Atenent la necessitat d'establir un nou model de plantilla docent d'acord amb les conseqüències de la implantació total de la LOE, i mentres este model no siga regulat, s'establix esta orde, que té com a objectiu principal l'adaptació de determinats criteris per a la dotació de plantilles i per a la determinació de condicions de treball del professorat dels centres docents que impartixen ESO, Batxillerat i Formació Professional de titularitat de la Generalitat, atenent els canvis, no sols terminològics, que s'han produït a causa de l'aplicació de la LOE en estes etapes educatives.

En virtut d'això, amb un informe previ del Consell Valencià de Formació Professional, i vista la proposta conjunta del director general d'Ordenació i Centres Docents, del director general de Personal i de la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, de data 27 de desembre de 2010, i de conformitat amb esta, i en exercici de les competències que conferix l'article 28 e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,

ORDENE

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Esta orde té com a objecte establir els criteris per a la dotació de plantilles i per a la determinació de condicions de treball del professorat dels centres docents públics que impartixen ESO, Batxillerat i Formació Professional dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

CAPÍTOL I

Centres que impartixen Educació Secundària

Obligatòria i Batxillerat

Article 2. Criteris per a definir els models de plantilla d'Educació Secundària Obligatòria

1. Per a determinar els llocs de treball que han de configurar les plantilles i garantir una educació per a tot l'alumnat que complete l'ensenyança bàsica, s'atendran, en primer lloc, les necessitats educatives derivades del currículum comú de l'ESO.

2. A fi que les seccions i els instituts puguen realitzar una oferta suficient que faça possible l'elecció de l'alumnat entre les opcions curriculars de 4t curs d'ESO, s'incrementa el nombre d'hores de les matèries opcionals un 40%.

3. A fi que les seccions i els instituts puguen realitzar una oferta suficient que faça possible l'elecció de l'alumnat de matèries optatives, s'incrementa el nombre d'hores de les mencionades matèries un 80%.

4. Per a garantir que l'alumnat puga optar entre seguir l'ensenyança religiosa o realitzar les activitats d'atenció educativa desenrotllades pel centre, s'incrementaran les hores destinades a la seua impartició, un total de 6 hores lectives setmanals en el conjunt de l'etapa.

5. A fi que les seccions i els instituts, en l'ús de la seua autonomia pedagògica i organitzativa, puguen adoptar mesures d'atenció personalitzada a l'alumnat que necessite el reforç en les àrees instrumentals o altres mesures complementàries, així com a l'alumnat que necessite adaptacions curriculars significatives o diversificacions del currículum ordinari, s'incrementarà la quantitat d'hores lectives setmanals segons el quadro següent:



El centre docent, en l'exercici de la seua autonomia, distribuirà l'increment d'hores en funció de la plantilla que li siga assignada per especialitats, i es tindran en compte les característiques del centre i les necessitats educatives de l'alumnat.

6. S'assignen les hores necessàries per grup, per a permetre el desdoblament d'una hora setmanal de cada una de les matèries de Tecnologies, Ciències de la Naturalesa i Llengua Estrangera, segons s'establix en l'annex II d'esta orde.

Article 3. Criteris per a definir els models de plantilla de Batxillerat

1. Per a atendre l'adequada formació de l'alumnat en l'etapa del Batxillerat, els centres docents impartiran les matèries comunes d'acord amb les hores lectives assignades a cada una d'estes pel currículum del Batxillerat de la Comunitat Valenciana.

2. A fi que l'alumnat puga dissenyar un itinerari formatiu en funció dels seus interessos personals i professionals, les hores lectives previstes s'incrementaran un 50% per a les matèries pròpies de cada modalitat, i un 40% per a les matèries optatives.

3. Per a garantir que l'alumnat puga optar entre seguir l'ensenyança religiosa o realitzar les activitats d'atenció educativa desenrotllades pel centre, s'incrementaran les hores destinades a la seua impartició en primer curs, un total de 2 hores lectives setmanals.

