Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 333/1995, de 3 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el procediment de fiances per arrendament de finques urbanes i prestacions de serveis o subministraments complementaris en la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2622 de 09.11.1995
Referència Base de Dades:  2896/1995
 



DECRET 333/1995, de 3 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el procediment de fiances per arrendament de finques urbanes i prestacions de serveis o subministraments complementaris en la Comunitat Valenciana.

La Generalitat Valenciana, mitjançant el Reial Decret 1.720/1984, de 18 de juliol, sobre traspassos de funcions i serveis de l'administració de l'estat a aquesta, va assumir, entre altres, la competència de l'administració de les fiances i dels concerts de fiances corresponents a immobles situats en el territori de la Comunitat Valenciana, i a serveis o subministraments complementaris prestats als seus usuaris, regulada pel Decret d'11 de març de 1949, sobre emissió de paper de fiances per l'Institut Nacional de l'Habitatge.

El Govern Valencià, fent ús de les competències assumides, i a fi d'adequar la legislació aplicable en matèria de fiances urbanes a la realitat social de la Comunitat Valenciana, aprovà el Decret 21/1988, de 8 de febrer, pel qual es regulava el règim de les fiances per lloguer d'habitatges, locals de negocis i prestacions de serveis, desplegat per les ordres de la Conselleria d'Economia i Hisenda, de 29 de gener de 1988 i 20 de febrer de 1989, a fi que l'administrat gaudira d'una política més eficaç en aquesta matèria.

La publicació i entrada en vigor l'1 de gener de 1995 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, que adequa la utilització de l'institut arrendatari a les actuals necessitats socials, faculta, en la disposició addicional tercera, les comunitats autònomes que tinguen assumides competències en matèria d'habitatge, perquè establisquen l'obligació que els arrendadors de finques urbanes destinades a habitatge o a altres usos, subjectes a aquesta llei, dipositen l'import de la fiança, sense meritació d'interessos, a disposició d'aquesta administració autonòmica o de l'ens públic que aquesta designe, fins a l'extinció del contracte corresponent.

D'altra banda, l'article 31.9 de la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, per la qual s'aprova l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, atribueix a la Generalitat Valenciana competència exclusiva en matèria d'habitatge.

El Govern Valencià, conscient del paper que exerceix com a garant en favor dels contractants i conscient també que els rendiments generats pel dipòsit de les fiances derivades dels contractes d'arrendaments urbans i de la prestació de subministraments accessoris, s'han revelat com una excel·lent font de finançament de la política autonòmica d'habitatge duta a terme fins avui, considera convenient mantenir el caràcter obligatori del dipòsit de les fiances, a fi de continuar, alhora que potenciar, la política social de l'habitatge i la utilització dels rendiments generats pel dipòsit de les fiances derivades dels contractes de subministrament per a fins socials d'interés comú per a les parts, mitjançant els procediments i les entitats que es constitueixen, en un intent que tot això redunde en benefici de les classes més necessitades de la societat.

Per això, i sent necessari adequar la normativa sobre règim de fiances a la legislació vigent, d'acord amb el Consell d'Estat, a proposta del conseller d'Economia i Hisenda i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 3 de novembre de 1995,

DECRETE

TíTOL PRELIMINAR

Article primer. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, el règim de les fiances derivades dels contractes d'arrendament de finques urbanes que es destinen a habitatge o a ús distint, i el d'aquelles altres procedents de contractes de subministrament o serveis prestats als usuaris d'aquestes finques.

Llevat que expressament es diga el contrari, tota menció feta en aquest decret al concepte d'arrendament s'haurà de fer extensiva, si escau, als supòsits de sotsarrendament i als arrendaments d'indústria o negoci.

Article segon. Règim legal

El règim regulador de les fiances objecte d'aquesta norma estarà constituït per:

a) La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, pel que fa a fiances per arrendament de finques urbanes.

b) El Reial Decret 1.725/1984, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el model de pòlissa de pagament, pel que fa al subministrament de fluid elèctric i, en absència d'ordenances municipals, al d'aigua.

c) El Decret 2.913/1973, de 26 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General del Servei Públic dels combustibles, pel que fa al subministrament de gas.

d) La normativa pròpia dels restants contractes accessoris al d'arrendament de finca urbana.

e) Aquest decret i les normes de desplegament.

f) Qualsevol altra norma, quan això s'indique expressament.

