Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Algemesí. Convocatòria i bases d'una plaça d'oficial del cos de policia local, grup C, subgrup C1, per promoció interna.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7879 de 22.09.2016
Número identificador:  2016/7147
Referència Base de Dades:  007096/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Algemesí



Convocatòria i bases d'una plaça d'oficial del cos de policia local, grup C, subgrup C1, per promoció interna. [2016/7147]

Per acord de la Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 1 de juliol de 2016, es van aprovar les bases i la convocatòria per a la provisió en propietat per promoció interna d'una plaça d'oficial de la policia local del cos de la policia local d'Algemesí, que pertany a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, escala bàsica, grup de titulació C, subgrup C1.

L'esmentada plaça està inclosa en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici 2016.

Es transcriu a continuació el text íntegre de les bases aprovades:



Bases generals per a la provisió en propietat d'una plaça d'oficial del cos de policia local de l'Ajuntament d'Algemesí, per promoció interna



1. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases proveir en propietat pel torn de promoció interna una plaça d'oficial de la policia local d'Algemesí de l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, escala bàsica, categoria oficial, grup C, subgrup C1, vacant en la plantilla de funcionaris d'aquest ajuntament, pel procediment selectiu de concurs oposició.

En el no previst en aquestes bases caldrà ajustar-se al que disposa el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, Llei 7/1985, de 2 d'abril; Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, Reial Decret 896/1991, de 7 de juny; Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies locals i de Coordinació de les Policies locals de la Comunitat Valenciana, Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencia, Ordre de l'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencia, per la qual s'aproven les bases i criteris uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana i la resta de normes d'aplicació.





2. Condicions dels aspirants

Els aspirants hauran de reunir els següents requisits, referits al dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Algemesí, integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, escala bàsica, categoria agent.

b) Haver romàs, almenys dos anys, com a funcionari de carrera en la categoria d'agent de la policia local en l' Ajuntament d'Algemesí.



c) Estar en possessió de la titulació de Batxiller, Formació Profesional de segon grau, accés a la universitat per a majors de 25 anys o equivalent o tindre complides les condicions per a obtindre'l en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies.

d) No patir cap malaltia ni cap defecte físic que impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a què aspira, d'acord amb els quadros i barems mèdics que es determinen en l'annex que s'acompanya a aquestes bases.

e) No haver sigut separat, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de l'estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se suspés ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.



f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les clases B, en condicions per a accedir al permís BTP i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/Kg.

g) Estar en possessió del certificat del grau elemental de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalent. Aquesta exigència respon al fet de ser Algemesí un municipi valencianoparlant i perquè aquesta plaça, per les seues funcions, comporta unes relacions amb els usuaris dels serveis on és fonamental el coneixement d'aquesta llengua; a més, el lloc està catalogat en l'acord del Ple de l'ajuntament de data 31 de juliol de 2000.





3. Presentació d'instàncies i documentació annexa

Les presents bases, una vegada aprovades, es publicaran íntegres en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

L'anunci extractat de la convocatòria es publicarà en el Boletín Oficial del Estado; es comunicarà el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.

Les instàncies per a prendre part en la present convocatòria es dirigiran a l'alcalde president d'aquest ajuntament, podent utilitzar-se la instància model que facilitarà l'oficina d'atenció al ciutadà (DIAL).



Les instàncies es presentaran en el Registre General o en la forma que determina l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, durant el termini de 20 dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

En les instàncies per a prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants hauran de manifestar que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits en aquestes bases i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa.

En la mateixa instancia sol·licitaran les excepcions que els siguen aplicables a les proves corresponents.

A les instàncies s'acompanyarà:

– Fotocòpia del document nacional d'identitat.

– Documentació acreditativa dels requisits necessaris per a participar en la convocatòria amb original o còpia compulsada.

– Documentació acreditativa, si escau, d'estar exempt de la realització de les proves psicotècniques, físiques i/o mèdiques.

Junt amb el resultat de l'últim exercici de la fase oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris han de passar a la fase de concurs; se'ls citarà perquè en el termini de 10 dies hàbils presenten la documentació acreditativa dels mèrits i experiència previstos en la convocatòria referits a la data de terminació del termini de presentació d'instàncies.





