Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 17/2013, de 5 de juny, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es regula i convoca la concessió de subvencions de foment de l'ocupació dirigit a emprenedors per a l'any 2013.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7044 de 12.06.2013
Número identificador:  2013/6127
Referència Base de Dades:  005732/2013
 



ORDE 17/2013, de 5 de juny, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es regula i convoca la concessió de subvencions de foment de l'ocupació dirigit a emprenedors per a l'any 2013. [2013/6127]

El suport a la generació d'ocupació per compte propi ha sigut una constant en el desenrotllament de polítiques actives de foment d'ocupació per part del Consell. Este plantejament es va veure referendat amb la firma del II Pacte Valencià pel Creixement i l'Ocupació 2009-2013 (PAVACE II), entre les mesures del qual en matèria d'ocupació figura específicament l'impuls dels projectes emprenedors i de l'activitat professional dels autònoms.

A fi de materialitzar este propòsit, esta convocatòria adapta a l'àmbit de gestió de la Generalitat l'Orde TAS/1622/2007, de 5 de juny, per la qual es regula la concessió de subvencions al programa de promoció de l'ocupació autònoma. Al respecte, i d'acord amb el que disposa la Llei 3/2012, de 6 de juliol, de Mesures urgents per a la reforma del mercat laboral, les accions i mesures de polítiques actives d'ocupació regulades en la norma esmentada tindran el caràcter de mesures estatals, als efectes de la seua aplicació per part de les comunitats autònomes en el marc de l'Estratègia espanyola d'ocupació 2012-2014, aprovada per Reial Decret 1.542/2011, de 31 d'octubre. Una part de les ajudes podrà estar cofinançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu per a la Comunitat Valenciana 2007-2013, aprovat per Decisió de la Comissió de data 20 de desembre de 2007. Fons Estructurals 2007-2013, Unió Europea-Comunitat Valenciana: «El FSE invertix en el teu futur».

En virtut d'això, fent ús de les facultats conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i pel Decret 188/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, modificat pel Decret 19/2013 de 25 de gener, del Consell



ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

1. Esta orde té per objecte afavorir la generació d'ocupació a la Comunitat Valenciana a través de la promoció de l'establiment del treballador per compte propi, per mitjà de la concessió de subvencions per la creació d'activitat empresarial independent.

2. Les ajudes només es concediran per a la creació d'ocupació en centres de treball domiciliats en la Comunitat Valenciana. Les inversions que, si és el cas, hagen de justificar-se per a la seua concessió hauran de realitzar-se en establiments domiciliats en esta Comunitat.



Article 2. Beneficiaris

1. Són beneficiaris de les ajudes establides en esta orde:

1.1. Les persones desempleades i inscrites com a demandants d'ocupació en el corresponent centre SERVEF d'ocupació que es constituïsquen en personal autònom o professional durant 2013.

1.2. S'entendrà per personal treballador autònom o per compte propi el que realitza de forma habitual, personal i directa una activitat econòmica a títol lucratiu sense subjecció a contracte de treball i encara que utilitze el servici remunerat d'altres persones.

1.3. Queden exclosos els socis de societats mercantils, cooperatives, societats civils i societats laborals, així com els membres de comunitats de béns i autònoms col·laboradors.

2. No podran obtindre la condició de beneficiari les persones o entitats en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



3. Per tractar-se d'ajudes sotmeses al règim de ajudes de minimis, establit en el Reglament 1998/2006, de 15 de desembre de 2006, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE de data 28 de desembre de 2006, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:



a) Pesca i aqüicultura, segons es contemplen en el Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles que figuren en la llista de l'annex I del Tractat.

c) Carbó, segons es definix en el Reglament (CE) núm. 1.407/2002.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres quan l'ajuda estiga vinculada a la creació i funcionament d'una xarxa de distribució o a altres despeses d'explotació vinculades a l'activitat d'exportació.

e) Per a empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, queden excloses les ajudes per a l'adquisició de vehicles de transport.

f) Queden excloses, així mateix, les empreses en crisi.

D'altra banda, l'aplicació d'este règim suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una empresa determinada no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan l'empresa opere en el sector del transport per carretera l'import màxim aplicable serà de 100.000 euros.



Article 3. Incompatibilitats

Les subvencions establides en esta orde són incompatibles amb qualsevol altra que tinga el mateix objecte, excepte la bonificació de quotes a la Seguretat Social.



