Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 7/2012, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç, per la qual es regulen les ajudes en matèria d'internacionalització i promoció comercial per a l'exercici 2012.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6756 de 18.04.2012
Número identificador:  2012/3689
Referència Base de Dades:  003736/2012
 



ORDE 7/2012, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç, per la qual es regulen les ajudes en matèria d'internacionalització i promoció comercial per a l'exercici 2012. [2012/3689]

La Comunitat Valenciana és una àrea econòmica en creixement que es caracteritza per un alt grau d'obertura a l'exterior, particularment per la seua participació en el comerç internacional, relativament elevada respecte d'altres regions espanyoles i europees. La posició geogràfica privilegiada que ocupa en l'arc mediterrani occidental, les seues infraestructures modernes de qualsevol tipus i el bon nivell de desenrotllament industrial i de servicis de què gaudix, l'han convertit en una zona d'interés estratègic en les transaccions intercontinentals, atractiva tant per a mediar en els fluxos de mercaderies com per a la captació d'inversions d'alt contingut innovador.

Les empreses i les institucions duen a terme un valuós esforç per portar els productes i la imatge d'esta regió a tots els mercats internacionals, actitud que és inspirada i compartida per tot el cos social. Per a complir este objectiu i cobrar major competitivitat en l'escenari de la globalització s'actua en dos direccions: ampliar la base exportadora de la Comunitat Valenciana, i també que més productes o sectors d'activitat es dirigisquen cap a eixes destinacions; i multipliquen els recursos i les iniciatives promocionals que les unes i les altres posen a disposició de la internacionalització de l'economia valenciana.

La Generalitat impulsa este procés que marxa en sintonia perfecta amb els objectius de la política de promoció econòmica, entre els quals figura augmentar la presència activa de l'economia regional en l'exterior, i incentiva les accions de promoció que les empreses, les associacions sectorials, consorcis empresarials i la resta d'organitzacions professionals relacionades amb la internacionalització realitzen des de la Comunitat amb l'objecte de guanyar posicions en els mercats internacionals; com també recolza la cooperació d'organismes, cambres de comerç o altres entitats, en esta labor.

En este sentit la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç establix una línia específica d'ajudes a la promoció dels productes i de l'economia valenciana, bé es realitze per empreses individualment o agrupadament, o es canalitze a través d'accions de corporacions o institucions vinculades amb el comerç exterior, a fi que aconseguixen la major repercussió possible i la màxima rendibilitat dels recursos empleats, tal com s'arreplega en la línia 5.1 de l'Estratègia de Política Industrial 2010-2015 de la Generalitat Valenciana.

Les accions dirigides a millorar el coneixement dels nostres productes i la projecció de la nostra economia en l'exterior rebran una atenció particular per part d'este programa.

Per això, i en virtut de les facultats que em conferix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en la seua modificació operada per la Llei 12/2007 de 20 de març, de la Generalitat, i l'article 47 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte de la present orde és establir el règim de la concessió d'ajudes amb l'objecte d'afavorir la internacionalització de les empreses i la promoció dels productes de la Comunitat Valenciana, durant l'exercici 2012, així com contribuir a la realització d'accions de promoció que permeten incrementar i consolidar la seua presència en els principals mercats internacionals d'acord amb les consignacions pressupostàries que per a l'exercici 2012 establix la Llei 10/2011, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2012





Article 2. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes establides en la present orde es financen amb càrrec a la secció 11, Programa pressupostari 762.10 «Comerç Exterior», Capítol IV, línia T0150, per un import global màxim de 4.785.000 € que es distribuiran de la manera següent entre les accions previstes en el títol II de la present orde:

Capítol I

- Secció primera. Programa de suport a la participació agrupada d'empreses de la Comunitat Valenciana en determinades accions organitzades per associacions empresarials, consells reguladors de denominació d'origen de la Comunitat Valenciana i cambres de comerç de la Comunitat Valenciana que tindran una dotació màxima de 1.800.000 euros.

Les accions de promoció objecte d'este apartat hauran de ser prioritàries a criteri de l'IVEX, i haver sigut incloses en el Pla de Promoció d'este institut.

- Secció segona. Programa de suport a la participació d'empreses de la Comunitat Valenciana en accions realitzades per empreses a nivell individual que tindran una dotació màxima de 485.000 euros.

- Secció tercera. Programa de suport a la participació d'empreses de la Comunitat Valenciana en determinades fires internacionals en territori nacional que tindran una dotació màxima de 1.800.000 euros.

- Secció quarta. Programa de suport a la participació agrupada d'empreses de la Comunitat Valenciana en determinades accions organitzades per l'IVEX que tindran una dotació màxima de 150.000 euros

Capítol II

Suport a plans estratègics realitzats dins del programa d'internacionalització, per part d'empreses que actuen agrupadament, els consorcis d'exportació i/o grups de promoció establits en la Comunitat Valenciana que tindran una dotació màxima de 150.000 euros.



Capítol III

Suport a l'establiment d'oficines de representació en mercats exteriors que tindran una dotació màxima de 400.000 euros.

2. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.

