Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 16/2014, de 30 de juliol, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es convoquen tres beques de pràctiques professionals en cooperació internacional al desenrotllament durant l'exercici 2014-2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7353 de 04.09.2014
Número identificador:  2014/7986
Referència Base de Dades:  007854/2014
 



ORDE 16/2014, de 30 de juliol, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es convoquen tres beques de pràctiques professionals en cooperació internacional al desenrotllament durant l'exercici 2014-2015. [2014/7986]

D'acord amb el que establix l'article 9.e de la Llei 6/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Cooperació al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana, i en aplicació dels objectius específics previstos en el III Pla Director de la Cooperació Valenciana 2014-2017, com a instrument de planificació de la política de cooperació al desenrotllament de la Generalitat, en relació amb el foment de la formació complementària de la joventut cooperant valenciana, la Generalitat vol afavorir la formació i especialització professional en cooperació internacional al desenrotllament, per mitjà de l'oferiment a persones titulades superiors universitàries, d'un període de pràctiques, en les seues dependències, de formació en planificació, seguiment i avaluació de projectes de cooperació al desenrotllament finançats per la Generalitat, que permeta a les persones destinatàries una ampliació dels coneixements i els proporcione una visió pràctica i real de la cooperació descentralitzada, incrementant les capacitats de la cooperació valenciana.



D'acord amb el que establixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i les normes generals de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la política de competència de la Unió Europea, així com el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, que regula la concessió de beques, i el Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, que aprova el Text Refós de la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que preveuen el Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, modificat pel Decret 8/2014, de 10 de gener, del Consell, que establix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com el Decret 9/2014, de 10 de gener, del Consell, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social (DOCV 7190, 13.01.2014),





ORDENE



Primer. Objecte

Convocar tres beques, segons els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, destinades a titulats universitaris, pel procediment de concurrència competitiva, per a fer pràctiques professionals en cooperació internacional al desenrotllament en la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació.





Segon. Bases

Aprovar les bases per les quals es regix esta convocatòria, incloses com a annex I, i el barem per a avaluar els mèrits personals en la concessió de beques, inclòs com a annex II.

En tot el que no regulen estes bases, cal ajustar-se al que disposen el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, que regula la concessió de beques, i l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, que desplega el capítol II, sobre les beques de pràctiques professionals, del decret.





Tercer. Finançament

Esta orde es finança amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció T6569, del programa 16.02.02.134.10, Cooperació Internacional al Desenrotllament, del Pressupost de la Generalitat per a 2014, per un import de 37.249,92 euros, distribuït de la manera següent: anualitat 2014 per import de 3.104,16 euros, i anualitat 2015 per import de 34.145,16 euros, subjecta al fet que hi haja crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2015.

Pel que fa al que establix el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, que regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques, les beques convocades no requerixen la notificació a la Comissió Europea, perquè no tenen els requisits que arreplega article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que no comporten cap avantatge econòmic, ni desenrotllament de cap activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o servicis.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultat d'execució i desplegament

Es faculta la directora general d'Integració, Inclusió Social i Cooperació, de conformitat amb el Decret 9/2014, de 10 de gener, del Consell, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social, perquè dicte les resolucions complementàries que siguen necessàries per a dur a terme el que disposa esta orde.





Segona. Entrada en vigor

Esta orde produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Recursos

Contra este acte, que esgota la via administrativa, les persones interessades hi poden interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, a més que es pot usar qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 30 de juliol de 2014



La consellera de Benestar Social,

ASUNCIÓN SÁNCHEZ ZAPLANA





ANNEX I

Bases de la convocatòria per a la concessió de tres beques

per a la realització de pràctiques professionals

en cooperació internacional al desenrotllament



Primera. Objecte

L'objecte d'esta orde és la convocatòria i concessió de tres beques, segons els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, destinades a titulats universitaris, pel procediment de concurrència competitiva, per a la realització de pràctiques professionals en cooperació internacional al desenrotllament en la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació.



Segona. Duració, dotació i pagament de les beques

1. El període de duració de les beques serà de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Queden condicionats els mesos que falten per a completar eixe període, que correspondran a l'any 2015, al fet que hi haja una consignació pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant ho requerisca o aconselle.



