Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat Politècnica de València. RESOLUCIÓ de 27 de juny de 2016, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a accedir al grup A, subgrup A1, sector administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7865 de 05.09.2016
Número identificador:  2016/5081
Referència Base de Dades:  006709/2016
 



RESOLUCIÓ de 27 de juny de 2016, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a accedir al grup A, subgrup A1, sector administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori (PF1343), en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià. [2016/5081]

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i així s'utilitza un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, d'igualtat efectiva entre dones i homes.

Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta administració pública encarregada del servei públic de l'Educació Superior, aquest Rectorat, de conformitat amb el que disposa l'article 75 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves d'accés al grup A, subgrup A1, sector administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, conformement a les bases següents.





Primera. Objecte de la convocatòria.

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir llocs del grup A, subgrup A1, sector administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, pel torn de promoció interna, en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià.

1.2. La realització d'aquestes proves selectives s'ajustarà al que preveu la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i la normativa que la desenvolupa.





Segona. Condicions generals dels aspirants.

2.1. Per a ser admès a aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

a) Els aspirants que concórreguen a aquestes proves selectives han de ser personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València del grup A, subgrup A2, sector administració especial, haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys com a funcionari de carrera en la categoria de tècnic mitjà de laboratori en el grup A, subgrup A2, i complir els requisits següents:

1. Trobar-se exercint el lloc amb destinació definitiva.

2. Que el lloc de treball ocupat es trobe classificat en la relació de llocs de treball d'aquesta universitat Politècnica de València per a ser proveït pel grup de titulació A, subgrup A1/A2, sector administració especial, denominació del lloc tècnic superior de laboratori o tècnic mitjà de laboratori.

b) Estar en possessió del títol de llicenciatura, títol d'enginyeria, d'arquitectura, grau o titulació equivalent, o tenir complides les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o de la credencial de reconeixement per a l'exercici de les professions considerades regulades en virtut del Reial Decret 1837/2008, de 8 d'octubre.



2,2. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Els qui vulguen participar en aquestes proves selectives han de fer-ho constar en la sol·licitud segons el model que serà facilitat gratuïtament al Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, de València; al Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situada a la plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situada al carrer Paranimf núm. 1, del Grau de Gandia.

3.2. Les sol·licituds s'han d'adreçar al rector de la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València, en el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOCV.

3.3. La presentació de sol·licituds es pot efectuar al Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat a l'edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, al camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; al Registre de l'Escola Politècnica d'Alcoi, situat a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al Registre de l'Escola Politècnica de Gandia, situat a la carretera de Natzaret-Oliva, s/n, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, redactat conforme a la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Posat cas que s'optara per presentar la sol·licitud en una oficina de correus, s'ha de fer en sobre obert, perquè la instància siga datada i segellada pel funcionari de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

Les sol·licituds subscrites a l'estranger es poden cursar, en el termini expressat en la base 3.2, a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, les quals les han de trametre tot seguit a l'organisme competent.

La persona interessada ha d'adjuntar a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen.

3.4. Els drets d'examen són de vint-i-vuit euros amb divuit cèntims, que s'han d'ingressar en el compte corrent número ES97 2038 6543 9060 0001 4194 –drets d'examen–, de Bankia.

La persona interessada ha d'adjuntar a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen. En cap cas la mera presentació i el pagament suposen la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud davant l' òrgan expressat en la base 3.2.

3.5. Exempcions i bonificacions en el pagament de la taxa d'examen:

3.5.1. Queden exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent, que han d'acompanyar la sol·licitud amb el certificat acreditatiu d'aquesta condició.

3.5.2. Queden exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives els membres de famílies nombroses de categoria especial, que han d'acompanyar la sol·licitud amb el certificat acreditatiu d'aquesta condició.

3.5.3. Els membres de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del cinquanta per cent en el pagament dels drets d'examen a proves selectives. En aquest cas, els drets d'examen que han de pagar són catorze euros amb nou cèntims. Cal acompanyar la sol·licitud amb el certificat acreditatiu d'aquesta condició.