3. El règim d'ajudes serà aplicable tal com es determina en els articles següents.



Article 3. Entitat col·laboradora

1. De conformitat amb el que establix l'article 47.4.a del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i l'article 12 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, l'entrega i distribució dels fons públics als beneficiaris correspondrà a l'Institut Valencià de l'Exportació, IVEX, SA, (d'ara en avant IVEX), en els termes i en les condicions que es preveuen en la present orde. L'IVEX presentarà declaració responsable, firmada per òrgan competent, acreditativa de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat col·laboradora, assenyalades en l'article 13 de la Llei 28/2003, del 17 de novembre, General de Subvencions.



2. L'IVEX, com a entitat col·laboradora, en virtut del Conveni de col·laboració subscrit el 31 de juliol de 2008 entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Innovació i l'Institut Valencià de l'Exportació, IVEX, SA, per a la gestió d'ajudes de la Direcció General d'Internacionalització, haurà de complir les obligacions que s'establixen en l'article 47.4 a del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i l'article 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Article 4. Beneficiaris de les ajudes

1. Podran ser persones beneficiàries de les ajudes: els consorcis, grups de promoció i empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que s'especifiquen en cada apartat d'esta orde.

2. Queden excloses les comunitats de béns i les societats civils sense personalitat jurídica, així com les associacions, fundacions, administracions públiques i en general, les entitats sense ànim de lucre.





Article 5. Accions susceptibles de suport

1. Les ajudes establides podran anar destinades a les actuacions que tinguen com a objecte la internacionalització de les empreses o la promoció i comercialització dels productes de la Comunitat Valenciana.

2. Només serà subvencionable l'IVA satisfet per l'adquisició de béns i servicis quan la beneficiària presente certificació actualitzada, expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, d'exempció o no-subjecció a l'IVA o acredite documentalment que l'import de l'impost forma part del cost de l'actuació subvencionable, i no serà susceptible de recuperació o compensació.

3. No s'admetrà la subcontractació, el subarrendament, ni qualsevol negoci jurídic que supose la gestió o execució de tot o part de l'activitat objecte de la subvenció per un proveïdor extern de servicis siga quina siga la seua forma jurídica.

Queden excloses del que establix l'apartat anterior, els negocis jurídics que es duguen a terme entre les entitats agrupadores a què es referix el capítol I, en les seccions primera i quarta de la present orde amb independència de la forma jurídica que adopten i els seus membres.



Queda exclosa d'esta prohibició la gestió o execució de tot o part de l'activitat objecte de la subvenció a la qual es referix el capítol III de la present orde, per empreses que tinguen la condició de filials de l'empresa beneficiària, sempre que la seua participació siga de com a mínim un 50% i que s'obtinga prèviament l'autorització de la Direcció General d'Internacionalització, a sol·licitud de l'empresa beneficiària, que haurà d'acreditar a través de declaració responsable que la contractació es realitza d'acord amb les condicions normals de mercat, d'acord amb el que disposa l'article 29, 7, d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions

4. Podran concedir-se subvencions per a finançar els gastos relatius a un nombre màxim de sol·licituds de:

- Quatre accions agrupades per empresa de les previstes en el capítol I, secció primera de la present orde

- Dos accions individuals per empresa de les previstes en el capítol I, secció segona de la present orde.

- Una acció per empresa de les previstes en el capítol I, secció tercera de la present orde.

- Dos accions per empresa de les previstes en el capítol II de la present orde.

- Dos accions per empresa de les previstes en el capítol III de la present orde.

5. Les ajudes previstes en la present orde podran arribar fins al 60% del cost (IVA exclòs), de les accions previstes per a l'any 2012, corresponent als gastos que s'especifiquen com a subvencionables en els diferents apartats d'esta orde, sempre que el pressupost mínim elegible de la sol·licitud de cada empresa i la seua deguda justificació siga de 1.000,00 €.



Article 6. Presentació de sol·licituds i termini. Documentació

1. Les sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades per la present orde hauran de dirigir-se a la Direcció General d'Internacionalització i presentar-se per mitjà de l'imprés normalitzat en el Registre General de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç (carrer de Colom, núm. 32, 46004 València), o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, haurà de fer-se en sobre obert perquè siga datada i segellada per l'oficina de Correus abans de ser certificada.

2. L'imprés normalitzat de sol·licitud s'omplirà utilitzant l'aplicació dissenyada per a estes ajudes que apareix en la pàgina web de l'IVEX, <www.ivex.es>

3. Les persones sol·licitants remetran a l'IVEX la seua sol·licitud i els altres documents electrònics de forma provisional via Internet, i utilitzaran l'aplicació informàtica mencionada en l'apartat 2.

4. Este enviament haurà de validar-se obligatòriament per mitjà de la presentació de l'imprés de sol·licitud i documentació annexa en el lloc establit en l'apartat 1, dins dels terminis indicats en els articles corresponents de la present orde.

La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases d'esta convocatòria.

5. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació que a continuació es relaciona:

a) Autorització expressa a la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç perquè esta comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

a1) En el cas de societats la inscripció en el Registre Mercantil de les quals siga obligatòria:

- Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat. L'IVEX obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de la persona sol·licitant i els poders del representant del Registre Mercantil, si bé podrà requerir directament a la persona sol·licitant la presentació d'algun document concret si la dita informació no fóra suficient.

a2) En el cas de societats la inscripció de les quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria:

- Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat.

- Fotocòpia de l'escriptura de constitució de l'entitat, o de la que continga l'articulat complet dels seus estatuts vigents.

- Fotocòpia del poder de representació.

En el cas que les fotocòpies compulsades a aportar ja es troben en l'IVEX, podrà aportar-se declaració de vigència, segons model que pot descarregar-se de la pàgina web de l'IVEX <www.ivex.es>, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen i no hagen patit cap variació.

b) Memòria descriptiva de l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda amb pressupostos detallats per partides (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>).

c) Dades de domiciliació bancària segons model facilitat a este efecte, excepte si s'han presentat amb anterioritat davant de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç i no han experimentat variació.

d) Acreditació que la persona sol·licitant de la subvenció es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud comportarà, excepte denegació expressa de la persona sol·licitant, l'autorització a l'òrgan gestor per a demanar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la Tresoreria General de la Seguretat Social i per la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública que acrediten el compliment per la persona sol·licitant de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'Orde de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i en els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions. En cas de denegació expressa de la persona sol·licitant, esta acreditarà el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social per mitjà de l'aportació de les certificacions corresponents. En qualsevol cas l'IVEX podrà requerir-los directament si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

e) Declaració responsable sobre ajudes d'Estat obtingudes per als mateixos costos subvencionables, i ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a la persona sol·licitant en l'exercici fiscal corrent i en els dos anteriors, amb indicació d'import, organisme, data de concessió, règim d'ajudes on s'empara i objectiu de l'ajuda i costos subvencionats; o, si és el cas, declaració de no haver-ne rebuda cap. Així mateix, es declararà la intensitat màxima autoritzada per la Unió Europea per a cada ajuda d'Estat concedida per als mateixos costos subvencionables, i s'indicarà el percentatge que representa cada ajuda percebuda respecte als costos subvencionables (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>).

f) Declaració responsable que acredite que la persona sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la LGS, no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, complix els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins la finalització del procediment (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>)

g) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, d'estar-ne exempta. (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>).

h) Declaració responsable acreditativa que l'empresa no està en crisi.

i) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient

Els documents indicats en els apartats f, g i h es presentaran una única vegada i seran comuns per a totes les sol·licituds corresponents a les ordes d'ajudes que publique la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç i siguen tramitades per l'IVEX en l'exercici 2012.



6. Opcionalment, es podrà presentar des del moment de la presentació de sol·licituds d'ajuda, la documentació corresponent a la seua justificació, i hauran d'aportar els documents a què es referixen els apartats a) b) i c) i d) de l'article 11 d'esta orde . No obstant això, la justificació haurà d'acompanyar necessàriament la instància en el cas d'actuacions subvencionables realitzades en el primer trimestre de 2012.



7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb esta orde resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, l'IVEX requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desistix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 42 de l'esmentada llei.

Els requeriments a què es fa referència en este article, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, s'efectuaran per fax o per correu electrònic al número de fax o l'adreça indicada per la persona sol·licitant en la sol·licitud normalitzada, sempre que quede constància de la recepció per aquell.

8. Les persones sol·licitants podran haver iniciat l'execució dels seus projectes a partir de l'1 de gener de 2012 o fer-ho a partir de la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

9. El termini de presentació de sol·licituds serà l'establit per a cada tipus d'ajuda en els articles corresponents de la present orde.





Article 7. Criteris d'avaluació de les sol·licituds

1. Per a la concessió de les ajudes, es valoraran aquells criteris d'avaluació especificats per a cada tipus d'ajuda regulada en els diferents capítols i seccions de la present orde.

2. Si es produïra empat, s'atorgarà preferència per a la concessió de l'ajuda a aquelles persones sol·licitants que acrediten ocupar, amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present orde, major percentatge de persones treballadores discapacitades en relació amb les seues plantilles respectives o es comprometen a contractar un percentatge major de persones treballadores discapacitades durant el desenrotllament de l'acció subvencionada. La preferència serà aplicable en la forma prevista en l'article 6 del Decret 279/2004, del Consell.



Article 8. Resolució de la concessió d'ajudes

1. L'IVEX podrà demanar del sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessàries per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

2. Vista la proposta formulada per la Comissió de Valoració, integrada per personal tècnic de l'IVEX i personal tècnic de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç i elevada a través de la Direcció General d'Internacionalització, com a òrgan instructor, al conseller d'Economia, Indústria i Comerç, este dictarà una resolució de concessió de l'ajuda, i fixarà expressament la quantia i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la persona beneficiària.

