Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de San Miguel de Salinas. Bases particulars reguladores de l'adjudicació del programa d'actuació integrada per gestió indirecta corresponent al sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon del Pla General de San Miguel de Salinas.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6714 de 15.02.2012
Número identificador:  2012/1250
Referència Base de Dades:  001643/2012
 



Bases particulars reguladores de l'adjudicació del programa d'actuació integrada per gestió indirecta corresponent al sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon del Pla General de San Miguel de Salinas. [2012/1250]

El Ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el dia 26 de gener de 2012, va adoptar, entre altres, l'acord següent:

«Primer. Iniciar el procediment per mitjà de gestió indirecta per al desenvolupament del programa d'actuació urbanística integrada del sector de sòl urbanitzable sectoritzat SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon, d'acord amb el que estableix l'article 128 de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, Urbanística Valenciana.

Segon. Aprovar les bases particulars per a la programació de l'actuació urbanística integrada del sector de sòl urbanitzable sectoritzat SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon.

Tercer. Ordenar la publicació del corresponent anunci de concurs per a la selecció de l'agent urbanitzador, que s'inserirà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Diari Oficial de la Unió Europea, en primer lloc, i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.»



Data de remissió del present anunci al Diari Oficial de la Unió Europea: 27 de gener de 2012.

Entitat local adjudicadora del programa: Ajuntament de San Miguel de Salinas (Alacant) Espanya; c/ 19 d'Abril, núm. 36, 03193.

Telèfon: +34 965 720 001 /Fax: +34 965 720 007

Pàgina web: <http://ayuntamientosanmiguel.com>

Adreça electrònica: <plaurbanismo@aytosanmiguel.com>





Bases particulars per a la programació del sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon Pla General de San Miguel de Salinas (arts. 131 LUV i 286 i 287 ROGTU)



1. Planejament vigent (art. 131.2.1.LUV)

El vigent Pla General del terme municipal de San Miguel de Salinas ha sigut aprovat definitivament per acord de la CTU d'Alacant de data 11 de maig de 2007 (exp. 44/07). El seu contingut ha sigut publicat en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant (BOPA) núm. 241-1 de data 16 de desembre de 2008. El Pla General vigent inclou el sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon com a sòl urbanitzable, amb una superfície de sector de 26.105 m², i ús dominant residencial. Aquest sector constitueix l'àmbit d'aquestes BBPP l'objecte de les quals ha de ser la seua ordenació, programació i gestió. El marc normatiu regulador d'aquestes bases particulars es completa amb les bases generals d'adjudicació de proposta d'actuacions integrades, amb les quals s'ha dotat l'Ajuntament de San Miguel de Salinas i han sigut publicades en el BOPA núm. 31 de data 8 de febrer de 2007 i correcció d'errades publicades en BOP núm. 211 de 28 d'octubre de 2007 i modificació de la seua ordenança reguladora publicada en el BOP núm. 170 de 6 de setembre de 2010.



Es reprodueix la fitxa de planejament del Pla General relativa al sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>Bases particulars



Primera. Objecte i àmbit

Les presents bases particulars tenen com a àmbit propi el desenvolupament del sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon; el seu àmbit es fixa atenent les següents dades objectives establides pel Pla General.











Segona. Règim jurídic (art. 286.1.d, e i f. ROGTU)

El present contracte té naturalesa administrativa especial, i es regirà per les disposicions contingudes en la Llei 16/2005, de 30 de desembre, Urbanística Valenciana, pel que disposa el reglament que la desplega, i les clàusules contingudes en les presents bases particulars de programació, així com en les bases generals de programació.



S'aplicaran supletòriament les disposicions contingudes en el títol IV, del llibre II, del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2000 de 16 de juny, i les establides en el reglament general de la dita llei, aprovat per Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, Reglament de Contractes de les Administracions Públiques, així com les normes de dret comunitari i la resta de disposicions que regulen la contractació administrativa de les entitats locals que se li apliquen.



En cas de contradicció entre els documents contractuals abans citats, l'ordre de prelació serà el següent: bases particulars de programació, bases generals de programació i contracte per al desenvolupament i execució de programa d'actuació integrada o aïllada.

De conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, l'Ajuntament ostenta la prerrogativa d'interpretar els contractes per al desenvolupament i execució dels programes d'actuació integrada o aïllada, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar-los per raó d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'aquesta, de conformitat amb les causes, efectes i procediments establits en la normativa aplicable





Tercera. Objectius imprescindibles i complementaris del programa



De conformitat amb l'article 124 de la LUV, el programa d'actuació integrada haurà de contindre les previsions necessàries per a aconseguir els següents objectius mínims:

a. Gestionar la transformació jurídica de les finques afectades pel programa

b. Urbanitzar completament la unitat d'execució que constituïsca l'objecte del programa i realitzar les obres públiques addicionals necessàries per a complir el que disposen els apartats següents, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa.

c. Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures, d'energia, comunicacions i serveis públics existents; per a això caldrà:

- Aportar informes de les administracions sectorials les competències de les quals resulten afectades per l'actuació (carreteres, xarxa ferroviària, domini públic hidràulic, domini públic maritimoterrestre i altres).

- Presentar, si és el cas, estudis i informes favorables per a realitzar les connexions amb les corresponents companyies subministradores (llum, aigua, gas, telefonia i altres).

- Incloure en el projecte d'urbanització la construcció de les obres complementàries que siguen necessàries.

d. Suplementar les infraestructures i espais públics o reserves dotacionals en el que és necessari per a no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de servei existent i exigible reglamentàriament.

e. Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació, o adscrits a aquesta, a favor de l'administració gratuïtament, així com gestionar l'obtenció del sòl necessari per a urbanitzar els terrenys afectats per condicions de connexió mitjançant les tècniques que puguen resultar necessàries a aquest efecte (reserves d'aprofitament, ocupació directa, redelimitació de la unitat d'execució, etc. ...). A aquests efectes:



- L'urbanitzador efectuarà la seua inscripció en el Registre de la Propietat i traslladarà a l'administració la corresponent certificació acreditativa d'això.

- Els entregarà en perfectes condicions, una vegada concloses les obres d'urbanització, alçada la corresponent acta d'entrega.

- Els transformadors d'energia elèctrica es consideraran equipament privat i s'entregaran a la companyia subministradora. Tant el sòl necessari per a la seua implantació com el cost d'aquesta haurà de ser assumit per tots els propietaris afectats.

f. Obtindre l'aprofitament que legalment corresponga, amb destinació al patrimoni públic de sòl, a favor de l'administració actuant de forma gratuïta, i lliure de càrregues.

g. Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats.

h. Establir terminis per a edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora, inclòs un cronograma en què s'indique expressament el termini d'edificació dels terrenys propietat de l'urbanitzador o d'altres propietaris adherits a la seua iniciativa de programa.



Quarta. Procediments i forma d'adjudicació del contracte

El present concurs es regirà per les bases generals del terme municipal de San Miguel de Salinas, les regles i normes que resulten del contingut de les presents bases particulars, per les contingudes en la LUV, el ROGTU i atenent la legislació de contractes, en concret la modalitat establida en la LCSP de procediment obert i per concurs.



Es regirà el procediment pel que estableixen els arts. 130 a 140 LUV i arts. 284 a 325 ROGTU. És criteri essencial d'aquest procediment la celeritat, eficiència i eficàcia, lligada a omissió de tràmits innecessaris.





Cinquena. Candidats a agent urbanitzador (art. 121 LUV i art. 310 ROGTU)

1. Podran participar en el concurs per a la selecció i adjudicació del present programa d'actuació integrada totes les persones, naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats i reunisquen les condicions de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles segons les presents bases.

2. En cap cas podran ser urbanitzadors ni promoure programes d'actuació integrada les persones en què concórrega alguna prohibició de contractar de les previstes en l'article 20 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

3. La presència en l'equip tècnic o redactor de l'aspirant a urbanitzador de particulars que hagueren participat en la redacció, tramitació o aprovació, provisional o definitiva, del Pla d'Acció Territorial o del Pla General que afecte l'ordenació de l'àmbit del programa que es licita, determinarà la desqualificació d'eixa iniciativa de programa en els termes establits en la normativa reguladora dels contractes de les administracions públiques.

