Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2016, del director gerent, d'aprovació de les normes reguladores per a la contractació de durada determinada i la millora d'ocupació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7811 de 22.06.2016
Número identificador:  2016/4661
Referència Base de Dades:  004479/2016
 



RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2016, del director gerent, d'aprovació de les normes reguladores per a la contractació de durada determinada i la millora d'ocupació. [2016/4661]

La normativa reguladora de la contractació temporal i la millora d'ocupació vigent aprovada per Resolució de 23 de desembre de 2014, del director gerent del Consorci, va significar una actualització de la normativa continguda en la Resolució de 27 de desembre de 2012, del mateix òrgan, segons el manament del IV Conveni col·lectiu del CHGUV 2014-2015, i després d'haver-se sotmés a negociació amb les organitzacions sindicals representades en el Comité d'Empresa, aquestes, per unanimitat, es van manifestar en desacord amb la proposta presentada.

Un dels principis rectors d'actuació de la Direcció del Consorci recollit en l'article 2 del Reglament orgànic i funcional aprovat el desembre de 2015, és el de potenciar el protagonisme dels i les professionals des del sentiment de pertinença i la participació activa, que guarda correspondència amb la necessitat de mantindre el diàleg permanent per a totes les qüestions que afecten l'organització, i en concret respecte de les les condicions laborals, amb els i les representants sindicals.



Des d'aquests principis, la Direcció de Recursos Humans amb l'aprovació del Comité de Direcció, va presentar la proposta al Comité d'Empresa sobre la constitució d'una comissió paritària per a tractar totes les qüestions relatives a la contractació temporal que es va constituir el novembre de 2015, va encetar el debat sobre l'elaboració d'unes noves normes de contractació i millora d'ocupació en el mes de febrer de 2016.

El procés negociador es va dur a terme en el marc de la voluntat compartida d'arribar a acords i es consideraren totes les qüestions i es regularen els procediments des del principi de publicitat en tots els aspectes. Han sigut temes centrals, d'una part, la formulació d'un model que es desvincule de l'automatisme de les borses d'ocupació temporal conformades de manera mimètica a partir de la relació de les persones participants en els processos selectius, amb la incorporació per a totes les borses d'un barem que servirà per a l'ordenació definitiva d'aquestes i, d'una altra part, la desaparició de les anomenades borses singulars, atés que per a totes les categories cal formar una borsa general i en els casos en els quals per a l'exercici d'una plaça de personal facultatiu es requerisquen coneixements o experiència específics, la direcció corresponent formularà proposta motivada que serà presentada a la Comissió de Seguiment de la Contractació que haurà d'adoptar acord respecte d'això i, per a aquest procés específic la comissió de valoració cal que actue d'acord amb el barem que es regula en l'article 11.2. amb compliment del principi de publicitat des del primer moment.



Es regula amb caràcter institucional la Comissió de Seguiment de la Contractació com a òrgan paritari format per representants de les seccions sindicals i de la Direcció Gerència amb les competències precises perquè totes les qüestions que se susciten en els processos de contractació i de millora d'ocupació, siguen tractats de manera deliberativa per a arribar als acords corresponents.

Adquireix carta de naturalesa la participació activa dels i les representants sindicals al si de la Comissió de Seguiment de la Contractació i de les comissions de valoració que es constituïsquen recollint així les propostes que han formulat els i les representants del personal.



El procés negociador que es va iniciar en el mes de febrer ha finalitzat el 14 de juny d'enguany en aconseguir-se l'acord subscrit per totes les organitzacions sindicals presents en el Comité d'Empresa, i en conseqüència, en exercici de les atribucions conferides per l'Acord de 12 de desembre de 2003, del Consell de Govern i del president del Consell, sobre delegació de competències en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del Consorci Hospital General Universitari de València, aquesta Direcció Gerència, resol:



Primer

Aprovar les normes reguladores per a la contractació de durada determinada i millora d'ocupació que figuren en el text annex, que han estat elaborades per acord.



Segon

Publicar aquesta resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, així com en el tauler d'anuncis i la web corporativa del CHGUV.



Tercer

Derogar la Resolució de 23 de desembre de 2014, de la Direcció Gerència, per la qual s'aproven les normes reguladores per a la provisió temporal i la constitució de borses de treball, atés el que estableix la disposició transitòria tercera del text de les normes adjuntes només als efectes previstos en aquesta.



València, 15 de juny de 2016.– El director gerent: Enrique Ortega González.





ANNEX

Normes reguladores per a la contractació

de durada determinada i la millora d'ocupació



TÍTOL I

De l'objecte i àmbit d'aplicació



Article 1

Aquestes normes tenen com a objecte regular la contractació laboral per a la cobertura temporal de places bàsiques, mitjançant el sistema de borses d'ocupació temporal i la mobilitat funcional voluntària a través del sistema de millora d'ocupació, en l'àmbit del Consorci Hospital General Universitari de València.