3. Així mateix, podran establir-se terminis parcials perquè la persona beneficiària execute com a mínim un determinat percentatge del projecte i per a la justificació del compliment d'altres condicions.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de l'ajuda, sense perjuí de l'obligació de resoldre de l'article 43.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

6. La resolució es notificarà a les persones interessades en els termes que preveu l'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7. De conformitat amb el que establixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, i 10, 14, 44 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juny, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les resolucions a què es referixen els paràgrafs anteriors esgoten la via administrativa i contra estes podrà interposar-se un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar en ambdós casos des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent o des de l'endemà a què es produïren els efectes del silenci administratiu.



8. Les subvencions concedides seran publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, persones beneficiàries, quantitat concedida i finalitat o finalitats de la subvenció.



Article 9. Resolució d'incidències

L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes previstes en la present orde, resoldrà les incidències que es produïsquen després de la dita concessió, i en especial els supòsits de :

- Canvis de titularitat.

- Pròrrogues per a l'execució del projecte i per al compliment de les condicions particulars de la concessió, amb caràcter excepcional.



- Modificacions justificades del projecte inicial.

- Pròrrogues del termini per a l'aportació de documents acreditatius de l'execució del projecte als efectes de justificació de l'ajuda.





Article 10. Control de les accions

La Direcció General d'Internacionalització, en col·laboració amb l'IVEX, realitzarà el control i seguiment de les accions a través de les comprovacions que considere necessàries.



Article 11. Justificació de les ajudes

1. La justificació de les ajudes s'efectuarà d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats per a la concessió de l'ajuda.



2. Als efectes del que establix el punt anterior, les persones beneficiàries, en el termini establit per a cada tipus d'ajuda en els articles corresponents de la present orde, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, hauran de presentar:

a) Memòria de les activitats realitzades, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels resultats obtinguts. (Text de redacció lliure)

b) Relació de justificants amb detall de les actuacions realitzades recolzades per esta subvenció i amb indicació de cada un dels gastos incorreguts, amb identificació del creditor i del document, el seu import i data d'emissió (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>).



c) Acreditació de l'import, procedència i aplicació dels fons propis i d'altres subvencions i ingressos amb què, a més de la subvenció, hagen sigut finançades les actuacions. Amb este fi, la persona beneficiària presentarà una declaració responsable detallada. (Model disponible en la pàgina web <www.ivex.es>).

d) Originals o còpies compulsades dels justificants dels gastos realitzats: factures i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius del gasto efectuat, expedits d'acord amb la normativa vigent. Les factures hauran de comptar amb les dades formals que exigix per a la seua expedició el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.



Als efectes de justificació, es considera que el gasto subvencionable s'ha realitzat encara que les factures no hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la data de justificació. No obstant això, les factures en moneda estrangera hauran d'acompanyar-se de justificant bancari acreditatiu del canvi a què s'efectua el pagament de la factura.

En el cas que la documentació acreditativa dels gastos realitzats estiga redactada en idiomes diferents del castellà, valencià, anglés o francés, la persona beneficiària haurà d'aportar traducció de la dita documentació al castellà o valencià. L'empresa haurà de certificar la veracitat de la traducció aportada.

e) En el cas que la persona beneficiària haja denegat expressament el seu consentiment perquè la conselleria obtinga directament els corresponents certificats telemàtics, acreditació que la persona beneficiària es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, l'article 23.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, establix que el termini màxim de validesa de les certificacions acreditatives del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social és de sis mesos, comptats des de la data de la seua expedició.



f) Acreditació, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució.

g) Quan l'import del gasto subvencionable supere la quantia de 18.000 euros en el supòsit de prestació de servicis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la persona beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors o que per les especials característiques dels gastos subvencionables no existisca en el mercat, suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, i justificació de la triada quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa, llevat que el gasto s'haguera realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.

3. L'IVEX podrà requerir la informació addicional que en cada cas estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

Quan s'aprecie l'existència de defectes esmenables en la documentació justificativa presentada per la persona beneficiària, es posarà en el seu coneixement perquè en el termini de deu dies ho corregisca.



Els requeriments a què es fa referència en este article, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se per l'IVEX, s'efectuaran per fax o correu electrònic al número o adreça que s'indique en la sol·licitud, i es guardarà constatació de la recepció per part de la persona interessada.



4. L'IVEX analitzarà la documentació justificativa de la realització de les accions previstes en la present orde i elaborarà el corresponent informe tècnic que s'elevarà a la Direcció General d'Internacionalització amb caràcter previ a l'expedició dels certificats de comprovació i aprovació dels justificants i de la proposta de pagament, la minoració o la revocació de la subvenció concedida, si és el cas.





Article 12. Obligacions del beneficiari

Són obligacions de la persona beneficiària:

- Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.



- Acreditar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de l'ajuda.



- Sotmetre's a actuacions de control financer que corresponguen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb les ajudes concedides.

- Comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, i en tot cas amb anterioritat a la justificació de l'actuació subvencionada, altres ajudes públiques o privades que haja obtingut o sol·licitat per al mateix projecte després de la data de presentació de la sol·licitud.



- Comunicar amb anterioritat a la concessió de l'ajuda sol·licitada, qualsevol altra ajuda acollida al reglament de minimis, que haja obtingut després de la presentació de la sol·licitud o de la documentació addicional requerida.



