Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 5 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a la provisió de les places de promoció interna, al cos de catedràtics i catedràtiques d'universitat que se citen en l'annex I.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7826 de 12.07.2016
Número identificador:  2016/5241
Referència Base de Dades:  005137/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 5 de juliol de 2016, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a la provisió de les places de promoció interna, al cos de catedràtics i catedràtiques d'universitat que se citen en l'annex I. [2016/5241]

De conformitat amb el que disposa l'article 62.2, paràgraf segon, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, el Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre (BOE 06.10.2007) i el Reial Decret 1313/2007, de 5 d'octubre (BOE 08.10.2007), que regulen l'acreditació nacional i el règim dels concursos per a l'accés als cossos docents universitaris respectivament i a tenor de l'establert en l'article 3 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, aprovat pel Consell de Govern de la Universitat de València de data 27 de maig de 2003, redacció modificada per Acord del Consell de Govern de data 23 de desembre de 2008.



Aquest Rectorat d'acord amb l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016, relativa a places de cossos docents universitaris, de professorat contractat doctor i d'investigador/a doctor/a de la Universitat de València, publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de 8 de juny de 2016, prèvia l'autorització de la Conselleria de d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en compliment de l'article 20.1 de la Llei 48/2015, de 29 d'octubre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2016, ha resolt convocar a concurs, per a la provisió per torn de promoció interna al cos de Catedràtics i Catedràtiques d'Universitat, les places que es relacionen en l'annex I de la present resolució, dotades en l'estat de despeses del pressupost de la Universitat de València i incloses en la seua vigent relació de llocs de treball, amb subjecció a les següents bases:





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Els concursos es regiran pel que disposa l'article 62.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificat pel Reial Decret Llei 10/2015, d'11 de setembre (BOE 12.09.2015) i preceptes concordants de la LOU; la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 13.04.2007); el Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre (BOE 06.10.2007) i el Reial Decret 1313/2007, de 5 d'octubre (BOE 08.10.2007), que regulen l'acreditació nacional i el règim dels concursos per a l'accés als cossos docents universitaris, respectivament; el Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat de València (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 3 d'agost); el Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, aprovat pel Consell de Govern de la Universitat de València, de 27 de maig de 2003, en la seua redacció modificada per Acord del Consell de Govern, de 3 de març de 2015, així com per les bases de la present convocatòria. En allò que no preveuen les disposicions anteriors s'aplicarà el disposat en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE 27.11.1992) i en la Legislació General de Funcionaris Civils de l'Estat.





Segona. Requisits de les persones candidates

Per a ser admés/esa a cada procés selectiu s'han de reunir els següents requisits:

2.1. Requisits generals.

a) Posseir la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'aquells estats, als quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors. També podran participar el o la cònjuge, descendents i descendents del o de la cònjuge, dels espanyols i espanyoles i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats o separades de dret, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així es preveja en els tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya. Igualment podran participar els aspirants de nacionalitat estrangera no comunitària quan en l'Estat de la seua nacionalitat es reconega als espanyols i espanyoles aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les dels funcionaris dels cossos docents universitaris espanyols.



b) No haver arribat a l'edat de jubilació forçosa establida per la legislació vigent en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) No haver estat separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial.

d) No patir malaltia ni defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions de professor o professora d'universitat.

e) Haver abonat els drets d'examen establerts en la present convocatòria o acreditar l'exempció o bonificació del pagament.

2.2. Requisits específics

Ser funcionari o funcionària del cos de professors i professores titulars d'universitat o de l'escala d'investigadores i investigadors científics dels organismes públics d'investigació, i haver prestat, com a mínim, dos anys de serveis efectius davall esta condició. Estar acreditat o acreditada per al cos docent de catedràtics i catedràtiques d'universitat d'acord amb el que estableix el Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre, modificat pel Reial Decret 415/2015, de 29 de maig.



Es considera que posseeixen l'acreditació regulada en el Reial Decret 1312/2007, de 5 d'octubre, el professorat habilitat conforme a l'establert en el Reial Decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés respectius.



Els requisits establerts en les presents bases hauran de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.