TíTOL I

De les fiances

Article tercer. Constitució de la fiança

1. A la subscripció del contracte d'arrendament serà obligatòria l'exigència de prestació de fiança en metàl·lic, en quantitat equivalent a una mensualitat de renda en l'arrendament d'habitatges i de dues en l'arrendament per a ús distint al d'habitatge.

En els arrendaments de negoci o indústria, quan impliquen també arrendament de local o habitatge, la fiança s'exigirà per l'import equivalent a dues mensualitats del lloguer estipulat pel local o habitatge. Si aquesta quantia no es troba estipulada en el contracte la fiança serà constituïda per l'import de l'1 per cent del valor cadastral que el bé immoble tinga assignat en el moment de subscripció del contracte.

Són exceptuades de l'obligació de prestar fiança les administracions públiques, quan aquests pagaments hagen de ser satisfets a càrrec dels seus respectius pressupostos.

2. En els subministraments de gas, la fiança, quan siga exigida, serà com a màxim igual a la quantitat que resulte d'aplicar la tarifa corrent als metres cúbics que corresponguen a la capacitat de mesura del comptador durant 40 hores.

3. En els contractes de subministrament de fluid elèctric i altres contractes, la fiança es regirà per les disposicions que resulten aplicables a cada cas.

4. El que disposen els apartats 1, 2 i 3 d'aquest article resultarà aplicable independentment del nombre d'abonats i de la localitat, dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, on aquests tinguen el domicili social.

5. L'establiment per les parts de qualsevol altre tipus de garantia del compliment de les obligacions derivades del contracte corresponent, addicional a la fiança, no impedirà l'exigència i el dipòsit d'aquesta.

Article quart. Dipòsit de la fiança

1. L'arrendador o subministrador haurà d'efectuar l'ingrés de l'import de la fiança en qualsevol dels comptes i de les entitats financeres que a aquest efecte determine la Conselleria d'Economia i Hisenda, en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a la subscripció del contracte, o a l'inici real del lloguer, subministrament o prestació del servei, si aquest fóra anterior a aquella.

Quan la finca objecte del contracte es trobe situada en un terme municipal que no dispose de sucursal de cap entitat col·laboradora de la Generalitat Valenciana en la gestió dipositària de fiances, el termini a què fa al·lusió el paràgraf anterior serà de 30 dies hàbils.

2. La fiança així constituïda quedarà dipositada en la Generalitat Valenciana fins a l'extinció del contracte corresponent, sota la forma de dipòsit sense interés.

3. El resguard expedit per l'entitat col·laboradora on s'efectue l'ingrés de la fiança serà títol suficient per a l'acreditació del dipòsit efectuat.

Article cinqué. Actualització de la fiança

1. No serà procedent l'actualització de la fiança durant els cinc primers anys de duració del contracte, llevat que es produïra en aquest temps la pròrroga de l'arrendament, en aquest cas regirà allò acordat sobre la fiança entre les parts. En aquest mateix cas, i a falta de pacte específic, allò acordat sobre l'actualització de la renda es presumirà volgut també per a l'actualització de la fiança.

2. El mateix criteri establit en l'apartat anterior s'aplicarà en els supòsits d'actualització de la fiança durant el període de temps en què el termini pactat per a l'arrendament excedisca de cinc anys.

3. En els altres contractes, en matèria d'actualització de fiances es farà el que, si escau, dispose la legislació aplicable a cadascun d'ells.

Article sisé. Comptabilització de les fiances

L'import de les fiances dipositades serà recollit en un compte que, sota el títol genèric de «Generalitat Valenciana. Conselleria d'Economia i Hisenda. Fiances Urbanes» figurarà en la comptabilitat de la Generalitat.

Article seté. El règim de concert

1. Podran substituir la consignació de la fiança, després d'un concert previ amb la Generalitat Valenciana, les empreses subministradores de fluid elèctric, aigua, gas o altres anàlogues i els col·legis professionals d'administradors de finques, i qualsevol propietari de finques urbanes el volum total de fiances del qual siga superior a cinc milions de pessetes.

