Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'1 de març de 2016, del president de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, per la qual s'aprova la convocatòria, corresponent a l'any 2016, d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7740 de 14.03.2016
Número identificador:  2016/1787
Referència Base de Dades:  001893/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Agencia Valenciana d'Avaluació i Prospectiva
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ d'1 de març de 2016, del president de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, per la qual s'aprova la convocatòria, corresponent a l'any 2016, d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada. [2016/1787]

Amb l'objecte de millora de la qualitat del sistema universitari, la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, introdueix la necessitat de comptar amb mecanismes externs d'avaluació, d'acord amb criteris objectius i procediments transparents que garantisquen el compliment dels principis de mèrit i capacitat en la selecció i accés del professorat.

Aquests mecanismes consisteixen en l'exigència al futur professorat de comptar amb l'avaluació positiva de la seua activitat, com a requisit previ per a formalitzar un contracte laboral com a ajudant doctor, segons l'article 50 del text legal esmentat, o com a contractat doctor, segons l'article 52. D'altra banda, l'article 72, modificat, exigeix que almenys el 60 per 100 del professorat doctor de les universitats privades compte també amb avaluació positiva de la seua activitat.

En compliment del que disposa l'article 31 de la Llei Orgànica d'Universitats, que remet normativament a les comunitats autònomes en relació amb l'existència d'òrgans d'avaluació, es va crear per Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), com a òrgan d'avaluació extern de la Comunitat Valenciana, als efectes previstos en la Llei Orgànica d'Universitats.



D'acord amb la seua llei de creació, l'AVAP té entre els seus fins l'exercici de les funcions d'acreditació i avaluació de les institucions universitàries i del professorat i altres activitats afins que establisca la Llei Orgànica d'Universitats i la resta d'ordenament jurídic vigent.

En aquest sentit, l'article 3, apartat 2n, del Reglament de l'AVAP, aprovat per mitjà del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, estableix entre les funcions de l'Agència «l'acreditació i avaluació de les activitats docents, investigadores i de gestió del professorat universitari […]», així com «l'avaluació prèvia de l'activitat exigida per la Llei Orgànica d'Universitats, per a la contractació de les figures de professorat contractat en què siga procedent».

D'altra banda, l'article 4 del mencionat Decret 6/2008, estableix que l'AVAP, per al compliment dels seus fins i funcions, actuarà segons els principis d'independència, objectivitat, excel·lència i transparència.

D'acord amb el que s'ha exposat, aquesta resolució persegueix l'objectiu de complir els compromisos de qualitat, objectivitat, transparència, equitat i equilibri d'un sistema d'avaluació basat en els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. Per això s'inclouen els mèrits que es valoren amb la puntuació per apartats, junt amb un sistema d'autoavaluació, per mitjà d'un qüestionari en línia, accessible en la pàgina web www.avap.es, que es podrà realitzar prèviament a la presentació electrònica de la sol·licitud.

La Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana; el Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Consell, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informàtics en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat; el Decret 87/2002, de 30 de maig, pel qual es regula la utilització de la firma electrònica avançada en la Generalitat, modificat pel Decret 149/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Ens Prestador de Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana, i el Decret 18/2004, de 13 de febrer, del Consell de la Generalitat, de creació del Registre Telemàtic i regulació de les notificacions telemàtiques de la Generalitat, estableixen i regulen la utilització de mitjans telemàtics en les actuacions administratives.

En virtut del que s'ha exposat i en exercici de les atribucions establides en l'article 6 de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de Creació de l'AVAP; així com l'article 7.2.f del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP.

Vista la proposta de Resolució del director general de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, de data 12 de febrer de 2016, per la qual s'aprova la convocatòria, corresponent a l'any 2016, d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Aprovar la convocatòria, corresponent a l'exercici 2016, d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada, segons figura en els annexos de la present resolució.



De conformitat amb el que estableixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, és podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del president de l'AVAP en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de publicar-se.



b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de publicar-se.



València, 1 de març de 2016. El president: Vicent Marzà Ibáñez.





ANNEX I

Normes generals del procediment d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes



1. Persones destinatàries

El sistema serà aplicable a totes aquelles persones que, d'acord amb la Llei Orgànica 6/2001, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, sol·liciten a l'AVAP l'avaluació per a ser contractades per les universitats de la Comunitat Valenciana en qualsevol de les figures següents: professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.



2. Requisits

Els requisits que han de reunir les persones sol·licitants per a obtindre l'avaluació positiva de l'AVAP s'indiquen a continuació, diferenciats per a cada figura contractual de professorat.

