Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 20/2016, de 21 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial, torn de promoció interna, convocatòria 16/15, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7822 de 06.07.2016
Número identificador:  2016/5005
Referència Base de Dades:  004930/2016
 



ORDRE 20/2016, de 21 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial, torn de promoció interna, convocatòria 16/15, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2016/5005]

De conformitat amb el que estableix el Decret 219/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2015, i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda:





Convocar proves selectives d'accés al cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableixen el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública i la resta de normativa de desplegament i pel que disposen les següents bases de la convocatòria:



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 3 llocs de treball del cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial, pel torn de promoció interna en dos modalitats: horitzontal i mixta.



Només es podrà optar a una de les modalitats horitzontal o mixta.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Les persones aspirants hauran de tindre, a més de les condicions establides en l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, els requisits següents:

2.1. Ser funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat del subgrup C2 o del subgrup C1 (excepte els que ja pertanyen al Cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial) i haver prestat serveis efectius almenys dos anys com a funcionari de carrera en el subgrup esmentat, com estableix l'article 119 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran en cada cas, la procedència següent:

a) Promoció interna horitzontal: personal funcionari de carrera que pertanya a un altre cos o escala del mateix grup o subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup C1 de l'annex I de la llei excepte el C1-14-03).

b) Promoció interna mixta: personal funcionari de carrera que pertanya a un cos o escala del subgrup C2 de l'annex I de la llei, de conformitat amb l'article 119.1 de la Llei 10/2010 esmentada.)

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la llei podrà igualment accedir al subgrup C1-14-03 per mitjà de promoció interna mixta, si pertany al subgrup C2, o per promoció interna horitzontal, si pertany al subgrup C1

2.2. Titulació. Estar en possessió del títol de tècnic en aprofitament i conservació del medi natural (corresponent al cicle formatiu de grau mitjà de Formació Professional de la família agrària) o equivalent o títol universitari de grau o complir les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l' homologació.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves s'hauran de tindre en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el dictamen corresponent de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que s'esmenten en l'annex V o en el portal de l'administració de la Generalitat http:// www.gva.es apartat: «Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques - Direcció General de Funció Pública - Oposicions i concursos».

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es apartat: «Atenció a la ciutadania - Guia PROP - Ocupació pública - Descripció: cos C1-14-03, agents mediambientals, Convocatòria 16/15, tramitar amb certificat».



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 15,66 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que consten en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atesa la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació del pagament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. Si no els presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

5.4. Pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds es dirigiran a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades presentaran la sol·licitud a les oficines públiques que figuren esmentades en l'annex V, una vegada emplenada i pagada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades presentaran la sol·licitud a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada emplenat el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial «Forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra P. En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «Forma d'accés».

En l'apartat número 38 de l'imprés de sol·licitud presencial i apartat G «Altres dades segons la convocatòria» de la sol·licitud telemàtica «dada addicional 1» s'indicarà la modalitat de promoció interna per la qual s'opta i estarà d'acord amb la classificació següent:

1) Promoció interna horitzontal.

2) Promoció interna mixta.

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant-ne quines.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat l'ingrés corresponent dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificat mecànic, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.4. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les sol·licituds i poden únicament sol·licitar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que es produïren, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn elegit consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedeix, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, almenys amb 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses. S'iniciarà l'ordre en la lletra «M» d'acord amb el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: l'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

Les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna horitzontal, estaran exempts del primer exercici.

8.2.1 Primer exercici

Correspon a les persones aspirants que accedisquen per la modalitat B: promoció interna mixta.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 90 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'aquestes serà la correcta.

El temps de realització de l'examen el determinarà prèviament l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consistirà a contestar per escrit preguntes curtes teoricopràctiques referides al programa de l'annex II (part especial).

8.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà d'apte/ no apte.

Es considerarà que han superat l'exercici les persones aspirants que obtinguen la qualificació d'apte per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir la qualificació d'apte en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada resposta correcta i les respostes en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 65 punts i és necessari obtindre per a superar-ho un mínim de 32,5 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que la determinaran les puntuacions obtingudes en el segon exercici.