4. Admissió d'aspirants

Per a ser admesos a les proves selectives, bastarà que els aspirants presenten les seues instàncies en el termini indicat on manifesten que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i hi adjunten la documentació detallada a la base anterior.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant una resolució de l'Alcaldia, s'aprovarà la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos. La dita resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la seua pàgina web, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió. No obstant això, els errors de fet podran esmenar-los en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

En la mateixa resolució aprovatòria de la llista provisional es designaran nominalment els membres del tribunal i els seus assessors.

Conclòs el termini de 10 dies hàbils, sense que es formule cap reclamació, s'entendran definitives les dites llistes, i l'Alcaldia resoldrà les reclamacions presentades.

En la resolució per la qual s'aproven les llistes definitives es determinarà el lloc, data i hora de la celebració del primer exercici de la fase d'oposició. Aquesta resolució es publicarà en la pàgina web municipal i als taulers d'edictes de l'ajuntament.

Amb la resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els interessats interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, amb el recurs potestatiu de reposició previ, si escau, previst en l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.



5. Tribunal qualificador

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no podrà ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

La composició dels membres dels tribunals de selecció de personal funcionari serà predominantment tècnica i els seus membres hauran de posseir una titulació igual o superior a la requerida per als llocs de treball que s'han de proveir i pertànyer al mateix grup o grups superiors. Junt amb els membres titulars del tribunal qualificador es designaran els seus suplents.

El tribunal qualificador estarà compost pels següents membres, tots ells amb veu i vot:

President: un funcionari de carrera d'igual o superior categoria a la plaça que es convoca, designat pel president de la corporació.

Secretari: el de la corporació o un altre funcionari designat per la presidència de la corporació, que actuarà a més com a vocal.

Vocals:

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'administració local.

– El cap del cos de la policia d'algemesí o, si no n'hi ha, un altre funcionari designat per la presidència de la corporació.

– Dos funcionaris de carrera pertanyents a cossos de policia local de la Comunitat Valenciana de categoria igual o superior a la que es convoca, designats per la presidència de la corporació.

Per al millor compliment de la seua missió els tribunals de selecció podran sol·licitar i obtindre l'assessorament d'especialistes en aquelles proves que ho estimen necessari o convenient quan les característiques o dificultat de les proves així ho requerisquen; aquests es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunals en base exclusivament a aquestes i tindran veu però no vot. Aquestos assessors es designaran nominalment en la llista provisional d'admesos i exclosos igual que la resta de membres del tribunal.

Els tribunals de selecció tindran la consideració d'òrgans col·legiats de l'Administració i com a tals estaran sotmesos a les normes contingudes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (LRJAP-PAC) i a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en l'esmentada llei. Els assessors estaran així mateix sotmesos a les causes de recusació i abstenció establides en el paràgraf anterior.



Quan concórrega en els membres del tribunal de selecció o assessors alguna de les circumstàncies de l'article 28 de la LRJAP-PAC, s'abstindran d'intervenir-hi i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia Presidència; així mateix, els aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 29 de l'esmentada llei.

Els tribunals de selecció no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat almenys dels seus integrants titulars o suplents, indistintament, i en tot cas hauran de comptar amb la presència del seu president i secretari. Els seus acords s'adoptaran per majoria simple.

Així mateix estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre en aquestes en tot el no previst en les bases de la convocatòria i per a l'adequada interpretació de les bases generals i específiques de la convocatòria.

Les resolucions del tribunal de selecció vinculen l'administració municipal, que només podrà revisar-les pel procediment establit en els articles 102 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra les resolucions i actes dels tribunals de selecció, així com contra els seus actes de tràmit que impedisquen continuar el procediment o produïsquen indefensió podrà interposar-se recurs d'alçada davant de l'autoritat que els va nomenar.

El secretari del tribunal de selecció alçarà acta de totes les seues sessions tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la seua correcció i avaluació així com de la deliberació dels assumptes de la seua competència, on es faran constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produïsquen.

Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del tribunal de selecció en la següent sessió i, en tot cas, en el termini de cinc dies a la finalització del procediment de selecció. Es facilitarà una còpia d'aquestes als membres del tribunal.

Les actes numerades i rubricades constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu dut a terme.

Una vegada finalitzat el procediment selectiu es remetrà pel secretari del tribunal a la Secció de Recursos Humans l'expedient degudament ordenat i foliat junt amb tota la documentació de les proves realitzades.



Els membres del tribunal, i també els possibles assessors especialistes, percebran les indemnitzacions que per raons del servei tinguen establides en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, i tindran la categoria segona prevista en l'annex IV del citat reial decret.





6. Començament i desenvolupament del procés selectiu

El primer exercici donarà començament en la data que s'anunciarà en el decret pel qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants.

Els aspirants seran convocats en crida única, excepte casos de força major, degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La no-presentació d'un aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol de les proves obligatòries determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el procés selectiu, per la qual cosa quedarà exclòs d'aquest.

El tribunal podrà requerir als aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten la seua identitat, i amb aquest fi hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat.

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament s'iniciarà alfabèticament d'acord amb el sorteig que a l'efecte faça l'ajuntament o bé segons l'últim sorteig efectuat per la Generalitat Valenciana.

Una vegada començades les proves no serà necessària la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en el Butlletí Oficial de la Província de València i Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, bastant la seua publicació en els taulers d'anuncis de l'ajuntament, amb 12 hores d'antelació mínima del començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores, si es tracta d'un nou exercici.

Finalitzada la fase d'oposició a la puntuació obtinguda se sumarà, si s'escau, la resultant de la fase de concurs.



7. Procediment de selecció

El procediment de selecció serà el de concurs oposició pel torn de promoció interna i constarà de tres fases: fase de oposició, fase de conscurs i fase de curs selectiu a realitzar en l'IVASPE.

7.1. Fase oposició.

7.1.1. Prova psicotècnica. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques aptitudinals i de personalitat i s'ajustarà al contingut de l'annex II d'aquestes bases. La qualificació d'aquest exercici serà apte o no apte.

D'acord amb el que estableix l'apartat A).2 de l'annex de l'Ordre de l'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, la superació de les proves psicotècniques en els municipis de la Comunitat Valenciana, expressament homologades per l'lnstitut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE), tindran una validesa d'un any des de la seua realització, i eximirà durant aquest període l'aspirant de tornar a realitzar-les. El termini d'un any es computarà des de la data de realització de les proves fins l'últim dia de termini i presentació d'instàncies i no fins el dia de celebració de les proves de referència.

D'acord amb l'establit en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, al tratar-se de promoció interna dins de la mateixa escala, no és necessari que els candidats realitzen les proves d'avaluació de les aptituds mentals, i han d'efectuar únicament les proves relacionades amb els aspectes de personalitat.

7.1.2. Proves d'aptitud física. De caràcter obligatori i eliminatori.



Els aspirants hauran d'aportar original del certificat mèdic oficial en què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques en el moment de la seua celebració i haurà d'estar datat amb una antiguitat inferior a tres mesos a comptar del dia de celebració de les dites proves.

Les proves consistiran a superar les proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball, el contingut i les marques mínimes de les quals s'especifiquen en l'annex IV d'aquestes bases.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dos de les proves per a ser declarat apte.

La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, amb independència de l'edat de l'aspirant, quedant exempts de realitzar-la aquells que, en el dit període, l'hagen superada.

7.1.3. Qüestionari de cultura policial.

1. Test. Exercici obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, només una d'elles certa, sobre els temes que constitueixen el temari que s'inclou en l'annex V d'aquestes bases, en un temps màxim de un hora i 30 minuts, que determinarà el tribunal qualificador.

Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte les respostes errades que es penalitzaran amb un terç del valor de cada una de les respostes correctes.

Les respostes en blanc no penalitzaran.



La correcció d'aquestetest es realitzarà tenint en compte la fórmula següent:



NA-NE/3 x 10

NP



NA= preguntes correctes

NE= preguntes errades

NP= nombre total de preguntes del qüestionari



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts havent d'obtindre's un mínim de 5 punts per a superar-lo.