2.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor doctor d'universitat privada:

2.1.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.

2.1.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 55 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.1 d'aquesta convocatòria.

2.2. Professora o professor ajudant doctor:

2.2.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació, en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en aquesta convocatòria.

2.2.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 50 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.2 d'aquesta convocatòria.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones interessades en l'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria presentaran per via electrònica la sol·licitud, a la qual adjuntaran, escanejada, tota la documentació prevista en l'apartat 4 d'aquesta resolució. Per a això s'utilitzaran els models normalitzats que s'inclouen com a annexos a aquesta resolució, que estaran accessibles en la seu electrònica de l'AVAP, www.avap.es. Els formularis s'ompliran en línia, excepte el currículum, disponible en l'esmentada seu electrònica en document word.

3.2. Si es vol ser avaluat o avaluada per a més d'una figura contractual, es presentarà una sol·licitud per a cada una, i a la sol·licitud s'adjuntarà la documentació escanejada, o fotocopiada si es presenta en un registre presencial, de la manera prevista en l'apartat anterior.



3.3. La presentació de les sol·licituds es realitzarà de forma electrònica.

La persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada de la Generalitat, emesa per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica www.accv.es, d'acord amb el que disposa la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana i el Decret 18/2004, de 13 de febrer, del Consell de la Generalitat, de creació del Registre Telemàtic de la Generalitat i regulació de les notificacions telemàtiques de la Generalitat. Així mateix, podrà realitzar el tràmit de presentació de sol·licitud telemàticament amb el DNI electrònic.

En el supòsit que no siga possible la presentació electrònica, es podrà presentar la sol·licitud d'avaluació presencialment en la seu de l'AVAP o per qualssevol dels mitjans establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En aquest cas, s'haurà d'imprimir la sol·licitud degudament emplenada des de l'Oficina Virtual de l'AVAP, en la qual caldrà indicar quina documentació de la que s'indica en l'apartat 4 d'aquesta resolució és la que s'aporta. La documentació s'haurà de presentar escanejada a través de l'Oficina Virtual de l'AVAP.

3.4. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica.



Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit per el registre electrònic.

3.5. La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent es considera efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els diumenges i els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

3.6. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que compleix els requisits establits en la normativa vigent per a accedir a l'avaluació objecte de la present convocatòria, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i quedarà a disposició de l'AVAP per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria. Així mateix, es compromet a mantindre el seu compliment durant el període de temps inherent al reconeixement del corresponent dret.



Així mateix, la sol·licitud incorpora una autorització de la persona sol·licitant perquè l'AVAP realitze electrònicament totes les notificacions corresponents al procediment administratiu de l'expedient. Aquestes notificacions es realitzaran a l'adreça electrònica que la persona sol·licitant faça constar en el mateix imprés de sol·licitud.

3.7. L'avaluació per l'AVAP es realitzarà, previ pagament de la taxa de 57,44 euros, establida a aquest efecte en el Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, modificat per la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat. L'imprés per a realitzar el pagament de la taxa figura com a annex III de la present resolució i estarà disponible en la seu electrònica de l'AVAP. El pagament haurà de realitzar-se per mitjà d'una transferència bancària al compte de l'AVAP que s'indica en l'esmentat model normalitzat.

3.8. La presentació de la sol·licitud d'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria, implicarà l'acceptació de les seues bases per la persona sol·licitant.

4. Documentació que s'adjuntarà a la sol·licitud

4.1. Al formulari normalitzat de sol·licitud d'avaluació omplit telemàticament, disponible en la pàgina web www.avap.es, que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria, s'adjuntarà una còpia escanejada de la documentació següent:

4.1.1. Imprés normalitzat de la taxa, que figura com a annex III de la present resolució, en què figure la certificació bancària del corresponent pagament o document de banca electrònica que acredite el pagament.



4.1.2. Currículum, firmat en totes les seues pàgines i escanejat, segons el model normalitzat que es pot obtindre en l'esmentada pàgina web.

4.1.3. Títol de doctorat o, si no, certificació de l'òrgan competent de la corresponent universitat que acredite el pagament dels drets d'expedició del títol.

4.1.4. En el cas de títols de doctorat obtinguts a l'estranger, certificat de reconeixement o d'homologació espanyola del títol.