Tercer. Sol·licituds. Termini de presentació

3.1. Els qui vulguen prendre part en els concursos, remetran la corresponent sol·licitud al Rector de la Universitat de València (Servei de Recursos Humans PDI/concursos), avinguda de Blasco Ibáñez, 13, 46010 València, a través de les Oficines de Registre d'aquesta universitat o per qualsevol dels procediments establerts en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, mitjançant instància degudament emplenada, segons model que s'adjunta en l'annex II, acompanyada dels següents documents acreditatius del compliment dels requisits per a participar en la present convocatòria:



a) Fotocopia confrontada del document nacional d'identitat o passaport. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar, haurien de presentar fotocòpia confrontada del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, dels documents que acrediten el vincle de parentiu i les circumstàncies de dependència a les quals es refereix la base 2.1.a d'aquesta convocatòria. Així mateix, quan les persones aspirants participen en les proves selectives per la seua condició de cònjuges, a més dels documents assenyalats, haurien de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se separades dels seus respectius cònjuges.

b) Original o fotocòpia confrontada de les certificacions que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base segona per a participar en els concursos d'accés.

L'acreditació de la nacionalitat i altres requisits exigits en la convocatòria, es realitzarà per mitjà dels documents corresponents, certificats per les autoritats competents del país d'origen, traduïts a l'espanyol, que serà la llengua oficial en la qual tindrà lloc el desenvolupament de les proves.

c) Justificació d'haver efectuat l'ingrés dels drets d'examen (24,76 euros) en el compte «Drets d'examen - Universitat de València» número 0049-6721-65-2010001382 de Banco Santander Central Hispano.

Estaran exemptes del pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent i els membres de famílies nombroses de caràcter especial.

Les persones aspirants esmentades hauran de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició de discapacitats o discapacitades (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent) o la seua condició de membre de família nombrosa (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent) i així ho faran constar expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud.

Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes, els membres de famílies nombroses de categoria general.

La no-presentació a les proves o l'exclusió per no complir algun dels altres requisits de la convocatòria no comportarà el dret a la devolució de les taxes.

L'annex II d'aquesta convocatòria (instància) podrà obtenir-se també en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PDI): http://www.uv.es/pdi/funcionarios/instanciaV

El termini per a la presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils a partir del següent a la publicació de la present convocatòria en el BOE. Els dissabtes es consideren hàbils a l'efecte de còmput de terminis. Es declara inhàbil el mes d'agost de 2016 a l'efecte del còmput de terminis per a la resolució de concursos docents convocats per aquesta universitat.

3.2. La falta d'abonament de la quantitat indicada com a drets d'examen en el període de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment no esmenable que provocarà la inadmissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria o la no-presentació a la prova no comportarà el dret a la devolució de les taxes.

3.3. Les oficines del Registre General de la Universitat de València es troben obertes al públic de dilluns a divendres. La presentació de sol·licituds dissabte s'haurà de realitzar necessàriament per algun dels altres mitjans previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3.4. Les sol·licituds que es presenten a través de les oficines de Correus haurien de contenir-se en sobre obert per a ser datades i segellades pel personal funcionari de Correus, abans de la seua certificació, tal com assenyala l'apartat c de l'article esmentat.

3.5. De conformitat amb l'apartat b de l'article 38 de l'esmentada llei, no tindran la consideració d'oficines de registre les d'altres universitats distintes de la convocant.

3.6. Les sol·licituds subscrites en l'estranger es podran cursar a través de les representacions diplomàtiques i consolats espanyols corresponents, qui les remetran seguidament al Registre General de la Universitat de València. La persona interessada acompanyarà aquesta sol·licitud de fotocòpia del comprovant d'haver satisfet els drets d'examen.



3.7. El domicili que figura en les instàncies es considerarà l'únic vàlid a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva de la persona concursant tant els errors en la consignació d'aquest com en la comunicació de qualsevol canvi d'aquest domicili.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. En el termini màxim de 20 dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat dictarà una resolució declarant aprovada la llista provisional de les persones candidates admeses i excloses.



Aquesta resolució, juntament amb les llistes completes de les persones candidates admeses i excloses, en les quals s'indicaran les causes de l'exclusió, es publicarà en l'adreça:

http://www.uv.es/pdi/funcionarios/convocatoriaV

Contra l'esmentada resolució les persones interessades podran presentar reclamació en el termini de 10 dies, comptador des de l'endemà de la publicació de l'anunci, o bé resoldre si escau, en el mateix termini, el defecte que n'haja motivat l'exclusió.