Article 2

1. Amb caràcter general s'han de constituir les borses següents:

a) Borses de millora d'ocupació, integrades pel personal fix del Consorci, amb independència del seu règim jurídic, que només podrà estar inscrit en aquesta borsa.

b) Borses d'ocupació temporal general, formades per les persones que sol·liciten incorporar-se a aquestes en el termini corresponent.

Aquestes borses s'han de conformar de dues formes:

– Per persones que hagen participat en processos selectius convocats pel Consorci Hospital General Universitari.

– Mitjançant convocatòria específica per a les distintes categories professionals o especialitats.

2. La direcció ha de presentar la proposta de convocatòria per a les categories/grups professionals que formen la plantilla del CHGUV que són necessaris per a l'adequat manteniment dels serveis, i la seua procedència cal que siga acordada en la Comissió de Seguiment de la Contractació.

3. Dins de la borsa de treball d'ocupació temporal d'Infermeria es podran formar subgrups en atenció a l'existència d'especialitats i àrees d'experiència a través de la formació o experiència específica per a l'exercici d'activitats o tasques concretes. Els subgrups cal que conformen una ordenació separada dins de la borsa general que ha de servir per a la contractació des del mateix subgrup.

La proposta sobre la necessitat de crear un subgrup concret cal que es tracte en la Comissió de seguiment de la contractació que adoptarà acord si és el cas, sobre els requisits específics per a formar part del subgrup que han s'han d'acreditar de forma fefaent.

La pertinença o integració respecte d'aquest subgrup funcional és voluntària, per la qual cosa les persones interessades han de presentar en la Direcció de Recursos Humans sol·licitud d'incorporació a l'esmentat subgrup juntament amb la documentació acreditativa de la seua formació i experiència requerida, excepte l'adquirida en el Consorci, que serà acreditada d'ofici.

a) La pertinença a un subgrup funcional no atorga cap dret ni preferència per a formalitzar contractes d'interinitat en vacant o de relleu per jubilació parcial.

b) En els supòsits en els quals l'oferta contractual es realitze a un lloc per a substituir per IT el seu titular, cal mantenir la contractació fins a la finalització de la causa.

c) Si la previsió de contractació supera els tres mesos, l'oferta s'ha de realitzar des de la borsa d'ocupació general.



TÍTOL II

Disposicions generals per a totes les borses



Article 3. De les persones sol·licitants

1. Dels requisits generals

Per a formar part de qualsevol de les borses regulades en l'article anterior, s'han de reunir i acreditar els requisits següents:

a) Estar en possessió de la titulació acadèmica exigida per a accedir a la plaça o categoria professional de la borsa corresponent i, si és el cas, de l'especialitat.

b) Posseir l'aptitud psicofísica i funcional necessària per a l'exercici de les funcions pròpies de la plaça i categoria a la qual s'opta.

c) No haver sigut separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol administració pública o servei de salut, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques, ni si és el cas per a l'exercici de la professió corresponent.

Els requisits han de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds que assenyale la corresponent convocatòria i mantindre's durant tot el temps de permanència en la borsa corresponent.

2. Del règim jurídic

Als contractes temporals i nomenaments per millora d'ocupació se'ls ha d'aplicar el règim jurídic següent:

a) Incompatibilitats: durant l'exercici temporal de la plaça no podrà simultaniejar-se l'exercici d'aquest amb un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic o privat, excepte en els supòsits legals de compatibilitat que, en tot cas, han de comptar amb la resolució de l'òrgan competent, de conformitat amb les disposicions vigents en matèria d'incompatibilitat.

b) Àmbit de prestació dels serveis: tant la contractació temporal com el nomenament per millora d'ocupació impliquen que l'àmbit funcional i geogràfic de la prestació dels serveis serà el Departament de Salut València - Hospital General.

c) Vinculació temporal: el personal contractat temporal així com el nomenat per millora d'ocupació, ha de mantenir durant la vigència del contracte o del nomenament, la vinculació orgànica i funcional amb la plaça que exercisca sense que, en cap cas, l'esmentada vinculació li atorgue cap dret a l'exercici definitiu de la plaça ni cap preferència per a l'ingrés com a personal fix del CHGUV.

3. De les obligacions

A més del compliment dels requisits exigits per a formar part d'una borsa, les persones que les integren han de complir les obligacions següents:

a) Acreditar documentalment dins del termini i la forma escaient el compliment dels requisits exigits, excepte si aquests ja estigueren acreditats fefaentment en el seu expedient personal.

b) Aportar la documentació en els supòsits i terminis que es regulen en les presents normes.

c) Comunicar per escrit a la Direcció de Recursos Humans qualsevol canvi respecte de les dades necessàries per a la seua localització. Cal considerar com a telèfon i domicili triat per a la recepció de notificacions i comunicacions, el que s'haguera fet constar en la sol·licitud de participació en les proves selectives o en la de sol·licitud d'inscripció que, si és el cas, es determine.

d) Observar les obligacions específiques derivades del règim d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, de la confidencialitat en l'atenció al pacient i la de protecció de dades de caràcter personal i, dins d'ells, dels subjectes a protecció singular com són les dades clíniques. Tot això sense perjudici de les altres obligacions pròpies de la relació laboral.



