Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Alginet. Concurs i bases particulars per a l'execució del PAI del carrer 45.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6484 de 21.03.2011
Número identificador:  2011/2987
Referència Base de Dades:  003427/2011
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Plans d'Urbanisme, Contractació administrativa
    Descriptors:
      Temàtics: contracte d'obres
      Descriptors toponímics: Alginet



Concurs i bases particulars per a l'execució del PAI del carrer 45. [2011/2987]

El Ple de l'Ajuntament, amb data 8 de febrer de 2011, va adoptar l'acord següent:



«Primer

Iniciar el procediment per a la gestió indirecta del programa d'actuació integrada del programa d'actuació integrada per a l'obertura del tram del carrer entre el carrer de Sant Antoni i Pius XII d'Alginet.



Segon

Acordar que regisquen supletòriament les bases generals de l'annex II del Decret 67/2006, de 12 de maig, fins que aquest municipi no haja aprovat definitivament les seues pròpies bases generals.



Tercer

Aprovar les bases particulars reguladores de la gestió indirecta del programa d'actuació integrada per a l'obertura del tram del carrer entre el carrers de Sant Antoni i Pius XII d'Alginet, que s'adjunta com a annex al present acord, i procedir a l'anunci d'aquestes en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana; es produiran des de la publicació, d'acord amb l'article 289 del Decret 67/2006, els efectes suspensius de l'atorgament de llicències a què es refereix l'article 101.2 de la Llei Urbanística Valenciana, la qual cosa implicarà igualment la suspensió dels acords aprovatoris de nous programes a la zona afectada.





Quart

Acordar la publicació de l'anunci de concurs amb el contingut de l'article 132.1 de la Llei Urbanística Valenciana. Aquest anunci s'inserirà, d'acord amb l'article 132.2 de l'esmentat text legal i l'article 291 del Decret 67/2006, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i en els següents diaris oficials:

a) En el Diari Oficial de la Unió Europea, en primer lloc.

b) En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinqué

Advertir als interessats que les proposicions per a participar en el concurs, acompanyades de la documentació a què es refereix l'article 133.1 de la Llei Urbanística Valenciana, hauran de presentar-se en un termini no inferior a tres mesos a partir de la data de l'enviament de l'anunci de concurs al Diari Oficial de la Unió Europea, i s'ha de presentar en sobres separats la documentació assenyalada en l'apartat primer de l'article 133 de la Llei Urbanística Valenciana i la que corresponga a l'alternativa tècnica i la proposició juridicoeconòmica. També els concursants hauran d'incorporar a les seues propostes de programes una acta notarial acreditativa del sotmetiment a informació pública dels documents assenyalats en les lletres a), f) i, si és procedent, k) de l'article 126 de l'esmentada llei. Abans de la publicació de l'anunci d'informació pública, els concursants hauran d'haver remés un avís de l'inici del procediment de gestió indirecta del programa d'actuació integrada al domicili fiscal d'aquells que consten al cadastre com a titulars dels drets afectats per l'actuació proposada en els termes de l'article 134, apartat quart de la Llei Urbanística Valenciana».





ANNEX



Bases particulars que regiran el concurs per a l'adjudicació del Programa d'Actuació Integrada de la Unitat d'Execució per a l'Obertura del Carrer en Projecte, Ubicat entre els Carrers de Sant Antoni i de Pius XII d'Alginet



Primera. Antecedents

Amb data 4 de març de 2009 i RE 1088, Hermelando Bosch Mellado i altres demanaren l'inici del procediment de concurs per al desenvolupament i execució per gestió indirecta de l'actuació integrada del vial carrer en projecte, situat entre el carrer de Sant Antoni i de Pius XII, i presentaren també una memòria de necessitat i objectius que cal satisfer amb el programa.



Segona. Objecte

Mitjançant aquestes bases particulars de programació es regulen les condicions de caràcter tècnic, jurídic, econòmic i administratiu, per a la selecció d'un programa d'actuació integrada i l'adjudicació de la condició d'urbanitzador i posterior desenvolupament i execució, mitjançant gestió indirecta, del programa d'actuació integrada en l'àmbit de la unitat d'execució de l'obertura del carrer en projecte.





Tercera. Ordenació urbanística vigent

L'ordenació urbanística vigent del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) d'Alginet classifica els terrenys objecte d'aquesta actuació com a sòl urbà, zona d'ordenació urbanística de centre històric (CEH) amb el carrer de Sant Antoni i eixample (EIX) amb el carrer de Pius XII (art. 5.10 i següents i 5.15 i següents de les normes urbanístiques del PGOU).



Quarta. Memòria de necessitats i objectius que cal satisfer

De conformitat amb el que disposa l'article 124 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, el Programa d'Actuació Integrada haurà de contindre les previsions necessàries per complir amb els següents objectius mínims:

a) Gestionar la transformació jurídica de les finques afectades pel programa.

b) Urbanitzar completament la unitat d'execució que constituïsca l'objecte del programa i realitzar les obres públiques addicionals que es necessiten per a complir el que disposen els apartats següents, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa.

c) Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures, d'energia, comunicacions i serveis públics existents.

d) Suplementar les infraestructures i espais públics o reserves dotacionals en allò que és necessari per no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de servei existents i exigibles reglamentàriament.

e) Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació, o adscrits a aquesta, a favor de l'administració gratuïtament.

f) Obtindre l'aprofitament que legalment corresponga, amb destinació al patrimoni públic de sòl, a favor de l'administració i actuar de forma gratuïta, sense perjudici de l'obligació legal de suportar les càrregues d'urbanització corresponents a la cessió.

g) Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats.

h) Establir terminis per edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora.

Com a objectius complementaris, a més de contindre les previsions necessàries per satisfer tots els objectius mínims i imprescindibles de la programació, haurà de contindre aquelles altres necessitats i objectius establits en el planejament vigent, i en particular els següents:



1. Garantir la urbanització global de la unitat d'execució en condicions tècniques adequades, de conformitat amb els estàndards de qualitat exigits per l'Ajuntament, i assegurar la connexió de les infraestructures amb el seu entorn urbà consolidat.

2. L'obtenció gratuïta per l'Ajuntament d'Alginet dels sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació.

3. Gestionar i executar el derrocament de les edificacions incompatibles amb el planejament tenint en compte, si pertoca, el seu nivell de protecció i destinació urbanística.

4. De conformitat amb el que estableix l'article 16.1b del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Sòl, en relació amb l'article 21.2 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, després de la redacció donada pel Decret Llei 1/2008, de 27 de juny, del Consell, de mesures urgents per al foment de l'habitatge i el sòl, haurà de cedir-se a l'Ajuntament lliure de càrregues un percentatge del 5% de l'aprofitament tipus.

5. Garantir el reallotjament dels ocupants legals de què es necessite desallotjar immobles situats dins de l'àrea de l'actuació i que constituïsquen la seua residència habitual, així com el retorn quan hi tinguen dret, en els termes establits en la legislació vigent, en el cas que siga necessari.

6. Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats.

