Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 23/2016, de 21 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, sector administració especial, torn de promoció interna, Convocatòria 18/2015,corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7853 de 18.08.2016
Número identificador:  2016/6558
Referència Base de Dades:  006219/2016
 



ORDRE 23/2016, de 21 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, sector administració especial, torn de promoció interna, Convocatòria 18/2015,corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat. [2016/6558]

De conformitat amb el que estableix el Decret 219/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2015 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs-oposició, per a cobrir 2 llocs de treball del cos A1-12, cos superior tècnic d'enginyeria industrial, sector administració especial, pel torn de promoció interna en les seues tres modalitats: vertical, horitzontal i mixta.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, els requisits següents:

2.1. Ser personal funcionari de carrera de l'administració de la Generalitat dels cossos a què es fa referència en el present apartat per a cada una de les modalitats, i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la mateixa llei.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran en cada cas, la procedència següent:

Modalitat A: promoció interna vertical: personal funcionari de carrera que pertanga al cos A2-09 (cos superior de gestió en enginyeria tècnica industrial, de l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana).



Modalitat B: promoció interna horitzontal: personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup A1 de l'annex I de la ley excepte l'A1-12).

Modalitat C: promoció interna mixta: personal funcionari de carrera que pertanga a qualsevol cos o escala del subgrup A2 de l'annex I de la llei excepte el cos A2-09 corresponent a l'accés per promoció interna vertical.

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la llei, podrà igualment accedir al cos A1-12 per mitjà de promoció interna mixta si pertany al subgrup A2 o per promoció interna horitzontal si pertany al subgrup A1.



2.2. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria Industrial, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4.No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos A1-12, subgrup A1, cos superior tècnic d'enginyeria industrial.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que es detallen en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat,

http:// www.gva.es (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, Convocatòria 18/15», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 28,19 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórrega una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. Pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades en les oficines públiques que figuren detallades en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Sol·licitud telemàtica: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que s'hagen pagat no s'han firmat electrònicament.

6.3. Las personas aspirantes, en la cumplimentación de su solicitud, deberán observar las instrucciones siguientes:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen per el torn de promoció interna, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «P». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».

En l'apartat número 38 de l'imprés de sol·licitud presencial, i apartat G «altres dades segons la convocatòria» de la sol·licitud telemàtica «dada addicional 1», s'indicarà la modalitat de promoció interna per la qual s'opta, marcant amb una ics (X) en el número corresponent d'acord amb la classificació següent:

1) Modalitat A: Promoció interna vertical

2) Modalitat B: Promoció interna horitzontal

3) Modalitat C: Promoció interna mixta

Si l'aspirant no indica aquesta opció, s'entendrà que opta per la promoció interna vertical sempre que complisca amb els requisits d'accés a la mateixa.

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.4. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, únicament podran demanar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedeix, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, l'ordre s'iniciarà en la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).





8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

Les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical i modalitat B: promoció interna horitzontal, estaran exemptes del primer exercici.

8.2.1. Primer exercici

Correspon a les persones aspirants que accedisquen per la modalitat C: promoció interna mixta.

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats d'entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial), de la convocatòria:

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitat A).

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitats B i C).



Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, l'ordre s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'aquest exercici s'anunciarà per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial), de la convocatòria:

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitat A).

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitats B i C).



8.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà d'apte /no apte.

Es considerarà que han superat l'exercici les persones aspirants que obtinguen la qualificació d'apte per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir la qualificació d'apte en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 35 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 17,5 punts

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 15 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició caldrà obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis.

8.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex IV.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configuraran dos llistes, ordenades per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cada torn, inclòs el que preveu la base 1.2. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici; en quart lloc, si l'empat és entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'enginyeria industrial, en la data de publicació de la present convocatòria.

Si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'esmentat ordre s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'esmentada admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels esmentats documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà proposta d'exclusió, indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions prèvies oportunes, dictarà una resolució motivada excloent la persona admesa del concurs oposició.



9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració de les mateixes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum..



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 12 de la present convocatòria.





11. Relación definitiva y presentación de documentos

11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.2. de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

11.1.2. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que amb aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en què es nomenarà personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, (C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOCV 7229, 19.06.2014).



13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte que es recorre, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent per a la defensa dels seus interessos.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del conseller de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 21 de juliol de 2016.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

Part general





MODALITAT C: PROMOCIÓ INTERNA MIXTA



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals..