4. El procediment per a l'exclusió de candidats a urbanitzador serà l'establit en l'article 311 del ROGTU.

El candidat a urbanitzador no podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'aquestes normes donarà lloc a la no-admissió de totes les propostes de programa presentades per aquest.





Sisena. Preu de licitació, garanties provisional i definitiva (art. 140 LUV i art. 286.1.h) i i) ROGTU)

6.1. De conformitat amb el que disposen els arts. 132.1.h i 140 LUV i art. 286.h) i i) ROGTU i base 11a de les generals, els candidats a agent urbanitzador constituiran una garantia provisional equivalent al 2%, 29.799,80 euros (vint-i-nou mil set-cents noranta-nou amb huitanta euros) del cost estimat de càrregues d'urbanització que es concreten en la quantitat total d'1.489.980 euros, IVA inclòs (un milió quatre-cents huitanta-nou mil nou-cents huitanta euros). En qualsevol cas caldrà ajustar-se al que disposa la base 11a de les generals. L'expressada quantitat d'1.489.980 euros opera als efectes de l'art. 140 LUV constitueix una mera estimació. L'estimació de càrregues del programa d'actuació integrada s'apunta en estes bases només als efectes de calcular l'import de la garantia provisional que hauran de prestar tots els concursants, d'acord amb el que disposa la base general 11a, i la Llei Urbanística Valenciana. L'expressada estimació no opera com a límit.



6.2. Quan participe com a licitador una unió temporal d'empreses, la garantia provisional podrà constituir-se per una o diverses de les empreses partíceps, sempre que en el seu conjunt s'arribe a la quantia exigida en l'apartat anterior, i es garantisca solidàriament per tots els integrants de la UTE.

6.3. Quant a la forma i requisits de les garanties, caldrà ajustar-se al que preveu la legislació de contractes. La garantia provisional romandrà vigent fins que s'adjudique el contracte, i s'acordarà la seua devolució en l'adjudicació. No obstant això, serà retinguda la de l'adjudicatari i confiscada la de les empreses que retiren injustificadament la seua proposició abans de l'adjudicació. En tot cas, serà tornada transcorregut un any des de la publicació de la convocatòria i no siga resolt l'expedient.



6.4. En tot cas, la garantia provisional respondrà del manteniment de les proposicions presentades pels licitadors fins a l'adjudicació i la de la proposició de l'adjudicatari fins a la formalització del contracte. Per a l'adjudicatari del present concurs el dit percentatge quedarà afecte al pagament del que establix la clàusula de garantia definitiva.



6.5. La garantia definitiva es constituirà (segons la base general 23.2) en el termini màxim de 15 dies a comptar des de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa, prèviament a l'atorgament del contracte d'adjudicació d'agent urbanitzador per la quantia mínima del 10% del cost estimat de la totalitat de càrregues d'urbanització, conceptes retribuïbles a l'urbanitzador, que resulten dels termes de la proposició juridicoeconòmica que aprove la corporació (art. 140.3 LUV). La seua constitució i efectes es regiran pel que disposa el TRLCAP/00 i el seu Reglament.

6.6. Podran constituir-se garanties addicionals respecte de les ofertes complementàries i es constituiran de la mateixa manera que la garantia definitiva.



Setena. Alternativa tècnica (art. 131.2.F LUV, bbgg. 14a, 15a, 16a i 17a) Requisits formals.

7.1. Que s'integra dels corresponents instruments de planejament i execució haurà de considerar el mandat exprés que a aquest efecte estableixen les bases general i la resta de normes aplicables.

7.2. L'alternativa tècnica (art. 126 LUV) haurà de considerar l'ordenació de tot l'àmbit del concurs, instrumentant a aquest efecte el document de planejament, pla parcial amb els continguts de la base 14a de les generals. Haurà d'atendre l'ordenació proposada a les singularitats del sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon, al seu aprofitament tipus i situacions particulars, que resulten del Pla General vigent. La documentació de planejament i execució que es formule haurà de prestar especial atenció a la integració de l'actuació en l'entorn i territori circumdants (art. 126.B LUV), haurà de resoldre la glorieta d'accés al sector així com urbanitzar completament els vials perimetrals del sector, prestant especial atenció a la seua connexió i congruència amb les actuacions coetànies i amb la ciutat. L'alternativa tècnica haurà d'anar acompanyada d'un projecte d'urbanització de la totalitat de l'àmbit de l'actuació (art. 126.F LUV) en condicions de ser sotmés al tràmit que estableix l'art. 160 i els continguts disposats pels arts. 152 i 156 també de la LUV i bases 16a i 17a de les generals. El projecte d'urbanització resoldrà les qüestions necessàries amb vista a la connexió (vials perimetrals i accessos) i infraestructures. Incorporarà també el pla de treball i fases d'execució de les obres d'urbanització, sistema de terminis que podrà ser matisat i omplit en la proposició juridicoeconòmica.



S'estableix l'obligació, una vegada delimitat i ordenat el sector, d'ubicar en aquest el corresponent PQL en la proporció que s'estableix en les fitxes de gestió definides en el Pla General d'Ordenació Urbana en vigor.

7.3. L'alternativa tècnica complirà la totalitat dels continguts exigits per l'art. 126 LUV (arts. 307 a 309 ROGTU) que es reputen com a mínims. No obstant això, el sistema de terminis d'execució de les obres d'urbanització haurà d'estar concretat en el propi projecte d'urbanització (art. 126.e LUV). La proposta contindrà el sistema de terminis per a tot el desenvolupament i execució de l'actuació. Tot això sense perjuí de la seua millor precisió en la proposició juridicoeconòmica.



7.4. L'alternativa tècnica tindrà també els continguts següents: a) terminis màxims que es proposen per al desenvolupament de l'actuació, determinant-se tant el termini de desenvolupament, com el corresponent a les obres d'urbanització i que permeten l'equilibri viable de contraprestacions entre propietari i urbanitzador; b) enunciat dels objectius complementaris que es proposen d'acord amb el que disposa la LUV; c) mesures de control de qualitat i compliment de les normes de qualitat ambiental, si és el cas; d) inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició, destrucció o eradicació de les quals exigisca la urbanització; e) estimació preliminar i general d'aquelles despeses d'urbanització variables l'import de les quals, tot i ser repercutible als propietaris, no es puga determinar per la concurrència d'ofertes.



Huitena. Proposició juridicoeconòmica

Les propostes estaran integrades també per una proposició juridicoeconòmica amb el contingut que estableix l'article 127 LUV (arts. 302 a 306 ROGTU), que hauran de contindre a més del que s'ha exposat en els esmentats preceptes, especialment les determinacions següents:

1. Quantificació econòmica del Pla General d'Etapes del desenvolupament de l'obra d'urbanització.

2. Despeses de gestió i benefici de l'urbanitzador que no podrà superar, aquest últim, el 10% en la forma en què calcula l'article 127.2.d) de la LUV.

3. La proposició juridicoeconòmica articularà el sistema de relacions entre urbanitzador i propietari, en particular, la modalitat de retribució a l'urbanitzador, i la informació suficient que permeta als propietaris conéixer les conseqüències econòmiques que comporte per a ells la proposta i l'elecció de cada modalitat de retribució, així com condicions i termini per a l'exercici de l'opció de retribució en metàl·lic i la resta de determinacions contingudes en l'article 302 del ROGTU.



4. Contindrà també la proposta les majors obligacions que, especialment en matèria de dotacions i inversions, sobre les mínimes establides en les presents bases, es comprometa a assumir el concursant per al cas que resulte adjudicatari del concurs.

5. Haurà de presentar la seua proposta d'actuació que està disposat a desenvolupar, amb expressió completa de tots els costos, retribucions o no, sistemes de terminis i garanties addicionals. Proposta detallada quant a valoració del sòl, valoració de costos de desenvolupament, urbanització i gestió, d'adquisició de sòl i permuta per obres d'urbanització i gestió.

