Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 25 de novembre de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment d'autorització de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4391 de 03.12.2002
Número identificador:  2002/X13317
Referència Base de Dades:  5377/2002
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Legislació, Reglamentació
    Matèries: Sanitat
    Descriptors:
      Temàtics: servei sanitari, seguretat en el treball, procediment administratiu



ORDE de 25 de novembre de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment d'autorització de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals. [2002/X13317]

El Reial Decret 39/1997, Reglament dels Servicis de Prevenció, establix que els servicis de prevenció propis hauran de comptar amb les instal·lacions i mitjans necessaris per a la realització de les activitats preventives que haja de fer l'empresa.

L'Orde de 20 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, atribuïx a la Direcció General per a la Salut Pública la competència per a les resolucions d'obertura i tancament dels centres sanitaris dels servicis de Prevenció en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Sense perjuí del que disposen amb caràcter general la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, i el Decret 27/1987, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel que fa a autorització de centres, servicis i establiments sanitaris, les característiques pròpies dels centres sanitaris de prevenció de riscos laborals, així com l'experiència adquirida des de l'entrada en vigor de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals, aconsellen la promulgació de normes específiques per a l'autorització administrativa.

Per això, i fent ús de la capacitat que atorga el Decret 87/1999, del Govern Valencià, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, i les posteriors modificacions Decret 198/99, de 19 d'octubre, i Decret 46/2001, de 27 de febrer,

ORDENE

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present disposició és regular el procediment d'autorització administrativa de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals, establit en l'Orde de 20 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, que s'aplica a les instal·lacions sanitàries, fixes o mòbils, dels servicis de prevenció propis o mancomunats i, en general, a les instal·lacions sanitàries ubicades en les empreses per a la realització d'activitats de vigilància de la salut dels treballadors segons el que disposa la Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals i normativa de desplegament, encara quan estes siguen utilitzades per treballadors designats o per un servici de prevenció alié acreditat.

Article 2. Sol·licitud

La sol·licitud d'autorització administrativa s'ajustarà al model de l'annex, adreçada a la Direcció General per a la Salut Pública, i ha de ser presentada en la Conselleria de Sanitat, en les seues direccions territorials o en els centres de Salut Pública, o per qualsevol dels mitjans que establix la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

Article 3. Documentació

La sol·licitud anirà acompanyada dels documents següents:

– document acreditatiu de la personalitat jurídica i, si és procedent, de la representació que tinga.

– propietat i dependència jurídica del centre.

– plantilla prevista de personal sanitari propi que farà la vigilància de la salut dels treballadors, per categories professionals, amb indicació de la dedicació horària. S'acreditarà mitjançant la fotocòpia compulsada de la titulació i la dels contractes laborals corresponents.

– nombre de treballadors de l'empresa o empreses a les quals donaran servici les instal·lacions sanitàries. S'acreditarà mitjançant fotocòpia del document de cotització de l'empresa a la Seguretat Social (TC1).

– document acreditatiu, si cal, del contracte de la vigilància de la salut amb un servici de prevenció alié acreditat.

– document pel qual l'empresa, si és el cas, cedix les instal·lacions sanitàries pròpies al servici de prevenció alié contractat, per al seu ús en activitats sanitàries de prevenció de riscos laborals.

Article 4. Tramitació

L'òrgan responsable de la tramitació dels expedients serà el Servici de Salut Laboral, de la Direcció General per a la Salut Pública.

El Servici de Salut Laboral enviarà una còpia de la documentació a la Unitat de Salut Laboral del Centre de Salut Pública de l'Àrea de Salut on estiguen ubicades les instal·lacions sanitàries l'autorització de les quals se sol·licita, que farà una visita d'inspecció en què es comprovarà el compliment dels requisits estructurals i d'equipament establits en l'Orde de 20 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, que desplega les competències sanitàries en matèria de prevenció de riscos laborals. A la vista del que s'haja observat, la Unitat de Salut Laboral de l'Àrea de Salut alçarà una acta d'inspecció que enviarà a la Direcció General per a la Salut Pública, juntament amb un informe detallat normalitzat.