4.1.5. Títol de grau, llicenciatura, arquitectura o enginyeria.

4.1.6. Diploma de Menció de Doctorat Europeu, quan corresponga.



4.1.7. Document que acredite la concessió de la Menció de Qualitat del programa de doctorat, quan corresponga.

4.1.8. Certificat de tota la docència impartida que s'haja fet constar en el currículum, expedit per la secretaria general de la universitat corresponent. Si s'ha impartit docència en llengua anglesa en l'àmbit universitari, haurà d'especificar-se en el certificat, així com els crèdits que s'han impartit en aquesta llengua.

4.1.9. Si és el cas, certificat acreditatiu, expedit per l'òrgan competent en matèria d'investigació de cada universitat, de:

Haver gaudit d'alguna beca d'investigació pre o postdoctoral concedida en convocatòries públiques en concurrència competitiva, en què figure el període gaudit.

Haver participat en projectes d'investigació subvencionats en convocatòries públiques en concurrència competitiva, tant d'àmbit autonòmic, nacional, europeu o altres d'àmbit internacional, en què figure el tipus i temps de participació (duració de la participació en el projecte i dedicació a aquest, en què s'especifique si ha sigut a temps complet o parcial) i grau de responsabilitat en el projecte de la persona sol·licitant, així com l'import de la subvenció concedida.

4.2. Només es podran fer constar en el currículum els mèrits que puguen ser acreditats fefaentment. Inicialment no es requerix la presentació de tota la documentació addicional referent als mèrits, excepte la prevista en els apartats anteriors; no obstant això, l'AVAP podrà requerir a les persones sol·licitants, quan ho considere necessari, que acrediten cada un dels mèrits al·legats en el currículum.





5. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al dia 15 d'abril inclusivament.



6. Tramitació del procediment

6.1. Recepció de sol·licituds i esmena

Quan les sol·licituds presentades en termini no reunisquen els requisits exigits o s'haja omés la presentació dels documents necessaris per a la tramitació del procediment, tal com estableix el punt 4 de la present convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la recepció del requeriment, esmene la falta i aporte els documents preceptius; tot això de conformitat amb el que preveu l'article 71.1 de la Llei 30/1992. En la sol·licitud s'autoritzarà, si és el cas, l'AVAP a realitzar telemàticament el requeriment d'esmena de documentació, així com totes les notificacions del procediment.

En cas que la persona sol·licitant no esmene la falta en el termini assenyalat, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució dictada en els termes que preveu l'article 42 de la Llei 30/1992.



6.2. Avaluació de l'expedient.

6.2.1. Una vegada comprovat que la sol·licitud ha sigut presentada en el termini establit en la present resolució i que la documentació aportada per la persona sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'apartat 4, reuneix tots els requisits exigits, l'expedient serà remés al corresponent comité d'avaluació, dels previstos en l'apartat 9 d'aquesta convocatòria.



6.2.2. El comité d'avaluació emetrà un informe motivat de l'avaluació realitzada, tenint en compte els criteris d'avaluació establits en la present convocatòria i l'annex IV, Principis i orientacions per a l'aplicació dels criteris d'avaluació, que estableix el corresponent barem.





7. Resolució

7.1. El director general de l'AVAP resoldrà les sol·licituds d'avaluació presentades en exercici de les atribucions establides per l'article 9.2.j del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.



7.2. La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i la figura contractual per a la qual té validesa. Les resolucions l'avaluació de les quals siga negativa es motivaran, incloent-hi, junt amb la resolució, l'informe emés pel respectiu comité d'avaluació, que haurà de seguir i respectar els criteris d'avaluació i de la present convocatòria; no obstant això, l'òrgan competent per a resoldre podrà apartar-se del mencionat informe motivant la seua decisió, que podrà estar avalada per altres informes dictats per assessors o assessores especialistes.

7.3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut una resolució, es considerarà desestimada la sol·licitud d'avaluació, en els termes que preveu l'article 43.2 de la Llei 30/1992, en relació amb l'article 1 de la Llei Orgànica d'Universitats, respecte de la transferència de facultats relatives al servei d'educació superior. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena i millora de la sol·licitud.

7.4. Al terme del procés d'avaluació, es notificarà la resolució de l'avaluació obtinguda, de conformitat amb el que preveu l'article 59 de la Llei 30/1992.

7.5. Contra les resolucions dictades en el present procediment, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Comissió Executiva de l'AVAP en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que estableix l'article 114 i següents de la Llei 30/1992.





8. Criteris d'avaluació

8.1. S'estableixen els següents criteris d'avaluació, així com la seua quantificació global i condicions que s'han de complir per a cada una de les figures contractuals de professorat universitari, previstes en la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.