Article 4. Dels òrgans competents

1. A la Direcció Gerència li correspon efectuar les convocatòries per a la constitució de les borses i la seua resolució.

2. A la Direcció de Recursos Humans li correspon dur a terme la gestió, control i seguiment d'aquestes, així com totes les actuacions es que es requerisquen per a la provisió.

TÍTOL III

Del funcionament de les borses



Article 5. De l'oferta de contracte

1. De les places vacants

Aquestes places s'han d'oferir de mode alternatiu en la proporció de 3/1 a la borsa de millora i a la borsa d'ocupació temporal, respectivament; cal realitzar l'oferta a la persona que ocupe una millor posició en la corresponent borsa, excepte si es troba vinculada amb un contracte per jubilació parcial o especial.

En el supòsit que una persona es trobe inclosa en dues o més borses de distintes categories professionals, i estiguera contractada en règim d'interinitat en una de les categories professionals, podrà sol·licitar el pas a la situació de disponible voluntari/ària en l'altra llista de borsa sempre que siga per a una vacant.

L'activació en la borsa ha de tenir efectes als 15 dies d'haver presentat la sol·licitud i serà a partir d'aqueix termini quan puga oferir-se la vacant que es produïsca.

2. De les substitucions de personal i altres contractes

Aquestes ofertes s'han de realitzar a la persona, en situació de disponible, que es trobe millor posicionada en la borsa d'ocupació temporal que corresponga, sense perjudici del que disposa l'apartat 4 del present article.

A les persones integrants de les borses de millora d'ocupació també se'ls han d'oferir els contractes derivats del pla de vacances corresponent als mesos de juliol, agost i setembre, si bé la no-acceptació no ha de comportar sanció, i l'acceptació de l'oferta cal que comporte necessàriament el gaudi de les seues vacacions en període diferent dels mesos assenyalats, sempre dins de l'any natural.

3. De les substitucions i altres contractes que requerisquen una experiència professional o formació específica prèvia

En els supòsits als quals es refereix l'article 2.3, l'oferta s'ha de dirigir a la persona millor posicionada en el subgrup funcional corresponent de la borsa general; en el cas d'esgotament d'un subgrup funcional, l'oferta cal dirigir-la en els mateixos termes a la borsa general.

4. De les situacions administratives susceptibles d'oferta a la borsa de millora d'ocupació i a la borsa d'ocupació temporal

Les substitucions de personal que es trobe en les situacions de comissió de serveis, nomenament provisional en places de direcció o prefectura, millora d'ocupació en vacant o excedència autoritzada per període igual o superior a un any, s'han d'oferir de mode alternatiu a les borses de millora d'ocupació i a la d'ocupació temporal.

5. Dels contractes de relleu per jubilació parcial

S'han d'oferir a la persona que es trobe en millor posició en la borsa d'ocupació temporal i reunisca els requisits exigits per l'INSS i la normativa d'aplicació.

La no-acceptació d'una oferta per a un contracte de relleu motivada pel torn de treball, ha de comportar la impossibilitat de rebre una altra oferta per aquesta mateixa causa contractual i el mateix torn durant un any i es considerarà com a oferta rebutjada als efectes previstos en l'article 6.2.B.d.

En el mateix sentit, d'oferta rebutjada, cal considerar la no-acceptació d'una oferta d'un contracte per a vacant.



Article 6. Del procediment de gestió de les borses

1. De les crides i comunicacions

En tots els casos, les ofertes cal realitzar-les telefònicament mitjançant dues crides en dies consecutius sempre que ho permeta la data d'incorporació prevista. En cas de no obtindre's resposta, l'oferiment s'ha de fer a la següent persona de la borsa que corresponga. Totes aquestes comunicacions d'oferta, acceptació o rebuig, cal registrar-les d'ofici deixant constància del dia i hora de la crida.

Totes les comunicacions i documentació que, en compliment d'aquestes normes, hagen de presentar les persones interessades, s'han de realitzar a través del Registre General del CHGUV; en conseqüència, no tenen validesa les comunicacions que les persones interessades realitzen telefònicament o de manera presencial. Amb aquest fi, la Direcció de Recursos Humans ha de facilitar els models normalitzats que hagen d'utilitzar-se.

2. De les situacions en borsa

Les persones integrants de les borses podran trobar-se en qualsevol de les situacions següents:

A) Disponible:

Quan es troben operatives i puguen rebre una oferta contractual de conformitat amb aquestes normes.

