Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7806 de 15.06.2016
Número identificador:  2016/4021
Referència Base de Dades:  004243/2016
 



RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica (grup A, subgrup A1). Referència A01/16. [2016/4021]

D'acord amb el que disposen els articles 183 i 184 de l'Estatut d'aquesta universitat, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOCV 09.02.2012), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis, aquesta universitat, fent ús de les competències que té atribuïdes en l'article 2.2.e de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, com també en l'Estatut d'aquesta universitat, i segons el que disposa l'article 21.2.j de la Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2015, acorda convocar proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant (grup A, subgrup A1). La plaça forma part de l'oferta d'ocupació publicada en el DOCV amb data de 10 de juny de 2015 que ha sigut informada a la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La convocatòria ha sigut autoritzada per Resolució de la Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència amb data de 4 de març de 2015.



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a cobrir una plaça de l'oferta d'ocupació de la Universitat d'Alacant de l'any 2015, del grup A, subgrup A1, escala tècnica (referència A01/16), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs d'administració especial, sector laboratoris d'instrumentació científica, en anàlisi tèrmica dels Serveis Tècnics d'Investigació.

D'acord amb el que preveu l'acord del Consell de Govern de la Universitat d'Alacant del 17 de desembre de 2013, pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que hi ha infrarepresentació de dones en l'escala tècnica, administració especial, sector laboratoris d'instrumentació científica, per la qual cosa la Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, anima especialment el col·lectiu de dones a participar en aquesta convocatòria.



1.2. A aquesta convocatòria seran aplicables la Llei Orgànica 6/2001, d'Universitats; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOCV 09.02.2012) i altra normativa d'aplicació general.



1.3. El procediment de selecció dels/de les aspirants serà el de concurs oposició. L'oposició estarà formada pels exercicis següents:



Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un qüestionari amb 4 respostes alternatives en cada pregunta de les quals només una serà la correcta, en què es contestaran preguntes relacionades amb la totalitat del temari i que contindrà com a màxim un 20 % del total de les preguntes que fan referència a la part I de l'annex I. Constarà com a màxim de 125 preguntes i la durada no podrà superar els 90 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les respostes en blanc no puntuaran.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que serà com a mínim de 5 punts.

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un exercici de preguntes concretes de resposta curta, relacionades amb la part II de l'annex I. La durada no serà superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Tercer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Exercici pràctic relacionat amb la part II de l'annex I i que consistirà en proves pràctiques que podran ser realitzades per escrit o amb els mitjans informàtics o instrumentals que el tribunal decidisca, el qual proporcionarà el material, els mitjans i les instruccions que considere adequats per a dur a terme aquestes proves. La durada no serà superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Aquest exercici inclou una presentació oral davant el tribunal, que podrà formular les preguntes que, relacionat amb l'exercici pràctic, considere convenients.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Quart exercici. De caràcter obligatori i no eliminatori, consistirà en dues fases:

Primera fase. Realització d'una prova de traducció directa d'idioma anglès sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 2 punts.

Segona fase. Exercici de coneixements de valencià. Consistirà en una prova de traducció del valencià al castellà, sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 4 punts.

1.4. Fase de concurs. Es valoraran els mèrits acreditats pels/per les aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Només podran ser considerats els mèrits obtinguts fins a la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

El concurs, que no tindrà caràcter eliminatori, farà referència a aptituds, coneixements i experiència dels/de les candidats/es d'acord amb el barem següent:

Titulació: 1 punt per estar en possessió de la llicenciatura en Química o en Enginyeria Química, com també els graus que es corresponguen amb aquestes titulacions.

Experiència: 10 punts màxim, a raó de:

0,16 punts per mes complet de servei en llocs de la Universitat d'Alacant amb funcions afins a les del llocs que s'ha d'ocupar.