2. El període de duració pot prorrogar-se sense necessitat d'una nova convocatòria, per un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant ho requerisca o aconselle.

3. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte d'acord amb la resolució a què es referix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, que regula la concessió de beques, que estiga vigent en el període.



4. L'import total brut de les beques serà de 37.145,76 euros, la qual cosa representa 12.000 euros bruts per persona beneficiària de cada beca i el gasto en la quota de cotització de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa, que es distribuirà de la manera següent:

a) La dotació econòmica de cada una de les beques serà de mil euros mensuals bruts. Sobre este import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social, i les altres que, si és el cas, corresponguen.

b) Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per als gastos que la beca comporta.



5. Durant el període de vigència de la beca, i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar els gastos derivats de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments i altres activitats que, a consideració del tutor o tutora responsables de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits de la concessió. En este cas, els gastos els seran rescabalats en els termes que per al personal de la Generalitat i el que hi està adscrit funcionalment establix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell de la Generalitat, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



L'aplicació d'esta normativa es referirà únicament als conceptes i quanties que hagen de ser rescabalats, això no implica cap modificació en la relació jurídica del becari amb l'Administració.

6. L'import de la beca s'abonarà mensualment, després de la certificació de conformitat de la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació.



Tercera. Requisits

1. Les beques objecte d'esta convocatòria s'adjudicaran en règim de concurrència competitiva entre els aspirants que tinguen els requisits següents i els acrediten amb documents:

a) No ser major de 35 anys.

b) Tindre un títol universitari oficial espanyol, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des que l'hagen obtingut.

c) Tindre un màster universitari en Cooperació al Desenrotllament, demostrable a través del títol corresponent.

d) Tindre experiència acreditada, com a mínim de tres mesos complets, en matèria de cooperació al desenrotllament en organismes oficials o ONGD, o en servicis de voluntariat en ONGD.

e) Disposar de cobertura sanitària.

f) No trobar-se sotmés a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que establix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g) No haver sigut persona beneficiària d'altres beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos, no mantindre cap relació laboral i no ser beneficiària d'altres beques o ajudes públiques. No poden optar a estes beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja reben una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està disfrutant o que resten menys de dos mesos perquè s'acabe.

2. Amb caràcter general, el compliment temporal de tots els requisits anteriors s'entendrà a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.



Quarta. Formalització de les sol·licituds i termini de presentació

1. La sol·licitud i el currículum es presentaran exclusivament per via telemàtica, com establix l'article 2 de l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II del Decret 132/2009, del Consell, que regula la concessió de beques, a més de la normativa establida amb caràcter general sobre presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques.

La sol·licitud i el currículum es trobaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat en Internet (‹www.gva.es›), segons el model normalitzat previst en l'annex de l'Orde 17/2011, de 6 de maig.

El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum són certes, que té la documentació que ho acredita, i que queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que es crega oportú.

Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació en esta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

Amb la formalització de la sol·licitud, s'atorga l'autorització als òrgans gestors de la Conselleria de Benestar Social per a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives.

Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal que conté poden ser inclosos en un fitxer que tracta el titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE 298, 14.12.1999).



2. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (‹www.accv.es›) o del DNI electrònic.

3. La presentació de la sol·licitud i el currículum en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut que expedix de manera automàtica.

4. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Per al còmput de terminis, és vàlida i té efecte jurídic la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.



La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent.

En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presente més d'una sol·licitud, s'entén que l'última presentada reemplaça les anteriors.

5. La presentació de la sol·licitud per a optar a estes beques implica l'acceptació per part de la persona sol·licitant de les bases d'esta convocatòria.

6. Hi ha un correu d'assistència tècnica, ‹generalitat_en_red@gva.es›, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.



Quinta. Documentació que s'ha de presentar

Les persones sol·licitants, juntament amb la sol·licitud i el currículum no han d'aportar cap documentació.

Les persones sol·licitants que siguen seleccionades per a la fase d'entrevista han de presentar en este acte la documentació que acredita els mèrits detallats en el currículum, d'acord amb el que establix el punt 3 de la base octava, sense perjuí que la comissió d'avaluació puga requerir la documentació en qualsevol altre moment del procediment.



Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte en la valoració.



Sexta. Instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment és la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació de la Conselleria de Benestar Social que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades per les quals ha de dictar-se la resolució.



2. Si, en qualsevol moment del procés, arriba a coneixement de la comissió de valoració que alguna de les persones sol·licitants no té la totalitat dels requisits exigits, se li requerirà que els acredite i, si en el termini de 10 dies, no ho fa, quedarà exclosa del procés, després de la indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant, com establix l'article 4.4 de l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II del Decret 132/2009.



3. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu d'esta convocatòria, s'observarà el que disposa l'article 5 de l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II, de les beques de les pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, que regula la concessió de beques.



Sèptima. Comissió avaluadora

1. L'avaluació de les sol·licituds de la beca correspondrà a una comissió avaluadora composta pels membres següents:

a) Presidenta: la directora general d'Integració, Inclusió Social i Cooperació.

Vocals:

b) La persona titular de la Subdirecció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació.

c) La persona titular de la direcció del Servici de Cooperació.

d) La persona titular de la direcció de la Secció de Promoció i Relacions amb els Agents Socials.

e) Un funcionari o funcionària del grup A1 de la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació, qui actuarà com a secretari o secretària amb veu i vot.

No obstant això, la comissió podrà sol·licitar, en qualsevol moment, l'assessorament d'experts en la matèria objecte de la beca.

2. Per a l'avaluació de les sol·licituds s'aplicaran els criteris del barem que conté en l'annex II d'esta norma.

3. El funcionament de la comissió s'ha d'adaptar al que establixen la convocatòria i les regles del capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, que regula la concessió de beques.



Octava. Procés de selecció

1. La comissió avaluadora s'ha de reunir dins dels 15 dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds per a valorar els mèrits d'acord amb la informació de l'autobaremació que s'obtindrà de forma automàtica a l'omplir el currículum.



2. La comissió avaluadora publicarà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet, ‹www.gva.es›, durant 10 dies la llista provisional, ordenada segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions.

3. La comissió avaluadora convocarà els candidats i les candidates que hagen obtingut la millor puntuació en els mèrits objectius segons els apartats del barem per a fer-los una entrevista, amb l'objecte de valorar l'adequació del perfil personal i professional a les activitats que s'hagen de dur a terme.

Les persones sol·licitants que siguen seleccionades per a la fase d'entrevista han de presentar la documentació que acredita els mèrits detallats en el currículum en el moment establit en la base quinta.

4. Finalitzat el procés de selecció, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la llista de les persones beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris, per orde de puntuació, per a cobrir les vacants que sorgisquen durant el període de la beca.



Així mateix, inclourà una llista de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades que indicarà les causes que han motivat la denegació.

5. En cas d'empat, es resol a favor de la persona que en el moment de la presentació de sol·licituds haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, el fet de ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes. En els altres casos d'empat, així com quan persistisquen en els casos de discapacitats, víctimes de violència de gènere o d'accions terroristes, es considerarà primer el candidat que tinga la puntuació major obtinguda, d'acord amb el que s'assenyala a continuació, i per este orde:

En primer lloc, el candidat o la candidata que haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

Si persistix la igualtat, qui que haja obtinguda major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

Si persistix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a formació addicional.

Si persistix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

Si persistix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements d'idiomes de la Unió Europea.

Si persistix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a altres mèrits.



Novena. Concessió

1. Les beques seran concedides per una resolució de la consellera de Benestar Social, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora.

Les beques seran resoltes i publicades en el termini màxim de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

La resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, contindrà la llista d'adjudicataris de les beques ordenats d'acord amb la puntuació obtinguda, la borsa de reserva constituïda pels aspirants que no resulten beneficiaris de les beques, la llista d'aspirants que no hagen passat a l'entrevista i la llista dels aspirants que no tinguen els requisits que establix l'orde o les sol·licituds dels quals hagen resultat no admeses per presentació extemporània o altres motius segons les bases.

La publicació d'esta resolució té l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



La falta de la resolució dins del termini establit, té l'efecte de la desestimació presumpta de les sol·licituds presentades, per silenci administratiu.