Article 4. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de direcció, coordinació i tutoria

1. Amb l'objectiu d'afavorir l'exercici de la funció directiva, com a factor de qualitat i millora de l'ensenyança, l'equip directiu del centre disposarà de les hores lectives setmanals que s'especifiquen a continuació, en funció del nombre de les seues unitats.



2. Els òrgans unipersonals de govern del centre formen l'equip directiu i treballen de manera coordinada en l'exercici de les seues funcions. Per a fomentar la seua autonomia organitzativa, els equips directius podran distribuir entre els seus membres les hores assignades a esta funció, per a optimitzar la seua actuació, i respectaran en tot cas l'assignació mínima que s'establix en els punts següents.

3. Els membres de l'equip directiu tindran assignats grups de docència directa.

4. En els centres de 16 o més unitats s'incorporarà a l'equip directiu el/la vicedirector/a, el/la qual tindrà una reducció mínima de 3 hores lectives setmanals. L'assignació lectiva corresponent està inclosa en el punt 1 d'este article.

5. En tots els centres docents es constituirà un departament d'activitats extraescolars que assignarà tres hores lectives setmanals al/la cap del departament per a la realització de les seues funcions. L'assignació lectiva corresponent està inclosa en el punt 1 d'este article.

6. En els centres en què s'impartisca docència en més d'un torn s'incrementarà l'equip directiu amb un segon cap d'estudis i un/a vicesecretari/ària.

La dedicació horària corresponent al nou cap d'estudis s'afegirà a la prevista en l'apartat 1 d'este article, i li correspondran 14 hores setmanals en centres amb més de 12 grups i 10 hores setmanals en centres amb 12 grups o menys.

La dedicació horària corresponent al nou vicesecretari/ària s'afegirà al que ha previst l'apartat 1 d'este article, i li correspondran 3 hores setmanals de dedicació.

7. Els centres docents han de completar i desenrotllar el currículum en el marc de la programació docent. L'òrgan bàsic encarregat de realitzar la programació docent pròpia de cada una de les àrees i matèries és el departament didàctic a què estan atribuïdes.

Per a coordinar, afavorir i estimular el treball en equip del professorat del seu departament didàctic, així com per a facilitar la seua participació en el si de la Comissió de Coordinació Pedagògica en l'establiment de les directrius generals per a l'elaboració de les programacions didàctiques, s'assignen tres hores lectives setmanals al cap de cada departament didàctic.

8. La tutoria i l'orientació de l'alumnat forma part de la funció docent. Cada grup d'alumnes tindrà un professor tutor. En Educació Secundària Obligatòria el/la tutor/a disposarà de dos hores lectives dins del seu horari. Una d'estes hores lectives estarà dedicada a tot el grup d'alumnes, l'altra hora lectiva es dedicarà a l'atenció individualitzada o en xicotets grups d'alumnat.

Article 5. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a orientació

La coordinació de les activitats d'orientació acadèmica, psicopedagògica i professional de l'alumnat, així com la realització de les avaluacions psicopedagògiques exigides legalment i l'elaboració del consell orientador de final de l'ESO, es duen a terme per l'orientador o l'orientadora. Amb esta finalitat, els centres disposaran de 18 hores lectives setmanals, que s'assignaran a l'esmentat especialista, sense perjuí de la resta de funcions i dedicació que reglamentàriament li assignen.

Article 6. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a l'atenció a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu

En tots els instituts i les seccions de 8 o més unitats d'Educació Secundària Obligatòria, per a l'atenció de l'alumnat amb una necessitat específica de suport educatiu o amb dificultats manifestes d'aprenentatge s'assigna un mestre d'Educació Especial: Pedagogia Terapèutica, la dedicació horària lectiva setmanal del qual serà de 18 hores, les quals han sigut comptabilitzades en el punt 5 de l'article 2 d'esta orde.

Article 7. Càlcul del professorat i definició de vacants

1. Totes les hores considerades en els articles anteriors són lectives.

2. El càlcul del professorat per a una secció o un institut d'Educació Secundària s'obtindrà si es dividix el nombre total d'hores lectives de cada centre entre 18.

3. El nombre de professors o professores resultant respon a les necessitats educatives derivades de l'aplicació dels criteris expressats anteriorment, i configura la plantilla tipus per a cada un dels models de centre que es descriuen en els annexos I i II.