0,08 punts per cada mes de servei complet en llocs amb funcions afins a les del lloc que s'ha d'ocupar i que pertanguen a l'administració territorial (estatal, autonòmica i local) o ens públics que es regisquen essencialment pel dret públic administratiu, amb excepció de la Universitat d'Alacant. La documentació expedida per l'òrgan competent, responsable de la gestió de personal de l'organisme corresponent, ha de contenir pel que fa als serveis prestats la durada, per a quin organisme, en quin lloc i amb quines funcions. Fins a un màxim de 3 punts.



Altres mèrits: 1 punt màxim. Es valorarà la formació i l'experiència no recollida en l'apartat anterior i que estiga relacionada amb les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

1.5. La qualificació que resulte de la totalitat dels exercicis estarà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en cadascun.



Amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, passen a la fase de concurs, i els cita perquè en el termini de 10 dies hàbils explicats a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions, presenten instància amb la relació de mèrits que cal valorar previstos en la base 1.4 i la documentació acreditativa d'aquests mitjançant còpia simple si es tracta de documentació expedida per la Universitat d'Alacant o de còpies autenticades notarialment o administrativament a través de l'acarament si es tracta de documentació expedida per organisme diferent d'aquesta universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant o de qualsevol de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.



No es valoraran els mèrits que no es troben suficientment acreditats i no serà admesa documentació presentada fora de termini.



1.6. Una vegada acabat el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

la llista provisional de valoracions de la fase de concurs i concedirà un termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i les esmenes que estimen pertinents sobre la baremació.



1.7. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dictarà resolució i fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al nomenament com a personal funcionari de carrera.

Per a elaborar aquesta relació se sumaran les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació, s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i s'interromprà la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades, sense que en cap cas puga haver-hi un nombre superior al de places convocades.

No obstant això, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'un nombre igual d'aspirants que el de vacants convocades, quan hi haja renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció la relació complementària d'aspirants aprovats que seguisquen les persones proposades per a un possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

En cas d'empat, l'ordre serà establit segons la major puntuació obtinguda per cada aspirant en el tercer exercici; en segon lloc, si es manté l'empat, s'atendrà la major puntuació en el segon exercici; en tercer lloc, si continua l'empat, s'atendrà la major puntuació en el primer exercici. Si persistira aquest empat, s'atendrà la major puntuació en la fase de concurs. En última instància, l'ordre d'aspirants s'establirà mitjançant sorteig públic.

En el cas que el nombre d'aspirants aprovats fóra inferior al de places convocades, les sobrants seran declarades desertes.



Segona. Requisits de les candidates o candidats

2.1. Per a ser admès a la realització de les proves selectives, les o els aspirants hauran de complir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membres de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 54 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. També podran participar-hi el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.



2.1.2 Tenir complits els 16 anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3 Estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, grau o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.4 Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



2.1.5 No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en inhabilitació o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1. hauran de complir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran de fer-ho constar mitjançant la instància que hi ha disponible en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en l'oficina principal del Registre General de la Universitat (edifici de Rectorat i Serveis Generals), i que apareix com a annex V d'aquesta convocatòria.

3.2. La presentació de sol·licituds es farà en l'oficina principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades en les secretaries de centre i en la Seu d'Alacant, en el termini de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, on apareixerà la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Es podran emprar les vies establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. La sol·licitud que es presente a través de les oficines de Correus haurà d'anar en sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar-hi el segell amb la data de presentació abans de la certificació. Si no es fera d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta universitat.

En el sobre s'haurà d'indicar l'adreça següent: Universitat d'Alacant, Servei de Selecció i Formació, carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n, 03690 Sant Vicent del Raspeig.

3.2.1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de:

a) Fotocòpia del DNI. Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi hauran de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a costa de o estar a càrrec del/de la nacional d'un altre Estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a costa seu o està a càrrec seu.

b) Comprovant bancari de l'abonament dels drets d'examen, establits en 24,76 €. S'hi ha de fer constar el nom, els cognoms i la referència de la convocatòria (A01/16). Les taxes seran ingressades en el compte corrent 0001027704, dígit de control 41, del Banc Sabadell (entitat 0081), oficina 3191, del campus de Sant Vicent. Podrà fer-se l'ingrés a través d'altres oficines bancàries.