B) No disponible temporal:

Aquesta situació, que comporta la inactivació temporal en la borsa, ha de ser degudament registrada per l'òrgan gestor quan es tinga coneixement de la concurrència de qualsevol de les circumstàncies següents:

a) Mantindre amb el CHGUV un contracte d'interinitat o nomenament de millora d'ocupació en plaça vacant en la categoria de la borsa de què es tracte.

b) Mantindre amb el CHGUV un contracte de relleu en qualsevol categoria.

c) No haver sigut localitzat en dues crides per a oferta. S'ha de mantenir en no disponible durant dos mesos.

d) Haver rebutjat dues ofertes de contracte, consecutives o no. S'ha de mantenir en no disponible durant tres mesos.

e) Haver rebutjat tres ofertes de contracte consecutives. S'ha de mantenir en no disponible durant sis mesos.

f) Renunciar a un contracte o nomenament vigent sense causa justificada. S'ha de mantenir en no disponible durant sis mesos.

g) No personar-se a la signatura del contracte o del nomenament, excepte en cas de força major acreditada. S'ha de mantenir en no disponible durant sis mesos.

h) Haver sigut objecte d'informe negatiu per la Direcció dels serveis en les quals haja exercit les funcions. S'ha de mantenir no disponible durant tres mesos.

i) A sol·licitud de la persona interessada per un període mínim d'un mes. En el cas de formar part de més d'una borsa, la sol·licitud haurà d'assenyalar expressament a les borses a les quals afecta.

Quan concórrega alguna de les causes anteriors, excepte les regulades en els apartats a, b i i, i registrada la situació de no disponibilitat temporal, es comunicarà a la persona interessada a fi que presente les al·legacions que, si és el cas, considere oportunes i que han de ser resoltes per la Direcció de Recursos Humans, amb un informe previ de la Comissió de Seguiment de Contractació, en el termini màxim d'un mes.

Així mateix, i en el cas previst en l'apartat h, cal requerir amb caràcter previ a l'anotació d'aquesta situació, informe de la Comissió de Seguiment de la Contractació.

C) No disponible definitiu:

Aquesta situació comporta l'exclusió definitiva de la borsa i es produirà quan concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Sol·licitud de la persona interessada.

b) No acreditar el compliment dels requisits exigibles.

c) No superar el període de prova corresponent de la categoria de què es tracte.

d) Accedir a la jubilació parcial.

e) Haver sigut sancionat/da per falta disciplinària que comporte acomiadament.

La situació de no disponibilitat definitiva s'ha d'aplicar en totes les borses en les quals es trobe inscrita la persona interessada, excepte les descrites en els apartats a, b i c, que només s'han d'aplicar en la borsa corresponent.

3. De l'activació en la borsa

L'activació en la borsa consisteix a passar des de la situació de no disponible temporal a la de disponible i s'ha d'efectuar de la manera següent:

a) A sol·licitud de la persona interessada: en el cas regulat en a l'apartat 2.B.i, la persona interessada ha de sol·licitar l'activació mitjançant un escrit presentat en el registre general. L'activació ha de ser efectiva als 15 dies de la sol·licitud, sempre que haguera transcorregut el període mínim.

b) D'ofici: en la resta de supòsits, l'activació s'ha de realitzar d'ofici amb efecte de l'endemà de la finalització del període de no disponible temporal corresponent.

En tots els casos, el pas a la situació de disponibilitat ho serà en la mateixa posició que s'ocupava amb anterioritat.

4. De la informació de la situació dels components de les borses

Amb una periodicitat mensual s'han de publicar en la pàgina web del CHGUV les llistes ordenades de les diferents borses de treball temporal i de millora d'ocupació; en les llistes cal reflectir el contracte vigent en l'últim dia del mes corresponent o, si és el cas, la data de cessament de l'últim contracte i la situació de disponibilitat. Se n'ha de remetre una còpia a la Comissió de Seguiment de la Contractació.





TÍTOL IV

Disposicions específiques per a la borsa de millora d'ocupació



Article 7. Dels requisits, documentació i procediment

1. Dels requisits

Per a la inclusió en la borsa de millora d'ocupació, han de reunir-se i acreditar-se els requisits específics següents:

a) Tindre la condició d'empleat/ada fix/a del CHGUV en actiu o en situació d'excedència.

b) No trobar-se en situació de jubilació parcial.

c) Acreditar un mínim de sis mesos continus o discontinus de serveis efectius com a personal fix en la seua categoria.

2. De la documentació

Les persones empleades que reunisquen els requisits generals i específics, han de presentar la sol·licitud, en model normalitzat amb indicació del torn de treball preferit. Per una sola vegada i en l'anualitat corresponent es podrà sol·licitar un altre torn.

Juntament amb l'esmentada sol·licitud, cal aportar necessàriament la documentació següent:

a) Títol acadèmic oficial expedit per l'òrgan competent de l'Administració educativa, que siga requerit per a accedir a la categoria, grup i, si és el cas, especialitat, per a la qual se'n sol·licita la inscripció. En cas de no disposar-se de l'esmentat document podrà presentar-se la certificació acadèmica acreditativa d'haver finalitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol corresponent juntament amb resguard d'haver realitzat el pagament de les taxes destinades a la seua expedició. Les titulacions obtingudes en l'estranger cal acreditar-les mitjançant credencial d'homologació emesa per l'òrgan competent.

b) Documentació acreditativa dels mèrits objecte de baremació, a excepció dels assenyalats en l'apartat 4.A i H del barem, que han de ser acreditats i valorats d'ofici per la Direcció de Recursos Humans. La documentació acreditativa dels mèrits ha de ser original o còpia confrontada per la Direcció de Recursos Humans; en cas contrari cal considerar-la com a no presentada i no podrà ser objecte d'esmena.