2. Pràctica. Exercici obligatori i eliminatori.

Consistirà en la realització d'un exercici escrit amb la durada màxima d'una hora que fixarà el tribunal abans de la realització d'aquest i que tractarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis del lloc de treball al qual s'opta i sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i l'exposició de totes les actuacions i mesures que hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat.

Es podran acompanyar o fixar sobre el plànol que aporte el tribunal les actuacions policials.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts havent d'obtindre's un mínim de 5 punts per a superar-lo.

7.1.4. Coneixement del valencià.

Consistirà a traduir del valencià al castellà i viceversa un text proposat pel tribunal. La duració d'aquest exercici serà de 30 minuts. Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts a raó de 2 punts com a màxim cadascuna de les traduccions i serà obligatori i no eliminatori.



7.1.5. Reconeixement mèdic.

Consistirà a superar un reconeixement mèdic pels aspirants que hagen superat fins a eixe moment totes les proves previstes en aquest procés, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques contingut en l'annex III d'aquestes bases, i s'ajustarà al contingut de l'annex II de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005). L'avaluaran els serveis mèdics que designe la corporació, i s'integrarà un metge en el tribunal com a assessor especialista.

La superació d'aquesta prova, homologada expresament per l'IVASP, tindrà una validesa d'un any des de la seua realització, amb independència de l'edat de l'aspirant, i quedaran exempts de realitzar-la aquells que, en el dit període, l'hagen superada sempre que no es produïsquen malalties que a judici del tribunal mèdic justifiquen tornar-la a passar.

El termini d'un any es computa des de la realització de les proves fins l'ultim dia de presentació d'instàncies.

7.1.6. Desenvolupament del temari. Obligatori i eliminatori

Consistent a desenvolupar per escrit durant un temps màxim d'una hora i 30 minuts i mínim d'una hora, dos temes triats per l'aspirant d'entre quatre extrets per sorteig dels grups primer a quart del temari que figura a l'annex V. Els temes seran llegits en sessió pública davant del tribunal que podrà formular preguntes o aclariments que sobre aquests jutge oportuns. Es valoraran la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i per a superar l'exercici s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts.

7.1.7. Temes locals. Obligatori i no eliminatori.

Consistirà en l'exposició per escrit d'un tema dels que componen el grup cinqué del temari que figura en l'annex V en un temps màxim d'una hora i mínim de 45 minuts; es valoraran els coneixements exposats, la claredat d'exposició, neteja, redacció i ortografia i, en tot cas, serà llegit per l'aspirant en sessió pública davant del tribunal que podrà formular les preguntes o els aclariments que sobre aquests jutge oportuns.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts.

La valoració dels exercicis de desenvolupament del temari s'efectuarà mitjançant l'obtenció de la mitjana aritmètica de cada un dels membres del tribunal de selecció, i cadrà rebujar a aquests efectes totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre elles hi haja una diferència de 4 punts o més, i servirà, si escau, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda. La diferència serà de 2 punts quan es tracte de valorar els temes locals.

7.2. Fase de concurs.

Finalitzada la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic mitjançant publicació al tauler d'anuncis i en la web municipal la relació d'aspirants que han superat tots els exercicis obligatoris i eliminatoris i, per tant, han de passar a la fase de concurs; els citarà perquè en un termini de 10 dies hàbils aporten la documentació acreditativa i els mèrits que pretenguen que siguen valorats en la fase de concurs referits tots ells a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds.



Els mèrits es valoraran d'acord amb el barem general regulat en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració i els mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local i que s'adjunten com a annex VI de les presents bases.

Una vegada valorats els mèrits s'exposarà el resultat de la valoració en el tauler d'edictes de la corporació i en la web municipal i s'obrirà un termini de 10 dies hàbils per a possibles al·legacions.



8. Relació d'aprovats i resolució d'empats

Finalitzat el termini de reclamacions del barem del concurs i resoltes aquestes es publicarà la llista definitiva amb la relació d'aprovats per ordre de puntuació, i no podran sobrepassar aquests el nombre de places convocades.