4. No obstant això, quan un centre tinga un percentatge elevat d'alumnat amb especials dificultats per a assolir els objectius generals de l'Educació Secundària Obligatòria, l'administració educativa els dotarà dels recursos necessaris.

5. Una vegada determinat el total del professorat de cada centre, el criteri per a definir les vacants serà el següent:

a) La primera vacant de cada especialitat quedarà definida a partir de 12 hores lectives setmanals en els centres de fins a 8 unitats d'ESO; en la resta dels centres es definirà a partir de 15 hores lectives setmanals.

b) La segona i successives vacants de cada especialitat quedaran definides a partir de 12 hores lectives setmanals, sempre que s'hagen completat les 18 hores lectives setmanals de la vacant o les vacants anteriors.

CAPÍTOL 2

Centres que impartixen Formació Professional

Article 8. Criteris per a definir els models de plantilla de Formació Professional

1. A l'efecte de determinar la plantilla dels centres amb l'oferta de Formació Professional inicial, es considerarà com una unitat cada grup d'alumnes de cada un dels cursos que constituïxen un cicle formatiu i/o programa de qualificació professional inicial que tenen assignats, excepte els segons cursos d'aquells cicles formatius que només impartixen el mòdul de FCT, considerant que en el cas de cicles formatius la dita unitat haurà de disposar de la plantilla necessària per a permetre el desdoblament total o parcial d'aquells mòduls susceptibles de desdoblament, en funció del maneig de maquinària i ferramentes que requerisquen una atenció més personalitzada a l'alumne, més seguretat en el taller o laboratori o de la disponibilitat d'espais i de material, així com del contingut pràctic del mòdul.

Si per efectes d'increment de matrícula del cicle formatiu i/o programa de qualificació professional inicial el nombre de grups d'alumnes dels corresponents cursos és més d'un, es computaran els grups resultants a l'efecte de determinar la plantilla necessària del centre, i es consideraran com a grups també els de règim semipresencial o a distància.

2. En la distribució d'hores lectives del professorat s'atribuirà a cada especialitat docent del professorat el nombre d'hores que li corresponen en els distints mòduls professionals segons l'atribució docent que marquen els reials decrets 1635/1995, de 6 d'octubre, pel que s'adscriu el professorat dels cossos de professors d'Ensenyança Secundària i professors tècnics de Formació Professional a les especialitats pròpies de la Formació Professional específica i 777/1998, de 30 d'abril, pel qual es despleguen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional en l'àmbit del sistema educatiu,respecte als títols LOGSE i els que establisquen els reials decrets pels quals s'aproven els títols LOE i les normes que els despleguen.

3. En els cicles formatius en què el seu currículum establisca l'ensenyança d'idioma o idiomes estrangers, els centres docents podran oferir fins a un total de 3 hores setmanals, en funció de la disponibilitat del professorat, altres mòduls d'idioma estranger diferents dels inclosos en este currículum, adequats en cada cas al perfil professional del cicle. Estes hores seran incrementades a l'horari lectiu i tindran per a l'alumnat la consideració de matèria opcional.

Article 9. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de direcció

1. Per a la determinació de les plantilles es tindran en compte les hores lectives dedicades a la funció directiva d'acord amb el que disposa l'article 4 i s'incrementaran, si és el cas, tenint en compte el total d'unitats de cicles formatius i programes de qualificació professional inicial.

2. A l'efecte de comptabilitzar el nombre d'unitats, s'assimilaran les unitats de programes de qualificació professional inicial a les unitats d'ESO i les unitats de Formació Professional a les de Batxillerat.

3. En els centres docents en què s'impartisquen quatre o més cicles formatius corresponents a dos o més famílies professionals, s'incorporarà un cap d'estudis de Formació Professional que ordenarà la impartició de la Formació Professional i dirigirà els òrgans unipersonals i de coordinació de les ensenyances de Formació Professional, i disposarà per a exercir les esmentades funcions d'una dedicació horària de 14 hores setmanals en centres amb més de 12 grups i 10 hores setmanals en centres amb 12 grups o menys, que s'afegiran a les que corresponga per l'aplicació del que disposa l'apartat 1 d'este article.