2. L'Administració pública: Principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració General de l'Estat: organització administrativa.



3. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

4. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

5. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i els Corts.

6. Govern i Administració. Els consellers. Estatut Personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

7. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

8. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



9. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.





III. UNIÓ EUROPEA

10. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els Reglaments. Les Directives.

11. Les institucions de la Unió Europea: el Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

12. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

13. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: disposicions generals.

14. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació

15. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

16. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

17. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

18. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius. Les reclamacions prèvies a l'exercici d'accions civils i laborals.

19. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la protesteu sancionadora.

20. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



21. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial Decret Legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

22. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.



23. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.

24. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

25. II Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servici de l'administració de la Generalitat: disposicions vigents.





ANNEX II

Part especial



MODALITAT A: PROMOCIÓ INTERNA VERTICAL



1. El sector industrial a la Comunitat Valenciana. Estructura territorial i sectorial de la indústria valenciana. La indústria valenciana en el context de l'economia espanyola: evolució i anàlisi de variables rellevants. La indústria valenciana en el context internacional.

2. El sector elèctric: activitats de generació, transport, distribució i comercialització. Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives. Gestió econòmica i tècnica del sistema. Seguretat de subministrament.

3. El sector d'hidrocarburs líquids: exploració, producció, refinatge, transport i distribució. El sector dels gasos liquats del petroli (GLP). Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives.

4. El sector d'hidrocarburs gasosos: exploració, producció, regasificació, emmagatzematge, transport, distribució i comercialització. Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives.

5. El sector químic. Indústria bàsica i transformadora. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

6. Els sectors de béns de consum. Indústria de la pell i calçat, fusta i moble, joguets, ceràmica i tèxtil. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

7. El sector agroalimentari: la indústria de l'alimentació i begudes. Activitats que comprén. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

8. El sector de l'automoció: fabricants i components. Activitats que comprén. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

9. El sector miner a la Comunitat Valenciana. Activitats d'investigació, explotació, tractament i indústries derivades. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Especial referència a les argiles, sílices, caolins i marbre.

10. Llei d'Indústria. El Registre integrat industrial. Règim d'accés a les activitats industrials.

11. Marc legislatiu relatiu a qualitat i seguretat industrial. Infraestructura de la qualitat. Organismes de control a la Comunitat Valenciana.



12. Normativa en matèria de garantia d'unitat de mercat. Millora de la regulació i competència.

13. Normativa europea, estatal i autonòmica relativa al lliure accés de les activitats de serveis i el seu exercici. Empreses de serveis en matèria de seguretat industrial.

14. Normativa europea, estatal i autonòmica del sector elèctric. Competències administratives, principi de sostenibilitat econòmica i financera del sistema, activitats regulades i liberalitzades. Règim sancionador..

15. Desenvolupament reglamentari del sector elèctric. El mercat de producció. Producció a partir de fonts renovables i cogeneració. Mecanismes de capacitat. Activitats de transport, distribució, comercialització i subministrament d'energia elèctrica. Règim d'autorització administrativa d'instal·lacions..

16. Organització i regulació del procediment de liquidació dels costos de transport, distribució i comercialització, dels costos del sistema i dels costos de diversificació i seguretat del subministrament elèctric. Tarifes d'accés a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica. Estructura general tarifària de l'energia elèctrica

17. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions de generació elèctrica a partir d'energies renovables, cogeneració i residus. Foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables. Règim econòmic. Potencial de les energies renovables a la Comunitat Valenciana.



18. Normativa nacional i autonòmica sobre eficiència energètica. Estalvi i eficiència energètica. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat. Codi tècnic de l'edificació. Certificació energètica d'edificis. Auditories energètiques.

19. Regulació del sector d'hidrocarburs. L'exploració, investigació i explotació d'hidrocarburs en el dret comunitari, la llei del sector d'hidrocarburs i el seu desplegament normatiu d'aplicació. Regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a aquestes activitats a la Comunitat Valenciana. La fractura hidràulica: regulació i tecnologia.

20. Normativa nacional i autonòmica reguladora de les activitats d'emmagatzematge, transport, distribució, comercialització i subministrament de combustibles gasosos. Combustibles gasosos per canalització. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

21. Peatges i cànons associats a l'accés de tercers a les instal·lacions gasistes. Estructura tarifària de gas natural i gasos manufacturats per canalització, lloguer de comptadors i drets de connexió. Projectes de gasificació a la Comunitat Valenciana.

22. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions de productes petrolífers. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat

23. Regulació d'instal·lacions de distribució al detall de carburants i combustibles en instal·lacions de venda al públic. Instal·lacions per a subministrament a vehicles. Reglamentació d'instal·lacions petrolíferes per a ús propi. Instal·lacions d'emmagatzematge per al seu consum en la pròpia instal·lació.

24. Legislació bàsica sobre mineria: la Llei de Mines i el Reglament General per al Règim de la Mineria. La regulació dels aprofitaments de recursos de les seccions A, B, C i D. La compatibilitat dels aprofitaments.

25. Regulació internacional, comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions nuclears i radioactives. Distribució competencial. El Consell de Seguretat Nuclear. Els residus radioactius. Salvaguardes, protecció física i responsabilitat civil per danys nuclears. Protecció civil i risc nuclear i radiològic.

26. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora dels emmagatzematges de productes químics. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

27. Normativa nacional i autonòmica sobre el control dels riscos inherents als accidents greus en què intervinguen substàncies perilloses. Coordinació amb la resta d'autoritzacions i altres figures d'intervenció administrativa en matèria industrial.

28. Normativa nacional i autonòmica relativa a centrals elèctriques, subestacions, centres de transformació. Projectes tipus. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

29. Normativa nacional i autonòmica sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies d'alta tensió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

30. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions elèctriques de baixa tensió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

31. Normativa europea, nacional i autonòmica sobre estalvi i eficiència energètica. Instal·lacions tèrmiques en els edificis. Instal·lacions d'il·luminació en interior i exterior. Certificació energètica d'edificis. Auditories energètiques. Proveïdors de serveis i empreses de servicis energètics.

32. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora sobre seguretat en màquines.

33. Normativa nacional i autonòmica sobre instal·lacions de protecció contra incendis i seguretat contra incendis en establiments industrials. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

34. Normativa bàsica sobre tacògrafs i limitadors de velocitat. Tallers de reparació de vehicles automòbils. Catalogació d'un vehicle com històric. Laboratoris i entitats de serveis relacionades amb l'activitat.

35. Normativa europea, nacional i autonòmica relativa a metrologia legal. El Control Metrològic de l'Estat. Registre de control metrològic. Distribució competencial. Règim sancionador.

36. Verificació periòdica d'instruments subjectes a metrologia legal. Organismes autoritzats de verificació metrològica. Condicions de prestació del servei de verificació periòdica a la Comunitat Valenciana, autorització i control administratiu.

37. Conformitat de la producció en relació amb les directives de nou enfocament. Plantejament global. Responsabilitat pels danys causats per productes industrials. Normalització, acreditació i avaluació de conformitat. Marcatge CE de productes. Control dels productes industrials i vigilància de mercat

38. Normativa relativa a la prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana. Instruments d'intervenció ambiental.

39. Normativa relativa a l'avaluació d'impacte ambiental de programes i projectes a la Comunitat Valenciana.

40. Concepte d'empresa, àrees funcionals: contingut i activitats que comprén. Empresa privada i pública. La xicoteta i mitjana empresa. Aspectes jurídics de la constitució d'empreses, classificació segons la seua forma jurídica. El Registre mercantil.

41. Els estats financers de l'empresa: balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, memòria, estat de canvis en el patrimoni net i estat de fluxos d'efectiu. Del balanç de situació al balanç de gestió: ordenació de comptes, masses patrimonials de l'actiu i passiu.



42. Política industrial de la Unió Europea. Fonaments jurídics i instruments en l'Estratègia Europa 2020. Desenvolupament d'una estratègia comuna en la UE per a les tecnologies facilitadores essencials. Reindustrialització d'Europa per a promoure la competitivitat i la sostenibilitat.

43. Política de competència en el mercat interior de la Unió Europea. Ajudes d'Estat. Serveis públics, serveis d'interés general i serveis d'interés econòmic general.

44. Política d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació a la Unió Europea, Espanya i la Comunitat Valenciana. Marc Legal. El Sistema Valencià d'Innovació: estructura i interrelacions. Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana.

