Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 29/2010, de 30 de novembre de 2010, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es convoquen beques per a la realització de cursos d'idiomes en països de la Unió Europea, Eurocursos 2011.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6417 de 15.12.2010
Número identificador:  2010/13313
Referència Base de Dades:  013329/2010
 



ORDRE 29/2010, de 30 de novembre de 2010, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es convoquen beques per a la realització de cursos d'idiomes en països de la Unió Europea, Eurocursos 2011. [2010/13313]

La Generalitat, a través de l'Institut Valencià de la Joventut adscrit a la Conselleria de Benestar Social, considera prioritari fomentar el coneixement d'idiomes comunitaris entre els jóvens valencians, per a millorar la seua formació i inserció sociolaboral i en última instància, per a facilitar el seu desenvolupament integral possibilitant una immersió en la vida i la cultura d'un país de la Unió Europea.

Amb este objectiu, es convoquen beques per a l'aprenentatge d'anglés al Regne Unit i de francés a França, a disfrutar en l'estiu de 2011, a les que podran optar estudiants d'educació secundària postobligatòria que estudien anglés o francés en els seus respectius centres educatius.

El benefici econòmic de les beques consisteix en el fet que l'IVAJ és fa càrrec d'una part del cost dels cursos. Igual que en anteriors convocatòries, per a la gestió dels cursos s'ha optat per la contractació administrativa del servei, a càrrec del capítol II del Pressupost de Despeses. Com que es tracta d'un expedient de tramitació anticipada de la despesa, es condiciona la convocatòria a l'existència de crèdit adequat i suficient en el dit capítol per a atendre les beques concedides.

Per això, i en virtut de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i d'acord amb el que estableix l'article 47.11 del Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana,

ORDENE

Primer. Convocatòria

Convocar les beques per a la realització de cursos d'idiomes en països de la Unió Europea durant l'estiu de 2011 i aprovar les bases que regiran la dita convocatòria, que s'inclouen com a annex I, i també els models de sol·licitud i de renúncia, que figuren, respectivament, com a annexos II i III de la present ordre.

Segon. Financiació

L'eficàcia de la present convocatòria queda condicionada a l'existència, en el pressupost de l'Institut Valencià de la Joventut per a l'any 2011, de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes previstes, que es finançaran a càrrec del capítol II del Pressupost de Despeses de l'IVAJ per a 2011, fins a un màxim de 400.000€.

Tercer. Resolució

La Direcció General de l'IVAJ és l'òrgan competent per a la resolució d'esta convocatòria.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Comissió Europea

Les ajudes concedides mitjançant esta ordre no s'han de notificar a la Comissió Europea, ja que no reuneixen tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del TFUE atés que els beneficiaris finals de la subvenció són persones físiques.

Segona. Dades Personals

Les dades personals de les persones sol·licitants d'estes beques que s'obtinguen durant la instrucció del procediment s'inclouran en un fitxer automatitzat, en els termes i les condicions que recull la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i també el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la referida Llei Orgànica.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desenrotllament

S'autoritza a la Direcció General de l'Institut Valencià de la Joventut perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures i les instruccions necessàries per al desplegament i l'aplicació d'esta ordre.

Segona Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Tercera. Recursos

Contra esta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació en el DOCV, d'acord amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant de la Conselleria de Benestar Social, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'esta ordre, d'acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

València, 30 de novembre de 2010

La consellera de Benestar Social

ANGÉLICA SUCH RONDA

ANNEX I

Bases de la convocatòria

Primera. Convocatòria

1. Es convoquen les beques següents, amb una durada de quatre setmanes, per a la realització de cursos d'idiomes:

Idioma País Beques

Anglés Regne Unit Fins a 180

Francés França Fins a 20

El gaudi de les beques tindrà lloc, totalment o en la major part, durant el mes de juliol.

2. El programa oferit consistirà en:

2.1. Cursos de quatre setmanes de durada, impartits per professorat nadiu i titulat, amb 20 classes setmanals, sobretot pràctiques.

