Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de la Pobla de Vallbona. Licitació del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6585 de 11.08.2011
Número identificador:  2011/8713
Referència Base de Dades:  008902/2011
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Contractació administrativa, Plans d'Urbanisme
    Descriptors:
      Temàtics: contracte d'obres
      Descriptors toponímics: La Pobla de Vallbona



Licitació del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General. [2011/8713]

El Ple de l'Ajuntament, en la sessió del dia 2 d'agost de 2011, ha adoptat l'acord sobre l'aprovació de les bases particulars reguladores del concurs de programació de l'actuació integrada de part de l'illa de cases R9/314, sòl urbà extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona, i ha procedit a la seua publicació en compliment del que estableixen els articles 132 de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, Urbanística Valenciana, i 291 del Decret 67/2006, de 12 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.





Bases generals

Les que figuren com a annex al Decret 67/2006, de 12 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.

- Instrument urbanístic i àmbit

Pla General de la Pobla de Vallbona, aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme en la sessió del dia 2 de juliol del 2004.

- Àmbit objecte de programació

Illa de cases R.9/314, sòl urbà extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona.

- Acord municipal aprovació inici concurs

Ple de l'Ajuntament, en la sessió del dia 2 d'agost de 2011.



- Data remissió anunci al Diari Oficial de la Unió Europea

Dimecres, 3 d'agost de 2011.





Bases particulars reguladores de la gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R.9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona



I. Objecte i naturalesa del contracte

1. És objecte de les presents bases la selecció de l'alternativa tècnica i l'adjudicació de la condició d'urbanitzador del Programa d'Actuació Integrada en l'Àmbit de l'Illa de Cases R.9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona, d'acord amb aquestes bases i els plecs de prescripcions tècniques que en formen part i el Pla General d'Ordenació Urbana aprovat definitivament per la Comissió territorial d'Urbanisme en la sessió del dia 2 de juliol del 2004, publicat en el Butlletí Oficial de la Província número 100, de data 28 d'abril de 2006.



En el mateix Pla General es delimita l'illa de cases r.9/314, la qualificació de la qual és la de sòl urbà extensiu clau r.9.

Aquestes bases i els plecs de prescripcions i clàusules administratives particulars, amb els documents que preceptivament els integren, formaran part del contracte per al desplegament i execució del programa d'actuació integrada.

2. El contracte per al desplegament i execució del programa d'actuació integrada subscrit entre l'Ajuntament i l'urbanitzador seleccionat té la naturalesa de contracte administratiu especial i es regirà pel que estableix la normativa urbanística valenciana i pel que disposen les presents bases. En tot allò no previst en les disposicions anteriors serà aplicable la normativa vigent sobre el contracte de gestió de serveis públics prevista en la legislació contractual de les administracions públiques.



3. Seran aplicables les bases generals descrites en l'annex II del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial, la publicació de les quals es va realitzar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 5264, de 23 de maig de 2006.



II. Àmbit de l'actuació integrada

L'àmbit territorial sobre el qual s'executarà l'actuació integrada afecta parcialment l'illa de cases r.9/314, sòl urbà extensiu, parcel·les amb referència cadastral 9325622YJ0892N0001SS, 9325621YJ0892N0001ES i 9325620YJ0892N0001JS, així com el vial d'accés a aquestes perpendicular al carrer Enrique Granados.

L'àmbit de l'actuació s'integra per aquells terrenys que es beneficien de l'obertura i ampliació del vial projectat pel Pla General, perpendicular al carrer Enrique Granados, que donarà servei a les indicades parcel·les cadastrals.

La superfície total de l'àmbit és de 6.468,04 m² i els seus límits són els següents:

- Nord: terrenys exteriors a l'àmbit objecte de programació integrants de l'illa de cases r.9/314.

- Sud: terme municipal de Riba-roja de Túria.

- Est: terrenys exteriors a l'àmbit objecte de programació integrants de l'illa de cases r.9/314.

- Oest: terrenys exteriors a l'àmbit objecte de programació integrants de l'illa de cases r.9/314.

En l'annex I d'aquestes bases s'incorpora el pla de delimitació de l'àmbit objecte de programació.

No s'admetran variants quant a l'ampliació o disminució de l'àmbit territorial objecte de programació.

Als efectes assenyalats en l'article 131.2.g LUV, no es consideraran variants, i per tant seran admissibles, en tot cas, les modificacions de l'àmbit territorial que suposen mers retocs o ajustos de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries, o quan el terreny afegit, per la seua escassa dimensió, no siga tècnicament susceptible de programació autònoma.

No s'entendrà com a alternativa tècnica l'avanç de planejament que formule qui inste la iniciació del procediment de programació. En conseqüència, l'aspirant esmentat podrà presentar una alternativa tècnica, que no es considerarà variant del seu avanç de programació; tot això d'acord amb el que disposa l'article 309.4 del ROGTU.



III. Prescripcions tècniques

Les prescripcions tècniques que com a mínim hauran de respectar-se en els documents d'ordenació i gestió, la normativa que s'ha de desenvolupar, així com les referides al projecte de les obres d'urbanització exigibles, figuren en l'annex II d'aquestes bases.



IV. Terminis d'execució i compliment del contracte

1. Es fixen els següents terminis màxims per al desenvolupament del programa d'actuació integrada que podran ser millorats pels licitadors en la seua alternativa tècnica.

1. Presentació, si fóra necessari, d'un text refós del pla de reforma interior: dos mesos des de la notificació de l'acord d'adjudicació del programa en què es detallen les modificacions.

