Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Benicàssim. Bases específiques per a la provisió en propietat de tres places d'agent de la policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, enquadrades en l'escala bàsica, pertanyents al grup C, subgrup C1.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7864 de 02.09.2016
Número identificador:  2016/6695
Referència Base de Dades:  006655/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Benicàssim



Bases específiques per a la provisió en propietat de tres places d'agent de la policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, enquadrades en l'escala bàsica, pertanyents al grup C, subgrup C1. [2016/6695]

La Junta de Govern Local, en sessió extraordinària celebrada el 19 de juliol de 2016, ha acordat aprovar les següents:



Bases especifiques per a la provisió de tres places d'agent de la policia local del cos de policia local, categoria d'agent, vacants en la plantilla de l'Ajuntament de Benicàssim, dos pel torn lliure i una pel torn de mobilitat.



Bases de la convocatòria per a proveir en propietat tres places de policia local, escala bàsica, categoria d'agent, de conformitat amb el que disposa el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 10/2010, de 9 de juliol, D'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana; Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Consell; Ordre d'1 de juny de 2001 de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits dels concursos oposició convocats per a la selecció de membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana i la resta de disposicions d'aplicació.



En tot el que aquestes bases específiques no establisquen, regiran en aquesta convocatòria les bases generals aprovades per aquest ajuntament per a les convocatòries de les proves selectives de totes les vacants de la plantilla en general, aprovades pel Ple de l'ajuntament el 25 de març de 2010 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló número 111, de 16 de setembre de 2010, en tot allò que no contradiga el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, les bases específiques del qual són les següents:



Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la provisió en propietat de tres places d'agent de la policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, enquadrades en l'escala bàsica, pertanyents al grup C, subgrup C1.

Les places objecte de la present convocatòries han sigut incloses en L'oferta d'ocupació pública d'aquest ajuntament per a l'any 2015, publicada en el BOP de Castelló número 30, de data 10 de març de 2015, i en el DOCV número 7478, de data 4 de març de 2015.



De les places convocades seran proveïdes dues places mitjançant oposició per torn lliure i una mitjançant concurs de mèrits per torn de mobilitat, d'acord amb l'annex I del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Consel. Si la plaça oferida a torn de mobilitat no fóra coberta per aquest procediment de selecció, incrementarà les que hagen de ser proveïdes per oposició lliure.



Segona. Condicions dels aspirants

Per a ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies:



Aspirants que accedisquen per torn lliure:

a) Tindre la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de Batxiller Superior o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies. L'homologació o equivalència de qualsevol títol haurà d'aportar-la la persona interessada, degudament acreditada per l'autoritat acadèmica competent.

c) No patir cap malaltia ni defecte físic que impedisca l'exercici de les funcions, d'acord amb els quadres d'exclusions mèdiques que es recullen en l''annex d'aquestes bases, i tindre una estatura mínima d'1,65 metres els homes i 1,60 metres les dones.

d) Tindre complits 18 anys sense que excedisca de l'edat de jubilació forçosa.

e) No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kw o una relació potència/pes no superior a 0,16 kw/kg, per a permisos de conducció de motocicletes obtinguts abans del 8 de desembre de 2009 (Reglament general de conductors, aprovat per RD 772/1997, de 30 de maig) o A2 que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 35 kw i una relació potència/pes màxima de 0,2 kw/kg i no derivades d'un vehicle amb més del doble de la seua potència, per als obtinguts a partir de l'esmentada data (Reglament general de conductors vigent, aprovat per RD 828/2009 de 8 de maig).



Per a participar en el concurs de mobilitat s'hauran de reunir els següents requisits referits al dia en què finalitze el termini d'admissió de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera de la categoria que es convoca, integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i auxiliars, de qualsevol dels municipis valencians.

b) Haver estat, almenys, dos anys com a funcionari de carrera en el lloc de treball des del qual es concursa.

c) No faltar menys de cinc anys per a passar a la situació de segona activitat.

d) No patir cap malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria, d'acord amb el barem d'exclusions mèdiques que es determina en annex a aquestes bases.

e) No trobar-se suspés ni inhabilitat en ferm per a l'exercici de funcions públiques. Si es produeix la suspensió o la inhabilitació després de la resolució del concurs de mobilitat per un procediment iniciat amb anterioritat a la data de convocatòria del concurs, s'entendran anul·lades totes les actuacions respecte d'eixe aspirant.



f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles automòbils i motocicletes destinats al servei d'urgència o emergències.

g) Qualsevol altre requisit que s'establisca per a la mobilitat dels funcionaris de la policia local.



Tercera. Presentació d'instàncies i documentació annexa

3.1. Les sol·licituds per a prendre part en la present convocatòria es dirigiran a l'alcaldessa d'aquest ajuntament, d'acord amb el model oficial de sol·licitud de l'Ajuntament de Benicàssim, que s'acompanya en l'annex III a aquestes bases i que estarà a disposició de l'aspirant en el Servei d'Informació Ciutadana (SIC) d'aquest ajuntament i en la web municipal www.benicassim.es, apartat Ocupació pública.

Les instàncies es presentaran en el registre general o en la forma que determina l'article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, durant el termini de 20 dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

En les instàncies per a prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants han de manifestar que reuneixen tots els requisits exigits en aquestes bases i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa, i indicar a més si concorren per torn lliure o concurs de mèrits per mobilitat.

3.2. A les instàncies s'ha d'adjuntar:

a) Justificant d'haver ingressat els drets d'examen i, si és el cas, la documentació acreditativa de les bonificacions en la forma que es regula en la base quarta de les presents bases de selecció.

b) Els aspirants que concórreguen per torn lliure han d'aportar amb la sol·licitud un certificat mèdic oficial expedit en data de presentació d'instàncies en què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en aquestes bases, així com que no es troben impedits o incapacitats per a l'accés a la funció pública. La falta de presentació del certificat exclourà els aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca.