3.2.2 Segons estableix l'article 35.Un del Decret Legislatiu 1/2005 de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa que estableix el paràgraf anterior, les o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a beneficiar-se d'aquesta exempció s'haurà d'adjuntar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitació igual o superior al 33 %.

3.2.3 Estaran exemptes del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1.b les persones que apareixen com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes abans de la data de la convocatòria. Per al benefici de l'exempció serà requisit que no hagen rebutjat, en el termini referit, oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, manquen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació de la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, caldrà sol·licitar-la en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'acreditarà amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Els dos documents hauran de ser adjuntats inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).

3.2.4. D'acord amb el que establixen els articles 35.2, 35.3, 35.5 i 35.6 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1.b els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial i tindran una bonificació del 50 % els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general. Per al benefici de l'exempció s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

           3.2.5. Així mateix estaran exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen, d'acord amb el que establix l'article 35.7 del Decret Legislatiu 1/2005, les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.3. En cap cas el tràmit de pagament en l'oficina bancària serà substitutiu de l'esmentat tràmit de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.4. El personal aspirant, per a emplenar la sol·licitud, haurà de seguir les instruccions del revers de la instància i tindrà en compte les puntualitzacions següents:

3.4.1 En els tres primers apartats de les dades de la convocatòria correspon indicar:

1. Cos/escala o categoria: tècnica

2. Referència: A01/16

3. Forma d'accés: L

3.4.2 Les persones aspirants amb minusvalideses que vulguen sol·licitar adaptació de temps i/o mitjans per a la realització dels exercicis, hauran d'indicar-ho en la sol·licitud en el requadre número 5. En aquest cas serà requisit acompanyar la instància amb el corresponent certificat acreditatiu del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent amb l'objectiu de fer efectiva, si escau, aquesta petició.

3.4.3. En l'apartat 20. Dades que cal consignar segons les bases de la convocatòria es farà constar:

En el requadre A), en quin idioma dels dos oficials de la comunitat autònoma, el valencià o el castellà, desitgen que se'ls proporcionen els textos dels exercicis del procés selectiu. Si no opten per cap dels dos, se'ls proporcionarà en qualsevol dels dos idiomes, a elecció del tribunal.



En el requadre B), les persones que tinguen dret a l'exempció o a la bonificació establida en la base 3.2, el tipus d'exempció que li correspon (3.2.2., 3.2.3, 3.2.4. o 3.2.5.).

3.5. Els mers errors de fet que pogueren col·legir-se de la sol·licitud com a tals podran ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

3.6. Les dades de caràcter personal aportades pel personal aspirant quedaran incloses en el fitxer automatitzat de personal d'aquesta universitat, que es compromet a no fer-ne un ús diferent del que recull la resolució de la Universitat d'Alacant de 17 de desembre de 2002, per la qual es regulen els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOCV 15.01.2003).

La Universitat d'Alacant informa també sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de les dades de caràcter personal, que han de ser exercits, per escrit, davant el gerent d'aquesta universitat.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Una vegada acabat el termini de presentació d'instàncies, el gerent de la Universitat d'Alacant dictarà resolució, que serà publicada en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Les o els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins del termini, les persones aspirants comprovaran no solament que figuren en la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, sinó que, a més, els seus noms i DNI consten correctament en aquesta relació.

4.3. Una vegada acabat aquest termini, serà publicada una resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, serà indicat el lloc, la data i l'hora de començament del primer exercici amb una antelació mínima de 15 dies hàbils. Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4.4. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones no té la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia de la persona interessada haurà de proposar la seua exclusió al rector de la Universitat, i li comunicarà també les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives a l'efecte procedent.

Contra l'exclusió de l'aspirant podrà interposar-se recurs d'alçada davant la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



Cinquena. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i les seues assessores o assessors estaran subjectes, en règim i funcionament, al que estableix l'article 22 i següents de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en aquesta llei i al que preveu l'article 8 del Decret 33/1999, de 9 de març, del govern valencià pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei de funció pública valenciana.