3. Del termini de presentació

Durant el mes d'octubre de cada any podran presentar-se sol·licituds de nova inscripció, així com documentació per a actualització de mèrits, excepte d'aquells que hagen de ser baremats d'ofici, i es podrà obrir un altre termini en l'anualitat corresponent.

4. Del barem de mèrits i acreditació

Els mèrits acreditats s'han de valorar de conformitat amb aquest barem, tenint en compte que un mateix mèrit no podrà ser objecte de valoració en més d'un apartat, subapartat o epígraf del barem.



La puntuació màxima que pot obtindre's és de 25,5 punts distribuïts d'acord amb els apartats següents:

A) Antiguitat:

s'ha de valorar fins a un màxim de 4 punts a raó de 0,20 punts per any complet de serveis en actiu en el CHGUV, en qualsevol categoria excepte en la categoria en què se sol·licita la millora. Han de ser també objecte de valoració, els períodes d'excedència per atenció de fills i/o per guarda legal diferent de l'anterior. La valoració cal realitzar-la d'ofici per la Direcció de Recursos Humans.

B) Experiència professional:

S'ha de valorar fins a un màxim de 4 punts a raó de 0,25 punts per any complet de serveis en actiu en el CHGUV, en la categoria professional per a la qual se sol·licita la millora.

C) Formació acadèmica:

Cal valorar fins a un màxim de 2 punts, el títol oficial acadèmic diferent del que es presente per a accedir a la categoria en millora, d'acord amb aquesta escala:



Titulació de tercer cicle universitari (doctorat) 2,00 punts

Titulació de segon cicle universitari (màster oficial, llicenciatura o equivalent) 1,50 punts

Titulació de primer cicle universitari (grau, diplomatura o equivalent) 1,00 punts

Titulació de batxillerat o cicle formatiu de grau superior (batxiller, tècnic/a superior o equivalent) 0,50 punts

Titulació d'Educació Secundària Obligatòria o cicle formatiu de grau mitjà (ESO, GESO, títol de tècnic/a auxiliar o equivalent) 0,25 punts





S'ha de valorar el títol que té assignada la major puntuació o el que es presente com a únic d'entre els relacionats en la llista, sense que puguen sumar-se.

El títol de màster no oficial s'ha de valorar en l'apartat següent, segons les hores que s'acrediten.

D) Cursos de formació i perfeccionament:

1. Cal valorar fins a un màxim de 3 punts, els cursos, màsters i activitats de formació i perfeccionament que reunisquen els requisits següents:

a) Haver sigut convocats en el marc de l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques (anteriorment denominat Acord de Formació Contínua) o de la Formació Continuada del sector públic sanitari; en el cas dels màsters cal valorar tant els oficials com els propis sempre que es troben convocats, realitzats o homologats per les universitats i a més estiguen directament relacionats amb la categoria professional sol·licitada.

b) Tindre una durada en hores lectives:

– Màsters de 100 o més hores 1,25 punts

– Cursos de 100 o més hores 1,00 punt

– Cursos de 75 o més hores 0,75 punts

– Cursos de 50 o més hores 0,50 punts

– Cursos de 25 o més hores 0,25 punts

– Cursos de 15 hores o més hores 0,15 punts

– Cursos de 10 hores a 15 hores 0,10 punts

c) Acreditar-se mitjançant els corresponents certificats d'assistència o aprofitament emesos pels organismes competents en cada cas, que han de reunir els requisits establerts a l'efecte per la Comissió General de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques i per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.



No han de ser objecte de valoració els cursos de valencià ni els d'idiomes encara que estigueren inclosos en els plans de formació contínua i continuada. Així mateix no són valorables els cursos que no s'acrediten en hores lectives o crèdits.

2. Amb els mateixos requisits i puntuació assenyalats en l'apartat 1, cal valorar fins a un màxim d'1 punt, la docència dels cursos de formació i perfeccionament.

E) Coneixement del valencià:

Cal valorar fins a un màxim d'1,50 punts, d'acord amb el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Només s'ha de valorar el nivell més alt obtingut d'acord amb la taula següent:



Nivell oral – A1 0,50 punts

Nivell elemental – A2 0,75 punts

Nivell mitjà – C1 1,00 punt

Nivell superior – C2 1,50 punts





F) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

Cal valorar fins a un màxim d'1 punt, d'acord amb el certificat de nivell de competència lingüística ajustat al Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües (MERC). Sols s'ha de valorar el nivell més alt obtingut d'acord amb la taula següent:



Nivell A1 - Inicial 0,10 punts

Nivell A2 - Bàsic 0,20 punts

Nivell B1 - Llindar 0,35 punts

Nivell B2 - Avançat 0,50 punts

Nivell C1 - Domini funcional eficaç 0,75 punts

Nivell C2 - Domini expert 1,00 punt





G) Articles, treballs científics i d'investigació:

S'ha de valorar fins a un màxim d'1 punt a raó de 0,1 punts per cada article o treball d'investigació publicat en revista o un altre mitjà de divulgació en què figure com a autor/a o col·laborador/a. Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant la corresponent certificació, còpia o extracte de la publicació la baremació de la qual se sol·licita.