8.2. Es valoren els següents tipus de mèrits, segons les distintes figures contractuals:

8.2.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Formació acadèmica i experiència professional 12 %.

– Experiència investigadora i de transferència del coneixement 55 %.

– Experiència docent 30 %.

– Altres mèrits 3 %.

8.2.2. Professora o professor ajudant doctor:

– Formació acadèmica i experiència professional 20 %.

– Experiència investigadora i de transferència del coneixement 55 %.

– Experiència docent 22 %.

– Altres mèrits 3 %.

8.3. Per a obtindre l'acreditació han de complir-se simultàniament les condicions següents:

8.3.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Aconseguir un mínim de 20 punts en experiència investigadora i de transferència del coneixement.

– Aconseguir un mínim de 15 punts en experiència docent.

– Obtindre un mínim total de 55 punts com a suma de tots els apartats.

8.3.2. Professora o professor ajudant doctor:

– Aconseguir un mínim de 15 punts en experiència investigadora i de transferència del coneixement.

– Obtindre un mínim total de 50 punts com a suma de tots els apartats.

8.4. Els principis i orientacions per a l'aplicació dels criteris d'avaluació, així com el barem aplicable, figuren en l'annex IV de la present convocatòria i, així mateix, estaran disponibles en la pàgina web de l'AVAP: www.avap.es.



9. Comités d'avaluació

9.1. Els comités d'avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la comunitat científica a l'AVAP, s'organitzaran tenint en compte els camps científics següents:

1) Ciències socials i jurídiques.

2) Ciències experimentals.

3) Ciències de la salut.

4) Ensenyances tècniques.

5) Humanitats.

9.2. Els comités d'avaluació de la present convocatòria es constituiran de conformitat amb el que estableix l'article 11 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP. Els comités s'agruparan d'acord amb les àrees científiques, segons es detalla en el document de distribució d'àrees de coneixement per camps científics, que estarà disponible en la pàgina web de l'AVAP.



9.3. Els avaluadors i avaluadores de cada comité d'avaluació seran nomenats per la presidenta de l'AVAP d'entre aquells que formen part de la base de dades d'avaluadors i avaluadores de l'Agència. La composició de cada comité d'avaluació es publicarà en la pàgina www.avap.es.



9.4. Els comités seran convocats, per a realitzar la corresponent sessió d'avaluació, pel director general de l'AVAP.

Els acords del comité s'adoptaran per majoria. En cas d'empat, el vot del president o presidenta serà de qualitat.

De cada sessió d'avaluació que celebren els comités s'alçarà i firmarà la corresponent acta, en la qual s'arreplegaran les deliberacions realitzades pel comité, així com les incidències, si n'hi ha.

Els membres dels comités d'avaluació hauran d'abstindre's d'avaluar aquelles persones sol·licitants amb què puga existir un conflicte d'interessos. En cas que hi haja conflicte, els avaluadors estaran obligats a comunicar-ho a l'AVAP.



10. Garanties i efectes

10.1. Els efectes de l'avaluació positiva, dictada per l'òrgan competent, no estan subjectes a cap termini de caducitat i tindran efectes per a la contractació en les corresponents figures en totes les universitats valencianes.

10.2. La persona interessada que haja obtingut una avaluació negativa en l'anterior convocatòria d'avaluació de professorat de l'AVAP no podrà sol·licitar una nova avaluació respecte de la mateixa figura contractual en el termini de sis mesos a comptar de la data en què es va dictar la resolució.



ANNEX IV

Principis i orientacions per a l'aplicació

dels criteris d'avaluació



1. Formació acadèmica i professional.

Aquest apartat es valora tenint en compte principalment els mèrits següents (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada una de les figures contractuals de professorat al final d'aquest document):

1.1. Títols i beques.

Es valora:

– L'adequació de la titulació al camp científic sol·licitat.

– Tindre més d'un títol universitari o més d'un títol de doctorat.



– La qualificació de la tesi doctoral, la menció de doctorat europeu, i la menció de qualitat del programa de doctorat.

– Haver rebut algun premi extraordinari de grau, llicenciatura o de doctorat.

– Haver gaudir de beques pre i postdoctorals obtingudes en convocatòries públiques en concurrència competitiva, atenent a la seua durada.

– Per als camps científics corresponents, el títol o certificat corresponent a la realització d'especialització (MIR, BIR, PIR, FIR o equivalents).



