Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 9/2016, de 22 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, sector administració especial, torn de promoció interna, Convocatòria 6/2015, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7781 de 13.05.2016
Número identificador:  2016/3199
Referència Base de Dades:  003293/2016
 



ORDRE 9/2016, de 22 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, sector administració especial, torn de promoció interna, Convocatòria 6/2015, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat. [2016/3199]

De conformitat amb el que estableix el Decret 219/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2015 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents bases de la convocatòria





1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 6 llocs de treball del cos A1-06, cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, sector administració especial, pel torn de promoció interna en les seues tres modalitats: vertical, horitzontal i mixta.

Els 6 llocs de treball corresponen:

Torn de promoció interna: 5 llocs.

Torn de promoció interna per a personal funcionari amb diversitat funcional: 1 llocs.

Només es podrà optar a un dels torns convocats, serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns, s'haurà d'optar per un d'ells i únicament per una de les modalitats vertical, horitzontal o mixta.



1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn promoció interna per a personal funcionari amb diversitat funcional s'acumularan als del torn de promoció interna, i viceversa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, els requisits següents:

2.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos a què es fa referència en el present apartat per a cada una de les modalitats, i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la mateixa llei.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran en cada cas, la procedència següent:

Modalitat A. Promoció interna vertical: personal funcionari de carrera que pertanga al cos A2-02 (cos superior de gestió en enginyeria tècnica en informàtica, de l'annex I de la Llei 10/2010 de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana).



Modalitat B. Promoció interna horitzontal: personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup A1 de l'annex I de la llei excepte l'A1-06).

Modalitat C. Promoció interna mixta: personal funcionari de carrera que pertanga a qualsevol cos o escala del subgrup A2 de l'annex I de la llei excepte el cos A2-02 corresponent a l'accés per promoció interna vertical.

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la llei, podrà igualment accedir al cos A1-06 per mitjà de promoció interna mixta si pertany al subgrup A2 o per promoció interna horitzontal si pertany al subgrup A1.



2.2. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria en Informàtica, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.3. Podran optar al torn de promoció interna per a personal funcionari amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que el formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 6.3.1.



2.4. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.5. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos A1-06, subgrup A1, cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica.





3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que es detallen en l'annex V o en el portal de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: «Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques - Direcció General de Funció Pública - Oposicions i concursos»).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: «Atenció al ciutadà - Guia PROP - Ocupació pública - Descripció: Cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, convocatòria 5/15», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 28,19 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórrega una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. Pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades en les oficines públiques que figuren detallades en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Sol·licitud telemàtica: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que s'hagen pagat no s'han firmat electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «Forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen per el torn de promoció interna, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra P i les que accedisquen per el torn de promoció interna per al personal funcionari amb diversitat funcional, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «Forma d'accés».

En l'apartat número 38 de l'imprés de sol·licitud presencial, i apartat G «altres dades segons la convocatòria» de la sol·licitud telemàtica «Dada addicional 1», s'indicarà la modalitat de promoció interna per la qual s'opta, marcant amb una ics (X) en el número corresponent d'acord amb la classificació següent:

1) Modalitat A: promoció interna vertical.

2) Modalitat B: promoció interna horitzontal.

3) Modalitat C: promoció interna mixta.

Si l'aspirant no indica esta opció, s'entendrà que opta per la promoció interna vertical sempre que complisca amb els requisits d'accés a la mateixa.

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant-ne quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.4. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, únicament podran demanar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedeix, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves para cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, l'ordre s'iniciarà en la lletra M conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

Les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical i modalitat B: promoció interna horitzontal, estaran exempts del primer exercici.

8.2.1. Primer exercici.

Correspon a les persones aspirants que accedisquen per la modalitat C: promoció interna mixta.

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.



El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici.

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats d'entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial), de la convocatòria:

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitat A).

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitats B i C).



Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, l'ordre s'iniciarà per la lletra M conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'aquest exercici s'anunciarà per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici.

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial), de la convocatòria:

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitat A).

A les persones aspirants que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta els correspondrà el temari establit en l'annex II (part especial, modalitats B i C).



8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà d'apte / no apte.

Es considerarà que han superat l'exercici les persones aspirants que obtinguen la qualificació d'apte per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir la qualificació d'apte en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 35 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 17,5 punts

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 15 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició caldrà obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex IV.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació es configuraran dos llistes, ordenades per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cada torn, inclòs el que preveu la base 1.2. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici; en quart lloc, a la major puntuació obtinguda en el tercer exercici. En cinqué lloc, si l'empat és entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica en la data de publicació de la present convocatòria.