Aquest certificat serà original o còpia compulsada i el període de vigència a l'efecte de realitzar les proves físiques serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de l'expedició fins a la realització de les proves.

En el cas que hagen superat les proves físiques de conformitat amb la base huitena, hauran de presentar el certificat acreditatiu d'haver-les superades. En un moment posterior, no s'admetran certificats de superació de les proves físiques, i en conseqüència no estaran exempts i hauran de fer-les (art. 3.2 de l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques).



c) Els aspirants que concórreguen al concurs de mobilitat hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats per l'aspirant, mitjançant original o còpia compulsada d'aquesta. Aquesta documentació haurà d'acompanyar-se a la instància de sol·licitud d'admissió al concurs de mobilitat en sobre tancat. No es tindrà en compte cap mèrit que no s''acredite en eixe moment. La documentació es tornarà als concursants per torn de mobilitat, si no escaiguera la celebració i a aquells que no resulten seleccionats, una vegada siga ferma la resolució del concurs oposició.



Quarta. Drets d'examen

4.1. Import dels drets d'examen

Els drets d'examen es fixen en la quantitat de 50 euros (cinquanta euros).

4.2. Tarifes reduïdes

a) En el cas que l'aspirant siga una persona que figure com a demandant d'ocupació en els centres SERVOF d'Ocupació de la Generalitat o organisme equivalent amb una antiguitat mínima de sis mesos, referida a la data de publicació de la convocatòria de les proves selectives en el BOP o BOE, s'aplicarà una reducció del 90% sobre la tarifa en el primer apartat, de la qual resulta la quantitat de 5 euros (cinc euros).



Per a l'aplicació d'aquesta tarifa el subjecte passiu haurà d'acreditar, en el moment de presentar la sol·licitud d'inscripció, la condició de demandant d'ocupació mitjançant la presentació del document on s'acredite la inscripció en els centres SERVOF d'Ocupació o organisme equivalent i en què s'especifique la situació de la demanda i la data de la pròxima renovació (DARDE o document que en un futur el substituïsca).

b) En el cas que l'aspirant siga una persona amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% s'aplicarà una reducció del 90% sobre la tarifa prevista en l'apartat primer, de la qual resulta la quantitat de 5 euros (cinc euros).

Per a l'aplicació d'aquesta tarifa el subjecte passiu haurà d'acreditar el grau de discapacitat mitjançant la presentació de certificat oficial vigent en la data de publicació de la convocatòria de les proves selectives en el BOP o BOE en el moment de presentar la sol·licitud d'inscripció i la còpia de l'autoliquidació ingressada.

c) En el cas que l'aspirant siga membre d'una família nombrosa s'aplicarà una reducció del 20% sobre la tarifa prevista en l'apartat primer, de la qual resulta la quantitat de 40 euros (quaranta euros). La condició de membre d'una família nombrosa s'acreditarà mitjançant la presentació de títol en vigor expedit per la Generalitat Valenciana en el moment de presentar la sol·licitud d'inscripció.

4.3. Forma i lloc d'ingrés

Aquesta taxa per participació en processos selectius, s'exigirà en règim d'autoliquidació.

Els subjectes passius hauran de practicar l'autoliquidació en els impresos habilitats a aquest efecte per l'Administració municipal i fer l'ingrés en les entitats bancàries autoritzades abans de presentar la sol·licitud d'inscripció, i no s'admetrà el pagament fora del termini.



L'autoliquidació es facilitarà als aspirants en el Servei d'Informació Ciutadana, bé presencialment o a través de la pàgina web de l'ajuntament www.benicassim.es, administració electrònica, apartat autoliquidacions.

4.4. Documents que cal adjuntar a la sol·licitud d'inscripció

A la sol·licitud d'inscripció haurà d'acompanyar-se, en tot cas, còpia de l'autoliquidació degudament ingressada.

En el cas que a l'aspirant se li aplique una tarifa reduïda de l'apartat 4.2 d'aquesta base, haurà d'adjuntar amb la sol·licitud d'inscripció i l'autoliquidació ingressada, la documentació original o degudament compulsada que en eixe apartat s'indica.



4.5. Devolució de les taxes

Quan per causes no imputables als aspirants l'activitat tècnica o administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa no es duga a terme, escaurà la devolució de l'import corresponent. Per tant, no escaurà tornar els drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a l'interessat, ni en el cas de falta de presentació de la documentació requerida que acredite l'aplicació de les tarifes reduïdes de l'apartat 4.2 d'aquesta base, en el moment de presentar la sol·licitud d'inscripció.

4.6. Exclusió dels aspirants per falta de pagament o no presentació de la documentació acreditativa per a l'aplicació de les tarifes reduïdes



La falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds no serà esmenable i la falta d'aportació dels documents acreditatius del dret a les tarifes reduïdes de l'apartat 4.2 dins del termini d'esmena, determinarà la inadmissió de l'aspirant a les proves selectives.



Cinquena. Admissió d'aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia Presidència dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, on es declararan aprovades les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos.

Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'ajuntament. En aquesta constarà el nom i cognoms dels aspirants admesos i exclosos i, si és el cas, el motiu de l'exclusió. Durant els 10 dies següents a la publicació en el BOP es podran esmenar les deficiències que siguen esmenables de conformitat amb el que estableix l'article 71 de la LRJAP i del PAC, i es podran presentar reclamacions contra la resolució. Si se'n presenten, seran acceptades o rebutjades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva, que es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional. En cas de no presentar-se reclamacions ni al·legacions, es considerarà la llista definitiva.



En el mateix acte administratiu, s'indicarà, a més, el lloc, la data i l'hora del començament de les proves selectives.



Sisena. Tribunal qualificador

El tribunal que jutge les proves dels concursos de mèrits del torn de mobilitat serà el mateix que intervinga en el procés de selecció del torn lliure.

