Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 22 de juliol de 2016, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professor contractat doctor, per al curs acadèmic 2016/2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7843 de 03.08.2016
Número identificador:  2016/6128
Referència Base de Dades:  005888/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 22 de juliol de 2016, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professor contractat doctor, per al curs acadèmic 2016/2017. [2016/6128]

Publicada, per resolució de 10 de juny del rector, l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador per a l'any 2016 (DOCV 17.06.2015), s'inclouen en la mateixa i dins del límit de la taxa de reposició establida 8 places de Professor Contractat Doctor, de les quals 5 places corresponen a les quals de forma obligatòria s'han de destinar per a la contractació de personal que haja finalitzat el Programa Ramón y Cajal i haja obtingut el certificat a l'efecte del Programa I3



Sobre la base de l'anterior, de conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'acord de Consell de Govern 24 de juliol de 2007, pel qual s'aprova la normativa de contractació i criteris d'avaluació per a la selecció de professorat contractat, s'obri procés de selecció per a cobrir part de les places a dalt citades de Professors Contractat Doctor, per a la seua contractació en règim laboral, d'acord amb les següents bases.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que es refereix a l'accés a l'ocupació pública utilitzant-se un llenguatge inclusiu en la redacció de la mateixa, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva entre Dones i Homes.





1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la cobertura de necessitats de docència en aquesta Universitat, mitjançant la provisió de places de Professors Contractat Doctor amb les característiques que figuren en l'Annex I.



2. Requisits dels aspirants

Les persones que desitgen participar en la present convocatòria hauran de reunir els següents requisits:

1. Tenir compliments 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

2. No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les corresponents a les places.

En cas de ser nacional d'un altre Estat, hauran d'acreditar no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

3. Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques o funcions corresponents a les places convocades.

4. Estar en possessió del títol de doctor. Posat cas que les titulacions s'hagen obtingut en universitats estrangeres, caldrà adjuntar-hi fotocòpia de la credencial que n'acredite l'homologació.

5. Tenir nacionalitat espanyola o ser nacional dels Estats membres de la Unió Europea, així com els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els de el seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat depenents.

Així mateix s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

Així mateix podran participar els estrangers no inclosos en els apartats anteriors amb residència legal a Espanya.

6. Disposar d'avaluació positiva per a la seua contractació com a Professor Contractat Doctor, per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o per la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat.

7. En aquelles places que així conste en Annex I, es requereix haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal del Ministeri de Ciència i Innovació i haver satisfet els requisits de qualitat de la producció i activitat científic-tecnològica que impliquen una trajectòria investigadora destacada, a l'efecte del compliment del requisit de elegibilidad establit en el Programa I3.

La concurrència dels requisits anteriors haurà d'estar referida a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.





3. Sol·licituds

Les persones interessades en la present convocatòria formalitzaran la seua sol·licitud dirigida al Rector de la Universitat a través del model d'instància que consta en Annex III, i així mateix serà facilitada en els Departaments afectats i en el Registre General, situat en la Seu Central (pot obtenir-se els models corresponents, així com informació d'aquesta convocatòria a través de la pàgina Web http://www.upv.es/rrhh).

La presentació de sol·licituds es realitzarà en el Registre General de la Universitat, situat en la Seu Central, i els seus Registres Auxiliars en l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi i en l'Escola Politècnica Superior de Gandia, o per qualsevol dels sistemes previstos en l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Caldrà presentar una sol·licitud (en doble exemplar) per a cada plaça a què es vulga concursar, tot indicant el codi d'aquesta. Cas que es convoquen diverses places amb el mateix perfil i les mateixes característiques i que estiguen agrupades en la convocatòria, s'haurà de presentar únicament una sol·licitud per a totes.

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el DOCV, fins al dia 6 de setembre de 2016.

Els drets de participació seran de 28,18 euros, que s'ingressaran dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el compte «Universitat Politècnica de València-Drets d'Examen», en BANKIA, urbana Universitat Politècnica, nombre ÉS97 2038 6543 9060 0001 4194, especificant en el resguard el nom i cognoms i el número de la plaça o places que conformen el concurs en què es desitja participar.

