Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Borriana. Esmena d'error en el procediment d'aprovació de les bases particulars que regeixenel concurs de selecció i adjudicació del programa per al desenvolupament de les unitats d'execució A-14.2 i A-16.5.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6438 de 14.01.2011
Número identificador:  2010/13992
Referència Base de Dades:  000372/2011
 



Esmena d'error en el procediment d'aprovació de les bases particulars

que regeixenel concurs de selecció i adjudicació del programa per al desenvolupament de les unitats d'execució A-14.2 i A-16.5. [2010/13992]

L'Alcaldia Presidència d'este Ajuntament, en data 10 de desembre de 2010, va dictar una resolució amb la següent part dispositiva.

Primer. Esmenar l'error detectat en el procediment i ordenar la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de les bases particulars per les que es regirà el concurs de selecció i adjudicació del programa per al desenvolupament de les unitats d'execució A-14.2 i A-16.5 redelimitades de sòl urbà residencial del Pla General de Borriana, i de l'àmbit corresponent a les parcel·les afectades per l'obtenció i urbanització del viari de connexió amb el c/ la Llosa, redactades pels tècnics municipals en data 17 de febrer de 2010 i aprovades pel Ple de l'Ajuntament el 4 de març de 2010.

Segon. Prorrogar, per un termini de quatre mesos a comptar de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, el període de presentació de les proposicions per a participar en el referit procediment de selecció i adjudicació.

A fi a evitar els perjuís que l'error detectat poguera ocasionar, s'entendran presentades dins de termini aquelles proposicions que s'aporten abans del 13 de desembre de 2010 (primer dia hàbil següent al termini de quatre mesos a comptar de la data de l'anunci de licitació en el DOCV el 12 d'agost de 2010), sempre que el licitador manifeste ser coneixedor de les bases aprovades el 4 de març de 2010 i que ha ajustat la seua proposició a les previsions en elles contingudes. En este sentit, la informació pública dels documents integrants de les alternatives tècniques corresponents s'entendran efectuats en termini.

Tercer. Comunicar la present resolució a la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, amb nova remissió, en suport digital, d'una còpia completa i diligenciada de les bases particulars que regiran el present concurs, en compliment del que preveu l'article 328.1b) del Decret 67/2006, de 19 de maig.

A continuació es transcriu el text complet de les bases particulars per les quals es regirà el concurs de selecció i adjudicació del programa per al desenvolupament de les unitats d'execució A14-2 i A16-5 redelimitades del Pla General de Borriana, i de l'àmbit corresponent a la parcel·la afectada per l'obtenció i urbanització del viari de connexió amb el carrer la Llosa.

«Títol I. Disposicions generals

Base I. Objecte i àmbit

Les presents bases particulars tenen com a objecte regular les condicions de caràcter tècnic, jurídic, econòmic i administratiu, per les que es regirà el concurs de selecció i adjudicació d'un programa per al desplegament i execució de les unitats d'execució A14-2 i A16-5 redelimitades.

Així mateix, forma part de l'àmbit de programació la parcel·la afectada per l'obtenció i urbanització del viari de connexió corresponent al semiviari la Llosa del sòl urbà consolidat.

L'àmbit de programació es troba definit en el pla que s'acompanya les presents bases.

No és possible la modificació de l'àmbit de programació. Únicament es permetran ajustos derivats de l'exclusió de parcel·les que tinguen la condició jurídica de solar o els que resulten de resoldre les condicions d'enllaç o connexió que es requerisquen.

Base II. Règim jurídic

(Art. 286.1.d) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

El règim jurídic del present programa és el previst en la base II de les bases generals aprovades per acord del Ple d'este Ajuntament de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24, de 24 de febrer de 2009).

Base III. Ordenació urbanística vigent

(Art. 131.2.a) Llei Urbanística Valenciana).

El Pla General de Borriana classifica la totalitat de l'àmbit del present programa com a sòl urbà d'ús residencial i el qualifica com a zona de vivenda unifamiliar aïllada o apariada (codi UFA).

S'acompanyen les següents dades resultants del mesurament sobre la cartografia municipal, amb indicació de l'aprofitament tipus que correspon als terrenys inclosos en unitat d'execució, conforme al Pla General.