Article 13. Minoració i resolució de l'ajuda concedida

1. L'execució inadequada o no-execució de part de l'actuació subvencionada, la insuficient justificació d'alguns dels gastos efectivament realitzats o la concessió d'altres ajudes públiques o privades després de la presentació de la sol·licitud, si en el seu conjunt excedixen els límits establits, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida.



2. L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, així com l'incompliment de les obligacions imposades a la persona beneficiària, donarà lloc a la incoació per l'òrgan competent, del corresponent expedient que podrà finalitzar si és el cas, amb la resolució de la subvenció i arxiu de l'expedient i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència de la persona interessada, regulat en l'article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, pel qual es concedirà a les persones interessades un termini no inferior a 10 dies ni superior a 15 perquè presenten al·legacions o documents i justificants que estimen oportuns.



TÍTOL II

Suport a la realització d'accions de promoció per a la internacionalització dels productes valencians



CAPÍTOL I

Participació d'empreses de la Comunitat Valenciana en accions organitzades per associacions empresarials, consells reguladors de denominació d'origen de la Comunitat Valenciana i cambres de comerç de la Comunitat Valenciana; accions realitzades per empreses de la Comunitat Valenciana a nivell individual; suport a la participació en fires internacionals en territori nacional; participació d'empreses de la Comunitat Valenciana en accions organitzades per l'IVEX.



Secció primera. Participació d'empreses de la Comunitat Valenciana en accions organitzades per associacions empresarials, consells reguladors de denominació d'origen de la Comunitat Valenciana i cambres de comerç de la Comunitat Valenciana.



Article 14. Persones beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes previstes en este capítol les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que participen en algunes de les accions conjuntes de promoció exterior subvencionables, organitzades pels consells reguladors de denominació d'origen, associacions empresarials i cambres de comerç de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com totes aquelles entitats que no estiguen expressament excloses en l'article 4 de la present orde.



Article 15. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

Seran susceptibles de suport les accions següents:

1) Participació agrupada de l'oferta valenciana en determinades fires internacionals en l'exterior sempre que hi haja una participació de com a mínim cinc empreses.

Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a:

a) Contractació d'espai o decoració de l'estand per part de les empreses participants.

b) Desplaçament i allotjament d'un representant de cada una de les empreses participants en la fira sempre que es tracte de països que no formen part de la Unió Europea.

2) Participació agrupada en missions comercials directes, missions exposició, viatges de prospecció i trobades empresarials, en les quals hi haja un mínim de cinc empreses participants l'objectiu de les quals siga l'obertura de nous mercats o la consolidació dels que n'hi ha.

Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a:

a) Desplaçament i allotjament d'un representant de l'empresa participant en la missió comercial, missió exposició, viatge de prospecció o trobada empresarial, que complisca l'agenda de treball elaborada en destinació per l'entitat organitzadora de l'acció.

b) Contractació de l'espai que es necessite si és el cas per part de les empreses participants.

3) Missions comercials i viatges de prospecció d'empreses que a nivell individual es desplacen a un determinat mercat, en el marc d'un pla país sempre que hi haja un mínim de participació en les dites missions de com a mínim cinc empreses.

Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a desplaçament i allotjament d'un representant de l'empresa participant en la missió comercial o viatge de prospecció.



Article 16. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada empresa que participa en les accions agrupades, haurà de presentar la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds per a este tipus d'accions finalitzarà el dia 18 de maig de 2012.



Article 17. Criteris d'avaluació de les sol·licituds

Per a la concessió de les ajudes previstes en la present secció, s'avaluaran les sol·licituds i es valoraran els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:

a) Qualitat del projecte: 50%

- Nivell d'internacionalització de l'acció a realitzar

- Impacte positiu sobre la millora de la competitivitat del sector

b) Característiques de l'empresa sol·licitant: 30%

- Esforç de promoció exterior basant-se en els recursos de l'empresa

c) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç: 20%



Article 18. Justificació de les ajudes

1. Les empreses hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà:

a) La justificació de les accions realitzades en el primer trimestre de 2012, i s'entén com a tals aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de gener, es presentarà junt amb la sol·licitud de subvenció, en els termes que preveu l'article 6.6.

b) Per a les accions realitzades en el segon trimestre opcionalment junt amb la sol·licitud i si no n'hi ha el 29 de juny de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'abril.

c) Per a les accions realitzades en el tercer trimestre, el dia 5 d'octubre de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de juliol.

d) Per a les accions realitzades en el quart trimestre, el dia 9 de novembre de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'octubre.



Secció segona. Accions realitzades per empreses de la Comunitat Valenciana a nivell individual



Article 19. Persones beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes previstes en la present secció les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que, amb caràcter individual, participen:

a) En fires en l'exterior celebrades en països que no formen part de la Unió Europea, en les quals no existisca presència agrupada per part de l'associació corresponent, ni pavelló oficial organitzat per l'IVEX.



b) En congressos o fòrums internacionals, per a aquells sectors en què este siga el principal instrument de promoció exterior.

c) En desfilades internacionals

d) Accions realitzades per empreses d'indústries culturals, com ara celebració de jornades tècniques, concerts o presentacions de promoció.