Els membres del tribunal hauran de reunir, a més, els requisits previstos en l'article 57 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

5.2. Amb la convocatòria prèvia de la presidenta o president, es constituirà el tribunal que requerirà l'assistència de la presidenta o president i secretària o secretari i de la de la meitat, com a mínim, dels membres titulars o suplents.

5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que pogueren sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, i també tot el que calga fer en els casos no previstos.

5.4. El tribuna, podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessores i assessors especialistes per a les proves corresponents dels exercicis que consideren pertinents; la tasca d'aquests assessors estarà limitada a col·laborar en les seues especialitats tècniques. La designació d'aquest personal s'haurà de comunicar al rector de la Universitat.

5.5. El tribunal qualificador adoptarà les mesures necessàries en els casos en què calga, de manera que les persones amb minusvalideses, tinguen condicions similars a la resta de les altres persones participants per a la realització dels exercicis. En aquest sentit caldrà establir per a les persones amb minusvalideses que ho sol·liciten les adaptacions possibles en temps i mitjans. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera dubtes sobre la capacitat d'algun aspirant per a l'exercici de les activitats que habitualment duu a terme el personal funcionari de l'escala a què es refereixen aquestes proves, podrà demanar el dictamen corresponent dels òrgans competents de la comunitat autònoma respectiva; en aquest cas podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves quedarà en suspens fins a la recepció del dictamen.



5.6. El tribunal qualificador de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses les persones en els fulls d'examen de les quals figuren noms, traços, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat.

5.7. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.8. Pel que fa a comunicacions i altres incidències, el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció i Formació de la Universitat, campus de Sant Vicent, telèfon 965 90 3939.

5.9. Els membres del tribunal percebran les gratificacions per assistències fixades en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 17.02.1997).

5.10. El tribunal, titular i suplent, el nomenament del qual es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, estarà compost per: la presidenta o president, la secretària o secretari i tres vocals.



Sisena. Desenvolupament dels exercicis

6.1. Els exercicis tindran lloc en les dependències de la Universitat d'Alacant, campus de Sant Vicent. El primer exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució a què es refereix la base 4.3.



6.2. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única. Les persones que no hi compareguen seran excloses de l'oposició i perdran el seu dret quan es presenten en els llocs de realització de les proves si han començat o si no hi assisteixen, encara que siga per causes justificades.

6.3. En cada exercici, el personal aspirant de nacionalitat espanyola haurà d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport, o del permís de conduir. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat l'espanyola hauran d'acreditar la identitat mitjançant el document original que en el país del qual són nacionals siga expedit a aquest efecte. L'incompliment d'aquest requisit determinarà l'exclusió de les proves. En cap cas seran vàlides les còpies o fotocòpies d'aquests documents.

6.4. En qualsevol moment, les persones aspirants podran ser requerides pels membres del tribunal per acreditar la seua identitat.



6.5. El personal aspirant haurà de seguir en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves per a al seu adequat desenvolupament.



6.6. Després de la realització de cadascuna de les proves, el tribunal farà pública en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació:



http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

la llista d'aspirants que les hagen superades.

6.7. La publicació dels successius anuncis de realització del segon i restants exercicis la farà el tribunal en la pàgina web



http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

amb, almenys, 48 hores d'antelació a l'establida per a la iniciació d'aquests. Quan es tracte del mateix exercici l'anunci de realització es farà, almenys, amb dotze hores d'antelació.



Setena. Llista d'aspirants aprovats

Finalitzat el procés selectiu, el tribunal remetrà el Gerent, per a la seua publicació mitjançant resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats/des per al nomenament com a personal funcionari de carrera, per ordre de puntuació aconseguida, confeccionada segons allò que preveu la base 1.7 d'aquesta convocatòria, que en cap circumstància podrà ser superior a la de places convocades.