Es fa notar que, d'acord amb l'annex IV de les normes urbanístiques, l'aprofitament tipus està referit a l'edificabilitat EDC.1. El coeficient d'homogeneïtzació és d'1,30 m²t EDC.1/m²t UFA. El coeficient d'edificabilitat de la zona UFA és de 0,60 m²t UFA/m² S de parcel·la neta.



Base IV. Memòria de necessitats i objectius del programa

(Art. 124, art. 131.2.b) i art. 146 de la Llei Urbanística Valenciana)

1. Memòria de necessitats: es perseguix completar la urbanització d'esta zona de sòl urbà de platja i integrar-la efectivament amb l'entorn urbanitzat, en el marc del planejament municipal vigent.

2. Objectius de la programació: el programa haurà de contindre les previsions necessàries per a complir amb els objectius mínims fixats en l'article 124 i 146.1 LUV, en concret:

a) Gestionar la transformació física i jurídica de les finques afectades pel programa.

b) Urbanitzar completament l'àmbit que constituïx l'objecte del programa i realitzar les obres públiques addicionals necessàries, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa (definint-se, a nivell general, aquelles obres necessàries per a garantir els servicis urbanístics i la seua connexió amb les infraestructures generals).

c) Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures d'energia, comunicacions i servicis públics existents, devent per a això l'urbanitzador presentar, si és el cas, estudis i informes favorables per a realitzar les connexions amb les corresponents companyies subministradores (llum, aigua, gas, telefonia i altres).

d) Suplementar les infraestructures en el que és necessari per a no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de servicis existents i exigibles reglamentàriament.

e) Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació a favor d'este Ajuntament gratuïtament. A estos efectes:

- L'urbanitzador, una vegada inscrit el projecte de reparcel·lació en el Registre de la Propietat, traslladarà al Negociat d'Ordenació del Territori i Urbanisme de l'Ajuntament de Borriana de la corresponent certificació acreditativa d'això.

- L'urbanitzador, abans de fer oferiment formal a este Ajuntament de les obres d'urbanització, haurà d'haver remés totes les certificacions d'obres, les factures emeses per l'empresari constructor i la documentació que justifique el pagament efectiu d'estes.

- Els transformadors d'energia elèctrica es consideraran equipament públic de titularitat privada i s'entregaran a la companyia subministradora. Tant el sòl necessari per a la seua implantació com el cost d'esta hauran de ser assumits per tots els propietaris afectats.

f) Obtindre, si és el cas, l'aprofitament que legalment corresponga amb destí al patrimoni públic del sòl a favor de l'Ajuntament de Borriana, lliure de càrregues d'urbanització. Tal aprofitament podrà substituir-se amb una compensació econòmica de valor equivalent quantificada sobre la base d'un estudi de mercat actualitzat.

g) Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats.

Les càrregues corresponents a l'obtenció i urbanització de l'àmbit del semiviari de connexió del carrer de la Llosa corresponent al front de fatxada de la parcel·la edificable, es repercutiran directament a la propietat confrontant afectada. L'obtenció i urbanització de la resta del semiviari de connexió del carrer de la Llosa es repercutirà proporcionalment amb l'aprofitament adjudicat en les parcel·les inedificades de les initats redelimitades. L'urbanitzador gestionarà l'aplicació i repartiment d'estes càrregues d'urbanització, incloent-les en el projecte de reparcel·lació a tals efectes.

h) S'establix el termini de dos anys, comptat a partir de la recepció municipal de les obres d'urbanització, per a edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora adjudicats a l'urbanitzador. No obstant això, en l'acord de recepció definitiva de les obres d'urbanització i de forma expressament justificada, es podrà ampliar tal termini a quatre anys, determinant-se la seqüència i prioritat d'execució, en dos fases bianuals, de conformitat amb la possibilitat prevista en l'article 125.6 LUV i 495 ROGTU.

Base V. Paràmetres urbanístics. Fitxa de gestió

Per al desenvolupament de l'àmbit de programació hauran de tindre's en compte les següents prescripcions.