La composició mínima dels tribunals qualificadors serà la següent:



President: el cap del cos de la policia local de la corporació convocant o, si no és possible, un funcionari de la corporació de la mateixa categoria o superior, preferentment pertanyent al cos de la policia local.



Vocals:

– Un membre designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

– Un membre designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'administració local.

– Tres membres del cos de la policia local de la corporació.

Secretari: el de la corporació o funcionari en qui delegue, que actuarà a més com a vocal.

La composició del tribunal inclourà la dels respectius suplents, i es farà pública junt amb la llista d'admesos i exclosos.

El tribunal podrà nomenar assessors per a les proves psicotècniques, mèdiques i d'aptitud física, i en aquest cas, el nomenament es farà constar en l'acta del tribunal de la sessió corresponent, a la qual es donarà la publicitat prevista per a les actes del tribunal.

Tots els membres del tribunal posseiran la mateixa titulació o superior acadèmica que l'exigida per als llocs de treball oferit i pertanyeran a igual o superior grup i subgrup de funcionaris.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de la meitat més un dels membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal podran ser recusats pels aspirants de conformitat amb el que preveu l'article 28 i 29 de la vigent llei de procediment administratiu comú.

El tribunal que qualifique les següents proves selectives tindrà la categoria segona de les establides en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig.



Setena. Inici i desenvolupament de l'oposició

Els aspirants seran convocats en crida única, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La falta de presentació d'un aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol dels exercicis obligatoris determinarà automàticament el decaïment del dret a participar en el mateix exercici i en els successius, per la qual cosa quedarà exclòs del procediment selectiu.



L'ordre d'actuació dels aspirants en aquells exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament serà l'establit en la corresponent resolució de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques en què es determine l'ordre dels aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant l'any de realització de les proves.

El tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acrediten la seua identitat, fi per al qual hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat.

Una vegada començades les proves no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló. Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tauler d'anuncis de l'ajuntament, amb 12 hores d'antelació a l'inici, si es tracta del mateix exercici, o de 48, si es tracta d'un nou exercici.



Huitena. Procediment de selecció

8.1. Desenvolupament del procediment per al torn lliure

La fase d'oposició, que es convoca per a torn lliure, constarà de les següents proves.

1. Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori

Mesurament d'estatura.

La valoració de la prova serà d'apte o no apte.

2. Prova psicotècnica: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques aptitudinals i de personalitat que consten en l'annex d'aquestes bases. La superació de les proves en els municipis valencians expressament homologades per l'IVASPE tindrà una validesa d'un any des de la realització, i eximirà durant aquest període l'aspirant de tornar a fer-les.



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.

3. Proves d'aptitud física: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistiran a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball. El contingut i les marques mínimes seran les següents:

Escalada de corda amb presa de peus: homes, 4 metres; dones, 3 metres.

Salt de longitud amb carrera: homes, 4 metres; dones, 380 metres.



Salt d'altura: homes: 1,10 metres; dones, 1 metre.

Carrera de velocitat de 60 metres: homes, 10 segons; dones, 12 segons.

Carrera de resistència de 1000 metres: homes, 4 minuts; dones, 4 minuts 10 segons.

Natació, 50 metres: homes, 57 segons; dones, 1 minut.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim quatre de les proves per a ser qualificat com a apte.

La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la realització, amb independència de l'edat de l'aspirant, i en quedaran exempts aquells que, en el citat període, l'hagen superada.



4. Qüestionari: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari d'un mínim de 50 preguntes i màxim de 75 preguntes, amb quatre respostes alternatives, una de les quals vertadera, en un temps màxim d'1 hora i 30 minuts, sobre els temes esmentatss en els grups I a IV, ambdós inclosos, del temari que s'arreplega com a annex d'aquestes bases. El test es corregirà tenint en compte la fórmula següent:







N = A – E

d – 1





× 10

n





On: N=nota resultant, A=nombre d'encerts, E=nombre d'errors, d=nombre d'opcions de cada pregunta i n=nombre de preguntes.





La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i caldrà obtindre-hi una qualificació de 5 punts per a superar-lo.

5. Coneixement del valencià: de caràcter obligatori i no eliminatori



Els municipis de predomini lingüístic valencià, segons la Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, d'Ús i Ensenyament del Valencià, inclouran un exercici consistent a traduir del valencià al castellà i viceversa un text proposat pel tribunal, en un temps a determinar.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts.

6. Reconeixement mèdic: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques que s'expressa en l'annex d'aquestes bases. La superació d'aquesta prova en les convocatòries efectuades en l'àmbit valencià per a proveir places en propietat en qualsevol ajuntament tindrà una validesa d'un any des de la realització, i en quedaran exempts aquells que, en el citat període, l'hagen superada, sempre que no es produïsquen malalties que, a judici del tribunal mèdic, justifiquen tornar a sotmetre-s'hi.



7. Desenvolupament del temari: de caràcter obligatori i eliminatori

Consisteix a desenvolupar per escrit durant un temps màxim d'1 hora i 30 minuts i mínim d'1 hora, dos temes triats per l'aspirant de quatre extrets per sorteig, dels grups primer a quart, ambdós inclosos, que componen el temari que s'inclou en l'annex d'aquestes bases. Els temes es llegiran en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o aclariments que sobre aquests jutge oportuns. S'hi valorarà la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats.



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'hi haurà d'obtindre un mínim de 5 punts.

8. Temes locals: de caràcter obligatori i no eliminatori

Consistirà en l'exposició per escrit d'un tema dels que componen el grup cinqué del temari que s'inclou com a annex d'aquestes bases, en un temps màxim d'1 hora i mínim de 45 minuts. S'hi valoraran els coneixements exposats, la claredat en l'exposició, neteja, redacció i ortografia, i en tot cas seran llegits per l'aspirant en sessió pública davant del tribunal. L'exposició escrita del tema podrà substituir-se per la realització d'una prova de preguntes amb respostes alternatives.