2. Les empreses o els propietaris que tinguen autoritzat el règim de concert de fiances, substituiran la consignació d'aquestes per l'ingrés directe i anual en l'entitat financera que designe la Conselleria d'Economia i Hisenda, a disposició d'aquesta quedarà el 90 per cent del volum total de les fiances que tinguen en el seu poder i de les que d'ara endavant es constituïsquen, i el 10 per cent restant es reservarà per a atendre la devolució de les fiances que aïlladament li siguen exigides i per a liquidar les responsabilitats a què aquelles estiguen afectades.

Les entitats o els propietaris que hagen concertat aquest règim amb la Generalitat Valenciana no podran demanar la devolució parcial del dipòsit fins a la realització de la liquidació semestral.

3. Perquè tinga aplicació la modalitat de concert esmentada es requerirà l'existència del concert regulador corresponent, firmat per la Generalitat Valenciana i l'entitat o el propietari. Les persones interessades hauran de sol·licitar la concessió a la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Generalitat Valenciana, mitjançant una instància que haurà de dur adjunta la documentació acreditativa dels aspectes que han estat mencionats.

La Conselleria d'Economia i Hisenda resoldrà discrecionalment la petició, en atenció a la garantia que el sol·licitant oferisca i a les condicions especials que hi concórreguen.

4. Les entitats i els particulars que estiguen acollits al règim de concert i, en conseqüència, realitzen directament l'ingrés de les fiances, hauran de presentar durant els mesos de gener i juliol de cada any en la Conselleria d'Economia i Hisenda, utilitzant a l'efecte el model que aquesta aprove, un estat demostratiu de les fiances constituïdes, de les tornades durant el semestre anterior, i de les responsabilitats liquidades a càrrec d'aquestes.

El saldo resultant constituirà la base per a efectuar l'ingrés abans del 31 de gener i 31 de juliol de cada any i, d'acord amb l'apartat 2 anterior, quan la quantia de les fiances constituïdes supere la de les tornades i responsabilitats liquidades a càrrec d'aquestes, el concertat realitzarà un ingrés del 90 per cent corresponent; en cas contrari, la Conselleria d'Economia i Hisenda farà lliurament de l'import corresponent en el termini de dos mesos.

5. Les entitats i els particulars acollits al règim de concert col·laboraran amb la Inspecció de Fiances, a requeriment d'aquesta en les seues actuacions, i tindran a la seua disposició els llibres de comptabilitat i altres registres que permeten comprovar l'exactitud de les liquidacions practicades.

Article vuité. Controvèrsies entre els contractants

Ni la Generalitat Valenciana ni les institucions financeres designades per a efectuar-hi el dipòsit de les fiances constituïdes podran resultar afectades per les responsabilitats en què pogueren incórrer els arrendataris o proveïdors, com a conseqüència dels deterioraments de què responen les fiances o per la insuficiència d'aquestes respecte d'aquells.

Article nové. Devolució de les fiances dipositades

Els procediments que s'ha de seguir en els supòsits de devolució de les fiances dipositades atendran la classificació següent:

a) Devolució de fiances en règim de concert.

b) Devolució de fiances no concertades sense pèrdua de justificants.

c) Devolució de fiances no concertades amb pèrdua de justificants.

Article deu. Procediments de devolució

1. Per a la devolució de les fiances dipositades en règim de concert es farà el que estableix l'article 7 i el que disposa, en particular, cada concert.

2. El procediment que se seguirà en els casos de devolució de fiances dipositades quan no s'haguera produït la pèrdua de cap justificant d'ingrés serà el següent:

A l'extinció d'un contracte d'arrendament correspondrà al propietari o representant legal d'aquest gestionar la devolució de la fiança dipositada al seu dia, a aquest efecte formularà la seua sol·licitud davant l'entitat financera on l'haguera consignat, adjuntant-hi els documents següents:

- Fotocòpia del DNI i NIF.

- Fotocòpia del contracte d'arrendament.

- Justificant d'haver consignat la fiança.