2. Presentació, si fóra necessari, d'un text refós del projecte d'urbanització: dos mesos des de la notificació de l'acord d'adjudicació del programa en què es detallen les modificacions.

3. Acreditació davant de l'Ajuntament de la pràctica de les notificacions als propietaris afectats per a elecció de la modalitat de retribució: dos mesos abans de l'exposició al públic del projecte de reparcel·lació.



4. Projecte de reparcel·lació:

4.1. Exposició al públic: tres mesos des de la finalització del termini concedit als propietaris per a l'opció per la modalitat de retribució. La concessió del dit termini no serà necessària en el cas que la retribució de l'urbanitzador s'articule mitjançant la modalitat de pagament en metàl·lic, i en aquest cas el projecte de reparcel·lació podrà ser sotmés a informació pública junt amb l'alternativa tècnica de programa.



4.2. Presentació de textos refosos del projecte de reparcel·lació en el cas d'haver-se imposat modificacions en la seua aprovació: dos mesos des de la notificació a l'urbanitzador de l'acord d'aprovació del projecte.

4.3. Elevació a document públic: un mes a comptar des del moment en què l'acord d'aprovació siga ferm en via administrativa.



4.4. Presentació en el Registre de la Propietat: als cinc dies hàbils des de l'elevació a document públic.

5. Obres d'urbanització:

5.1. Subscripció de l'acta de comprovació del replantejament i inici de les obres: un mes des de la notificació a l'urbanitzador de l'aprovació del projecte de reparcel·lació.

5.2. Terminis parcials (si es preveuen en el plec de prescripcions tècniques)

5.3. Termini màxim per a execució del programa: 18 mesos. Al seu torn, les obres d'urbanització hauran de concloure's en el termini màxim de 12 mesos a comptar des de la data de l'acta de comprovació del replantejament.

5.4. Expedició del certificat final d'obres: d'acord amb el projecte d'obres, no s'expedirà en un termini superior als dotze mesos des del seu inici.

6. Edificació dels solars: els programes preveuran l'edificació dels solars resultants de manera justificada amb les condicions d'absorció del mercat immobiliari, amb un termini màxim de quatre anys, determinant-se la seqüència i prioritat de l'execució, en dues fases bianuals, en aplicació de l'article 125.6 de la Llei Urbanística Valenciana.



7. L'incompliment dels terminis serà sancionat segons el que estableixen les presents bases.

8. L'urbanitzador està obligat a complir els terminis fixats en la Llei Urbanística Valenciana, en les presents bases particulars i en el contracte que subscriga amb l'Ajuntament.

En cas d'incompliment dels terminis esmentats caldrà ajustar-se al que disposa l'article 143 LUV

No obstant això, l'Ajuntament de la Pobla de Vallbona, a sol·licitud de l'urbanitzador i per causa justificada, podrà concedir pròrrogues en el termini previst per a l'execució de les obres o per a la presentació de projectes i per la meitat del termini principal previst, sempre que això permeta una més adequada conclusió de l'actuació programada.



V. Capacitat per a contractar

Estan capacitats per a participar en el concurs de programació les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres que, no estant afectades per cap de les circumstàncies que enumera l'article 49 de la Llei de Contractes del Sector Públic com a prohibitives per a contractar, tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats, i reunisquen les condicions de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles en les presents bases.

L'administració podrà contractar amb unions d'empreses que es constituïsquen temporalment a aquest efecte (sense que siga necessària la formalització d'aquestes en escriptures públiques fins que s'haja efectuat l'adjudicació), les quals respondran solidàriament davant de l'administració i davant de la qual nomenaran un representant o apoderat únic.



VI. Tipus de licitació

D'acord amb el que estableix l'article 140.1 de la Llei Urbanística Valenciana i l'article 286.h ROGTU, s'estableix com a preu cert de licitació -exclòs l'impost sobre el valor afegit- que tindrà caràcter de màxim i que servirà de base per al càlcul de les garanties regulades en la base següent, la quantitat de dos-cents seixanta mil euros (260.000,00 €).

Repercussió càrregues/m²t amb base en el preu de licitació:



Preu licitació Edif. sector (m2t) Càrregues/m2t

260.000 euros 1.438,27 180,77 euros



VII. Règim de les garanties

D'acord amb el que preveu la normativa urbanística valenciana, aquestes bases particulars necessiten les especialitats següents:

1. Garantia provisional.

La garantia provisional serà de cinc mil dos-cents euros (5.200,00 €), equivalent al 2% de l'estimació aproximada de les càrregues d'urbanització (amb el detall que figura en la següent taula), i es podrà constituir en qualsevol de les formes previstes en la legislació contractual.



















Preu licitació % garantia provisional Import fiança

260.000 euros 2,00% 5.200.000 euros



2. Garantia definitiva

La garantia definitiva que, quant a la seua forma de constitució i efectes es regirà pel que establix la Llei de Contractes del Sector Públic, es fixa en el 12,50% del valor de les càrregues d'urbanització previstes en el programa, IVA no inclòs d'acord amb el que preveu l'article 140 LUV quantificada en la quantitat de trenta-dos el meu cinc-cents euros (32.500,00 €).



Preu licitació % garantia definitiva Import fiança

260.000 euros 12.50% 32.500.000 euros



En el supòsit d'adjudicació a un urbanitzador el pressupost d'urbanització del qual haguera estat incurs inicialment en presumpció de temeritat, la garantia definitiva serà del 20% del valor de les càrregues d'urbanització.