Si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'esmentat ordre s'iniciarà per la lletra M conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'esmentada admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels esmentats documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà proposta d'exclusió, indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions prèvies oportunes, dictarà una resolució motivada excloent la persona admesa del concurs oposició.



9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana.



9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració de les mateixes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum..



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1.2 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.2. de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.2. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que amb aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives per el torn de promoció interna per al personal funcionari amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.



11.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció.

11.4. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació..



12. Nomenament de personal funcionari de carrera.

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en que es nomenarà personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció.

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, (C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOCV 7229, 19.06.2014).



13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la resta de normativa vigent.



Catorze. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte que es recorre, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent per a la defensa dels seus interessos.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del conseller de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 22 d'abril de 2016.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

PART GENERAL



MODALITAT C: PROMOCIÓ INTERNA MIXTA



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.



2. L'Administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració General de l'Estat: organització administrativa.



3. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

4 Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC



5. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

6. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

7. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

8. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública,del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



9. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.



III. UNIÓ EUROPEA



10. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del Dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

11. Les institucions de la Unió Europea: el Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU



12. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

13. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: disposicions generals.

14. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació.



15. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

16. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

17. Disposicions generals sobre els Procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

18. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius. Les reclamacions prèvies a l'exercici d'accions civils i laborals.

19. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

20. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.

21. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial Decret Legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA



22. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.

23. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

24. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

25. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'administració de la Generalitat: disposicions vigents.







ANNEX II

PART ESPECIAL



MODALITAT A: PROMOCIÓ INTERNA VERTICAL



1. Els sistemes d'informació en les organitzacions. Definició i estructura dels sistemes d'informació. Conceptes bàsics de gestió de sistemes d'informació. L'Administració pública com a cas particular.



2. Reutilització de la informació. Transparència. Dades obertes. Normativa reguladora. Conceptes bàsics de RDF i SPARQL. Dades obertes en el sector públic i en el sector privat. Dades obertes en l'àmbit dels informació geogràfica. Iniciatives rellevants de dades obertes a la Comunitat Valenciana.

3. Planificació estratègica de tecnologies de la informació i les comunicacions. Pla de sistemes d'informació. Governança TIC. Processos i ferramentes. El quadre de comandament.

4. Organització d'un departament de TIC. Objectius i funcions. Requisits de funcionament. El nivell directiu de tecnologies de la informació en les organitzacions. Organització i funcions dels diferents perfils d'un departament de tecnologies de la informació. Gestió de les funcions i processos.

5. Planificació i control de les TIC, ITIL (IT Infrastructure Library), CoBIT (Control Objectives for Information and Related Technology), objectius de control i mètriques. Gestió de serveis i infraestructures TIC. Alineament de les TIC amb l'estratègia i els processos generals de l'organització. Gestió del valor de les TIC: TCO i ROI (Cost total de propietat i Retorn de la inversió).

6. Disseny, direcció i gestió de projectes de tecnologies de la informació. Processos de gestió. Fases dels projectes. Planificació de recursos materials i humans. Gestió de riscos. Gestió del canvi. Criteris generals per a l'elaboració de projectes de sistemes d'informació, Norma UNIX 157801.

7. Seguretat informàtica. Normativa sobre seguretat de la informació. Esquema Nacional de Seguretat. Normativa autonòmica valenciana sobre seguretat informàtica. Aspectes bàsics de l'Estratègia de Ciberseguretat Nacional i principals entitats actores en relació amb el sector públic i privat. Contractació de serveis de seguretat informàtica.



8. Protecció de dades de caràcter personal. Normativa. Adaptació d'aplicacions i entorns als requisits de la normativa legal. L'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

9. La legislació en matèria d'administració electrònica a Espanya i Europa. Normativa aplicable a la Comunitat Valenciana. Impacte de la seua aplicació en els sistemes d'informació.

10. Interoperabilitat i sistemes de cooperació entre administracions públiques. Política de la Unió Europea i normativa respecte d'això. Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Plataformes d'Interoperabilitat existents. La xarxa SARA (Sistemes d'Aplicacions i Xarxes per a les Administracions). Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat de la Generalitat Valenciana (PAI).

11. Auditoria informàtica. Concepte i continguts. Administració, planejament, organització, infraestructura tècnica i pràctiques operatives.