4.2. En el termini màxim de 15 dies hàbils des de la finalització del termini de reclamacions i resoltes aquestes, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat dictarà resolució aprovant la llista definitiva de les persones candidates admeses i excloses, que es publicarà en la forma anteriorment establida. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició davant el rector en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació.



Cinquena. Comissions de Selecció. Acte de constitució

5.1. La composició de les comissions de selecció és la qual figura en l'annex I d'aquesta convocatòria.

5.2. Quant a les substitucions dels membres de la comissió en els supòsits d'abstenció, recusació o renúncia, s'estarà a allò previst en l'article 5.2 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València.

5.3. Les comissions han de constituir-se en el termini de tres mesos des de l'endemà de la publicació del nomenament dels seus membres efectuat en la present convocatòria. El president o presidenta, amb la consulta prèvia a la resta dels membres, convocarà els titulars i, si escau, els suplents per a procedir a l'acte de constitució de la comissió, amb indicació del lloc i la data.

5.4. La constitució de cada comissió exigirà la presència de tots els seus membres amb veu i vot. Els membres titulars que no concórreguen a l'acte de constitució cessaran i seran substituïts pels seus suplents. En cas que, a més dels titulars, en algun dels suplents concórrega causa d'abstenció, recusació o renúncia es podran substituir entre ells correlativament, els suplents dels vocals primer, segon i tercer.



5.5. Una vegada constituïda la comissió, en cas d'absència, el president o presidenta serà substituït pel membre vocal de major categoria i antiguitat i el secretari o secretària pel professor o professora de menor categoria i antiguitat. Per a la vàlida actuació de la comissió serà necessària la participació, almenys, de tres dels seus membres amb veu i vot. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna actuació cessaran en la seua condició de membres.

5.6. En l'acte de constitució i amb anterioritat a la presentació de les persones candidates, la comissió fixarà i farà públics els criteris específics de valoració del concurs d'accés, que en qualsevol cas haurien de respectar els criteris establerts en l'annex IV de la present convocatòria. Les proves de selecció tindran el mateix valor. Les comissions no podran establir criteris que donen preferència al resultat obtingut en una d'aquestes.



Sisena. Acte de presentació

6.1. La Presidència de la comissió convocarà els i les candidates admeses, amb una antelació mínima de 15 dies, per a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, hora i lloc. En tot cas, l'acte de presentació caldrà que es celebre en el termini màxim de cinc dies des de la data de l'acte de constitució de la comissió. La constitució de la comissió i la presentació de les persones concursants podran tindre lloc en la mateixa data. En l'acte de presentació, que serà públic, aquelles lliuraran al president o presidenta de la comissió cinc exemplars del seu historial acadèmic, docent, investigador i de gestió (annex III), així com un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits i cinc exemplars del projecte docent (guia docent i justificació i incardinació de l'assignatura dins del pla d'estudis).



6.2. En l'acte de presentació la comissió indicarà la data de realització de la primera prova que es refereix la base setena de la present convocatòria. Així mateix, en l'acte de presentació, si escau, es determinarà per sorteig i es farà públic l'ordre d'intervenció de les persones candidates presentades i es fixarà i publicarà el lloc, data i hora d'inici de la primera prova. En tot cas, aquesta prova haurà de començar en un termini màxim de cinc dies des de l'acte de presentació.



6.3. El secretari/a de la comissió garantirà que la documentació lliurada per les persones concursants puga ser examinada per totes les candidates i candidats presentats.



Setena. Celebració de les proves

7.1. Els concursos de promoció interna per a la provisió de places de catedràtic i catedràtica d'universitat constaran de dues proves.

La primera prova consistirà en l'exposició oral i pública, durant un temps màxim de dues hores, dels mèrits i de l'historial acadèmic, docent, investigador i de gestió del candidat o candidata, així com del seu projecte docent. Seguidament, la comissió debatrà amb el/la concursant durant un màxim de dues hores.

Cadascun dels membres de la comissió emetrà un informe individual motivat sobre el desenvolupament de la primera prova per a cadascuna de les persones concursants i, seguidament, expressarà el seu vot.

Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori per a totes aquelles persones que no obtinguen almenys tres vots favorables.

La segona prova consistirà en l'exposició oral i pública, durant un màxim de 90 minuts, del projecte investigador del candidat o candidata. A continuació la comissió debatrà amb el concursant durant un màxim de dues hores.