3.6. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se'n exempt determina l'exclusió de l'aspirant.

3.7. En cap cas, la presentació i el pagament a les oficines a què es fa referència suposa la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'admesos i exclosos a la realització de les proves, així com els nomenaments dels membres que componen el tribunal de selecció.

4.2. Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les reclamacions que consideren convenients, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional d'admesos i exclosos en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4.3. En tot cas, a fi d'evitar errors i en el supòsit que se'n produïren, per a possibilitar que s'esmenaren dins del termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar fefaentment no solament que no figuren en la relació provisional de persones excloses, sinó també que els seus noms i les seues dades consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

4.4. Transcorregut el termini de 10 dies hàbils, esmenats els defectes, si escau, i vistes les reclamacions que corresponguen, es dictarà una resolució que contindrà la relació definitiva d'admesos i exclosos, i, almenys amb una antelació de 15 dies hàbils, la data, el lloc i l'hora de realització i començament dels exercicis, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Si és procedent, es publicarà també l'ordre d'actuació dels aspirants segons el que disposa la base 7.2.



4.5. Els errors de fet que s'hi pogueren advertir poden resoldre's en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



Cinquena. Proves selectives

5.1. El procediment de selecció consta de dos exercicis obligatoris i eliminatoris:

5.1.1. Primer exercici

Es realitza per escrit i versa sobre els coneixements que s'especifiquen en el temari de l'annex I d'aquesta convocatòria.

Aquest exercici es configura en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és la correcta. Les respostes en blanc i errònies no penalitzen.

La durada d'aquest exercici la fixa el tribunal amb antelació suficient.

5.1.2. Segon exercici

Consisteix en una prova pràctica sobre el temari especificat en l'annex I i les funcions a desenvolupar en el lloc de treball.

La durada d'aquest exercici la fixa el tribunal amb antelació suficient.

5.2. En tots els exercicis, el tribunal prendrà les mesures necessàries per a garantir-ne l'anonimat en la valoració, sempre que ho permeta la tipologia de l'exercici. S'anul·laran tots els exercicis que continguen alguna marca que poguera identificar-ne l'autor.





Sisena. Qualificació dels exercicis

6.1. En aquests exercicis es valorarà la capacitat per a aplicar els coneixements a les qüestions teòriques o a les situacions pràctiques plantejades, la sistemàtica, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'expressió escrita de l'aspirant.

6.2. El primer exercici es puntua de 0 a 10 punts, i s'hi ha d'obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte o apta.

6.3. El segon exercici es puntua de 0 a 10 punts, i s'hi ha d'obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte o apta. Els criteris de correcció es faran públics abans de la realització dels exercicis.

6.4. Les persones aspirants que hagen resultat aptes en els dos exercicis conformaran la relació d'aspirants aprovats.

6.5. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dicta una resolució amb la relació definitiva d'aspirants aprovats.





Setena. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Els exercicis tindran lloc a la ciutat d' Alcoi.

El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprova i es publica en el DOCV la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria, amb una antelació no inferior a quinze dies hàbils.



7.2. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única. Els membres del tribunal de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a la sala on es realitze l'exercici d'aquelles persones que compareguen una vegada conclosa la crida dels aspirants convocats.

En cas de realitzar-se l'exercici en diverses sessions, l'ordre d'intervenció dels aspirants començarà per la lletra M, seguint l'ordre alfabètic de cognoms segons la Resolució de 8 de març de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOCV 7740, 14.03.2016).

Els aspirants han d'acreditar la personalitat mitjançant la presentació del DNI o del resguard amb fotografia del passaport o del permís de conduir, sense que, amb aquest efecte, siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels esmentats documents, així com de l'exemplar per a l'interessat de la sol·licitud d'admissió a les proves.

7.3. Començades les proves, l'anunci de celebració de la resta d'exercicis el farà públic el tribunal en el local on s'haja celebrat l'anterior, al tauler d'anuncis del PAS, situat a l'edifici del Rectorat i, complementàriament i sense caràcter oficial, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans, l'adreça de la quals és: http://www.upv.es/entidades/srh/pas/ (Selecció i Provisió), amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores.

