Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat Jaume I. RESOLUCIÓ de 11 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat a temps parcial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7833 de 21.07.2016
Número identificador:  2016/5645
Referència Base de Dades:  005497/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 11 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat a temps parcial (convocatòria ordinària número 2 del curs acadèmic 2016/17). [2016/5645]

La Universitat Jaume I de Castelló convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat de caràcter temporal i a temps parcial per al curs acadèmic 2016/17, que es detallen en l'annex I adjunt, d'acord amb les bases següents:



1. Normes generals

Aquest concurs es regeix pel que disposa la Llei orgànica de modificació de la LOU 4/2007 (a partir d'ara LOMLOU), de 12 d'abril (BOE 13.04.2007), i les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior en tot allò que no s'oposen al que es preveu en la llei anterior; pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre, de Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari (DOCV 22.10.2002); els Estatuts d'aquesta Universitat, la Normativa dels concursos de selecció de professorat ajudant, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I (aprovada en la sessió del Consell de Govern núm. 24 de 24 de maig de 2013, modificat en Consell de Govern núm. 36 de 25 de juny de 2013 i pel Consell de Govern núm. 47 de 16.05.2014) i el que es disposa en aquestes bases.



2. Requisits per a accedir a places de professorat associat

2.1. De caràcter general

a. Tindre complits els 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b. No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el desenvolupament de les funcions corresponents a les places convocades.

c. No haver patit separació per mitjà d'expedient disciplinari del servei de l'administració de l'Estat o de l'administració autonòmica o local, ni inhabilitació per a l'exercici de funcions públiques.

d. Estar en possessió d'una titulació superior o la titulació específica que, si escau, s'indica en els requisits de les places.

e. Els títols acadèmics expedits en altres estats membres de la Unió Europea han d'estar homologats o, si escau, reconeguts per a l'exercici de l'ocupació de professor o professora d'universitat, d'acord amb l'Ordre ministerial de 23 de gener de 1995 (BOE 28.01.1995).



f. Si la titulació específica exigida com a requisit de les places s'ha obtingut a l'estranger ha d'estar homologada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, segons el que disposa el Reial Decret 285/2004, de 20 de febrer (BOE 04.03.2004).

g. Haver abonat les taxes establertes en aquesta convocatòria o acreditar l'exempció o bonificació del pagament.

h. Si s'han prestat serveis a la Universitat Jaume I com a professorat associat en els tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, haver obtingut una valoració com a mínim d'apte/acceptable en la seua activitat docent en dos d'aquests cursos. Si l'aspirant disposa d'avaluació de la seua activitat docent a la Universitat Jaume I en menys de tres cursos dintre del període indicat, haurà d'haver obtingut una valoració com a mínim d'apte/acceptable en tots ells.



i. Acreditar estar exercint fora de l'àmbit acadèmic universitari, com a especialista de reconeguda competència, relacionat amb el perfil de la plaça, una activitat remunerada laboral, professional o en l'administració pública, per a la qual capacita el títol acadèmic que posseeix la persona interessada. Aquesta activitat s'ha d'acreditar amb la documentació següent:

– Professional que treballa per compte propi: fotocòpia del pagament de l'IAE i fotocòpia de les declaracions trimestrals dels pagaments a compte de l'IVA o IRPF o mitjançant informe de vida laboral actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (només s'admetrà l'informe expedit com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria).

– Professional que treballa per compte d'altri: fotocòpia de l'informe de vida laboral actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (només s'admetrà l'informe expedit com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria).

– Empleats i empleades públics (personal funcionari o laboral): certificat de serveis prestats expedit per les unitats de personal corresponents.

No es pot contractar com a professorat associat el personal docent i investigador funcionari o contractat laboral fix a temps complet en actiu siga quina siga la universitat on presten els seus serveis

2.2. De caràcter específic

Per a presentar-se a les places amb el requisit d'impartir la docència en valencià és necessari acreditar el coneixement de valencià de nivell C1. Les persones interessades han d'acreditar aquest requisit mitjançant el certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta Universitat).

Per a presentar-se a les places amb el requisit específic de coneixement d'una determinada llengua és necessari acreditar el seu coneixement mitjançant el certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta Universitat).



2.3. El compliment dels requisits generals i específics estan referits a la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

2.4. El requisit d'estar exercint activitat professional fora de l'àmbit universitari ha d'acreditar-se tant en el moment de la firma del contracte com durant la vigència d'aquest.



