Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de l'Orxa. Aprovació de la convocatòria, les bases i la composició del tribunal per a cobrir una plaça d'administratiu per promoció interna, concurs oposició.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7859 de 26.08.2016
Número identificador:  2016/6348
Referència Base de Dades:  006438/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: l'Orxa



Aprovació de la convocatòria, les bases i la composició del tribunal per a cobrir una plaça d'administratiu per promoció interna, concurs oposició. [2016/6348]

Per la Resolució d'Alcaldia número 72/2016, de 13 de juliol, de 2016, es van aprovar les bases i la convocatòria, i per la Resolució de l'Alcaldia número 74/2016, de 14 de juliol, de 2016, es va aprovar la designació del tribunal per a cobrir una plaça de grup C, subgrup C1, escala administració general, subescala administrativa, per a aquest Ajuntament de l'Orxa, per promoció interna per mitjà de concurs oposició.

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria.



Model de bases generals de la convocatòria

Primer. Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquestes bases la provisió en propietat de la plaça, en torn de promoció interna, que s'inclou en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2016, aprovada per la Resolució d'Alcaldia número 22/2016, d'1 d'abril de 2016 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província d''Alacant número 70, de 15 d'abril de 2016, i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 7765, de data 21 d'abril de 2016, per a la provisió en propietat d'una plaça de vacant en la plantilla municipal, en torn de promoció interna les característiques del qual són:



Grup Subgrup Classificació Núm. de vacants Denominació

C C1 Escala de administració gral. Subescala administratiu 1 Administratiu

Sistema provisió:

concurs oposició

(promoció interna)





El sistema electiu és de concurs-oposició.

En el moment de cobrir la plaça esmentada se suprimiria la d'auxiliar administratiu existent en l'actualitat.



Segona. Publicitat de la convocatòria i les seues bases

Per mitjà d'una resolució d'Alcaldia s'aprovaran la convocatòria i les bases, que posteriorment es publicaran ambdues en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en la pàgina web municipal i en el portal de transparència.

Així mateix l'anunci de la convocatòria, sense el text íntegre de les bases, es publicarà en el Boletín Oficial del Estado.

La dita convocatòria i les bases vinculen l'administració, els òrgans de selecció i les persones que hi participen.

Els successius anuncis relatius a la convocatòria, es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i, si és el cas, en el Butlletí Oficial de la Província d''Alacant.

No s'efectuaran notificacions individuals. Els aspirants a les proves objecte d'aquesta convocatòria, quedaran assabentats del desenrotllament del procés, per mitjà de les publicacions pertinents al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.



Tercera. Condicions d'admissió d'aspirants

Per a formar part en les proves de selecció, serà necessari:

a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament de l'Orxa, pertanyent al grup C, subgrup C2, escala administració general, subescala auxiliar administratiu.

b) Tindre una antiguitat d'almenys dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual s'accedeix (art. 18.2, RDL 5/2015, 30.10.2015, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic).

I a més, d'acord amb l'article 53 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, per a formar part en les proves de selecció, serà necessari:

c) Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que permeta l'accés a l'ocupació pública.

d) Tindre complits 16 anys i no excedir, si és el cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.



e) Posseir capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

f) No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà d'un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

g) Posseir la titulació exigida o complir els requisits per a la seua obtenció en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació, excepte per a l'accés a les agrupacions professionals funcionarials previstes en l'article 25.



Quarta. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les sol·licituds, requerint prendre part en les corresponents proves d'accés en què els aspirants faran constar que reunixen les condicions exigides en les presents bases generals per a la plaça que s'opte, es dirigiran a l'alcalde de l'Ajuntament de l'Orxa, i es presentaran en el Registre d'entrada d'aquest Ajuntament o bé per mitjà del procediment que regula l'article 38.4 de la Llei 30/1992, en el termini de 20 dies naturals comptats a partir de l''endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de:

– Fotocòpia del NIF o, si és el cas, passaport.

– Fotocòpia compulsada del títol que permet l'accés al grup C1 (art. 76, RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic).

– Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen per a la fase de concurs (fotocòpia compulsada).