8.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que consta en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació, es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones hi incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs pel mateix ordre en què figuren esmentats.

Si persisteix l'empat, i aquest és entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos d'agents mediambientals en la data de publicació de la present convocatòria.

Si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà l'esmentat ordre per la lletra M segons el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga degut a causes justificades. Si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà valorar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar la dita persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels dits documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà la proposta d'exclusió d'aquesta persona i indicarà les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions prèvies oportunes, dictarà una resolució motivada excloent la persona admesa del concurs oposició.



9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores, com a mínim, si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes i seran anul·lats tots aquells exercicis que continguen alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. Al finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la relació de persones que han superat la prova amb expressió del nom, els cognoms, el document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents pel que fa a la baremació.

10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i la dita publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableix la base 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.2 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

11.1.2. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els dits coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en què es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció la relació complementària de les persones que seguisquen les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per: president/presidenta, secretari/secretària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, s'hauran d'abstindre aquells membres que hagueren realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública (carrer de Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció als efectes de gratificacions i indemnitzacions es regirà pel que disposa el Decret 95/ 2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/ 2006, de 24 de novembre (DOCV 7229, 19.06.2014).



13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició del recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent per a la defensa dels seus interessos.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del conseller de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 21 de juny de 2016.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

Part general



I. Dret constitucional i organització administrativa

1. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes.

2. La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



II. Dret autonòmic

3. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: el president de la Generalitat, elecció, estatut personal i atribucions. El Consell: composició, atribucions i funcionament. La potestat reglamentària del Consell. Relacions entre el Consell i les Corts.



4. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: l'Administració Pública de la Generalitat. Els consellers i el seu estatut personal. L'Administració Pública de la Generalitat. La responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.



III. Dret administratiu

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: disposicions generals.

6. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

7. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Disposicions generals sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Fases del procediment: Inici. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.



8. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.



IV. Ocupació pública

9. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

10. Naixement i extinció de la relació de servei en l'Administració de la Generalitat: selecció de personal, adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic en l'Administració de la Generalitat.



11. La provisió de llocs de treball i mobilitat en l'Administració de la Generalitat: mobilitat voluntària i mobilitat forçosa. Promoció professional del personal de la Generalitat. Situacions administratives del personal al servei de la Generalitat. Règim disciplinari en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.





ANNEX II

Part especial



1. Botànica agronòmica: principals espècies arbòries i de matoll a la Comunitat Valenciana. Distribució.

2. Botànica agronòmica: qualitat d'estació i influència sobre les espècies forestals. Temperament de les espècies forestals. Reproducció. Conseqüències sobre el regenerat, la poda natural i l'espessor. Classificacions. Classificació de les espècies forestals segons el sistema radical.

3. Fitopatologia: plagues i malalties forestals més rellevants a la Comunitat Valenciana. Danys abiòtics en els boscos valencians.

4. Topografia: concepte de mapa i plànol. Escala gràfica i numèrica. Corbes de nivell i formes elementals del terreny: tàlvegs, divisòries, pics, vessants, ports i tossals. Càlcul sobre plànol de distàncies, altituds, pendents, àrees. Labors de desmunt, terraplenament i anivellació. Cubicació.

5. Maquinària: màquines i equips forestals. Tipus i característiques tècniques. Maquinària utilitzada en l'explotació forestal. Estassadora i motoserra. Normes bàsiques. Dispositius de seguretat. Riscos comuns i genèrics associats al maneig de la maquinària. Vehicle tot terreny. Vehicles motobomba, helicòpters, avions amfibis, avions de càrrega en terra.



6. Educació ambiental: conceptes bàsics i definicions. Fins i objectius. Equipaments d'interpretació ambiental: centres d'interpretació, centres de visitants, aules de la naturalesa, granges escola.

7. Aprofitaments forestals: definició en la normativa forestal valenciana. Principals aprofitaments forestals a la Comunitat Valenciana. Aprofitaments de fusta: sostenibilitat i sistemes d'explotació. Selecció i marcatge d'arbres. Replantejament de les vies d'extracció. Fitació: tècniques, equips i màquines específiques utilitzades.