H) Resultat obtingut en les proves selectives:

S'ha de valorar fins a màxim de 8 punts, la nota obtinguda en l'última prova selectiva convocada pel CHGUV en la categoria de què es tracte, de conformitat amb l'escala següent:

1. Nota del primer exercici:

– De 0,1 a 3,9: 0,50 punts

– De 3,9 a 6,9: 1,00 punt

– De 7 a 10: 3,00 punts

2. Nota del segon exercici:

– De 0,1 a 3,9: 1,00 punt

– De 3,9 a 6,9: 3,00 punts

– De 7 a 10: 5,00 punts

3. En el cas de tractar-se d'exercici únic:

De 0,1 a 3,9: 1,50 punts

De 3,9 a 6,9: 4,00 punts

De 7 a 10: 8,00 punts

Amb un informe previ de la Comissió de Seguiment a proposta de la Direcció, es podrà realitzar una prova, que permeta acreditar les habilitats requerides en determinats llocs.



Article 8. Del procediment

Els mèrits al·legats s'han de valorar per una comissió designada per la Direcció de Recursos Humans amb participació dels i de les representants del personal.

Exhaurit el termini de presentació de noves inscripcions i actualització de mèrits, s'ha de procedir a la seua valoració de conformitat amb el barem aplicable; finalitzada la valoració, cal publicar una relació provisional d'admesos i exclosos amb les puntuacions atorgades per tal que se'n puguen presentar al·legacions en el termini de 15 dies hàbils.

Transcorregut l'esmentat termini i resoltes, si és el cas, les al·legacions, la relació s'ha d'elevar a definitiva i remetre-la a l'òrgan competent per a la constitució i publicació de la corresponent borsa de millora.



Els empats en les puntuacions finals s'han de resoldre per les puntuacions aconseguides en els exercicis de la fase d'oposició. En cas de persistir l'empat cal desfer-lo per ordre alfabètic dels cognoms, segons la lletra utilitzada en la darrera oferta d'ocupació pública del CHGUV.



La incorporació de noves persones integrants en una borsa o l'actualització de les puntuacions, no ha de modificar cap dels nomenaments en vigor.

Cada edició de la borsa no ha de modificar la situació regulada en l'article 6.2, en la qual es troben els seus integrants.



Article 9. Del nomenament i cessament

1. Del nomenament

La millora d'ocupació s'ha de formalitzar mitjançant nomenament de caràcter temporal en què cal fer constar, si és procedent, el període de prova que corresponga; en cas de tractar-se de nomenament en plaça vacant amb reserva o sense del seu o de la seua titular, s'ha d'estendre la diligència de presa de possessió preceptiva per a la seua inscripció en la plantilla orgànica de places en la qual cal registrar la seua adscripció provisional.

El nomenament en millora comporta la reserva legal de la plaça de la qual se siga titular amb caràcter definitiu o fins i tot provisional si bé en aquest últim cas la reserva ha de ser provisional i no li atorga dret ni preferència a l'adjudicació definitiva de l'esmentada plaça.

El nomenament s'ha de realitzar, amb caràcter general, a la persona disponible millor situada en la borsa, o subgrup si és procedent, seguint l'ordre corresponent.

2. Del cessament

El cessament s'ha de produir quan concórrega alguna de les causes següents:

a) Renúncia de la persona interessada.

b) Manca de superació del període de prova.

c) Provisió reglamentària de la plaça per personal fix en destinació definitiu o provisional.

d) Incorporació de la persona titular de la plaça.

e) Amortització de la plaça.

f) Revocació motivada per l'òrgan competent.

g) Finalització del període del nomenament.

TÍTOL V

Disposicions específiques per a la borsa d'ocupació temporal



Article 10. De la constitució de les borses d'ocupació temporal

1. Borses que es constitueixen a partir de les ofertes d'ocupació pública

En totes les categories en les quals el Consorci convoque oferta d'ocupació pública, cal constituir borses d'ocupació temporal i s'han de considerar persones interessades d'ofici, totes les persones que hagen participat en l'últim procés selectiu en la categoria professional que corresponga.

El nombre de participants que han de conformar aquestes borses serà determinat per la Comissió de Seguiment de la Contractació.

La constitució d'aquestes borses s'ha de conformar d'acord amb aquest procediment:

1. Conclòs el procés selectiu la Direcció de Recursos Humans ha d'elaborar una relació ordenada segons la puntuació total aconseguida per les persones participants en la fase d'oposició, que serà la relació provisional.

2. Aquesta relació provisional cal publicar-la en el tauler d'anuncis de la Direcció i en la web corporativa, i s'ha d'obrir el termini de 15 dies per a al·legacions.