Huitena. Presentació de documents i nomenament de personal funcionari

8.1. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà del dia en què es facen públiques les llistes definitives, les opositores o opositors hauran de presentar en el Registre General de la Universitat els documents següents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat, o certificat de naixement expedit per l'organisme oficial corresponent. Per al personal aspirant que no tinga la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no hi ha una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu o està a càrrec seu.



b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver fet tots els estudis per a l'obtenció d'aquest, i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger caldrà presentar, a més del títol, la credencial que n'acredite l'homologació.



c) Declaració de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies de l'escala objecte de la convocatòria i en el cas del personal laboral, no estar inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir segons el model que figura com a annex II. Les o els aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola, a més, hauran d'efectuar declaració de no estar inhabilitades o inhabilitats o en situació equivalent ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública segons model que figura com a annex III a aquesta convocatòria.



d) Certificat mèdic que acredite tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions. A aquest efecte, els reconeixements es faran a través del Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.



e) Les persones aprovades que tinguen alguna discapacitat hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite eixa condició, com també la capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents.

f) L'acreditació dels coneixements de valencià que estableix l'article 53.2 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es farà a través de la declaració que apareix com a annex IV d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, d'algun dels documents que s'hi especifiquen. Qui no estiga en possessió d'algun d'aquests documents, quedaran compromesos a fer-ho en el termini de dos anys, o a la realització dels cursos que amb aquest objectiu organitzen els organismes oficials competents també recollit en l'annex de referència.



g) Acreditació de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no recollit en els apartats anteriors.

8.2. Els qui tingueren la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estaran exempts de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir el seu nomenament anterior, però hauran de presentar certificat del ministeri o organisme del qual depengueren per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre, l'import i la data del compliment del trienni.



8.3. Qui dins del termini fixat i excepte els casos de força major no presente la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïsca que manca d'algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no podran ser nomenat personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què haja incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per l'aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant.



8.4. La presidenta o president del tribunal enviarà còpia certificada de la relació definitiva d'aspirants aprovats al rector de la Universitat, en la qual proposarà el nomenament com a personal funcionari de carrera. Per resolució d'aquest òrgan (que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana) es nomenaran com a personal funcionari de carrera.

8.5. La presa de possessió de les o dels aspirants aprovats es farà en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del seu nomenament en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Novena. Borsa de treball

La borsa de treball es formarà tal com s'estableix en l'article 3 del Reglament de confecció de borses de treball de la Universitat d'Alacant, amb el personal aspirant que haja superat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga pel total de la puntuació obtinguda, incloent-hi la fase de concurs, en el cas dels qui hi arriben, i amb preferència dels que hagen aprovat més exercicis.

En cas d'empat en la puntuació global, i a igual nombre d'exercicis superats, l'ordre s'establirà alfabèticament començant per la lletra que determine la Resolució de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció del personal aspirant a totes les proves selectives del conjunt de les administracions públiques i que s'haja aplicat al procés selectiu del qual es derive la borsa.

Si encara així persisteix l'empat es resoldrà mitjançant sorteig.



Deu. Notificacions al personal aspirant

A l'efecte de notificació, i d'acord amb l'article 59.6.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, les publicacions detallades en aquestes bases, com també la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es realitzaran en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació:



http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html

En aquesta mateixa pàgina hi ha la resta d'informació general que fa referència a la convocatòria.



Onze. Norma final

Contra aquesta resolució i els actes administratius que se'n deriven que esgoten la via administrativa pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que estableix l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; l'article 6.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució davant el rector, d'acord amb el que estableix l'article 116 de la Llei 30/1992, redactat segons la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Davant les actuacions del tribunal podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 114 de la Llei 30/1992, redactat segons la Llei 4/1999, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació o notificació. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Alacant, 30 de maig de 2016.– El gerent: Rafael Pla Penalva.





ANNEX I

Temari



PART I

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

Tema 2: L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Títol I (La Comunitat Valenciana) i títol III (La Generalitat).