L'ordre per a l'adjudicació de la plaça es determinarà per la qualificació definitiva que serà el resultat de sumar a la puntuació total obtinguda en la fase d'oposició, l'obtinguda en la fase de concurs.

En cas d'empat de dos o més aspirants s'adjudicarà la plaça tenint en compte les puntuacions obtingudes en els següents exercicis de la fase d'oposició i pel següent ordre:

Major puntuació obtinguda en el qüestionari (7.1.3.1r).

Major puntuació obtinguda en el pràctic. (7.1.3.2n).

Major puntuació obtinguda en el desenvolupament del temari base (7.1.6).

Si persisteix l'empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda en l'apartat de formació; si la puntuació també fóra igual, s'atendrà a l'obtinguda en antiguitat i grau; si persisteix l'empat, s'acudirà als mèrits específics; si es manté tot i així l'empat, es procedirà a l'adjudicació per sorteig.

Es constituirà una borsa de treball entre els aspirants que aproven sense obtindre plaça per ordre de puntuació per a possibles necessitats de cobertura temporals de llocs d'oficials per baixes o altres absències.



9. Presentació de documents

L'aspirant proposat pel tribunal haura de presentar davant de l'ajuntament, en el termini màxim de 20 dies hàbils des que es faça pública a través del tauler d'edictes la relació d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en aquestes bases, i que no hagueren sigut aportats amb anterioritat. Els aspirants que tinguen la condició de funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Algemesí quedaran exempts de justificar documentalment les condicions generals que ja consten acreditades per a obtindre el seu anterior nomenament.



En tot cas, hauran de presentar original o còpia compulsada del seu nomenament com a funcionari de carrera i títol acadèmic exigit. Si dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren l'anterior documentació, no podran ser nomenats funcionaris, i s'invalidarà l'actuació respecte d'aquest, i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si és el cas. En el cas que l'aspirant siga exclòs per no presentar la documentació requerida, o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar el nomenament del següent candidat per ordre de puntuació en substitució de l'exclòs.



10. Curs selectiu

El tribunal formularà proposta al president de la corporació dels aspirants que, havent superat les proves selectives, i prèvia presentació de la documentació exigida en aquestes bases, haja de realitzar el curs de capacitació de contingut teoricopràctic, i de caràcter selectiu, en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE).



Els aspirants proposats s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque. La qualificació d'aquest correspondrà a l'IVASPE.

Superat el curs teoricopràctic, l'IVASPE formularà proposta de nomenament, si escau, a l'Alcaldia, amb indicació de la puntuació o qualificacions obtingudes, a l'efecte del seu nomenament. En el supòsit que l'aspirant o els aspirants no superen el curs selectiu, l'IVASPE comunicarà aquesta circumstància a l'Alcaldia, i podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superen aquest curs quedaran decaiguts en el seu dret a participar en el procés selectiu instat, que s'entendrà acabat a l'efecte de poder convocar de nou la plaça o les places no cobertes. Per a la realització del curs teoricopràctic, els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques i percebran a càrrec de l'ajuntament les retribucions que corresponguen d'acord amb les normes d'aplicació.



11. Nomenament

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'IVASPE comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local la superació o no d'aquest per l'aspirant.

Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'IVASPE.

El nomenament serà comunicat a l'interessat que prendrà possessió en el termini establit en les disposicions aplicables i perdrà, en cas contrari, el dret derivat de la superació de les proves.



12. Incidències

El tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon orde del procés selectiu.



13. Recursos

La convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius es que deriven d'aquesta i de les actuacions del tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en les formes previstes en la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, a partir del moment de la seua publicació i del de la convocatòria.



14. Publicació

Les presents bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de València i un extracte en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i l'anunci de la convocatòria en extracte en el Boletín Oficial del Estado; es comunicarà el seu text íntegre a l'IVASPE, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana.





ANNEX 1

Model de sol·licitud



Oficial de la policia local



(Nom i cognoms ) ..., amb DNI ..., amb domicili en ... de la localitat de ... i telèfon ...



