Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 18/2013, de 5 de juny, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es convoquen distints programes d'ajudes destinats a afavorir l'accés al mercat laboral dels jóvens menors de 30 anys, per a l'exercici 2013.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7044 de 12.06.2013
Número identificador:  2013/6128
Referència Base de Dades:  005733/2013
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Ocupació i formació professional



ORDE 18/2013, de 5 de juny, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es convoquen distints programes d'ajudes destinats a afavorir l'accés al mercat laboral dels jóvens menors de 30 anys, per a l'exercici 2013. [2013/6128]

Entre les prioritats de l'Estratègia Espanyola per a l'Ocupació figuren de forma destacada el foment de l'ocupabilitat, la inclusió social i la igualtat d'oportunitats entre hòmens i dones. Per a aconseguir estos objectius, assumits igualment en el marc del que preveu el II Pacte Valencià pel Creixement i l'Ocupació 2009-2013 (PAVACE II), la Generalitat s'ha fixat com a objectiu principal en matèria d'ocupació que l'economia valenciana genere llocs de treball més estables i de qualitat fins a aconseguir la plena ocupació, atenent en especial la inserció dels col·lectius de desocupats amb més dificultats per a accedir a una ocupació.

En eixe sentit, resulta unànime l'apreciació que han de promoure's mesures dirigides a reduir la desocupació juvenil, atés que en l'actualitat els jóvens constituïxen un dels col·lectius que amb major intensitat s'han vist afectats pel rigor de la crisi, la qual cosa s'ha traduït en taxes de desocupació extraordinàriament preocupants.



Esta convocatòria, per tant, té com objecte afavorir la inserció laboral dels jóvens desocupats, per mitjà de l'articulació de distints programes de manera que es fomenta la seua contractació davall distintes modalitats contractuals (de caràcter indefinit, per a la formació i l'aprenentatge i en pràctiques), així com perquè puguen accedir a una primera experiència en entorns reals de treball per mitjà de la realització de pràctiques no laborals.

Les ajudes a la contractació indefinida inicial i a la conversió en indefinits de contractes temporals estan cofinançades pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu per a la Comunitat Valenciana 2007-2013, aprovat per Decisió de la Comissió de data 20 de desembre de 2007. Fons Estructurals 2007-2013, Unió Europea-Comunitat Valenciana: «El FSE invertix en el teu futur».

En virtut d'això, fent ús de les facultats conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 188/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit

1. Esta orde té com a objecte afavorir l'accés al mercat laboral i reduir la taxa de temporalitat de les persones jóvens desocupades menors de 30 anys.

2. Amb caràcter general les contractacions i pràctiques no laborals objecte de subvenció hauran d'efectuar-se en 2013 a partir de la publicació de la convocatòria i executar-se en centres de treball radicats a la Comunitat Valenciana. No obstant això, les contractacions indefinides inicials subvencionades en el títol II podran haver-se efectuat en 2013 amb caràcter previ a la publicació.



Article 2. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiàries d'esta orde les empreses privades, siga quina siga la seua forma jurídica, i les entitats privades sense ànim de lucre, amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiari les persones o entitats en què concórrega alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei General de Subvencions. Tampoc podran obtindre les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, inclús no tenint personalitat jurídica, puga realitzar les actuacions subvencionables.



Article 3. Destinataris finals

1. Seran destinataris finals d'estos programes els jóvens menors de 30 anys que hagen romàs desempleats i inscrits com a demandants d'ocupació en els centres SERVEF d'Ocupació durant un període de com a mínim tres mesos ininterrompudament i immediatament anteriors a la data de la seua contractació o de la subscripció de l'acord de pràctiques no laborals.

2. En el cas del programa d'incentius a la conversió en indefinits de contractes temporals, seran destinataris els jóvens menors de 30 anys que hagen romàs ininterrompudament d'alta en l'empresa durant almenys sis mesos.