7. Establir terminis per edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora.



Cinquena. Fitxa de gestió o, si pertoca, directrius d'evolució urbana i ocupació del territori establides en el Pla General (art. 5.10 i següents i 5.15 i següents de les normes urbanístiques del PGOU d'Alginet).



Classificació del sòl: urbà centre històric (CEH) i eixample (EIX).



Delimitació: el PGOU no delimita una unitat d'execució en els seus plans d'ordenació; per tant, l'alternativa tècnica haurà de plantejar la viabilitat d'una solució d'acord amb el compliment de les normes urbanístiques per a les dues zones d'ordenació.

Usos:

Zona centre històric (CEH)

- Prohibits: terciari (Ter.2 i Ter.3), campaments (Tho.2), edificis, locals i instal·lacions destinats a activitats recreatives amb capacitat superior a 100 persones (Tre.2, Tre.3 i Tre.4), industrials i magatzems (Ind.2, Ind.3, Mag.2 i Mag.3), dotacionals com a cementeris (Dce.), infraestructures (Din.), excepte els serveis centrals de telecomunicacions (Din.5), i aparcaments (Par.2).

- Permesos:

· Magatzems compatibles amb l'habitatge (Mag.1)

· Locals industrials compatibles amb l'habitatge (Ind.1)

· Aparcaments d'ús públic o privat (Par.1)

· Residencial comunitari (Rcm.)

· Residencial unifamiliar

· Residencial plurifamiliar

· Comercial compatible amb l'habitatge (Tco.1)

· Hotels, hostals, pensions i apartaments en règim d'explotació hotelera (Tho.1)

· Activitats recreatives (Tre.)

· Dotacionals

· Qualsevol altre ús no prohibit llevat que manifestament siga incompatible amb l'ús dominant residencial.

Zona eixample (EIX)

- Prohibits: terciari (Ter.3), campaments (Tho.2), edificis, locals i instal·lacions destinats a activitats recreatives amb capacitat superior a 300 persones (Tre.3 i Tre.4), industrials i magatzems (IND.2, IND.3, Mag.2 i Mag.3), dotacionals com a cementeris (Dce.), infraestructures (Din.), excepte els serveis centrals de telecomunicacions (Din.5), i aparcaments (Par.2).

- Permesos:

· Magatzems compatibles amb l'habitatge (Mag.1)

· Locals industrials compatibles amb l'habitatge (Ind.1)

· Aparcaments d'ús públic o privat (Par.1)

· Residencial comunitari (Rcm.)

· Residencial unifamiliar

· Residencial plurifamiliar (Rpf.)

· Comercial compatible amb l'habitatge (Tco.1)

· Hotels, hostals, pensions i apartaments en règim d'explotació hotelera (Tho.1)

· Activitats recreatives (Tre.)

· Dotacionals

· Qualsevol altre ús no prohibit llevat que manifestament siga incompatible amb l'ús dominant residencial.

- Superfícies:

Les que resulten dels amidaments realitzats in situ.

- Altres determinacions:

Les aplicables per exigència de legislació de rang superior, que hauran de ser reflectides en el corresponent pla de reforma interior.



Sisena. Criteris i objectius urbanístics i territorials de les propostes de planejament que han de formular, si pertoca, els concursants, amb fixació de les directrius i estratègies que haurà d'observar l'ordenació que proposen

El pla de reforma interior delimitarà la unitat d'execució proposada per al desenvolupament de l'actuació integrada. No obstant això, no s'admetran propostes de planejament que modifiquen l'ordenació urbanística del Pla General d'Ordenació Urbana vigent, llevat que es tracte de mers retocs o modificacions de detall en algun punt perimetral de l'actuació.

El pla identificarà les edificacions existents en el seu àmbit, i els donarà el tractament que estime més adequat, sense que això puga constituir cap minva de l'interés públic ni de la racional estructura de l'ordenació. Observarà el que estableix el capítol III del títol I de la Llei Urbanística Valenciana per a la planificació de l'execució.



Setena. Descripció dels objectius d'edificació privada que han de complir-se en l'àmbit de l'actuació

Tipus d'edificació: residencial (unifamiliar i plurifamiliar).

Parcel·la mínima: en ZOU de centre històric (CEH), la superfície mínima serà de 60 metres quadrats, i s'haurà de poder inscriure en aquesta un rectangle de 3x10 metres, el costat menor del qual coincidisca amb l'alineació exterior, i els seus límits laterals no formen un angle inferior a 60 graus sexagesimals amb aquesta. En ZOU d'eixample (EIX), la parcel·la mínima serà de 80 metres quadrats, i s'haurà de poder inscriure un rectangle de 4x10 metres, amb les mateixes condicions que en CEH.

Ocupació: la màxima ocupació de la parcel·la serà del 100% del seu total.

Alçàries:

El nombre màxim de plantes d'acord amb els plans d'ordenació del PGOU vigent (sèrie D) serà de 3 (PB+II) en ambdues zones d'ordenació.

En CEH, l'altura de cornisa màxima de l'edificació s'establirà en funció del nombre de plantes de l'edificació, i serà 9,50 m per als edificis de 3 plantes i 7,00 m per als de 2, i no es permetrà la construcció de semisoterrani. En EIX l'altura de cornisa màxima s'estableix d'acord amb la fórmula següent: Hc = 4,50 + 2,90Np, i Hc serà l'altura de cornisa màxima expressada en metres i Np el nombre de plantes que s'ha d'edificar sobre la baixa, i es permetrà la construcció de soterranis.



Volum edificable: el màxim serà de 3m²t/m²s.

Profunditat edificable: no regulada.



Huitena. Prescripcions tècniques que, amb caràcter mínim, hauran de respectar-se en la redacció dels documents d'ordenació i gestió exigibles

D'acord amb els articles 69, 70 i 71 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, el pla de reforma interior establirà l'ordenació detallada en aquelles zones del sòl urbà en què el Pla General no ho haja fet.



L'àmbit d'ordenació del pla de reforma interior serà el sector, que es delimitarà segons el que estableix l'article 54 de la mateixa llei, i es podran ajustar els límits del sector a vies de la xarxa secundària.



Les determinacions del pla de reforma interior s'adequaran a les condicions exigides per l'art. 63 de la mateixa llei. Els estàndards previstos en l'article 67 seran aplicables en la mesura que resulten compatibles amb el grau de consolidació existent. En el cas que fóra necessari, el pla de reforma interior diferenciarà els terrenys que han de quedar subjectes al règim de les actuacions aïllades dels que sotmeta al règim de les actuacions integrades. Quan l'àmbit del pla incloga sòls semi consolidats per l'edificació, les seues determinacions s'ajustaran al determinat en l'article 67.2 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana per als plans parcials.

Els plans de reforma interior estan integrats pels documents següents:

a) Documents sense eficàcia normativa:

- Document d'informació: memòria i plans.

- Memòria justificativa.

- Estudi de la seua incidència sobre la població afectada.

b) Documents amb eficàcia normativa:

- Normes urbanístiques.

- Plans d'ordenació.