2.2. Realització d'activitats socioculturals i de caràcter esportiu. Estes activitats tindran com a finalitat afavorir el coneixement dels costums i les tradicions tant del país com de la regió, i fomentar la convivència amb la resta d'estudiants.

2.3. Estada en famílies nadiues, en règim de pensió completa.

2.4. Assegurança d'accidents i assistència sanitària durant el viatge i l'estada.

2.5. Desplaçaments entre les capitals de província de la Comunitat Valenciana i el lloc de destinació on es faça el curs.

2.6. Assistència durant el curs, proporcionada per personal bilingüe.

3. En acabar el curs, cada participant en rebrà un certificat de realització.

4. El programa no inclou diners de butxaca per a despeses personals ni allotjament en habitacions individuals.

5. Posat cas que algun dels cursos previstos no poguera dur-se a terme per causes no imputables a les persones becades, estes només tindran dret a la devolució de la quota que hagueren abonat.

Segona. Criteris d'admissió de les persones sol·licitants

1. Podrà sol·licitar les beques qui complisca els requisits següents:

1.1. Ser menor de 20 anys.

1.2. Residir a la Comunitat Valenciana.

1.3. Estar matriculat/ada, durant el curs acadèmic 2010/2011, en un centre escolar ubicat a la Comunitat Valenciana, fent per primera vegada algun dels cursos següents:

a) Segon de batxillerat

b) Segon curs de cicles formatius de grau mitjà

1.4. Estar cursant com a assignatura l'idioma o idiomes sol·licitats. Es considerarà complit el requisit, a este efecte, en aquells casos en què l'alumne haja sol·licitat i obtingut la convalidació de l'idioma en el curs actual.

Excepcionalment podran admetre's sol·licituds d'alumnes que no estiguen cursant l'idioma sol·licitat, sempre que s'acredite de forma fefaent la impossibilitat de cursar l'idioma al centre escolar per causes alienes a la persona sol·licitant.

1.5. Haver realitzat durant l'any acadèmic 2009/2010, el primer curs de batxillerat o del cicle formatiu de grau mitjà, complint els següents requisits:

a) Que el curs s'haja realitzat de forma completa, per primera i única vegada. No es considerarà complit el requisit en el cas que l'alumne haja canviat de modalitat d'estudis d'un mateix curs.

Si per circumstàncies excepcionals, degudament justificades, s'haguera deixat transcórrer algun any acadèmic sense accedir a un nou curs, este apartat s'exigirà respecte de l'últim curs realitzat.

b) Que les assignatures s'hagen aprovat en la seua totalitat.

c) Que la nota mitjana obtinguda en l'expedient acadèmic del curs 2009/2010 siga, com a mínim, «notable" o «set".

d) Que l'idioma sol·licitat s'haja estudiat durant el curs 2009/2010, i s'hi haja obtingut com a mínim la nota de «sobresalient" o «nou".

2. Les persones sol·licitants hauran de reunir tots els requisits fixats en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Tercera. Sol·licituds

1. Cada sol·licitant haurà de presentar, degudament emplenada i firmada, una única sol·licitud, d'acord amb el model que figura en l'annex II.

2. La sol·licitud també estarà a disposició de les persones interessades a les seus de l'IVAJ a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002), a Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, 2, 12005) i a València (carrer de l'Hospital, 2-baixos, 46001), i en l'adreça d'Internet: www.ivaj.es.

3. En la sol·licitud s'hauran d'indicar les opcions que interessen per ordre de preferència, sempre que es reunisquen els requisits exigits per a cada opció, i quedaran excloses les opcions que no s'assenyalen.

4. Haurà d'emplenar-se i firmar-se per tots els membres de la unitat familiar, l'autorització expressa que figura en l'apartat E de la sol·licitud, perquè l'IVAJ puga efectuar la comprovació de les seues dades d'identitat, a través del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat (Reial Decret 522/2006, de 28 d'abril) així com sol·licitar d'ofici, a l'Agència Estatal de l'administració Tributària, la informació fiscal corresponent a l'exercici 2009.