En tots els casos, per a publicitat i transparència, s'inserirà la informació en la pàgina web de la conselleria i en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet (‹www.gva.es›), a través del portal del ciutadà.



Deu. Drets i obligacions de les persones beneficiàries de les beques



1. Les beques objecte d'esta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altra beca, ajuda o activitat laboral regular i requerixen la seua acceptació. La infracció d'esta regla deixarà sense efecte la beca adjudicada, després de l'audiència de la persona interessada.

2. A les persones becàries, com a perceptores de subvencions públiques, se'ls apliquen les obligacions que arreplega l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

3. Les persones beneficiàries de la beca estan obligades a incorporar-se, dins del termini assenyalat i al lloc assenyalat en la resolució de concessió, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió, durant el període que dure, d'acord amb les directrius que ordene, en cada moment, la persona tutora de cada una de les beneficiàries de les beques, i a guardar el secret i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

4. Mentres duren les beques, les persones beneficiàries hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma que organitze la direcció tècnica.



5. Els beneficiaris de les beques hauran d'aportar, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, ben omplit i subscrit, l'imprés de domiciliació bancària, en què ha de constar el número de compte en què es rebran les transferències mensuals. Este imprés es troba disponible en portal institucional de la Generalitat en Internet, ‹www.gva.es›.





Onze. Drets i obligacions de l'òrgan que concedix les beques

1. Són obligacions de la Conselleria de Benestar Social amb les persones que hagen obtingut la beca:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per a fer normalment l'activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació i orientació de l'activitat que exercixen.

c) Vetlar per què es duga a terme adequadament el programa de formació.

d) Subscriure amb una entitat asseguradora una pòlissa d'assegurança per al cas d'accident individual, de la qual seran beneficiàries les persones adjudicatàries de la beca.

2. Finalitzat el període de la beca, i amb l'informe favorable del tutor o tutora, la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació expedirà un certificat d'aprofitament i aptitud a favor del becari o becària.

3. Les derivades del Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, que regula els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social.

4. Per mitjà de l'acceptació de les bases de la convocatòria, els becaris cedixen, gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència de l'aprofitament de les beques, així com la memòria final, si és el cas, a l'entitat concedent de la beca, que es reserva el dret de publicar-la i usar-la, llevat que la normativa d'alguna matèria dispose una altra cosa.



Dotze. Incidències

La consellera de Benestar Social resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període d'aprofitament de les beques, i les deixarà sense efecte, després de l'audiència prèvia de la persona interessada, en el cas que no complisca, sense causa justificada, les condicions que establix esta convocatòria o quan no faç l'activitat que motiva la concessió o deixe de tindre els requisits exigits.

En les incidències, renúncies, abandons o incompliments que deixen vacant una beca, es cobrirà, si és el cas, segons l'orde establit en la borsa de reserva que resulte del procés de selecció.





Tretze. Situació de la persona beneficiària de la beca

La condició de persona beneficiària de la beca no generarà, en cap moment, cap relació laboral ni administrativa amb la Generalitat.



En el cas que es tinga abans la condició de personal al servici de la Generalitat, es quedarà en la situació administrativa que procedisca segons la normativa de la funció pública.



Catorze. Suspensió de la beca

En els casos en què s'interrompa el període de duració establit per part, adopció o acolliment, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà després el període interromput.

Igualment, en el cas d'un ingrés hospitalari prolongat o d'una malaltia greu que impedisca l'activitat objecte de la beca, es podrà recuperar després el temps de pràctiques interromput.



Quinze. Renúncia

La renúncia a la beca comporta la pèrdua de tots els drets inherents des de la data en què tinga efecte i, per tant, l'import deixarà de percebre's a partir d'eixe moment.



Setze. Rescissió

Quedarà sense efecte la concessió de la beca, després de l'audiència de la persona interessada, quan no es duga a terme l'activitat que motiva la concessió, quan deixe de tindre els requisits que s'exigixen o quan no es complisquen, sense cap causa que ho justifique, les condicions que establix la convocatòria.