Article 4. Exclusions i incompatibilitats

1. Queden exclosos de tots els programes els supòsits següents:



a) Jóvens que en els 24 mesos previs hagen prestat servicis per mitjà de contracte indefinit en la mateixa empresa o grup d'empreses, o en empreses a què l'ocupadora haja succeït en virtut de l'article 44 de l'Estatut dels Treballadors.

b) Jóvens que hagen finalitzat la seua relació laboral de caràcter indefinit per mutu acord en els tres mesos previs a la contractació.



c) Contractacions realitzades per empreses de treball temporal per a la posada a disposició del treballador en empreses usuàries en què prestaran els seus servicis.

d) Contractacions o acords realitzats per empreses que, a causa de la comissió d'infraccions molt greus, hagen sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

e) Contractacions o acords realitzats per empreses sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.

f) Contractacions o acords realitzats per empreses que en els 12 mesos anteriors a la sol·licitud de l'ajuda hagen realitzat extincions de contractes en virtut d'acomiadament col·lectiu; o que hagen realitzat extincions de contractes per causes disciplinàries o objectives declarades improcedents durant el dit període per mitjà de sentència judicial ferma o laude arbitral.

g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions o acords en què l'ocupador o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb el jove una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.



2. Les ajudes establides en esta orde són incompatibles entre si i amb qualsevol altra per a la mateixa acció subvencionable, excepte la bonificació de quotes a la Seguretat Social.

3. Les ajudes regulades en esta convocatòria se sotmeten al règim de minimis, regulat en el Reglament 1998/2006, de 15 de desembre de 2006, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis (DOUE de 28 de desembre). Per este motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:



a) Pesca i aqüicultura, segons es preveu en el Reglament (CE) número 104/2000.

b) Producció primària dels productes agrícoles arreplegats en l'annex I del Tractat.

c) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres quan l'ajuda estiga vinculada a la creació i funcionament d'una xarxa de distribució o a altres gastos d'explotació vinculats a l'activitat d'exportació.

d) Carbó, segons es definix en el Reglament (CE) número 1407/2002.

e) Queden excloses, així mateix, les empreses en crisi.

L'aplicació d'este règim suposa que l'ajuda total de minimis concedida a qualsevol empresa no puga superar els 200.000 euros durant qualsevol període de l'exercici fiscal corrent i els dos exercicis fiscals anteriors; si l'empresa opera en el sector del transport per carretera l'import màxim es reduirà a 100.000 euros.

Article 5. Obligacions dels beneficiaris

A més del que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, són obligacions dels beneficiaris:

a) Formalitzar per escrit els contractes de treball o els acords per a realitzar les pràctiques no laborals.

b) Mantindre en l'empresa els jóvens durant, almenys, els períodes següents:

– Programes d'incentius a la contractació indefinida inicial i a la conversió en indefinits de contractes temporals: 18 mesos.

– Programa d'incentius a la contractació per a la formació i aprenentatge: 12 mesos.

– Programa d'incentius a la contractació en pràctiques: 6 mesos.

– Programa d'incentius a la subscripció de pràctiques no laborals: 9 mesos.

c) Comunicar en el termini de 15 dies a la Direcció Territorial d'Ocupació corresponent les baixes dels jóvens que tinguen lloc durant el període de manteniment.

d) Facilitar tota aquella informació relacionada amb la subvenció concedida que li siga requerida pel SERVEF.

e) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; en tot cas, la subvenció concedida haurà de ser identificada per mitjà d'un codi comptable específic.



g) Per tractar-se d'ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que establix el Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, que fixa normes de desplegament per al Reglament (CE) número 1083/2006, del Consell, d'11 de juliol de 2006, pel qual s'establixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, Fons Social Europeu i Fons de Cohesió, i el Reglament (CE) número 1080/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, relatiu al Fons Europeu de Desenrotllament Regional. Entre les mencionades normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix haurà de comunicar al jove el cofinançament pel Fons Social Europeu de l'ajuda concedida.

h) Conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts durant almenys tres anys a partir del tancament del Programa Operatiu 2007-2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025), mentres puguen ser objecte de control, estos han de ser originals o còpies certificades conforme amb estos.