Tema 3: Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià. Títol preliminar (Principis generals), títol primer (De l'ús del valencià) i títol quart (De l'actuació dels poders públics).



Tema 4: Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats. Títols preliminar (De les funcions i autonomia de les universitats), I (De la naturalesa, creació, reconeixement i règim jurídic de les universitats) i IV (coordinació, cooperació i col·laboració universitària).



Tema 5: Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven l'Estatut de la Universitat d'Alacant. Títol preliminar (Naturalesa, principis i finalitats), títol I (De l'estructura de la Universitat d'Alacant), títol II (Del govern i representació de la universitat), títol III (De les activitats de la universitat), títol IV (De la comunitat universitària) i títol V (Del règim econòmic i financer).



Tema 6: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol preliminar (Disposicions generals), títol I (Dels interessats en el procediment), títol II (De l'activitat de les administracions públiques), títol III (Dels actes administratius), títol IV (De les disposicions sobre el procediment administratiu comú) i títol V (De la revisió dels actes en via administrativa).



Tema 7: Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Títol I (Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei), títol III (Personal al servei de les administracions públiques), capítol II (Ordenació dels llocs de treball) del títol IV, títol V (Naixement i extinció de la relació de servei) i títol VI (Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic).



Tema 8: Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Títol I (Disposicions generals), títol II (Principis de la protecció de dades) i títol III (Drets de les persones).



Tema 9. Normativa que regula la jornada de treball, horaris, permisos, llicències i vacances del PAS de la Universitat d'Alacant.

Tema 10. Incompatibilitats. La Llei 53/1984, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Tema 11: Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Títol preliminar (Objecte i àmbit de la llei), títol I (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació); capítol I (Principis generals); articles 23, 24 i 25 del capítol II (Acció administrativa per a la igualtat) del títol II; capítol I (Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral), capítol II (Igualtat i conciliació); capítol III (Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat) del títol IV; capítol I (Criteris d'actuació de les administracions públiques) del títol V.





PART II

Tema 12: Sistemes de gestió de qualitat ISO 9001.

Tema 13: Sistemes de gestió ambiental ISO 14001.

Tema 14: Sistemes integrats de gestió de qualitat i medi ambient (I). Documentació.

Tema 15: Sistemes integrats de gestió de qualitat i medi ambient (II). Control operacional.

Tema 16: Sistemes integrats de gestió de qualitat i medi ambient (III). Seguiment i mesurament.

Tema 17: Prevenció de riscos laborals i primers auxilis en laboratoris d'anàlisis.

Tema 18: Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis (I). Instal·lacions i manipulació de gasos de pressió. Sistemes d'extracció de gasos.

Tema 19: Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis (II). Sistemes de refredament per recirculació d'aigua. Sistemes de buit.

Tema 20: Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis (III). Instal·lacions i manipulació de líquids criogènics.

Tema 21: Equipament bàsic general en laboratoris d'anàlisis.

Tema 22: Anàlisi tèrmica. Definició, terminologia i tècniques.

Tema 23: Anàlisi termogravimètrica, TGA (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 24: Anàlisi termogravimètrica, TGA (II). Instrumentació.

Tema 25: Anàlisi termogravimètrica, TGA (III). Aplicacions.

Tema 26: Anàlisi tèrmica diferencial, DTA (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 27: Anàlisi tèrmica diferencial, DTA (II). Instrumentació.

Tema 28: Anàlisi tèrmica diferencial, DTA (III). Aplicacions.

Tema 29: Calorimetria diferencial d'escombratge, DSC (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 30: Calorimetria diferencial d'escombratge, DSC (II). Instrumentació.

Tema 31: Calorimetria diferencial d'escombratge, DSC (III). Aplicacions.

Tema 32: Calorimetria diferencial d'escombratge, DSC (IV). Nous mètodes i tècniques d'anàlisi.

Tema 33: Tècniques simultànies TGA-DTA i TGA-DSC.

Tema 34: Espectrometria de masses (MS). Fonaments i instrumentació.

Tema 35: Espectroscòpia infraroja (ANAR). Fonaments i instrumentació.