45. Tecnologies productives. Fabricació. Enginyeria concurrent. Disseny orientat a la fabricació i el muntatge. Economia Circular. Automatització d'operacions i processos de fabricació. Sistemes de fabricació integrada. Tecnologies de fabricació avançada. Tendències. Ecoinnovació. Indústria 4.0. Fabricació del Futur. Lean Manufacturing.





MODALITAT B: PROMOCIÓ INTERNA HORITZONTAL

MODALITAT C: PROMOCIÓ INTERNA MIXTA



1. El sector industrial a la Comunitat Valenciana. Estructura territorial i sectorial de la indústria valenciana. La indústria valenciana en el context de l'economia espanyola: evolució i anàlisi de variables rellevants. La indústria valenciana en el context internacional.

2. El sector elèctric: activitats de generació, transport, distribució i comercialització. Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives. Gestió econòmica i tècnica del sistema. Seguretat de subministrament.

3. El sector d'hidrocarburs líquids: exploració, producció, refinatge, transport i distribució. El sector dels gasos liquats del petroli (GLP). Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives.



4. El sector d'hidrocarburs gasosos: exploració, producció, regasificació, emmagatzematge, transport, distribució i comercialització. Anàlisi sectorial a escala nacional, autonòmica i perspectives.

5. El sector químic. Indústria bàsica i transformadora. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

6. Els sectors de béns de consum. Indústria de la pell i calçat, fusta i moble, joguets, ceràmica i tèxtil. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

7. El sector agroalimentari: la indústria de l'alimentació i begudes. Activitats que comprén. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

8. El sector de l'automoció: fabricants i components. Activitats que comprén. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Evolució, situació actuals i tendències.

9. El sector miner a la Comunitat Valenciana. Activitats d'investigació, explotació, tractament i indústries derivades. Anàlisi del sector a escala nacional i autonòmica. Especial referència a les argiles, sílices, caolins i marbre.

10. Llei d'Indústria. El Registre integrat industrial. Règim d'accés a les activitats industrials.

11. Marc legislatiu relatiu a qualitat i seguretat industrial. Infraestructura de la qualitat. Organismes de control a la Comunitat Valenciana.



12. Regulació del mercat interior en la Unió Europea. Harmonització de legislacions tècniques. Nou enfocament, enfocament global i nou marc legislatiu.

13. Normativa en matèria de garantia d'unitat de mercat. Millora de la regulació i competència.

14. Normativa europea, estatal i autonòmica relativa al lliure accés de les activitats de serveis i el seu exercici. Empreses de serveis en matèria de seguretat industrial.

15. Professions regulades en els reglaments de seguretat industrial. Obtenció de carnets i habilitacions professionals.

16. Normativa europea, estatal i autonòmica per al reconeixement de qualificacions professionals. Acreditació de certificats de competència.

17. Procediments administratius telemàtics relatius a la comunicació d'instal·lacions industrials i actuacions en àmbit de la seguretat industrial dels organismes de control.

18. Normativa europea, estatal i autonòmica del sector elèctric. Competències administratives, principi de sostenibilitat econòmica i financera del sistema, activitats regulades i liberalitzades. Règim sancionador.

19. Desenvolupament reglamentari del sector elèctric. El mercat de producció. Producció a partir de fonts renovables i cogeneració. Mecanismes de capacitat. Activitats de transport, distribució, comercialització i subministrament d'energia elèctrica. Règim d'autorització administrativa d'instal·lacions.

20. Organització i regulació del procediment de liquidació dels costos de transport, distribució i comercialització, dels costos del sistema i dels costos de diversificació i seguretat del subministrament elèctric. Tarifes d'accés a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica. Estructura general tarifària de l'energia elèctrica.

21. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions de generació elèctrica a partir d'energies renovables, cogeneració i residus. Foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables. Règim econòmic. Potencial de les energies renovables a la Comunitat Valenciana.



22. Normativa nacional i autonòmica sobre eficiència energètica. Estalvi i eficiència energètica. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat. Codi tècnic de l'edificació. Certificació energètica d'edificis. Auditories energètiques.

23. Regulació del sector d'hidrocarburs. L'exploració, investigació i explotació d'hidrocarburs en el dret comunitari, la llei del sector d'hidrocarburs i el seu desplegament normatiu d'aplicació. Regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a aquestes activitats a la Comunitat Valenciana. La fractura hidràulica: regulació i tecnologia.