Si de la comprovació efectuada resultarà alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar totes les actuacions que resulten necessàries per a la seua verificació.

Si hi haguessen dificultats tècniques que impediren o dificultaren la cessió de les dades per part de l'administració Tributària, podrà requerir-se la presentació del certificat resum de la declaració anual del IRPF o el certificat d'imputacions, si s'escau, dels membres computables de la família

Es consideren membres de la unitat familiar el sol·licitant, el pare i la mare, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, els germans fadrins, menors de vint-i-cinc anys i que convisquen al domicili familiar a 31 de desembre de 2009, o els de més edat quan es tracte de persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, i també els ascendents dels pares que justifiquen la seua residència al mateix domicili que els anteriors en la dita data.

La unitat familiar de la qual forme part una dona embarassada està integrada per un o més membres addicionals des del moment de la fecundació, depenent del nombre de fills que espere. Si la mare gestant no forma part de la unitat familiar, s'entendrà que, pel fet d'estar embarassada, hi pertany als efectes que preveu esta ordre.

En el cas de sol·licitants que constituïsquen unitats familiars independents, també se'n consideren membres computables el cònjuge o, si s'escau, la persona a la qual s'estiga unit o unida per una relació anàloga, i també els fills, si n'hi havia.

En el cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, no es considerarà membre computable aquell dels dos que no convisca amb qui sol·licite la beca, sense perjuí que en la renda familiar s'incloga la seua contribució econòmica.

No obstant això, tindrà la consideració de membre computable, si s'escau, el nou cònjuge o persona unida per una relació anàloga, la renda del/de la qual s'inclourà dins del còmput de la renda familiar.

Quarta. Documentació

La persona sol·licitant haurà de presentar la documentació que corresponga de entre la que es relaciona a continuació:

1.Sol·licitud degudament omplida i firmada segons el model oficial que figura en l'annex II.

A l'hora d'omplir la sol·licitud haurà de tindre's en compte el que disposa l'apartat 4 de la base tercera d'esta convocatòria, no obstant això, si l'interessat o algun membre de la unitat familiar no prestara el seu consentiment per a efectuar les comprovacions de les dades d'identitat a través del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, d'acord amb el que establix el Reial Decret 522/2006, de 28 d'abril, haurà d'aportar la documentació següent:

a) En cas de ser de nacionalitat espanyola: document nacional d'identitat -DNI-. Si algun dels membres de la unitat familiar és menor de 14 anys i no disposa de DNI, aportarà fotocòpia confrontada dels fulls del llibre de família en què figuren el titular o titulars, i dels fulls en què estiguen registrats els menors de 14 anys.

b) En cas de ser ciutadans d'un estat membre de la Unió Europea o que forma part de l'Espai Econòmic Europeu: certificat d'inscripció en el Registre Central d'Estrangers o, si s'escau, certificat del dret a residir-hi amb caràcter permanent. En qualsevol dels dos casos, caldrà aportar el passaport o el DNI.

c) Els familiars dels assenyalats amb les lletres a) i b) anteriors, que no siguen al seu torn espanyols o ciutadans d'un estat membre de la Unió Europea o que forma part de l'Espai Econòmic Europeu: targeta de residència de familiar no comunitari de ciutadà de la Unió Europea, o, si s'escau, targeta de residència permanent de familiar de ciutadà de la Unió.

d) Les persones que no es troben en cap dels supòsits anteriors: targeta d'identificació d'estranger.

Tota la documentació que es presente haurà de ser vàlida i estar en vigor. Posat cas que hi haja algun document caducat, haurà de presentar-se còpia del document juntament amb el resguard d'haver-ne sol·licitat la renovació.

2. Certificat acreditatiu d'estar matriculat/da en el curs acadèmic 2010/2011 en algun dels cursos i centres assenyalats en la base segona, punt 1.3, en què s'especifique l'idioma o idiomes que es cursen. Este certificat serà expedit per la secretaria del centre escolar.