Article 20. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

1. Podran concedir-se subvencions per a finançar els gastos relatius a les accions previstes en l'article anterior i que a continuació se citen:



- En el cas de fires en l'exterior:

a) Contractació d'espai

b) Desplaçament i allotjament d'un representant de l'empresa.

- En el cas de congressos o fòrums internacionals:

a) Quota d'inscripció en el congrés o fòrum internacional.

b) Desplaçament i allotjament d'un representant de l'empresa.

- En el cas de desfilades internacionals:

a) Quota de participació en el desfilada

b) Desplaçaments i allotjaments fins a un màxim de 5.000 euros.



- En el cas d'accions realitzades per empreses d'indústries culturals:

a) Lloguers d'equips, contractació d'espai, material de promoció i contractació d'empresa promotora de l'esdeveniment.

b) Desplaçaments i allotjaments fins a un màxim de 15.000 euros.



Article 21. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada empresa haurà de presentar la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde.

2. El termini de presentació de sol·licituds comprendrà des de l'endemà de la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al 18 de maig de 2012.



Article 22. Criteris de concessió d'ajudes

Per a la concessió de les ajudes previstes en la present secció, s'avaluaran les sol·licituds i es valoraran els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:

a) Qualitat del projecte: 50%

- Nivell d'internacionalització de l'acció a realitzar.

- Impacte positiu sobre la millora de la competitivitat del sector

b) Característiques de l'empresa sol·licitant: 30%

- Esforç de promoció exterior basant-se en els recursos de l'empresa

c) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç: 20%



Article 23. Justificació de les ajudes

1. Les empreses hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà:

a) La justificació de les accions realitzades en el primer trimestre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de gener, es presentarà junt amb la sol·licitud de subvenció, en els termes que preveu l'article 6.6.

b) Per a les accions realitzades en el segon trimestre opcionalment junt amb la sol·licitud i si no n'hi ha el 29 de juny de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'abril.



c) Per a les accions realitzades en el tercer trimestre, el dia 5 d'octubre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de juliol.

d) Per a les accions realitzades en el quart trimestre, el dia 9 de novembre de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'octubre.



Secció tercera. Suport a la participació en fires internacionals en territori nacional



Article 24. Persones beneficiàries de les ajudes

Podran acollir-se a les ajudes previstes en la present orde les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que participen durant l'exercici 2012 en determinats certàmens firals en territori nacional que es consideren internacionals per la Secretaria d'Estat i de Comerç.



Article 25. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

1. Les ajudes establides aniran destinades a recolzar únicament la contractació de l'espai firal per part de l'empresa participant en els següents certàmens firals:

- Viveralia, Fimi (1a i 2a edició), Cero a cuatro, Higienalia+Pulire, Cevisama, Egética-Expoenergética, Futurmoda (1a i 2a edició), Feria Internacional de la Iluminación, Feria Internacional del Mueble, Feria Internacional de Textiles para el Hogar, Eurobrico, Iberflora, Sif & Co, Modacalzado (1a i 2a edició), Intergelat i Alimentaria.

2. El pressupost mínim elegible serà el que corresponga a la contractació d'un mínim de 32 m². En el cas de certàmens que celebren dos edicions en el mateix any, es prendrà en consideració la suma de l'espai contractat en ambdós.



Article 26. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada empresa haurà de presentar la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde.

2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i la data límit serà el 18 de maig de 2012.



Article 27. Criteris de concessió d'ajudes

Per a la valoració de les ajudes es tindran en consideració els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:



a) Qualitat del projecte: 50%

- Nivell d'internacionalització del certamen.

- Impacte positiu sobre la millora de la competitivitat de l'empresa sol·licitant i del sector

b) Característiques de l'empresa sol·licitant: 30%

- Esforç de promoció exterior en base als recursos de l'empresa



c) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç: 20%



Article 28. Justificació de les ajudes

1. Les empreses hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà:

a) La justificació de les accions realitzades en el primer trimestre de 2012 i s'entenen per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de gener i es presentaran junt amb la sol·licitud de subvenció, en els termes que preveu l'article 6.6.

b) Per a les accions realitzades en el segon trimestre opcionalment junt amb la sol·licitud i si no n'hi ha el 29 de juny de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïxen a partir de l'1 d'abril.



c) Per a les accions realitzades en el tercer trimestre, el dia 5 d'octubre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de juliol.

d) Per a les accions realitzades en el quart trimestre, el dia 9 de novembre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'octubre.



Secció quarta. Suport a la participació agrupada d'empreses de la Comunitat Valenciana en accions organitzades per l'IVEX.



Article 19. Persones beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes previstes en la present secció les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que participen en accions conjuntes de promoció exterior subvencionables organitzades per l'IVEX.







Article 20. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

Podran concedir-se subvencions per a finançar els gastos relatius a les accions previstes en l'article anterior i que a continuació s'esmenten:

1) Participació agrupada en determinades fires internacionals en l'exterior organitzades de forma conjunta per l'IVEX.

Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a:

a) Contractació d'espai i decoració de l'estand, per part de les empreses participants.

b) Desplaçament i allotjament d'un representant de cada una de les empreses participants en la fira sempre que es tracte de països que no formen part de la Unió Europea.

2) Participació agrupada en missions comercials directes i missions exposició l'objectiu de les quals siga l'obertura de nous mercats o la consolidació dels que n'hi ha.

Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a:

a) Desplaçament i allotjament d'una persona representant de l'empresa sempre que es tracte de països que no formen part de la Unió Europea.

b) Contractació de l'espai que es necessite si és el cas per part de les empreses participants.



Article 21. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada empresa haurà de presentar la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde.

2. El termini de presentació de sol·licituds comprendrà des de l'endemà de la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al 18 de maig de 2012 per a les accions del primer trimestre i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de gener i per a les del segon trimestre s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'abril.



Per a les accions del tercer trimestre el termini finalitza el 7 de setembre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de juliol.

Per a les del quart trimestre, el termini finalitza el 7 de setembre i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'octubre.



Article 22. Criteris de concessió d'ajudes

Per a la concessió de les ajudes previstes en la present secció, s'avaluaran les sol·licituds i els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:

a) Qualitat del projecte: 50%

- Nivell d'internacionalització de l'acció a realitzar.

- Impacte positiu sobre la millora de la competitivitat del sector

b) Característiques de l'empresa sol·licitant: 30%

- Esforç de promoció exterior basada en els recursos de l'empresa



c) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç: 20%



Article 23. Justificació de les ajudes

1. Les empreses hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini màxim per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà:

a) La justificació de les accions realitzades en el primer trimestre de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de gener, es presentarà junt amb la sol·licitud de subvenció, en els termes que preveu l'article 6.6.

b) Per a les accions realitzades en el segon trimestre i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'abril, opcionalment junt amb la sol·licitud, i si no n'hi ha el 29 de juny de 2012.

c) Per a les accions realitzades en el tercer trimestre, el dia 30 novembre de 2012 i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 de juliol.

d) Per a les accions realitzades en el quart trimestre, el dia 30 de novembre de 2012, i s'entén per estes aquelles l'inici de les quals es produïsca a partir de l'1 d'octubre.



CAPÍTOL II

Accions realitzades dins del programa d'internacionalització,

per part d'empreses que actuen agrupadament,

els consorcis d'exportació i/o grups de

promoció establits a la Comunitat Valenciana



Article 29. Persones beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes previstes en el present capítol:

a) Tant els consorcis d'exportació, com els grups de promoció, que estiguen formats per un mínim de tres i un màxim de huit empreses, en ambdós casos.

b) Les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana, que integren grups de promoció sense personalitat jurídica pròpia, formats per un mínim de tres i un màxim de huit empreses que actuen agrupadament per a promocionar els seus productes o servicis en els mercats exteriors.



Article 30. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

1. Podran concedir-se subvencions per a finançar el pla estratègic del consorci o grup de promoció.

2. Es consideren gastos subvencionables els següents:

- Gastos de desplaçaments i estada en el país de destinació de la persona gerent o responsable de l'execució del pla estratègic sempre que es tracte de països que no formen part de la Unió Europea.

- Gastos externs de disseny i maquetació de material promocional associat directament amb el pla estratègic, així com l'adaptació del que ja n'hi ha al mercat objectiu. S'exclou expressament l'elaboració de pàgines web i catàlegs d'empresa.

- Gastos corrents necessaris per a l'homologació i adaptació a les normes d'etiquetatge i altres pròpies del país de destinació.

- Gastos de contractació de persones promotores i demostradores.

- Publicitat en mitjans estrangers.

- Viatges de prospecció lligats directament a l'execució del pla estratègic sempre que es tracte de països que no formen part de la Unió Europea.

- Gastos relacionats amb la participació en fires a l'exterior.

- Exposicions permanents en grans magatzems, botigues especialitzades i altres llocs comercials.

- Desplaçament i allotjament de missions inverses de potencials compradors.

- Compra de plecs.

- Traducció a l'idioma local de documentació relacionada amb el desenrotllament del projecte.

- Gastos de legalització de documents.

- Altres accions promocionals com desfilades, jornades informatives o de promoció.



Article 31. Presentació de sol·licituds i termini

1. A més de la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde, les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de:

a) Pla estratègic del consorci o grup de promoció amb una duració de tres anys i que haurà de detallar les etapes a realitzar i executar per al llançament d'un producte en un nou mercat geogràfic, el cost de cada una de les accions i la seua distribució anual.



b) En el cas d'empreses integrants de grups de promoció sense personalitat jurídica pròpia: acord de col·laboració en forma de contracte o qualsevol altre document que acredite de forma suficient el compromís entre les empreses en relació amb el pla estratègic presentat, els compromisos d'execució assumits per cada membre del grup, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells.



2. El termini de presentació de sol·licituds comprendrà des de l'endemà a la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al 18 de maig de 2012.