Cinquena. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini de màxim d'un mes, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la dita resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província d''Alacant i al tauler d'edictes de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de 10 dies hàbils per a esmena.

Les al·legacions presentades seran resultes en el termini de 30 dies des de la finalització del termini per a presentació. Transcorregut el termini indicat sense que s'haguera dictat una cap resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Transcorregut el termini d'esmena, per l'Alcaldia s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província d''Alacant i al tauler d'edictes de l'Ajuntament. La dita publicació servirà de notificació als efectes d'impugnacions i recursos. En la mateixa publicació es farà constar el dia, l'hora i el lloc de començament del primer exercici que tindrà lloc en un termini no inferior a 15 dies hàbils, així com l'orde de crida dels o les aspirants. Els resultats de cada un dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva, qualsevol decisió que adopte el tribunal de selecció i que haja de conéixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives o, si és el cas, la fase de concurs, s'exposaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, pàgina web i portal de transparència; aquesta exposició serà suficient, en la data que s'inicie, com a notificació a tots els efectes.

La crida per a posteriors exercicis es farà per mitjà de la publicació al tauler d'edictes de la corporació; en aquest supòsit, els anuncis de la celebració de les successives proves hauran de fer-se públics per l'òrgan de selecció en els locals on s'haja celebrat la prova anterior o en la seu de l'Ajuntament, amb un termini mínim d'antelació de 12 hores, si es tracta d'un mateix exercici, mentre que la convocatòria per a un exercici distint haurà de respectar un termini mínim de 48 hores d'acord amb el que establix l'article 10.4 del Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Carrera del Personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana aprovat pel Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià. Igualment en la mateixa resolució, es farà constar la designació nominal de l'òrgan de selecció.





Sisena. Tribunal qualificador

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i aquesta no podrà ser ostentada en representació o per compte de ningú.



Els tribunals qualificadors estaran constituïts per:

– President, secretari i tres vocals.

Estarà integrat per cinc membres, funcionaris de carrera, amb una titulació igual o superior a l'exigida per a la plaça que es convoca corresponent al grup C, subgrup C1, dels quals un actuarà com a president, tres com a vocals i un com a secretari. Tots ells amb veu i vot.



Els membres seran designats per l'alcalde en la convocatòria, juntament amb els seus suplents entre funcionaris de carrera que posseïsquen un nivell de titulació o especialització igual o superior a l'exigit per a l'ingrés en el cos o escala de la plaça convocada de què es tracte.

La designació dels membres del tribunal, que inclourà la dels respectius suplents, es farà pública en el Butlletí Oficial de la Província d''Alacant i al tauler d'anuncis de la casa consistorial.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar, sense l'assistència de la mitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i estarà facultat per a resoldre qualsevol dubte o incidència que poguera sorgir durant la celebració de l'oposició, i per a prendre acords i dictar quantes normes siguen necessàries per al bon orde i resultat de les mateixes. Les decisions s'adoptaran per majoria.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Setena. Sistemes de selecció i desenrotllament dels processos

Procediment de selecció

El procediment de selecció dels aspirants constarà de les fases següents:

– Oposició.

– Concurso.

Fase d'oposició:

La fase d'oposició serà prèvia a la del concurs.

Els aspirants seran convocats en crida única i els que no compareguen seran exclosos de l'oposició, excepte causa de força major degudament acreditada i lliurement apreciada pel tribunal.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir els opositors perquè acrediten la seua personalitat.

Els candidats hauran d'acudir proveïts del NIF o, a falta d'això, passaport o permís de conduir.

Finalitzada la fase d'oposició, el tribunal procedirà a valorar els mèrits i serveis dels aspirants que hagen sigut considerats com aptes en l'esmentada fase d'oposició.

La pràctica de les proves serà obligatòria i eliminatòria, qualificant-se fins a un màxim de 10 punts, sent eliminats els aspirants que no aconseguixen un mínim de 5 punts en cada una d'elles. La puntuació de cada un dels exercicis es calcularà amb la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per cada un dels membres del tribunal.