- Catàleg complementari de béns i espais protegits o justificació d'innecessarietat en el cas que no hi haguera béns o espais que meresqueren tal protecció.

- Documentació gràfica refosa de l'ordenació de l'entorn.

- El règim de fora d'ordenació de les edificacions afectades, quan n'hi haguera.

En tot cas contindrà tota la documentació necessària per ser apte per a la seua aprovació pels òrgans competents.



Novena. Indicació expressa, si pertoca, de l'admissibilitat de variants sobre aquells elements del programa d'actuació integrada que en aquestes es determinen, i assenyalar aquells requisits i límits a què aquestes variants hauran d'ajustar-se

Als efectes assenyalats en aquest apartat, no es consideraran variants; per tant, seran admissibles, en tot cas, les modificacions de l'àmbit territorial que suposen mers retocs o modificacions de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries, o quan el terreny afegit, per la seua escassa dimensió, no siga tècnicament susceptible de programació autònoma.

No s'estableix.



Deu. Prescripcions tècniques que, amb caràcter mínim, hauran de respectar-se en la redacció del projecte de les obres d'urbanització, de conformitat amb el que estableix l'article 101.3 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic

10.1. Amb caràcter general i d'acord amb l'article 101.3 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, referent a les regles per a l'establiment de prescripcions tècniques, segons remissió efectuada per l'article 131.2.f de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, Urbanística Valenciana, d'ara en avant, LUV, les prescripcions tècniques seran definides per referència a normes nacionals que incorporen normes europees, a documents d'idoneïtat tècnica europeus, a especificacions tècniques comunes, a normes internacionals, a altres sistemes de referències tècniques elaborats pels organismes europeus de normalització o, si no n'hi ha, a normes nacionals, a documents d'idoneïtat tècnica nacionals o a especificacions tècniques nacionals en matèria de projecte, càlcul i realització d'obres i de posada en funcionament de productes.



De conformitat amb l'article 105 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, l'adjudicació d'un contracte d'obres requerirà la prèvia elaboració, supervisió, aprovació i replantejament del corresponent projecte, que definirà amb precisió l'objecte del contracte.

Segons els articles 152 a 155 de la LUV, els projectes d'urbanització defineixen els detalls tècnics de les obres previstes pels plans, es redactaran amb precisió suficient per a poder, eventualment, executar-los davall la direcció d'un tècnic diferent del seu redactor.

El projecte d'urbanització no podrà modificar les previsions del pla que desenvolupa, sense perjudici que puga efectuar les adaptacions de detall exigides per les característiques del sòl i subsòl en l'execució material de les obres.

10.2. Documentació del projecte d'urbanització de conformitat amb l'article 156 LUV.

El projecte d'urbanització comprendrà els documents següents:



1. Memòria descriptiva de les característiques de les obres i annexos de la memòria amb els continguts i justificacions necessàries mínimes d'acord amb les exigències de les presents bases.

2. Plans d'informació i de situació en relació amb el conjunt urbà. Inclouran:

- Planta viària de planejament que s'executa i entorn immediat.



- Conjunt de determinacions del PGOU que afecten l'àmbit.

3. Plans de projecte i de detall amb el contingut següent mínim:



- Planta viària general a escala mínima 1:1000.

- Plantes de pavimentació a escala mínima 1:1000.

- Perfils longitudinals de totes les vies públiques i plantes de cotes, rasants.

- Perfils transversals del vial, cada 20 m com a mínim.

- Planta de xarxa de sanejament i pluvials i perfils longitudinals d'aquestes a escala mínima 1:1000.

- Planta de xarxa d'aigua potable i perfils longitudinals a escala mínima 1:1000.

- Planta de xarxa de telefonia i comunicacions i perfils longitudinals a escala mínima 1:1000.

- Detalls constructius de les diferents xarxes i seccions tipus de vorera i calçada amb ubicació dels diferents serveis.

- Plantes de jardineria a escala mínima 1:500, amb indicació d'espècies, localització de mobiliari urbà, enllumenat i la resta d'elements compositius.

- Xarxes de mitjana i baixa tensió.

- Xarxes d'enllumenat públic, amb detall de lluminàries.

- Altres plans i detalls necessaris per a una completa definició de les obres.

4. Plec de condicions tècniques, generals i particulars.

5. Quadre de preus unitaris i descompostos.

6. Pressupost general i resum de pressupost.

7. Pressupost d'execució material amb detall de les unitats d'obra.



8. Estudi de seguretat i salut.

9. Estudi de gestió de residus de construcció i demolició.

El quadre de preus descompostos i el pressupost d'execució material formaran part de la proposició juridicoeconòmica, que ha de presentar-se en plica tancada. No obstant això, podran presentar-se a la vista els amidaments i el detall de les unitats d'obra.

10.3. Obres d'urbanització que s'han d'incloure en el projecte.

Les obres d'urbanització que s'han d'incloure en el projecte d'urbanització, d'acord amb l'article 157 de la LUV i 349 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, Decret 36/2007, de 13 d'abril, pel qual es modifica el Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell, d'ara en avant, ROGTU, són les següents:

a) Pavimentació de calçada, aparcaments, voreres, xarxa de vianants, mobiliari urbà i senyalització.

b) Xarxes de distribució d'aigua potable, de reg i d'hidrants contra incendis.

c) Xarxa de clavegueram per a aigües residuals i sistema d'evacuació d'aigües pluvials.

d) Xarxa d'energia elèctrica, gasificació i comunicacions.

e) Xarxa d'enllumenat públic.

f) Jardineria, arbratge i ornamentació.

El projecte d'urbanització resoldrà les necessitats integració i connexió amb les xarxes generals, en el seu entorn territorial, i les altres exigències establides en el planejament que es desenvoluparà. Totes les conduccions d'instal·lacions es projectaran i executaran soterrades i es dotaran amb les arquetes de registre necessàries, proveïdes de tapes de superfície perfectament identificables, que seran antivandàliques i tindran la resistència necessària, en funció de la seua ubicació, davall les voreres o davall la calçada, i guardaran les distàncies establides en cada cas per la normativa vigent aplicable.

La disposició de les conduccions d'instal·lacions serà preferentment davall les voreres, amb l'excepció de les d'evacuació d'aigües fecals i pluvials, que es disposaran preferentment davall la calçada o davall la zona d'aparcament, si n'hi haguera.

En cas de ser impossible atendre tals disposicions, l'orde de preferència per ubicar-les davall les voreres o davall les calçades serà el que es deriva de la relació que segueix:

- La d'energia elèctrica, en mitjana tensió, es disposarà per damunt de l'altra, sempre davall les voreres i contigües a les alineacions de les parcel·les privades.

- Les que alimenten l'enllumenat públic es disposaran sobre la vorera prop de la línia de rastell.

- Les conduccions d'aigua potable i les de reg d'escocells en vials es disposaran preferentment davall les voreres.

- Les conduccions dels operadors de telecomunicacions es col·locaran davall les voreres si és possible, i si no ho fóra, es disposaran davall la zona d'aparcament o davall la calçada, però en tot cas prop de les voreres.