Article 4. Quanties

1. Activitats en sectors de caràcter tradicional: Les persones desempleades inscrites com a demandants d'ocupació en el corresponent Centre SERVEF d'Ocupació, que es constituïsquen en personal autònom o professional durant 2013, es beneficiaran d'una ajuda l'import del qual es graduarà en funció de la dificultat d'accés al mercat de treball, d'acord amb la seua inclusió en algun dels col·lectius següents:



1r. 4.000 euros per a desempleats en general.

2n. 5.000 euros per a jóvens desempleats menors de 30 anys.

3r. 6.000 euros per a dones desempleades.

4t. 7.000 euros per a desempleats amb discapacitat.

5t. 9.000 euros per a dones desempleades amb discapacitat.

6t. En el supòsit de dones víctimes de violència de gènere, les quanties dels punts 3r i 5t s'incrementaran en un 10 per cent.

2. Activitats en sectors de caràcter innovador: Les quanties a què fa referència l'apartat anterior s'incrementaran en 1000 euros en el cas que l'activitat econòmica que vaja a desenrotllar-se de forma autònoma s'enquadre en algun dels nivells de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques 2009 (CNAE-2009), que especifica l'annex I de l'orde o el seu equivalent en la normativa que estiguera en vigor.





Article 5. Condicions de les ajudes

Els sol·licitants hauran d'acreditar el compliment de les condicions següents:

a) L'inici de l'activitat haurà de produir-se a partir del dia de publicació d'esta convocatòria i com a màxim fins a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. A estos efectes, es considerarà com a data d'inici la que conste en el document de declaració d'alta en el Cens d'obligats tributaris (mod. 036).

b) Romandre inscrit com a desempleat fins a l'inici de l'activitat; així mateix no s'ha d'haver figurat enquadrat en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o en el Cens d'obligats tributaris en els 6 mesos anteriors a l'inici d'aquella.

c) No haver gaudit en algun dels tres exercicis anteriors ni haver sol·licitat en el present exercici altres subvencions pel mateix concepte.



d) En el supòsit de treballadors amb discapacitat, tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, d'acord amb el que disposa l'article 1.2 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'Igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. L'acreditació del grau de discapacitat es realitzarà d'acord amb el que disposa el Reial Decret 1414/2006, d'1 de desembre i l'Orde 3/2010, de 26 de març, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es crea la targeta acreditativa del persona amb discapacitat.



e) Realitzar unes despeses mínimes de 4.000 euros, exclosos els impostos susceptibles de recuperació; l'incompliment del mínim esmentat determinarà la denegació total de la subvenció. Les despeses reflectides hauran de correspondre a inversions en immobilitzat directament relacionats amb l'activitat a desenrotllar, despeses d'adquisició de mercaderies o altres béns subjectes a revenda, i despeses d'honoraris o publicitat que tinguen la consideració de despeses de primer establiment. Alhora, podran justificar-se com a despeses corrents l'abonament de lloguers i de subministraments de servicis (aigua, llum, telèfon i gas) imputables a l'exercici de l'activitat. No s'admetrà l'adquisició de béns usats, excepte en supòsits de traspassos de negoci. Tampoc no podran justificar-s'hi despeses d'assessorament, gestió, o viabilitat dels projectes, per import superior a 500 euros.



Article 6. Presentació de sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds, que hauran de dirigir-se al Servici Valencià d'Ocupació i Formació, es formalitzaran en impresos normalitzats que es presentaran en les corresponents direccions territorials d'Ocupació del SERVEF, sense perjuí de poder presentar-les en els altres llocs previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, inclosa la presentació, si és el cas, a través del corresponent registre telemàtic.

La documentació que acompanye a la sol·licitud es presentarà en dos còpies i original, que serà retornat prèvia compulsa.

2. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se dels documents que a continuació s'indiquen:

a) Documentació acreditativa i identificativa, si és el cas, del representant legal.

b) Declaració responsable de no estar incursos en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, a què fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003.

c) Dos exemplars originals de les dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat de domiciliació bancària.

d) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al beneficiari durant els tres últims exercicis fiscals.

e) Memòria autodiagnòstica del perfil emprenedor, segons model normalitzat.

f) Certificació de Vida Laboral expedida per la Tresoreria de la Seguretat Social.

g) Declaració d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris (mod. 036) o Document Únic Electrònic CIRCE amb Codi Segur de Verificació; i resolució o certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social relativa a la inclusió en el règim especial corresponent de la Seguretat Social. En el cas de professionals col·legiats, se n'acreditarà la condició d'exercents per mitjà de certificat emés per l'AEAT, en el qual consten les altes i les baixes en el Cens d'Obligats Tributaris.



h) Declaració responsable de no haver gaudit en els tres exercicis anteriors d'estes ajudes ni d'haver sol·licitat o obtingut altres subvencions, ajudes o ingressos per a la mateixa finalitat.