Article 5. Terminació

El Servici de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si hi observara cap incompliment, demanarà al peticionari que, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció trobada, sense perjuí que, donada la dificultat que puguen presentar les esmenes requerides, puga ampliar-se el termini fins a cinc dies més.

Transcorregut el termini, o abans si s'acredita l'esmena dels incompliments que s'hagen produït, el director general per a la Salut Pública, a la vista de l'expedient complet i de l'informe que emeta el Servici de Salut Laboral dictarà una resolució que concedirà o denegarà l'autorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries explicaran sempre els motius de la denegació.

Les autoritzacions concedides ho seran independentment i sense perjuí de les restants autoritzacions o llicències la concessió de les quals siga competència de les distintes administracions públiques.

S'enviarà una còpia de la resolució d'autorització al Registre Oficial de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana perquè la inscriga.

Contra les resolucions dictades pel director general per a la Salut Pública es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller de Sanitat.

Article 6. Infraccions i sancions

L'omissió de l'autorització administrativa, l'incompliment dels requisits o les modificacions en personal, dedicació, equipament clínic, o qualssevol altres que resulten en deficiències en les instal·lacions o activitat sanitàries de prevenció de riscos laborals en relació amb el que establix la normativa, podran derivar en sancions administratives segons el que disposa el capítol VI del títol primer de la Llei 14/1986, General de Sanitat.

L'autoritat laboral serà informada de les sancions administratives per infraccions en matèria de sanitat imposades a centres sanitaris de prevenció de riscos laborals.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Els expedients d'autorització que estiguen en tràmit a l'entrada en vigor de la present disposició seran completats d'acord amb el que ordena.

DISPOSICIÓ FINAL

La present disposició entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

València, 25 de novembre de 2002

El conseller de Sanitat,

SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ

ANNEX

Sol·licitud d'autorització de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals (Orde de 25 de novembre del 2002, DOGV núm. .... de .../..../2002)

Dades del/de la sol·licitant

(Nom.... amb DNI ... i domicili a efectes de correspondència a ... Població.... CP... Telèfon ...Fax....

En qualitat de...... en representació de la/les empresa/es que a continuació es relacionen.

1. DADES DE LA/LES EMPRESA/ES (indiqueu-ne el nom, l'adreça i el nombre de treballadors)

2. ACTIVITATS PREVENTIVES ASSUMIDES AMB MITJANS PROPIS:

[ ] Vigilància de la salut

[ ] Ergonomia i psicosociologia aplicada

[ ] Higiene industrial

[ ] Seguretat en el treball

3. SERVICI DE PREVENCIÓ ALIÉ ACREDITAT CONTRACTAT (nom i adreça de l'entitat i especialitats preventives contractades):

4. DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

[ ] document acreditatiu de la personalitat jurídica i, si és el cas, de la representació que tinga

[ ] relació de les instal·lacions sanitàries pròpies: propietat i dependència jurídica del centre o centres sanitaris de prevenció de riscos laborals, direcció on es troben ubicades i equipament

[ ] relació, titulació, funcions i horari del personal sanitari propi dedicat a prevenció de riscos laborals

[ ] fotocòpia de la titulació del personal sanitari propi

[ ] fotocòpia dels contractes de treball del personal sanitari propi

[ ] fotocòpia del document de cotització de la/les empresa/es la Seguretat Social (TC1).

[ ] fotocòpia del contracte de la vigilància de la salut amb un servici de prevenció alié acreditat

[ ] document de cessió de les instal·lacions sanitàries pròpies per a ús del servici de prevenció alié contractat en activitats sanitàries de prevenció de riscos laborals

Després dels tràmits corresponents i segons que disposa l'Orde de 25 de novembre de 2002, de la Conselleria de Sanitat, se sol·licita autorització de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals, per a la realització de les activitats de vigilància de la salut dels treballadors segons que disposa la Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals i normativa de desplegament, amb els mitjans i en les empreses relacionats en esta sol·licitud.

(Lloc, data i firma)

DIRECCIÓ GENERAL PER A LA SALUT PÚBLICA. CONSELLERIA DE SANITAT

Mapa web