Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs per a la provisió de places de personal investigador doctor de caràcter indefinit. Convocatòria número 1.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7862 de 31.08.2016
Número identificador:  2016/6258
Referència Base de Dades:  006577/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs per a la provisió de places de personal investigador doctor de caràcter indefinit. Convocatòria número 1. [2016/6258]

La Universitat de València convoca concurs públic dirigit a l'estabilització de personal investigador doctor que haja finalitzat el Programa Ramón y Cajal i que haja obtingut el certificat I3, mitjançant la provisió de les places que es detallen en l'annex I, d'acord amb el que preveu la seua Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2016, publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV 08.06.2016).



Bases



Primera. Normes generals

El concurs es regeix per aquestes bases i pel que disposen la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE 24.12.2001) –d'ara endavant LOU-, la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE 02.06.2011), l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE 13.04.2007), els Estatuts de la Universitat de València, el Programa Marc per a la Contractació de Personal Investigador Doctor de la Universitat de València, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de desembre de 2013 i el Reglament de Selecció de Personal Investigador Doctor de Caràcter Indefinit, aprovat per acord del Consell de Govern de data 31 de maig de 2016. També s'hi aplica amb caràcter supletori el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.



Segona. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és la contractació laboral per temps indefinit d'investigadors/es doctors/es, amb dedicació a temps complet, per al desenvolupament de tasques de recerca. Sense perjudici d'això, aquest personal pot ser autoritzat per impartir docència, fins un màxim de seixanta hores anuals, d'acord amb el que estableix el Reglament del personal investigador de la Universitat de València, aprovat per acord del Consell de Govern 237/2012, de 27 de novembre.





Tercera. Requisits generals i específics

3.1. Requisits generals de les persones aspirants

a) No superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents a les places convocades.

c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitada per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar també que no estan inhabilitades o en situació equivalent, i que no estan sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, dins del seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) Haver satisfet les taxes per participar en el procés selectiu o acreditar estar-ne exempt/a.

3.2. Requisits específics de les persones aspirants

a) Estar en possessió del la titulació de doctor/a.

b) Les titulacions universitàries estrangeres hauran de estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.

c) Haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal per l'àrea temàtica indicada en cada plaça.

d) Estar en possessió de la certificació favorable de l'avaluació I 3 de l'activitat investigadora.

e) Tindre reconeguts, amb avaluació positiva, dos sexennis d'investigació per la CNEAI/ANECA/AVAP.

La concurrència dels requisits generals i específics ha de fer referència a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.





Quarta. Taxa per drets d'examen

Per participar en aquesta convocatòria, cal efectuar un ingrés de 24,76 euros per plaça en el compte «Drets d'examen de la Universitat de València» número ES21-0049-6721-65-2010001382 del Banco Santander Central Hispano.

Estan exemptes del pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % i les que formen part de famílies nombroses de caràcter especial.

Les persones aspirants esmentades en el paràgraf anterior han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició de discapacitat o de ser membre de família nombrosa (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent), i així ho han de fer constar expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud.

Tenen una bonificació del 50 % de la taxa les persones que formen part de famílies nombroses de categoria general.

El fet de no presentar-se a les proves o de ser exclòs/osa per no tenir algun dels altres requisits de la convocatòria, no comporta el dret a la devolució de les taxes.



Cinquena. Presentació de sol·licituds

5.1. Termini de presentació: 20 dies hàbils des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV). Els dissabtes es consideren hàbils a l'efecte del còmput de terminis. Es declara inhàbil el mes d'agost de 2016 a l'efecte del còmput de terminis per a la resolució de concursos docents convocats per aquesta Universitat.

5.2. S'ha d'utilitzar el model d'instància que s'inclou en l'annex II d'aquesta convocatòria, accessible en l'adreça electrònica del Servei de Recursos Humans PDI: http://www.uv.es/pdi/models-instancia-curriculumV

5.3. Les sol·licituds es poden presentar en qualsevol dels registres que esmena l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. No obstant això, s'han de lliurar preferentment a l'oficina del Registre General de la Universitat de València, situada a l'avinguda de Blasco Ibáñez, 13, oberta al públic de dilluns a divendres. La presentació de sol·licituds dissabte s'ha de fer necessàriament per algun dels altres mitjans que preveu l'article 38.4.



D'acord amb l'esmentat precepte, no es té en compte la data de presentació en els registres d'altres universitats diferents de la convocant.



La presentació d'instàncies a les oficines de correus ha de complir el procediment que estableix l'article 205.3 del Reglamento del Servei de Correus: les instàncies s'han de presentar en sobre obert perquè la persona encarregada hi estampe el segell de dates. Hi ha de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data.

5.4. Les persones amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació, ho han d'indicar expressament en l'imprès de sol·licitud i adjuntar-hi el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, expedit per l'òrgan competent.

5.5. Juntament amb la instància, cal presentar la documentació següent:

– Fotocòpia del DNI o passaport.

