Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 19 de novembre de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula la convocatòria anual i el procediment per a la realització de la prova extraordinària per a aconseguir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria pels alumnes i les alumnes que no l'hagen obtingut en finalitzar l'etapa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6162 de 10.12.2009
Número identificador:  2009/13765
Referència Base de Dades:  013815/2009
 



ORDE de 19 de novembre de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula la convocatòria anual i el procediment per a la realització de la prova extraordinària per a aconseguir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria pels alumnes i les alumnes que no l'hagen obtingut en finalitzar l'etapa. [2009/13765]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, en l'article 28.8 establix que els alumnes que en finalitzar el quart curs d'educació secundària obligatòria no hagen obtingut el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria podran realitzar una prova extraordinària de les matèries que no hagen superat.

La disposició anterior es concreta en l'article 15.4 del Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'establixen les ensenyances mínimes corresponents a l'Educació Secundària Obligatòria. En el dit article es determina que les administracions educatives podran establir que els qui en finalitzar l'etapa no hagen obtingut el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i tinguen l'edat màxima a què fa referència l'article 1.1 del mencionat Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, disposen durant els dos anys següents d'una convocatòria anual de proves per a superar aquelles matèries pendents de qualificació positiva, sempre que el nombre d'estes no siga superior a cinc.

El Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana, regula en els seus articles 9 i 11, respectivament, les condicions d'avaluació i titulació de l'alumnat que curse ensenyances d'educació secundària obligatòria.

L'Orde de 14 de desembre de 2007, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en Educació Secundària Obligatòria disposa, en l'article 7.7, que aquells alumnes que, en finalitzar l'etapa, no hagen obtingut la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i tinguen l'edat màxima establida en l'article 2.4 del Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana, podran disposar durant els dos anys següents, d'una convocatòria anual de proves per a superar aquelles matèries pendents de qualificació positiva, sempre que el nombre d'estes no siga superior a cinc.

Per tot això, vista la proposta del director general d'Ordenació i Centres Docents de data 12 de novembre de 2009, i de conformitat amb esta, i en virtut de les competències que m'atribuïx l'apartat e) de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,

ORDENE

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Esta orde té com a objecte regular la convocatòria anual de la prova per a l'obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria pels alumnes que no l'hagen obtingut en finalitzar l'etapa, així com establir el procediment per al desenrotllament de la dita prova.

2. La present orde serà aplicable en tots els centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana que, degudament autoritzats, impartisquen l'educació secundària obligatòria.

Article 2. Requisits per a accedir a la prova

1. A esta prova extraordinària es podrà presentar l'alumnat que, havent finalitzat l'educació secundària obligatòria i no havent obtingut el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria, dispose d'un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva en l'etapa i haja complit, amb caràcter general, 18 anys d'edat l'any natural en què va finalitzar la seua permanència en la dita etapa.

2. Excepcionalment, el requisit d'edat establit en l'apartat anterior, podrà ser rebaixat als 16 anys d'edat per a l'alumnat que tinga un contracte laboral que no li permeta acudir als centres docents en règim ordinari, o bé siga esportista d'alt nivell o d'alt rendiment.

3. L'alumnat que complisca els requisits anteriors només podrà presentar-se a la prova durant els dos anys següents a què va concloure la seua permanència en l'etapa d'educació secundària obligatòria.

Article 3. Contingut de la prova

1. La prova extraordinària constarà de tants exercicis com matèries pendents de qualificació positiva siguen objecte d'avaluació. L'alumne o l'alumna realitzarà els exercicis corresponents a les matèries pendents de superació de l'educació secundària obligatòria o, si és el cas, de les matèries no superades en la prova de l'any anterior.

2. Els exercicis s'adequaran als objectius, continguts i criteris d'avaluació establits per a cada matèria en el Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana.

Article 4. Sol·licituds i terminis d'admissió

1. Els alumnes i les alumnes presentaran la sol·licitud per a participar en la prova anual extraordinària, preferentment, en la secretaria del centre docent en què hagen finalitzat l'etapa, o bé a través de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini per a la presentació de sol·licituds estarà comprés entre el 15 i el 28 de febrer, ambdós inclosos. El model de sol·licitud s'inclou com a annex II de la present orde. Abans del dia 25 de març, els centres docents faran públics en el tauler d'anuncis designat a este efecte els noms dels alumnes les sol·licituds dels quals hagen sigut acceptades, junt amb les matèries objecte de la prova, així com la relació de sol·licituds denegades.