24. Regulació comunitària i estatal en matèria d'emmagatzematge geològic de diòxid de carboni. Principals aspectes tecnològics. Requisits dels emplaçaments. Situació i perspectives d'aquesta tecnologia a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

25. Normativa nacional i autonòmica reguladora de les activitats d'emmagatzematge, transport, distribució, comercialització i subministrament de combustibles gasosos. Combustibles gasosos per canalització. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

26. Peatges i cànons associats a l'accés de tercers a les instal·lacions gasistes. Estructura tarifària de gas natural i gasos manufacturats per canalització, lloguer de comptadors i drets de connexió. Projectes de gasificació a la Comunitat Valenciana.

27. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions de productes petrolífers. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.



28. Regulació d'instal·lacions de distribució al detall de carburants i combustibles en instal·lacions de venda al públic. Instal·lacions per a subministrament a vehicles. Reglamentació d'instal·lacions petrolíferes per a ús propi. Instal·lacions d'emmagatzematge per al seu consum en la pròpia instal·lació.

29. Legislació bàsica sobre mineria: la Llei de Mines i el Reglament General per al Règim de la Mineria. La regulació dels aprofitaments de recursos de les seccions A, B, C i D. La compatibilitat dels aprofitaments.

30. Regulació internacional, comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions nuclears i radioactives. Distribució competencial. El Consell de Seguretat Nuclear. Els residus radioactius. Salvaguardes, protecció física i responsabilitat civil per danys nuclears. Protecció civil i risc nuclear i radiològic.

31. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora dels emmagatzematges de productes químics. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

32. Normativa nacional i autonòmica sobre el control dels riscos inherents als accidents greus en què intervinguen substàncies perilloses. Coordinació amb la resta d'autoritzacions i altres figures d'intervenció administrativa en matèria industrial.

33. La defensa del consumidor en els sectors energètics en l'ordenament jurídic comunitari i espanyol. Resolució de reclamacions i discrepàncies.

34. Normativa nacional i autonòmica relativa a centrals elèctriques, subestacions, centres de transformació. Projectes tipus. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

35. Normativa nacional i autonòmica sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies d'alta tensió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

36. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions elèctriques de baixa tensió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

37. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora dels aparells d'elevació: ascensors, grues torre i grues mòbils autopropulsades. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

38. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora dels equips de pressió. Disseny, fabricació, comercialització, instal·lació i utilització dels equips de pressió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

39. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora de les instal·lacions frigorífiques. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

40. Normativa europea, nacional i autonòmica sobre estalvi i eficiència energètica. Instal·lacions tèrmiques en els edificis. Instal·lacions d'il·luminació en interior i exterior. Certificació energètica d'edificis. Auditories energètiques. Proveïdors de serveis i empreses de servicis energètics.

41. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora sobre seguretat en màquines.

42. Normativa nacional i autonòmica sobre instal·lacions de protecció contra incendis i seguretat contra incendis en establiments industrials. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

43. Normativa europea i nacional relativa a homologació de vehicles i els seus components. Reformes d'importància de vehicles.

44. Normativa bàsica sobre tacògrafs i limitadors de velocitat. Tallers de reparació de vehicles automòbils. Catalogació d'un vehicle com històric. Laboratoris i entitats de serveis relacionades amb l'activitat.

45. Règim jurídic sobre la prestació de la inspecció tècnica de vehicles. Xarxa d'estacions ITV a la Comunitat Valenciana. Autorització i condicions de funcionament de les estacions d'inspecció tècnica de vehicles a la Comunitat Valenciana. El procediment d'inspecció tècnica de vehicles a la Comunitat Valenciana.

46. Normativa internacional i nacional relativa al transport de mercaderies peribles per carretera. Normativa internacional i nacional relativa a seguretat en contenidors.

47. Normativa internacional i nacional relativa al transport de mercaderies perilloses per carretera.

48. Normativa europea, nacional i autonòmica relativa a metrologia legal. El Control Metrològic de l'Estat. Registre de control metrològic. Distribució competencial. Règim sancionador.

49. Verificació periòdica d'instruments subjectes a metrologia legal. Organismes autoritzats de verificació metrològica. Condicions de prestació del servei de verificació periòdica a la Comunitat Valenciana, autorització i control administratiu.

50. Normativa relativa a objectes fabricats amb metalls preciosos.

51. Conformitat de la producció en relació amb les directives de nou enfocament. Plantejament global. Responsabilitat pels danys causats per productes industrials. Normalització, acreditació i avaluació de conformitat. Marcatge CE de productes. Control dels productes industrials i vigilància de mercat.