1.2. Estades en altres centres d'investigació.

Es valora el nombre d'estades formatives o d'investigació pre i postdoctoral realitzades en centres espanyols o estrangers de reconegut prestigi diferents d'aquell en què es va desenvolupar o es va defendre la tesi doctoral, atenent a la seua durada i, sobretot, la qualitat del programa i de la institució receptora.

1.3. Experiència professional.

Es valora preferentment la durada i la responsabilitat exercida en empreses o institucions, i la seua rellevància pràctica per a la docència i la investigació, inclosos els contractes pre i postdoctorals en universitats i organismes públics d'investigació.

A les àrees de Ciències de la Salut es tindran en compte els períodes d'especialització als hospitals.



2. Experiència investigadora.

Aquest apartat es valora fins a un màxim de 55 punts, tenint en compte principalment els mèrits següents:

2.1. Articles en revistes científiques.

Es valoren els articles publicats en revistes de reconegut prestigi amb procés anònim de revisió per parells peer review, acceptant-se com a tals les que ocupen posicions rellevants en els llistats per àmbits científics en el «Subject Category Listing» del Journal Citation Reports del Science Citation Index (SCI), del Social Sciences Citation Index (SSCI) i de l'Arts and Humanities Citation Index (AHCI) (Institute of Scientific Information -ISI– Philadelphia, PA, USA), en el Philosopher's Index, en el Repertoire Bibliographique de Louvain, en l'Avery Index to Architectural Periodicals o semblants. Així mateix, es valoraran els articles publicats en revistes científiques que tinguen el segell de qualitat de la Fundació Espanyola de Ciència i tecnologia (FECYT).

No es valorarà la difusió de la investigació en mitjans de comunicació social (premsa, ràdio, televisió, etc.).

Únicament es valoraran els articles que, quan es presente la sol·licitud, ja estiguen publicats o compten amb el Digital Object Identifier (DOI). No es tindran en compte, als efectes de valoració, aquells articles que estiguen pendents de publicació encara que hagen sigut acceptats per a ser publicats.



Per a la valoració les publicacions científiques s'han classificat en quatre grups:



Grup A: articles publicats en revistes situades en el primer terç del «Subject Category Listing» del Journal Citation Reports (d'ara en avant, JCR).

Grup B: articles publicats en revistes situades en el segon terç del JCR.

Grup C: articles publicats en revistes situades en el tercer terç del JCR.

Grup D: articles publicats en revistes no indexades en el JCR, de reconegut prestigi en la seua àrea de coneixement, amb procés anònim de revisió per parells peer review. En aquest grup, a més de les bases de dades que es mencionen per a cada un dels camps de coneixement, també es valoraran els articles publicats en revistes científiques que tinguen el segell de qualitat de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT).

A més, en atenció als distints camps de coneixement es tindran en compte:

a) En els camps de les Ciències Experimentals i en el de les Ciències de la Salut, aquest apartat es valora fins a un màxim de 32 punts sobre 100. Per a obtindre la puntuació màxima en aquest apartat, es requerix l'aportació per la persona sol·licitant d'un mínim de 12 publicacions científiques (per a les figures de professor contractat doctor i professor d'universitat privada) i 6 publicacions científiques (per a professor ajudant doctor) arreplegades en el Science Citation Index. Es pot considerar un menor nombre de treballs si corresponen a publicacions d'elevada qualitat en les seues àrees (com per exemple publicacions que corresponguen a revistes del grup A).

En el camp de Ciències de la Salut també s'utilitza com a referència de qualitat (grup D dels mencionats anteriorment) la base de dades MEDLINE i l'EMBASE for Excerpta Medica dataBASE.



b) En el camp de les Ensenyances Tècniques, aquest apartat es valora fins a un màxim de 28 punts sobre 100. Per a obtindre la puntuació màxima en aquest apartat es requereix l'aportació per la persona sol·licitant d'un mínim de 8 publicacions científiques (per a les figures de professor contractat doctor i professor d'universitat privada) i 4 publicacions científiques (per a la figura de professor ajudant doctor) replegades en Science Citation Index. Es pot considerar un menor nombre de treballs si corresponen a publicacions d'elevada qualitat en les seues àrees (com, per exemple, publicacions que corresponguen a revistes del grup A). També es valoren els articles publicats en revistes recollides en bases de dades internacionals d'enginyeria, com, per exemple, TRIS Electronic Bibliography Data, Internacional Development Abstracts, International Civil Engineering Abstracts, Environmental Abstracts, Applied Mechanical Reviews, Applied Science and Technology Index. I les que figuren en índexs internacionals de publicacions d'arquitectura (per exemple, Arts and Humanities Citation Index i Avery Index to Architectural Periodicals).