- Les conduccions d'evacuació d'aigües, tant fecals com pluvials, es disposaran sempre davall la calçada.

El projecte considerarà, en tot cas, les solucions tècniques més senzilles i adequades per resoldre els encreuaments entre unes conduccions i unes altres en general i, en especial, els que es deriven de la construcció de les connexions de cada servei.

10.4. Justificacions que necessàriament considerarà el projecte d'urbanització

El projecte d'urbanització contindrà en tot cas les justificacions següents:

1) Vial

Es justificarà, en funció de la intensitat i característiques del trànsit, i per a un període de 20 anys, l'estructura del ferm, que s'ha de considerar tant per a la calçada com per a la zona d'aparcament, si n'hi haguera.

Com a mínim, es col·locarà un paquet de ferm de les següents característiques:

- Subbase de tot-u artificials compactades al 95% del Proctor normal, de grossària mínim de 15 cm.

- Reg d'imprimació sobre subbase de calçada, amb emulsió aniònica.

- Capa de rodament amb aglomerat asfàltic S-12 àrid calcari, de 6 cm de grossària, amb reg d'emulsió asfàltica.

En qualsevol cas haurà de justificar-se la categoria d'esplanada que servisca de base per al dimensionament del ferm, d'acord amb la normativa vigent.

Així mateix haurà de realitzar-se, en funció de l'ample del vial previst, que haurà de justificar-se en tot cas, un estudi del trànsit a partir del qual s'haja dissenyat la senyalització tant vertical com horitzontal que necessàriament haurà de considerar-se.

La secció de les voreres es compon de tot-u artificial de 15 cm de grossària, amb semblant estructura a la col·locada en la calçada i un acabat de taulells de terratzo, de 40x40 cm ranurats de color roig, rejuntats sobre capa de morter d'agarrada i assentats sobre solera de formigó HM-20 de 15 cm de grossària mínima.

El pendent transversal de la vorera haurà de ser del 2% en direcció a la calçada.

La vorada de les voreres es realitzarà amb la col·locació d'un rastell de peces prefabricades de formigó bicapa, de dimensions 10x20x50 cm, sobre llit de formigó en massa HM en prisma de 20x25 cm. Les peces aniran rejuntades amb morter de ciment de dosificació 1:6 amb arena de riu. L'alçària del rastell s'estableix entre 13 cm i 17 cm.



Les rigoles seran de formigó prefabricat i de dimensions 8x20x50 cm. Es col·locaran sobre un llit de formigó HM-20 de 10 cm de grossària i es prendran amb morter de ciment de dosificació 1:6, i es rejuntaran amb lletada de ciment.

L'entrada de vehicles a garatge amb ocupació de voreres es farà mitjançant rastells rebaixats.

Les voreres hauran de complir la normativa en vigor sobre eliminació de barreres arquitectòniques en l'entorn urbà.

Hauran d'aportar-se les dades topogràfiques necessàries per poder procedir al replantejament del vial en la seua totalitat, i fixar les bases suficients de replantejament a aquest efecte, fixades en coordenades UTM i referides almenys a un vèrtex geodèsic preestablit.

En qualsevol cas hauran de verificar-se, com a mínim, els condicionants assenyalats en el Pla General d'Ordenació vigent o normativa aplicable, respecte d'això.

2) Xarxa d'abastiment d'aigua i reg

Es justificarà la procedència de les aigües per a abastiment i reg, i s'aportaran també les autoritzacions administratives necessàries si pertoca. Donat cas que la procedència siga de la xarxa o una altra infraestructura municipal, haurà d'aportar-se la conformitat de la concessionària de l'explotació del servei en relació amb la seua idoneïtat i acreditar-se la disponibilitat real de cabal suficient, d'acord amb l'article 157 de La LUV.

Així mateix es justificarà, en funció dels usos previstos, el cabal total que s'ha de considerar, amb l'adopció d'un coeficient d'hora punta equivalent a un consum de deu hores, així com la disponibilitat del cabal de càlcul resultant.

Es justificarà la conveniència de la tipologia de la xarxa de subministrament adoptada en funció de les característiques de l'actuació i en tot cas es procedirà al dimensionament de la xarxa de subministrament i reg amb els següents condicionants:

· Pressió mínima en qualsevol punt de la xarxa: 4 m.c.a (prova de càrrega a 10 m.c.a).

· Velocitat compresa entre 0,5 m/seg. i 2,5 m/seg.

· Les característiques de les vàlvules, boques de reg, boques contra incendis, etc., hauran de ser homogènies amb les exigides i adoptades per l'empresa titular del servei d'abastiment de la població.

· El nombre, disposició i cabals que s'han de considerar per a les boques contra incendis es justificarà d'acord amb la normativa vigent.

Es disposarà com a mínim, una connexió per parcel·la mínima.

En qualsevol cas hauran de verificar-se, com a mínim, els condicionants assenyalats en el Pla General d'Ordenació vigent o normativa d'aplicació, respecte d'això.

3) Xarxa de sanejament

La xarxa de sanejament podrà projectar-se unitària o separativa, i s'haurà de justificar la idoneïtat d'un o altre tipus de xarxa.

En el supòsit de xarxa separativa, les aigües pluvials podran abocar-se a llit públic, i s'adjuntarà l'autorització administrativa necessària.

En el supòsit de xarxa unitària haurà de procedir-se necessàriament a la depuració prèvia a l'abocament a llit públic, i també s'aportarà l'autorització administrativa necessària. En el cas de connexió de la xarxa al col·lector general de la població, haurà de procedir-se prèviament a alleujar el cabal corresponent a aigües pluvials.

En qualsevol cas haurà de realitzar-se un estudi hidrològic i hidràulic que permeta l'adequat dimensionament de la xarxa. Haurà d'aportar-se també el càlcul mecànic de la xarxa projectada i justificar-se la idoneïtat de la disposició dels elements de la xarxa com ara pous de registre, etc. Haurà de justificar-se en tot cas l'estanqueïtat de tots els elements de la xarxa.

Els albellons o conduccions seran de material flexible d'alta resistència, preferentment de PE o PVC.

Els pous de registre de sanejament s'instal·laran amb tapa de fosa. A més a més, estaran capacitats per a resistir càrregues de trànsit pesat.

Es disposaran arquetes de connexió de sanejament, en funció del nombre de parcel·les mínimes possibles, segons models tipus ressenyats en l'Ordenança municipal de clavegueram i aigües residuals.

En qualsevol cas, hauran de verificar-se, com a mínim, els condicionants assenyalats en el Pla General d'Ordenació vigent i normativa aplicable, respecte d'això.

4) Xarxa de telefonia i telecomunicacions

En el disseny de la xarxa haurà de justificar-se el compliment de la norma NT-fl-003 vigent de CTNE des de la connexió o podrà substituir-se per certificat de conformitat de CTNE respecte de la xarxa projectada.