Es consideraran, en principi, desproporcionades o temeràries les ofertes que es troben en els supòsits que regula la legislació estatal de contractes



3. Garanties complementàries

3.1. S'estableixen les següents garanties complementàries:

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 4 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 2%.

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 5 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 4%.

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 6 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 6%.

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 7 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 8%.

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 8 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 10%.

- Si l'oferta seleccionada es desvia a la baixa de la que es definisca com a oferta mitjana en 9 punts del llindar a partir de qual les ofertes es consideren com a baixes temeràries, es prestarà garantia complementària del 12%.

3.2. La constitució de les garanties complementàries, quan pertoca, haurà d'acreditar-se junt amb la garantia definitiva. L'incompliment d'aquest requisit, per causa imputable a l'adjudicatari, donarà lloc a la resolució del contracte.



VIII. Documentació

1. Lloc i termini de presentació. La documentació es presentarà en el Registre General de l'Ajuntament, sense perjudici de la tramitació administrativa que haja d'efectuar-se a través de la notaria amb competència territorial en aquest municipi.

Serà aplicable el que disposa l'article 293.1 ROGTU, no establint-se especialitat quant al termini, atés que es tracta d'un programa d'escassa dificultat tècnica.

Per tant, el termini d'informació pública dels documents assenyalats en les lletres a), f) i, si és procedent, k) de l'article 126 de la Llei Urbanística Valenciana, haurà d'iniciar-se dins dels tres mesos a què es refereix l'article 133.3 d'aqueixa llei. Amb anterioritat al transcurs del dit termini de tres mesos des de l'enviament de l'anunci de concurs al Diari Oficial de la Unió Europea, haurà d'haver-se complit totes les formalitats pròpies de la informació al públic i, en particular, hauran d'haver-se remés totes les publicacions i tots els avisos.

Termini: tres mesos (3) mesos.

Quan l'últim dia coincidisca en dissabte, diumenge o festiu, s'entendrà prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.

2. Contingut. Les proposicions s'ajustaran al que preveu l'article 302 ROGTU, amb les especialitats següents:

Sobre número 1, expressarà la inscripció de: Documentació administrativa per a concórrer al concurs de programació per gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R.9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona, i contindrà la documentació indicada en els articles 121, 122 i 123 LUV, degudament foliada i precedida, en full independent, d'una relació numerada dels documents que la integren, i que en resum serà:



• Documents que acrediten la capacitat i personalitat jurídica del concursant i la representació, si és el cas, del firmant de la proposició de conformitat amb la legislació contractual.

• Declaració responsable de no trobar-se sotmés a cap de les prohibicions per a contractar establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, incloent expressament la circumstància de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.



• Documents acreditatius de la solvència econòmica i financera del concursant de conformitat amb la legislació de contractes del sector públic.

• Documents acreditatius de la solvència tècnica i professional del concursant. Respecte d'això, l'adjudicatari estarà obligat a assignar, per a l'execució dels treballs a què es refereix el present plec, a la direcció tècnica de les obres i, si és el cas, a la coordinació de la seguretat i salut de l'execució de les obres d'urbanització, els facultatius el nom dels quals figure en la seua oferta, amb la dedicació definida en aquesta. Per consegüent, durant la vigència del contracte, el personal assignat a aquest amb dedicació completa, no podrà intervindre en un altre treball. Igualment, l'adjudicatari no podrà substituir el personal facultatiu establit en la seua oferta sense expressa autorització de l'Ajuntament



• Resguard acreditatiu de la constitució de la garantia provisional.



• En cas de concursants estrangers: submissió a la jurisdicció dels tribunals espanyols.

• Declaració jurada o acta notarial acreditativa d'haver-se practicat els avisos previstos en articles 292 i 293 ROGTU.

• Acta notarial acreditativa del sotmetiment a informació pública de la documentació tècnica integrant del programa.

La documentació que acredite la personalitat jurídica, la capacitat i la solvència tècnica i econòmica de l'aspirant, en els termes dels articles 122 i 123 LUV, es presentarà en un sobre tancat i segellat i contindrà justificació documental dels punts esmentats en l'article 133.1, lletres a), b), c), d), e) i f) de la LUV.

Sobre número 2, denominat Alternativa tècnica per a concórrer al concurs de programació per gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R.9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona, s'ajustarà al que estableixen els articles 126 LUV i 307 i següents ROGTU.

L'alternativa tècnica es compon dels següents dos blocs documentals, classificats en funció de la seua presentació en sobre obert o tancat.

2.1. Documentació tècnica, integrada per aquella part de l'alternativa tècnica que és objecte d'informació pública i que és objecte de presentació en sobre obert:

- Instrument de planejament que adjunte a l'alternativa tècnica (pla de reforma interior).

- Projecte d'urbanització.

- Projectes específics d'instal·lacions.

- Estudi de seguretat i salut.

- Estudi de paisatge.

- Estudi acústic.

- Qualssevol altres documents tècnics que foren necessaris.

2.2. Memòria de programa integrada per aquella part de l'alternativa tècnica que no és objecte d'informació pública i que és objecte de presentació en sobre tancat:

a) Identificació de l'actuació integrada i dels seus paràmetres urbanístics essencials.

b) Existència o no d'agrupació d'interés urbanístic i, si és el cas, estatuts i acords socials d'aquesta.

c) Terminis màxims, totals i parcials, que es proposen per al desenvolupament de l'actuació integrada, distingint les fases següents:

• Fase administrativa prèvia, que comprén, com a mínim, la presentació de textos refosos dels documents integrants del programa; l'inici del procediment de pública concurrència per a la selecció de l'empresari constructor; la pràctica de les notificacions als propietaris perquè puguen optar per la modalitat de retribució de les quotes urbanístiques; l'exposició al públic del projecte de reparcel·lació, etc.