En cas de resultar aplicable l'excepció que disposa la base segona, punt 1.4, caldrà aportar certificat emés per la secretaria del centre escolar que acredite tal circumstància.

3. Certificat de les notes obtingudes en el curs acadèmic 2009/2010, expedit per la secretaria del centre en què es féu el dit curs.

Posat cas que la persona sol·licitant de la beca haja fet el curs 2009-2010 a l'estranger, haurà d'aportar:

a- Credencial de convalidació d'estudis expedida pel Ministeri d'Educació.

b- Certificat acadèmic del curs realitzat, en què consten les assignatures cursades, les qualificacions obtingudes i l'any acadèmic.

4. Si en l'autorització inclosa en l'apartat E de la sol·licitud figuren germans majors de vint-i-cinc anys que acrediten discapacitat física, psíquica o sensorial, o ascendents dels pares que convisquen al domicili familiar en data de 31 de desembre de 2009: document acreditatiu del grau de minusvalidesa en el primer cas i certificat d'empadronament acreditatiu de la convivència en la dita data, en ambdós casos.

5. Si en l'autorització inclosa en el apartat E de la sol·licitud apareix únicament un dels progenitors de la persona sol·licitant, haurà de justificar-se:

- En cas de separació legal o divorci, mitjançant una fotocòpia confrontada del document judicial que els acredite i, si s'escau, del conveni regulador aprovat.

- La viduïtat s'acreditarà mitjançant una fotocòpia confrontada del full del llibre de família en què aparega el registre de la dita circumstància.

- La resta de famílies monoparentals es justificaran mitjançant una fotocòpia confrontada dels fulls del llibre de família en què figuren el titular o titulars i els fills; a més d'això, haurà d'aportar-se un certificat d'empadronament que acredite la convivència de la unitat familiar en data de 31 de desembre de 2009.

6. En el cas de tutela o d'acolliment de menors, s'haurà d'aportar el document judicial o administratiu mitjançant el qual s'hagen acordat o autoritzat tals relacions, acompanyat, si s'escau, del corresponent escrit de formalització de la relació.

7. Per a la justificació de l'embaràs, haurà d'aportar-se certificat mèdic que l'acredite en el moment de la presentació de la sol·licitud.

8. Posat cas que la sol·licitud de beca siga formulada per persones que formen part de famílies de les quals l'administració Tributària no dispose de dades o en què els ingressos a acreditar procedisquen d'un país estranger, haurà d'aportar-se informació fefaent sobre la situació econòmica de renda i de patrimoni de la família.

9. Els menors emancipats o els majors d'edat que al·leguen vida independent respecte dels pares o tutors hauran d'acreditar fefaentment tal circumstància en data de 31 de desembre de 2009, i també els mitjans econòmics de què disposaven en la dita data.

Tots els documents a què es refereix esta base que aporten les persones sol·licitants, o la resta de membres de la unitat familiar, que hagen sigut expedits a l'estranger hauran d'ajustar-se als requisits següents:

a) Hauran de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents, d'acord amb l'ordenament jurídic del país de què es tracte.

b) Hauran de presentar-se legalitzats per via diplomàtica o, si s'escau, mitjançant la postil·la del Conveni de l'Haia. Este requisit no s'exigirà als documents expedits als estats membres de la Unió Europea o signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu per les autoritats competents dels dits estats.

c) Hauran d'anar acompanyats, si s'escau, de la corresponent traducció oficial al castellà.

Tota la documentació indicada en els apartats anteriors que no siga original, haurà de ser confrontada. En cas contrari, i després del previ requeriment d'esmena, de conformitat amb el que estableix la base sisena de la present ordre, es considerarà no presentada.

Cinquena. Presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds acabarà el dia 25 de gener de 2011. L'incompliment d'este termini determinarà la no-admissió de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds, adreçades a l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar-se al Registre General de l'IVAJ a València (carrer de l'Hospital, 11; 46001), als registres de les unitats territorials de l'IVAJ a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, 41; 03002) i a Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, 2; 12005), i en tots els llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent s'haurà de fer d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ siga datat i segellat abans de ser certificat. Posat cas que la sol·licitud no siga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, es considerarà data vàlida de presentació aquella en què tinga entrada al Registre de l'Institut Valencià de la Joventut.