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts.

9. Els exercicis de desenvolupament del temari es valoraran obtenint la mitjana aritmètica de les valoracions de cada membre del tribunal de selecció, tot rebutjant-ne les puntuacions màximes i mínimes quan entre aquestes hi haja una diferència de 4 punts o més, servint, si és el cas, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda. La diferència serà de 2 punts quan es tracte de valorar els temes locals.



Els exercicis obligatoris que tinguen caràcter eliminatori es qualificaran de 0 a 10 punts, i seran eliminats els aspirants que no aconseguisquen una puntuació mínima de 5 punts en cada un. Se n'exceptua el del coneixement del valencià i el coneixement de l'entorn sociolocal, que tindran caràcter obligatori però no eliminatori.

8.2. Desenvolupament del procediment per al torn de mobilitat

Prèviament a la valoració dels mèrits al·legats, els aspirants hauran de superar un reconeixement psicotècnic i mèdic, d'acord amb els criteris i barems establits reglamentàriament.

La provisió de places per torn de mobilitat, s'ajustaran al barem de mèrits de l'annex II d'aquestes bases, d'acord amb els criteris següents:



a) La totalitat de mèrits al·legats, i qualssevol altres dades que s'aporten, hauran d'estar referits a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

b) Transcorregut el termini de presentació d'instàncies, aquestes seran vinculants per al peticionari i les destinacions adjudicades seran recurribles, llevat que abans d'acabar el termini de presa de possessió s'haja obtingut una altra destinació per convocatòria pública, i en aquest cas haurà de comunicar-se tal circumstància a l'ajuntament convocant de la plaça oferida i adjudicada.

c) En qualsevol moment del procés d'adjudicació podrà demanar-se formalment als interessats els aclariments o, si és el cas, la documentació addicional que s'estime necessària per a la comprovació dels mèrits, requisits o dades al·legats, així com aquells altres que es consideren necessaris per a una correcta valoració.

d) L'ordre de prioritat per a l'adjudicació de les places convocades vindrà donat per la major puntuació total obtinguda, a la vista dels mèrits al·legats. En cas d'igualtat, es resoldrà en atenció a la major puntuació obtinguda en l'apartat de valoració de la formació. Si aquesta persisteix, caldrà ajustar-se a la data d'ingrés en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana, i s'adjudicarà la plaça al sol·licitant de més antiguitat.



Novena. Relació d'aprovats i constitució d'una borsa de treball



El tribunal no podrà aprovar ni declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Els aspirants que hagen superat almenys els quatre primers exercicis passaran a formar part d'una borsa de treball destinada a cobrir de manera interina les vacants que es produïsquen i que no requerisquen una bossa específica.

A l'efecte de la bossa, els aspirants s'ordenaran segons el nombre d'exercicis superats i la puntuació total obtinguda.

Prèviament a la realització de les proves selectives per torn lliure s'haurà realitzat i resolt el concurs corresponent al torn de mobilitat.



El tribunal formularà proposta a l'òrgan competent dels aspirants que havent superat el procés selectiu, i prèvia la presentació de la documentació exigida per les bases de la convocatòria, hagen d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública per a seguir un curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu.

Quan algun o alguns dels aspirants aprovats renuncien a continuar el procés de selecció o siguen exclosos d'aquest per no tindre algun dels requisits exigits, no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquests i el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos, el mateix nombre que el d'exclosos per les anteriors causes que hagen superat les proves selectives i pel mateix ordre de puntuació, els que s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que els anteriors, sense perjudici de la responsabilitat en què, si és el cas, puguen haver incorregut.



Deu. Curs selectiu

Finalitzades les proves selectives, el tribunal farà pública la relació d'aspirants aprovats, si n'hi ha, per ordre de puntuació aconseguida, i elevarà la relació a l'Alcaldia Presidencia, conjuntament amb l'acta de l'última sessió.

Els aspirants proposats que accedeixen per torn lliure, prèvia presentació de la documentació exigida, s'incorporaran a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències per a realitzar el primer curs teoricopràctic que se celebre, integrat per dues fases, una de formació i selecció en l'IVASPE, amb una durada de 700 hores lectives, i una altra, una vegada superada l'anterior, de pràctiques en el mateix ajuntament, amb una durada de dos mesos. La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques, correspondrà a l'IVASPE, i la seua valoració es realitzarà amb base a criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els punts següents: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds enfront del professorat i resta dels alumnes, i tots els aspectes de l'actuació de l'aspirant que calguen per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes a la plaça.

Durant la realització del curs teoricopràctic, els aspirants seran nomenats per l'ajuntament convocant funcionaris en pràctiques, i percebran les retribucions íntegres de la plaça a què aspiren.



Els aspirants que hagen realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la categoria convocada en els municipis de la Comunitat Valenciana, quedaran exempts de fer-lo, mitjançant una resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta del director de l'IVASP, si no han transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació i no s'ha alterat substancialment el seu contingut.





Onze. Presentació de documents

Els aspirants proposats pel tribunal han d'aportar davant de la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aspirants aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les presents bases de convocatòria:



– Certificat de naixement expedit pel Registre Civil corresponent o fotocòpia del DNI, degudament compulsada.

– Original o fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons la corresponent convocatòria.

– Declaració de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques.

– Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció exigits com a requisit en la base segona.

Els aspirants que tinguen la condició de funcionaris de carrera quedaran exempts de justificar documentalment les condicions generals que ja hagen sigut acreditades per a obtindre l'anterior nomenament. En tot cas, han de presentar original o fotocòpia compulsada del nomenament com a funcionaris de carrera i el títol acadèmic exigit.



Els que dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presenten la documentació, no podran ser nomenats funcionaris, i s'invalidarà l'actuació de l'interessat i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen incorregut per falsedat en la sol·licitud.

