Ficha disposicion

Ficha disposicion





Institut Valencià de Finances. RESOLUCIÓ de 7 de juliol del 2016, del director general, per la qual es convoca la provisió temporal urgent del lloc FC08, tècnic d'operacions, de la Subdirecció Financera i de Control, per mitjà d'un procediment de cobertura externa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7827 de 13.07.2016
Número identificador:  2016/5457
Referència Base de Dades:  005186/2016
 



RESOLUCIÓ de 7 de juliol del 2016, del director general, per la qual es convoca la provisió temporal urgent del lloc FC08, tècnic d'operacions, de la Subdirecció Financera i de Control, per mitjà d'un procediment de cobertura externa. [2016/5457]

La plaça FC08, tècnic d'operacions, inclosa per primera vegada en la relació de llocs de treball aprovada pel Consell General de l'Institut Valencià de Finances (d'ara endavant, IVF), de data 19 de novembre de 2015, es troba vacant.

Vista la memòria de data 18 de gener de 2016, del responsable del Departament d'Operacions, en la qual es manifesta que els recursos actuals del departament impossibiliten l'execució de les activitats assignades en el pla estratègic de l'IVF, aprovat en l'esmentada sessió del Consell General.

Vista l'autorització relativa a la contractació de personal laboral temporal per part de la Direcció General de Pressupostos de data 6 d'abril de 2016.

Vist l'informe de la responsable del Departament de Gestió Financera i Reporting de data 16 de juny de 2016, on es manifesta la inexistència de personal fix en l'IVF que complisca els requisits per a accedir al lloc FC08, tècnic d'operacions, excepte determinats empleats que, o bé es troben ja adscrits al departament esmentat, o bé, estant adscrits a altres departaments, compten amb una categoria laboral superior a la de tècnic.

Vist el que disposa l'article 8 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Generalitat Valenciana, i fent ús de la facultat d'interlocutòria organització del treball que té l'IVF, l'aplicació pràctica del qual correspon al seu director general, en virtut del que disposa l'article 11 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances, aprovat pel Decret 15/2014, de 24 de gener, del Consell, i les delegades per mitjà de l'acord del Consell General de l'Institut Valencià de Finances, de data 30 de març de 2009, resolc:



1. Convocar la provisió temporal urgent del lloc FC08, tècnic d'operacions, de la Subdirecció Financera i de Control, per mitjà d'un procediment de cobertura externa.

2. Aprovar les bases de la convocatòria que figuren com a annex a la present resolució.

3. Publicar la present Resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es.

Contra aquesta Resolució que esgota la via administrativa pot interposar-se un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació, tal com determina l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, de conformitat amb allò que disposa l'article 116 de la Llei 30/1992, redactat d'acord amb la Llei 4/1999, de 13 de gener. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que s'hi considere oportuna.



València, 7 de juliol de 2016.– El director general: Manuel Illueca Muñoz.





Bases de la convocatòria

per a la provisió temporal externa del lloc FC08



1. Identificació, funcions i requisits



Núm. lloc FC08

Denominació Tècnic d'operacions

Grup professional Grup A

Retribució complementària 22E041

Subdirecció Financera i de Control

Departament Operacions

Dependència funcional Responsable d'Operacions

Ocupant actual Vacant

Funcions i tasques bàsiques Realitzar, d'acord amb les directrius del responsable d'Operacions, les activitats i tasques de caràcter tècnic, necessàries per al desenvolupament de les funcions assignades al departament. En particular:

– Gestió de bases de dades.

– Automatització d'informes.

– Creació de sistemes automàtics d'indicadors clau de negoci (KPI).

– Anàlisi i mineria de dades i obtenció d'informació.



– Sistemes d'intel·ligència de negocis (BI).

– Desenvolupament, implantació i seguiment de sistemes de gestió.

– Gestió de projectes.

Requisits: Títol d'enginyer/a industrial, enginyer/a en Organització, enginyer/a en Informàtica, enginyer/a en Telecomunicacions, o equivalent.





2. Terminis de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant DOCV).



Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud que figura com a model en l'annex I de la present convocatòria, i que es troba disponible en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan convocant dictarà una resolució que es publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, de la relació provisional d'admesos i exclosos a la realització de les proves.

Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional d'admesos i exclosos en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, els aspirants comprovaran no sols que no figuren inclosos en la relació provisional d'exclosos sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les pertinents relacions d'admesos.

Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si escau, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista d'admesos i exclosos a la realització de les proves, que es publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es.