Fets:

Que tenint coneixement de la convocatòria del procediment per a la selecció d'una plaça d'oficial de la policia local per mitjà del sistema de promoció interna i considerant que reunisc tots i cada un dels requisits que en aquesta s'exigeixen,



Sol·licita:

Que donant per presentada aquesta instància i previs els tràmits i comprovacions que s'estimen oportuns, ser admés a l'esmentat procediment.



Documents adjunts:

– Fotocòpia del DNI.



D'acord amb el que estableixen els articles 27 i 28 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, i els articles 45 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, consentisc i autoritze l'Ajuntament d'Algemesí per a la utilització del següent correu electrònic com a mitjà preferent per a la pràctica de les notificacions i/o comunicacions que se m'hagen de remetre en relació a:



– Aquest procediment.

– Aquest i futurs procediments.



Correu electrònic: ...



Firma:



Algemesí, ... de ... de 20...





Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per l'Ajuntament d'Algemesí, com a titular responsable d'aquest, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Així mateix, se li informa de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).







ANNEX II

Proves psicotècniques



El contingut de les psicotècniques és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005).





ANNEX III

Reconeixement mèdic



El contingut de la prova de reconeixement mèdic és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005).





ANNEX IV

Proves físiques



De caràcter obligatori i eliminatori. Consistiran a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball, el contingut i les marques mínimes de les quals seran, almenys, les següents i segons el quadro d'edats (Ordre de 23.11.2005).





Barem d'edats masculí:



Quadre d'edats Proves



1 2 3

Fins 30 anys 4'20'' 3,75 m 60''

De 31 a 35 anys 4'50'' 3,50m 1'10''

De 36 a 40 anys 5'30'' 3,25m 1'30''

De 41 a 45 anys 1500 m 3,00m 1'30''

De 46 a 50 anys 1300 m 2,75m 1'40''

Més de 50 anys 1200 m 2,40m 1,55''







Barem d'edats femení:



Quadre d'edats Proves



1 2 3

Fins 30 anys 4'50'' 3,10 m 1'10''

De 31 a 35 anys 5'20'' 2,90 m 1'20''

De 36 a 40 anys 6'00'' 2,70 m 1'35''

De 41 a 45 anys 1300 m 2,50 m 1'45''

De 46 a 50 anys 1200 m 2,30 m 1'55''

Més de 50 anys 1000 m 2,10 m 2'10''





Proves:

1. Carrera de resistència 1.000 metres.

2. Salt de longitud amb carrera.

3. Natació 50 metres.





ANNEX V

Temari



Grup I. Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura contingut i principis bàsics.

Tema 2. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Organització territorial de l'estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència, La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres, composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: el govern. Relacions entre el govern i les Corts Generals. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia. Òrgans i competències. Les administracions públiques: estatal, autonómica i local.

Tema 5. Els drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: la seua defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern Valencià o Consell. Competències. Administració de justícia.

Tema 7. L'administració pública. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del procediment. L'audiència a l'interesat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits a la revisió. Recursos administratius. El recurs contencios administratiu.

Tema 10. La Unió Europea. Institucions de la Unió Europea. L'ordenament jurídic de la Unió Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari europeu a Espanya.





Grup II. Règim local i policia

Tema 11. El municipi. Òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'ajuntament. La Comissió de Govern. Òrgans consultius i participatius. Les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitas locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de l'administració local. Concepte i classes. Drets i deures de la policia local. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. La responsabilitat dels funcionaris. Reglament de règim disciplinari i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora Els bans d'Alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei Orgànica de Forces i Cossos de Seguretat. Actuacions de la policia en la col·laboració amb la resta de forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18 El binomi policia local-ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari. Drets i deures.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals de la Comunitat Valenciana. El registre de policies locals. Sistema retributiu de la policia local en la Comunitat Valenciana. Premis i distincions.





Grup III. Dret penal. Policia administrativa i psicologia

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions del trànsit i seguretat constitutives de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'administració pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destí i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



Tema 26. Llei orgànica reguladora del procediment d'habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'asistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre de llocs tancats.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric i artístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Grups socials. Formació de grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportaments en desastres. Efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant de situacions de desastre.