3. Termini de presentació de les sol·licituds

3.1. Termini de presentació: 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOCV. Els dissabtes es consideren dies hàbils a l'efecte del còmput de terminis.

3.2. Les sol·licituds s'han de presentar segons el model de sol·licitud que figura en l'adreça:

http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/impresos/#solicituds

3.3. Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de la Universitat Jaume I, edifici de Rectorat i Serveis Centrals, campus del Riu Sec, o als registres enumerats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992 (BOE 27 de novembre), de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (a partir d'ara, LRJAP-PAC).



Les sol·licituds presentades a les oficines de Correus han de complir el procediment establert en l'article 205.3 del Reglament dels serveis de Correus: les sol·licituds s'han de presentar en sobre obert perquè s'hi pose el segell de data en la part superior esquerra i hi ha de figurar clarament el número de l'oficina i la data.

3.4. Necessàriament ha d'ajuntar-se a la sol·licitud/currículum la documentació següent:

– Fotocòpia del document nacional d'identitat o, les persones estrangeres, el document que acredite la identitat i data de naixement, en vigor.

– Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició.

– Fotocòpia de la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria.

– Fotocòpia de la documentació de tots els mèrits al·legats.

– Si s'han prestat serveis en els tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, còpia del certificat d'avaluació de l'activitat docent.

– Justificant d'ingrés o abonament de la quantitat de 27,07 euros mitjançant,

– en el compte corrent de la Universitat Jaume I I (ES36 Banc Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. compte 2816129170) En el justificant constarà a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat i el número de la plaça. o,

– fent el pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el mateix Registre General de la Universitat Jaume I.

Estan exemptes de pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % i els membres de les famílies nombroses de categoria especial.

Els membres de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del 50 % de les taxes

Les persones interessades han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la condició de discapacitat o la condició de membre de família nombrosa mitjançant un certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

La falta d'abonament de les taxes establertes durant el termini de presentació de sol·licituds es considera incompliment no esmenable i causa la no admissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.



3.5. Les persones que opten a més d'un concurs han de presentar una sol·licitud independent per a cada un, acompanyada en cada cas de la documentació complementària requerida i abonar la taxa establerta per a la participació en cada concurs.

3.6. La Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats, si així ho considera necessari.

3.7. Els mèrits al·legats en el currículum que no es justifiquen documentalment no es tindran en compte en la resolució del concurs.

3.8. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de l'UJI.



4. Comissions de selecció

4.1. Les comissions de selecció de professorat estan formades per personal funcionari dels cossos docents universitaris d'aquesta universitat, sempre que això siga possible. Si no ho és, també poden formar part de les comissions de selecció professorat contractat doctor i, si escau, col·laborador.

4.2. Aquestes comissions, la composició de les quals s'ha de procurar que siga equilibrada entre dones i homes, les presideix el vicerector o vicerectora amb competències en matèria de professorat i estan integrades a títol individual i no representatiu, a més, per vocals, preferentment d'aquesta Universitat en la proporció següent:

a) Dos vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça.

b) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats pel departament entre professorat de la Universitat Jaume I de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

c) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats per l'òrgan de representació sindical competent entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

Els membres d'aquestes comissions han de tenir competència tècnica suficient per valorar els mèrits de les persones candidates. Per a cada comissió s'han de designar tants membres suplents com titulars.

4.3. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat ha d'actuar com a secretari o secretària qui pertanya al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i dins d'aquesta, el de menys antiguitat. En aquelles comissions en què tots els membres siguen del mateix cos, ha d'actuar com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.

4.4. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que impedisca actuar com a membre d'aquesta. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, que ha d'emetre una resolució en el termini de cinc dies comptadors des de la recepció de la renúncia. Tot seguit s'ha d'actuar, si escau, segons el procediment que s'estableix en l'apartat 4.7.

S'entén que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació de les persones concursants. En cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest ha de romandre en la comissió que s'havia constituït en primer lloc i, si no és possible utilitzar aquest criteri de prioritat, queda a la seua decisió lliure l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

4.5. En el cas que concorregué els motius d'abstenció a què es refereix l'apartat 2 de l'article 28 de la LRJAP-PAC, les persones interessades han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar el motiu concurrent.