Base VI. Criteris i objectius urbanístics i territorials

(Art. 131.2.d) Llei Urbanística Valenciana)

No és procedent formular criteris i objectius urbanístics i territorials en les propostes de planejament dels concursants, atés que es desenvoluparà sòl urbà amb ordenació detallada.

Base VII. Criteris d'ordenació urbanística

(Art. 58 i 131.2.d) Llei Urbanística Valenciana)

No és procedent, amb caràcter general, fixar directrius i estratègies d'ordenació atés que es desenvoluparà sòl urbà amb ordenació detallada.

Base VIII. Objectius d'edificació privada

(Art. 131.2.e) Llei Urbanística Valenciana)

No s'establixen.

Base IX. Prescripcions tècniques dels documents d'ordenació i gestió

(Art. 131.2.f) Llei Urbanística Valenciana)

Per al desenvolupament de l'àmbit s'haurà de presentar un pla de reforma interior que:

a) Redelimite l'àmbit de les unitats d'execució A-14.2 i A-16.5



b) Diferencie els terrenys integrants de les unitats d'execució que han de quedar subjectes al règim de les actuacions aïllades dels que sotmeta al règim de les actuacions integrades, i

c) Delimite l'àmbit d'actuació aïllada per a l'obtenció del viari de connexió.

d) En relació amb el que disposa l'article 27 LUV constituiran àrees de repartiment uniparcelàries les parcel·les vinculades urbanísticament a les vivendes unifamiliars, junt amb l'àmbit vial de servici que li conferisca la condició de solar.

e) Establirà el coeficient d'edificabilitat sobre parcel·la neta resultant de l'aplicació de l'aprofitament tipus fixat pel Pla General.

f) Fixarà amb detall el règim aplicable a les construccions existents, indicant quines d'elles queden fora d'ordenació, i la normativa transitòria d'aplicació per a les que no meresquen eixa qualificació expressa.

El pla de reforma interior es redactarà amb els continguts expressats en l'annex III de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009).

Base X. Admissibilitat de variants

(Art. 131.2.g) de la Llei Urbanística Valenciana i 309 ROGTU)

1. Únicament seran admissibles les modificacions de l'àmbit territorial que suposen l'exclusió de parcel·les qualificades com a solars, o consistisquen en mers retocs o ajustos de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries.

2. Cada aspirant a urbanitzador podrà presentar una única variant.

3. La presentació d'una variant respecte de l'alternativa tècnica inicial en cap cas legitimarà la presentació d'una nova proposició juridicoeconòmica.

Base XI. Prescripcions tècniques del projecte urbanització

(Art. 131.2.h) Llei Urbanística Valenciana)

El projecte d'urbanització haurà de definir els detalls tècnics amb precisió suficient perquè puga ser executat, eventualment, sota la direcció de tècnic diferent del seu redactor original, havent de complir el que establix l'article 101 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic. No podrà modificar les previsions del pla que desenvolupa. En cap cas, podrà contindre determinacions sobre ordenació, règim del sòl o de l'edificació. Comprendrà tots i cada un dels documents assenyalats en l'article 156.1 de la Llei Urbanística Valenciana i en l'article 350 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística.

El projecte d'urbanització que es presente com a alternativa tècnica per al desenvolupament del present programa haurà d'atindre's a les condicions establides en l'annex I.

En el projecte d'urbanització s'hauran de contemplar els costos d'urbanització del programa desglossant els corresponents a cada unitat d'execució dels costos repercutibles al propietari dels terrenys afectes a la zona de connexió, d'acord amb allò que s'ha assenyalat en la base IV.2.g). Així mateix, dins de cada pressupost de les unitats d'execució es diferenciaran els costos a satisfer pels propietaris de terrenys subjectes al règim de les actuacions integrades dels de les actuacions aïllades.

Per a complir a l'article 28.3 LUV i a fi a l'obtenció de les dades necessàries per a indemnitzar pels servicis urbanístics existents, el projecte d'urbanització contindrà, així mateix, el traçat i distribució de les xarxes, el dibuixt d'estes en els plans d'estat actual dels terrenys, incloses les xarxes aèries i les connexions existents, així com l'estat de funcionament de les xarxes i materials que les formen.