En el cas que l'aspirant siga exclòs per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos la mateixa quantitat que la d'exclosos per les anteriors causes, sempre que hagen superat les proves selectives, i pel mateix ordre que el resulte d'aquelles.



Dotze. Nomenament

Torn lliure:

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda a l'efecte del nomenament com a funcionari de carrera. Igualment comunicarà la relació dels aspirants que no hagen superat el curs teoricopràctic. Els nomenaments han d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències.



Efectuada l'anterior comunicació per l'IVASPE i no formalitzat el nomenament en el termini assenyalat en el paràgraf anterior, l'ajuntament abonarà a l'aspirant la totalitat de les retribucions corresponents al lloc de treball a què aspira.

Els aspirants que no superen el curs teoricopràctic de selecció i formació podran incorporar-se al curs immediatament posterior. De tota manera, cessaran com a funcionaris en pràctiques i podran ser nomenats novament quan s'incorporen al següent curs. Si no superen aquest segon, quedaran definitivament decaiguts en el seu dret a participar en el procés de selecció instat.

Torn de mobilitat:

Les persones nomenades cessaran, a tots els efectes, en els llocs de treball que ocupaven, i prendran possessió en la plaça obtinguda dins dels 15 dies següents al moment del cessament en l'ajuntament de procedència, que haurà d'efectuar-se dins dels cinc dies hàbils següents a la data de la publicació de la resolució del concurs.



Tretze. Incidències

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. En allò que no prevegen les presents bases, serà aplicable el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, D'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana; el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Consell; l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques; l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits dels concursos oposició convocats per a la selecció de membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana, i resta de disposicions d'aplicació.



Així mateix, en tot allò que aquestes bases específiques no establisquen, regiran en aquesta convocatòria les bases generals aprovades pel Ple d'aquest ajuntament, en sessió celebrada el dia 25 de març de 2010 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló número 111, de data 16 de setembre de 2010, en tot allò que no contradiga el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.





Catorze. Recursos

Contra les presents bases i tots els actes administratius definitius que se'n deriven podran els interessats interposar els oportuns recursos en els casos i en la forma establits en la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Quinze. Publicació

Aquestes bases es publicaran en el BOP i en el DOCV, i en extracte en el Boletín Oficial del Estado, i es comunicarà el text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.







ANNEX I



I. Reconeixement mèdic

A. Torn lliure

El contingut de la prova de reconeixement mèdic, d'acord amb el que estableix l'Ordre de 23 de novembre de 2005, és el següent:



Quadre d'exclusions mèdiques.

1. Obesitat o primor superior al 25% del pes ideal, calculat segons la fórmula PI=0,75 (talla en cm– 150) + 50; en aquells aspirants amb complexió atlètica s'acceptarà un 40% d'excés de la solució resultant d'aplicar la fórmula anterior.

2. Ull i visió:

2.1. Agudesa visual sense correcció inferior als dos terços de la visió normal en ambdós ulls.

2.2. Despreniment de retina.

2.3. Estrabisme.

2.4. Hemianòpsies.

2.5. Discromatòpsies.

2.6. Qualsevol altre procés patològic que, a parer dels assessors mèdics, dificulte de manera important l'agudesa visual.

3. Oïda i audició.

3.1. Agudesa auditiva que supose una pèrdua entre 1.000 i 3.000 hertzs a 35 decibels o de 4.000 hertzs a 45 decibels.

4. Aparell locomotor.

Alteracions de l'aparell locomotor que limiten o dificulten el desenvolupament del treball, o que puguen agreujar-se, segons el parer dels assessors mèdics, amb l'exercici, del lloc de treball (patologia òssia d'extremitats, retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular, defecte de columna vertebral i altres processos ossis, musculars i articulars).

5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer dels assessors mèdics, dificulte l'exercici del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular.

Hipertensió arterial de qualsevol causa, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 150 mmHg en pressió sistòlica i els 85 mmHg en pressió diastòlica; varius o insuficiència venosa perifèrica, així com qualsevol altra patologia o lesió vascular que, a parer dels assessors mèdics, puga limitar l'exercici del lloc de treball.

Segons el parer dels assessors mèdics es podrà repetir la prova quan hi concórreguen circumstàncies que ho aconsellen.

7. Aparell respiratori.

L'asma bronquial, la broncopatia obstructiva, el pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió) la tuberculosi pulmonar activa i altres processos de l'aparell respiratori que dificulten el desenvolupament del treball.

8. Sistema nerviós.

Epilèpsia, depressió, psicosi, tremolor de qualsevol causa, alcoholisme, toxicomania i altres processos patològics que dificulten el desenvolupament de la seua funció.

9. Pell i fàneres

Cicatrius que produïsquen limitació funcional i altres processos que dificulten o limiten el desenvolupament de la seua funció.

10. Altres processos patològics.

Diabetis, malalties transmissibles en activitat, malalties immunològiques sistèmiques, intoxicacions cròniques, hemopaties greus i qualsevol altre procés que, a parer del tribunal mèdic, limite o incapacite per al desenvolupament del treball.



B. Torn de mobilitat. Quadre d'exclusions mèdiques.

1. Obesitat o primor manifesta que dificulten o incapaciten per a l'exercici del lloc de treball.

2. Ull i visió.

2.1. Agudesa visual amb correcció o sense inferior als dos terços de la visió normal en ambdós ulls.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

3. Oïda i audició.

Agudesa auditiva biaural amb correcció o sense que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels.

4. Aparell locomotor.

Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer dels assessors mèdics, dificulte l'exercici del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular.

Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mmHg en pressió sistòlica i els 95 mmHg en pressió diastòlica; segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan hi concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

Varius ulceroses. Tromboflebitis. Insuficiència cardíaca severa. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada. Infart de miocardi.