Els aspirants perden el seu dret si es personen als llocs de realització quan ja s'han iniciat les proves o per inassistència a aquestes, tot i que siga per causes justificades.



Vuitena. Publicitat de les llistes

El tribunal ha d'elevar al Rector les llistes definitives de les persones aspirants que han superat les proves, per a la inserció en el DOCV.





Novena. Coneixements de valencià

9.1. L'acreditació dels coneixements de valencià pels aspirants que hagen superat les proves selectives, que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, podrà realitzar-se mitjançant la presentació d'algun dels documents següents:

a) Títol de Batxiller o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, amb superació de les assignatures de valencià.

b) Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.

c) Certificat de Grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.

d) Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià expedit o homologat pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València.

9.2. Els que no puguen acreditar aquests coneixements, d'acord amb el que estableix el punt anterior, han de realitzar el curs específic de valencià a què es refereix l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.





Deu. Presentació de documents

10.1. En el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el DOCV de les relacions definitives d'aprovats, els aspirants proposats han de remetre al Servei de Recursos Humans d'aquesta universitat Politècnica de València, a través del Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; del Registre de l'Escola Politècnica d'Alcoi, situat a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; del Registre de l'Escola Politècnica de Gandia, situat a la carretera de Natzaret-Oliva, s/n, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, redactat conforme a la Llei 4/1999, de 13 de gener, la documentació següent:



a) Tret que conste en l'expedient personal, fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, ha d'adjuntar-se la credencial que n'acredite l' homologació.

b) Les persones aspirants amb discapacitats han de presentar el certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o d'òrgans competents d' altres administracions públiques que n'acredite una discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent, així com la capacitat d' exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

c) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits. Amb aquesta finalitat, els reconeixements es fan a través del Servei Integrat de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat Politècnica de València, el qual du a terme el reconeixement mèdic pertinent i expedeix el certificat mèdic corresponent.



10.2. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini establit en el punt anterior, i llevat de casos de força major, no presenten la documentació acreditativa, o bé es deduïsca d'aquesta que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser nomenades personal funcionari de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



Onze. Nomenament de funcionaris

Conclòs el procés selectiu i transcorregut el termini de presentació de la documentació, les persones que l'hagen superat seran nomenades personal funcionari de carrera del grup A, subgrup A1, sector administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, mitjançant una resolució que es publicarà en el DOCV, i quedaran adscrites com a personal funcionari d'aquest grup als llocs de treball que estigueren ocupant amb caràcter definitiu.





Dotze. Informació respecte de les dades recollides

12.1. De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), les dades subministrades per les persones interessades poden quedar incorporades en un fitxer automatitzat personal, el titular del qual és la Universitat Politècnica de València, per a la gestió de les proves i els concursos convocats per la Universitat i per a la gestió de la borsa de treball que poguera ser constituïda en concloure el procés selectiu.

12.2. El fitxer personal queda sota la responsabilitat del Rectorat de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071 de València.

12.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

12.4. Les dades de caràcter personal són tractades d'acord amb el que estableix el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

12.5. Les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071 de València.



Tretze. Tribunal

13.1. El tribunal de selecció d'aquestes proves és nomenat pel rector en la resolució que fa pública la relació provisional d'admesos i exclosos, amb una antelació mínima d'un mes a la data del començament de les proves, i ha d'estar compost per:

·President, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera.

– Quatre vocals, nomenats pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionaris de carrera.

– Un secretari, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera, que hi actuarà amb veu però sense vot.

Es designa també un tribunal suplent amb la mateixa composició.



D'acord amb l'article 60.3 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, de manera que no es pot ostentar en representació o per compte de ningú.

13.2. El tribunal, per a la realització de les proves, podrà designar els col·laboradors, ajudants i assessors especialistes que estime oportuns.

13.3. Els membres del tribunal i els col·laboradors, ajudants i assessors especialistes s'han d' abstenir i poden ser recusats per les persones interessades quan s'hi donen circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, hauran d'abstenir-se els qui hagueren realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Tots els membres del tribunal han de reunir els requisits establits en l'article 57.3 del Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i, almenys la meitat més un d'aquests, ha de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida per a l'ingrés.