Article 6. Règim de substitucions

1. Programes d'incentius a la contractació indefinida inicial i a la conversió en indefinits de contractes temporals:

1.1. Si durant el període de manteniment el jove causa baixa pels motius detallats en l'article 13.3, podrà ser substituït en el termini d'un mes per un altre jove que reunisca els requisits establits en l'article 3.1 a fi de completar, amb les mateixes condicions contractuals que tenia el jove substituït, el període de manteniment que quede pendent de complir.

1.2. En el programa d'incentius a la conversió en indefinits de contractes temporals, la substitució a què fa referència el subapartat anterior podrà efectuar-se igualment per mitjà de la conversió en indefinit d'un contracte temporal en els termes establits en l'article 3.2.



1.3. En el cas que la jornada, el sexe, el període d'inscripció en el SERVEF o de permanència en l'empresa o qualsevol altra circumstància del treballador substitut hagen determinat una subvenció inferior a la concedida, procedirà el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que haguera correspost si el treballador substitut haguera sigut subvencionat inicialment, junt amb els interessos de demora.

1.4. El termini establit per a la substitució no computarà als efectes de l'obligació de manteniment.

2. En la resta de programes no s'admetrà la substitució dels jóvens, amb independència de la causa que ha motivat la baixa i sense perjuí de l'aplicació de l'article 13.3. No obstant això, s'entendrà complida l'obligació de manteniment si el beneficiari transforma en indefinits els contractes formatius o contracta en pràctiques o amb caràcter indefinit el jove que realitzava les pràctiques no laborals. La jornada dels nous contractes haurà de ser, com a mínim, equivalent a la que tenia el jove en l'empresa fins a eixe moment i, en tot cas, persistirà l'obligació de manteniment exigida per al programa pel qual la subvenció ha sigut concedida.

3. Si la baixa del jove es produïx amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada en tots els programes.



Article 7. Sol·licitud i documentació general

1. Dirigides al SERVEF, les sol·licituds es presentaran en imprés normalitzat en les direccions territorials d'Ocupació, sense perjuí de la seua presentació segons el que disposa l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, inclosa, si és el cas, la tramitació telemàtica.

2. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació següent:

a) Documentació identificativa del sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació del representant legal.

b) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003.

c) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat.

d) En el cas de programes d'incentius a la contractació: contracte de treball que dóna lloc a l'ajuda i la seua comunicació al centre SERVEF d'Ocupació.

En el cas de transformació en indefinit, s'aportarà addicionalment el contracte o contractes temporals de què prové.

En el cas de contractes de formació i aprenentatge en què existisca títol de FP, certificat de professionalitat i centre disponible (annex I del contracte), s'aportarà l'autorització de l'activitat formativa o, a falta d'això, la sol·licitud de la dita autorització, registrada en el corresponent centre SERVEF d'Ocupació.

En el cas del programa d'incentius a les pràctiques no laborals: conveni de col·laboració amb el Servici Públic d'Ocupació Estatal o identificació del conveni subscrit amb el SERVEF, així com identificació de la comunicació al SERVEF de l'acord subscrit amb el jove.

e) Alta en la Seguretat Social del jove contractat o que ha subscrit l'acord per a la realització de les pràctiques no laborals. En cas de transformació de contractes, variació de dades del treballador.

f) Declaració responsable que la contractació o la realització de pràctiques no laborals no incorre en causa d'exclusió.

g) Comunicació al treballador contractat del cofinançament pel Fons Social Europeu de l'ajuda sol·licitada, segons model normalitzat.



h) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció a la dita obligació.

i) Declaració responsable en model normalitzat relativa a les ajudes de minimis.

3. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, i en este cas el sol·licitant no haurà d'aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar o revocar este consentiment efectuant comunicació escrita en este sentit al SERVEF o òrgan en què es delegue la instrucció. En este supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa del sol·licitant, i si és el cas del representant legal, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, la validesa dels quals haurà d'estendre's fins a la data de concessió i pagament de l'ajuda.



Article 8. Termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini de dos mesos des de la contractació o subscripció de l'acord de pràctiques no laborals, sense que en cap cas puguen presentar-se després de les dates que s'indiquen a continuació:

a) Ajudes del títol II: 31 de juliol de 2013.

b) Ajudes dels títols IV a VI: 30 de setembre de 2013.