La fase d'oposició consistirà en la realització de dos proves de capacitat adequades per a determinar l'aptitud dels aspirants en relació amb les funcions i tasques.

Els exercicis de l'oposició seran els següents.

Primer exercici

Consistirà en la contestació, per escrit, en el termini màxim que establisca el tribunal i que no podrà ser superior a una hora, a un qüestionari de preguntes amb respostes curtes i/o alternatives.

Les preguntes versaran sobre les matèries del temari assenyalat en les bases específiques. En l'annex I.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, i els aspirants que no aconseguixen la qualificació de 5 punts quedaran eliminats.

Segon exercici

Consistirà en la realització, en el termini màxim que determine el tribunal, no superior a una hora, d'un o més supòsits de caràcter pràctic, relacionats amb les funcions del lloc, i que podran consistir entre altres en:

Supòsit comptable pràctic.

Fase concurs:

Mèrits computables

Als aspirants que hagen superat la fase d'oposició se'ls valorarà en la fase de concurs els mèrits que al·leguen.

Mèrits computables

A) Experiència professional.

L'experiència en lloc de treball en categoria equivalent a la convocada es valorarà sent la puntuació màxima total obtinguda en aquesta fase de 6 punts:

a) A raó de 0,05 punts per mes de serveis prestats en l'administració pública.

b) A raó de 0,03 punts per mes de serveis prestats en el sector privat.



La forma d'acreditació dels serveis prestats en una administració pública serà per mitjà d'un certificat expedit per l'administració corresponent.

La forma d'acreditació dels serveis prestats en el sector privat serà per mitjà de certificat d'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, i certificat de vida laboral expedit per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS).

B) Formació.

Seminaris, congressos i cursos de formació i perfeccionament impartits per centres oficials, l'Ajuntament de l'Orxa, altres administracions públiques i centres acollits al Pla de Formació Contínua de les Administracions Públiques, directament relacionats amb les funcions pròpies de la categoria convocada.

La puntuació màxima per formació serà de 4 punts i es valoraran a raó de: 0,01 punts per hora lectiva de curs.

Els mèrits assenyalats s'acreditaran documentalment per mitjà d'una fotocòpia confrontada amb el títol d'assistència o un certificat expedit pel centre o institució que haja organitzat el curs, amb indicació de la seua duració i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos que estiguen relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.



Huitava. Qualificació

La qualificació de la fase d'oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis corresponents.

La qualificació de la fase de concurs serà la suma de les puntuacions obtingudes en els mèrits acreditats.

La puntuació final serà la suma de les puntuacions obtingudes en la fase concurs i en la fase oposició.

En el cas d'empat, es resoldrà d'acord amb els criteris següents:



Major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

Si subsisteix l'empat, es resoldrà per sorteig entre els candidats a desempatar.



Novena. Relació d'aprovats, presentació de documents i nomenament

Una vegada acabada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà pública la relació d'aprovats per orde de puntuació en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, precisant-se que el número d'aprovats no podrà sobrepassar el nombre de places vacants convocades. La relació esmentada s'elevarà al president de la corporació, qui, després de resoldre sobre el nomenament, la publicarà en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.

Els aspirants proposats aportaran davant de l'Administració, dins del termini de 20 dies naturals des que es publiquen al tauler d'edictes de l'Ajuntament i Butlletí Oficial de la Província d''Alacant els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria.

Els que, dins del termini indicat i excepte els casos de força major, no presentaren la documentació o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenats i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

Els que tingueren la condició de funcionaris públics estaran exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per a obtindre el seu anterior nomenament i hauran de presentar únicament una certificació de l'organisme de què depenguen que acredite la seua condició i la resta de circumstàncies que consten en el seu expedient personal.

La resolució de nomenament serà adoptada per l'Alcaldia a favor dels aspirants proposats pel tribunal, els que hauran de prendre possessió dins del termini que s'establisca (art. 62, RDL 5/2015, 30.10.2015, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic).