5) Xarxa d'enllumenat públic

Haurà de considerar-se el dimensionament de la xarxa en funció de la potència instal·lada i de la disposició dels punts de llum, de manera que s'arribe als paràmetres mínims definits en el Pla General d'Ordenació vigent o normativa aplicable.

Les lluminàries seran tipus Albany 2 model Alginet, amb carcassa d'aliatge lleuger acabat en pintura d'epoxi de color negre rugós, reflector d'alumini anoditzat, amb reductor de fluix, difusor de policarbonat i llum de descàrrega de VASP 150 W, muntada sobre columna de 7 metres d'alçària de xapa d'acer galvanitzat i pintat com la lluminària. S'exigirà que aquestes no produïsquen contaminació lumínica.



Si existira impossibilitat que les lluminàries s'instal·laren en columna sobre la vorera i fóra necessària una instal·lació mural, la connexió a aquestes lluminàries murals es realitzaran des d'una arqueta instal·lada, pròxima a aquesta lluminària, mitjançant la transformació d'un pas aeri/subterrani, que estarà preferentment integrat en la façana o bé davall tub metàl·lic.

Les arquetes de registre tindran unes dimensions de 40x40x60 cm, amb fons de rajola ceràmica perforada sobre capa de graveta, marc i tapa de fosa amb fixació mitjançant caragols, junta de neopré, amb càrrega de ruptura de 60 KN amb anagrama de servei.

6) Xarxa de subministrament d'energia elèctrica

Haurà d'aportar-se informe de la companyia subministradora en relació amb la idoneïtat de la connexió i xarxa de subministrament, i es projectaran ambdues en funció d'aquest informe i del compliment dels Reglaments Electrotècnics de Mitjana i Baixa Tensió.

Es disposarà com a mínim d'una connexió per parcel·la mínima.

7) Jardineria i mobiliari urbà

Es considerarà en el projecte les espècies vegetals que s'han d'implantar en funció de l'entorn, xarxa de reg d'escocells i mobiliari urbà, incloent en el pressupost la seua quantia i qualsevol element necessari per a la seua execució.

Els elements que cal considerar, tant espècies vegetals com mobiliari urbà, hauran de quedar clarament definits en els detalls constructius que es consideren necessaris per a la seua inequívoca identificació.



10.5. Valors tipus de les càrregues d'urbanització

D'acord amb l'article 168 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, el valor tipus de les càrregues d'urbanització és de 185.000 € (cent huitanta-cinc mil euros), IVA no inclòs.

S'inclouran dins del concepte de càrregues d'urbanització els costos necessaris per a la publicació del procediment d'adjudicació del programa d'actuació integrada per gestió indirecta. Igualment, de conformitat amb el que disposa l'article 187 LUV, s'inclourà, en especial, l'obtenció dels vials, en ser un dels objectius del programa, i són la corresponent al cost actualitzat d'adquisició de l'edificació del carrer de Sant Antoni, 9; el cost actualitzat d'adquisició de l'edificació del carrer Sant Antoni, 11, així com el cost actualitzat del derrocament d'ambdues. Informe d'Intervenció de 7 de febrer de 2011.





Onze. Estimació dels terminis de desplegament i execució del programa d'actuació integrada

S'efectua la següent estimació de terminis màxims:

- Fase administrativa prèvia:

Termini d'adjudicació del programa: el termini màxim d'adjudicació d'aquest programa és de 2 mesos comptadors a partir de l'endemà al de l'obertura de les proposicions. L'adjudicació podrà ser provisional en els casos previstos en l'article 137.5 de la Llei Urbanística Valenciana. El termini per presentar davant de l'Ajuntament els textos refosos dels documents integrants de l'alternativa tècnica, amb les modificacions o correccions imposades en l'acord d'aprovació serà d'1 mes, comptat des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de l'aprovació del programa.

El termini per acreditar documentalment davant de l'Ajuntament la pràctica de les notificacions als propietaris de l'aprovació del programa i del seu dret a optar per modificar la modalitat de retribució prevista en aquest, així com per notificar l'urbanitzador seleccionat la resolució per la qual es declare que els esmentats textos refosos s'ajusten a les exigències de l'acord d'aprovació, serà de 2 mesos.



Projecte de reparcel·lació: el projecte de reparcel·lació haurà de presentar-se, si és el cas, dins del mes següent al transcurs del termini previst en l'article 167.3 de la Llei Urbanística Valenciana i abans de quatre mesos des de la formalització del contracte per al desplegament i execució del programa per a l'actuació integrada. En tot cas aquest projecte no s'aprovarà si prèviament no s'ha subscrit el contracte i s'han dipositat les garanties corresponents. Si el projecte inicialment presentat haguera de modificar-se com a conseqüència d'observacions introduïdes per l'administració, l'urbanitzador haurà de respectar el termini màxim d'un mes per a la presentació del document definitiu.



- Fase d'execució material de les obres d'urbanització:

Inici: 1 mes des de la inscripció del projecte de reparcel·lació.

Acabament: en tot cas dins del termini de dos anys des de la inscripció del projecte de reparcel·lació.

Recepció per l'Ajuntament: dins del mes següent des de l'oferiment formal per a aqueixa recepció d'acord amb el que disposa l'article 218 i 205.2 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic.

Terminis de garantia: 12 mesos des de l'acta de recepció.

Recepció definitiva: 1 mes des de la finalització del termini de garantia.

El termini d'execució serà prorrogable per causa justificada, no imputable a l'urbanitzador, que impedisca realitzar les obres dins del termini previst, tot això amb un informe previ de la direcció facultativa corresponent.



Dotze. Model de proposició que han de presentar els interessats

(Nom i cognoms) ..., amb document nacional d'identitat número..., natural d ..., província d ..., major d'edat i amb domicili a ..., carrer ..., telèfon ..., actuant en nom propi (o de l'empresa a què represente), manifeste que, assabentat de l'anunci remés en data ..., i publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea i Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de dates ..., respectivament, conforme amb tots els requisits i condicions que s'exigeixen per adjudicar mitjançant concurs, en lliure i pública concurrència, el contracte per obtindre la condició d'agent públic urbanitzador de la unitat d'execució del carrer de Sant Antoni, en els termes expressats en l'article 119 de la LUV 16/2005 i la resta de preceptes concordants de la LCSP 30/2007, així com amb les bases particulars aprovades per l'Ajuntament d'Alginet; en la representació que exercisc em compromet a assumir-ne, en virtut del contracte administratiu especial, la formalització, d'acord amb l'article 138 de la LUV, amb les següents condicions que configuren la valoració econòmica de les càrregues urbanístiques, millores complementàries i termini d'execució, en els següents termes ajustats a l'article 135.4 LUV 16/2005, com a contingut mínim, si és el cas, de les respectives bases particulars:





1.1. L'import global de les càrregues d'urbanització, expressat en euros per metre quadrat d'edificabilitat, és el d ... €/m²t, i es fa referència expressa i detallada als conceptes diferenciats en l'article 168.1 de la LUV

a) Pavimentació de calçades, aparcaments, voreres i xarxa de vianants.

b) Tractament d'espais lliures, incloent jardineria, arbratge i ornamentació.