52. Normativa relativa a la prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana. Instruments d'intervenció ambiental.

53. Normativa relativa a l'avaluació d'impacte ambiental de programes i projectes a la Comunitat Valenciana.

54. Concepte d'empresa, àrees funcionals: contingut i activitats que comprén. Empresa privada i pública. La xicoteta i mitjana empresa. Aspectes jurídics de la constitució d'empreses, classificació segons la seua forma jurídica. El Registre mercantil.

55. Els estats financers de l'empresa: balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, memòria, estat de canvis en el patrimoni net i estat de fluxos d'efectiu. Del balanç de situació al balanç de gestió: ordenació de comptes, masses patrimonials de l'actiu i passiu.

56. Política industrial de la Unió Europea. Fonaments jurídics i instruments en l'Estratègia Europa 2020. Desenvolupament d'una estratègia comuna en la UE per a les tecnologies facilitadores essencials. Reindustrialització d'Europa per a promoure la competitivitat i la sostenibilitat.

57. Política de competència en el mercat interior de la Unió Europea. Ajudes d'Estat. Serveis públics, serveis d'interés general i serveis d'interés econòmic general.

58. Política d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació a la Unió Europea, Espanya i la Comunitat Valenciana. Marc Legal. El Sistema Valencià d'Innovació: estructura i interrelacions. Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana.

59. Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana. L'Observatori de la Indústria i dels Sectors Econòmics Valencians. Plans d'Industrialització i Reindustrialització. L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial: marc normatiu, funcions i objectius.



60. Tecnologies productives. Fabricació. Enginyeria concurrent. Disseny orientat a la fabricació i el muntatge. Economia Circular. Automatització d'operacions i processos de fabricació. Sistemes de fabricació integrada. Tecnologies de fabricació avançada. Tendències. Ecoinnovació. Indústria 4.0. Fabricació del Futur. Lean Manufacturing.







ANNEX III

Barem fase concurs cos superior tècnic d'enginyeria

industrial, A1-12, sector administració especial.

Torn de promoció interna



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Antiguitat: 20 punts.

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de serveis en actiu en les distintes administracions públiques, fins a un màxim de 20 punts. A aquest efecte també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.





B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement oral: 1,00 punt

–Grau elemental: 2,00 punts

–Grau mitjà: 4,00 punts

–Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

–Grau superior: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels Reials Decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent -ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màster universitaris:

Es valoraren els màster universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits:1 punt



Per màster de 90 o més crèdits:2 punts



La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.



ANNEX IV

Model d'instància





ANNEX V

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Rambla Méndez Núñez, 41,03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ Castán Tobeñas, 77, Torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

Http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i Concursos, Oferta 2015)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

Http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, convocatòria 17/15», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant. C. Churruca, 29. 03003

– Alacant. Rambla de Méndez Núñez, 41. 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid. Av. Beniardà, 61. 03500

– Elx. Pl. de la Mercé, 5. 03202

– Elda. Pl. Constitució 1. 03600

– Orihuela. C. López Pozas, s/n. 03300

– Torrevieja. C. Hermanos Bazán, 6, baixos. 03181



Castelló

– Germans Bou. Castelló de la Plana. Av. Germans Bou, 47. 12003



– Carrer Major, núm. 76. Castelló de la Plana. 12001

– Avinguda del Mar. Castelló de la Plana. Av. del Mar, 16. 12003

– Vila-real. C. Josep Ramon Batalla, 38. 12540

– Vinaròs. Plaça de Jovellar, 2. 12500

– Segorbe. Plaça de l'Almodí, 1. 12400



València

– Gregori Gea I. València. C. Gregori Gea, 27. 46009

– Gregori Gea II. València. C. Gregori Gea, 14. 46009

– Centre. València. Av. Baró de Càrcer, 36. 46001

– Alzira. Pl. Casassús, 1. 46600

– Ontinyent. C/ Mayans, 19. 46870

– Port Sagunt. Pl. Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda). 46520



– Requena. Pl. Consistorial, 2. 46340

– Safor (Gandia). Av. República Argentina, 28. 46700

– Sagunt. Camí Reial, 65-67. 46500

– Xàtiva. Albereda de Jaume I, 35, 32. Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'Octubre. C/ Castán Tobeñas, 77. Torre 1 i 4.



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00

Mapa web