12. Plans de seguretat de la informació. Anàlisi de riscos. Protecció d'actius d'informació. Recuperació davant de desastres i continuïtat del negoci. Metodologia MAGERIT.

13. Contractació pública de béns i serveis de TIC. plecs de condicions. Criteris de valoració per a l'adquisició de productes, serveis i activitats de tecnologies de la informació. Outsourcing i offshoring: avantatges i inconvenients. Altres formes de contractació: SaaS, serveis en el núvol, Pagament per ús.

14. La teoria de la decisió multicriteri com a model de referència metodològic per a la selecció de béns senzills. El mètode de ponderació lineal. La rendibilitat de les inversions en els projectes de TIC.

15. La qualitat en els serveis d'informació. La Norma ISO 20000 Service Management. Gestió de la qualitat en una organització. El Model EFQM i la Guia per als serveis ISO 9004.

16. Accessibilitat i usabilitat. W3C. Disseny universal. Normativa aplicable.

17. Centres de Processament de Dades. Disseny. Seguretat. Disponibilitat. Requisits. Condicionament de sales i equips.

18. Sistemes d'altes prestacions. Arquitectures escalables. Arquitectures multinucli. Grid Computing.

19. Computació mòbil. Informàtica en el núvol. Emmagatzematge en el núvol. Processament en el núvol. Núvols privats, públics i híbrids. Seguiment i control de qualitat de productes i serveis de computació mòbil. IaaS, PaaS, SaaS.

20. Virtualització de sistemes. Servidors de dades i d'aplicacions. Sistemes d'emmagatzematge.

21. Tractament d'informació multimèdia.

22. Arquitectures de sistemes d'informació. El processament cooperatiu i l'arquitectura client-servidor.

23. Arquitectura SOA.

24. Sistemes CRM (Customer Relationship Management) i ERP (Enterprise Resource Planning). Beneficis i usos.

25. Aprenentatge electrònic: conceptes, ferramentes, implantació i normalització.

26. Els sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i funcionalitat bàsics. El projecte gvSIG. Incorporació de la component geogràfica en els Sistemes d'Informació.

27. Infraestructures de Dades Espacials. Definició i components. Legislacions vigents (INSPIRE i LISIGE). Arquitectura d'una IDE. Serveis Web d'una IDE: Mapes, Catàleg, Objectes Geogràfics, Geoprocessament i observació de Sensors. Aplicacions Geoespacials

28. Gestió de les dades corporatives. Magatzem de dades (data-warehouse). Arquitectura OLAP. Mineria de dades. Arquitectures i tècniques de processament massiu de dades (big data).

29. Comerç electrònic. Passarel·les de pagament. Factura electrònica. Serveis ge-Factura i FACE.

30. Serveis d'autenticació. Certificats digitals. Localització de claus públiques. Serveis de directori. Marcs d'autenticació. Altres tècniques d'autenticació.

31. Infraestructura de clau pública (PKI): definició i elements d'una PKI. Prestació de serveis de certificació pública i privats. Autoritats de certificació. El DNI electrònic.

32. Metodologies de desenvolupament d'aplicacions. Metodologies de desenvolupament àgil de programari. Metodologia lean. Tècniques d'anàlisi i disseny de sistemes transaccionals.

33. La metodologia gvLOGOS.

34. Anàlisi de requeriments dels sistemes d'informació. Assegurament de la qualitat en el procés de producció del programari. Mètriques i avaluació. Ferramentes de gestió de la qualitat del Programari: SONAR.

35. La estimació de l'esforç en el desenvolupament de sistemes d'informació.

36. El tractament d'imatges i el procés electrònic de documents. Gestió documental. Gestió de continguts. L'arxiu electrònic de documents: la infraestructura i sistemes de documentació electrònica InSiDe. L'arxiu electrònic longeu en la Generalitat Valenciana.



37. Còpies de suport. Sistemes de recuperació de la informació.

38. Polítiques, procediments i mètodes per a la conservació de la informació en suport.

39. Teleinformàtica. Xarxes d'àrea local. Xarxes d'àrea extensa. Interconnexió de xarxes. Les xarxes públiques de transmissió de dades.

40. Telecomunicacions i Societat de la Informació. Legislació. Xarxes de comunicacions per a emergències. TDT. Xarxes de nova generació i serveis convergents.

41. El correu electrònic. Serveis de directori. Les comunicacions mòbils. Serveis de mobilitat. Generacions de tecnologies de telefonia mòbil.