7.2. Finalitzades les proves a les quals s'ha fet referència en els apartats anteriors, la comissió o cadascun dels seus membres emetrà un informe final raonat, ajustat als criteris de valoració prèviament acordats per aquesta, sobre els mèrits i historial de cadascuna de les candidates i candidats presentats i sobre el desenvolupament de cadascuna de les proves.



Vuitena. Proposta de provisió

8.1. A la vista de l'informe o informes, la comissió efectuarà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada per almenys tres vots a favor. La proposta inclourà una relació de totes les persones candidates per ordre de preferència per al seu nomenament, sense que es puga excedir en la proposta el nombre de places convocades. Els vocals que voten en contra de la proposta majoritària haurien de fer constar la motivació del seu vot.

La comissió podrà concloure el concurs amb la proposta de no provisió de la plaça.

8.2. La proposta motivada de la comissió es farà pública en el tauler d'anuncis del centre en el termini màxim de cinc dies des de la data de finalització de les proves.

8.3. Contra la proposta de la comissió les persones candidates podran presentar una reclamació davant el rector en els termes disposats en la base 11 de la present convocatòria.

8.4. La proposta motivada de la comissió romandrà exposada en el tauler d'anuncis, almenys, fins a la finalització del termini per a presentar la reclamació.

8.5. El president o presidenta de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, la remetrà al Rectorat, juntament amb un exemplar de totes les actes i informes. Així mateix, remetrà una certificació del secretari o secretària del centre relativa a la data de publicació en el tauler d'anuncis. Al terme del termini d'exposició, el secretari o secretària del centre remetrà al Rectorat la certificació del període complet d'exposició pública.



Novena. Presentació de documents

En el termini màxim de 20 dies des de la publicació de la proposta de provisió de la plaça, la persona candidata proposada haurà de presentar en el registre general d'aquesta universitat o per qualssevol dels altres procediments assenyalats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la certificació de l'Administració de què depenguen, acreditativa de la seua condició de funcionària o funcionari i de quantes circumstàncies consten en la seua fulla de serveis.





Deu. Nomenament

10.1. El rector nomenarà la persona candidata proposada per la comissió, després que aquesta acredite que compleix els requisits generals establerts en la base anterior. En cas que la persona candidata proposada no presente dins del termini i en la forma escaient la documentació requerida, el rector declararà desert el concurs.

10.2. Els nomenaments seran publicats en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

10.3. En el termini màxim de 20 dies comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estado, la persona proposada haurà de prendre possessió de la plaça, moment en el qual adquirirà la condició de funcionari/ària docent universitari del cos de catedràtic/a d'universitat.







Onze. Recursos

11.1. Contra la proposta de la comissió les persones candidates podran presentar, en el termini màxim de 10 dies, una reclamació davant el Rector de la Universitat de València. Una vegada admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la seua resolució.

11.2. La reclamació serà valorada per la comissió de reclamacions, que en un termini de tres mesos ratificarà o no la proposta de provisió impugnada.

11.3. La comissió de reclamacions està constituïda per set catedràtics i/o catedràtiques d'universitat, de diverses àrees de coneixement, amb el reconeixement dels períodes mínims d'activitat investigadora, designats pel procediment previst en l'article 12 del Reglament de Selecció del Personal Docent i Investigador de la Universitat de València.

11.4. La citada comissió valorarà els aspectes purament procedimentals i verificarà l'efectiu respecte, per part de la comissió de selecció del concurs, de la igualtat de condicions les persones candidates i dels principis de mèrit i capacitat.

11.5. La resolució del rector, prèvia proposta vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotze. Protecció de dades personals

Les dades personals que els/les concursants subministren mitjançant les instàncies s'incorporaran al fitxer automatitzat de concursos del Servei de Recursos Humans (PDI), sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València, per a la gestió de les convocatòries de provisió de places de personal docent funcionari i la gestió de recursos administratius contra les propostes de provisió d'aquestes places.

Les dades de caràcter personal seran tractades d'acord amb les previsions del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació. Els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició podran exercitar-se davant el Servei de Recursos Humans (PDI) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).



Tretze. Norma final

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs potestatiu de reposició davant el rector de la Universitat de València, en el termini d'un mes, o directament el recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos. Ambdós terminis es computaran des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria. Si s'optara pel recurs de reposició, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu en tant no siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del primer, conforme al previst en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



València, 5 de juliol de 2016. – El rector: Esteban Jesús Morcillo Sánchez.

Mapa web