6. També caldrà concretar-se el sistema de terminis, més enllà, completant-la i matisant-la, del que s'ha exposat en l'alternativa tècnica en ordre, fins i tot a la ponderació de les conseqüències financeres, demanda de sòl i modalitat de retribució. Aquesta proposta haurà de contindre's en plica tancada.

7. L'estudi de costos (art. 168 LUV) atendrà, com a mínim, els següents:

a. Despeses de gestió;

b. Benefici urbanitzador;

c. Costos d'urbanització i connexions.

d. Cost de redacció de projectes i honoraris professionals d'assessorament i direcció d'obres;

e. Honoraris professionals que puguen generar en l'Ajuntament la tramitació d'aquests expedients, el seu desenvolupament i execució;

f. Estimació d'indemnitzacions, si n'hi ha, per causa d'incompatibilitat amb el planejament. Drets de reallotjament;

g. Despeses de gestió de cobrament per via executiva;

h. Taxes de tràmit i despeses;

i. Costos financers;

j. Coeficient de canvi, amb informació sobre la possibilitat d'optar per la modalitat de retribució en diners, i mode, condicions i termini per a l'exercici d'eixa opció de retribució (art. 126.f LUV i arts 302.1.b) i 306 ROGTU);

k. Preu de sòl (art. 127.2.g) LUV);

l. Proposta de finançament (art. 127.2.h) LUV);

m. Millores, mesures complementàries i les contingudes que propose, al seu criteri, la persona que opta.

Així mateix, la proposició contindrà a més de l'acta notarial acreditativa del sotmetiment a informació pública dels documents assenyalats en les lletres a, f, i, si és procedent, k de l'article 126 de la LUV, açò és, document de planejament i projecte d'urbanització, amb el requisits establits en les bases generals i en els articles concordants de la LUV. Haurà de presentar la seua proposta d'actuació que està disposat a desenvolupar, amb expressió completa de tots els costos, retribucions o no, sistemes de terminis i garanties addicionals. Proposta detallada quant a valoració del sòl, valoració de costos de desenvolupament, urbanització i gestió de sòl i permuta per obres d'urbanització i gestió.





Novena. Terminis i formalitats de presentació (arts. 131.2.L LUV i bbgg 13a) Documents a formular pels candidats a urbanitzador

Els candidats a urbanitzador estan obligats a formular els següents documents que s'identifiquen i numeren:

1. Acreditació de la solvència de la persona que opta i suficient per a la seua identificació (art. 133.1 LUV).

2. Documentació tècnica de l'alternativa tècnica que ha de ser sotmesa a informació pública. Art. 126, lletres a), f) i si és el cas k) de la LUV.

3. Documentació de l'alternativa tècnica que no ha de ser sotmesa a informació pública. Art. 126 de la LUV, resta.

4. Proposició juridicoeconòmica (art. 127 LUV).

5. Acta notarial acreditativa del compliment de tràmit d'informació pública de la documentació corresponents de l'alternativa tècnica i del tràmit de notificacions a interessats (art. 134 LUV).

Les proposicions dels aspirants a urbanitzador, a l'empara del que establix l'art. 133 de la LUV, constaran de tres sobres tancats, denominats A, B i C; cada un haurà d'incorporar la documentació següent:



1. Sobre A relatiu a la documentació personal, haurà de tindre la següent inscripció "Documentació general del programa d'actuació integrada de l'àmbit d'actuació SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon del PGMOU de San Miguel de Salinas, que es presentarà tancat.

Contindrà la documentació determinada en l'art. 133.1 de la LUV. Els documents hauran de ser originals o còpies d'aquests que tinguen caràcter d'autèntiques d'acord amb la legislació vigent:

a) Aquells que acrediten la personalitat jurídica del concursant i, si és procedent, la seua representació.

b) Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera, d'acord amb allò que s'ha exigit en les presents bases i en les particulars reguladores del concurs.

c) Declaració responsable de no trobar-se sotmés a cap de les prohibicions per a contractar establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, inclosa expressament la circumstància de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.



d) Resguard acreditatiu de la garantia provisional.

e) Acreditació d'haver satisfet la taxa per la tramitació de programes i documents que els integren, de conformitat amb el que establix l'ordenança fiscal reguladora corresponent.

f) Els concursants estrangers hauran d'adjuntar una declaració de sotmetiment exprés a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, pogueren sorgir durant el procediment d'adjudicació i durant el desenvolupament i execució del programa d'actuació integrada, amb renúncia expressa, si és procedent, al fur jurisdiccional estranger que poguera correspondre-li.

g) Si concorre una societat mercantil, haurà de presentar escriptura de constitució inscrita en el Registre Mercantil. Si es tracta d'una agrupació d'interés urbanístic, es presentarà escriptura pública de constitució, així com inscripció en el Registre d'Agrupacions d'Interés Urbanístic dependent de la conselleria competent en urbanisme.

h) Els que compareguen o firmen proposicions en nom d'un altre o en representació de societat o persona jurídica, presentaran escriptura de poder inscrita, si és el cas, en el Registre Mercantil o registre públic corresponent.

i) Declaració jurada o acta notarial acreditativa d'haver-se practicat o intentat practicar els avisos a què es refereix l'article 134.4 de la LUV.

2. Sobre B relatiu a l'alternativa tècnica i acta notarial de protocol·lització; expressarà la inscripció "Alternativa tècnica i acta notarial de protocol·lització del programa d'actuació integrada de l'àmbit d'actuació SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon del PGMOU de San Miguel de Salinas, que es presentarà obert.

Contindrà la documentació exigida en l'art. 126 de la LUV, que serà la següent; es presentarà una còpia en paper i una altra en suport informàtic:

A) Identificació del document de planejament que regule l'ordenació detallada a desenvolupar, si aquest estiguera ja aprovat amb anterioritat al concurs per a la selecció de l'urbanitzador. En qualsevol altre cas, l'alternativa tècnica haurà d'anar acompanyada necessàriament d'un document de planejament que incloga una proposta d'ordenació detallada per a l'àmbit del programa, de conformitat amb les prescripcions contingudes en la base 14.

B) Àmbit de l'actuació integrada: consistirà en un pla de l'ordenació sobre la base de l'alçament topogràfic que inclourà tots els sòls limítrofs de l'entorn, encara pertanyents a un altre sector, àrea de repartiment o classe de sòl, la inclusió del qual és necessària en l'execució de la urbanització per a fer viable l'actuació. Aquest pla estarà inclòs en el CD del document de planejament i servirà per al replantejament de les alineacions, a l'efecte del que disposa la LCAP i el seu Reglament.



C) Justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb l'entorn. Es descriurà la qualificació segons el Pla General dels sòls externs incorporats en el pla de l'àmbit de l'actuació integrada i el seu mode de gestió.

D) Existència o no d'agrupació d'interés urbanístic i, si és el cas, estatuts i acords socials d'aquesta.

E) Terminis que es proposen per al desenvolupament de l'actuació integrada, determinant-se tant el corresponent a les obres d'urbanització com a les obres d'edificació dels solars resultants.

F) Projecte d'urbanització, amb el contingut i forma detallats en aquestes bases. A més, caldrà aportar projecte d'edificació quan l'urbanitzador oferisca com a compromís voluntari l'edificació simultània a la urbanització o quan es tracte de programes d'actuació aïllada que tinguen com a objecte l'edificació o rehabilitació d'immobles.



G) Enunciat dels objectius complementaris que es proposen conforme a l'article 124.2, amb indicació expressa, si és el cas, dels compromisos d'edificació simultània a la urbanització que estiga disposat a assumir per damunt del mínim legal.

H) Mesures de control de qualitat i compliment de les normes de qualitat ambiental, si és el cas.

I) Inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició, destrucció o eradicació de les quals exigisca la urbanització.

J) Estimació preliminar i general d'aquelles despeses d'urbanització variables l'import de les quals, fint i tot sent repercutible als propietaris, no es puga determinar per la concurrència d'ofertes.