• Fase d'execució material de les obres d'urbanització: data de l'acta de replantejament i d'inici i finalització de les obres d'urbanització.



• Sol·licitud de llicència d'edificació dels solars resultants.

d) Objectius complementaris que es proposen, incloent una valoració del seu cost econòmic, que haurà de ser assumit íntegrament pel concursant a costa seua exclusivament, sense possibilitat de transferir-lo als propietaris. Si l'objectiu complementari fóra una edificació simultània a la urbanització, adjuntarà un avantprojecte d'edificació.



Sobre número 3, denominat Proposició juridicoeconòmica per a concórrer al concurs de programació per gestió indirecta del Programa d'Actuació Integrada de Part de l'Illa de Cases R.9/314, Sòl Urbà Extensiu del Pla General de la Pobla de Vallbona, es presentarà en plica tancada i s'ajustarà al que estableixen els articles 127 LUV i 302 ROGTU, redactada d'acord amb el model que s'insereix a continuació:





(Nom i cognoms) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . major d'edat, veí/ïna d. . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., amb domicili a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., titular del DNI núm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . expedit amb data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., en nom propi (o en representació d . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . amb domicili a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., conforme acredite amb poder validat), assabentat/ada del concurs tramitat per a la gestió indirecta del programa d'actuació integrada per al desenvolupament d ………. (indiqueu l'àmbit de l'actuació) i l'adquisició de la condició d'urbanitzador, em compromet a assumir el compliment del contracte esmentat per la quantitat d.......................................... a què ascendeixen les càrregues del programa, segons el pressupost detallat i desglossat que a continuació adjunte en els termes dels articles 302 a 306 del ROGTU.



Lloc, data, firma i segell.



IX. Vigència de les ofertes

Durant el termini màxim fixat en la Llei Urbanística Valenciana i en el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, el licitador aspirant a urbanitzador queda obligat al manteniment de l'oferta que presenta.

Transcorregut el dit termini, i independentment del nombre de proposicions presentades, el concursant tindrà dret a retirar la seua proposició i a la devolució de les garanties provisionals.



X. Mesa de programació

La mesa de programació, d'acord amb el que establix l'article 299 ROGTU, estarà integrada de la manera següent:

- President, que ho serà l'alcalde o membre de la corporació en qui delegue.

- El regidor delegat d'Urbanisme o el regidor d'Obres Públiques.



- El secretari de l'Ajuntament, que actuarà com a vocal i com a secretari de la mesa, sense perjudici que puga acordar-se que la secretaria l'assumisca qualsevol altre membre tècnic de la mesa.

- L'interventor municipal.

- L'arquitecte municipal

- L'enginyer tècnic d'obres públiques.

- L'enginyer tècnic industrial.

- El vicesecretari.



XI. Qualificació de la documentació general

En el termini dels tres dies hàbils següents a la finalització del termini per a presentar la documentació es constituirà la mesa de programació en la forma prevista en la clàusula anterior a l'efecte de procedir a la qualificació de la documentació presentada pels aspirants a urbanitzador. Si el còmput d'aquest termini finalitza en dissabte s'entendrà prorrogat al dilluns immediat següent.

Per a això, caldrà ajustar-se al que disposen els articles 121 LUV i 310 i 311 ROGTU, tant pel que fa a la qualificació de la documentació, com a la resolució de l'incident d'exclusió de licitadors.



XII. Valoració de l'alternativa tècnica

1. Finalitzat l'acte de qualificació de la documentació i una vegada ferms en la via administrativa els incidents d'exclusió que hagueren pogut plantejar-se, tot seguit la mesa procedirà a l'obertura dels sobres tancats (número 2) que contenen l'alternativa tècnica.

Es procedirà en la forma establida en els articles 135 i 137.1 LUV, i 312.2.b ROGTU.

2. La valoració total que l'alternativa tècnica té en el concurs serà d'un 65 per 100, distribuïts en els següents criteris de puntuació:



A) Qualitat tècnica de l'ordenació proposada: 50 per 100 de la valoració de l'alternativa tècnica. Per a la valoració d'aquest criteri es tindran en compte les circumstàncies següents:

· Disseny viari: respecte al vial d'accés a l'illa de cases r.9/314, perpendicular al carrer Enrique Granados, es valorarà un disseny que propose la seua ampliació, des dels cinc metres d'amplària que preveu el Pla General, fins als deu metres, ja que es considera que l'amplària actual és clarament insuficient per a mantindre unes adequades condicions de circulació de vehicles i trànsit de vianants en condicions de seguretat.

· Regularització: l'edificació existent en la parcel·la amb referència cadastral 9325621YJ0892N0001ES es troba fora d'ordenació, ja que la parcel·la que l'alberga disposa d'una façana de poc més de cinc metres de longitud, incomplint el que disposa l'article 50, lletra b) de les Normes d'ordenació detallada del Pla General, que per al sòl urbà extensiu estableix una longitud mínima de façana de 15 metres.



Per això, l'ordenació que s'incloga en l'alternativa tècnica regularitzarà la dita parcel·la cadastral assignant-li un front de façana d'almenys 15 metres.

B) La resolució adequada de la integració de l'actuació en el seu entorn.