– Fotocòpia acarada del títol acadèmic o resguard d'haver-ne abonat els drets d'expedició. En el cas de titulacions universitàries estrangeres, s'aplica el que estableix el Reial Decret 967/2014, de 21 de novembre (BOE 22.11.2014).

– Fotocòpia acarada de la documentació acreditativa dels requisits generals i específics.

– Justificació d'haver efectuat l'ingrés dels drets d'examen. A aquest efecte, cal adjuntar a la sol·licitud un dels exemplars del rebut d'ingrés o transferència, en el qual s'ha de fer constar el nom de la persona aspirant i el número de la plaça a què es concursa.

Si la persona aspirant està exempta del pagament de la taxa, ha d'acreditar aquesta circumstància amb el certificat corresponent.

Les persones que opten a més d'una plaça han de presentar una sol·licitud i un justificant del pagament de la taxa independent per cada una de les places. Cada sol·licitud s'ha d'acompanyar amb la documentació complementària que justifique que es tenen els requisits generals i específics.

L'acreditació dels mèrits al·legats en la instància currículum (annex III), com també les cinc còpies del programa de recerca que es proposen desenvolupar les persones candidates admeses, s'han de lliurar a la Presidència de la comissió en l'acte de presentació.

La concurrència dels mèrits al·legats ha de fer referència a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.



Sisena. Comissions de selecció

6.1. Les comissions de selecció estan formades per cinc membres de ple dret i els seus suplents, tots els quals hauran de pertànyer als cossos i escales funcionarials de professors/professores titulars d'universitat, catedràtics/catedràtiques d'universitat, professors/professores d'investigació, investigadors/investigadores científiques o científics/científiques titulars. També podrà ser membre de la comissió el professorat contractat doctor i el personal investigador doctor amb contracte laboral de caràcter indefinit que preste serveis en Universitats Públiques.

A les seues sessions podrà assistir en qualitat d'observador/a una persona proposada per les seccions sindicals amb presencia en la Mesa Negociadora.

La composició és la següent:

President/a: el/la vicerector/a amb competències en matèria d'Investigació. Actuarà, si escau, com a president/a suplent un investigador/a de prestigi de la Universitat de València adscrit/a a l'àrea objecte de la convocatòria, que serà proposat/proposada per la Comissió d'investigació.



Vocal 1r: el/la director/a del departament, institut o estructura d'investigació a la que estiga adscrita la plaça i el seu o la seua suplent, que ha de ser personal docent i investigador adscrit a la mateixa unitat i que és designat per ella. Aquesta persona actuarà com a secretari/a de la Comissió.

Vocal 2n: el/la representant de l'àrea corresponent en la Comissió d'Investigació i el seu o la seua suplent en la mateixa.

Vocal 3r: un investigadora/a de l'àrea i el seu o la seua suplent, designats per la Comissió d'Investigació.

Vocal 4t: un investigador/a de prestigi aliè a la Universitat de València, relacionat/da amb l'objecte de la línia de recerca (perfil de la plaça) i el seu o la seua suplent, designats per la Comissió d'Investigació.

6.2. La composició nominal concreta de cada una de les comissions s'especifica en l'annex I d'aquesta convocatòria.

Setena. Procediment de selecció

7.1. Llistes provisional i definitiva de persones admeses i excloses. Constitució de les comissions de selecció. Convocatòria de l'acte de presentació de candidats i candidates.

7.1.1 En el termini màxim de vint dies des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el vicerectorat amb competències en matèria de personal docent i investigador, publicarà en la següent adreça electrònica del Servei de Recursos Humans PDI: http://www.uv.es/pdi/convocatories-InvDrV, una resolució en què s'aprove la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra la llista provisional es poden presentar reclamacions en el termini de 10 dies, comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació. Acabat el termini de reclamacions, aquest vicerectorat, en el termini màxim de quinze dies, ha de publicar pels mitjans abans citats una resolució que aprove la llista definitiva. Contra aquesta llista definitiva es pot interposar recurs de reposició davant el rector, en el termini d'un mes des de la publicació.

7.1.2 En el termini màxim de quinze dies des de la data de publicació de les llistes definitives, la Presidència de la comissió de selecció ha de convocar els seus membres a l'acte de constitució. Per a la vàlida constitució de la comissió es requerirà la presència de la presidència i del secretari o de la secretària, o llurs suplents, i d'almenys la meitat de llurs membres.

Aquells membres que estiguen absents en alguna actuació cessen en la seua condició de tals.

En l'acte de constitució, amb anterioritat a l'acte de presentació de candidats i candidates, la comissió ha de fer públics els criteris de valoració dels mèrits, que s'han d'ajustar als paràmetres següents:

Producció científica 40 %

Adequació al perfil investigador de la plaça 20 %

Activitats de transferència i innovació 15 %

Experiència i mobilitat internacional 10 %

Experiència en el desenrotllament de projectes d'investigació 15 %

7.1.3 La Presidència de la comissió ha de convocar les persones admeses, amb una antelació mínima de quinze dies, per a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, hora i lloc. En tot cas, la presentació ha de tenir lloc en el termini màxim de cinc dies des de la data de l'acte de constitució de la comissió. La constitució de la comissió i la presentació de les persones concursants pot tenir lloc en la mateixa data.