42. Comunicacions: xDSL, Wi-Fi (IEEE802.11), Wi-Max (IEEE802.16). Bluetooth. Normativa reguladora. Avantatges i inconvenients.

43. Estratègies i tècniques de seguretat de sistemes d'informació. Control d'accessos a sistemes i xarxes. Criptografia. Mecanismes criptogràfics d'emmagatzematge i comunicació de la informació. Control d'intrusions. Mecanismes i sistemes específics de seguretat: tallafocs. Seguretat a nivell d'aplicació: protecció de serveis web, bases de dades i interfícies d'usuari.

44. Sistemes col·laboratius. Ferramentes de treball en grup. L'ús de xarxes socials. Sistemes de videoconferència. Dimensionament i qualitat de servei en les comunicacions.

45. Accés remot a sistemes d'informació: gestió d'identitats, single sign-on i teletreball.



MODALITAT B: PROMOCIÓ INTERNA HORITZONTAL

MODALITAT C: PROMOCIÓ INTERNA MIXTA



1. Els sistemes d'informació en les organitzacions. Definició i estructura dels sistemes d'informació. Conceptes bàsics de gestió de sistemes d'informació. L'Administració pública com a cas particular.



2. Reutilització de la informació. Transparència. Dades obertes. Normativa reguladora. Conceptes bàsics de RDF i SPARQL. Dades obertes en el sector públic i en el sector privat. Dades obertes en l'àmbit dels informació geogràfica. Iniciatives rellevants de dades obertes a la Comunitat Valenciana.

3. Planificació estratègica de tecnologies de la informació i les comunicacions. Pla de sistemes d'informació. Governança TIC. Processos i ferramentes. El quadre de comandament.

4. Organització d'un departament de TIC. Objectius i funcions. Requisits de funcionament. El nivell directiu de tecnologies de la informació en les organitzacions. Organització i funcions dels diferents perfils d'un departament de tecnologies de la informació. Gestió de les funcions i processos.

5. Planificació i control de les TIC, ITIL (IT Infrastructure Library), CoBIT (Control Objectives for Information and Related Technology), objectius de control i mètriques. Gestió de serveis i infraestructures TIC. Alineament de les TIC amb l'estratègia i els processos generals de l'organització. Gestió del valor de les TIC: TCO i ROI (Cost total de propietat i Retorn de la inversió).

6. Disseny, direcció i gestió de projectes de tecnologies de la informació. Processos de gestió. Fases dels projectes. Planificació de recursos materials i humans. Gestió de riscos. Gestió del canvi. Criteris generals per a l'elaboració de projectes de sistemes d'informació, Norma UNIX 157801.

7. Seguretat informàtica. Normativa sobre seguretat de la informació. Esquema Nacional de Seguretat. Normativa autonòmica valenciana sobre seguretat informàtica. Aspectes bàsics de l'Estratègia de Ciberseguretat Nacional i principals entitats actores en relació amb el sector públic i privat. Contractació de serveis de seguretat informàtica.



8. Protecció de dades de caràcter personal. Normativa. Adaptació d'aplicacions i entorns als requisits de la normativa legal. L'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

9. La legislació en matèria d'administració electrònica a Espanya i Europa. Normativa aplicable a la Comunitat Valenciana. Impacte de la seua aplicació en els sistemes d'informació.

10. Interoperabilitat i sistemes de cooperació entre administracions públiques. Política de la Unió Europea i normativa respecte d'això. Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Plataformes d'Interoperabilitat existents. La xarxa SARA (Sistemes d'Aplicacions i Xarxes per a les Administracions). Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat de la Generalitat Valenciana (PAI).

11. Auditoria informàtica. Concepte i continguts. Administració, planejament, organització, infraestructura tècnica i pràctiques operatives.

12. Plans de seguretat de la informació. Anàlisi de riscos. Protecció d'actius d'informació. Recuperació davant de desastres i continuïtat del negoci. Metodologia MAGERIT.

13. Contractació pública de béns i serveis de TIC. plecs de condicions. Criteris de valoració per a l'adquisició de productes, serveis i activitats de tecnologies de la informació. Outsourcing i offshoring: avantatges i inconvenients. Altres formes de contractació: SaaS, serveis en el núvol, Pagament per ús.

14. La teoria de la decisió multicriteri com a model de referència metodològic per a la selecció de béns senzills. El mètode de ponderació lineal. La rendibilitat de les inversions en els projectes de TIC.