8. Aprofitaments forestals: processament d'arbres. Tècniques, equips i màquines utilitzades. Classificació de troncs. Cubicació d'arbres tallats i de piles de fustes i llenyes. Apilament de fustes i llenyes. Operacions d'arrossegament, càrrega i apilament. Extracció i desembosc. Tècniques, mètodes i mitjans específics utilitzats.

9. Aprofitaments forestals: caracterització de pastures i sistemes de pasturatge. Classificació i distribució dels principals tipus de pastures naturals extensives a la Comunitat Valenciana. Principals tipus de races ramaderes autòctones a la Comunitat Valenciana. Capacitat de càrrega i indicadors de sobrepasturatge.

10. Aprofitaments forestals: biomassa forestal. Tipus, productes que s'obtenen i característiques. Tractament de la biomassa segons la destinació. Tècniques, procediments i mitjans utilitzats. Eines específiques.

11. Aprofitaments forestals i desenvolupament sostenible: biodiversitat mediterrània enfront de productivitat atlàntica en els aprofitaments. Compromís ètic amb els valors de conservació i defensa del patrimoni ambiental i cultural de la societat.

12. Gestió cinegètica: espècies de caça major i menor principals a la Comunitat Valenciana, competidores, depredadores i altres. Alimentació i comportament alimentari. Reproducció: cicle reproductiu i sistemes d'aparellament. Paràmetres reproductius: femelles en gestació, quocient sexual, grandària de ventrada, fenologia de cria i altres. Hàbits de les espècies cinegètiques.

13. Gestió cinegètica, hàbitat de les espècies cinegètiques: elements estructurals i vegetació. Unitats paisatgístiques. Particularitats dels ecosistemes agrícoles i forestals. Avaluació de l'estat de l'hàbitat: índexs i paràmetres que cal avaluar. Capacitat d'acollida del medi: conceptes de capacitat de càrrega per a animals silvestres.

14. Gestió cinegètica: conservació i/o millora de l'hàbitat. Actuacions en ecosistemes agraris i forestals. Punts d'aigua, refugis, menjadors i altres. Tècniques de captura i maneig d'espècies cinegètiques en viu: xarxes, paranys, malles, capturadors, emplaçament, transport, condicions i documentació.

15. Gestió cinegètica: terrenys d'aprofitament cinegètic, registrament, senyalització. Llei de Caça de la Comunitat Valenciana. Ordre de vedes de la Comunitat Valenciana. Tècniques i modalitats de caça major i menor. Tipus d'armes i municions. Llicències i revisions. Gossos de caça. Desenvolupament d'activitats cinegètiques: notificació, senyalització, seguretat. Elaboració de l'informe d'una activitat cinegètica.

16. Gestió de la pesca continental: principals espècies aqüícoles continentals a la Comunitat Valenciana. Selecció, extracció, marcatge, transport i alliberament de peixos i crustacis. Tècniques de mostreig. Pesca elèctrica i tècniques de captura amb xarxes i paranys. Transport i solta de peixos. Mètodes de transport.

17. Gestió de forests, inventari forestal: principals tipus d'inventari forestal, avantatges i inconvenients. La teledetecció i els SIG en l'inventari forestal. Replantejament de la parcel·la. Itineraris objecte d'inventari, materials i mètodes.

18. Gestió de forests, inventari forestal: diàmetres normals i àrea basimètrica. Classes diametrals. Distribució de classes diametrals en masses regulars i irregulars. Mesures de la densitat de la massa forestal: núm. de peus per unitat de superfície, àrea basimètrica per unitat de superfície, índex de densitat de la massa. Factor de competència de copes. Índex d'espaiament. Càlcul.

19. Gestió de forests: principis i bases de l'ordenació de forests. Projectes d'ordenació de masses forestals. Pla general i pla especial. Tractaments silvícoles de les masses forestals: tipus i objectius. Tractaments sobre la volada i sobre el sòl. Labors culturals. Desbrossaments selectius. Criteris de tallada silvícoles. Rebrotada i aforiment vegetal, objectius, marcatge i control.