3. Excepcionalment, l'alumnat que haja canviat de residència o localitat podrà sol·licitar davant de la direcció territorial competent en matèria d'educació la realització de la prova extraordinària en el centre públic més pròxim al seu domicili abans del 30 de gener. En este cas, les sol·licituds, segons el model que consta en l'annex II, hauran d'anar acompanyades d'un certificat d'empadronament i d'una còpia compulsada de l'historial acadèmic de l'alumne o alumna. Estes sol·licituds hauran de ser autoritzades per la direcció territorial competent en matèria d'educació abans del dia 15 de març, havent de notificar als centres docents que corresponga i als interessats, respectivament, la relació d'alumnat i les matèries pendents de superació, i el nom del centre per a realitzar la prova. En cas de no produir-se la dita notificació en el termini indicat, la sol·licitud de l'interessat podrà considerar-se estimada, sempre que l'alumne o alumna complisca els requisits per a concórrer a la prova establits en l'article 2 de la present orde. Els centres docents inclouran les sol·licituds autoritzades d'acord amb este apartat, junt amb la relació de sol·licituds acceptades d'acord amb l'apartat 2 d'este article.

4. La sol·licitud de l'alumne o alumna es considerarà realitzada per a totes les matèries pendents de superació en l'etapa, segons conste en el seu historial acadèmic.

5. Abans del dia 31 de març, els centres docents publicaran en el tauler d'anuncis corresponent l'estructura de cada un dels exercicis que compondran la prova, els criteris de qualificació, el llistat de materials necessari per a cada exercici, i la composició de la Junta d'avaluació a què es referixen els articles 6 i 7 d'esta orde.

Article 5. Lloc i data de realització de la prova

1. La prova extraordinària per a l'obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria es realitzarà durant els últims cinc dies lectius del mes d'abril en el mateix centre en què els alumnes i les alumnes van estar matriculats en finalitzar l'etapa, o si és el cas, en el centre determinat per la direcció territorial competent en matèria d'educació per a l'alumnat inscrit en la prova segons l'article 4.3 d'esta orde.

2. Abans del dia 31 de març, els centres docents faran públic en el tauler d'anuncis tot el concernent a la data i l'hora de realització de cada exercici de la prova.

Article 6. Elaboració i desenrotllament de la prova

1. Abans del dia 31 de març, es constituirà en cada centre una Junta d'avaluació, que actuarà de forma col·legiada en totes les seues actuacions. Estarà integrada per la direcció d'estudis dels centres públics, o la direcció, en el cas dels centres privats, que actuaran com a president, respectivament, i per un conjunt de professors i professores del centre. En els centres públics, els caps o les caps del departament corresponent a cada matèria objecte de la prova, formaran part de la Junta d'avaluació. En els centres privats, en formaran part tants professors i professores del centre com matèries siguen objecte de la prova, de forma que la direcció del centre designarà el professorat que formarà part de la Junta d'avaluació. Actuarà com a secretari el professor o la professora de la Junta d'avaluació de menor edat.

2. Als membres de la Junta d'avaluació els correspondrà l'elaboració, la realització, la correcció i l'avaluació dels exercicis de la prova, així com la proposta d'expedició de títol, si és procedent, per a l'alumnat inscrit en la prova.

3. En cas que l'alumnat haja cursat el programa de diversificació curricular en educació secundària obligatòria existiran proves independents i diferenciades per a avaluar els àmbits de tercer i quart curs del dit programa.

4. Per al desenrotllament de la prova s'establirà un temps màxim de 90 minuts per a cada exercici.

5. L'alumnat matriculat en la prova hi haurà de concórrer proveït de:

a) Document nacional d'identitat original, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document oficial en vigor que permeta identificar-lo.

b) Còpia de la sol·licitud d'inscripció en la prova, firmada i degudament registrada.

Article 7. Avaluació

1. La qualificació de les distintes matèries o àmbits serà realitzada pel professorat designat a este efecte com a membre de la Junta d'avaluació i s'expressarà en els termes que establix l'article 11 de l'Orde de 14 de desembre de 2007, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en Educació Secundària Obligatòria. Si algun alumne o alumna no es presenta a l'exercici d'alguna matèria, es reflectirà com a No Presentat (NP).

2. Una vegada qualificats els exercicis que componen la prova, els membres de la Junta d'avaluació es reuniran en sessió d'avaluació per a prendre les decisions que corresponguen respecte a l'alumnat que s'haja presentat a la prova extraordinària, i s'estendrà una acta dels resultats de l'avaluació, segons el model que figura com a annex III.

3. Les actes d'avaluació quedaran arxivades en la secretaria del centre en què haja tingut lloc la prova, i es remetrà una còpia a la direcció territorial competent en matèria d'educació.