Quan el sol·licitant actue per representació legal haurà d'exhibir el document justificatiu d'aquesta. En cas d'autorització haurà de lliurar el document original que l'acredite.

En els supòsits de transmissió de l'immoble durant la vigència de l'arrendament, per a la devolució de la fiança s'haurà d'aportar, a més de la documentació assenyalada en l'apartat anterior, el títol representatiu d'aquesta transmissió que, en tot cas, haurà d'haver estat objecte de liquidació per l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.

Les entitats financeres comprovaran i compararan amb els originals corresponents els documents lliurats i, en cas de conformitat, procediran a la devolució de l'import de la fiança consignant en el justificant d'ingrés la seua cancel·lació.

Quan l'import de la fiança que s'haja de reintegrar siga superior a dues-centes cinquanta mil pessetes (250.000 PTA), la devolució s'efectuarà inexcusablement mitjançant transferència bancària al compte que, a aquest efecte, designe la persona interessada.

Mensualment, les entitats col·laboradores de la Generalitat Valenciana en la gestió dipositària de fiances trametran a la Conselleria d'Economia i Hisenda una relació detallada de les devolucions de fiances realitzades en el mes anterior, a aquest efecte usaran el model que per ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda s'aprove, i la documentació i els justificants en virtut dels quals es practicaren aquestes devolucions.

A l'efecte d'aquest article, tindran la condició de justificant:

a) Els resguards d'ingrés de la fiança en els comptes establits a l'efecte a nom de la Generalitat Valenciana.

b) Els atorgats per la Cambra Oficial de la Propietat Urbana, pels contractes subscrits des del dia 1 de gener de 1984 fins al dia anterior a l'entrada en vigor del Decret 21/1988, de 8 de febrer, del Govern Valencià de la Generalitat Valenciana.

c) El «paper de fiances» obligatori per als contractes subscrits abans de l'1 de gener de 1984, llevat per als règims de fiançament concertat.

Si transcorregut un mes des de l'acabament del contracte, i amb la sol·licitud prèvia de part, no haguera tingut lloc la devolució, la fiança reportarà, a partir de la data d'aquesta sol·licitud, l'interés legal corresponent.

3. En cas de pèrdua de justificants, les persones interessades podran igualment sol·licitar la devolució de la fiança, per a això hauran d'acollir-se al procediment especial que per a aquest cas serà reglamentat per la Conselleria d'Economia i Hisenda, procediment que haurà de procurar al dipositant la recuperació de les quantitats ingressades al seu dia alhora que oferir les necessàries garanties per a la Generalitat Valenciana.

TíTOL II

De la Inspecció de Fiances

Article onze. Integració i competències

La Inspecció de Fiances s'integra, orgànicament i funcionalment, en la Direcció General de Tributs i Patrimoni.

Constitueixen la Inspecció de Fiances els funcionaris de la Direcció General de Tributs i Patrimoni, adscrits al Servei d'Inspecció Tributària i Recaptació, als quals s'encomana la funció de comprovació i investigació en matèria de fiances per arrendament de finques urbanes i prestació de serveis i subministraments complementaris, per a garantir el compliment de les disposicions contingudes en els articles precedents.

Article dotze. Funcions

Correspon a la Inspecció de Fiances la realització de les actuacions següents:

a) La investigació dels contractes que es troben subjectes, per al descobriment dels que siguen ignorats totalment o parcialment per la Generalitat Valenciana.

b) La comprovació de les fiances constituïdes, dels dipòsits consignats i altres elements rellevants per a determinar la seua adequació a les normes i l'exactitud dels ingressos efectuats respecte dels contractes subscrits.

c) Practicar les liquidacions resultants de les seues actuacions de comprovació i investigació.

d) Realitzar les actuacions d'obtenció d'informació que es consideren necessàries prop dels particulars o d'altres organismes i que, directament o indirectament, conduïsquen a l'aplicació de les disposicions legals vigents en aquesta matèria.

e) Verificar els supòsits de no subjecció a l'obligació d'exigència i dipòsit de fiança.

f) Informar i assessorar les persones que puguen estar interessades sobre el règim d'obligacions i drets en matèria de fiances per arrendament de finques urbanes i per la subscripció de contractes de subministrament i altres accessoris als d'arrendament de finques urbanes.

g) Les altres funcions que li siguen encomanades pels òrgans competents de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

Article tretze. Actuacions inspectores

Les actuacions inspectores podran ser:

a) De comprovació i investigació.

b) D'obtenció d'informació.

c) D'informe i assessorament.