Deu. Incidències

Aquestes bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra la convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, el interessats podran interposar alternativament o un recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, davant d'alcalde president d'aquest Ajuntament de l'Orxa, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei de Règim Jurídic i Procediment Administratiu Comú, o un recurs contenciós-administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Alacant, en el termini de dos mesos a comptar des de l''endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 46 de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar cap recurs contenciós-administratiu fins que aquell siga resolt expressament o se n'haja produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjuí que puga exercitar qualsevol altre recurs que estime pertinent.



En el no previst en les bases, serà aplicable la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l''Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l''Estat aprovat pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març; el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local aprovat pel Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal Comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana aprovat pel Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.







ANNEX I



Tema 1. Sosteniment de l'Administració a la llei i al dret. Fonts del dret públic. La llei i el reglament.

Tema 2. L'administrat: concepte i classes. Capacitat i les seues causes modificatives. Col·laboració i participació dels ciutadans en les funcions administratives.

Tema 3. Drets dels ciutadans en les seues relacions amb les administracions públiques.

Tema 4. El règim jurídic de les administracions públiques: principis informadors. La competència dels òrgans de les administracions públiques. L'abstenció i la recusació.

Tema 5. Els actes administratius: concepte, elements i classes. Termes i terminis. Requisits. Validesa, eficàcia, notificació i publicació. La nul·litat i l'anul·labilitat. Les disposicions de caràcter general.

Tema 6. El procediment administratiu. Els interessats. Fases del procediment administratiu comú: iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució.

Tema 7. Revisió dels actes administratius. Revisió d'ofici. Els recursos administratius. Les reclamacions prèvies a les vies civil i laboral. El recurs contenciós-administratiu.

Tema 8. La potestat sancionadora. Principis informadors. El procediment sancionador.

Tema 9. La responsabilitat de l'Administració. La responsabilitat de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques. Especial referència als procediments en matèria de responsabilitat.



Tema 10. La Llei de prevenció de riscos laborals: objecte i àmbit d'aplicació Nocions bàsiques de seguretat i higiene en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació dels treballadors.

Tema 11. Hisendes locals. Classificació dels ingressos. Ordenances fiscals. La hisenda tributària local.

Tema 12. La hisenda tributària en l'àmbit de les corporacions locals. Especial estudi dels impostos. El Impost sobre Béns Immobles. L'Impost sobre Activitats Econòmiques. L'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica. L'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres. L'Impost sobre l'Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana.



Tema 13. Els pressupostos locals: concepte, principis i estructura. Elaboració del pressupost. La seua liquidació.

Tema 14. El règim del gasto públic local: l'execució del pressupost. Orde de prelació de les despeses. Expedients de modificació de crèdits. Comptabilitat i rendició de comptes. Control i fiscalització pressupostària.

Tema 15. Els contractes administratius tipus. El contracte d'obres. El contracte de concessió d'obres públiques. El contracte de gestió de serveis públics. El contracte de subministrament. El contracte de serveis. El contracte de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Contractes subjectes a una regulació harmonitzada.



Contra les aquestes bases es pot interposar alternativament o un recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci davant d'aquest Ajuntament de l'Orxa, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Pública i del Procediment Administratiu Comú, o un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Alacant o, a la seua elecció, el que corresponga al seu domicili, en el termini de dos mesos a comptar des de l''endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar cap recurs contenciós-administratiu fins que aquell siga resolt expressament o se n'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjuí que puga exercitar qualsevol altre recurs que estime pertinent.



La composició del tribunal serà la següent:

Presidenta, Encarna Mialaret Lahiguera.

Suplent, María José Rocamora Canyars.

Vocal, María Ángeles Ferriol Martínez.

Suplent, Ginés Mota Sandoval.

Vocal, Carmen Mollá Jover.

Suplent, Rosario Díaz Calderón.

Vocal, Roberto Paredes Rocamora.

Suplent, Fernando Domínguez Herrero.

Secretària, Susana Faus Fluixá, secretaria interventora de l'Agrupació l'Orxa-Planes.



L'Orxa, 2 d'agost de 2016.– L'alcalde: Arnaldo Dueñas Crespo.

Mapa web