13.4. El tribunal, com també els col·laboradors, ajudants i el personal especialista, podrà exigir dels aspirants, en qualsevol moment, que acrediten la seua identitat, de conformitat amb el que preveu la base 7.2.

13.5. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altres incidències, el tribunal tindrà la seu a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

13.6 Al tribunal li serà aplicable el que estableixen els articles 21 i 24.2 de l'annex 4, de la Normativa sobre Indemnitzacions per Comissions de Servei i Gratificacions per Assistències del Pressupost de la Universitat Politècnica de València.

El tribunal tindrà la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració, i com a tal estarà sotmès a les normes contingudes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Catorze. Recursos

Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes des de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o directament recurs contenciós administratiu davant l'òrgan competent, en el termini de dos mesos des de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



14.2. Contra els actes del tribunal es pot interposar un recurs d'alçada davant el rector d'aquesta universitat en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord del tribunal.





València, 27 de juny de 2016.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



Codi del lloc: PF1343.

Denominació actual del lloc: tècnic mitjà de laboratori

Unitat: Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials.

Catalogació actual: grup A, subgrup A1/A2 20 E026.



Funcions del lloc:

Sota la dependència de la direcció del departament, d'acord amb el nivell de responsabilitat així com la dificultat tècnica del lloc, i atenent a la classificació d'aquest lloc, ha de dur a terme les funcions següents:





Funcions generals:

– Responsabilitat sobre el personal de laboratori de menor qualificació.

– Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, les operacions necessàries per al funcionament correcte del laboratori/taller de conformitat amb les necessitats docents i investigadores.

– Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, la preparació, el muntatge i el manteniment de les pràctiques de laboratori, d'acord amb les especificacions del professorat que n'és responsable.

– Col·laboració i suport tècnic al professorat en el desenvolupament de les classes pràctiques i treballs de recerca, d'acord amb les especificacions del professorat que n'és responsable.

– Suport als professors i alumnes de projecte final de grau, final de màster, doctorat i crèdits de lliure elecció, en l'ús de les instal·lacions dels laboratoris.

– Maneig, utilització i manteniment dels equips, instruments i material de laboratori, com també supervisió de l'adquisició d'aquests.



– Maneig i instal·lació de paquets informàtics a nivell d'usuaris.

– Maneig de PC a nivell d'usuari.

– Realització de tots els treballs tècnics per als quals el capacite el nivell de coneixements exigits.

– Gestionar l'inventari dels laboratoris.

Gestió i vigilància del compliment de les normes de seguretat i salut, emanades dels òrgans tècnics competents.

Gestió de residus en l'àmbit del propi lloc de treball.

– Participar en els equips i/o grups de millora que s'establisquen en la unitat per al desenvolupament de plans de millora.

– Suport a la preparació de la documentació que siga requerida per a la realització de les tasques anteriors.

I totes les funcions inherents al lloc de treball d'acord amb la categoria professional.



Funcions específiques:

Maneig, instal·lació i configuració de paquets informàtics en entorn de xarxa d'aplicació en l'enginyeria mecànica, com ara ANSYS, Pro-Engineer, Working Model, Mechanical Desktop, etc.

Desenvolupament d'aplicacions informàtiques mitjançant programació per a la docència en pràctiques. Preparació de pràctiques docents per a la realització via web. Implementació i manteniment d'aplicacions web per a la docència en el laboratori.

Configuració del maquinari necessari per a l'adquisició de senyals corresponents a magnituds mecàniques. Tractament i adquisició de dades: Tècniques extensomètriques, mesures de velocitat, acceleració, força i desplaçament. Programació d'eines per a la realització de les pràctiques en el camp de mesura de magnituds mecàniques.



Manteniment i preparació d'equips de pneumàtica, electropneumàtica, hidràulica i electrohidràulica. Maneig i programació d'autòmats, sistemes electropneumàtics i electrohidràulics.