4. Els resultats de cada exercici i el termini establit per a presentar reclamacions es publicarà en els taulers d'anuncis dels centres on s'hagen realitzat les proves.

5. Els exercicis realitzats pels alumnes i les alumnes participants en la prova quedaran arxivats en el centre de realització d'esta durant, almenys, un any des de la publicació dels resultats.

Article 8. Proposta de títol

1. El títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria s'obtindrà quan es complisquen les condicions de titulació establides en l'article 7 de l'Orde de 14 de desembre de 2007, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en Educació Secundària Obligatòria.

2. Les decisions relatives a la proposta d'expedició del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria d'un alumne o alumna seran adoptades per consens dels membres de la Junta d'avaluació. Si això no és possible, s'adoptaran per majoria simple.

3. Els centres docents remetran la proposta d'expedició del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria degudament formalitzada a la direcció territorial competent en matèria d'educació, per a tramitar-la de manera ordinària.

4. Una vegada expedits els títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria, es remetran al centre on l'alumne o alumna va realitzar la prova perquè els interessats procedisquen a retirar-los. En el llibre-registre de títols del centre es faran constar les dades d'expedició i entrega dels títols que s'hagen tramitat a partir de la realització de la prova regulada per mitjà de la present orde.

5. La informació continguda en l'annex IV d'esta orde serà incorporada en l'expedient acadèmic i en l'historial acadèmic de l'alumne o alumna després de presentar-se a esta prova extraordinària. Després de la finalització de la prova i una vegada omplits tots els documents oficials d'avaluació, els alumnes i les alumnes rebran una còpia actualitzada del seu historial acadèmic.

Article 9. Reclamacions

1. Els alumnes o les alumnes, o si és el cas, els pares, mares o tutors legals de l'alumnat menor d'edat podran reclamar contra les decisions i qualificacions que, com a resultat del procés d'avaluació, s'hagen adoptat després de la realització de la prova extraordinària.

2. Tant en els centres públics com en els centres privats concertats, la reclamació podrà realitzar-se, en el termini de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació dels resultats, davant de la Junta d'avaluació corresponent, que en el terme màxim de dos dies hàbils següents a la recepció de la reclamació, confirmarà o modificarà els resultats, i els comunicarà a l'interessat.

3. Si persistix la reclamació després del dictamen de la Junta d'avaluació, l'alumne o alumna, o si és el cas, els pares, mares o tutors legals de l'alumnat menor d'edat podran presentar davant del president de la Junta d'avaluació un escrit que sol·licite que s'eleve la reclamació a la direcció territorial competent en matèria d'educació, la qual cosa haurà de realitzar-se en un termini no superior a tres dies. La direcció del centre públic o privat concertat remetrà la dita reclamació a la direcció territorial competent en matèria d'educació, acompanyada d'una còpia dels exercicis realitzats i de totes les al·legacions i informes que obren respecte d'això.

4. En el termini màxim de quinze dies des de la recepció de la reclamació remesa per la direcció del centre públic o privat concertat, el director Territorial d'Educació dictarà una resolució motivada respecte d'això, que serà notificada a la Junta d'avaluació i a l'interessat. La reclamació es podrà entendre desestimada si no es dicta una resolució expressa en el dit termini.

5. En cas de reclamacions presentades davant de centres públics, contra la dita resolució de la direcció territorial competent, que no posa fi a la via administrativa, es podrà presentar un recurs d'alçada, davant de la direcció general competent en matèria d'ordenació i centres docents, en el termini d'un mes.

6. La direcció general competent en matèria d'ordenació i centres docents, amb un informe previ de la inspecció educativa, dictarà una resolució motivada respecte d'això en un termini màxim de tres mesos, la qual cosa posarà fi a la via administrativa.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Supervisió i difusió de la norma

1. La inspecció educativa vetlarà pel compliment del que establix esta orde.

2. Els equips directius dels centres públics i la direcció dels centres privats compliran i faran complir el contingut de la present orde, i difondran el seu contingut entre els membres de la comunitat educativa.

3. Després de l'avaluació extraordinària de l'alumnat de quart curs d'educació secundària obligatòria, els centres docents establiran mesures per a difondre el contingut d'esta norma entre l'alumnat que es trobe en condicions de presentar-se a la prova extraordinària regulada en la present orde.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que establix la present orde.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

La present orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 19 de novembre de 2009

El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

ANNEX I

CALENDARI DE SOL·LICITUD, A

DMISSIÓ I DESENROTLLAMENT DE LES PROVES



<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web