4.6. Quan es produeix la recusació a què es refereix l'article 29 de la LRJAP-PAC, la persona recusada ha de manifestar l'endemà de la data de coneixement de la recusació si s'hi dóna o no la causa al·legada. Si nega la causa de recusació, el Rectorat, després d'obtenir els informes i comprovacions que considere oportuns, ha d'emetre una resolució en un termini de tres dies hàbils. Contra aquesta resolució no es pot presentar cap reclamació, sense perjudici que aquesta s'al·legue en interposar recursos posteriors.

4.7. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests s'han de substituir pels membres suplents respectius. En el cas excepcional que també el membre suplent complira algun dels supòsits d'impediment citats anteriorment, la Universitat ha de nomenar un nou membre suplent.



5. Barems

5.1. El barem genèric aplicable en aquesta convocatòria figura en l'annex II.

Prenent com a referència els criteris generals d'avaluació de l'annex II, els departaments han de desenvolupar barems específics per a cada una de les seues àrees de coneixement per a adequar-los a les seues necessitats concretes. Els barems específics els aprova el Consell de Govern amb els informes previs de la Mesa Negociadora i de la Comissió d'Estudis i Professorat i estan publicats en l'adreça següent:

http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/.

5.2. Els barems han de determinar la classificació dels diversos mèrits particulars en apartats generals, que no poden superar la puntuació màxima establida en els criteris generals d'avaluació. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es poden valorar en l'apartat «altres mèrits».



6. Publicació de llistes i nomenament de la comissió de selecció

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans ha d'exposar al tauler d'anuncis i a la pàgina web de la Universitat la resolució provisional de persones admeses i excloses per a cada una de les places convocades, així com els membres de la comissió de selecció. El termini per a esmenar les causes d'exclusió, recusar algun membre de la comissió o corregir errors o omissions és de 10 dies hàbils. Acabat aquest termini, s'ha de fer pública la resolució definitiva de persones admeses i excloses.



7. Procediment de selecció

7.1. El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits avaluables de les persones aspirants, per a la qual cosa són d'aplicació els criteris generals d'avaluació i els barems específics.

7.2. Les comissions de selecció poden acordar de forma justificada avaluar les candidatures amb millor puntuació mitjançant una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista s'ha de fer públic el seu contingut. La puntuació màxima d'aquesta entrevista és de vint punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits.



8. Resolució del concurs

8.1. La comissió de selecció ha d'emetre l'acta de proposta de contractació i adreçar-la al Rectorat o Vicerectorat en el qual delegue. A aquesta cal adjuntar la puntuació final i desglossada en cada apartat general i en cada subapartat de cadascuna de les persones valorades, segons els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha d'estar explícitament motivada.

8.2. La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans i en la pàgina web de la Universitat juntament amb la puntuació final de les candidatures per ordre de prelació, i s'exposarà fins que finalitze el termini d'interposició de recurs. També s'enviarà un SMS per a informar de la publicació del resultat final a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil.

Aquesta publicació en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de la Universitat, així com la notificació per SMS, substitueix la notificació personal a les persones interessades i produeix els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 59.5.b de la LRJAP-PAC.

8.3. Les comissions de selecció poden considerar la plaça deserta, si al seu criteri cap de les persones aspirants reuneix mèrits suficients per a poder ocupar-la.



9. Formalització dels contractes

9.1. Les persones seleccionades han de manifestar per escrit en el termini de tres dies comptadors des de la publicació de la resolució de la comissió de selecció, l'acceptació del contracte que se'n puga derivar.

9.2. Els efectes d'inici dels contractes que s'han de formalitzar són de l'1 de setembre de 2016 i fins a la finalització del curs acadèmic, és a dir, fins al 31 d'agost de 2017. En cap cas la persona designada pot iniciar les activitats docents sense haver signat el contracte (a excepció que en els requisits dels concursos conste una altra data). Qualsevol situació que ho impedisca ha de ser al·legada per escrit per la persona interessada. Si no és així i s'esgota el termini sense haver signat el contracte, la persona interessada perd el seu dret.

9.3. Quan per causa no imputable a l'administració no es produïsca la signatura del contracte per la persona més valorada per la comissió de selecció en els terminis establerts en aquest article, o aquella renuncie a la plaça o trie un altre nomenament incompatible, es contactarà amb la persona seleccionada següent per ordre de puntuació.



10. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportades per les persones interessades queden incloses en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer-ne un ús diferent d'aquell per al qual han sigut sol·licitades, d'acord amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.

La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant de la Secretària General de la Universitat.