i) Memòria relativa a les despeses realitzades. Estes despeses hauran de justificar-se amb factures emeses en 2013 amb anterioritat a la data de la sol·licitud de l'ajuda. Les factures hauran d'acompanyar-se del corresponent justificant bancari de pagament, que reflectirà el període a què fa referència el càrrec, càrrec en compte dels imports i identificació del destinatari, sense que a estos efectes s'admeten meres impressions de pantalla d'Internet. El justificant de pagament podrà ser anterior o posterior a la presentació de la sol·licitud; en este segon cas únicament es tindran en compte aquelles transferències efectuades fins al 20 de setembre de 2013.

j) Si és el cas, acreditació de la condició de persona amb discapacitat per mitjà del certificat de grau de discapacitat.

k) Si és el cas, acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, per mitjà d'informe dels servicis socials públics o de la Direcció General de la Generalitat competent en la matèria.



3. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF, o òrgan en què es delegue la instrucció, obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, i en este cas el sol·licitant no haurà d'aportar les corresponents certificacions, ni la documentació identificativa.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar o revocar este consentiment efectuant comunicació escrita en este sentit al SERVEF, o òrgan en què es delegue la instrucció. En este supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa del sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, la validesa del qual haurà d'estendre's fins a la data de concessió i pagament de l'ajuda.





Article 7. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes per a la constitució en personal treballador autònom o professional per compte propi començarà a partir de l'endemà de la publicació de l'orde i finalitzarà el 20 de setembre de 2013. Amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud s'haurà d'estar d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris.





Article 8. Instrucció i procediment de concessió

1. Les ajudes s'atorgaran per mitjà de concessió directa fins a esgotar el crèdit disponible, segons l'orde en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres previstos en l'article 38 de la Llei 30/1992, sempre que es complisquen els requisits i s'acompanye la documentació requerida per a cada tipus d'ajuda.

2. Llevat que el director general del SERVEF efectue delegació en un altre òrgan, la Instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials d'Ocupació, que podran demanar l'aportació addicional de documents o dades aclaridores necessàries per a resoldre la sol·licitud.



Article 9. Concessió i liquidació de les ajudes

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon als directors territorials d'Ocupació dins dels seus respectius àmbits territorials, per delegació de la direcció general del SERVEF.



2. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut el termini esmentat sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu.

3. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificat documentalment el compliment dels requisits exigits en cada cas.



4. L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes resoldrà les incidències que es produïsquen després de la seua concessió, com ara pròrroga de terminis, modificacions justificades o qualsevol variació de les condicions particulars de la concessió.



Article 10. Control de les ajudes

1. Llevat que el director general del SERVEF efectue delegació en un altre òrgan, correspondrà a les direccions territorials d'Ocupació del SERVEF dur a terme la funció de control de les subvencions concedides, així com la seua avaluació i seguiment.

2. El beneficiari estarà obligat a sotmetre's a les actuacions de control financer previst en l'article 45 de la Llei 38/2003, que es realitzen per part de la Intervenció General i, si és el cas, de les institucions comunitàries. A estos efectes haurà de disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas. Així mateix estarà obligat a conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. De la mateixa manera, el beneficiari haurà de complir amb l'obligació de col·laboració amb el control financer de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 38/2003.





Article 11. Obligacions del beneficiari

A més del que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions del beneficiari:

a) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siguen requerides pel SERVEF, així com comunicar a este òrgan les incidències i les variacions que es produïsquen amb relació a aquelles.

b) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.



c) Als efectes de difusió pública, en cas de cofinançament del Fons Social Europeu, el sol·licitant de l'ajuda haurà de subjectar-se al que preveu el Reglament (CE) número 1.828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen les normes de desplegament del Reglament (CE) número 1.083/2006, del Consell, d'11 de juliol de 2006, pel qual s'establixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, Fons Social Europeu i Fons de Cohesió, sobre informació i publicitat del cofinançament de les ajudes pel Fons Social Europeu. Entre les normes adés esmentades cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista, que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda.

d) Conservar la documentació justificativa de l'aplicació dels fons rebuts durant almenys tres anys a partir del tancament dels programes operatius per al període 2007-2013, la qual cosa s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025.

e) Mantindre l'activitat per compte propi un mínim de tres anys.



Article 12. Modificació i reintegrament de les ajudes concedides

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



2. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com a l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la pertinença del reintegrament, els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de conformitat amb els articles 91 a 93 del Reial Decret 887/2006.