7. Aparell respiratori.

La bronquiopatía crònica obstructiva. El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

8. Sistema nerviós.

Epilèpsia, alcoholisme i toxicomania.

9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistemàtiques.

Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus.

11. Qualsevol procés patològic que segons el parer dels assessors mèdics limite o incapacite l'aspirant per al lloc de treball a què s'opta.





II. Proves psicotècniques

Barem d'aplicació per al reconeixement psicotècnic dels dos torns



Barems per al reconeixement psicotècnic que es realitze en els processos selectius per a la provisió de llocs de treball per a totes les escales i categories de les policies locals de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableix l'Ordre de 23 de novembre de 2005.



1. Descipció dels factors a mesurar en el procés de selecció

I. Aptituds mentals

Intel·ligència general.

Capacitat per a comprendre situacions i esdeveniments, les relacions que hi ha entre aquests, poder captar les estructures de les citades relacions i tindre un mètode sistemàtic de raonament.

Raonament verbal.

Constitueix una mesura de l'aptitud per a comprendre conceptes, expressats a través de la paraula. Valora especialment la capacitat per a abstraure, generalitzar i pensar de manera constructiva. Constitueix un valuós índex del nivell ocupacional a què un subjecte pot aspirar, ja que en moltes tasques hi ha una relació positiva entre el nivell de responsabilitat que tenen assignat i el grau de profunditat amb què han de ser compreses les idees expressades verbalment.

Raonament abstracte.

Consisteix en l'habilitat mental amb formes no verbals. Ja que l'habilitat per a raonar amb paraules no és idèntica a l'habilitat per a raonar amb figures, les mesures de raonament abstracte no substitueixen adequadament el raonament verbal, però poden servir com a element de confrontació.

Rapidesa i precisió perceptiva.

Suposa l'habilitat de realitzar una anàlisi ràpida de situacions complexes. Les mesures d'aquest factor mesuren la rapidesa de resposta en tasques de caire perceptiu.

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental.

Les proves que avaluen aquest factor exigeixen una gran concentració i resistència a la monotonia. En conseqüència, amb escales d'avaluació d'aquest factor es pot apreciar l'aptitud o capacitat per a concentrar-se en tasques la principal característica de les quals és la rapidesa perceptiva, junt amb l'atenció continuada.

Memòria visual.

Capacitat per a recordar situacions, esdeveniments, objectes, etc. a través del sentit de la vista.



II. Personalitat

Factors de personalitat comuna a tots els opositors:

Estabilitat emocional.

Persona amb molt de control de les emocions i de la conducta en general. Emocionalment estable, serena i difícil d'alterar davant de les demandes de l'entorn i les seues emocions. Acurada i oberta a les relacions socials. Evidencia el que comunament es coneix com a respecte a si mateix i té en compte la reputació social.

Sentit de disciplina i de l'autoritat.

Persona que es conforma a les normes i demandes dels superiors. Pot ser sòbria i digna de confiança, així com dominada pel sentit del deure; perseverant, responsable i organitzada.

Seguretat en si mateix.

Persona segura de si mateixa en el que fa i com ho fa, que confia en les seues possibilitats i recursos. Manifesta capacitat pràctica i realista. La confiança en si mateixa i la capacitat per a interactuar en diferents situacions és madura i poc ansiosa.

Capacitat empàtica i de maneig de la relació interpersonal. Desenvolupament de conductes cooperatives.

Persona socialment desimbolta, no inhibida, amb bona capacitat per a aconseguir i mantindre contactes personals, així com de posar-se en el lloc dels altres. Manifesta capacitat d'integració en el grup, d'ajuda als altres i es mostra amable i cooperativa amb els companys. Persona adaptable, animosa, interessada pels altres. Bona col·laboradora amb el treball del grup.

Neutralitat efectiva en l'exercici professional. Honestedat i integritat.

Persona responsable, organitzada i disciplinada; les seues metes es troben dins de la normativa social. Fa el que és socialment correcte, seguint estrictament les normes, fent el que és acceptat i idoni. S'esforça per millorar i donar un treball de qualitat.

Tolerància.

Persona comprensiva amb els modes de pensar i actuar aliens i disposada a adaptar-se a les situacions. Manifesta interessos amplis cap a altres modes i formes culturals.

Factors específics segons la categoria a què s'opta:

Sentit de la iniciativa. Il·lusió i entusiasme. Capacitat d'automotivació.

Persona no inhibida, disposada a intentar noves coses, que pot suportar sense fatiga les vicissituds del tracte amb la gent i les situacions emocionals aclaparadores. La seua decisió de canviar de situació professional es basa principalment en la satisfacció de les seues necessitats superiors com a persona, buscant el desenvolupament màxim de les capacitats integrat en l'organització a què pertany o busca pertànyer. Manifesta capacitat de sentir-se satisfet pel que fa a la seua ocupació, es preocupa per la seua activitat i s'hi entrega.

Lideratge. Maneig de grups.

Persona que disposa de qualitats personals basades en la confiança en si mateix i en una dinàmica de relació amb els membres del seu grup, que fa que es motiven i actuen per a aconseguir els objectius de l'organització, constituint-se en guia i conductor d'aquests. Manifesta, a més, una disposició positiva a treballar amb grups de persones, des d'una posició de poder, harmonitzant motivacions i conductes dels seus components, per a aconseguir el millor resultat possible per als fins de l'organització, així com la major satisfacció dels implicats. Comporta conéixer i controlar els processos, rols i relacions que constitueixen la dinàmica grupal.

Presa de decisions.

Persona que disposa d'estratègies de decisió per a identificar la situació a canviar i desenvolupar les etapes per a elaborar i seleccionar les alternatives més adequades segons el context actual i dels efectes futurs.



Resolució de conflictes.