S'entén per integració aquelles solucions de connexió global de l'àmbit a tot tipus d'infraestructures generals existents o previstes que atenguen millor les necessitats que l'àmbit nou demandarà o generarà. Les qüestions referents a la integració en l'entorn dels nous espais, localització d'usos i la seua distribució ja s'entenen incloses en l'apartat a).

C) La millor estructuració de dotacions públiques i d'espais lliures.

Es valorarà, principalment, el disseny i ubicació de les parcel·les dotacionals públiques en llocs que en permeten un millor aprofitament i gaudi d'acord amb la seua destinació pública, evitant la seua localització en zones residuals, d'escàs valor, així com facilitant la seua integració amb la resta d'elements dotacionals situats en els seus voltants o l'execució dels quals es preveja en altres sectors limítrofs.

Els criteris establits en els apartats b) i c) anteriors representaran en conjunt un 20 per 100 de la valoració de l'alternativa tècnica.



D) La qualitat tècnica de les solucions proposades per a la urbanització. Aquest criteri representarà un 10 per 100. De la valoració de l'alternativa tècnica.

E) Nombre, disseny, ubicació i qualitat dels habitatges sotmesos a algun règim de protecció que es comprometa a promoure l'urbanitzador. Aquest criteri representarà un 5 per 100 de la valoració de l'alternativa tècnica.

F) Inversió en programes de restauració paisatgística o d'imatge urbana dins de l'àmbit del programa, com a objectius complementaris d'aquest, d'acord amb les directrius establides en els articles 30 a 35 de la Llei 4/2004, de 30 de juny, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge. Aquest criteri representarà un 5 per 100 del valor total de l'alternativa tècnica.

G) Termini d'execució del programa d'actuació integrada. Aquest criteri representarà un 4 per 100 del valor total de l'alternativa tècnica.



H) Compromís d'edificació simultània a la urbanització dels solars resultants de l'actuació per damunt d'un mínim legalment exigible. Aquest criteri representarà un 2 per 100 del valor total de l'alternativa tècnica.

I) Compromisos addicionals assumits voluntàriament i a càrrec seu per l'urbanitzador. Aquest criteri representarà un 1 per 100 del valor total de l'alternativa tècnica.

J) Mitjans per al control de cada una de les prestacions que constitueixen l'objecte del programa. Aquest criteri representarà un 3 per 100 del valor total de l'alternativa tècnica.



XIII. Valoració de la proposició juridicoeconòmica

1. Dins dels deu dies següents a la resolució indicada en l'article 314.5, es procedirà a l'obertura de les proposicions juridicoeconòmiques en acte públic presidit pel secretari, qui n'estendrà una acta. La data de l'acte d'obertura de pliques es notificarà als aspirants a urbanitzador i s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.



Només es procedirà a l'obertura dels sobres número 3, que contenen la proposició juridicoeconòmica, d'aquelles alternatives que hagen superat el llindar mínim de puntuació previst en la clàusula anterior.



S'actuarà en la forma establida en els articles 135 i 137.1 LUV i 313 ROGTU.

2. La valoració total que la proposició juridicoeconòmica té en el concurs serà d'un 35 per 100, distribuïts en els següents criteris de puntuació:

a) Menor import respecte de referències de quadres de preus de pràctica usual de les càrregues d'urbanització, expressat en euros per metre quadrat d'edificabilitat. Aquest criteri representarà un 35 per 100 de la valoració de la proposició juridicoeconòmica.

Totes les propostes s'avaluen amb la puntuació obtinguda mitjançant l'expressió següent:

PJE = 35 x preu oferta més econòmica

Preu de l'oferta que es puntua

b) La valoració dels terrenys a l'efecte de fixar el coeficient de canvi per al pagament en espècie. Aquest criteri representarà un 30 per 100 de la valoració de la proposició juridicoeconòmica

Totes les propostes s'avaluen amb la puntuació obtinguda mitjançant l'expressió següent:

PJE = 30 x preu oferta més econòmica

Preu de l'oferta que es puntua

c) La major proporció de terrenys propis o d'associats que hagen de quedar afectes amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa. Aquest criteri representarà un 35 per 100 de la valoració de la proposició juridicoeconòmica.

Totes les propostes s'avaluen amb la puntuació obtinguda mitjançant l'expressió següent:

PJE = 35 x preu oferta més econòmica

Preu de l'oferta que es puntua

c) Compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides voluntàriament i a costa seua per l'urbanitzador. Aquest criteri suposarà un 10 per 100 del valor total de la proposició juridicoeconòmica.

En el supòsit d'ofertes desproporcionades caldrà ajustar-se al que disposa la legislació contractual.



XIV. Adjudicació del programa

Conclòs el tràmit d'acceptació de les modificacions proposades pels informes tècnics a l'alternativa tècnica i a la proposició juridicoeconòmica, la mesa de programació elevarà al Ple la proposta d'adjudicació, el qual resoldrà l'adjudicació del programa.

La proposta d'adjudicació feta per la mesa de programació no crearà cap dret en favor del licitador proposat enfront de l'administració, mentre no se li haja adjudicat el programa.

L'acord d'adjudicació del programa haurà d'adoptar-se en un termini no superior als 2 mesos des de l'obertura de les proposicions juridicoeconòmiques.

L'adjudicació s'efectuarà en la forma prevista en l'article 137 LUV.