Article 32. Criteris d'avaluació de sol·licituds

1. Per a la concessió de les ajudes previstes en el present capítol, s'avaluaran les sol·licituds i es valoraran els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:

a) Qualitat del pla estratègic: 50%

- Solidesa i coherència del pla estratègic

- Caràcter innovador i diversificador del pla

- Impacte positiu sobre el sector

b) Característiques de l'empresa/consorci/grup sol·licitant: 30%

- Esforç de promoció exterior basant-se en els recursos de l'empresa/consorci/grup

c) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç: 20%



Article 33. Justificació de les ajudes

1. Les empreses, consorcis d'exportació o grups de promoció hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà el 5 d'octubre de 2012.



CAPÍTOL III

Establiment d'oficines de representació en mercats exteriors



Article 34. Persones beneficiàries de les ajudes

Podran ser persones beneficiàries de les ajudes les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que participen, a títol individual, en les accions previstes en l'article següent, així com totes aquelles entitats que no estiguen expressament excloses en l'article 4 de la present orde.



Article 35. Accions susceptibles de suport i gastos subvencionables

1. Les ajudes podran anar destinades a recolzar les actuacions següents:

Establiment d'oficines de representació en mercats exteriors sempre que la participació de l'empresa sol·licitant siga superior al 50%. Podran tindre la consideració de gastos subvencionables els relatius a:



a) Gastos corrents necessaris per a la constitució, contractació de personal i de lloguer d'oficina o local en el mercat de destinació durant els 6 primers mesos de posada en marxa del projecte.

b) Honoraris de personal assessor extern per treballs relacionats amb l'establiment de l'oficina de representació, durant els 6 primers mesos de posada en marxa del projecte.

No es consideraran susceptibles de suport les consultories de caràcter comercial i de màrqueting.

c) Desplaçament i allotjament d'un representant de l'empresa sol·licitant, i s'accepten com a màxim dos viatges al mercat de destinació.



Article 36. Presentació de sol·licituds i termini. Documentació

1. Cada empresa haurà de presentar la documentació que s'establix amb caràcter general en l'article 6 de la present orde.

2. El termini de presentació de sol·licituds comprendrà des de l'endemà de la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al 18 de maig de 2012.



Article 37. Criteris d'avaluació de sol·licituds

Per a la valoració de les ajudes s'aplicaran els següents criteris en la proporció que s'especifica per a cada un d'estos:

A) Qualitat del projecte: 40%

a) Solidesa i coherència de la memòria.

b) Impacte positiu sobre el sector

B) Viabilitat del projecte: 20%

a) Viabilitat tècnica

b) Viabilitat econòmica i financera.

C) Característiques de l'empresa sol·licitant: 20%

a) Esforç de promoció exterior basant-se en els recursos de l'empresa

D) Adequació a les línies de la política industrial de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Innovació: 20%

Article 38. Justificació de les ajudes

1. Les empreses amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana que participen, a títol individual, en les accions previstes en el present capítol, hauran d'aportar la documentació indicada en l'article 11.

2. Llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, el termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà el 5 d'octubre de 2012.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera

1. En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar la sol·licitud de concessió d'ajudes ja estiguen en poder de l'administració actuant, el sol·licitant podrà acollir-se al que establix l'apartat f) de l'article 35 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos i quan no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen.



2. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seua presentació o, si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es referix el document.



Segona

1. En virtut del que establix l'article 7.3 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'assenyala que les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que preveu la present orde, ho seran en el marc del Reglament (CE) núm. 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis (DOUE L 379/5, de 28 de desembre de 2006).

2. Este règim d'ajudes no podrà aplicar-se a empreses que actuen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 del mencionat reglament. Pot aplicar-se a les empreses que operen en la transformació i comercialització dels productes agrícoles que figuren en l'annex I del tractat, quan l'import de l'ajuda no es determine en funció del preu o de la quantitat d'estos productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades, o si la concessió de l'ajuda no depén que es repercutisca totalment o parcialment sobre els productors primaris (agricultors), tal com establix l'article 1.1.c) del Reglament (CE) núm. 1998/2006.

3. En tot cas, l'import de les mencionades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba l'empresa durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros, que es reduïx a 100.000 euros en el cas de beneficiaris que operen en el sector del transport per carretera.

4. Les ajudes que es concedisquen a l'empara de la present orde no s'acumularan a cap ajuda pública corresponent als mateixos gastos subvencionables si la dita acumulació dóna lloc a una intensitat d'ajuda superior a l'establida per a les circumstàncies concretes de cada cas en un reglament d'exempció per categories o en una decisió adoptada per la comissió.

5. Per a assegurar el compliment de les condicions arreplegades en el punt anterior, s'exigirà a les persones sol·licitants una declaració sobre totes les ajudes públiques que tinguen concedides o sol·licitades per a esta mateixa acció, així com les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta el secretari autonòmic d'Economia, Indústria i Comerç per a dictar les resolucions necessàries per al desenrotllament, eficàcia i execució de la present orde.



Segona

La present orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 28 de març de 2012



El conseller d'Economia, Indústria i Comerç,

MÁXIMO BUCH TORRALVA

Mapa web