En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva d'admesos a la realització de la prova corresponent a la fase d'oposició s'establirà, almenys amb 15 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de la prova esmentada.







3. Sistema de provisió

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs-oposició, d'accés lliure, per a cobrir de forma temporal un lloc de treball del grup A.



4. Desenvolupament del concurs-oposició

4.1. Fase oposició

Atenent a les característiques del posat a cobrir, i prèvia a l'aplicació del barem detallat en el punt 5, s'avaluarà els candidats per mitjà d'una prova selectiva eliminatòria, que consistirà a contestar per escrit un qüestionari de preguntes tipus test i/o obertes, que versaran sobre les matèries següent: Disseny i gestió de bases de dades, Business Intelligence, Anàlisi i mineria de dades i Sistemes de gestió, incloses en el temari que consta en l'annex II.

La prova de coneixements es qualificarà amb una puntuació de fins a 60 punts, sent necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-la.

La prova de coneixements es realitzarà al lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, la llista definitiva d'admesos a la realització de la prova.

El temps de realització d'aquesta prova serà com a màxim de tres hores.

Els aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de la comissió de selecció o del personal ajudant durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'un o una aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'aspirant esmentat el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional, mentre la comissió de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de la prova, i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres de la comissió de selecció, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat dels aspirants per mitjà de la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir, sense que, a l'efecte, siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents citats.

Els aspirants quedaran decaiguts en el seu dret si es personen en el lloc de realització de la prova quan ja s'haja iniciat, o per la seua inassistència, encara que es dega a causes justificades.

Una vegada finalitzada la prova, la comissió de selecció publicarà, en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, la llista d'aspirants que l'han superat, per ordre de puntuació total obtinguda en la prova selectiva, i que han de passar a la següent fase.

4.2. Fase concurs

Només podran participar en la fase de concurs els aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Aquests aspirants tindran un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació en la web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, de la llista a què es refereix l'apartat anterior, perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius continguts en la sol·licitud d'admissió.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en el punt 5.

Una vegada aplicat el barem, es publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, una llista provisional dels aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

4.3. Resultat del concurs-oposició

Resoltes les possibles reclamacions, la comissió de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, la relació definitiva del concurs, així com la llista definitiva d'aspirants aprovats pel seu ordre de puntuació total.

Els casos d'empat es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, si persistira l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en l'entrevista; posteriorment en experiència professional; posteriorment en formació; i, finalment, en altres mèrits. De persistir l'empat, s'adjudicarà per sorteig.

Caldrà arribar a una puntuació mínima de 50 punts, resultat de la suma dels obtinguts en la fase d'oposició i en la de concurs, perquè puga ser adjudicat el lloc.



5. Barem

S'aplicarà el barem detallat a continuació:

5.a) Experiència professional: 15 punts

1) Es valorarà l'experiència professional dels participants d'acord amb el barem següent:

Per treballs realitzats en matèries relatives a les funcions del lloc, tant en el sector privat com a públic, a raó de 0,20 punts per cada mes complet de serveis en actiu, amb un màxim de 15 punts.



L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

Els treballs per compte d'un altre, per mitjà del contracte de treball i certificació de l'empresa de les funcions desenrotllades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre ambdós documents. En tot cas, serà obligatòria la presentació de la certificació o de la vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria convocada.

Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), així com certificació o vida laboral, que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup o grups de cotització corresponents a la categoria convocada. Quan procedisca, i en substitució dels dits documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent. Per a evidenciar l'exercici d'activitats relacionades amb el lloc s'haurà d'aportar certificat de les empreses a què s'haja prestat serveis, o còpia de les factures emeses amb el concepte de la prestació del servei.



Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

En tot cas, la puntuació màxima a aconseguir per experiència professional, no podrà superar els 15 punts.

5. b) Formació

Aquest concepte es valorarà fins a un màxim de 15 punts, d'acord amb els criteris següents:

1) Titulació acadèmica: màxim 3 punts

Per cada titulació acadèmica addicional, directament vinculada amb la plaça convocada (considerant-se en aquest supòsit com a titulacions a valorar les relacionades de manera directa amb la informàtica, l'organització industrial o les ciències exactes), de nivell igual o superior (doctorat) a l'exigit per a pertànyer al grup A, exclosa la que haja servit per a això: 1,5 punts. A aquests efectes es puntuarà el nivell més alt de titulació acreditada, entenent inclòs en ell aquelles altres titulacions necessàries per a la seua obtenció.