Desenvolupament, manteniment i utilització de maquetes de diversos sistemes components de l'automòbil.

Previsió d'adquisició, utilització i reparació de maquetes de simulació de mecanismes i màquines.

Disseny i implementació de sistemes informàtics de gestió del programari docent i de recerca utilitzat en els laboratoris del DIMM.



Avaluació de paquets informàtics d'alt nivell per a disseny mecànic, simulació, adquisició i tractament de dades, la posada en marxa d'aquests paquets i el manteniment en xarxa, donant suport tant a docència com a recerca.

Desenvolupament i aplicació de protocols per a la comunicació i transvasament d'arxius entre diferents paquets informàtics d'alt nivell.

Desenvolupament i programació de sistemes de control i adquisició de dades per a equips de laboratori, en docència i recerca, per als diversos grups de recerca.

Implementació de sistemes robotitzats i automatització distribuïda.



Programari gestionat en aquests moments: Ansys, Abacus, Solidworks, Siemens NX 10, AutoCad Inventor, KissSoft, KissSys, Matlab, Mathematica, Statgraphics, Rhinoceros, HBM Catman, Kianovea, OpemSim, FluidSim Hydraulics, FluidSim Neumatics, LogoSoft Comfort, Mind Storm Llec, PTC Cree, LabView amb els seus mòduls de programari i targetes d'adquisició.

Manteniment i gestió de les infraestructures i equips docents i de recerca assignats.



Temari



Bloc general:

1. La Llei Orgànica d'Universitats.

2. Els Estatuts de la Universitat Politècnica de València: Naturalesa i finalitats. Règim Jurídic. De l'estructura de la Universitat. Del govern de la Universitat.

3. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



4. La Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

5. El pressupost de la Universitat Politècnica de València. El cicle pressupostari. Principis pressupostaris. L'elaboració i aprovació del pressupost de despeses i ingressos en la Universitat Politècnica de València. Modificacions pressupostàries. Gestió del pressupost d'ingressos. Gestió del pressupost de despeses.

6. La Llei de contractes del sector públic. Àmbit d'aplicació. Principis de contractació pública. L'expedient de contractació en les administracions públiques. Les parts en el contracte. La tramitació de l'expedient de contractació i adjudicació. Els contractes de subministraments i de serveis: principals característiques

7. La Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta als treballadors i participació d'aquests. Responsabilitats i sancions.



8. Manual de drets i obligacions del personal de la Universitat Politècnica de València en matèria de seguretat i salut en el treball.

9. El Pla estratègic de la Universitat Politècnica de València.

10. Llei Orgànica 3/2007, de 22 març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar: Objecte i àmbit de la llei. Títol I: El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Títol II, capítol I: Principis generals. Títol IV, capítol I: Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral; capítol II: Igualtat i conciliació; Capítol III: Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat. Títol V, capítol I: Criteris d'actuació de les administracions públiques.



11. La Llei Orgànica 1/2004, 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar: Objecte de la llei. Títol I, capítol I: En l'àmbit educatiu. Capítol II: En l'àmbit de la publicitat i dels mitjans de comunicació. Títol II, capítol I: Dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta. Capítol III: Drets de les funcionàries públiques. Títol III, article 30. Títol V, capítol IV: Mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes.

12. L'entorn de treball de Windows. Connexió a la xarxa UPVNET. internet. Navegació. Recerques d'informació. La pàgina web de la UPV: la intranet. El correu electrònic. Webmail.

13. La seguretat en els equips informàtics personals. Les regles bàsiques de la navegació i el correu segurs. Antivirus i tallafocs.

14. Generació de documents bàsics amb el Word. Edició i impressió. Formats. Ortografia i gramàtica. Disseny de pàgines. Taules. Estils. Imatges i gràfics.

15. Càlculs elementals amb l'Excel. Generació, edició i impressió de fulles. Operacions bàsiques: Funcions. Gràfics. Generació i edició de diapositives i presentacions amb Powerpoint.



Bloc específic



Bloc I. Coneixements informàtics

16. Arquitectura de computadors.

17. Instal·lació de maquinari en PC: Targetes d'expansió PC. Targetes AGP, PCI Express, mòduls de memòria i dispositius d'emmagatzematge.