Base XII. Preu de licitació

(Art. 286.1.h) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

El preu cert de licitació, que té el caràcter de màxim i que servix de base per al càlcul de la garantia provisional, s'establix en 475.000,00 euros (sense incloure IVA), d'acord amb el que preveu l'article 140.1 de la Llei Urbanística Valenciana.

El preu expressat inclou les càrregues d'urbanització corresponents a les unitats d'execució A14-2 i A16-5 redelimitades, i les de les obres de connexió assenyalades en les presents bases.

Base XIII. Terminis de desplegament i execució del programa

(Art. 131.2.i) Llei Urbanística Valenciana i (art. 286.1.i) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

S'establixen, els següents terminis màxims per a l'execució de les següents actuacions per part de l'urbanitzador:



L'urbanitzador està obligat al compliment d'estos terminis i del que disposa la base XV de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009), tenint en compte que el seu incompliment podrà donar lloc a la imposició de multes coercitives, segons disposa la normativa de contractació administrativa i, si és el cas, a resoldre el contracte.

Base XIV. Selecció de l'empresari constructor

Amb independència del preu d'execució de les obres d'urbanització, l'Ajuntament tramitarà el procediment per a la selecció de l'empresari constructor responsable de l'execució del projecte d'urbanització que s'aprove. Tal procediment es regirà pel que establix la legislació bàsica de contractació pública.

Títol II. Adjudicació del programa.

Base XV. Capacitat per a ser urbanitzador

1. Podran participar en el concurs per a la selecció i adjudicació del present programa totes les persones, naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats i reunisquen les condicions de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles segons les presents bases.

a) Solvència econòmica i financera. D'acord amb el que preveu la base IX de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009), la solvència econòmica i financera s'acreditarà per mitjà del compliment d'un dels requisits següents:

A. Capital social mínim que supere els 3.000,00 euros. Este punt s'acreditarà, per mitjà de certificat expedit pel Registre Mercantil, d'una antiguitat no superior a tres mesos.

B. Disponibilitat de fons propis, en els termes previstos en l'esmentada base IX de les bases generals.

C. Agrupacions d'interés urbanístic, en els termes previstos en l'esmentada base IX de les bases generals.

b) Solvència tècnica i professional. D'acord amb el que preveu la base IX de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009).

Base XVI. Garanties

1. Els que desitgen participar en el procediment de licitació del present programa hauran de constituir, en la forma i als efectes previstos en la legislació reguladora de la contractació administrativa, una garantia provisional equivalent al 2% de l'estimació aproximada de les càrregues del programa, IVA no inclòs, la qual cosa equival a una quantia de 9.500,00 euros.

2. La garantia definitiva, a constituir en la forma i als efectes previstos en la legislació estatal de contractació administrativa, s'establix en un 10% del valor de les càrregues d'urbanització, IVA no inclòs, del programa aprovat. S'ingressarà en termini màxim de 15 dies a comptar de la notificació a l'urbanitzador de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa.

3. Serà procedent elevar la garantia definitiva al 20% en el cas que les càrregues urbanístiques es troben sotmeses en presumpció de temeritat calculada en els termes establits en la legislació de contractes de les administracions públiques.

Base XVII. Presentació de proposicions

1. Lloc i termini de presentació:

Les proposicions es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Borriana, plaça Major, 1, 12530, en horari de 09.00 a 14.00 hores, durant els quatre mesos següents a la publicació de l'anunci del concurs en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveu la base XI.1 de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009).

Haurà de tindre's en compte que en cas de presentar-se proposicions per correu l'interessat haurà d'acreditar, amb el resguard corresponent, la data d'imposició de l'enviament en l'oficina de correus i l'hora, el límit de la qual serà, en tot cas, les 14.00 hores de l'últim dia del termini.

2. Formalitats:

1. Sobre 1, Document u, es presentarà amb les formalitats detallades la base XI.2 de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009), tenint en compte, respecte al seu contingut que:

A. Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera, es referiran als exigits en la base XV de les presents bases particulars.