Article 10. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de coordinació

En aquells centres docents amb menys de 4 cicles formatius hi ha d'haver un coordinador de cicles formatius, amb la finalitat de coordinar la realització del mòdul professional de Formació en Centres de Treball i la Relació amb l'Entorn Empresarial. Quan el centre docent dispose de 4 o més famílies professionals també tindrà un coordinador de cicles formatius amb la finalitat de col·laborar amb el cap d'estudis de Formació Professional i amb el departament de pràctiques en l'establiment de les relacions entre empresa i centre docent i en el desenrotllament de les pràctiques formatives. En ambdós supòsits el coordinador de cicles tindrà una dedicació horària de 3 hores setmanals.

Article 11. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de tutoria

1. Els tutors i les tutores de cada grup d'un cicle formatiu dedicaran una hora setmanal per a fer les tasques d'acció tutorial. Al seu torn, dedicaran 2 hores setmanals en primer curs i 4 hores en segon curs per a la preparació, el seguiment i l'avaluació del mòdul de Formació en Centres de Treball. Així mateix, dedicaran dos hores de caràcter complementari per a labors de coordinació.

2. Els tutors i les tutores de cada grup de primer nivell de programa de qualificació professional inicial dedicaran dos hores setmanals a les tasques d'acció tutorial. Així mateix, els tutors i les tutores de cada grup de segon nivell de programa de qualificació professional inicial dedicaran dos hores setmanals a les tasques d'acció tutorial.

Article 12. Criteris per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de direcció de departament i responsable de manteniment

1. Els centres que impartisquen cicles formatius de Formació Professional es dotaran amb els departaments didàctics de Família Professional, de Pràctiques Formatives, de Formació i Orientació Laboral i Economia, entre altres, segons es determina en este article.

2. En els centres docents amb oferta de Formació Professional es designarà un cap de departament de Família Professional per cada una de les famílies professionals que s'impartisquen amb una dedicació, dins de l'horari lectiu, de 3 hores setmanals. En aquells casos en què la complexitat del departament així ho aconselle, a causa d'una oferta molt diferenciada de cicles formatius en una família professional, la dedicació del cap de departament de família professional es podrà incrementar fins a 3 hores més (1 hora si hi ha 4 cicles formatius diferents de la mateixa família professional, 2 hores si hi ha 5 cicles formatius distints i 3 hores si hi ha 6 o més cicles).

3. En aquells centres docents en què la plantilla del centre tinga 15 hores setmanals de Formació i Orientació Laboral (FOL), incloent-hi les 3 hores de direcció de departament, existirà este departament.

4. En aquells centres docents en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals d'Economia, incloent-hi les 3 hores de direcció de departament, existirà este departament.

5. En aquells centres l'oferta dels quals siga, almenys, de 4 cicles formatius, hi haurà un cap de Departament de Pràctiques, que tindrà una dedicació de 3 hores setmanals per a l'exercici del càrrec. Si l'oferta del centre és de 8 o més cicles formatius, tindrà una dedicació de 5 hores setmanals.

6. Ha d'haver-hi un responsable de manteniment en cada família professional, que tindrà una dedicació horària de 2 hores setmanals quan en la dita família professional hi haja entre 1 i 3 cicles formatius distints, 3 hores setmanals en el cas de tindre entre 4 i 5 cicles formatius distints i 4 hores setmanals quan tinguen més de 5 cicles formatius distints.

Article 13. Alumnat per grup

1. Cada grup d'un cicle formatiu tindrà 30 alumnes com a màxim, i per a la constitució d'un grup es requerirà un mínim de 12 alumnes.

2. Els grups amb més de 18 alumnes poden ser susceptibles de desdoblament per a la impartició de determinats mòduls.

3. Anualment es publicarà per una resolució de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació la relació de mòduls i/o especialitats de professorat dels cicles formatius, la dedicació horària de la qual és susceptible de desdoblament, i s'incrementarà, si és necessari, la plantilla dels centres per a la seua impartició; si no hi ha cap publicació es mantindrà la relació publicada per última vegada.