11. Accés electrònic i subscripció per a l'enviament de SMS

Es pot accedir a tota la informació de la convocatòria, bases, instàncies i barems en l'adreça: http://www.uji.es/serveis/rrhh/

Per a subscriure's a l'enviament de SMS s'ha de facilitar un número de telèfon mòbil en la instància o sol·licitud presentada. Amb aquesta subscripció la persona interessada pot rebre informació de qualsevol publicació i/o actualització referent al concurs en el qual participa.



12. Funcions, duració, dedicació i retribucions dels contractes

Professorat associat

La finalitat del contracte és el desenvolupament de tasques docents a través dels seus coneixements i experiència professional.

El contracte és laboral temporal i a temps parcial, amb el nombre d'hores que s'establisca per a cada plaça en concret.

La duració del contracte és anual i es pot renovar per períodes d'igual duració, sempre que es continue acreditant l'exercici de l'activitat professional fora de l'àmbit acadèmic universitari.



Dedicació setmanal:



Professorat associat Docència Tutories

Associat/ada TP 12 hores 6 hores 6 hores

Associat/ada TP 10 hores 5 hores 5 hores

Associat/ada TP 8 hores 4 hores 4 hores

Associat/ada TP 6 hores 3 hores 3 hores





Les retribucions íntegres mensuals, corresponents a l'any 2016, són les següents:



Professorat associat Sou (€) Complement de destinació (€) Total mensual (€)

Associat/ada TP 12 hores 326,95 188,04 514,99

Associat/ada TP 10 hores 272,46 156,71 429,17

Associat/ada TP 8 hores 217,97 125,37 343,34

Associat/ada TP 6 hores 163,48 94,03 257,51





Es té dret a les pagues extraordinàries que corresponguen sempre que no es perceben a càrrec d'una altra administració pública, segons el que disposa l'article 7.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.



En cas que una persona a qui s'ha adjudicat alguna de les places d'aquesta convocatòria, des de la data d'inici del contracte i per interès propi, renuncia al contracte sense haver iniciat l'activitat docent, ha de reintegrar íntegrament la totalitat de les retribucions percebudes.





13. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

No obstant això, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant del Rectorat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació; en aquest cas no es pot interposar el recurs contenciós administratiu indicat en el paràgraf anterior fins que no recaiga una resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb els articles 116 i següents de la LRJAP-PAC, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Castelló de la Plana, 11 de juliol de 2016.– El rector, i per delegació de firma (R 17.06.2014), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Francisco López Benet.



ANNEX II

Barem per al professorat associat



A) Activitat professional extrauniversitària vinculada a l'àrea de coneixement fins a 35 punts

B) Expedient fins a 20 punts

Expedient acadèmic, altres títols universitaris (diplomatura, llicenciatura, grau, màster, postgrau). Beques FPI i homologades i estades en altres universitats o centres d'investigació estrangers. fins a 5 punts

Estudis de tercer cicle (expedient de tercer cicle, treball d'investigació, DEA). fins a 5 punts

Títol de doctor o doctora. fins a 10 punts

C) Investigació

(Articles, llibres, capítols de llibre, comunicacions a congressos, participació en projectes d'investigació.) fins a 20 punts

D) Docència universitària

(Inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen.) fins a 10 punts

E) Coneixements de valencià

(Acreditació oficial) fins a 5 punts

F) Coneixements d'anglès

(Acreditació oficial) fins a 5 punts

G) Altres mèrits

(Coneixements d'altres llengües d'interès científic, premis, distincions honorífiques, informàtica, innovació educativa, etc.) fins a 5 punts





Coeficients correctors: s'aplica coeficient corrector segons la relació al perfil de la plaça (queden exclosos d'aquesta aplicació els apartats E, F i G). La determinació del coeficient corrector ha d'efectuar-se ponderant l'adequació al perfil de la plaça de cadascun dels apartats de mèrits afectats i de manera justificada.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establert per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que hi participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.

Baremació llengües: la baremació de mèrits en valencià, anglès i altres llengües s'ha de realitzar tenint en compte les taules d'equivalència de llengües aprovades a la Universitat Jaume I i publicades pel Servei de Llengües i Terminologia

http://www.uji.es/serveis/slt/base/adf/arxiugral/acreditacio/arxiuacreditacio/proves/2015/taulesequiv/

Barems específics: Els barems específics per departament i àrea es publiquen a la pàgina web

http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/

Mapa web