K) Si la proposta de programa modifica l'ordenació estructural, haurà d'incorporar la documentació establida en els articles 72 a 74 de la LUV.

L) Si s'incorporen instruments de planejament que pretenguen modificar l'ordenació estructural, o es proposa incorporar nous sòls urbanitzables a l'estructura territorial, hauran d'incorporar, almenys, la sol·licitud de cèdula territorial d'urbanització regulada en els articles 112 i següents de la LUV. La sol·licitud haurà de ser objecte d'exposició al públic junt amb l'alternativa tècnica.

M) En el cas que d'acord amb el que disposa la Llei 4/2004, de 30 de juny, d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge, siga procedent obtindre informes sectorials per a l'actuació proposada, s'haurà d'exposar al públic junt amb l'alternativa tècnica, la còpia segellada del document pel qual es van sol·licitar.

3. Sobre C relatiu a la proposició juridicoeconòmica; expressarà la inscripció "Proposició juridicoeconòmica del programa d'actuació integrada de l'àmbit d'actuació SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon del PGMOU de San Miguel de Salinas, que es presentarà tancat. Contindrà la documentació exigida en l'article 127 de la LUV:

A) Regulació de les relacions de l'urbanitzador amb els propietaris i, en particular, la modalitat de retribució al promotor, així com la informació suficient que permeta als propietaris conéixer les conseqüències econòmiques que comporte per a ells la proposta i l'elecció de cada modalitat de retribució, i en concret:

a) Expressió de les magnituds urbanístiques rellevants establides pel planejament que incidisquen en la determinació dels drets d'adjudicació, com ara dimensions de parcel·la mínima de resultat, aprofitament subjectiu i superfície mínima de terreny d'origen necessaris per a resultar adjudicatari de parcel·la resultant o de quota indivisa.



b) Import global de les càrregues d'urbanització i del coeficient de canvi.

c) Informació sobre la possibilitat d'optar per la modalitat de retribució en diners, i mode, condicions i termini per a l'exercici d'eixa opció de retribució.

d) Estimació preliminar de la repercussió unitària per metre quadrat de les despeses variables i de la indemnització individualitzada que corresponga als interessats per construccions i plantacions que hagen de desaparéixer o per altres conceptes.

B) Acreditació de la titularitat i identificació gràfica i registral dels terrenys, dins de l'àmbit de l'actuació i a disposició de l'urbanitzador, siguen de la seua propietat o d'altres propietaris amb què tinga contracte suficient, que hagen de quedar afectes, amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions pròpies del dit urbanitzador, en ocasió de la firma del contracte, per a assegurar l'execució dels objectius imprescindibles o complementaris del programa; haurà d'incloure la següent documentació referida a eixos terrenys:



a) Certificació registral de domini i càrregues de data no anterior a 15 dies a la data de presentació de la proposició juridicoeconòmica.



b) En el cas que els terrenys no estiguen inscrits en el Registre de la Propietat a nom de l'aspirant a urbanitzador, haurà d'aportar els títols que acrediten el seu dret de propietat o les escriptures públiques atorgades amb tercers que el legitimen o li atorguen poder bastant per a afectar les finques amb caràcter real i inscriure eixa afecció en el Registre de la Propietat.

c) Identificació gràfica de les finques a afectar mitjançant pla cadastral.

C) Full resum de les dades econòmiques rellevants segons model que s'aprove reglamentàriament.

D) Documentació necessària per a determinar amb claredat les magnituds econòmiques del programa, diferenciant els aspectes següents:



a) Pressupost d'execució material i de licitació de l'obra d'urbanització, amb l'abast previst en l'article 168.1.a i b. de la LUV, que haurà de desglossar-se en les següents partides, en què s'indicaran els mesuraments i els preus unitaris:

1. Pavimentació de calçades, aparcaments, voreres i xarxa de vianants.

2. Tractament dels espais lliures, inclosos jardineria, arbratge i ornamentació.

3. Mobiliari urbà.

4. Senyalització.

5. Xarxes de distribució d'aigua potable, de reg i d'hidrants contra incendis.

6. Xarxa de clavegueram per a aigües residuals i sistema de depuració.

7. Sistema d'evacuació d'aigües pluvials.

8. Xarxa de distribució d'energia elèctrica, gasificació i comunicacions.

9. Xarxa d'enllumenat públic.

10. Obres d'enllaç dels serveis urbanístics amb els de la xarxa primària de dotacions públiques i la resta d'obres de connexió i integració de l'actuació en el seu entorn territorial o urbà.

11. Seguretat i salut.

12. Despeses generals.

13. Benefici industrial.

14. Impost sobre el valor afegit.

b) Quadre de preus descompostos.

c) Despeses de gestió: despeses de gestió de l'urbanitzador, calculades en un percentatge del que represente la suma de les partides corresponents a conceptes anteriors.

d) Benefici de l'urbanitzador: benefici empresarial de l'urbanitzador, calculat en un percentatge de la suma dels conceptes expressats en els apartats anteriors, que en cap cas podrà superar el 10%.

e) Altres càrregues d'urbanització: de conformitat amb el que disposa l'article 168 de la LUV, no s'inclouran les indemnitzacions que siguen procedents ni les despeses variables a què es refereix l'article 126.j) de l'esmentada llei, l'estimació preliminar de les quals ha de constar en l'alternativa tècnica i fixar-se amb caràcter definitiu en el projecte de reparcel·lació. S'haurà d'incloure dins d'aquest concepte la valoració dels sòls limítrofs externs afectats pel desenvolupament del programa. En les bases particulars s'establirà, si és el cas, una partida específica per al control i vigilància d'obra.

f) Coeficient de canvi: part alíquota de l'aprofitament objectiu, expressada en tant per u, que correspon a l'urbanitzador en concepte de retribució en sòl per les càrregues d'urbanització, aplicable respecte als propietaris acollits a la dita modalitat de retribució. S'haurà d'expressar el càlcul del coeficient d'acord amb les fórmules contingudes en l'article 306 del RLUV.

g) Preu del sòl a l'efecte de canvi: preu del sòl a què, en coherència amb el coeficient de canvi, es descomptaran de les càrregues d'urbanització els terrenys d'aquells propietaris que retribuïsquen amb ells a l'urbanitzador.

h) Finançament: condicions de finançament oferides per l'urbanitzador per al pagament de les quotes d'urbanització a aquells propietaris que decidisquen acollir-se a elles, amb el suport, si és el cas, d'una entitat financera degudament registrada.

Quant al lloc i terminis de presentació, s'estableix que els documents seran aportats al Registre Municipal en hores hàbils; no és possible la remissió per correu.

Quant al termini, s'estableix el de quatre mesos comptats a partir de la data d'enviament de l'anunci del concurs al Diari Oficial de la Unió Europea (art. 133.3 LUV). En el termini màxim esmentat, els concursants hauran d'acreditar el compliment efectiu del tràmit d'informació pública que disposa l'art. 134 LUV. La publicitat de les propostes reunirà els requisits que disposen els arts. 292 a 298 del ROGTU.





Deu. Presentació de proposicions (bbgg 12a)

1. La presentació de les proposicions presumeix l'acceptació incondicionada per part del proponent de les presents bases particulars, així com la declaració responsable que reuneix totes i cada una de les condicions exigides per a contractar amb l'administració. Qualsevol excepció s'entendrà en tot cas com a no inclosa.

2. Les proposicions de programa d'actuació integrada es presentaran en sobre tancat en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament, en el termini de quatre mesos següents a la remissió de l'anunci de l'inici del procediment al DOUE. Si l'últim dia coincideix en dissabte, s'entendrà inhàbil a aquests efectes i es computarà el dia hàbil següent.

3. Cada licitador només podrà presentar una proposició. Tampoc podrà subscriure's cap proposta d'unió temporal amb altres, si ho ha fet individualment o figuren en més d'una unió temporal.