3. La relació definitiva s'ha de formar, en principi, amb el nombre d'aspirants que s'haja determinat per la Comissió de Seguiment de la Contractació, ordenats/ades per la puntuació total aconseguida en la fase d'oposició.

4. Les persones incloses en aquesta relació han de presentar sol·licitud per a formar part de la borsa, documentació acreditativa i full d'autobarem ajustat al barem de mèrits d'aquestes normes.

5. La relació final que conformarà la borsa d'ocupació corresponent cal ordenar-la tenint en compte les puntuacions que resulten de l'aplicació del barem de mèrits.

2. Borses que es constitueixen per convocatòria pública per a ocupació temporal

En les categories professionals que es consideren per la Comissió de Seguiment de la Contractació cal procedir a la convocatòria pública per a la conformació de borses d'ocupació temporal.

La constitució d'aquestes borses s'ha de conformar d'acord amb aquest procediment:

1. Cal obrir termini d'un mes per a la presentació de sol·licituds segons model normalitzat que ha d'incloure un full d'autobarem.

2. Les persones sol·licitants han d'acompanyar la documentació acreditativa dels mèrits que concórreguen en aquestes.

3. La relació provisional, que ha d'ordenar-se d'acord amb la puntuació que resulte de l'aplicació del barem, cal publicar-la en el tauler d'anuncis i en la web corporativa per un termini de 15 dies.

4. La relació definitiva una vegada resoltes les al·legacions, s'ha de publicar en els mateixos mitjans i constituirà la borsa corresponent.



Article 11. Del barem de mèrits

1. Han de ser objecte de valoració, amb caràcter general, els mèrits següents:

A) Formació i experiència professional. Fins a un màxim de 70 punts.

a) Per cada mes complet treballat en institucions sanitàries públiques tant de gestió directa com indirecta, en la mateixa categoria i si és el cas especialitat, 0,30.

b) Per cada mes complet treballat en institucions sanitàries públiques tant de gestió directa com indirecta, en categoria distinta i si és el cas especialitat, 0,15.

c) Formació en l'especialitat a què s'opta per la via de professional d'intern/a resident:

Especialitat amb programa formatiu de 2 anys, 14,4 punts.

Especialitat amb programa formatiu de 3 anys, 21,6 punts.

Especialitat amb programa formatiu de 4 anys, 28,8 punts.

Especialitat amb programa formatiu de 5 anys, 36 punts.

A l'efecte cal prendre en compte la durada del programa formatiu per a l'especialitat en el moment d'aplicació del barem.

B) Resultat obtingut en les proves selectives: fins a un màxim de 26 punts.

Cal valorar la nota obtinguda en les últimes proves selectives convocades pel CHGUV en la categoria o especialitat de la qual es tracte, de conformitat amb l'escala següent:

B.1) Nota del primer exercici:

De 0,5 a 3,9: 2 punts

De 4 a 4,9: 4 punts

De 5 a 6,9: 6 punts

De 7 a 10: 8 punts

B.2) Nota del segon exercici:

De 0,5 a 3,9: 3 punts

De 4 a 4,9: 6 punts

De 5 a 6,9: 12 punts

De 7 a 10: 18 punts

En el cas de tractar-se d'exercici únic, s'ha d'aplicar el barem següent:

De 0,5 a 3,9: 5 punts

De 4 a 4,9: 10 punts

De 5 a 6,9: 18 punts

De 7 a 10: 26 punts

C) Coneixement de valencià

S'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de la certificació expedida per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, que cal valorar-la segons aquesta escala:



Nivell oral – A1 1,00 punt

Nivell elemental – A2 2,00 punts

Nivell mitjà – C1 3,00 punts

Nivell superior – C2 4,00 punts





Cal valorar exclusivament el nivell més alt acreditat.

2. Per a les ofertes contractuals que es realitzen conforme a l'article 12.2.

Els coneixements i experiència en els procediments i tècniques específics, que es vinculen a l'exercici en les especialitats mèdiques o d'Infermeria que s'acrediten, s'han de valorar amb 10 punts d'acord amb aquest barem:

1. L'experiència professional adquirida durant l'exercici de la categoria i especialitat corresponent, en aquests procediments i tècniques específicament requerits, s'han de valorar fins a un màxim de 7 punts, d'aquesta manera:

A raó de 0,10 punts per cada mes, fins a un màxim de 7,00 punts.



2. La formació en els procediments i tècniques requerits, s'han de valorar fins a un màxim de 3 punts, d'aquesta manera:

– Estar en possessió del doctorat sempre que la tesi doctoral estiga relacionada amb els procediments i tècniques requerits: 2 punts.

– Per cada màster relacionat amb els procediments i tècniques: 0,50 punts.

– Per cada estada formativa relacionada amb els procediments i tècniques: 0,50 punts.

– Per cada curs amb un mínim de 10 hores, relacionat amb els procediments i tècniques: 0,10 punts.

En cas d'empat entre dues o més persones candidates, aquest s'ha de resoldre a favor de la millor posicionada en la borsa general de la categoria i especialitat corresponent.