Estaran exempts del pagament dels drets de participació:

a) Les persones amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició.

b) Estaran exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria especial, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició.



c) Tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició.

En cap cas el pagament efectuat al compte bancari a què es fa referència suposarà el cumpliment del tràmit de presentació en termini i forma de la sol·licitud.



A cada sol·licitud haurà d'acompanyar-se un únic exemplar de la següent documentació:

a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o passaport.

b) Original del resguard que justifique el pagament de 28,18 euros en concepte de drets de participació o justificant d'exempció del pagament dels mateixos.

c) Curriculum vitae, que haurà de seguir els apartats i estructura especificats en el barem que consta en l'Annex II, podent utilitzar-se el model que podran trobar en la pàgina Web

http://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579900normalc.html

d) Fotocòpia del títol de doctor.

e) Certificat acadèmic personal o document substitutiu i documents acreditatius de cada un dels mèrits consignats en el currículum. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no es tindran en compte. Una vegada finalitzat el termini d'admissió de sol·licituds, no s'admetran nous mèrits.



f) Document justificatiu d'haver obtingut l'avaluació positiva que s'indica en el requisit 6 apartat 2.º) «Requisits dels Aspirants».



g) Document justificatiu d'haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i d'haver obtingut el certificat I3 que s'indica en el requisit 7 apartat 2.º) «Requisits dels Aspirants».

h) Permís de residència, segons es detalla en el requisit 5 paràgraf 3.º de l'apartat 2.º) «Requisits dels Aspirants».



4. Informació respecte de les dades arreplegades

4.1. De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), les dades subministrades pels interessats posaran quedar incorporats en un fitxer automatitzat Personal, que el seu titular és la Universitat Politècnica de València, per a la gestió de les proves i concursos convocats per la Universitat així com la gestió de la borsa de treball que poguera ser constituïda a la conclusió del procés selectiu.

4.2 El fitxer Personal quedarà sota la responsabilitat del Rectorat de la Universitat Politècnica de València, en el Camí de Vera s/núm., DP 46071 de València.

4.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

4.4. Les dades de caràcter personal seran tractats d'acord amb l'establit en el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

4.5 Les persones interessades podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la **LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PDI) de la Universitat Politècnica de València, situat en el Camí de Vera s/núm., DP 46071 de València.



5. Llista d'admesos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el director del Departament farà pública la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en cadascun dels concursos convocats, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió. Aquesta publicació s'efectuarà mitjançant exposició de les corresponents llistes en el tauler d'anuncis del Departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració que pot ser consultat a través de la web de la UPV, en el menú en el menú Perfiles/ PAS i PDI/ Eines i Recursos http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma==c.



Seran motius d'exclusió:

– Presentar la sol·licitud fora del termini establit

– La falta de justificació de l'abonament dels drets de participació o de trobar-se exempt del pagament dels mateixos.

– No acreditar el compliment dels requisits indicats en l'apartat 2.º) «Requisits dels Aspirants».

Els aspirants exclosos o omesos disposaran de cinc dies hàbils, explicats a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió o omissió; no es considerarà esmenable la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies.



Transcorregut el termini d'esmena d'errors, es procedirà a la publicació pel mateix procediment, de les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos.



6. Procés de selecció

El procés de selecció constarà de dues fases:

1.ª Concurs de mèrits en el qual es valoraran els mèrits acreditats pels aspirants. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, sense perjudici de la puntuació per mèrit preferent que poguera correspondre. Per a superar aquesta fase del procés de selecció serà necessari aconseguir un mínim de 3 punts.

2.ª Defensa del projecte docent i entrevista. Als aspirants que superen la fase de concurs la Comissió els citarà a una entrevista personal per a perfilar la selecció definitiva, que versarà sobre els seus mèrits, historial acadèmic, investigador i professional, i sobre tots aquells aspectes que la Comissió considere rellevants relacionats amb el perfil docent de la plaça. Aquesta segona fase del procés de selecció es valorarà fins a un màxim de 4 punts, sent necessari per a superar-la aconseguir un mínim de 2 punts.

Així mateix, en aquesta fase els candidats hauran de presentar davant la Comissió un projecte docent d'una assignatura troncal o obligatòria vinculada amb el perfil de la plaça, per a la seua valoració i defensa davant la mateixa.