Sisena. Esmenes

1. La instrucció del procediment correspondrà al Servei de Gestió i Planificació de Programes de l'Institut Valencià de la Joventut, el qual, en qualsevol moment, podrà demanar a la persona sol·licitant l'aportació addicional de tots els documents o dades aclaridores que es consideren necessaris per a l'examen de la sol·licitud presentada.

2. Quan les sol·licituds presentades dins del termini de la convocatòria no reunisquen els requisits exigits en la base segona o no aporten tota la documentació relacionada en la base quarta, es requerirà les persones interessades perquè, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el termini de deu dies, esmenen i presenten els documents sol·licitats; en cas contrari, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, després de la prèvia resolució, que s'haurà de dictar en els termes que preveu l'article 42 de la Llei esmentada.

3. Els documents sol·licitats -originals o còpies degudament confrontades- es podran presentar al Registre General de l'IVAJ a València (carrer de l'Hospital, 11; 46001), als registres de les unitats territorials de l'IVAJ a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, 41; 03002) i a Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, 2; 12005), i en tots els llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

4. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent es farà d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial Decret 1.829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ siga datat i segellat abans de ser certificat. Posat cas que la sol·licitud no siga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, es considerarà data vàlida de presentació aquella en què tinga entrada al Registre de l'Institut Valencià de la Joventut.

Setena. Exclusions i incompatibilitats

1. Quedaran desestimades les sol·licituds d'aquelles persones que no complisquen algun o alguns dels requisits inclosos en la base segona.

2. No podran accedir a estes beques les persones que hagen gaudit d'alguna beca d'idiomes a l'estranger concedida per la Generalitat o per altres administracions públiques. Ni tampoc aquelles persones que, havent obtinguda esta beca en anys anteriors, no hagen arribat a gaudir-la per incompliment de les obligacions establides en les bases de les diferents convocatòries.

3. Serà incompatible gaudir durant l'any 2011 d'una altra beca de semblants característiques a l'oferida en la present convocatòria. A tal efecte, l'Institut Valencià de la Joventut es reserva la facultat de contrastar les dades aportades per cada sol·licitant amb les que hi haja en poder de les administracions públiques.

4. Posat cas que es detectara, en qualsevol moment del procediment, falsedat en les dades de la persona sol·licitant o en la documentació aportada, es procedirà a la revocació de la beca. Si ja ha sigut gaudida, es podrà reclamar el reintegrament del cost real de la beca concedida, d'acord amb el que disposa la legislació vigent.

Huitena. Criteris objectius de valoració i barem

1. La puntuació de les sol·licituds s'obtindrà atenent els criteris de valoració de l'expedient acadèmic i de la situació socioeconòmica, a cada criteri li correspondrà un 50%, i la puntuació màxima possible serà de 20 punts.

2. La valoració de l'expedient acadèmic es farà aplicant a la nota mitjana del curs 2009/2010 la ponderació següent:

De 7 a 7,99 = 5 punts

De 8 a 8,99 = 7 punts

De 9 a 10 = 10 punts

3. La valoració econòmica s'obtindrà per agregació de les rendes de l'exercici 2009 de cada un dels membres computables de la unitat familiar que obtinga ingressos de qualsevol naturalesa, de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques i la resta de normativa vigent en matèria tributària. El càlcul dels ingressos es farà de la forma següent:

3.1. Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagen presentat declaració o sol·licitud de devolució per l'impost sobre la renda de les persones físiques, es sumarà la base imposable general a la base imposable de l'estalvi.