15. La qualitat en els serveis d'informació. La Norma ISO 20000 Service Management. Gestió de la qualitat en una organització. El Model EFQM i la Guia per als serveis ISO 9004.

16. Accessibilitat i usabilitat. W3C. Disseny universal. Normativa aplicable.

17. Equips departamentals i estacions gràfiques de treball. Dispositius personals de PC, tauleta tàctil PC, Pocket PC i dispositius mòbils. La connectivitat dels dispositius personals. Gestió de dispositius externs (BYOD).

18. Maquetació de terminals. Virtualització del lloc de treball.

19. Centres de processament de dades. Disseny. Seguretat. Disponibilitat. Requisits. Condicionament de sales i equips.

20. Sistemes d'altes prestacions. Arquitectures escalables. Arquitectures multinucli. Grid Computing.

21. Computació mòbil. Informàtica en el núvol. Emmagatzematge en el núvol. Processament en el núvol. Núvols privats, públics i híbrids. Seguiment i control de qualitat de productes i serveis de computació mòbil. IaaS, PaaS, SaaS.

22. Virtualització de sistemes. Servidors de dades i d'aplicacions. Sistemes d'emmagatzematge.

23. Tractament d'informació multimèdia.

24. Arquitectures de sistemes d'informació. El processament cooperatiu i l'arquitectura client-servidor.

25. Arquitectura SOA.

26. Concepte, evolució i tendències dels sistemes operatius. Els sistemes UNIX i LINUX. Els sistemes Microsoft Windows. Els sistemes Android.

27. Gestió d'entorns basats en servidors amb sistema Microsoft. Gestió dominis. Active directory. Protocols.

28. Els sistemes de gestió de bases de dades SGBD. El model de referència d'ANSI. El model relacional. El llenguatge SQL. Bases de dades no relacionals. Bases de dades no estructurades. NoSQL.

29. Tecnologies per al desenvolupament d'aplicacions: Microsoft. NET, JAVA, PHP. Entorn de treball de desenvolupament.

30. Ferramentes de generació de codi gvNIX i gvHIDRA.

31. Programari de codi obert. Programari lliure. Conceptes base. Aplicacions i usos. Normativa sobre propietat intel·lectual. Tipus de llicenciament d'aplicacions informàtiques.

32. Sistemes CRM (Customer Relationship Management) i ERP (Enterprise Resource Planning). Beneficis i usos.

33. Aprenentatge electrònic: conceptes, ferramentes, implantació i normalització.

34. Els sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i funcionalitat bàsics. El projecte gvSIG. Incorporació de la component geogràfica en els Sistemes d'Informació.

35. Infraestructures de Dades Espacials. Definició i components. Legislacions vigents (INSPIRE i LISIGE). Arquitectura d'una IDE. Serveis Web d'una IDE: Mapes, Catàleg, Objectes Geogràfics, Geoprocessament i observació de Sensors. Aplicacions Geoespacials

36. Gestió de les dades corporatives. Magatzem de dades (data-warehouse). Arquitectura OLAP. Mineria de dades. Arquitectures i tècniques de processament massiu de dades (big data).

37. Disseny i desenvolupament de portals web. Llenguatges i ferramentes per a la utilització de xarxes globals. HTML i XML.

38. Comerç electrònic. Passarel·les de pagament. Factura electrònica. Serveis ge-Factura i FACE.

39. Serveis d'autenticació. Certificats digitals. Localització de claus públiques. Serveis de directori. Marcs d'autenticació. Altres tècniques d'autenticació.

40. Infraestructura de clau pública (PKI): definició i elements d'una PKI. Prestació de serveis de certificació pública i privats. Autoritats de certificació. El DNI electrònic.

41. El cicle de vida dels sistemes d'informació. Models del cicle de vida.

42. Metodologies de desenvolupament d'aplicacions. Metodologies de desenvolupament àgil de programari. Metodologia lean. Tècniques d'anàlisi i disseny de sistemes transaccionals.

43. La metodologia gvLOGOS.

44. Anàlisi de dades. El model entitat relació. Entitats i superentitats.

45. Anàlisi de processos. Diccionari de dades, diagrama de flux de dades. Tècniques BPM (Business Process Management).

46. El disseny orientat a objectes. Objectes, classes, herència, mètodes. Arquitectures d'objectes distribuïts.

47. Disseny i desenvolupament d'aplicacions mòbils. Principals entorns de treball de desenvolupament d'aplicacions mòbils.