Els aspirants estrangers hauran de superar, en el cas que així ho estime la Comissió de Selecció, una prova específica per a acreditar el coneixement de castellà a nivell de conversa i escriptura.

Si escau, també caldrà superar una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma en què hagen d'impartir-se les assignatures, segons allò que indique la convocatòria.



7. Comissió de selecció

Els mèrits dels aspirants seran jutjats per Comissions de Selecció que tindran la següent composició:

– Tres membres designats pel rector, entre els quals designarà al president, sent almenys un de l'àrea de coneixement a la qual correspon la plaça objecte de provisió.

– Dos membres de l'àrea de coneixement designats pel Consell del Departament al que pertanga la plaça, havent de ser de la mateixa àrea de coneixement que la de la plaça oferida.

A falta de professorat de l'Àrea de Coneixement a la qual s'adscriu la plaça, es podrà designar d'un Àrea afí.

La composició definitiva de cada Comissió de Selecció es publicarà en els taulers d'anuncis dels Departaments corresponents, juntament amb les llistes definitives d'admesos i exclosos.

Tots els membres de les Comissions de Selecció hauran de pertànyer a cossos de funcionaris docents universitaris i ostentar titulació oficial igual o superior a la de la plaça convocada.

Les comissions de selecció es regiran, quant al seu funcionament, pel que es disposa en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Els membres de les Comissions s'abstindran d'intervenir quan es done alguna de les circumstàncies previstes en els articles 28 i 29 de la citada Llei 30/1992.



8. Desenvolupament del procés selectiu

En la sessió de constitució la comissió de selecció procedirà, d'acord amb el barem aplicable a cada figura contractual (que consta en Annex II), a l'elaboració dels criteris de valoració dels mèrits dels aspirants, que hauran de publicar-se en el tauler d'anuncis del Departament.



Publicats els criteris de valoració, la Comissió de Selecció es reunirà per a valorar els mèrits dels concursants. La Comissió podrà sol·licitar l'aportació de documentació original per a comprovar la validesa dels mèrits inclosos en el currículum.

Valorats els mèrits dels aspirants, la Comissió de Selecció farà pública aquesta valoració en el tauler d'anuncis del Departament fent-se constar la qualificació obtinguda per cadascun dels aspirants en cada apartat del barem.

Els aspirants que superen la fase de concurs seran convocats per a la realització de la defensa del projecte docent i entrevista davant la Comissió mitjançant anunci publicat en el tauló del Departament, amb una antelació de 48 hores a la data de realització de la mateixa, sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de notificació que la Comissió estime procedents.



9. Resolució del concurs

Finalitzat el procés de selecció la Comissió conformarà una relació amb els aspirants que han superat ambdues fases del procés, ordenant-los de major a menor segons la puntuació total que s'obtindrà sumant les qualificacions del concurs i la valoració de la defensa del projecte docent i entrevista personal, així com, si escau, la puntuació atorgada per Mèrit Preferent.

La Comissió de Selecció elevarà al rector la relació d'aspirants que han resultat aprovats, el nombre dels quals no pot ser superior al de places convocades. Per a la confecció d'aquesta relació s'atendrà a l'a dalt indicat, interrompent-se la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades.

Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis del Departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració que pot ser consultat a través de la web de la UPV, en el menú en el menú Perfiles / PAS i PDI/ Eines i Recursos http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma==c, així com certificació en la qual es faça constar el dia de la seua publicació en el citat tauler d'anuncis. La publicació en el tauler d'anuncis del Departament tindrà caràcter de notificació als concursants d'acord amb el previst en l'article 59.5 b) de la Llei 30/1992.

Finalment, es traslladarà al Servei de Recursos Humans les actes del concurs, incloent la proposta de nomenament al Rector de l'aspirant amb major puntuació, a fi de formalitzar la contractació laboral, constituint-se amb la resta d'aspirants que hagen superat les dues fases del procés de selecció, una llista de reserva, segons l'ordre de puntuació final obtingut, que s'utilitzarà per a formalitzar, si escau, contractacions de durada determinada per a atendre necessitats sobrevingudes o substitucions.