Dèsset. Justificació i pagament de les beques

1. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, després de l'expedició, per part de la persona titular de la Subdirecció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació, d'un certificat que acredite un nivell satisfactori de dedicació i aprofitament.

2. En el cas que, concedida la beca, algun període de les pràctiques no es faça durant un mes complet i implique un meritació econòmica a favor del beneficiari inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període. En estos supòsits es garantirà sempre el dret de la persona interessada a l'audiència.







Díhuit. Reintegrament

S'ha de reintegrar la quantitat percebuda i s'exigix l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde el reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els casos següents:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a la finalitat de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de l'ajuda previstos en l'apartat 1 de la base deu d'esta convocatòria.



Dènou. Tractament de dades personals

Les dades personals de les persones sol·licitants, arreplegades en el transcurs del procediment, seran incloses en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant, en els termes i condicions que arrepleguen la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, que aprova el reglament de desplegament d'esta llei orgànica.







ANNEX II

Barem per a avaluar els mèrits personals, en la concessió

de beques, per a pràctiques de formació complementària

i especialització professional en cooperació

internacional al desenrotllament



A) Expedient acadèmic

1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, i dóna lloc a una valoració de 5 a 10 punts.



Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, que modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, que establix les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.



2. Tindre el títol oficial universitari de llicenciatura, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, es valorarà en 0,50 punts.

3. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió, d'acord amb l'escala següent:

– Títol de doctor: 2 punts

– Altres llicenciatures: 1 punt

– Altres diplomatures: 0,5

En este subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

La puntuació que es podrà obtindre en el total d'este apartat serà com a màxim de 13 punts.



B) Coneixements de valencià

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Oral: 0,25 punts

– Elemental: 0,50 punts

– Mitjà: 0,75 punts

– Superior: 1,00 punts

La puntuació que es podrà obtindre en este apartat serà com a màxim d'1 punt.



C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea

1. Els coneixements d'anglés i francés es valoraran d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Cada nivell superat valdrà 0,20 punts, fins a un màxim d'1 punt.



Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.



2. Altres idiomes oficials de la Unió Europea. Cada nivell superat es valorarà amb 0,10 punts, fins a un màxim d'1 punt.



En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà d'un títol universitari i el títol haja sigut puntuat en el subapartat A-1 d'este barem, no es podrà computar també dins d'este subapartat C-1.



La puntuació màxima que es podrà obtindre en este apartat serà de 2 punts.



D) Formació addicional

1. Experiència professional acreditada relacionada amb la cooperació al desenrotllament, directament amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 2 punts. Es compta 0,10 per cada mes complet treballat, i 0,10 cada mes complet com a voluntari en tasques relacionades amb la cooperació al desenrotllament.

2. Altres cursos d'especialització de titulats universitaris impartits per universitats, ministeris o organismes oficials, així com centres homologats i reconeguts oficialment específics de cooperació al desenrotllament, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, fins a un màxim de 4 punts.



a) De 200 o més hores: 3 punts

b) De 100 o més hores: 2 punts

c) De 75 o més hores, 1,50 punts

d) De 50 o més hores: 1 punt

e) De 25 o més hores: 0,50 punts

f) De 15 o més hores: 0,20 punts

En cap cas es puntuaran en este subapartat els cursos de valencià ni d'idiomes.



E) Entrevista

Les persones candidates que siguen convocades a esta fase faran una entrevista presencial al lloc i a l'hora que determine la comissió d'avaluació.

La puntuació que es podrà obtindre en este apartat serà com a màxim de 8 punts.



F) Altres mèrits

Es valoren fins a un màxim d'1 punt les publicacions científiques relacionades amb la cooperació al desenrotllament:

Llibres, capítols de llibres i publicacions en revistes periòdiques: per cada un 0,50 punts.

Contribucions presentades en congressos, conferències, seminaris o altres tipus de reunions de rellevància científica o professional: per cada un 0,20 punts.

Es valoren fins a un màxim d'1 punt els cursos de formació que haja impartit la persona interessada, que tinguen relació amb l'objecte de les beques convocades, i per una sola vegada. No són susceptibles de ser valorades edicions successives d'un mateix curs.

La valoració màxima que es podrà obtindre en este subapartat serà de 2 punts.

Mapa web