B. Respecte del resguard acreditatiu d'haver constituït la garantia provisional, serà en les quanties exigides en la base XVI de les presents bases particulars.

C. Com a màxim, la finalització de la informació pública dels documents establits en les lletres a) i f) de l'article 126 LUV es produirà dins del termini de dos mesos comptats des de l'expiració del termini de quatre mesos fixat en l'apartat 1 d'esta base XVII. Cada licitador haurà de presentar en l'Ajuntament l'acta notarial que acredite la informació pública de la seua alternativa tècnica dins dels 10 dies següents a la finalització del termini d'exposició pública d'eixa alternativa. L'incompliment d'esta norma donarà lloc a la no admissió de la proposta de programa presentada, per entendre's fora de termini.

Sobre 2. Amb el nom d'Alternativa tècnica, que es presentarà obert i, addicionalment, en suport informàtic. Contindrà la documentació detallada en la base XVIII.

Sobre 3. Amb el nom de Proposició juridicoeconòmica, que es presentarà, així mateix, tancat i segellat.

Haurà d'incloure necessàriament la documentació recollida en el model de l'annex II de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009). Es presentarà degudament firmada i datada.

2. Cada concursant no podrà presentar més d'una proposició, ni formular variants, amb les excepcions establides en la base X. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment, o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'estes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes de programa presentades per este.

Base XVIII. Contingut mínim del document Alternativa tècnica

L'alternativa tècnica del present programa tindrà el contingut següent:

a) Document de planejament que regule l'ordenació detallada a desenvolupar. En este cas, l'alternativa tècnica haurà d'anar acompanyada necessàriament d'un pla de reforma interior, amb els continguts expressats en la base IX i l'annex III de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009).

b) Àmbit de l'actuació. És el que comprén les unitats d'execució A14-2 i A16-5 redelimitades del vigent Pla General i l'àmbit corresponent a la parcel·la afectada per l'obtenció i completa urbanització del carrer de connexió de la Llosa.

c) Justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb l'entorn.

d) Existència o no d'agrupació d'interés urbanístic i, si és el cas, estatuts i acords socials d'esta.

e) Terminis que es proposen per al desenvolupament de l'actuació, determinant-se tant el corresponent a les obres d'urbanització com a les obres d'edificació dels solars resultants.

f) Projecte d'urbanització.

g) Enunciat dels objectius complementaris que es proposen conforme al que disposa la Llei Urbanística Valenciana, amb indicació expressa, si és el cas, dels compromisos d'edificació simultània a la urbanització que estiga disposat a assumir per damunt del mínim legal.

h) Mesures de control de qualitat i compliment de les normes de qualitat ambiental, si és el cas. En tot cas, haurà d'emprar-se un 1% del PEM per a control de qualitat. Per a la recepció de l'obra per part de l'Ajuntament haurà d'adjuntar-se document d'acceptació de les instal·lacions per part de les diferents companyies subministradores de servicis i el servici d'enllumenat públic contractat a nom de l'Ajuntament de Borriana. Igualment, haurà de certificar-se pel director tècnic de l'obra i ratificar-se per l'urbanitzador que totes i cada una de les parcel·les integrades en el programa disposen de tots els servicis al peu d'estes.

i) Inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició, destrucció o eradicació de les quals exigisca la urbanització.

j) Estimació preliminar i general d'aquells gastos d'urbanització variables.

Base XIX. Criteris d'adjudicació

(Art. 135 LUV i 312 ROGTU)

Els criteris que s'establixen en les presents bases no es corresponen exactament amb cap de les previstes en l'article 312 del ROGTU, al tractar-se de sòl urbà amb ordenació detallada però que necessita d'un pla de reforma interior que contemple l'especial tractament de les àrees consolidades.

L'alternativa tècnica representarà un 65% de la valoració en relació amb la proposició juridicoeconòmica, que representarà el 35% restant.