4. Amb anterioritat al transcurs de l'anterior termini, haurà d'haver finalitzat la informació pública dels documents assenyalats en les lletres a), f), i si és procedent, k) de l'article 126 de la LUV. Així mateix, s'haurà d'haver presentat en l'Ajuntament l'acta notarial que acredite la dita informació.

5. Els licitadors podran examinar les bases generals i particulars del programa en el lloc designat en l'anunci del concurs, on podran igualment obtindre les còpies de la documentació. Els dubtes respecte a la documentació i la resta de requisits del concurs seran resolts per la unitat administrativa designada en l'esmentat anunci.

6. Les proposicions es presentaran en idioma espanyol, i tota la informació ha de facilitar-se tant en paper imprés com en suport informàtic (aplicacions PDF, Excel i compatibles). En cas de discrepància entre les dades o informació d'ambdós suports prevaldrà la continguda en la documentació presentada en paper imprés.

7. La totalitat del cost de l'elaboració de la documentació per a la confecció de les ofertes que es presenten al concurs serà per compte dels licitadors, que no podran reclamar cap compensació econòmica en cas de no resultar adjudicataris.

8. Acabat el termini de recepció de proposicions, el funcionari responsable del registre corresponent expedirà una certificació relacionada de la documentació rebuda o de l'absència de licitadors, si és el cas, la qual conjuntament amb aquella remetran al secretari de la mesa d'estudi de les propostes. No és possible la recepció per correu.



Onze. Mesa d'estudi de les propostes

Aplicant els criteris de la LCSP per a l'examen i valoració de les proposicions dels licitadors, l'òrgan de contractació estarà assistit per una mesa d'estudi de les propostes. Aquesta mesa estarà composta per:



· President: l'alcalde de la corporació o regidor en qui delegue.



· Vocals:

- El regidor delegat d'Urbanisme.

- Tècnica del Servei Jurídic d'Urbanisme.

- Arquitecte municipal o arquitecte tècnic municipal.

· Secretari: actuarà com a secretari de la mesa la secretària general de la corporació o funcionari en qui delegue.

Els suplents seran designats pel president.

Aquesta mesa podrà demanar en qualsevol moment els assessoraments de tercers experts membres o no dels serveis de la corporació, quan ho estime oportú (art. 137.1 LUV).



Dotze. Qualificació de documents i estudi de les ofertes

Caldrà ajustar-se al que disposa l'ordenança municipal de bases generals (21a i 22a).

1. Conclòs el termini de presentació de proposicions, la mesa d'estudi de propostes es reunirà el dia hàbil posterior a la finalització del termini de presentació de propostes, amb la convocatòria prèvia realitzada pel president, per a l'obertura del sobre A, relatiu a la documentació personal, i qualificarà les proposicions formulades segons l'establit en l'art. 136 i concordants de la LUV.

Si la mesa d'estudi de propostes observa defectes formals en la documentació presentada, es requerirà els interessats, i se'ls concedirà un termini no superior a tres dies hàbils perquè el licitador els esmene o corregisca davant de la pròpia mesa d'estudi de propostes, i deixarà constància del que s'ha actuat en l'acta que s'alce a aquest efecte. Tals circumstàncies es faran públiques al tauler d'anuncis de l'Ajuntament que servirà de notificació als interessats.

2. Una vegada qualificada la documentació i corregits, si és procedent, els errors detectats, es procedirà a constatar per a cada licitador la concurrència dels criteris de selecció per mitjà de l'examen de la documentació acreditativa en les bases reguladores; caldrà pronunciar-se motivadament sobre l'admissió o inadmissió de cada un dels concursants.

3. Seran rebutjades, en principi i en tot cas, les proposicions quan, sobre A, no s'acredite fefaentment la possessió dels requisits per a contractar amb les administracions públiques, la possessió dels requisits de solvència econòmica i financera i tècnica o professional exigits en aquestes bases o la garantia provisional de la qual siga inferior a l'assenyalada en aquestes bases així com aquelles en què s'observara en els documents que la integren defectes substancials o deficiències materials no esmenables.

4. La mesa, una vegada qualificada la documentació a què es refereix l'apartat anterior i esmenats, si és el cas, els defectes o omissions de la documentació presentada, procedirà a determinar les empreses que s'ajusten als criteris de selecció d'aquestes, amb pronunciament exprés sobre les admeses a la licitació, les rebutjades i sobre les causes del seu rebuig.

5.1. Una vegada qualificats els documents inclosos en el sobre A es procedirà a realitzar les actuacions següents:

5.1. El tercer dia a aquell en què es produïsca la qualificació dels requisits de personalitat, capacitat i solvència dels aspirants a urbanitzador, s'iniciarà el termini perquè s'emeten els informes corresponents, únicament, sobre aquelles alternatives tècniques i, si és el cas, els instruments de planejament que els acompanyen, formulades per aspirants els requisits de participació dels quals hagen sigut qualificats favorablement.

5.2. Els informes previs sobre alternatives tècniques i, si és el cas, els instruments de planejament que els acompanyen, als que es refereix l'article 136.3 de la Llei Urbanística Valenciana, hauran d'emetre's en el termini màxim de tres mesos. Tot això, sense perjudici dels altres informes que s'estimen procedents i, en particular, dels informes de tècnics externs a què es refereix l'article 137.1 de la Llei Urbanística Valenciana.

5.3. Quan siga preceptiu o resulte exigible per estar previst en les bases particulars, alhora que la resta d'informes, se sol·licitarà al Consell del Territori i el Paisatge l'informe a què es refereix l'article 136.4 de la Llei Urbanística Valenciana. L'esmentat òrgan tindrà a aquest efecte el termini d'un mes des que la sol·licitud tinga entrada en el seu registre; se suspendran els terminis d'emissió d'informes municipals i de selecció de l'alternativa tècnica. L'informe del Consell del Territori i el Paisatge en cap cas serà vinculant i la seua falta d'emissió en termini no impedirà la continuació del procediment.

5.4. L'Ajuntament podrà requerir als aspirants a urbanitzador perquè, en el termini màxim de 20 dies, aclarisquen la documentació presentada, esmenen l'omesa, o completen la que siga insuficient; se suspendran en aquest cas els terminis d'emissió d'informes.

5.5. Per resolució d'Alcaldia, dictada en els cinc dies següents a l'emissió dels informes anteriorment indicats, es determinaran les alternatives tècniques que han rebut una puntuació superior a la mínima fixada per les bases particulars. La dita resolució serà degudament notificada als interessats.

6. L'obertura del sobre C de les proposicions admeses tindran lloc en acte públic en els 10 dies següents a la resolució de l'Alcaldia sobre les alternatives tècniques. La data de l'acte d'obertura de pliques es notificarà als aspirants a urbanitzador i s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

7. L'acte d'obertura de proposicions, segons l'establit en l'art. 136.3 i concordants de la LUV (art. 317 ROGTU), començarà amb la lectura de l'anunci del concurs, i es procedirà a continuació al recompte de les proposicions presentades; fet això es farà públic el nombre de proposicions rebudes i els noms dels licitadors, i els interessats podran comprovar que els sobres que contenen les ofertes es troben en la mesa i en idèntiques condicions en què van ser entregats.



8. Abans de l'obertura de la primera proposició s'invitarà als licitadors interessats que manifesten els dubtes que se'ls presenten o demanen les explicacions que estimen necessàries; la mesa procedirà a realitzar els aclariments i contestacions pertinents, però sense que en aquest moment puga aquella fer-se càrrec de documents que no hagueren sigut entregats durant el termini d'admissió d'ofertes, o el de correcció o esmena de defectes o omissions. Si alguna proposició no guardara concordança amb la documentació examinada i admesa, excedira del pressupost base de licitació, variara substancialment el model establit o comportara error manifest en l'import de la proposició, o existira reconeixement per part del licitador que té algun error o inconsistència que la facen inviable, serà rebutjada per la mesa, en resolució motivada.



9. En aquest mateix acte, o en qualsevol moment del procediment, els concursants podran manifestar el desistiment de la seua proposta, i assumiran la pèrdua de la garantia provisional prestada.