Excepcionalment, es poden valorar en aquest apartat els treballs inclosos en les actes de congressos internacionals de prestigi, en aquells àmbits científics en els quals els esmentats congressos siguen vehicle de difusió comparable a les revistes Journal Citation Report de màxim prestigi.

A les àrees de coneixement caracteritzades per una activitat que inclou elements de creació artística, aquests criteris són substituïts per indicadors del reconeixement professional i públic de l'esmentada obra artística consistents en projectes arquitectònics o urbanístics o altres aportacions que complisquen el que s'ha dit anteriorment, articles publicats en revistes de difusió internacional i reconegut prestigi, o patents internacionals en explotació o llibres de difusió i referència internacional. Per a la valoració dels projectes arquitectònics i urbanístics es té en compte el seu caràcter innovador, constatat pels premis i distincions rebuts, el seu impacte en la literatura especialitzada nacional i internacional o haver estat mostrats en exposicions amb catàleg. Igualment es valora la participació rellevant en exposicions de prestigi, de caràcter monogràfic dedicades a un sol autor. També es considera la participació com a comissari d'exposicions, sempre que es publique un catàleg amb repercussió en els mitjans especialitzats nacionals i internacionals.



c) En el camp de les Ciències Socials i Jurídiques aquest apartat es valora fins a un màxim de 28 punts sobre 100. Per a obtindre la puntuació màxima en aquest apartat es considera necessari (com a estàndard), que la persona sol·licitant presente almenys 10 publicacions científiques (per a les figures de professor contractat doctor i professor d'universitat privada) i 5 publicacions científiques (per a la figura de professor ajudant doctor) replegades en Science Citation Index, Social Sciences Citation Index, Econlit, catàleg de Latindex o altres llistats generalment admesos en aquest camp. Es pot considerar un menor nombre de treballs si corresponen a publicacions d'elevada qualitat en les seues àrees.

També s'utilitzen com a referència de qualitat SCOPUS i per a les publicacions espanyoles la base de dades DICE (Difusió i Qualitat Editorial de les Revistes Espanyoles d'Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques).

No obstant, en el camp de Ciències Socials també poden considerar-se articles publicats en revistes no indexades atenent al reconeixement científic de la revista en la seua área, i al rigor i objectivitat del procés de selecció dels articles.

Per a la valoració de les publicacions científiques no indexades en aquest camp es tindrà en compte: la qualitat informativa (identificació dels comités editorials i científics, instruccions a autors, informació sobre el procés d'avaluació i selecció de manuscrits, traducció de sumaris, títols dels articles, paraules clau, resums en anglés i publicació de dades del procés editorial); la qualitat del procés editorial (periodicitat, regularitat, comunicació motivada de les decisions, consells de redacció i assessor); la qualitat científica (percentatge i taxa d'acceptació d'articles d'investigació); la qualitat de la difusió i visibilitat (inclusió en bases bibliogràfiques).



En el camp de Ciències Jurídiques es valoren preferentment els treballs publicats en revistes de reconegut prestigi i àmplia difusió acadèmica i professional. També es consideren les ressenyes rebudes o publicades en revistes especialitzades i les traduccions a altres llengües. El nombre d'autors d'un treball haurà d'estar justificat pel tema, la complexitat o la seua extensió.

Per a la valoració de les publicacions científiques en aquest camp, s'atén, entre altres, els següents factors: que desenvolupen noves perspectives de l'ordenament jurídic; que suposen investigacions originals sobre la evolució històrica, social o cultural de les normes; que introduïsquen propostes rellevants de perfeccionament de les normes en relació amb el sistema constitucional espanyol i europeu; que aporten coneixements i instruments conceptuals i analítics per millorar la eficàcia de les normes jurídiques i l'acompliment dels objectius que amb aquestes es persegueix; que oferisquen solucions a problemes d'interpretació, llacunes i contradiccions de l'ordenament jurídic espanyol, europeu o internacional; que es tracte d'obres de caràcter general que es reconeguen com a referència dins d'una disciplina o suposen un progrés en l'organització d'un camp temàtic poc estructurat, sempre que es tracte de la seua primera edició o d'una edició que supose canvis rellevants respecte a les anteriors.

d) En el camp de les Humanitats, aquest apartat es valora fins a un màxim de 25 punts sobre 100. Per a obtindre la puntuació màxima en aquest apartat es considera necessari (com a estàndard) que la persona sol·licitant presente almenys 10 publicacions científiques (per a les figures de professor contractat doctor i professor d'universitat privada) i 5 publicacions científiques (per a la figura de professor ajudant doctor). Es pot considerar un menor nombre de treballs si corresponen a publicacions d'elevada qualitat en les seues àrees.