Persona amb actitud positiva cap a l'afrontament de conflictes, humans i organitzacionals, amb un enfocament pràctic i amb expectatives d'èxit. L'aspirant assumeix el conflicte no com un problema ple d'angoixa i tensió, sinó més aïna com un repte a abordar i superar.



A més de considerar-se el perfil proporcionat per les puntuacions obtingudes en aquests factors, s'avaluaran especialment aquells factors que indiquen la possible aparició de patologies com ara depressió, trastorns paranoides o qualsevol altra mena d'alteració psicològica que impossibilite un funcionament professional adequat.



A. Normes i requisits generals

Qualificació global

– La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte.



– En considerar-se diferents puntuacions en els barems aptitudinals i existir una diferent ponderació dels factors de personalitat per a cada escala i categoria, l'obtenció de la qualificació d'apte en una selecció destinada a cobrir un lloc concret de l'escala no serà homologable per a cap altre lloc.

Factors aptitudinals

– Dels factors aptitudinals han de superar-se quatre dels cinc/sis proposats, entre els quals ha d'estar, necessàriament, el d'intel·ligència general.

– En el cas de mobilitat i promoció interna, dins de la mateixa escala, no caldrà que els candidats realitzen les proves d'avaluació de les aptituds mentals, i hauran de fer únicament les proves relacionades amb els aspectes de personalitat.

Factors actitudinals

· En relació amb la personalitat, una vegada superades les puntuacions mínimes en les escales de control de les respostes (sinceritat, desitjabilitat social o qualsevol altra anàloga), haurà de realitzar-se una anàlisi global de l'estructura de personalitat.

· Aquesta anàlisi es durà a terme mitjançant:

– Passar tests psicotècnics que avaluen els factors de personalitat mencionats prèviament (anteriorment).

– La realització d'una entrevista personal a cada un dels aspirants que haja superat les proves aptitudinals, puntuat correctament en les escales de control de resposta en els tests psicològics i presente un perfil de personalitat d'acord amb el requerit.

· En cada escala es tindran en compte especialment uns factors de personalitat (vegeu apartat C).

· En aquells casos en què la plaça a què s'opta corresponga a direcció de plantilla, s'avaluaran especialment els factors següents: sentit de la iniciativa, il·lusió i entusiasme, capacitat d'automotivació, lideratge, maneig de grups, presa de decisions, i resolució de conflictes.



· Es consideraran no aptes aquells candidats que:

– No superen criteris mínims en les escales de sinceritat, desitjabilitat social o qualsevol altra d'anàloga que valide les respostes dels subjectes.

– No oferisquen el perfil idoni segons els barems exigits.

– Que presenten puntuacions que indiquen alteracions psicològiques que impossibiliten o dificulten un funcionament professional adequat.



· En totes les escales i categories es contrastaran els resultats obtinguts mitjançant una entrevista.



B. Barems específics per a cada escala i categoria

1. Agent oposició lliure

Aptituds (població de comparació –barems: població general)

Intel·ligència general: 40

Raonament verbal: 40

Raonament abstracte: 40

Rapidesa i precisió perceptiva: 45

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental: 45

Memòria visual: 45

Personalitat. Tots els factors de personalitat indicats com a comuns i, especialment:

Estabilitat emocional.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat.

Tolerància.

2. Agent de mobilitat

Aptituds (població de comparació –barems: població general)

Intel·ligència general: 40

Raonament verbal: 40

Raonament abstracte: 40

Rapidesa i precisió perceptiva: 45

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental: 45

Memòria visual: 45

Personalitat. Tots els factors de personalitat indicats com a comuns i, especialment:

Estabilitat emocional.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat

Tolerància.



III. Temari

Grup I. Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització política de l'estat espanyol. Classe i forma d'estat. Organització territorial de l'estat. La corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: el govern. Relacions entre el govern i les Corts Generals. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les administracions públiques.

Tema 5. Drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Consell. Les competències. Administració de justícia.

Tema 7. L'Administració pública. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'Administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El Reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del procediment. L'audiència a l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema 10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim local i policia

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'ajuntament. La Junta de Govern Local. Òrgans consultius i participatius: les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les administracions locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris. Reglament de règim disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans d'Alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei Orgànica de Forces i Cossos de Seguretat. Actuacions de la policia local en col·laboració amb la resta de les forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local-ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari dels funcionaris de la policia local.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals valencianes. Règim estatutari.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals valencianes. El registre de policies locals. Sistema retributiu de les policies locals valencianes. Premis i distincions.





Grup III. Dret penal, policia administrativa i sociologia

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrests; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. L'omissió del deure de socors. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutiva de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'Administració pública: prevaricació i altres comportaments injusts; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.

Tema 26. Llei Orgànica Reguladora del Procediment d'Habeas Corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric i artístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres, efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant de situació de desastres.



Grup IV. Policia de trànsit i circulació

Tema 31. El trànsit i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 32. La normativa sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: la llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El Codi de Circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 33. El Reglament general de circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 34. El Reglament general de conductors. Normes generals. Classes de permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 35. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 36. Reglament del procediment sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 37. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 38. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàries. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de trànsit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 40. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat vial. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V. Temes locals

Tema 41. Nocions sobre els orígens històrics de Benicàssim. Costums i festes. La indústria, l'agricultura i el turisme a Benicàssim.

Tema 42. Ordenances municipals de l'Ajuntament de Benicàssim que afecten la policia local.

Tema 43. El terme municipal: límits, partides i urbanitzacions. Xarxa viària i camins veïnals. Ubicació de centres públics en el municipi de Benicàssim.

Tema 44. L'Ajuntament de Benicàssim: organització i funcionament. El cos de la policia local de Benicàssim: estructura i organització/funcionament.





ANNEX II



Barem per a la valoració de mèrits (torn de mobilitat)

Valoració de mèrits: la valoració de mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.