Article catorze. Actuacions de comprovació i investigació

1. Les actuacions de comprovació i investigació de la Inspecció de Finances tindran per objecte verificar l'adequat compliment pels contractants d'un arrendament de finca urbana, de subministraments o de qualsevol altre servei accessori prestat als usuaris d'aquests de les seues obligacions i dels seus deures en matèria d'exigència i dipòsit de les fiances.

2. En ocasió d'aquestes actuacions, la Inspecció comprovarà l'exactitud i la veracitat dels fets i de les circumstàncies consignats pels contractants, investigarà la possible existència de fets o situacions dels quals siga totalment o parcialment desconeixedora i, finalment, determinarà l'exactitud de les operacions de dipòsit realitzades, practicant, si escau, la regularització que estime procedent.

Article quinze. Abast de les actuacions de comprovació i investigació

1. Les actuacions inspectores de comprovació i investigació podran tenir caràcter general o parcial.

2. Tindran caràcter general, quan la seua finalitat siga verificar en la totalitat la situació de la consignació de fiances del subjecte obligat. Aquestes actuacions seran determinades per:

a) La competència de l'òrgan que les efectue.

b) Els exercicis a què afecten.

c) La prescripció del dret de l'administració per a determinar els deutes, a través de la liquidació oportuna i de l'acció per a imposar les sancions que corresponguen segons les infraccions apreciades.

3. Tindran caràcter parcial, quan es limiten a verificar la situació en què es trobe algun arrendament, pel que fa al compliment de les obligacions de constitució i consignació de la fiança corresponent.

Article setze. Actuacions inspectores d'obtenció d'informació

Són actuacions inspectores d'obtenció d'informació totes aquelles que vagen dirigides a posar en coneixement de la Inspecció de Fiances qualsevol tipus de dada o antecedent que tinga transcendència en relació amb les matèries objecte d'aquest decret, quan no hi haguera obligació de facilitar-les prèviament a l'administració autonòmica.

Aquestes actuacions seran realitzades per la Inspecció de Fiances, per pròpia iniciativa, a conseqüència d'una denúncia o a sol·licitud dels altres òrgans de l'administració autonòmica. Així mateix, les actuacions podran iniciar-se en virtut de les dades que es troben en poder de qualsevol altre òrgan oficial.

A l'efecte de facilitar la funció inspectora, els subjectes contractants exhibiran, a requeriment dels qui assumisquen aquesta funció, els exemplars del contracte i el justificant acreditatiu d'haver dipositat la fiança corresponent, i tots aquells altres documents que puguen interessar a la Inspecció de Fiances per a fiscalitzar el compliment de les obligacions que dimanen d'aquest decret.

Article disset. Actuacions d'informe i assessorament

Tindran aquesta naturalesa les encaminades a proporcionar, a petició de les persones interessades, informació i assessorament en matèria de fiances per contractes d'arrendament de finques urbanes i per subministraments i altres serveis accessoris a aquestes.

Article divuit. Altres actuacions

La Inspecció de Fiances desenvoluparà, a més, qualssevol altres actuacions per a les quals, en el marc de l'estructura orgànica i funcional a què es troba afecta, siga requerida.

Article dinou. Formes d'actuació

L'exercici de les funcions pròpies de la Inspecció de Fiances s'haurà d'adequar als corresponents plans d'inspecció, sense perjudici de les actuacions que, per la seua pròpia iniciativa, puga efectuar atenent els postulats de justícia, eficàcia i oportunitat.