XV. Formalització del contracte

L'administració i l'urbanitzador hauran de formalitzar el contracte per a l'execució del programa d'actuació integrada en un document administratiu, dins del mes següent a la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa, el qual constituirà títol suficient per a accedir a qualsevol registre. No obstant això, el dit contracte administratiu podrà elevar-se a escriptura pública a petició de l'urbanitzador i a costa seua.

L'urbanitzador, a més del contracte, haurà de firmar aquestes bases particulars i tots els seus annexos, que quedaran incorporades al seu contingut.

Regirà per a la formalització del contracte el que disposa l'article 331 ROGTU.



XVI. Despeses a càrrec de l'urbanitzador

Seran a compte de l'adjudicatari les despeses següents:

a) Les de publicació de qualsevol anunci que genere l'expedient per a l'aprovació del programa d'actuació integrada i per a la seua adjudicació, sempre que la seua inserció en els butlletins oficials o en periòdics d'àmplia circulació ocasione una despesa a l'Ajuntament. Les despeses dels anuncis de licitació s'abonaran en el mateix moment en què es deposite la garantia definitiva. Les despeses dels restants anuncis que resulten onerosos a l'administració s'abonaran a mesura que es vagen coneixent. Aquestes despeses s'inclouran dins de les despeses de gestió com a càrregues del programa

b) Les despeses corresponents a l'assistència tècnica externa, en la forma en què es disposa a continuació es consideren càrregues d'urbanització que tots els propietaris han de retribuir en comú a l'urbanitzador

c) Els tributs estatals, municipals i regionals derivats del contracte.



d) Les d'elevació a escriptura pública del contracte d'adjudicació, si així ho sol·licitara el contractista.

e) Taxes i cànons d'empreses subministradores i/o municipals.

Pel que fa a l'abonament de les despeses dels honoraris per l'assistència tècnica i jurídica externa relatius a tota l'execució del programa, que es xifra en l'1% de les despeses de gestió de l'urbanitzador, s'abonaran:

- Un 25% junt amb el depòsit de la garantia definitiva, que s'elevaran al 50% en el cas que no es requerisca l'aprovació del programa per l'òrgan competent de la comunitat autònoma.

- Un 25% amb caràcter previ a l'aprovació del projecte d'urbanització.

- La resta coincidint amb l'últim certificat d'obra. Per a la quantificació de la quantitat pendent d'abonar en aquest últim termini es realitzarà una liquidació definitiva per a procedir al seu recàlcul en el cas que les despeses foren superiors a l'1% de les despeses de gestió de l'urbanitzador inicialment previstes.



XVII. Retaxació de càrregues

L'import màxim de les càrregues d'urbanització derivades de l'execució del programa d'actuació integrada serà el previst en la proposició juridicoeconòmica que resulte adjudicada.

Només serà possible una retaxació de càrregues en els supòsits expressament previstos en la legislació urbanística valenciana vigent, i pel procediment expressament regulat per a tal finalitat.

En el cas que opere la retaxació per transcurs de dos anys des de la presentació de la proposició juridicoeconòmica sense que s'haja iniciat el programa per motius no imputables a l'urbanitzador, la revisió de preus tindrà lloc automàticament, amb aplicació del que disposa l'article 78 de la Llei de Contractes del Sector Públic.



XVIII. Execució del contracte

1. L'execució del contracte començarà a computar-se a partir de l'endemà de la seua firma conforme amb les seues clàusules i amb les instruccions que hi done l'administració, i es realitzarà a risc i ventura de l'urbanitzador, el qual no tindrà dret a indemnitzacions per causa de pèrdues, avaries o perjudicis ocasionats en les obres d'urbanització, excepte en els casos de força major previstos en l'article 214 de la Llei de Contractes del Sector Públic i sempre que no hi haja una actuació imprudent per la seua banda. El que s'ha dit adés s'entén sense perjudici del que disposen les presents bases i la normativa urbanística valenciana respecte a la retaxació de càrregues.

L'urbanitzador serà responsable de la qualitat dels treballs que desenvolupe i de les prestacions i serveis realitzats d'acord amb el que preveuen els articles 281 i següents de la Llei de Contractes del Sector Públic.

Tractant-se d'un contracte el pressupost d'execució de les obres d'urbanització del qual no supera els 5.278.000 €, l'urbanitzador, no serà necessària la selecció d'empresari constructor.

2. La recepció es realitzarà d'acord amb el que preveu l'article 218 de la Llei de Contractes del Sector Públic i concordants.



XIX. Cessió de la condició d'urbanitzador

Caldrà ajustar-se al que disposen els articles 141 de la LUV i 333-334 del ROGTU.

En tot cas la cessió, ja siga total o parcial, requerirà d'autorització expressa del Ple de l'Ajuntament.



XX. Responsabilitat de l'urbanitzador pels danys causats a tercers durant l'execució del programa

L'urbanitzador serà responsable, durant l'execució de les obres d'urbanització, de tots els danys i perjudicis que es puguen ocasionar a qualsevol persona, propietat o servei, públic o privat, com a conseqüència dels actes, omissions o negligències del personal a càrrec seu o a càrrec de l'empresari constructor, o d'una deficient organització, protecció o senyalització de les obres.



XXI. Responsabilitat de l'urbanitzador per vicis ocults

L'urbanitzador respondrà durant un any per a l'obra vista i durant tres anys per a les instal·lacions ocultes següents a la data de la recepció definitiva de les obres d'urbanització, dels danys i perjudicis ocasionats per ruïna d'aquestes motivada per vicis ocults en la construcció, a causa de l'incompliment del contracte.