Es valoraran de forma independent l'alternativa tècnica i la proposició juridicoeconòmica, d'acord amb els següents criteris ordenats de manera decreixent:

Alternativa tècnica (100 punts).

a) La qualitat tècnica de l'ordenació proposada (PRI) (45 punts)

b) La resolució adequada de la integració de l'actuació en el seu entorn i la millor estructuració de dotacions públiques i d'espais lliures (20 punts)

c) La qualitat tècnica de les solucions proposades per a la urbanització (20 punts)

d) El termini d'execució del programa(10 punts)

e) Els compromisos addicionals assumits voluntàriament i a càrrec seu l'urbanitzador (2 punts)

f) Els mitjans per al control de cada una de les prestacions que constituïxen l'objecte del programa (2 punts)

g) El compromís d'edificació simultània a la urbanització dels solars resultants de l'actuació per damunt d'un mínim legalment exigible (1 punt)

Proposició juridicoeconòmica (100 punts)

a) Import de les càrregues d'urbanització, expressat en euros per metre quadrat d'edificabilitat (50 punts)

b) La valoració dels terrenys a efectes de fixar el coeficient de canvi per al pagament en espècie, sense perjuí de realitzar la valoració d'acord amb els criteris de la legislació estatal referida a la data d'inici del procediment d'aprovació de l'expedient de reparcel·lació, i la menor proporció de solars o aprofitament que hagen de ser posats a disposició de l'urbanitzador per mitjà de reparcel·lació forçosa com a retribució a compte de tercers amb els que no tinga contracte suficient (25 punts)

c) Major proporció de terrenys propis o d'associats que hagen de quedar afectes amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa (15 punts)

d) Compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides voluntàriament i a costa seua per l'urbanitzador (10 punts)

La puntuació mínima que ha de superar l'alternativa tècnica per a poder ser valorada la proposició juridicoeconòmica és de 50 punts.

Base XX. Adjudicació del programa

(Art. 286.1.g) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

1. Procediment i forma d'adjudicació (art. 299 ROGTU)

Serà el previst en la base XIII de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009), tenint en compte que:

A) En el termini màxim d'un mes des de la data de l'obertura de les proposicions juridicoeconòmiques s'hauran d'emetre informes i nova qualificació. Durant este període, l'Ajuntament podrà requerir als licitadors perquè, en el termini màxim de 10 dies, aclarisquen la documentació presentada, esmenen l'omesa o completen la que siga insuficient, suspenent-se en este cas els terminis d'emissió d'informes.

B) El Ple de l'Ajuntament disposarà d'un termini de dos mesos a comptar de l'emissió d'informe de les proposicions juridicoeconòmiques per la mesa de qualificació, per a adjudicar el programa (art. 319 ROGTU).

Amb caràcter previ a l'adopció de tal acord, es requerirà a qui siga adjudicatari perquè acredite trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

C) No es demanarà dictamen del Consell del Territori i Paisatge per a l'adjudicació del programa, per no ser preceptiu de conformitat amb l'article 136.4 LUV.

Títol III. Execució del contracte

Base XXI. Compliment del contracte i recepció de les obres

S'aplicarà la base XVIII de les bases generals aprovades per acord plenari de 5 de febrer de 2009 (BOP de Castelló núm. 24 de 24 de febrer de 2009), tenint en compte que el termini de garantia serà de 12 mesos des del moment que s'entenguen rebudes per l'Ajuntament.

Base XXII. Prerrogatives de l'administració

(Art. 286.1.e) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

L'Ajuntament ostenta totes les prerrogatives que, en general, reconeix la legislació de contractes de les administracions públiques, entre elles, les d'interpretar el present contracte administratiu especial, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevistes o no previstes en les presents bases i que siguen d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'esta, de conformitat amb les causes, procediment i efectes establits en la LUV i en el ROGTU.

Base XXVIII. Jurisdicció competent

(Art. 286.1.f) del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística)

És competent l'orde jurisdiccional contenciós administratiu per a conéixer de les qüestions que puguen suscitar-se en la preparació, resolució, i execució del contracte administratiu especial entre l'administració i l'agent urbanitzador seleccionat en pública concurrència.