2. Cursos de formació i perfeccionament: fins a 7 punts.

Es valorarà fins a 3 punts, la formació genèrica del candidat, considerant com a tal els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, cursats o impartits per l'interessat, sobre matèries directament relacionades amb l'activitat de l'IVF, així com fins 7 punts, la formació específica, valorant com a tal els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, cursats o impartits per l'interessat, que estiguen directament relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada, tot això d'acord amb l'escala següent:



Cursos Genèrics Específics

De 100 o més hores 2,00 punts 4,00 punts

De 80 o més hores 1,50 punts 3,00 punts

De 60 o més hores 1,00 punts 2,00 punts

De 30 o més hores 0,50 punts 1,00 punts

De 15 o més hores 0,25 punts 0,50 punts

Límit parcial Fins a 3 punts Fins a 7 punts





Només es valoraran per aquest concepte els cursos que hagen sigut convocats, organitzats o homologats per les administracions públiques, universitats o fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, col·legis professionals i centres o organismes públics de formació, així com per entitats de reconegut prestigi en la matèria impartida.



En cap cas, es puntuaran en aquest subapartat ni en l'anterior, els cursos de valencià i d'idiomes. Tampoc no es valoraran en cap dels apartats d'aquest barem, els cursos i/o assignatures o crèdits pertanyents a estudis universitaris, tant dels acreditats per a accedir a esta convocatòria com els aportats per a ser considerats en l'apartat b.1 d'aquest barem.

En cap cas, no s'adjudicarà cap puntuació per activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara seminaris, jornades, trobades, taules redones, debats o anàlegs.

3) Valencià: màxim 3 punts.

Els coneixements de valencià es valoraran fins a un màxim de 3 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 0,75 punts.

– Grau elemental: 1,00 punts.

– Grau mitjà: 2,00 punts.

– Grau superior: 3,00 punts.

La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

4. Idiomes comunitaris: màxim de 2 punts

Es puntuarà fins a un màxim de 2 punts, si es tracta de cursos de l'Escola Oficial d'Idiomes, o dels nivells de coneixement d'idiomes reconeguts pel Consell d'Europa, segons l'escala següent:





Cicle EOI Nivell EOI Consell

d' Europa Punts

Elemental 1r curs A2 0,20 punts

2n curs 0,40 punts

3r curs B1 0,60 punts

Superior 1r curs 0,80 punts

2n curs B2 1,20 punts

C1 1,60 punts

C2 2,00 punts





La valoració del coneixement d'idiomes comunitaris s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut, i s'acreditarà per mitjà de certificació expedida per organisme reconegut oficialment.

5.c) Altres mèrits: màxim de 2 punts.

En aquest apartat, s'avaluaran mèrits específics no valorats en altres apartats.

5. d) Entrevista: màxim de 8 punts.

L'entrevista, que tindrà caràcter obligatori, es puntuarà fins a un màxim de 8 punts. Tindrà com a objectiu contrastar l'adequació del perfil professional i aptituds del o de la concursant i les seues possibles iniciatives per al millor exercici de les funcions del lloc convocat.





6. Composició de la comissió de selecció

La comissió de selecció estarà composta pels membres següents:



President: Alfonso José Cánovas Martí, subdirector financer i de control, o persona que delegue.

Secretari: Francisco Javier Carrión Matamoros, responsable de Departament Legal i recursos humans (RRHH). Suplent: Ricardo Galiana Benito, assessor jurídic.

Vocals:

a) Javier Delgado Marqués, responsable d'Operacions.

Suplent: Joaquín Galeano Senabre, responsable de Seguretat i Control de Qualitat.

b) Salvador Contell García, tècnic d'operacions.

Suplent: Carmen Naval Ferris, responsable Gestió Financera i Reporting.

c) José Antonio Amador García, com a delegat de personal.

Suplent: Vicente Daniel Ramón Falcó.

Corresponen a la comissió de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació dels i les aspirants, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adaptació de quantes mesures siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves.



7. Nomenament de personal laboral temporal

Conclòs el procés de selecció, el director general de l'IVF dictarà una resolució en què nomenarà la persona que haja obtingut la millor puntuació resultant del concurs-oposició, com a personal laboral temporal de l'IVF, per mitjà d'un contracte de treball temporal, per a l'exercici de les funcions assignades al lloc FC08, tècnic d'operacions.



La durada del contracte, que inclourà un període de prova de quatre mesos, s'estendrà, fins que, reglamentàriament, se'n faça la cobertura definitiva o s'amortitze el lloc.



8. Llista de reserva

Finalitzada la fase de concurs, la comissió de selecció podrà configurar una llista de reserva formada amb un màxim de deu candidats, corresponents a aquells que hagen obtingut la major puntuació global, per davall del candidat triat per a l'adjudicació de la plaça.