Tema 31. El comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, energia, autoritat, confiança en si mateix, iniciativa, decisió). Regles bàsiques per a l'exercici del comandament. Activitats més característiques del comandament.

Tema 32. Característiques del comandament. Funcions del comandament (planificar, executar, organitzar, coordinar). Estils de comandament. Aspectes que diferencien el bon cap. Metodologia de comandament. Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Horaris i programes. Relació comandament/subordinats. Les reunions.

Tema 33. Presa de decicions. El procés de decisió. Presa de direcció, poder i autoritat. Tècniques per a controlar situacions difícils. Responsabilitat del comandament com a representant del comandament director. Com a instructor. Com a tècnic. Com a administrador. Deures per raó del seu càrrec amb els subordinats. Deures amb la seua organització.



Grup IV. Policia de trànsit i circulació

Tema 34. El trànsit i la seguretat vial. Concepte i objectius. L'home com a element de seguretat vial. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 35 La normativa sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial: la llei de bases i el seu text articulat Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte.



Tema 36. El reglament general de circulació. La seua estructura. Principals normes de circulació.

Tema 37. El reglament general de conductors. Normes generals. Classes de permisos de conduir i requisits. Validació. Equivalències.

Tema 38. Reglament general de vehícles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Reglament del procediment sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de la via.

Tema 40. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixtos. El servei privat. Transport escolar i de menors. Mercaderies perilloses.

Tema 41. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxa d'alcoholèmia. Normes per a la realització de la prova d'alcoholèmia. Infraccions i diligències policials.

Tema 42. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes. Classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de trànsit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 43. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat vial. El consell superior de trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V. Temes locals

Tema 44. Terme local d'Algemesí.

Tema 45. Carrers d'Algemesí.



ANNEX VI

Barem per a la valoració dels mèrits.

Escala Bàsica. Categoría Oficial



1. Titulació acadèmica i cursos de formació i perfeccionament. Fins a un màxim d'11,70 punts.

1.1. Titulació acadèmica: fins a un màxim de 5,20 punts. Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels concursants que siguen iguals o superiors a les que se'ls va exigir per a accedir a l'escala i categoria a què pertanguen. No es valoraran com a mèrit aquelles titulacions que figuraren com a requisit per a la provisió del lloc de treball, ni aquelles que foren imprescindibles per a la consecució d'altres de nivell superior:

– Doctor en Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia, Sociologia i Ciències Polítiques: 4 punts.

– En altres matèries: 3 punts.

– Llicenciat o grau en Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia, Sociologia: 2,50 punts.

– En una altra matèria o equivalent: 2 punts.

– Diplomat en Educació Social, Gestió i Administració Pública, Treball Social o Criminologia o tindre superat i degudament acreditat el primer cicle en Dret, Psicologia, Pedagogia, Sociologia o Ciències Polítiques: 1,50 punts.

– En una altra matèria o equivalent. 1 punt.

Els màsters impartits per la universitat es valoraran a raó de 0,03 punts per mes complet.

1.2. Cursos organitzats per l'IVASPE o organismes anàlegs. Fins a un màxim de 3,50 punts. Per la realització de cursos organitzats per la direcció general competent per raó de la matèria policial, a través de l'IVASPE o homologats per aquest, s'ajustarà al següent barem. S'inclouran aquells cursos reconeguts per la direcció general com a homologats a l'efecte de baremació.



Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,15 punts 0,30 punts

De 51 a 100 0,30 punts 0,60 punts

De101 a 150 0,45 punts 0,90 punts

De 151 a 200 0,60 punts 1,20 punts

De 201 a 250 0,75 punts 1,50 punts

Més de 250 0,90 punts 1,80 punts







Quan es tracte de cursos de duració inferior a la mínima avantdita, la puntuació d'aquests vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència a aquests, que haurà de realitzar el tribunal qualificador. En el cas d'haver impartit hores com a professor en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament i sense superar per aquest concepte el màxim de 3 punts.

Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASP (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdós expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.

Els cursos bàsics de formació inicial i els cursos d'ascens o capacitació no seran objecte de puntuació, els cursos de dispensa en un grau del requisit de titulació, com a cursos amb diploma d'assistència. No seran puntuables si ja es van tindre en compte a l'efecte de titulació acadèmica per a promoció interna.