2. Per a les contractacions indefinides inicials efectuades en el període de 2013 previ a la publicació de l'orde, el termini de dos mesos a què fa referència l'apartat anterior s'iniciarà l'endemà de la dita publicació.

3. Per a les ajudes del títol III el termini de presentació de sol·licituds serà de 40 dies naturals comptat des de l'endemà de la publicació de l'orde.



Article 9. Procediment de concessió

Les ajudes s'atorgaran fins a esgotar el crèdit disponible segons l'orde en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres a què fa referència l'article 7.1, sempre que es complisquen els requisits i s'acompanye la totalitat de la documentació requerida.



Article 10. Tramitació i resolució

1. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials d'Ocupació del SERVEF, que podran demanar del sol·licitant l'aportació addicional de la documentació que es necessite per a resoldre sobre la sol·licitud.

2. La competència per a resoldre correspondrà als directors territorials d'Ocupació del SERVEF, per delegació del director general del SERVEF.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, comptat des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu.



Article 11. Resolució d'incidències

Correspondrà als directors territorials d'Ocupació del SERVEF resoldre les incidències que es produïsquen després de la concessió, com ara pròrroga de terminis, modificacions justificades o qualsevol variació en les condicions particulars.



Article 12. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda concedida.



Article 13. Modificació i reintegrament

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes podran ser causa de modificació de la resolució de concessió.

2. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament, els casos previstos en l'article 37 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb els articles 91, 92 i 93 del seu reglament.

3. S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida si la baixa del jove ha sigut comunicada a la Direcció Territorial d'Ocupació i l'extinció de la relació s'ha produït per causes objectives o per acomiadament disciplinari declarats o reconeguts procedents, per la dimissió, mort o incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa del jove.

4. El que disposen els apartats 1 i 2 serà aplicable sense perjuí de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei General de Subvencions i el títol IV del seu reglament.



Article 14. Control

1. El SERVEF, a través dels directors territorials d'Ocupació, exercirà les funcions de control, avaluació i seguiment de les subvencions concedides.

2. El beneficiari està obligat a sotmetre's i col·laborar amb el control financer que realitze la Intervenció General i les institucions comunitàries, d'acord amb els articles 45 i 46 de la Llei General de Subvencions.





TÍTOL II

Programa d'incentius a la contractació indefinida inicial



Article 15. Objecte

L'objecte d'este programa és fomentar la contractació indefinida inicial de les persones jóvens menors de 30 anys.



Article 16. Quanties

1. La quantia de les ajudes per contractació indefinida inicial a jornada completa es determinarà en funció del període en què el treballador haja figurat inscrit com a desocupat, de forma ininterrompuda i immediatament anterior a la seua contractació, en els centres SERVEF d'Ocupació:

a) Almenys sis mesos d'inscripció: l'ajuda ascendirà a 3.000 euros; 3.500 euros en el cas de les dones.

b) Almenys tres mesos d'inscripció: l'ajuda ascendirà a 2.000 euros; 2.500 euros en el cas de les dones.

2. Els contractes fixos discontinus a jornada completa se subvencionaran amb el 25 per cent dels imports indicats en l'apartat anterior.



3. Els contractes a temps parcial seran subvencionables si tenen una duració de com a mínim 20 hores setmanals, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.





TÍTOL III

Programa d'incentius a la conversió en indefinits

de contractes temporals



Article 17. Objecte

1. L'objecte d'este programa és fomentar l'estabilitat en l'ocupació de les persones jóvens menors de 30 anys.

2. Resultarà subvencionable la transformació en indefinits (inclosa la modalitat de fix discontinu) de contractes temporals, formatius, de relleu i de substitució per jubilació, sempre que hi concórreguen les condicions següents:

a) La conversió tinga lloc una vegada transcorreguts sis mesos des de l'inici de la relació laboral, que haurà de ser ininterrompuda amb independència que es materialitze en un o en successius contractes temporals.

b) La conversió tinga lloc en el termini de 30 dies naturals comptat des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.

c) Els contractes indefinits tinguen una jornada igual o superior a la del contracte transformat.