3.2. Per a la determinació de la renda dels membres computables que obtinguen ingressos propis i no hagen presentat declaració, per no estar-hi obligats, ni hagen sol·licitat devolució, es sumaran els ingressos íntegres obtinguts, minorats en la quantia corresponent a les despeses deduïbles del treball personal i en la quantia corresponent a la reducció per rendiments del treball (3.500 €) i per discapacitat de treballadors actius.

3.3. La puntuació s'obtindrà de dividir la renda familiar entre tots els membres de la família. D'acord amb la quantitat obtinguda a partir d'esta divisió, s'atorgarà la puntuació següent:

Fins a 6.500 € 10 punts

" 7.500 € 9 punts

" 8.500 € 8 punts

" 9.500 € 7 punts

" 10.500 € 6 punts

" 11.500 € 5 punts

" 12.500 € 4 punts

" 13.500 € 3 punts

" 14.500 € 2 punts

" 15.500 € 1 punt

3.4. La situació a valorar per a comptabilitzar la puntuació econòmica és la de l'exercici 2009, per la qual cosa no es tindrà en compte cap variació produïda després del 31 de desembre de 2009, tret del que disposa la base tercera 4 respecte de la dona embarassada.

4. Si s'hi produeixen empats, les beques s'adjudicaran d'acord amb els criteris següents, i per este ordre:

a) Que la beneficiària siga una dona gestant.

b) Haver obtingut major nota mitjana en el curs 2009/2010.

c) Haver obtingut major nota en l'idioma sol·licitat.

d) L'ordre alfabètic dels cognoms. La lletra d'inici a partir de la qual es comptarà per al desempat serà la que estableix la resolució de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a les proves selectives que es celebren durant l'any 2011 o, si no n'hi ha, la corresponent a l'any 2010.

Novena. Comissió avaluadora

1. La Direcció General de l'IVAJ nomenarà una comissió avaluadora per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds presentades, que estarà integrada per cinc persones al servei de la Generalitat, adscrites a l'IVAJ, entre les quals es designarà un/a president/a i un/a secretari/ària.

2. El règim jurídic que regularà la comissió avaluadora serà el que preveu per als òrgans col·legiats la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. La resolució per la qual es determine la composició nominal de la comissió avaluadora es publicarà en el DOCV.

4. La comissió avaluadora actuarà d'acord amb els criteris de valoració i de puntuació que preveuen les bases de la present convocatòria.

Desena. Adjudicació i publicació

1. Les beques s'adjudicaran per ordre de puntuació, obtinguda de conformitat amb el que s'indica en la base huitena. Els sol·licitants que, malgrat reunir tots els requisits, no hagueren obtingut beca, quedaran en llista d'espera en cada una de les opcions sol·licitades.

Les places que queden vacants per renúncies o per baixes s'oferiran, per rigorós ordre, a qui integre les llistes d'espera.

2. El termini màxim per a la resolució de la convocatòria i la corresponent notificació serà de tres mesos, comptadors a partir de la data de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Si transcorregut tal termini no s'hi haguera dictat resolució expressa, les persones interessades podran entendre la seua sol·licitud desestimada per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat..

3. L'adjudicació de les beques es farà per resolució del director general de l'IVAJ, que es publicarà en el DOCV als efectes que preveuen els articles 59.6 i 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Onzena. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones que resulten adjudicatàries d'alguna de les beques estaran obligades a:

a) Abonar la quantitat de 450 € en concepte de quota. En la resolució del director general de l'IVAJ per la qual s'adjudiquen les beques s'establirà el procediment i el termini de pagament. L'incompliment d'esta obligació, siga quina en siga la causa, implicarà la renúncia a la beca adjudicada.

b) Presentar la documentació i complir els tràmits previstos en la resolució d'adjudicació.

c) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de durada. La no realització de l'activitat, excepte en casos de força major, implicarà que el beneficiari s'haurà de fer càrrec de la gestió i de les despeses del viatge de tornada al seu domicili des del país de destinació.

d) Complir les lleis del país de destinació, i també les normes de l'organització al centre d'estudis, quant a horaris, assistència a classe i qualsevol altra norma relacionada amb la disciplina. En cas contrari i depenent de la gravetat dels fets, els beneficiaris podran ser expulsats del programa i l'IVAJ no se'n farà responsable del viatge de tornada ni els reembossarà cap quantitat per la part del programa no realitzat.