En l'acte de presentació, que és públic, les persones candidates han de lliurar a la Presidència de la comissió cinc exemplars del seu historial acadèmic i investigador, un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits al·legats i cinc exemplars del programa investigador que es proposen desenvolupar.

La comissió ha de sortejar l'ordre d'intervenció dels i les concursants i tot seguit convocar la realització de la primera prova.

7.2. Valoració dels mèrits

7.2.1 La valoració dels mèrits al·legats i acreditats consta de dues fases: una primera, amb caràcter exclusivament eliminatori, consisteix en la defensa del programa de d'investigació corresponent a la línia d'investigació i, si escau, al perfil de la plaça.

La prova és pública i consisteix en una exposició oral, a càrrec de la persona concursant, del programa investigador, amb una durada màxima de seixanta minuts, i un debat amb els membres de la comissió. Finalitzada la prova, els membres de la comissió han de votar positivament o negativament, amb un informe motivat, cada una de les persones candidates. Per superar aquesta primera fase, cal obtenir un nombre de vots superior a la meitat del nombre reglamentari dels membres de la comissió de selecció. En cas d'unanimitat, l'informe de la comissió pot ser únic.

7.2.2 La segona prova consisteix en una exposició oral i pública del currículum, per a la qual es disposa d'un temps màxim de seixanta minuts. El debat posterior amb els membres de la comissió no pot ser superior a noranta minuts.

7.2.3 Finalitzades les proves a què s'ha fet referència en els apartats anteriors, la comissió o cadascun dels seus membres ha d'emetre un informe final raonat, que s'ha d'ajustar als criteris de valoració que prèviament ha acordat la comissió, sobre els mèrits i l'historial de cada concursant presentat i sobre el desenvolupament de cada prova.





Vuitena. Proposta de provisió

8.1. A la vista de l'informe o informes, la comissió ha d'emetre una proposta motivada de provisió, que ha de contenir el nom de la persona candidata proposada i que ha de ser aprovada almenys per tres vots a favor. Les persones que voten en contra de la proposta majoritària han de fer constar la motivació del seu vot. Si cap candidat o candidata obté els vots necessaris, la comissió ha de proposar que el concurs siga declarat desert.

8.2. La proposta motivada de provisió de la plaça s'ha de publicar en l'adreça electrònica del Servei de Recursos Humans PDI: http://www.uv.es/pdi/convocatories-InvDrV,en el termini màxim de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de l'acabament del termini per a la presentació d'instàncies.

La proposta ha d'estar exposada en la indicada pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI, fins a l'acabament del termini per a la seua impugnació. Aquesta publicació substitueix la notificació individual a les persones interessades i té els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 59.5 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.



8.3. Contra la proposta de la comissió es pot interposar recurs d'alçada davant el rector en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seua publicació.



Novena. Signatura del contracte

9.1. La signatura del contracte per part de la persona seleccionada s'ha de produir en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la recepció de la notificació que, a aquest efecte, ha de trametre els serveis administratius corresponents.

9.2. Tot i el que s'acaba de consignar, i amb caràcter extraordinari, el Rectorat, a petició de la persona interessada, pot suspendre el termini per a la signatura del contracte quan per motius de força major o cas fortuït siga impossible o extraordinàriament dificultós que el candidat o la candidata s'incorpore a la Universitat en els terminis establerts. També es pot suspendre quan es puga produir una situació de precarietat laboral amb la signatura del contracte, perquè la proposta de provisió de la plaça estiga impugnada en via administrativa o perquè la persona aspirant haja de renunciar a un altre contracte vigent o beca incompatible amb aquesta. En qualsevol cas, s'ha de resoldre després de ponderar de manera motivada els interessos públics i el contingut de les al·legacions de la persona interessada, amb l'informe previ del departament o institut al qual estiga adscrita la plaça.



Desena. Protecció de dades personals

Los dades personals que les persones concursants subministren mitjançant la instàncies s'incorporen al fitxer automatitzat de concursos del Servei de Recursos Humans (PDI) –que està sota la responsabilitat de la secretària general de la Universitat de València-, utilitzat per a la gestió de les convocatòries de places de personal investigador contractat i la tramitació de recursos administratius interposats contra les propostes de provisió d'aquestes places.

Les dades de caràcter personal són tractades d'acord amb les previsions del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que desplega la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició es poden exercir davant el Servei de Recursos Humans (PDI) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46071 València).





Onzena. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs de reposició davant el rector, en el termini d'un mes, o bé directament recurs contenciós administratiu davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos. Tots dos terminis es computen a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 28 de juliol de 2016.– El rector: Esteban Jesús Morcillo Sánchez.

Mapa web