Es valoren preferentment els articles publicats en revistes de caràcter internacional, la inclusió dels quals en les següents bases de dades es considera com una referència de qualitat: per exemple, FRANCIS, International Bibliography of the Social Sciences, Arts and Humanities Citation Index, Social Science Citation Index, Bibliography of the History of Arts (RLG), Historical Abstracts, International Medieval Bibliography, Index Islamicus, RILMS Abstracts of Music Literature, Philosopher's Index, Répertoire Bibliographique, International Bibliography of Periodical Literature in Humanities and Social Sciences (IBZ), Bibliographie Linguistique / Linguistic Bibliography (BL), Library and Information Science Abstracts i SCOPUS.

En aquest camp també s'utilitza com a referència de qualitat per a les publicacions espanyoles la base de dades DICE: Difusió i Qualitat Editorial de les Revistes Espanyoles d'Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques.

En cas de revistes no incloses en aquestes bases de dades, es consideren com a indicis de qualitat l'existència d'avaluació externa per parells; disposar d'un comité científic internacional; que publiquen un percentatge elevat d'articles els autors dels quals no mantinguen vinculació directa amb la revista a través del consell de redacció o de la institució editora; la seua periodicitat i una antiguitat superior a tres anys; que continguen exclusivament treballs d'investigació; aparéixer ressenyada en els repertoris i butlletins bibliogràfics més vinculats a la seua especialitat, publicar treballs en més d'una llengua. Els articles d'autoria col·lectiva només es prendran en consideració si queda suficientment acreditada la conveniència de la col·laboració entre investigadors i resulta clar el grau de participació del sol·licitant.

Es poden valorar en aquest apartat els treballs corresponents a congressos organitzats per associacions internacionals o nacionals, de periodicitat fixa i seu variable, que publiquen regularment com a actes les contribucions seleccionades mitjançant avaluació externa, de forma completa i tinguen l'ISBN corresponent.

A les àrees de coneixement carateritzades per una activitat que inclou elements de creació artística, aquests criteris son substituïts per indicadors del reconeixement professional i públic de la mencionada obra artística.

Així, la seua producció es valorada pel seu caràcter innovador constatat pels premis i distincions rebuts, pel seu impacte en la crítica especialitzada nacional i internacional o per haver sigut mostrada en exposicions amb catàleg. Igualment es valora la participació rellevant en exposicions de prestigi, de caràcter monogràfic dedicades a un únic autor. També es considera la participació com a comissari d'exposicions, sempre que es publique un catàleg amb repercussió als mitjans especialitzats nacionals i internacionals.

2.2. Llibres i capítols de llibres.

Es valoren els llibres i capítols de llibres d'investigació, publicats amb ISBN, en editorials especialitzades de reconegut prestigi en el corresponent camp científic en les quals es puga garantir un rigorós procés de selecció i avaluació dels originals (atenent als sistemes recollits al Scholarly Publishers Indicators), atenent al nombre d'autors (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada un dels camps científics al final d'aquest document).

Per a la seua valoració en aquest apartat, els llibres i capítols de llibres han de reflectir clarament que son fruit de la investigació o de la reflexió ben documentada. Les traduccions i edicions acompanyades d'aportacions pròpies rellevants en forma d'estudis preliminars i anotacions, i publicades en col·leccions especialitzades poden ser valorades, a judici del comité, com a monografies.

Les revisions de textos per a la publicació i les traduccions d'obres contemporànies seran valorades si van precedides d'estudis preliminars i acompanyades d'anotacions fruit d'una investigació personal.

No són valorades com a monografies les edicions impreses o electròniques de les tesi doctorals, excepte quan hagen experimentat una profunda revisió i remodelació amb posterioritat a la seua defensa pública.

En l'àmbit filològic son valorades també en aquest apartat les edicions crítiques acompanyades de l'aparell de variants textuals, del pertinent anàlisi codicològic i d'un estudi raonat de la fixació del text, amb les anotacions d'aquest.

En el camp de Ciències Jurídiques no es consideren com llibres o capítols de llibres: les recopilacions legislatives i jurisprudencials així com les seues combinacions; els llibres de text i els manuals excepte els que siguen accentuadament innovadors; les ponències i comunicacions a congressos no publicades en actes; els dictàmens i projectes.