XXII. Penalitats a l'urbanitzador per incompliment dels terminis d'execució del contracte

1. L'incompliment, per causa imputable a l'urbanitzador, dels terminis màxims totals i parcials fixats en aquestes bases particulars de programació i en el contracte, quan es referisquen a actuacions pròpies de la fase administrativa prèvia, incloent l'incompliment de qualsevol requeriment que l'Ajuntament efectue en el desplegament i execució del programa, comportarà l'aplicació d'una penalitat per import de l'1 per 1.000 per dia natural de demora aplicat sobre la suma del benefici empresarial i les despeses de gestió de l'urbanitzador, inclòs el cost de redacció i direcció dels projectes tècnics.

2. L'incompliment, per causa imputable a l'urbanitzador, dels terminis màxims totals i parcials fixats en aquestes bases particulars de programació i en el contracte, quan es referisquen a actuacions pròpies de la fase d'execució material de les obres d'urbanització, la imposició d'una penalitat diària de 0,20 euros per cada 1.000,00 euros del preu del contracte, segons el que preveu l'article 196 de la Llei de Contractes del Sector Públic. Aquest import s'aplicarà sobre el preu del contracte, entenent per tal l'import de les càrregues d'urbanització del programa (CU) fixades en l'acord d'aprovació i adjudicació d'aquest, exclosa l'estimació preliminar de les indemnitzacions i la resta de despeses variables a què es refereix l'article 308 del ROGTU i incrementades amb el 16% d'IVA.

Cada vegada que les penalitats per demora aconsegueixen un múltiple del 5% de les càrregues d'urbanització, l'òrgan de contractació estarà facultat per a optar entre la resolució d'aquell o acordar-ne la continuïtat de l'execució amb la imposició de noves penalitats.

3. La demora injustificada durant la realització i acabament de les obres, excepte les pròrrogues que pertoquen, serà objecte d'anàlogues penalitats a les previstes en la legislació general de contractació administrativa relativa al contracte d'obres.



XXIII. Resolució de l'adjudicació del programa

Per a la resolució de l'adjudicació del programa caldrà ajustar-se al que disposa la normativa urbanística valenciana i la legislació estatal en matèria de contractació pública.

A més de les causes de resolució previstes en les disposicions normatives vigents, també ho seran:

- La pèrdua sobrevinguda de l'urbanitzador dels requisits necessaris per a contractar amb l'administració.

- L'incompliment reiterat de les prescripcions tècniques del contracte.

- L'obstrucció a les facultats de direcció i inspecció de l'administració, sempre que tals causes hagen sigut prèviament advertides per escrit a l'urbanitzador.

- La facturació d'execucions no realitzades o mitjans no utilitzats, sense perjudici de la responsabilitat que incumbisca a l'urbanitzador per la no-aportació íntegra dels mitjans compromesos i el dret de l'administració a requerir-los.



XXIV. Prerrogatives de l'Ajuntament

Corresponen a l'Ajuntament les prerrogatives d'interpretar el contracte, resoldre els dubtes que n'oferisca el compliment, modificar-lo per raons d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar-ne els efectes, dins dels límits i amb subjecció als requisits i efectes establits en la legislació urbanística valenciana i en la legislació contractual aplicable.

Els acords dictats a aquest efecte posaran fi a la via administrativa i seran immediatament executius.



XXV. Jurisdicció competent

Contra els acords que posen fi a la via administrativa pertocarà el recurs contenciós administratiu d'acord amb el que disposa la llei reguladora de la dita jurisdicció o el recurs potestatiu de reposició en els termes descrits en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, les qüestions litigioses que es deriven del contracte s'entendran sotmeses a la jurisdicció contenciosa administrativa dels tribunals de València; no obstant això, les parts poden acordar el sotmetiment dels seus litigis a arbitratge, d'acord amb el que estableix la legislació vigent.



XXVI. Règim jurídic

El contracte que sobre la base d'aquest plec es realitze tindrà caràcter administratiu especial i en tot el que no s'hi preveu caldrà ajustar-se al que disposa:

- La Llei 16/2005, de 31 de desembre, de la Generalitat Valenciana, Urbanística Valenciana.

- El Decret 67/2006, de 12 de maig del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.



- El Decret 36/2007, de 13 d'abril, del Consell, pel qual es modifica el Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.



- Les bases generals aprovades per l'Ajuntament de la Pobla de Vallbona, si és el cas.

- El Pla General de la Pobla de Vallbona de 24 de juliol de 2004 i els instruments de desenvolupament d'aquest que afecten l'àmbit territorial d'actuació objecte de la contractació.

- Les ordenances municipals reguladores de serveis públics.

- La Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic.

- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova el Text Refós de les Disposicions Vigents en Matèria de Règim Local, en tant que no s'opose al que estableix la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

- El Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en tot allò que s'aplique.

- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'Ordenació de l'Edificació.



- Llei 3/2004, de 30 juny, de la Comunitat Valenciana, sobre Ordenació i Foment de la Qualitat de l'Edificació.

Supletòriament regiran les restants normes del dret administratiu i, si no n'hi ha, les del dret privat vigents a la firma del contracte.



En cas de contradicció entre el present plec de clàusules administratives particulars i la resta de la documentació tècnica unida a l'expedient, prevaldrà el que disposa aquest plec.





ANNEX I



Ordenació urbanística vigent en l'àmbit de l'actuació

integrada, memòria de necessitats i objectius



- Delimitació

Pla de delimitació de l'àmbit territorial objecte del programa, que afecta parcialment l'illa de cases r.9/314, sòl urbà extensiu, parcel·les amb referència cadastral 9325622YJ0892N0001SS, 9325621YJ0892N0001ES i 9325620YJ0892N0001JS, així com el vial d'accés a aquestes perpendicular al carrer Enrique Granados.