48. Anàlisi de requeriments dels sistemes d'informació. Assegurament de la qualitat en el procés de producció del programari. Mètriques i avaluació. Ferramentes de gestió de la qualitat del Programari: SONAR.

49. La estimació de l'esforç en el desenvolupament de sistemes d'informació.

50. El tractament d'imatges i el procés electrònic de documents. Gestió documental. Gestió de continguts. L'arxiu electrònic de documents: la infraestructura i sistemes de documentació electrònica InSiDe. L'arxiu electrònic longeu en la Generalitat Valenciana.



51. Còpies de suport. Sistemes de recuperació de la informació.

52. Polítiques, procediments i mètodes per a la conservació de la informació en suport.

53. Sistemes de cablejat i equips d'interconnexió de xarxes. Arquitectura i nivells OSI/ISO. Protocols de transport: tipus i funcionament. La família de protocols TCP/ IP. El protocol IPv6. MPLS. Veu sobre IP.



54. Teleinformàtica. Xarxes d'àrea local. Xarxes d'àrea extensa. Interconnexió de xarxes. Les xarxes públiques de transmissió de dades.

55. Telecomunicacions i Societat de la Informació. Legislació. Xarxes de comunicacions per a emergències. TDT. Xarxes de nova generació i serveis convergents.

56. El correu electrònic. Serveis de directori. Les comunicacions mòbils. Serveis de mobilitat. Generacions de tecnologies de telefonia mòbil.

57. Comunicacions: xDSL, Wi-Fi (IEEE802.11), Wi-Max (IEEE802.16). Bluetooth. Normativa reguladora. Avantatges i inconvenients.

58. Estratègies i tècniques de seguretat de sistemes d'informació. Control d'accessos a sistemes i xarxes. Criptografia. Mecanismes criptogràfics d'emmagatzematge i comunicació de la informació. Control d'intrusions. Mecanismes i sistemes específics de seguretat: tallafocs. Seguretat a nivell d'aplicació: protecció de serveis web, bases de dades i interfícies d'usuari.

59. Sistemes col·laboratius. Ferramentes de treball en grup. L'ús de xarxes socials. Sistemes de videoconferència. Dimensionament i qualitat de servei en les comunicacions.

60. Accés remot a sistemes d'informació: gestió d'identitats, single sign-on i teletreball.







ANNEX III

BAREM FASE CONCURS COS SUPERIOR TÈCNIC D'ENGINYERIA EN INFORMÀTICA, A1-06, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL. TORN DE PROMOCIÓ INTERNA.



En la fase de concurs a què es referix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Antiguitat: 20 punts.

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de serveis en actiu en les distintes administracions públiques, fins a un màxim de 20 punts. A aquest efecte també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.





B) Formació: màxim 15 punts.

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 1,00 punt.

– Grau elemental: 2,00 punts.

– Grau mitjà: 4,00 punts.

– Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts.

– Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels Reials Decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.







3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.













ANNEX V



Oficines públiques



Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Rambla Méndez Núñez, 41,03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ Castán Tobeñas, 77, Torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i Concursos, Oferta 2015)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

Http://www.gva.es (apartat: «Atenció al ciutadà - Guia PROP - Ocupació Pública - Descripció: cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica, A1-06, convocatòria 5/15», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant



– Alacant – C. Churruca, 29 – 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, – 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61 – 03500

– Elx – Pl. de la Mercé, 5 – 03202

– Elda – Pl. Constitució 1. 03600

– Orihuela – C. López Pozas, s/n, – 03300

– Torrevieja – C. Hermanos Bazán, 6, baix – 03181





Castelló



– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47 – 12003

– Carrer Major núm. 76 – Castelló – 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16 – 12003

– Vila-real – C. Josep Ramon Batalla, 38 – 12540

– Vinaròs – Plaça de Jovellar, 2 – 12500

– Segorbe – Plaça de l'Almodí, 1 – 12400





València



– Gregori Gea I – València – C. Gregori Gea, 27 – 46009

– Gregori Gea II – València – C. Gregori Gea, 14. 46009

– CENTRE – València – Av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira – Pl. Casassús, 1 – 46600

– Ontinyent – C/ Mayans, 19 – 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) – 46520

– Requena – Pl. Consistorial, 2 – 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28 – 46700

– Sagunt – Camí Reial, 65-67 – 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32 – Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'octubre-C/ Castán Tobeñas, 77. Torre 1 i 4.



TELÈFON 012 D'INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITAT

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web