2.3. Direcció de tesis doctorals i treballs acadèmics.

Només es consideraran les tesis doctorals i treballs acadèmics dirigits que hagen sigut ja defesos o aprovats.

Es valorarà preferentment la menció de doctorat europeu, la menció de qualitat del programa de doctorat, la qualitat dels treballs publicats relacionats amb tesis dirigides i el prestigi dels centres en els quals s'ha dut a terme.

2.4. Projectes d'investigació i/o contractes d'investigació d'especial rellevància.

Es valora la participació en projectes d'investigació subvencionats en convocatòries públiques i en concurrència competitiva, en especial els finançats per mitjà de programes nacionals, europeus o altres d'àmbit internacional. També es valoren els subvencionats en programes convocats i finançats per comunitats autònomes, sempre que hagen tingut un procés d'avaluació externa, així com els convocats per altres entitats públiques en les mateixes condicions. Es té en compte especialment el tipus de participació i grau de responsabilitat de la persona sol·licitant, ja siga com a investigadora o investigador principal del projecte o com a investigadora o investigador membre de l'equip d'investigació.



En aquest apartat també es valoren els contractes d'investigació d'especial rellevància amb empreses amb l'Administració pública o amb altres entitats, dels establits per l'article 83 de la LOU (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada un dels camps científics al final d'aquest document).

2.5. Premis d'investigació.

Es valoren els premis d'investigació i creació artística rebuts, a considerar pel corresponent comité d'avaluació, sempre i quan no s'hagen valorat ja a l'apartat 2.1 (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada un dels camps científics al final d'aquest document).



2.6. Registres de la propietat industrial i intel·lectual.

Es valoren els registres de la propietat industrial derivats de la investigació: nombre de patents, models d'utilitat, obtencions vegetals, topografies de productes semiconductors, dissenys industrials, dibuixos i models industrials.

Així mateix, es valoren els registres de la propietat intel·lectual derivats de la investigació: nombre de dissenys arquitectònics i d'enginyeria, mapes i dissenys topogràfics, programes informàtics, bases de dades, models de mesurament intangibles i altres registres de la propietat intel·lectual (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada un dels camps científics al final d'aquest document).

2.7. Contribucions en congressos.

Es valoren les contribucions presentades en congressos, conferències, seminaris o altres tipus de reunions de rellevància científica o docent realitzats a Espanya o a l'estranger, amb procediments selectius en l'admissió de treballs, especialment el tipus de participació (ponència convidada, ponència, comunicacions o pòsters, participació a la seua organització o al comité científic), i altres aspectes significatius dins de l'àrea temàtica (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada un dels camps científics al final d'aquest document).





3. Experiència docent.

Aquest apartat es valora tenint en compte principalment els següents mèrits docents (vegeu quadre de puntuacions màximes per a cada una de les figures contractuals de professorat dels camps científics al final d'aquest document):

– Activitat docent universitària en primer i segon cicle, en màster oficial i doctorat, impartida en centres espanyols o estrangers i les avaluacions positives sobre la qualitat de la docència amb nota igual o superior a 7 sobre 10 o equivalent. Per a obtindre la puntuació màxima en aquest apartat calen 60 crèdits de docència universitària en la figura de contractat doctor i professor d'universitat privada, i 50 crèdits de docència universitària en la figura de professor ajudant doctor.



– Activitat docent reglada no universitària, segons el nombre de mesos impartits a temps complet.

– Participació en projectes d'innovació i millora docent competitius. La participació en plans i equips de treball relacionats amb l'Espai Europeu d'Educació Superior, especialment en relació amb la seua adaptació a les competències necessàries per a l'aprenentatge de l'alumnat.

– Publicacions de material docent original de la persona sol·licitant. Nombre de llibres i capítols de llibres docents i divulgatius publicats amb ISBN, segons el nombre d'autors, siga quin siga el suport utilitzat, i altres publicacions relacionades amb la innovació o millora pedagògica (llibres, capítols, articles, webs).

– Cursos i seminaris rebuts o impartits de duració igual o superior a 15 hores l'objectiu dels quals siga la millora de la docència.



4. Altres mèrits.

Aquest apartat es valora fins a un màxim de 3 punts sobre 100, i podrà considerar-se qualsevol mèrit de formació acadèmica, docent, investigadora, professional o de gestió universitària no contemplats als apartats anteriors.

Mapa web