10. El secretari de la mesa donarà lectura de les proposicions juridicoeconòmiques formulades i les remetrà als serveis tècnics municipals perquè emeten l'informe que pertoque.

11. L'Ajuntament podrà requerir als aspirants a urbanitzador perquè, en el termini màxim de 10 dies, aclarisquen la documentació presentada, esmenen l'omesa o completen la que siga insuficient; se suspendran, en este cas, els terminis d'emissió d'informes.

12. En el termini màxim d'un mes, comptat des de l'obertura del sobre C, s'hauran d'emetre els informes sobre les proposicions juridicoeconòmiques obertes. Tot això sense perjudici dels altres informes que s'estimen procedents i, en particular, dels informes tècnics externs als que es refereixen l'art. 137.1 de la Llei Urbanística Valenciana.

13. En el supòsit que alguna proposició no guardara concordança amb la documentació requerida, variara substancialment el model establit, o comportara omissions, errors manifestos o ratllades que impedis





* * * * *











* * * * *









quen conéixer el contingut essencial de l'oferta, serà rebutjada per la mesa, en resolució motivada. Pel contrari, el canvi o omissió d'algunes paraules del model, sempre que un fet o l'altre no alteren el seu sentit, no serà causa bastant per al rebuig de la proposició.

El rebuig de proposicions podrà acordar-se per la mesa en qualsevol moment abans de realitzar la seua proposta d'adjudicació del contracte.

La mesa formularà proposta raonada i motivada, atenent els criteris del plec de condicions particulars, a l'òrgan de contractació que dictarà resolució. Podrà proposar modificacions respecte de la proposta seleccionada.



Tretze. Criteris d'adjudicació (art. 131.2.n LUV i art. 286.1.j ROGTU)

L'assenyalat art. 131.2.n estableix que les bases particulars contindran els criteris d'adjudicació especificada per ordre descendent d'importància, inclosa la seua ponderació. D'altra banda, l'art. 131.4 de la LUV assenyala que elements o continguts del programa no poden tindre's com a determinants i ponderables per a la selecció. L'art. 135 de la LUV separa la valoració de l'alternativa tècnica i de la proposició juridicoeconòmica. Es compleix també la base general 18a.

Alternativa tècnica (70%, art. 312.2.B ROGTU, modif. D. 36/07) 70 punts



En compliment del que disposa l'apartat k del número 1 de l'article 286 del ROGTU, es fixa en 30 punts el mínim que han de superar les alternatives tècniques perquè puguen ser sotmeses a valoració les proposicions juridicoeconòmiques que les desenvolupen.



Proposició juridicoeconòmica (30%, art. 312.2.B ROGTU, modif. D. 36/07) 30 punts







Catorze. Terminis de desenvolupament i execució del programa (art. 131.2.I LUV i bbgg 25a)

El termini establit per al desplegament, desenvolupament i execució del programa d'actuació serà de tres anys. Això sense perjudici de les suspensions de còmput de termini per causa imputable a l'administració, i començarà a partir de l'endemà de la firma del contracte d'adjudicació. L'inici de les obres s'acreditarà mitjançant acta de replantejament i la finalització mitjançant el corresponent certificat final d'obres expedit pel director d'aquestes.

Hauran de complir-se els terminis establits en l'article 332 del ROGTU per a la presentació de documents i sotmetiment a informació pública d'aquests.

Una vegada aprovada i inscrita la reparcel·lació es procedirà a licitar, si escau, l'obra d'urbanització.

L'acta de replantejament serà subscrita, per l'urbanitzador, l'empresari constructor, l'arquitecte de l'Ajuntament i la direcció facultativa, i en s'hi faran constar els punts següents (art. 14.2 TRLS/78): a) la comprovació de l'adequació del projecte d'execució a la realitat geomètrica del terreny o de l'edificació sobre la qual s'actua; b) la verificació de la disponibilitat del terreny necessari per al començament de les obres; c) la viabilitat del projecte d'execució, a la vista de les característiques físiques del terreny i altres contingències no previstes que puguen presentar-se.

L'urbanitzador convocarà als qui hagen de subscriure l'acta de replantejament, amb una antelació mínima de cinc dies, computats des de la recepció d'aquesta per les parts convocades. En l'acta de replantejament s'indicarà la data de començament de les obres, així com qualsevol reserva o discrepància que es poguera observar pels qui estiguen cridats a subscriure-la.

En cas d'acceptar-se pròrrogues sobre les fases de calendari proposades, aquestes hauran de ser acordades de forma expressa per l'Ajuntament, amb la sol·licitud prèvia de l'adjudicatari. En cap cas es prorrogaran els terminis fixats per mutu consentiment tàcit. Els terminis previstos podran ser prorrogats i suspesos atenent les incidències de l'execució i l'esperit de la LCSP, i la resta de normativa que siga aplicable. En particular: a) quant a la redacció de textos refosos i projecte de reparcel·lació resultaran aplicables les regles pròpies del contracte administratiu de consultoria i assistència tècnica; b) pel que es refereix a l'execució de les obres, seran aplicables els preceptes relatius al contracte administratiu d'obres.

L'incompliment dels terminis resultants de la proposta guanyadora, així com de les possibles pròrrogues que pogueren acordar-se comportarà la imposició a l'adjudicatari de les penalitzacions per demora que siguen aplicables o, si és el cas; la resolució del contracte, d'acord amb els termes i condicions que es disposen en el contracte d'adjudicació, de conformitat amb el que disposa la Llei Urbanística Valenciana.





Quinze. Execució de l'obra d'urbanització

1. L'urbanitzador haurà d'executar la totalitat de les obres d'urbanització previstes en l'alternativa tècnica en els terminis continguts en la proposta que presente l'urbanitzador seleccionat. En cap cas el termini d'execució serà superior a 36 mesos des que s'inicien (art. 332.1.F ROGTU), excepte els supòsits de suspensió imputables a l'administració o companyies subministradores, des de l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització. L'inici de les obres d'urbanització haurà de produir-se en el termini de tres mesos des de l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació, i s'acreditarà mitjançant acta de replantejament subscrita per la direcció de les obres i, almenys per un tècnic municipal. A aquestes efectes, l'urbanitzador haurà d'acreditar, en l'acta de replantejament, el pagament als creditors nets del compte de liquidació o bé la consignació de la dita quantitat en la tresoreria municipal.

2. L'execució del projecte d'urbanització aprovada per l'Ajuntament correspon a l'empresari constructor, qui serà seleccionat per l'urbanitzador, de conformitat amb les previsions establides per la legislació bàsica de caràcter estatal de contractació pública, la LUV i el ROGTU, en concret en els articles 357 a 370. Tot això sense perjudici dels supòsits d'excepció que conté l'art. 120 de la LUV.



3. L'empresari constructor serà seleccionat mitjançant concurs.



Setze. Relacions amb els propietaris i retribució a l'urbanitzador



La iniciativa que formulen els candidats a urbanitzador haurà de prestar especial atenció al sistema de relacions que la gestió i desenvolupament del sector requerisquen amb els propietaris de sòl i especial respecte pels seus drets patrimonials que han de ser compatibles segons el nou esperit que tutela la LUV, i a favor de l'interés públic. Sempre garantint l'equilibri de les prestacions i l'efectiva retribució a l'urbanitzador.

Els propietaris podrien determinar la forma de pagament a l'urbanitzador en metàl·lic o en sòl en el termini de dos mesos des de la recepció de la informació establida per l'art. 166 de la LUV i en la forma que disposa l'art. 167 de la LUV.