Article vint. Lloc de les actuacions

Les actuacions de la Inspecció de Fiances podran desenvolupar-se, siga quina siga la seua naturalesa, en:

a) El lloc on els propietaris, arrendadors, concertats, entitats subministradores o qualsevol altre obligat, tinguen la seua residència, despatx o oficina, siga quin siga el lloc on aquests es troben ubicats.

b) En els mateixos llocs corresponents als usuaris o arrendataris.

c) En les finques urbanes objecte dels contractes d'arrendament.

d) En les dependències de l'administració autonòmica on exercisca les seues funcions la Inspecció de Fiances actuant.

e) En les oficines de l'ajuntament, centre de gestió cadastral i cooperació tributària o Registre de la Propietat Urbana, en l'àmbit o terme del qual radiquen els béns objecte d'arrendament o estiga ubicat el lloc de destinació del subministrament.

f) On hi haja algun element, almenys parcial, constitutiu de prova.

Article vint-i-u. Temps de les actuacions

La Inspecció de Fiances s'ajustarà en les actuacions realitzades en les seues dependències o altres oficines públiques, a l'horari oficial d'obertura al públic d'aquestes.

No obstant això, quan la Inspecció actue en el domicili social o en locals de la persona interessada, s'haurà d'observar la jornada laboral que, si escau, hi regisca, sense perjudici que puga actuar-se de comú acord entre les parts en altres hores i dies.

Article vint-i-dos. Documentació de les actuacions inspectores

Les actuacions inspectores podran documentar-se en qualsevol dels suports que a aquest fi són habituals en la pràctica inspectora. En particular, i sense perjudici del major desenvolupament que a aquesta matèria done la Conselleria d'Economia i Hisenda, les actes podran ser de conformitat o disconformitat, aquestes últimes hauran de ser resoltes, amb tràmit previ d'audiència a les persones interessades, pel cap del Servei d'Inspecció Tributària i Recaptació. Així mateix, podran incoar-se actes de prova preconstituïda.

Seran actes de conformitat aquells que continguen una proposta de liquidació a la qual la persona interessada preste la seua conformitat. Quan el subjecte inspeccionat es negue a subscriure l'acta o, subscrivint-la, no hi preste la seua conformitat o es negue a rebre'n còpia, l'acta serà de disconformitat.

Quan hi haja prova preconstituïda sobre els arrendaments subjectes a l'obligació d'exigència i posterior dipòsit de fiança, l'acta que estenga la Inspecció de Fiances podrà ser-ho sense la presència dels subjectes a què aquesta faça referència.

Article vint-i-tres. Règim de sancions

L'incompliment de les obligacions establides en aquest decret serà sancionat per la Inspecció de Fiances, d'acord amb el règim legal vigent en cada moment.

Article vint-i-quatre. Ingrés fora de termini sense requeriment previ

L'ingrés de l'import de la fiança fora del termini establit per a això en l'article 4.1 d'aquest decret, sense haver requeriment, suportarà un recàrrec del 10 per cent si la demora no supera els 3 mesos, i del 25 per cent quan sí que els supere.

DISPOSICIó ADDICIONAL

Els concerts existents a la data d'entrada en vigor d'aquest decret subsistiran fins a la seua liquidació definitiva per extinció dels contractes que emparen, o fins a la seua adequació al que disposa aquest decret.

DISPOSICIONS TRANSITòRIES

Primera

En cas de pèrdua, robament o destrucció del «paper de fiances» per dipòsits consignats abans de l'1 de gener de 1984, s'aplicaran les normes i els procediments establits en els articles 84 a 87 de la Llei 19/1985, de 16 de juliol, Canviària i del Xec.

Segona

Als actuals inspectors locals de fiances, mentre perdure la seua actual situació jurídica amb la Generalitat Valenciana, se'ls aplicarà la seua normativa pròpia.

DISPOSICIó DEROGATòRIA

Són derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix aquest decret i, en concret, el Decret 21/1988, de 8 de febrer, del Govern Valencià de la Generalitat Valenciana i les ordres de la Conselleria de Economia i Hisenda de 29 de febrer de 1988 i 20 de gener de 1989.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

S'autoritza la Conselleria d'Economia i Hisenda per a dictar les disposicions necessàries per al desplegament d'aquest decret.

Segona

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 3 de novembre de 1995

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNáNDEZ-SORO

El conseller d'Economia i Hisenda,

JOSÉ LUIS OLIVAS MARTíNEZ

Mapa web