L'àmbit de l'actuació s'integra per aquells terrenys que es beneficien de l'obertura i ampliació del vial projectat pel Pla General, perpendicular al carrer Enrique Granados, que donarà servei a les indicades parcel·les cadastrals.



- Ordenació i planejament vigent

Pla General d'Ordenació Urbana aprovat definitivament per la Comissió territorial d'Urbanisme en la sessió celebrada el dia 2 de juliol de 2004, publicat en el Butlletí Oficial de la Província número 100, de data 28 d'abril de 2006.

En el mateix Pla General es delimita i ordena detalladament l'illa de cases r.9/314 objecte d'aquest programa d'actuació integrada.



- Memòria de necessitats i objectius que s'han de satisfer amb el programa d'actuació integrada

A més del que estableix l'article 124 LUV, són objectius imprescindibles del programa els següents:

a) L'ampliació, fins a 10 metres, de l'amplària del vial d'accés a l'illa de cases r.9/314, perpendicular al carrer Enrique Granados, ja que es considera que la seua actual secció és clarament insuficient per a mantindre unes adequades condicions de circulació de vehicles i trànsit de vianants en condicions de seguretat.

b) La regularització de l'edificació existent en la parcel·la amb referència cadastral 9325621YJ0892N0001ES, mitjançant l'assignació a aquest d'un front de façana mínim de 15 metres d'acord amb el que disposa l'article 50, lletra b) de les Normes d'ordenació detallada del Pla General.





ANNEX II



Prescripcions tècniques



1. Antecedents i normativa que cal desenvolupar

1.1. Ordenació urbanística que s'executa a través de la programació

Es delimita una única unitat d'execució comprensiva d'aquelles parcel·les, integrants de l'illa de cases r.9/314, sòl urbà extensiu, que es beneficien de l'obertura del vial projectat perpendicular al carrer Enrique Granados.

1.2. Documents d'ordenació: pla de reforma interior amb el contingut que figura en l'article 69 LUV I 163 i següents ROGTU.



2. Memòria de necessitats i objectius imprescindibles que cal satisfer amb el programa d'actuació integrada

a) Gestionar la transformació jurídica de les finques afectades pel programa.

b) Urbanitzar completament la unitat d'execució que constituïsca l'objecte del programa i realitzar les obres públiques addicionals que calguen per a complir el que disposen els apartats següents, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa.

c) Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures, d'energia, comunicacions i serveis públics existents.



d) Suplementar les infraestructures i espais públics o reserves dotacionals en tot allò que calga per a no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de servei existents i exigibles reglamentàriament.

e) Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació, o adscrits a aquesta, a favor de l'administració gratuïtament.

f) Obtindre l'aprofitament que legalment corresponga, amb destinació al patrimoni públic de sòl, a favor de l'administració actuant de forma gratuïta, sense perjudici de l'obligació legal de suportar les càrregues d'urbanització corresponents a la cessió.

g) Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats.

h) Establir terminis per a edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora.



3. Prescripcions tècniques que com a mínim han de respectar-se en la redacció del projecte d'urbanització.

Serà aplicable el que estableixen els articles 156 i 157 LUV, i els articles 97.b i 346 a 350 ROGTU.

Els projectes d'urbanització s'ajustaran a l'Ordenança municipal sobre condicions particulars i obres d'urbanització, aprovada junt amb el Pla General; igualment, i pel que fa als projectes d'enllumenat públic, aquests hauran d'ajustar-se al que disposa l'Ordenança reguladora de les normes tècniques relatives als projectes d'enllumenat públic municipal (publicada en el BOP número 69, de data 22 de març de 2004).





4. Projecte de reparcel·lació.

S'ajustarà al que estableixen els articles 176 i 177 LUV i els articles 394 a 428 ROGTU.



5. Estudi de seguretat i salut

D'acord amb el que disposa el Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en obres de construcció, modificat pel Reial Decret 337/2010, de 19 de març.



6. Estudi de paisatge

En aplicació del que estableix el Decret 120/2006, d'11 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Paisatge de la Comunitat Valenciana.



7. Estudi acústic

Segons estableix l'article de la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica, en els instruments de planejament urbanístic haurà de considerar-se la informació i les propostes contingudes en els plans acústics municipals. Si no n'hi ha, els instruments de planejament urbanístic o territorial incorporen un estudi acústic en el seu àmbit d'ordenació mitjançant la utilització de models matemàtics predictius que permeten avaluar el seu impacte acústic i adoptar les mesures adequades per a la seua reducció.

A la Comunitat Valenciana és aplicable l'esmentada Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica, i el Decret 104/2006, de 14 de juliol, del Consell, de planificació i gestió en matèria de contaminació acústica.



Una altra normativa aplicable:

- Directiva 2002/49/CE del Parlament Europeu sobre Avaluació i gestió del soroll ambiental.

- Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Soroll.

- Reial Decret 1513/2005, de 16 de desembre, pel qual es desplega la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Soroll, pel que fa a l'avaluació i gestió del soroll ambiental.

Cosa que es fa pública en compliment del que disposa l'article 132 de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, Urbanística Valenciana, i l'article 291 del Decret 67/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Urbanística i Territorial.





La Pobla de Vallbona, 3 d'agost de 2011.- L'alcaldessa presidenta: M.ª Carmen Contelles Llopis.

Mapa web