1. El propietari que opte pel pagament en metàl·lic haurà de notificar la seua opció a l'urbanitzador i a l'Ajuntament mitjançant sol·licitud formalitzada en document públic o mitjançant compareixença administrativa. Disposarà per a això d'un termini de dos mesos des que reba la comunicació regulada en l'article anterior o des de l'aprovació del projecte d'urbanització, quan aquest no forme part de l'alternativa tècnica, i haurà de complir les regles següents:

a) La sol·licitud s'acompanyarà de garantia, real o financera, bastant, que assegure el desembossament de la retribució.

b) La garantia es prestarà mitjançant els mitjans que lliurement pacten els interessats i l'urbanitzador.

c) Si el sol·licitant adquireix, en escriptura pública i en benefici de l'urbanitzador, l'obligació de pagar-li amb desembossament previ a l'exercici de qualssevol accions contra la liquidació de quotes d'urbanització, serà suficient garantia la prestada fins a un import equivalent al valor dels terrenys, sense urbanitzar, que es deixen així de retribuir en espècie. Les parcel·les que se li adjudiquen quedaran afectes al pagament de quota d'urbanització en proporció a l'import no garantit davant de l'urbanitzador. L'import garantit davant d'aquest podrà reduir-se en el moment i mesura en què siga suficient per a garantir els pagaments pendents.

2. La retribució en sòl es concretarà conforme a l'art. 167 LUV.

Dèsset. Millores i mesures complementàries i variants (art. 131.2.g) LUV)

La proposta de programa haurà d'atendre inexcusablement als objectius imprescindibles establits per l'art. 124.1 LUV. D'altra banda, podran plantejar-se objectius complementaris assumint el règim que a l'objecte estableix l'art. 124.2 LUV.

Variants:

1. Únicament es consideraran variants les modificacions de caràcter tècnic i mai les de caràcter econòmic, sempre que aquestes últimes no alteren substancialment l'ordenació urbanística proposada.



2. Es consideraran variants, per la qual cosa seran admissibles en tot cas, les modificacions de l'àmbit territorial que suposen mers retocs o ajustos de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries, o quan el terreny afegit, per la seua escassa dimensió, no siga tècnicament susceptible de programació autònoma.

Millora i mesures complementàries:

El programa podrà incloure com a objectius complementaris, el cost de la qual l'assumirà l'urbanitzador, en virtut del que estableix l'art. 124.2 de la Llei Urbanística Valenciana, l'execució d'obra per import de 55.339,79 euros, IVA inclòs (cinquanta-cinc mil tres-cents trenta-nou amb setanta-nou euros). Aquesta obra serà definida per l'Ajuntament, i seran obres que tinguen especial interés públic i social de les definides en l'art. 53 de les normes urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana del municipi de San Miguel de Salinas.

Aquestes obres hauran d'iniciar-se en el mateix termini en què comence l'execució de les obres d'urbanització del sector SUS-R.4 UE-F Blue Lagoon.

A l'efecte de garantir el compliment d'aquestes, l'urbanitzador aportarà prèviament a l'atorgament del contracte d'adjudicació de la condició d'urbanitzador, aval per l'import de la totalitat del cost de les obres.



Díhuit. Obligacions i prerrogatives de l'administració actuant (art. 286.1.e) ROGTU)

L'Ajuntament té totes les prerrogatives que, en general, reconeix la legislació de contractes de les administracions públiques, entre aquestes, les d'interpretar el present contracte administratiu especial, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevistes o no previstes en les presents bases i que siguen d'interés públic, acordar-ne la resolució i determinar els efectes d'aquesta.



Dènou. Formalització del contracte

Amb anterioritat a la firma del contracte amb l'Ajuntament, l'adjudicatari del programa d'actuació integrada haurà de presentar resguard acreditatiu d'haver constituït la garantia definitiva, que serà del 10% sobre les càrregues d'urbanització.

En el termini d'un mes a partir de la notificació eficient de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa d'actuació a l'adjudicatari, es procedirà a la formalització en document administratiu del contracte per al desenvolupament i execució del programa d'actuació integrada.



El document de formalització serà firmat per l'alcalde i l'urbanitzador, i donarà fe d'això el secretari general, i hi annexarà un exemplar de les bases particulars de programació i de la seua proposició juridicoeconòmica.

El document podrà elevar-se a escriptura pública quan ho sol·licite alguna de les parts. En tot cas, les despeses derivades del seu atorgament seran assumides per l'urbanitzador.

Si per causes imputables a l'urbanitzador no poguera formalitzar-se el contracte en el termini indicat, l'Ajuntament podrà acordar-ne la resolució, seguint a aquest efecte el procediment establit en el TRLCAP/00.

L'execució del programa d'actuació integrada es realitzarà a risc i ventura de l'urbanitzador, sense perjudici del que s'ha disposat de forma legal i reglamentàriament per a actualització de costos i retaxació de càrregues, amb estricta subjecció a les presents bases particulars de programació i a les ordres i instruccions que en interpretació d'aquestes donara l'Ajuntament.

L'urbanitzador podrà subcontractar amb tercers la realització parcial de les prestacions corresponents al programa d'actuació integrada que considere convenients, en els termes establits en la LCAP, en la LUV i en els seus reglaments. En concret, la celebració dels subcontractes estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que es done coneixement per escrit a l'Ajuntament del subcontracte a celebrar, amb indicació de les parts a realitzar pel subcontractista.

b) El límit quantitatiu de les prestacions que poden subcontractar-se serà l'establit en la legislació reguladora dels contractes, sense perjudici del compliment del que disposa l'article 335.1.a del RLUV.



c) Els subcontractistes quedaran obligats davant de l'urbanitzador, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del programa davant de l'administració.

Vint. Compliment, modificacions, incompliment, resolució i extinció del contracte

1. El contracte s'entendrà complit amb motiu de l'adequada execució de la totalitat de les prestacions que s'hi inclouen; s'extingirà una vegada l'urbanitzador haja procedit al seu total compliment mitjançant la recepció de les obres d'urbanització a favor de l'Ajuntament.



2. Una vegada finalitzades les obres d'urbanització, l'urbanitzador realitzarà oferiment formal a l'Ajuntament de la recepció de les obres d'urbanització, prèvia remissió per l'urbanitzador de totes les certificacions d'obres, les factures emeses per l'empresari constructor i la documentació que justifique el pagament efectiu de les obres.

3. Perquè puga operar la recepció definitiva de les obres, de forma tàcita o expressa, haurà d'haver-se liquidat prèviament i definitivament el programa.

4. L'Ajuntament disposarà d'un termini de tres mesos per a inspeccionar les obres d'urbanització i, si és el cas, requerir a l'urbanitzador l'esmena d'aquelles deficiències apreciades, amb indicació del termini per al seu compliment, que es consignarà en una acta de recepció provisional. A l'acte de recepció assistiran, en tot cas, un facultatiu designat per l'Ajuntament, el facultatiu encarregat de la direcció de les obres, l'urbanitzador i el contractista, ambdós assistits, si ho estimen oportú, per un facultatiu.

Una vegada esmenades les deficiències apreciades, l'Ajuntament alçarà una acta de recepció definitiva que acreditarà el compliment del contracte i la seua extinció, i començarà llavors el termini de garantia.

5. La recepció de les obres d'urbanització s'entendrà produïda als tres mesos de l'oferiment formal a l'Ajuntament sense resposta administrativa expressa, o des que queden obertes a l'ús públic.

6. El termini de garantia serà de 12 mesos des del moment que s'entenguen rebudes per l'Ajuntament. Durant aquest període, el contractista respondrà dels defectes constructius que es manifesten. Finalitzat aquest període, serà procedent la devolució de les garanties prestades per l'adjudicatari.

Pròrroga del contracte.

La possibilitat de prorrogar el contracte i l'abast de la pròrroga s'estableix com una possibilitat i després del corresponent expedient en què es justifique la seua necessitat. Açò és, amb independència de la suspensió puntual del còmput de pla imputable a l'administració.

En el supòsit de modificació del contracte caldrà ajustar-se al que disposa la LCSP.

Resolució del contracte.

1. Són causes de resolució del contracte les previstes en el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, així com les derivades de la incapacitat legal sobrevinguda de l'urbanitzador i les altres previstes en la legislació general aplicable a les seues relacions amb l'administració.