1.3. Coneixement del valencià. Fins a un màxim de 3 punts. Acreditat per mitjà de certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià . La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

– Certificat de grau mitjà: 2,00 punts,

– Certificat de grau superior: 3,00 punts,



2. Antiguitat i grau personal. Fins a un màxim de 9,10 punts.

2.1. Antiguitat. Fins a un màxim de 7,10 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu en la mateixa escala i categoria de la policia local o superior: 0,036 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu en cada una de les categories inferiors de la policia local: 0,026 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en altres forces i cossos de seguretat: 0,016 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en qualsevol administració pública no valorats en els anteriors paràgrafs: 0,006 punts.



A aquests efectes també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement dels Serveis Previs en Administració Pública.

2.1. Grau personal. Fins a un màxim de 2 punts.

Per la possessió d'un determinat grau personal consolidat:

a) Grau consolidat inferior al del lloc sol·licitat: 1 punt.

b) Grau consolidat igual o superior al del lloc sol·licitat: 2 punts.



Per a la determinació del grau personal caldrà ajustar-se al que disposa la normativa sobre funció pública dictada per la Comunitat Valenciana.



3. Mèrits específics. Fins a un màxim de 5,20 punts.

3.1. Idiomes no nacionals: fins a un màxim de 2 punts. Coneixement d'un o més idiomes acreditats documentalment, per mitjà de certificació expedida per facultat o escola oficial reconeguda: 1 punt per cada cicle acabat.

La superació dels distints cursos complets que conformen els estudis oficials de distintes facultats o escoles oficials es valorarà a raó de 0,20 punts per curs complet.

Acreditació de l'escola oficial d'idiomes del coneixement d'idiomes oficials de qualsevol país de la Unió Europea: 0,2 punts per curs o el seu equivalent si es tracta de cicles fins a un màxim d'1 punt. A aquests efectes es puntuarà el nivell més alt acreditat.

3.2. Altres mèrits. Fins a un màxim d'1,20 punts. Es valoraran lliurement apreciats pel tribunal qualificador els coneixements en administració i gestió de recursos humans i informàtica, títols de socorrista aquàtic, primers auxilis, curs de submarinisme, arts marcials, defensa personal, felicitacions no justificades en expedients expressos, així com qualsevol activitat formativa que es presente en el concurs i altres degudament acreditats i no valorats en els anteriors apartats, tots ells fins a un màxim de 0,10 punts per mèrit acreditat.



La intervenció com a ponent en conferències i seminaris relacionats amb l'activitat policial i reconeguda per l'IVASPE es valorarà fins a un màxim de 0,12 punts.

Les publicacions relacionades amb l'activitat policial es valoraran fins a un màxim de 0,18 punts, per cada una d'elles.

3.3. Premis, distincions i condecoracions. Fins a un màxim de 2 punts.

– Per estar en possessió de la Placa Col·lectiva al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,30 punts.

– Per estar en possessió de la Placa Individual al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 1 punt.

– Per estar en possessió de la Medalla al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,60 punts.

– Per ser objecte de felicitació o menció individual pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,60 punts per cada una d'elles.

– Per ser objecte de felicitació o menció col·lectiva pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,10 punts per cada una d'elles.

– Per condecoracions concedides, previ expedient respecte d'això, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 1 punt per cada una d'elles. Si la condecoració és concedida a títol col·lectiu la puntuació serà de 0,10 punts per a cada una d'elles.

– Per premis, distincions, felicitacions o mencions concedides, previ expedient respecte d'això, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,30 punts per cada una d'elles.

4. Legislació aplicable.

De forma supletòria s'aplicarà el que preveu el Reial Decret 364/1996, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, d'aplicació supletòria en l'Administració local; Decret 117/1991, de 26 de juny, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball; i Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.





Contra les presents bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant de l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de la Província de València.



Algemesí, 26 d'agost de 2016.– L'alcalde accidental, p. d. (D 1391/2016): Pere Blanco Vega.

Mapa web