ANNEX I

Condicions tècniques mínimes per al desenvolupament del projecte d'execució de la urbanització

Condicionants tècnics:

Coordinació amb les companyies subministradores. Abans de l'aprovació del projecte d'urbanització haurà d'acreditar-se la coordinació i acceptació dels servicis previstos amb/per les entitats responsables d'estos: Iberdrola, Telefónica, Facsa, Ono, Cegas, Sindicat de Regs o el propi Ajuntament. En particular, haurà d'acreditar-se l'execució o si, és el cas, innessesarietat de les infraestructures bàsiques de les xarxes de gas i Ono, a fi de coordinar-les amb les obres de la unitat d'execució, sense sobrecost per al programa.

Xarxa viària. Les seccions tipus dels vials s'ajustaran a les d'actuacions confrontants i d'acord amb els criteris municipals.

La xarxa viària incorporarà les partides necessàries per a constituir els sobretalussos de sustentació de voreres o, si és el cas, els murs de contenció i delimitació dels límits de la unitat d'execució.

La vorera mínima serà d'1,50 m suprimint amplàries inferiors. Els fanals dels carrers de vianants o de coexistència s'ajustaran a dissenys específics per a eixos casos.

Els pendents transversals d'acabat dels paviments seran del 3% en calçades (bombament transversal) i de l'1,5% en voreres.

Es compliran els criteris i limitacions establits en la normativa d'accessibilitat.

Infraestructures i servicis. L'urbanitzador haurà de definir i executar les distintes obres del projecte d'acord amb els criteris, qualitats i abast que assenyalen els distints organismes responsables.

Connexions. L'urbanitzador haurà de definir i executar les connexions necessàries de les obres, servicis i infraestructures previstes, fins al punt i amb les condicions que fixen els distints organismes responsables, garantint l'efectiva integració amb els àmbits urbanístics confrontants.

Zones verdes. No és procedent.

Senyalització. La senyalització vertical es definirà amb pals d'alumini estriats i senyals d'alumini, segons model municipal. Incorporarà la dels encreuaments i accessos en l'entorn de la UE que siga necessària per a la seua correcta interpretació i coordinació. S'inclourà també la senyalització informativa i l'específica de carrers de coexistència o de carril bici, si és el cas.

Aigua potable. El disseny definitiu de la xarxa i peces especials, així com dels trams de connexió que foren necessaris, s'adaptarà a les especificacions de la companyia subministradora.

Enllumenat. A fi de caracteritzar l'actuació, es promourà un disseny específic i de qualitat adequada als objectius del sector per a aquells elements singulars que definixen la imatge del recinte a urbanitzar: fanals, mobiliari urbà, etc.

Condicionants genèrics:

· Abans de l'aprovació del projecte d'urbanització es presentaran per l'urbanitzador els informes de viabilitat de les companyies subministradores, que confirmen la idoneïtat de les solucions projectades i servisquen de base al conveni a establir amb cada una d'aquelles, i que haurà d'aportar-se a l'Ajuntament abans del començament de l'execució de les obres (acta de comprovació del replantejament).

· A la vista dels compromisos de coordinació amb les dites companyies que acompanyen l'oferta del promotor, s'advertix a esta que no s'admetran per l'Ajuntament supòsits de retaxació de càrregues basats en eventuals carències o omissions de les xarxes de servicis previstos respecte les que definitivament s'implanten i justifiquen en el projecte.

· A l'empara de les previsions de gastos generals de contracta i dels costos indirectes inherents a les partides o unitats d'obra del projecte, l'Ajuntament designarà la corresponent assistència tècnica a la direcció de les obres, a fi de garantir el correcte compliment de les condicions de la seua execució. La dita assistència tècnica se seleccionarà per esta administració, a proposta de l'urbanitzador, i el seu cost serà per compte d'este últim, segons el procediment que oportunament s'establisca.

· El concurs de la dita assistència tècnica serà efectiu a partir de l'acta de comprovació del replantejament.

Borriana, 17 de febrer de 2010.- La cap de Secció II: Clara Aragonés Betí. L'arquitecte municipal: Ramón Miravet Aymerich. L'enginyer de camins municipal: José Luis Monfort Durán.»

Borriana, 14 de desembre de 2010.- L'alcalde: José R. Calpe Saera.

Mapa web