10. Característiques dels contractes

– Tipus de contracte: Contracte laboral de naturalesa especial.

– Durada: Indefinida.

– Jornada: Dedicació a temps complet. La jornada setmanal és de 37'5 hores.

– Activitats a Exercir: Tasques docents (hores lectives que corresponguen en funció dels crèdits ECTS que haja d'impartir d'acord amb el que regula la vigent Normativa d'Organització Acadèmica de la UPV i 6 hores de tutoria setmanal), activitats de recerca, així com activitats d'atenció a les necessitats de gestió i administració del Departament.



– Retribucions: Les retribucions vénen determinades en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, considerant-se si escau aquelles variacions que aproven les administracions competents, així com els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



11. Documentació

Els candidats proposats per a la provisió de les places hauran de presentar la següent documentació:

a) Fotocòpia del DNI. o passaport.

b) Fotocòpia acarada del Títol.

c) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que li impedisca l'exercici de les funcions corresponents.



d) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'Administració Pública en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

e) Fotocòpia acarada de l'Avaluació Positiva de la seua activitat.

f) Fotocòpia acarada del document justificatiu d'haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i del certificat I3 del Programa Ramón y Cajal (quan siga requisit).



12. Formalització i signatura dels contractes

El termini d'incorporació del candidat proposat serà establit en la resolució d'adjudicació, no podent ser superior a un mes des d'aquesta resolució. En el termini d'incorporació i amb anterioritat a l'inici de la prestació de serveis el candidat haurà de presentar la documentació a dalt indicada, que acredita que reuneix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, així com els establits en la normativa aplicable i haurà de procedir a la formalització i signatura del contracte i alta en el règim de seguretat social corresponent.

En cas de no formalitzar-se el contracte en el termini anteriorment indicat, el candidat proposat perdrà el dret procedint-se a la contractació de l'aspirant següent, per l'ordre de puntuació.







13. Recursos

Contra les Resolucions del Departament i de les Comissions de Selecció podrà interposar-se recurs d'alçada, previst en l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el termini d'un mes, explicat des de l'endemà a la publicació d'aquestes resolucions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el Rector de la Universitat Politècnica de València com a òrgan competent per a resoldre-ho.

Contra la present convocatòria i les seues bases, que són definitives en via administrativa, podran els interessats interposar recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos explicats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOCV, davant els òrgans jurisdiccionals del Contenciós-Administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 109 i 110 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, segons la seua redacció modificada per la Llei 4/1999, així com en els articles 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, i potestativament podran interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes, davant el Rector, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la referida Llei 30/1992, segons la seua redacció modificada per la Llei 4/1999.

Tot açò sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret estime convenient.



València, 22 de juliol de 2016.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I

Relació i categoria de les places oferides



Convocatòria: C02/16



BIOTECNOLOGIA

Àrea: Bioquímica i Biologia Molecular

– Centre: E.T.S.E. Agronómica i Medi Natural

Requisit: Haver acabat el Programa Ramón y Cajal i haver obtingut el certificat I3.

No. de Places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 5597

Categoria: COD Dedicació: TC

Perfil:Enginyeria Genètica. Enginyeria Metabòlica i Biologia Sintètica. Biologia de Sistemes.



ENGINYERIA RURAL I AGROALIMENTÀRIA

Àrea: Enginyeria Agroforestal

– Centre: E.T.S.E. Agronómica i Medi Natural

No. de Places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 5337

Categoria: COD Dedicació: TC

Perfil: Enginyeria de Reg. Energies Renovables. Energies Renovables en el medi natural.



MATEMÀTICA APLICADA

Àrea: Matemàtica Aplicada

– Centre: Facultat d'Adm. i Direc. d'Empreses

No. de Places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 5426

Categoria: COD Dedicació: TC

Perfil: Models Matemàtics per a ADE.



PROJECTES ARQUITECTÒNICS

Àrea: Projectes Arquitectònics

– Centre: E.T.S. Arquitectura

No. de Places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 5427

Categoria: COD Dedicació: TC

Perfil: Projectes 1. Projectes 2. Projectes 3. Projectes 4. Projectes 5.

Mapa web