c) Mobiliari urbà.

d) Senyalització.

e) Xarxes de distribució d'aigua potable, de reg i d'hidrants contra incendis.

f) Xarxa de clavegueram per a aigües residuals.

g) Sistema d'evacuació d'aigües pluvials.

h) Xarxa de distribució d'energia elèctrica, gasificació i comunicacions

i) Xarxa d'enllumenat públic.

j) Obres d'enllaç dels serveis urbanístics amb els de la xarxa primària de dotacions públiques i la resta d'obres de connexió i integració de l'actuació en el seu entorn territorial o urbà.

k) Impost sobre el valor afegit

1.2. Cost d'obres de rehabilitació d'edificis o elements constructius... euros.

1.3. Cost de redacció i direcció dels projectes tècnics... euros.



1.4. Benefici empresarial de l'urbanitzador ... euros, ...% i despeses de gestió ... euros, ...%

2. El coeficient de canvi a l'efecte de pagament en terrenys, d'acord amb l'article 127.2.F de la LUV 16/2005, és d..., que resulta d'aplicar Ks = Cs / Vs + Cs o Kt = Ct / Vt + Ct

3. Proporció de solars o aprofitaments a disposició de l'urbanitzador per mitjà de reparcel·lació forçosa com a retribució a compte de tercers, és d ...

4. Proporció dels terrenys propis o d'associats afectes, amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa serà d ...

Adjuntant a aquest efecte certificat registral de domini i càrregues de data no anterior a 15 dies a subscrita davall; o, si és el cas, títols acreditatius del dret de propietat o, si no n'hi ha, contracte pel qual s'atorgue poder suficient per imposar i inscriure l'afecció real sobre aquestes finques, que s'identifiquen en el pla cadastral adjunt.

5. Termini d'execució d ... mesos.

6. Termini d'edificació dels solars ... mesos.

7. Restants magnituds urbanístiques amb incidència en la determinació dels drets d'adjudicació:

7.1. Parcel·la mínima de resultat ... m²s.

7.2. Aprofitament subjectiu ... m²t/m²s.

7.3. Superfície mínima de terreny d'origen necessària per a ser adjudicatari de parcel·la resultant o de quota indivisa ... m²s.

7.4. La retribució a l'urbanitzador serà en ... (terrenys o en metàl·lic o en forma mixta, i es fixarà, en cas de metàl·lic, el mode, condicions i termini per a l'exercici de l'opció).

7.5. La repercussió unitària per metre quadrat de les despeses variables i de la indemnització individualitzada per construccions i plantacions, si pertoca, s'estima en ... €/m².

7. Millores complementàries, d'acord amb l'article 124.2 de la LUV, segons el detall següent:

...



Lloc, data i signatura del proponent.

(Totes les magnituds econòmiques s'expressaran per metre quadrat de sòl i de sostre. Seran revisades quan es determinen les quanties definitives corresponents a les despeses variables a què es refereix l'article 126.j de la LUV).

La presentació de proposicions presumeix per part del licitador l'acceptació incondicionada de les clàusules contingudes en la bases generals, particulars de programació i prescripcions tècniques, i la declaració responsable que reuneix totes i cada una de les condicions exigides per a contractar amb l'administració; i implica la declaració responsable que el licitador reuneix totes i cada una de les condicions exigides per resultar adjudicatari del programa.



Tretze. Documentació que cada licitador ha de presentar amb la proposició.

S'ha d'especificar amb claredat aquella documentació que serà susceptible de valoració per a l'adjudicació del programa, i s'ha de distingir de la resta

És la que, si és el cas, s'ha determinat en la documentació corresponent en la següent base.



Catorze. Termini i lloc per a la presentació de les proposicions

14.1. Termini, lloc i forma

Els que desitgen prendre part en la licitació hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Alginet, situat a la plaça del País Valencià, número 1, en el termini de tres mesos, comptadors des de la data d'enviament de l'anunci de licitació al Diari Oficial de la Unió Europea, i en horari de 09.00 hores a 14.00 hores, de dilluns a divendres, les seues proposicions juridicoeconòmiques, integrades per dos sobres tancats, identificats en el seu exterior amb la indicació de la licitació a què concórreguen i signades pel licitador o persona que el represente i s'indicarà el nom i cognoms o raó social del proponent. Si l'últim dia del termini de presentació de proposicions coincidira amb dissabte, diumenge o festiu, el termini es prolongaria fins al següent dia hàbil. Les proposicions adjuntaran la següent documentació, en castellà o valencià:

- Sobre A. Es presentarà amb el títol de Programa d'actuació integrada, i contindrà al seu torn:

a) Alternativa tècnica

b) Proposició juridicoeconòmica

La proposició juridicoeconòmica s'adjuntarà sempre en sobre tancat independent de l'alternativa tècnica.

La documentació que es trobe en aquest sobre serà objecte de valoració a l'efecte d'aprovació del programa i adjudicació de la condició d'urbanitzador.

- Sobre B. Es presentarà amb el títol de Documentació, i contindrà la documentació següent:

a) Si concorre una societat o empresa, haurà de presentar escriptura de constitució de la societat inscrita en el Registre Mercantil. Si es tracta d'una agrupació d'interés urbanístic, es presentarà escriptura de constitució, així com inscripció en el Registre d'Agrupacions d'Interés Urbanístic dependent de la conselleria competent d'urbanisme.



b) Els que compareguen o signen proposicions en nom d'un altre o en representació de societat o persona jurídica, presentaran escriptura de poder inscrita, si és el cas, en el registre mercantil o registre públic corresponent.

c) Quan l'ofertor actue en nom propi i és empresa individual, haurà de presentar DNI o la seua fotocòpia legalitzada.

d) Resguard acreditatiu de la fiança provisional.

e) Declaració responsable de no trobar-se sotmés a cap de les prohibicions per contractar establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, i incloure expressament certificats acreditatius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social imposades per les disposicions vigents.



f) Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera, i han d'incloure la justificació de la solvència tècnica, en tot cas, documentació acreditativa de la titulació del seu equip redactor i assessor, que estarà integrat, com a mínim, per un arquitecte o enginyer superior i un llicenciat en Dret.



g) Els concursants estrangers hauran d'adjuntar una declaració de sotmetiment exprés a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol orde, per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, pogueren sorgir durant el procediment d'adjudicació i durant el desplegament i execució del programa d'actuació integrada, amb renúncia expressa, si és procedent, al fur jurisdiccional estranger que poguera correspondre-li.

h) Declaració jurada o acta notarial acreditativa d'haver-se practicat o intentat practicar els avisos a què es refereix l'article 134.4. En tot cas, amb caràcter previ a l'adjudicació, l'Ajuntament requerirà a l'adjudicatari proposat la justificació documental íntegra d'aquests punts.



i) En cas de concórrer a la licitació unes quantes empreses, compromeses a la constitució d'una unió temporal, cada una d'aquestes haurà d'acreditar la seua personalitat i capacitat, i indicar els noms i circumstàncies dels empresaris que subscriuen les proposicions, la participació de cada una d'aquestes, i designar la persona o entitat que, durant la vigència del contracte, ha d'exercir la representació de la unió davant de l'administració, així com el compromís formal de constituir-se en unió temporal d'empreses en cas de resultar adjudicataris.