3. El que disposen els paràgrafs precedents serà aplicable sense perjuí de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del corresponent procediment sancionador.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Finançament

1. Estes ajudes es finançaran amb càrrec al programa pressupostari 322.51, Foment d'Ocupació, capítol 4, per un import global màxim de 6.666.000 euros, segons el detall de línies i imports que s'especifiquen a continuació:

A) Per a majors de 45 anys, un total de 3.000.000,00 euros, amb el desglossament següent:

– Codi línia T0212000: 2.300.000,00 euros, fons procedents del Servici Públic d'Ocupació Estatal, d'ara en avant SEPE, per a les ajudes destinades a l'establiment com a treballador o treballadora per compte propi de majors de 45 anys.

– Codi línia T2446000: 700.000,00 euros, fons procedents del SEPE, per a les ajudes destinades exclusivament a dones majors de 45 anys.



B) Per a menors de 45 anys, un total de 3.666.000,00 euros, amb el desglossament següent:

– Codi línia T0212000: 1.866.000,00 euros, fons procedents del SEPE, per a les ajudes destinades a l'establiment com a treballador o treballadora per compte propi de menors de 45 anys.

– Codi línia T2446000: 1.800.000,00 euros, fons procedents del SEPE, per a les ajudes destinades exclusivament a dones menors de 45 anys.



C) La distribució territorial d'estos fons és la següent:

– 2.666.400,00 euros, per a la Direcció Territorial d'Alacant:

a) Per a majors de 45 anys, 1.200.000,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 920.000,00 euros, per a majors de 45 anys.



Codi línia T2446000: 280.000,00 euros, per a dones majors de 45 anys.

b) Per a menors de 45 anys, 1.466.400,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 746.400,00 euros, per a menors de 45 anys.



Codi línia T2446000: 720.000,00 euros, per a dones menors de 45 anys.



– 799.920,00 euros, per a la Direcció Territorial de Castelló:

a) Per a majors de 45 anys, 360.000,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 276.000,00 euros, per a majors de 45 anys.



Codi línia T2446000: 84.000,00 euros, per a dones majors de 45 anys.

b) Per a menors de 45 anys, 439.920,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 223.920,00 euros, per a menors de 45 anys.



Codi línia T2446000: 216.000,00 euros, per a dones menors de 45 anys.



– 3.199.680,00 euros, per a la Direcció Territorial de València:

a) Per a majors de 45 anys, 1.440.000,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 1.104.000,00 euros, per a majors de 45 anys.



Codi línia T2446000: 336.000,00 euros, per a dones majors de 45 anys.

b) Per a menors de 45 anys, 1.759.680,00 euros fons procedents del SEPE, amb el desglossament següent:

Codi línia T0212000: 895.680,00 euros, per a menors de 45 anys,.



Codi línia T2446000: 864.000,00 euros, per a dones menors de 45 anys.



2. En el cas que s'esgote el crèdit destinat als menors de 45 anys, si existira crèdit disponible en el destinat als majors de 45 anys una vegada resoltes les sol·licituds esmentades, eixe crèdit disponible es podrà destinar a finançar les sol·licituds pendents de resoldre dels menors de 45 anys.

I, en el cas que s'esgote el crèdit destinat als majors de 45 anys, si existira crèdit disponible en el destinat als menors de 45 anys una vegada resoltes les sol·licituds esmentades, eixe crèdit disponible es podrà destinar a finançar les sol·licituds pendents de resoldre dels majors de 45 anys.

3. Si, al llarg de l'exercici 2013, existira crèdit disponible que permetera incrementar el finançament pressupostari previst inicialment per a l'execució dels programes, el SERVEF, prèvia publicació del crèdit esmentat en el DOCV, podrà destinar-lo al finançament d'altres sol·licituds presentades a l'empara d'esta convocatòria que, com a conseqüència de l'esgotament dels crèdits, no hagen pogut ser ateses inicialment o ho hagen sigut per un import inferior al sol·licitat, sense necessitat d'establir nou termini de presentació de sol·licituds, llevat que això servira per a l'adequada gestió de cada programa i proporcionar major efectivitat a les polítiques actives d'ocupació dirigides a la reactivació de l'ocupació a la Comunitat Valenciana.



Segona. Compatibilitat amb el mercat comú

Les ajudes regulades en esta orde són compatibles amb el mercat comú, en no resultar-hi d'aplicació el que preveu l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, per tractar-se d'ajudes acollides al règim de ajudes de minimis, establit en el Reglament 1.998/2006, de 15 de desembre de 2006, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE de data 28 de desembre de 2006.