2. Són també causes de resolució del contracte les següents:

a) La mort o incapacitat sobrevinguda de l'urbanitzador o l'extinció de la seua personalitat jurídica.

b) La declaració de fallida, de suspensió de pagaments, de concurs de creditors o d'insolvent fallit en qualsevol procediment o l'acord de quitament i espera.

c) La falta de prestació en termini de la garantia definitiva.

d) La no-formalització del contracte en termini.

e) La demora injustificada en el compliment dels terminis fixats en les bases generals i particulars de programació, i la resta de terminis establits en la Llei Urbanística Valenciana i les normes que la despleguen.

f) La inactivitat injustificada de l'urbanitzador durant un període de sis mesos consecutius o nou alterns en el desenvolupament i execució del programa d'actuació.

S'entendrà produïda la inactivitat o l'abandó quan el desenvolupament i execució del programa d'actuació haja deixat de desenvolupar-se o no es desenvolupe amb la regularitat adequada o amb els mitjans humans o materials necessaris per a la seua normal execució en termini. No obstant això, quan es done aquest supòsit, l'Ajuntament, abans de procedir a la resolució, requerirà a l'urbanitzador perquè regularitze la situació en el termini de cinc dies a comptar des del requeriment, llevat que la necessitat de la seua execució exigisca un termini major.

g) La imposició d'alguna sanció a l'urbanitzador per infraccions urbanístiques o mediambientals greus o molt greus en relació amb l'àmbit programat serà causa de resolució del contracte. A aquest efecte, es requerirà que la resolució del corresponent expedient sancionador haja guanyat fermesa o posat fi a la via administrativa.

h) L'obstaculització per l'urbanitzador de l'exercici dels drets i deures urbanístics dels afectats per la programació. S'entén inclòs dins d'aquesta causa de resolució l'incompliment per l'urbanitzador de l'obligació de facilitar informació perquè els propietaris puguen optar per la modalitat de retribució i perquè aquests puguen exercir plenament els drets que la Llei Urbanística Valenciana els atorga.



i) La resolució anticipada de l'adjudicació per a la seua gestió directa per causa justificada d'interés públic, sense perjudici de les compensacions econòmiques que això produïra i que haurà d'avaluar l'acord corresponent.

j) La suspensió de llicències en l'àmbit programat, l'aprovació de plans o projectes incompatibles amb el desenvolupament del programa, així com les resolucions administratives que impedisquen prosseguir-lo o paralitzen el seu desenvolupament material o econòmic per inactivitat de l'administració durant més de sis mesos i de manera rellevant, tenint dret l'urbanitzador a instar la resolució amb les compensacions procedents.

k) La renúncia de l'urbanitzador davant d'una retaxació de càrregues fundada en causa legal que implique un increment de l'import de les càrregues previst en la proposició juridicoeconòmica superior al 20%.

l) La realització per l'urbanitzador de pràctiques manifestament restrictives de la competència en el mercat immobiliari relacionades amb el programa d'actuació. S'entendrà per pràctiques manifestament restrictives de la competència la inobservança de les regles d'exclusió d'entitats en la selecció de l'empresari constructor, els acords de repartiment de mercat i aquelles altres que, d'alguna altra manera, defrauden o falsegen la lliure competència.

m) El descobriment de condicions territorials no tingudes en compte en acordar el programa d'actuació i que facen legalment inviable la prossecució d'aquesta, sense perjudici de les compensacions que siguen procedents, si és el cas, o de la possibilitat d'esmenar les seues previsions, si això fóra possible, sense desvirtuar-les substancialment.

n) Incórrer el contractista, durant la vigència del contracte, en alguna de les prohibicions de contractar previstes en l'article 20 de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

o) Les reiterades deficiències en l'execució del contracte.

p) L'incompliment greu dels deures essencials de l'urbanitzador directament imposats per aquesta llei.

q) L'incompliment d'alguns dels compromisos oferits.

r) La caducitat del programa per transcurs del termini total per a escometre'l i, si és el cas, la pròrroga.

s) El mutu acord entre l'Ajuntament i l'urbanitzador, sense perjudici de les indemnitzacions que, si és el cas, siguen procedents en benefici dels propietaris de terrenys o altres afectats.

t) La subcontractació total o parcial de prestacions que siguen objecte del contracte sense l'autorització prèvia expressa de l'Ajuntament.

u) La suspensió, per causa imputable a l'Ajuntament, de la iniciació del contracte per un termini superior a sis mesos a partir de la data assenyalada en aquest per al seu començament.

v) El desistiment o la suspensió del contracte per un termini superior a un any acordada per l'Ajuntament.

3. Per a la resolució del contracte entre l'Ajuntament i l'urbanitzador serà preceptiva la prèvia emissió d'informe favorable pel Consell del Territori i el Paisatge.

4. L'Ajuntament, al resoldre l'adjudicació, podrà acordar que l'urbanitzador continue l'execució del programa sota les seues mateixes condicions, durant el temps indispensable per a evitar perjudicis a l'interés públic.

5. La resolució de l'adjudicació s'acordarà per l'Ajuntament, amb audiència prèvia a l'urbanitzador per un termini de 10 dies hàbils, i amb el dictamen previ del Consell del Territori i el Paisatge, que podrà ser instat també per l'urbanitzador. Sense perjudici de les responsabilitats econòmiques que siguen procedents, això determinarà la cancel·lació de la programació i la subjecció de l'àmbit de l'actuació al règim del sòl urbanitzable sense programació.



Vint-i-una. Recursos administratius (art. 447 i 448 ROGTU)

Seran aplicables els articles 447 i 448 del ROGTU, i en concret, abans de la interposició del recurs contenciós administratiu, les decisions que s'adopten per l'Ajuntament en els procediments d'adjudicació de programes d'actuació hauran de ser objecte dels recursos regulats en la Llei 30/1992.

Podran impugnar-se:

a) L'acte d'aprovació de les bases particulars reguladores del programa.

b) La qualificació de la capacitat i solvència per a participar en el procés de selecció.

c) L'acte d'adjudicació del contracte a l'urbanitzador i d'aprovació del programa d'actuació integrada.

d) L'acte d'adjudicació del contracte a l'empresari constructor.

e) L'acte d'aprovació del projecte de reparcel·lació.

El recurs ha d'interposar-se en el termini màxim d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació o publicació de l'acte objecte d'impugnació, sense perjudici de la possibilitat d'interposar-lo des de la data en què es tinga notícia de l'existència i contingut complet de l'acte. L'escrit d'interposició es presentarà en el Registre de l'Ajuntament, amb el contingut exigit en la Llei 30/1992.



Vint-i-dos. Pagament de costos per l'adjudicatari

El pagament del cost de totes les publicacions, anuncis, etc. que siguen necessaris per a l'adjudicació de la condició d'urbanitzador serà repercutit a l'adjudicatari del contracte, açò és, a qui siga adjudicada la condició d'urbanitzador.



Vint-i-tres. Jurisdicció competent

L'ordre jurisdiccional competent per a conéixer de les qüestions que puguen suscitar-se en la preparació, resolució i execució de l'esmentat contracte administratiu especial entre l'administració municipal i l'agent urbanitzador serà el contenciós administratiu, tal com estableix l'article 2.b) de la LRJCA 29/1998.



Vint-i-quatre. Entrada en vigor

Les presents bases particulars adquireixen validesa amb l'aprovació municipal i la seua eficàcia quedarà demorada fins a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Contra l'acte que es publica, que posa fi a la via administrativa, i el text de les bases de programació transcrit, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de l'òrgan que l'ha dictat (art. 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local modificat per les lleis 11/1999 i 57/2003 i 107 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificats per Llei 4/1999) o, alternativament, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló en el termini de dos mesos (art. 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, modificada per les lleis 11/1999 i 57/2003 i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, modificada per Llei Orgànica 19/2003, de 23 de desembre).



En ambdós casos, el termini es computarà des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana del present anunci.

Cosa que es fa pública perquè en prengueu coneixement.



San Miguel de Salinas, 27 de gener de 2012.- L'alcalde: Ángel Sáez Huertas.

Mapa web