14.2. Límits en la presentació de proposicions i variants

Cada concursant no podrà presentar més d'una proposició, ni formular variants. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'aquestes normes donarà lloc a la no-admissió de totes les propostes de programa presentades per aquest.



Quinze. Contingut mínim de l'alternativa tècnica

15.1. Les alternatives tècniques del Programa d'Actuació Integrada l'adjudicació de les quals es licita contindran la documentació següent:

a) Document de planejament, apte per a ser aprovat (per tant incloent qualsevol altre document requerit en cada cas per la normativa urbanística) que incloga una proposta d'ordenació detallada per a l'àmbit del programa.

b) Àmbit de l'actuació integrada.

c) Justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb l'entorn.

d) Terminis que es proposen per al desenvolupament de l'actuació integrada, i es determinaran tant el corresponent a les obres d'urbanització com a les obres d'edificació dels solars resultants.

e) Projecte d'urbanització.

f) Enunciat dels objectius complementaris, amb indicació expressa, si és el cas, dels compromisos d'edificació simultània a la urbanització que estiga disposat a assumir per damunt del mínim legal.

g) Mesures de control de qualitat i compliment de les normes de qualitat ambiental, si és el cas.

h) Inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició de les quals, destrucció o eradicació exigisca la urbanització, i s'han d'incloure expressament les edificacions del carrer de Sant Antoni 9 i 11.

i) Estimació preliminar i general d'aquelles despeses d'urbanització variables l'import de les quals, fins i tot sent transferible als propietaris, no es puga determinar per la concurrència d'ofertes.

15.2. En el cas que, d'acord amb el que disposa la legislació d'ordenació del territori i protecció del paisatge, siga procedent obtindre informes sectorials per a l'actuació proposada, s'haurà d'exposar al públic amb l'alternativa tècnica, la còpia segellada del document pel qual es van sol·licitar.

15.3. De cada un dels documents integrants de la referida documentació tècnica es presentaran tres còpies en suport paper, acompanyades d'una còpia en suport informàtic consistent en un exemplar del projecte en versió PDF, plans i documentació gràfica en versió Autocad 2004. A l'efecte de publicació en la web municipal, es presentarà una còpia més, també en suport informàtic, comprensiva de tota la documentació tècnica, inclosos els plans i la documentació gràfica, tot això en versió PDF.

Una quarta còpia en suport paper serà dipositada pel licitador en una copisteria ubicada a Alginet, el domicili i horari d'atenció al públic de la qual s'informarà en l'avís dels titulars cadastrals afectats, a fi de poder obtindre còpies.







Setze. Contingut mínim de la proposició juridicoeconòmica



16.1. La proposició juridicoeconòmica haurà d'incloure necessàriament la documentació relativa als aspectes següents:

a) Regulació de les relacions de l'urbanitzador i els propietaris i, en particular, la modalitat de retribució al promotor i informació suficient que permeta als propietaris conéixer les conseqüències econòmiques que comporte per a ells la proposta i l'elecció de cada modalitat de retribució.

b) Acreditació de la titularitat i identificació gràfica i registral dels terrenys que, dins de l'àmbit de l'actuació i a disposició de l'urbanitzador, siguen de la seua propietat o d'altres propietaris amb què tinga contracte suficient, que hagen de quedar afectes, amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions pròpies d'aquest urbanitzador, en ocasió de la signatura del contracte, per assegurar l'execució dels objectius imprescindibles o complementaris del programa. L'afecció es traslladarà a les finques de resultat que s'adjudiquen després de la reparcel·lació.

c) Full resum de les dades econòmiques rellevants segons model que s'aprove reglamentàriament.

16.2. La proposició juridicoeconòmica inclourà la documentació necessària per a determinar amb claredat les magnituds econòmiques del programa, i diferenciar els aspectes següents:

a) Pressupost de licitació de l'obra d'urbanització: amb l'abast previst en l'article 168.1.a i b).

b) Cost de projectes: cost de redacció i direcció dels projectes tècnics, especificant cada projecte, a què es refereix l'article 168.1.c.



c) Despeses de gestió: despeses de gestió de l'urbanitzador, calculades en un percentatge del que represente la suma de les partides corresponents a conceptes anteriors.

d) Benefici de l'urbanitzador: benefici empresarial de l'urbanitzador, calculat en un percentatge de la suma dels conceptes expressats en els apartats anteriors, que, en cap cas, podrà superar el 10%.

e) Càrregues d'urbanització: càrregues d'urbanització que l'urbanitzador es compromet a transferir, com a màxim, als propietaris afectats pels conceptes anteriorment expressats.

f) Coeficient de canvi: part alíquota de l'aprofitament objectiu, expressada en tant per u, que correspon a l'urbanitzador en concepte de retribució en sòl per les càrregues d'urbanització, aplicable respecte als propietaris acollits a la dita modalitat de retribució.

g) Preu del sòl a l'efecte de canvi: preu del sòl a què, en coherència amb el coeficient de canvi, es descomptaran de les càrregues d'urbanització els terrenys d'aquells propietaris que retribuïsquen amb aquests a l'urbanitzador.

h) Finançament: condicions de finançament oferides per l'urbanitzador per al pagament de les quotes d'urbanització a aquells propietaris que s'hi acullen i, si és el cas, recolzades per una entitat financera degudament registrada.

16.3. Dels pressupostos d'urbanització que cal incloure en la proposició economicofinancera es presentaran tres còpies en suport paper, acompanyades d'una altra còpia en suport informàtic (versió Presto 8.82 o compatible).



Dèsset. Documentació acreditativa del compliment dels criteris de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles als concursants.

17.1. Capacitat

1. Podran ser urbanitzadors i promoure el present programa d'actuació integrada totes les persones, naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats i reunisquen les condicions de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles segons les presents bases.

2. En cap cas podran ser urbanitzadors ni promoure programes d'actuació integrada les persones en què concórrega alguna prohibició de contractar de les previstes en l'article 49 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del sector Públic.

17.2. Solvència econòmica i financera

La justificació de la solvència econòmica i financera de l'urbanitzador s'acreditarà per un o alguns dels mitjans següents:

a) Informe d'institucions financeres o, si és procedent, justificant l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscos professionals.

b) Si es tractara de persones jurídiques, presentació dels comptes anuals o d'extracte d'aquestes, en el cas en què la publicació d'aquestes siga obligatòria en la legislació del país on l'aspirant a urbanitzador estiga establit.

c) Declaració sobre el volum global de negocis i, si és procedent, sobre el volum de negocis relacionat amb el desenvolupament i la promoció d'actuacions semblants que són objecte de concurs, corresponent com a màxim als tres últims exercicis.