Tema 36: Cromatografia de gasos (GC). Fonaments i instrumentació.

Tema 37: Tècniques híbrides d'anàlisi de gasos emesos TGA-MS, TGA-FTIR, TGA-GC/MS (I). Fonaments i instrumentació.

Tema 38: Tècniques híbrides d'anàlisi de gasos emesos TGA-MS, TGA-FTIR, TGA-GC/MS (II). Aplicacions.

Tema 39: Anàlisi termomecànica, TMA (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 40: Anàlisi termomecànica, TMA (II). Instrumentació.

Tema 41: Anàlisi termomecànica, TMA (III). Aplicacions.

Tema 42: Anàlisi dinamomecànica, DMA (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 43: Anàlisi dinamomecànica, DMA (II). Instrumentació.

Tema 44: Anàlisi dinamomecànica, DMA (III). Aplicacions.

Tema 45: Reologia. Fonaments, instrumentació i aplicacions.

Tema 46: Anàlisi del poder calorífic de materials sòlids i líquids (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 47: Anàlisi del poder calorífic de materials sòlids i líquids (II). Instrumentació.

Tema 48: Aplicacions de la mesura del poder calorífic de materials sòlids i líquids.

Tema 49: Tècniques per a la determinació d'humitat i cendres en mostres sòlides i líquides. Fonaments, instrumentació i aplicacions.



Tema 50: Anàlisi de conductivitat tèrmica. Fonaments, instrumentació i aplicacions.

Tema 51: Altres tècniques d'anàlisi tèrmica.

Tema 52: Caracterització textural de sòlids porosos. Definició, terminologia i tècniques.

Tema 53: Adsorció física de gasos i vapors (I). Fonaments fisicoquímics.

Tema 54: Adsorció física de gasos i vapors (II). Instrumentació.

Tema 55: Adsorció física de gasos i vapors (III). Aplicacions.

Tema 56: Porosímetre de mercuri (I). Fonaments fisicoquímics.



Tema 57: Porosímetre de mercuri (II). Instrumentació.

Tema 58: Porosímetre de mercuri (III). Aplicacions.

Tema 59: Picnòmetre d'heli. Fonaments, instrumentació i aplicacions.

Tema 60: Mètodes per a l'anàlisi de la microporositat.

Tema 61: Mètodes per a l'anàlisi de la mesoporositat.

Tema 62: Mètodes per a l'anàlisi de la macroporositat.

Tema 63: Mètodes per a l'anàlisi de la distribució de porositat.

Tema 64: Mètodes per a l'anàlisi de l'àrea superficial.

Tema 65: Altres tècniques per a la caracterització textural de sòlids porosos.

Tema 66: Adsorció química de gasos. Fonament, instrumentació i aplicacions.







ANNEX II

Declaració a presentar per tot el personal aspirant aprovat



(Nom i cognoms)... amb domicili a ... i document nacional d'identitat número ... declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ..., que no ha sigut separada o separat ni s'ha revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni es troba en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria.



En el cas del personal laboral declara no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



..., ...d ... de 20...







ANNEX III

Declaració que ha de presentar, a més, tot el personal aspirant aprovat la nacionalitat del qual no siga l'espanyola



(Nom i cognoms) ... amb domicili a ... i (document d'acreditació de nacionalitat) número ... declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ..., que no es troba inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent ni es troba sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



..., ...d ... de 20...





ANNEX IV

Declaració d'acreditació de coneixements de valencià





(Nom i cognoms) ..., amb domicili a ... i número de DNI ..., declara, a l'efecte de ser nomenat/da personal funcionari de l'escala ..., que compleix els requisits d'acreditació dels coneixements de valencià i aporta:





Títol de batxillerat o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, i llibre de qualificacions en què apareixen superades les assignatures de valencià.



Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.



Certificat de nivell Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



que es compromet a acreditar els coneixements de valencià en el termini de dos anys o a fer els cursos que s'organitzen a aquest efecte.



..., ...d ... de 20...

Mapa web