Article 14. Càlcul del professorat i definició de vacants

1. Totes les hores considerades en els articles anteriors són lectives.

2. El càlcul del professorat s'obtindrà si es dividix el nombre total d'hores lectives de cada centre entre 18.

3. Una vegada determinat el total del professorat de cada centre, el criteri per a definir les vacants serà el següent:

a) Una vegada atribuïdes les hores curriculars i les de desdoblament, si és procedent, així com les corresponents a la direcció del departament de família professional i tutoria, es crearà la primera vacant a partir de 12 hores lectives setmanals en els centres de fins a 8 unitats de cicles formatius, i en la resta dels centres es definirà a partir de 15 hores setmanals.

b) La segona i successives vacants de cada especialitat quedaran definides a partir de 12 hores lectives setmanals, sempre que s'hagen completat les 18 hores lectives setmanals de la vacant o vacants anteriors.

4. En els centres en què hi haja programes de qualificació professional inicial s'incrementarà la plantilla, si és el cas, amb el professorat necessari per a impartir-los.

Article 15. Criteris específics per a determinar les hores lectives dedicades a les funcions de direcció en els centres integrats de Formació Professional

1. L'equip directiu dels centres integrats de Formació Professional disposarà del mateix nombre d'hores lectives setmanals que preveja la legislació vigent per al model d'IES amb nombre més gran d'unitats per a l'exercici de la funció directiva d'acord amb el que s'indica en l'article 4.1 d'esta norma.

2. En els centres integrats de Formació Professional de 16 o més unitats s'incorporarà a l'equip directiu el/la vicedirector/a, el/la qual tindrà una reducció mínima de 3 hores lectives setmanals. Esta assignació lectiva no suposa un increment de les hores previstes en l'apartat anterior.

3. En els centres integrats de Formació Professional en què s'impartisca la docència en més d'un torn (diürn o nocturn) i/o jornada (matí o vesprada), s'incrementarà l'equip directiu amb un segon cap d'estudis, a més del cap d'estudis que es puga correspondre en aplicació del que disposa l'article 9.3 d'esta norma, així com d'un viceadministrador/a.

La dedicació horària corresponent al nou cap d'estudis s'afegirà a la prevista en l'apartat 1 d'este article, i li correspondran 14 hores setmanals en centres amb més de 12 grups i 10 hores setmanals en centres amb 12 grups o menys.

La dedicació horària corresponent al nou viceadministrador/a s'afegirà a la prevista en l'apartat 1 d'este article, i li correspondran 3 hores setmanals de dedicació.

4. En els centres integrats de Formació Professional s'incorporarà a l'equip directiu el cap d'estudis de Formació Professional per a l'Ocupació, la dedicació horària del qual s'integrarà dins de les hores assignades a l'exercici de la funció directiva.

5. Els centres integrats de Formació Professional conservaran, a més, els òrgans unipersonals i les corresponents reduccions horàries que, si és el cas, hagen tingut amb anterioritat a la seua transformació de centres específics de Formació Professional a centres integrats de Formació Professional.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Facultat per a la interpretació i aplicació

S'autoritza les direccions generals competents segons la matèria per a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a la interpretació i l'aplicació del que establix esta orde.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Concurs de trasllats i processos selectius

A l'efecte de concurs de trasllats i de processos selectius convocats durant el curs 2010/2011, caldrà ajustar-se al que disposa esta orde, a excepció del que disposen els seus annexos I i II.

Segona. Mòduls susceptibles de desdoblament

Per al curs 2010/2011, els mòduls susceptibles de desdoblament són els arreplegats en l'annex V.

Tercera. Elaboració de plantilles

A l'efecte d'elaboració de les plantilles per a cada un dels models de centre durant el curs 2010/2011, caldrà ajustar-se al que disposa la present orde, a excepció del que disposen els seus annexos I i II.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa esta orde.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor i aplicabilitat

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i serà aplicable a partir del curs 2011/2012, sense perjuí del que disposen les disposicions transitòries.

València, 27 de desembre de 2010

El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web