17.3. Solvència tècnica i professional

La justificació de la solvència tècnica i professional de l'urbanitzador s'acreditarà per un o més dels mitjans següents:

a) Presentació d'una relació dels programes d'actuació integrada promoguts i gestionats pel concursant, en els cinc últims anys.

b) Indicació de l'equip tècnic, estiga o no integrat en l'estructura organitzativa de l'urbanitzador, que participarà en la gestió del programa d'actuació integrada, i especialment dels responsables del control de qualitat.

c) Titulacions acadèmiques i professionals del personal de direcció de l'urbanitzador.

d) Declaració que indique la mitjana anual de personal, amb menció, si és el cas, del grau d'estabilitat en l'ocupació i la plantilla del personal directiu durant els tres últims anys.

e) Declaració del material, instal·lacions i equip tècnic de què dispose l'urbanitzador per al compliment dels seus compromisos.

f) Declaració de les mesures adoptades per controlar la qualitat durant el desplegament i execució del programa d'actuació integrada, incloent els mitjans d'estudi i investigació de què es dispose.



g) Declaració de les mesures de gestió mediambiental que el concursant està disposat a aplicar durant el desplegament i execució del programa d'actuació integrada.

17.4. Si per raons justificades en cada cas concret l'urbanitzador no estiguera en condicions de presentar les referències sol·licitades per l'Ajuntament, podrà acreditar la seua solvència tècnica i professional basant-se en la solvència d'altres entitats, amb independència dels vincles jurídics que tinguen establits entre ells; haurà de demostrar en aquest cas davant de l'Ajuntament que disposarà dels mitjans necessaris per a l'execució del programa d'actuació integrada, i presentar els compromisos o documents d'anàloga naturalesa que hagen subscrit entre ambdós. L'anterior s'aplicarà, en tot cas, quan concórrega a la licitació una agrupació d'interés urbanístic.

17.5. La justificació de la solvència tècnica i professional de les agrupacions d'interés econòmic, unions temporals d'empreses o altres agrupacions de persones naturals o jurídiques que decidisquen concórrer conjuntament al concurs podrà basar-se en els requisits de solvència d'almenys un dels seus membres.



Díhuit. Criteris objectius d'adjudicació del programa d'actuació integrada, especificats per ordre decreixent d'importància, incloent la seua ponderació

L'adjudicació del programa es realitzarà en favor de la proposició més avantatjosa d'acord amb els criteris fixats en les bases particulars de programació. Si no n'hi ha, s'aplicaran les següents valoracions supletòries que també regiran en cas de resultar aplicable el règim del silenci positiu previst en l'article 130.5 de la Llei Urbanística Valenciana.



La puntuació de l'alternativa tècnica representarà en el present programa d'actuació integrada un 50% de la valoració (50 punts sobre 100 possibles), mentre que la proposició juridicoeconòmica representarà un altre 50% d'aquesta (50 punts sobre 100 possibles).

1. Per a l'alternativa tècnica:

a) La qualitat tècnica de l'ordenació proposada (50% de l'alternativa tècnica).

b) La connexió adequada de les obres d'urbanització amb el seu entorn (10% de l'alternativa tècnica).

c) La qualitat tècnica de les solucions i dels materials proposats per a la urbanització (25% de l'alternativa tècnica).

d) Inversió en programes de restauració paisatgística o d'imatge urbana dins de l'àmbit del programa, com a objectius complementaris d'aquest, d'acord amb les directrius establides en els articles 30 a 35 de la Llei 4/2004, de 30 de juny, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge (2% de l'alternativa tècnica).



e) Termini d'execució del programa d'actuació integrada (3% de l'alternativa tècnica).

f) Compromís d'edificació simultània a la urbanització dels solars resultants de l'actuació per damunt d'un mínim legalment exigible (5% de l'alternativa tècnica).

g) Compromisos addicionals assumits voluntàriament i a càrrec seu per l'urbanitzador (5% de l'alternativa tècnica).

2. Per a la proposició juridicoeconòmica:

a) Import de les càrregues d'urbanització, expressat en euros per metre quadrat d'edificabilitat (30% de la valoració de la proposició juridicoeconòmica).

b) La valoració dels terrenys a l'efecte de fixar el coeficient de canvi per al pagament en espècie (65% de la valoració de la proposició juridicoeconòmica).

c) Compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides voluntàriament i a costa seua per l'urbanitzador (5% de la valoració de la Proposició Juridicoeconòmica).

d) Proporció de terrenys propis o d'associats que hagen de quedar afectes, amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa (5% de la valoració de la proposició juridicoeconòmica).



Dènou. Garantia

Amb anterioritat a la signatura del contracte amb l'administració actuant l'adjudicatari del programa d'actuació integrada haurà de constituir la garantia definitiva, per l'import establit en les bases particulars, o si no n'hi ha, pel 10 per 100 del valor de les càrregues d'urbanització i que acreditarà per qualsevol de les formes previstes per a la garantia provisional en aquestes bases.

Transcorregut el termini de dotze mesos des que s'entenguen rebudes les obres d'urbanització de conformitat amb allò que s'ha previst en aquestes bases, serà procedent la devolució de la garantia definitiva.



Vint. Execució del contracte. Termini d'execució

20.1. Termini d'execució del programa d'actuació i pròrroga del contracte

L'urbanitzador està obligat a complir els terminis fixats en la Llei Urbanística Valenciana, en les bases particulars i en el contracte que subscriga amb l'administració actuant.

Excepte disposició contrària en les bases particulars de programació, no podran prorrogar-se els terminis totals o parcials d'execució. L'incompliment d'aquesta obligació essencial habilitarà l'Ajuntament a imposar les multes coercitives que s'assenyalen en les bases particulars de programació i, si és el cas, a resoldre el contracte

20.2. Resolució del contracte

Són causes de resolució del contracte les previstes en la Llei Urbanística Valenciana, en el seu reglament i en la legislació bàsica sobre contractació del sector públic.

Per a la resolució del contracte entre l'Ajuntament i l'urbanitzador serà preceptiva la prèvia emissió d'informe favorable pel Consell del Territori i el Paisatge.

20.3. Prerrogatives de l'administració

L'Ajuntament té totes les prerrogatives que, en general, reconeix la legislació de contractes de les administracions públiques, entre aquestes, les d'interpretar el present contracte administratiu especial, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevistes o no previstes en les presents bases i que siguen d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'aquesta, de conformitat amb les causes, procediment i efectes establits en la LUV i en el ROGTU.



Vint-i-u. Jurisdicció competent

Les resolucions dels recursos administratius previstos en el Reglament de la Llei Urbanística Valenciana podran ser impugnades davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, d'acord amb el que disposa la llei reguladora d'aquesta Jurisdicció.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de l'Ajuntament, en el termini d'un mes a partir del següent a la seua publicació de conformitat amb el que es disposa a l'article 116.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre; o directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de la seua publicació d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Així mateix, es fa saber que les presentes bases s'han remès al Diari Oficial de la Unió Europea amb data 16 de febrer de 2011.



Alginet, 17 de febrer de 2011.- L'alcalde: Enrique Girona Climent.

Mapa web