La llista de reserva esmentada, que es publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es i en el DOCV, tindrà una vigència de dos anys des del moment de la publicació.

Durant el termini de vigència mencionat, els aspirants inclosos en la llista de reserva esmentada podran ser cridats per a substituir l'aspirant seleccionat per a cobrir el lloc de treball, en el cas que no haja superat el període de prova establit o se'n produïsca la renúncia o baixa.









ANNEX II

Temari convocatòria provisió temporal externa del lloc FC08



Bases de dades

Tema 1. Definició i estructura dels sistemes d'informació.

Tema 2. Estructures de dades. Organitzacions de fitxers. Algoritmes. Formats d'informació i fitxers.

Tema 3. Sistemes de gestió de bases de dades relacionals. Característiques i components. Sistemes de gestió de bases de dades orientades a objectes.

Tema 4. Model conceptual de dades. Entitats, atributs i relacions. Regles de modelització. Diagrames de flux de dades. Regles de construcció. Descomposició en nivells. Fluxogrames.

Tema 5. Disseny de bases de dades. Disseny lògic i físic. El model lògic relacional. Normalització.

Tema 6. Servidor de bases de dades SQL Server: Principals característiques, conceptes bàsics d'administració i configuració. Llenguatge SQL: concepte i evolució del llenguatge SQL. Llenguatge de definició de dades (DDL). Llenguatge de manipulació de dades (DML) i DCL. Obtenció del model conceptual de dades per mitjà de tècnica del model E/R estès. Transformació del model conceptual a lògic relacional normalitzat.

Tema 7. Llenguatges de programació. Representació de tipus de dades. Operadors. Instruccions. Condicional. Bucles i recursivitat. Procediments, funcions i paràmetres. Vectors i registres. Estructura d'un programa.

Tema 8. Llenguatges d'interrogació de bases de dades. Estàndard ANSI SQL. PL/SQL

Tema 9. Disseny i programació orientada a objectes. Elements: objectes, classes, herència, mètodes. Avantatges i inconvenients.



Business Intelligence

Tema 10. Business Intelligence: fonaments i tecnologies.

Tema 11. Data Warehouse. Processos ETL. Datamart. Model dimensional. Cubs i hipercubs.

Tema 12. Implantació d'una solució SSIS. Implementació d'una solució.



Mineria de dades / Analítiques de dades.

Tema 13. Organització i preparació de dades.

Tema 14. Qualitat de les dades. Dades mancants. Dades desbalancejades.

Tema 15. Tècniques de mineria de dades, per a l'aprenentatge supervisat. Models per a predicció de variables resposta contínues: models de regressió lineal i múltiple. ANOVA, arbres de regressió. Random Forest. Veïns més pròxims. Màquines de suport vectorial. Xarxes neuronals. Algoritmes genètics.

Tema 16. Tècniques de mineria de dades, per a l'aprenentatge supervisat. Models per a classificació: models de regressió logit. Anàlisi discriminant. Arbres de classificació. Random Forest. Veïns més pròxims. Naïve Bayes. Màquines de suport vectorial. Xarxes neuronals. Algoritmes genètics.

Tema 17. Tècniques de mineria de dades, per a l'aprenentatge no supervisat. Clustering. Reducció de la dimensionalitat. Visualització.



Tema 18. Validació de models.

Tema 19. Modelització i optimització. Mètodes exactes i heurístics. Programació multicriteri. Teoria, aplicabilitat i interpretació dels resultats de cada una de les tècniques.



Sistemes de gestió

Tema 20. Sistemes de gestió: ISO 9001:2015. Context de l'organització. Lideratge. Planificació. Suport. Operació. Avaluació de l'exercici. Millora.

Tema 21. ISO 27001. Context de l'organització. Lideratge. Planificació. Suport. Funcionament. Avaluació de l'exercici. Millora.

Tema 22. ISO 22301 Gestió de la continuïtat de negoci. Context de l'organització. Lideratge. Planificació. Suport. Operació. Avaluació de l'exercici i millora.

Tema 23. ISO 21500 Gestió de projectes. Conceptes de la direcció i gestió de projectes. Processos de direcció i gestió de projectes.



Tema 24. Esquema Nacional de Seguretat.

Tema 25. Models d'excel·lència empresarial. Teoria i aplicació pràctica.

Tema 26. Satisfacció del client. Tècniques d'avaluació i anàlisi de la satisfacció del client.

Mapa web