Article 18. Quanties

1. La quantia de les ajudes per transformació de contractes temporals a jornada completa es determinarà en funció del temps en què el treballador haja romàs ininterrompudament d'alta en l'empresa fins al moment de la conversió:

a) Entre sis i 12 mesos: l'ajuda ascendirà a 3.000 euros; 3.500 euros en el cas de les dones.

b) Més de 12 mesos: l'ajuda ascendirà a 2.000 euros; 2.500 euros en el cas de les dones.

2. Els contractes fixos discontinus a jornada completa se subvencionaran amb el 25 per cent dels imports indicats en l'apartat anterior.



3. Els contractes a temps parcial seran subvencionables si tenen una duració de com a mínim 20 hores setmanals, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.





TÍTOL IV

Programa d'incentius a la contractació per a la

formació i l'aprenentatge



Article 19. Objecte

1. Este programa té per objecte afavorir la inserció laboral dels jóvens menors de 30 anys per mitjà de la modalitat de contracte per a la formació i l'aprenentatge.

2. Únicament resultaran subvencionables aquells contractes per a la formació i l'aprenentatge que tinguen una duració mínima d'un any.



Article 20. Ajudes per contractació

La quantia de les ajudes per contractació per mitjà de la modalitat de formació i aprenentatge ascendirà a 2.000 euros; 2.500 en el cas de les dones.



TÍTOL V

Programa d'incentius a la contractació en pràctiques



Article 21. Objecte

Este programa té per objecte afavorir la inserció laboral dels jóvens menors de 30 anys per mitjà de la modalitat de contracte en pràctiques, la duració del qual serà de com a mínim sis mesos.



Article 22. Quanties

1. La quantia de les ajudes per contractació per mitjà de la modalitat de contracte en pràctiques ascendirà a 1.000 euros; 1.500 en el cas de les dones.

2. Els contractes a temps parcial seran subvencionables si tenen una duració de com a mínim 20 hores setmanals, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



TÍTOL VI

Programa d'incentius a les pràctiques no laborals en empreses



Article 23. Objecte i condicions

1. Este programa té per objecte fomentar la realització de pràctiques no laborals en empreses per jóvens d'entre 18 i 25 anys inclusivament, a l'empara del Reial Decret 1543/2011, de 31 d'octubre.

2. Únicament resultaran subvencionables aquells acords per a la realització de pràctiques no laborals que tinguen una duració de nou mesos.





Article 24. Quantia

La quantia de les ajudes per subscripció d'acords per a la realització de pràctiques no laborals ascendirà a 400 euros.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Finançament

1. Les ajudes convocades per esta orde es finançaran a càrrec del programa pressupostari 322.51, Foment d'Ocupació, per un import global màxim de 4.266.000,00 €, segons el detall de línies i imports que s'especifiquen a continuació:

a) Les ajudes per a contractació indefinida inicial i les ajudes per a la transformació en indefinits dels contractes temporals, establides en els títols II i III, es finançaran a càrrec del capítol 4, codi línia T7954000, per un import global màxim d'1.166.000 €, cofinançats al 80 per cent pel Programa Operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana per al període 2007-2013, amb la següent distribució territorial:

454.740,00 €, per a la Direcció Territorial d'Alacant.

139.920,00 €, per a la Direcció Territorial de Castelló.

571.340,00 €, per a la Direcció Territorial de València.

b) El programa d'incentius a la contractació per a la formació i l'aprenentatge, regulat en el títol IV, es finançarà a càrrec del capítol 4, codi línia T7954000, per un import global màxim d'1.000.000,00 €, dels quals 860.000,00 € procedixen del Servici Públic d'Ocupació Estatal i 140.000,00 € són fons propis de la Generalitat, amb la següent distribució territorial:

390.000,00 €, per a la Direcció Territorial d'Alacant.

120.000,00 €, per a la Direcció Territorial de Castelló.