L'IVAJ no es farà responsable de les pernoctacions fora del lloc de residència durant el curs, de les eixides ni de les diverses activitats que les persones becades pogueren dur a terme per iniciativa pròpia o induïdes per una persona no autoritzada. Els danys que, en el desplegament d'actuacions particulars, pogueren causar-se a tercers, seran assumits per les persones responsables o, en el cas de jóvens menors d'edat, pels seus representants legals.

e) Comunicar a l'IVAJ la concessió d'una altra beca per a l'estudi d'idiomes, per part de qualsevol administració pública, en el termini de 10 dies comptadors a partir del moment en què tinga coneixement de la concessió.

f) Complir les obligacions específiques d'esta convocatòria i totes les que estiguen previstes per al règim de subvencions i ajudes públiques que siguen aplicables a la present ordre, de conformitat amb el que disposa el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana, i la resta de legislació concordant i d'aplicació.

2. L'incompliment de les obligacions assenyalades podrà donar lloc al procediment de reintegrament de les despeses ocasionades, consistents en l'import del preu del curs, exclosa la quantitat abonada en concepte de quota, d'acord amb el procediment instruït a l'efecte, en què es garantirà el dret a l'audiència de la persona interessada.

Dotzena. Modificacions, renúncies i devolucions

1. No s'admetran permutes ni cap altra variació de la beca adjudicada, excepte per als supòsits específicament regulats en esta ordre.

2. Per causes justificades, podrà autoritzar-se la incorporació o la tornada del curs en dates diferents de les generals, sempre que no supose més de quatre dies de variació. Les despeses originades seran a càrrec de la persona becada.

3. La renúncia a la beca adjudicada es produirà, de forma automàtica, si no es fa el pagament de la quota de 450 € en el termini que s'establisca en la resolució d'adjudicació, siga quina en siga la causa.

4. Una vegada abonada la quota, la renúncia a la beca haurà de presentar-se per escrit en el model que figura en l'annex III i, depenent de la causa i de la data de la renúncia, tindrà les conseqüències següents:

4.1. Procedirà la devolució de la quota abonada sempre que la renúncia a la beca es presente 15 dies, com a mínim, abans de la data d'eixida prevista.

4.2. Per als supòsits en què la renúncia es presente dins dels 15 dies anteriors a l'inici de l'activitat, no procedirà la devolució de la quota, excepte per causa de força major, malaltia greu o accident sobrevinguts a la persona becada o a un familiar fins al segon grau de consanguinitat, degudament justificats.

4.3. La no presentació al lloc, en la data i l'hora establides per a l'inici de l'activitat, sense comunicació prèvia a l'IVAJ, implicarà la renúncia a la beca adjudicada i suposarà l'incompliment de l'obligació de realitzar l'activitat objecte de la subvenció que estableix la base onzena, punt 1.c), tret de casos de força major degudament justificats.

4.4. La interrupció de l'activitat per part de la persona becada per causes justificades, però no cobertes per la pòlissa d'assegurança, suposarà que es faça càrrec personalment de les despeses que es pogueren ocasionar, com ara les de transport per tornada anticipada.

4.5. La renúncia voluntària una vegada iniciat el curs suposarà l'incompliment de l'obligació de realitzar l'activitat objecte de la subvenció que estableix la base onzena, punt 1.c).

5. En cas de renúncia durant la primera setmana del curs, l'IVAJ podrà substituir la vacant amb la persona que es trobe en el primer lloc de la llista d'espera de la destinació i l'idioma corresponents, la qual haurà de fer-se càrrec de la reserva, la gestió i el pagament del viatge d'anada al país de destinació, però estarà exempta del pagament de la quota.

Tretzena. Acceptació de les bases

La participació en la present convocatòria implica l'acceptació de les bases que la regulen.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web