20. Gestió de forests, reforestació i aforestació: elecció d'espècies, criteris, objectius, condicionants. Protecció contra la fauna. Treballs i/o esmenes complementàries. Èpoques de plantació idònies a la Comunitat Valenciana i la seua justificació.

21. Gestió de forests, restauració hidrològica: obres de correcció de llits, objecte, tipologia, justificació de característiques i materials utilitzats.

22. Gestió de forests, camins: tipus, objectius, avantatges i inconvenients. Fases de construcció: delimitació, moviments de terres, esplanació, base de rodament, compactació, drenatges. Plànols de camins: perfils longitudinals i transversals.

23. Gestió de la conservació del medi natural: tipologia dels espais naturals protegits a la Comunitat Valenciana. Xarxa Natura 2000, concepte i zones de LIC i ZEPA a la Comunitat Valenciana. Catàlegs de protecció de flora i fauna amenaçada nacionals i de la Comunitat Valenciana. Principals espècies amenaçades o protegides a la Comunitat.



24. Incendis forestals: causes, propagació, comportament, prevenció, tipus, parts. Índexs de risc i les seues conseqüències. Normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals a la Comunitat Valenciana.



25. Expedients sancionadors: inspecció, denúncia, actes, instrucció, resolució. Ompliment de la documentació. La figura d'agent de l'autoritat.



ANNEX III

Barem de la fase de concurs del Cos C1-14-03, agents mediambientals, sector administració especial.

Torn de promoció interna



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Antiguitat: 20 punts

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de serveis en actiu en les diferents administracions públiques fins a un màxim de 20 punts. Amb aquests efectes també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.



B) Formació: màxim 15 punts.

1. Valencià: màxim 6 punts

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 1,00 punt.

– Grau elemental: 2,00 punts.

– Grau mitjà: 4,00 punts.

– Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts.

– Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 6 punts

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts i puntuarà per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.





3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup C1, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màster universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.

ANNEX V



Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Rambla Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ Castán Tobeñas, 77, Torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

http://www.gva.es «Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques - Direcció General de Funció Pública - Oposicions i concursos - Oferta 2015».



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

http://www.gva.es apartat: «Atenció al ciutadà - Guia Prop - Ocupació pública - Descripció: cos C1-14-03, agents mediambientals, convocatòria 16/15, Tramitar amb certificat».



Oficines Prop



Alacant

– Alacant: carrer Churruca, 29, 03003.

– Alacant: Rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm: Foietes – Colònia de Madrid, av. de Beniardà, 61, 03500

– Elx: plaça de la Mercé, 5, 03202

– Elda: plaça de la Constitució, 1, 03600

– Orihuela: carrer López Pozas, s/n. 03300

– Torrevieja: carrer Germans Bazán, 6, baixos, 03181



Castelló

– Germans Bou, Castelló. Av. dels Germans Bou, 47, 12003

– Carrer Major núm. 76. Castelló 12001

– Avinguda del Mar, Castelló. Av. del Mar, 16, 12003

– Vila-real, carrer Josep Ramón Batalla, 38, 12540

– Vinaròs, plaça de Jovellar, 2, 12500

– Segorbe, plaça de l' Almodí, 1, 12400



València

– Gregorio Gea I, València, carrer de Gregorio Gea, 27, 46009

– Gregorio Gea II, València, carrer de Gregorio Gea, 14, 46009

– Centre, València, av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira, plaça Casassus, 1 – 46600

– Ontinyent, carrer Mayans, 19 – 46870

– Port de Sagunt, plaça Ramón de la Sota, s/n, (edifici Rotonda) – 46520

– Requena, plaça Consistorial, 2 – 46340

– Safor (Gandia) avinguda de la República Argentina, 28, 46700

– Sagunt – Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32, Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'octubre, carrer de Castán Tobeñas, 77. torre 1 i 4.



TELÈFON 012 D'INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITAT

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web