490.000,00 €, per a la Direcció Territorial de València.

c) El programa d'incentius a la contractació en pràctiques, establit en el títol V, es finançarà a càrrec del capítol 4, codi línia T7954000, per un import global màxim d'1.800.000,00 €, procedents del Servici Públic d'Ocupació Estatal, amb la següent distribució territorial:



– 702.000,00 €, per a la Direcció Territorial d'Alacant.

– 216.000,00 €, per a la Direcció Territorial de Castelló.

– 882.000,00 €, per a la Direcció Territorial de València.

d) El programa d'incentius a les pràctiques no laborals en empreses, establit en el títol VI, es finançarà a càrrec del capítol 4, codi línia T7954000, per un import global màxim de 300.000 €, dels quals 250.000 € procedixen del Servici Públic d'Ocupació Estatal i 50.000,00 € són fons propis de la Generalitat, amb la següent distribució territorial:



Per a la Direcció Territorial d'Alacant: 117.000,00 € .

Per a la Direcció Territorial de Castelló: 36.000,00 €.

Per a la Direcció Territorial de València: 147.000,00 €

2. Si al llarg de l'exercici 2013 hi haguera crèdit disponible que permetera incrementar el finançament pressupostari d'esta orde, el SERVEF, amb la publicació prèvia del dit crèdit en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, podrà destinar-lo al finançament d'altres sol·licituds presentades a l'empara d'esta convocatòria que, com a conseqüència de l'esgotament dels crèdits, no hagueren pogut ser ateses inicialment, sense necessitat d'establir nou termini de presentació de sol·licituds, llevat que això servisca per a l'adequada gestió de cada programa i proporcionar major efectivitat a les polítiques actives d'ocupació dirigides a la reactivació de l'ocupació a la Comunitat Valenciana.



Segona. Compatibilitat amb el mercat comú

Estes ajudes són compatibles amb el mercat comú, al no resultar aplicable l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, per acollir-se al règim de minimis, establit en el Reglament 1998/2006, de 15 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis (DOUE de 28 de desembre de 2006).



Tercera. Concepte d'empresa en crisi

1. Als efectes d'esta convocatòria, les pimes només tindran la consideració d'empresa en crisi si concorre alguna de les condicions següents:

a) En el cas de societats de responsabilitat limitada, quan haja desaparegut més de la mitat del seu capital subscrit i se n'haja perdut més d'una quarta part en els últims 12 mesos.

b) En el cas de societats en què almenys alguns dels seus socis tenen una responsabilitat il·limitada sobre el deute de l'empresa, quan haja desaparegut més de la mitat dels seus fons propis i se n'haja perdut més d'una quarta part en els últims 12 mesos.

c) Per a qualsevol forma d'empresa, quan s'haja iniciat el procediment per a la declaració de concurs.

2. Les pimes amb menys de tres anys d'antiguitat no es consideraran en crisi, excepte en el cas que complisquen la condició prevista en l'epígraf c de l'apartat anterior.

3. S'entendrà que les grans empreses es troben en crisi si concorren les condicions establides en el punt 2.1 de les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi (DOUE d'1 d'octubre de 2004, 2004/C 244/02).



Quarta. Normativa aplicable

1. Estes ajudes se subjecten als preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, així com als preceptes en vigor del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991.

2. A causa del seu cofinançament pel Fons Social Europeu, els programes d'ajudes a la contractació indefinida inicial i a la conversió en indefinits de contractes temporals se subjecten així mateix al Reglament (CE) 1083/2006, d'11 de juliol, pel qual s'establixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu i al Fons de Cohesió, i al Reglament (CE) 1828/2006, de 8 de desembre, que fixa les normes que el despleguen.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Facultats d'execució

Es faculta el director general del SERVEF per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que requerisca l'aplicació i execució d'esta orde; així mateix se li delega la competència per a modificar els termes i terminis previstos en la convocatòria quan hi concórreguen circumstàncies que ho aconsellen.



Contra este acte, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant d'este mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Tot això sense perjuí que els interessats exerciten, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.





València, 5 de juny de 2013



El conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació,

MÁXIMO BUCH TORRALVA

Mapa web