Tercera. Models normalitzats

Els models normalitzats a què s'al·ludix en l'orde es troben a disposició de les entitats sol·licitants en l'adreça d'Internet <http://www.servef.es>, així com en les direccions territorials d'Ocupació del SERVEF.



Quarta. Normativa aplicable

1. Esta orde arreplega les bases establides pel Ministeri de Treball per a les ajudes la gestió i control de les quals va ser transferida a la Generalitat i contingudes en l'Orde TAS/1622/2007, de 5 de juny, per la qual es regula la concessió de subvencions al programa de promoció de l'ocupació autònoma.

2. Hi resulten d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; i el Reial Decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l'ocupació i de la formació professional ocupacional, així com el que disposen els preceptes en vigor del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat.

3. Els expedients cofinançats pel Fons Social Europeu se subjecten així mateix al Reglament (CE) 1.083/2006, d'11 de juliol, pel qual s'establixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu i al Fons de Cohesió, i al Reglament (CE) 1.828/2006, de 8 de desembre, que fixa les normes que el despleguen.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Facultats d'execució i desplegament

Es faculta el director general del SERVEF per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que requerisca l'aplicació d'esta orde; així mateix se li delega la competència per a ampliar els terminis de presentació de sol·licituds i justificacions, quan concórreguen circumstàncies que ho aconsellen.



Contra este acte, que esgota la via administrativa, podran les persones interessades interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, recurs de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes comptat en els termes adés mencionats, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció feta per la Llei 4/1999, de 13 de gener. I això, sense perjuí de la possibilitat que les persones interessades puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent.



València, 5 de juny de 2013



El conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació,

MÁXIMO BUCH TORRALVA







ANNEX I



Divisió Grup Classe CNAE 2009

SECCIÓ C: INDÚSTRIA MANUFACTURERA

20 Indústria química

21 Fabricació de productes farmacèutics

22.1 Fabricació de productes de cautxú

22.21 Fabricació de plaques, fulles, tubs i perfils de plàstic

22.22 Fabricació d'envasos i embalatges de plàstic

22.29 Fabricació d'altres productes de plàstic

23.13 Fabricació de vidre buit

23.14 Fabricació de fibra de vidre

23.19 Fabricació i manipulat d'un altre vidre, inclòs el vidre tècnic

23.2 Fabricació de productes ceràmics refractaris

23.43 Fabricació d'aïlladors i peces aïllants de material ceràmic

23.44 Fabricació d'altres productes ceràmics

d'ús tècnic

23.91 Fabricació de productes abrasius

25.5 Forja, estampació i embotició de metalls; metal·lúrgia de pols

25.6 Tractament i revestiment de metalls; enginyeria mecànica per compte de tercers

26 Fabricació de productes informàtics, electrònics i òptics

27 Fabricació de material i equip elèctric

28 Fabricació de maquinària i equip n.c.a.l.

29 Fabricació de vehicles de motor, remolcs i semiremolcs

30 Fabricació d'un altre material de transport

32.2 Fabricació d'instruments musicals

32.3 Fabricació d'articles d'esport

32.5 Fabricació d'instruments i subministraments mèdics i odontològics

33.1 Reparació de productes metàl·lics, maquinària i equip

33.2 Instal·lació de màquines i equips industrials

SECCIÓ D: SUBMINISTRAMENTS D'ENERGIA ELÈCTRICA, GAS, VAPOR I AIRE CONDICIONAT

35 Subministrament d'energia elèctrica, gas, vapor i aire condicionat

SECCIÓ E: SUBMINISTRAMENT D'AIGUA, ACTIVITATS DE SANEJAMENT,

GESTIÓ DE RESIDUS I DESCONTAMINACIÓ

36 Captació, depuració i distribució d'aigua

37 Recollida i tractament d'aigües residuals

38 Recollida, tractament i eliminació de residus; valoració

39 Activitats de descontaminació i altres servicis de gestió de residus.

SECCIÓ J: INFORMACIÓ I COMUNICACIONS

58.2 Edició de programes informàtics

61 Telecomunicacions

62 Programació, consultoria i altres activitats relacionades amb la informàtica.

63.1 Procés de dades, allotjament i activitats relacionades; portals web

SECCIÓ M: ACTIVITATS

PROFESSIONALS CIENTÍFIQUES I TÈCNIQUES

70.22 Altres activitats de consultoria de gestió empresarial

71 Servicis tècnics d'arquitectura i enginyeria; assajos i anàlisis tècniques

72 Investigació i desenrotllament

74.10 Activitats de disseny especialitzat

SECCIÓ Q: ACTIVITATS SANITÀRIES I DE SERVICIS SOCIALS

86.10 Activitats hospitalàries

Mapa web