18. Perifèrics: instal·lació de dispositius externs.

19. Instal·lació de programari en sistemes operatius de la família Windows.

20. Agregar a xarxa local i a UPVNET ordinadors personals i altres dispositius.

21. Configuració i connexió de xarxes Ethernet IEEE 802-3.

22. Afegir equips informàtics a la xarxa WIFI de la UPV.

23. Administració d'estacions de treball i servidors en entron Windows.

24. Maneig, configuració i manteniment de servidors amb Windows 2003 Server, Windows 2008 Server, Terminal Server, DNS, Active directory.

25. Administració de sistemes d'emmagatzematge de servidor sobre la base de sistema RAID.

26. Administració del servidor d'antivirus de la UPV.

27. Instal·lació i clonatge d'equips informàtics de laboratori [Norton Ghost].

28. Desenvolupament d'aplicacions web.

29. Instal·lació d'aplicacions específiques d'enginyeria mecànica.



Bloc II. Mesurament de magnituds mecàniques

30. Mesura de magnituds: instruments i procediments. L'error en la mesura.

31. Sistemes d'adquisició de dades, conceptes generals.

32. Adquirir i generar senyals reals.

33. Fonaments d'adquisició de dades.

34. Tecnologia de mesuraments basats en la PC.

35. Condicionant senyals per a mesuraments de qualitat.

36. Paràmetres estadístics i caracterització dels senyals.

37. Disseny d'experiments.

38. Mòduls de condicionament de senyal

39. Famílies de maquinari d'adquisició de dades

40. Característiques de dispositius interns i externs per a adquisició de dades.

41. Solucions de mesurament automatitzat.

42. Programació de programari d'adquisició i control amb PC

43. I/S a un arxiu de dades.

44. Eines per a anàlisis de dades.

45. Sistemes de control: elements components, variables.

46. Elements captadors en els circuits de control.

47. Elements transductors en els circuits de control.

48. Elements comparadors en els circuits de control.

49. Elements actuadors en els circuits de control.

50. Amplificació i condicionament de senyals en els circuits de control.

51. Control programat: tipus, elements i característiques.

52. Mesurament de desplaçaments mitjançant càmera d'alta velocitat. Programari de control.

53. Assajos de fregament en conformació per deformació plàstica.

54. Escalfament i control de temperatura en condicions de conformació per Hot-Stamping.



Bloc III. Mecanismes i màquines

55. Forces en mecanismes. Composició i representació de forces. Càlcul d'esforços.

56. Mecanismes de transmissió.

57. Transformació de moviments.

58. Mecanismes de retenció, acoblament

59. Lubricació d'arbres.

60. Màquines tèrmiques: funcionament, classificació i aplicacions.

61. Màquines elèctriques de corrent continu: constitució, funcionament i aplicacions característiques.

62. Màquines elèctriques de corrent altern: constitució, funcionament i aplicacions característiques.

63. Circuits hidràulics i pneumàtics: elements components i circuits típics de potència i control.

64. Eines i utillatges.

65. Manteniment mecànic i elèctric.

66. Riscos d'origen mecànic.

67. Riscos d'origen elèctric.

68. Equips de protecció individual en el laboratori i taller mecànic.



69. Automatització. PLC.

70. Robòtica en els sistemes integrats de fabricació

71. Verificació de màquines eines. Normes de verificació.

72. El procés d'implantació del sistema de gestió ambiental a la Universitat Politècnica de València.

73. Gestió dels residus no perillosos a la Universitat Politècnica de València. Normativa aplicable.

74. Gestió dels residus perillosos a la Universitat Politècnica de València. Normativa aplicable.

75. Sistema de gestió d'equips de treball.

76. Manual de seguretat i salut per a operacions en tallers mecànics.



77. Seguretat i salut instruccions operatives. L'organització preventiva d'un departament.

78. Ergonomia de les pantalles de visualització de dades en llocs de treball informàtics.



Enllaços d'interès:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pas/751636normalv.html

Mapa web