La puntuació d'aquest apartat no ha d'incrementar la definitiva que resulte del altres apartats.



Article 12. De les ofertes contractuals

1. Amb caràcter general, les ofertes de contractació s'han de realitzar a la persona integrant de la borsa disponible millor posicionada que es trobe en situació de disponibilitat.

2. En els casos en els quals per a l'exercici de la plaça, de personal facultatiu, es requerisquen coneixements o experiència específics tal com es descriu en l'article 11.2 la direcció corresponent formularà proposta motivada que s'ha de presentar per la Direcció de Recursos Humans a la Comissió de Seguiment de la Contractació, que ha d'adoptar sobre la seua procedència.

2.1. S'ha de constituir la comissió de valoració prevista en aquestes normes a fi de valorar els candidats i les candidates de la borsa general que acrediten aquests mèrits, segons el barem regulat en l'article 11.2.

2.2. Les ofertes contractuals que se'n deriven d'aquest procediment podran realitzar-se a totes les situacions en les quals es trobe el lloc de treball.





TÍTOL VI

De les comissions



Article 13. De la Comissió de Seguiment de la Contractació

Es constitueix una comissió paritària formada per representants de les seccions sindicals i de la Direcció Gerència, presidida per la persona titular de la Direcció de Recursos Humans, que tindrà vot de qualitat.



Les funcions que tindrà la comissió, a més dels que resulten dels distints apartats d'aquesta norma, seran:

a) Informar, amb caràcter previ, sobre les convocatòries d'ocupació temporal així com sobre la procedència de realitzar ofertes contractuals en les quals per a l'exercici de la plaça, de personal facultatiu, es requerisquen coneixements o experiència específics.

b) Prendre en consideració i definir els criteris d'actuació a proposta de la Direcció.

c) Resoldre les reclamacions que es presenten en relació amb les decisions de penalització.

d) Atendre a totes les qüestions es que se susciten en matèria de contractació que no estiguen previstes expressament en aquestes normes.

La comissió s'ha de reunir com a mínim una vegada al mes.



Article 14. De les comissions de valoració

Per a la valoració dels mèrits cal constituir les comissions de valoració que en cada moment procedisca, integrades per un nombre imparell de membres entre els/les quals, almenys un/a ha de ser proposat pel Comité d'Empresa, d'entre els treballadors i treballadores del Consorci de la categoria professional que es corresponga amb la que siga objecte de valoració.

La secretaria de les comissions ha de ser exercida per un/a representant de la Direcció de Recursos Humans.

Les comissions han d'actuar com a òrgans col·legiats de conformitat amb les normes bàsiques de procediment administratiu comú i la seua composició serà degudament publicada.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única

Aquestes normes han de vigir durant quatre anys i per a la seua modificació cal seguir el procediment de negociació per a arribar a acords.



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera

Les borses constituïdes d'acord amb les normes aprovades per Resolució de 23 de desembre de 2014, del director gerent del CHGUV, han de mantenir l'ordre de prelació del temps de la seua constitució.

En tota la resta, s'han de regir per aquestes normes a partir de la seua entrada en vigor, moment en el qual tots/es els seus/seues components han d'estar en la situació de disponible, llevat que hagueren sol·licitat seguir en la situació de no disponibilitat.

Cal confeccionar una llista amb la informació de la situació en borsa de cadascuna de les persones integrants que s'ha de publicar en la pàgina web del CHGUV.



Segona

Els anuncis de contractació temporal convocats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquestes normes, s'han de tramitar d'acord amb les normes aprovades per Resolució del director gerent del CHGUV, de 23 de desembre de 2014.



Tercera

Les necessitats de contractació en les categories professionals de les quals no existisquen borses constituïdes en el moment de la publicació d'aquestes normes, s'han de substanciar a través dels procediments de provisió previstos en les normes de contractació temporal aprovades per Resolució de 23 de desembre de 2014, excepte en allò relatiu als barems i les competències de les comissions regulades en aquestes normes, que en això han de ser d'aplicació immediata.



Quarta

Les disposicions de l'article 5 sobre l'oferta de mode alternatiu i la seua proporció, cal que siguen aplicables a partir de l'1 d'octubre de 2016.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queden derogades les normes reguladores per a la provisió temporal i la constitució de borses de treball, aprovades per Resolució de 23 de desembre de 2014.



DISPOSICIONS FINALS



Primera

Aquestes normes han de vigir a partir de l'endemà del dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV). Així mateix cal que siguen objecte de publicació en el DOCV les convocatòries que es realitzen d'acord amb les elles, de conformitat al que disposa la instrucció segona de la Resolució de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, sobre mesures de control i publicitat activa en el sector public instrumental de la Generalitat.



Segona

En tot cas, el procediment de constitució de borses d'ocupació generals per a les categories professionals de les quals no existiren ja aquestes, cal que s'inicie abans del 30 de setembre mitjançant la publicació de les seues respectives convocatòries d'acord amb aquestes normes.

Mapa web