Només escaurà valorar els mèrits al·legats pels participants quan aquests reunisquen els requisits exigits per a l'exercici del lloc, segons conste en la corresponent relació de llocs de treball aprovada i degudament publicada.

Es valoraran els mèrits obtinguts o en condicions d'obtindre'ls en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies per a participar en el corresponent concurs, i hauran d'indicar-se, en tot cas, en la sol·licitud de participació, i acreditar-se documentalment.

Resolució d'empats

En cas d'empats s'adjudicarà la plaça al concursant que haja obtingut més puntuació en l'apartat de formació; si eixa puntuació fóra també igual, caldrà ajustar-se a la suma obtinguda en els apartats d'antiguitat i grau; posteriorment, si es manté l'empat, s'acudirà als mèrits específics. Si persisteix l'empat, s'adjudicarà per sorteig.





Barem per a la valoració dels mèrits en els concursos per a la provisió de places dels cossos de la policia local, oferides per torn de mobilitat.

1. Titulació acadèmica

Fins a un màxim de 15 punts.

Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels concursants que siguen iguals o superiors a les que se'ls va exigir per a accedir a l'escala i categoria a què pertanguen, d'acord amb l'escala següent:



a) Grup A. Doctor: 10 punts.

Llicenciat o equivalent: 8 punts.

b) Grup B. Diplomat universitari o equivalent: 7 punts.

c) Diplomat en Criminologia: 7 punts.

No es valoraran com a mèrit aquelles titulacions que figuren com a requisit per a la provisió del lloc de treball, ni aquelles que siguen imprescindibles per a la consecució d'altres de nivell superior. En la puntuació d'accés a la universitat només se'n computarà una.

2. Grau personal.

S'adjudicarà un màxim de 3 punts per la possessió d'un determinat grau personal consolidat dins de la carrera administrativa de la manera següent:

a) Per posseir un grau personal superior al nivell del lloc sol·licitat: 3 punts.

b) Per posseir un grau personal igual al nivell del lloc sol·licitat: 2 punts.

c) Per posseir un grau personal inferior al nivell del lloc sol·licitat: 1 punt.

3. Antiguitat.

Fins a un màxim de 20 punts:

– Per cada any complet d'antiguitat en la mateixa escala i categoria de la policia local o superior: 1,50 punts.

– Per cada any complet d'antiguitat en les categories inferiors de la policia local: 1,25 punts.

– Per cada any complet d'antiguitat prestat en altres forces i cossos de seguretat: 0,50 punts per any complet, fins a un màxim de 10 punts.



– Per cada any complet d'antiguitat prestat en qualsevol administració pública: 0,25 punts per any complet, fins a un màxim de 10 punts.



4. Altres mèrits.

Fins a un màxim de 15 punts.

Coneixement del valencià acreditat amb certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià:

– Certificat de Coneixements Orals: 0,75 punts.

– Certificat de Grau Elemental: 1,25 punts.

– Certificat de Grau Mitjà: 2,50 punts.

– Certificat de Grau Superior: 3 punts.

Coneixement d'un o més idiomes acreditats documentalment, mitjançant certificació expedida per facultat o escola oficial reconeguda: 3 punts per cada un. La superació dels distints cursos complets que conformen els estudis oficials de les distintes facultats o escoles oficials es valorarà a raó de 0,60 punts per curs complet.

5. Cursos organitzats per l'IVASP o organismes anàlegs.

Fins a un màxim de 30 punts.

Per realització de cursos organitzats per l'IVASP o homologats per aquest, s'ajustarà al següent barem.





Nombre d'hores Diploma Certificat

d'assistència d'aprofitament

De 20 a 50 0,50 1

De 51 a 100 1 2

De 101 a 150 2 3

De 151 a 200 3 4

De 201 a 250 4 5

Més de 250 5 7



Quan es tracte de cursos de durada inferior a la mínima avantdita la puntuació vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència. En el cas d'haver-hi impartit hores com a professor, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, sense que se supere per aquest concepte el màxim de 10 punts.



Els cursos organitzats i impartits per l'IVASP, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASP (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdós expressament reconegudes per l'IVASP, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.

Els cursos bàsics de formació inicial i els cursos de capacitació no seran objecte de puntuació.

Els cursos de dispensa en un grau del requisit de titulació es puntuaran, si és el cas, com a cursos amb diploma d'assistència. No seran puntuables si ja es van tindre en compte a l'efecte de titulació acadèmica per a promoció interna.

6. Premis, distincions i condecoracions.

Fins a un màxim de 10 punts.

Per estar en possessió de la Placa Col·lectiva al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 1 punt.

Per estar en possessió de la Placa Individual al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 3 punts.

Per estar en possessió de la Medalla al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 2 punts.

Per ser objecte de felicitació o menció individual pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 1 punt per cada una.

Per ser objecte de felicitació o menció col·lectiva pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,25 punts per cada una.

Per condecoracions concedides per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,50 punts per cada una. Si la condecoració és concedida a títol col·lectiu la puntuació serà de 0,25 punts per cada una.



Per premis, distincions, felicitacions o mencions concedides per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,25 punts per cada un.

7. Altres mèrits específics.

Fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els coneixements en administració i gestió de recursos humans i informàtica, títols de socorrista aquàtic, primers auxilis, curs de submarinisme, arts marcials, defensa personal, així com els cursos inclosos en el pla de formació contínua i altres degudament acreditats i no valorats en els anteriors apartats, tots lliurement apreciats pel tribunal qualificador, fins a un màxim de 0,25 punts per mèrit acreditat.



La intervenció com a ponent en conferències i seminaris relacionats amb l'activitat policial i reconeguts per l'IVASP es valoraran fins a un màxim de 0,50 punts.

Les publicacions relacionades amb l'activitat policial es valoraran fins a un màxim de 0,75 punts cada una.



Benicàssim, 28 de juliol de 2016.– L'alcaldessa: Susana Marqués Escoin.

Mapa web