Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 104/2002, de 18 de juny, del Govern Valencià, pel qual es crea el Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4276 de 21.06.2002
Número identificador:  2002/X6730
Referència Base de Dades:  2719/2002
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Protecció de dades
    Descriptors:
      Temàtics: enregistrament de dades, institució pública , registre, òrgan col.legiat



DECRET 104/2002, de 18 de juny, del Govern Valencià, pel qual es crea el Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana. [2002/X6730]

El desenvolupament de la capacitat d'autogovern comporta la necessitat de creació i desenvolupament de diversos òrgans col·legiats, per a l'impuls, l'estudi i la coordinació de diversos temes, bé entre les distintes administracions públiques o bé entre estes i els sectors representatius de la societat de la Comunitat Valenciana.

Des del principi del desenvolupament autonòmic, els representants del Govern Valencià, i dels distints organismes públics que en depenen, s'han vist integrats en el funcionament d'òrgans col·legiats.

Els principis d'organització administrativa aconsellen disposar d'una estructura adequada que assegure la identificació immediata del conjunt d'òrgans col·legiats en què es participa, de les persones que representen la Generalitat Valenciana en els òrgans esmentats, de la forma de participació en ells, del seu funcionament, així com la disponibilitat immediata i permanent dels seus acords i el seguiment de la seua evolució, per a la qual cosa es crea i regula el Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana.

Pel que fa a l'òrgan encarregat de responsabilitzar-se de la gestió del sistema creat per este decret, s'estima convenient que les responsabilitats quant al funcionament del registre siguen adscrites a la unitat administrativa que porte la secretaria administrativa de les comissions interdepartamentals i delegades del Govern Valencià.

De conformitat amb tot això, i en virtut del que establixen els articles 17.1, 31.1. i 32.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i els articles 22. e), 38 i següents, i 65 i següents de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, a proposta del vicepresident segon i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 18 de juny de 2002,

DECRETE

Article 1. Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana

Es crea el Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana, que dependrà del Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats al qual fa referència l'article 7 del present decret, que estarà adscrit a la Sotssecretaria del Secretariat del Govern i Relacions amb les Corts de la Vicepresidència Segona del Govern Valencià.

Article 2. Inscripció en el registre

1. En el registre s'inscriuran les dades pertinents dels òrgans col·legiats de la Generalitat Valenciana, incloses les de les seues institucions, entitats autònomes i entitats de dret públic quan hi siga aplicable el dret administratiu.

2. No obstant això, en queden exclosos, en qualsevol cas, els òrgans col·legiats següents:

a) El Govern Valencià.

b) La Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris.

c) Les Comissions Delegades del Govern Valencià.

d) Els consells de direcció de les conselleries.

e) Els òrgans col·legiats de contractació.

f) Els òrgans de selecció de personal i provisió de llocs de treball previstos en la normativa de funció pública.

g) Les comissions de valoració per a la concessió de beques, ajudes i subvencions.

h) Els òrgans mixts creats per a la vigilància, el control i la interpretació dels acords i els convenis de col·laboració.

i) Els òrgans de participació escolar.

Article 3. Contingut del registre

1. La inscripció dels òrgans col·legiats en el registre no tindrà efectes constitutius sinó merament declaratius.

2. El Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana disposarà, almenys, de la informació següent de cada òrgan:

a) En relació amb l'òrgan col·legiat:

– Denominació formal de l'òrgan.

– Classe d'òrgan col·legiat.

– Composició.

– Òrgan del qual depèn o al qual s'adscriu.

– Norma de creació.

– Normes de desenvolupament.

– Normes de modificació.

– Norma de supressió.

b) En relació amb els seus membres:

– Nom i cognoms de tots ells.

– Càrrec que ocupen en l'òrgan col·legiat.

– Identificació de la seua condició de titular o suplent.

– Identificació de l'organisme públic o privat a què pertanyen i càrrec o lloc en l'organisme.

– Tipus de nomenament per a la seua pertinença a l'òrgan col·legiat.

– Identificació de l'autoritat, el càrrec, l'òrgan o la persona que, en el seu cas, el nomena, el destituïx o el substituïx.

– Data d'efecte de l'inici de les seues activitats en l'òrgan.

– Data d'acabament de la seua pertinença a l'òrgan.

c) En relació amb el seu funcionament:

– Normes internes de funcionament de l'òrgan.

– Data d'entrada en vigor, modificació o derogació, si és procedent.

Article 4. Accés al registre

L'accés a les dades del Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana, enumerades a l'article anterior, es regirà pel que establixen els articles 35. h) i 37 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com les seues disposicions de desplegament, pel que establix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i pel que s'ha disposat per als òrgans col·legiats que es regisquen per les seues normes específiques.

Article 5. Procediment d'inscripció i gestió de dades

1. Els secretaris dels òrgans col·legiats comunicaran al Centre de Gestió Administrati-va dels Òrgans Col·legiats totes les dades que, d'acord amb l'article 3, hagen de constar en el Registre d'Òrgans Col·legiats. A tal fi, remetran un certificat o fotocòpia compulsada de la documentació pertinent.

2. El Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats comunicarà al Registre d'Activitats d'Alts Càrrecs de la Generalitat Valenciana totes les incidències que tinguen relació amb els nomenaments i el cessaments d'alts càrrecs en relació amb la seua participació com a membres d'òrgans col·legiats.

Article 6. Secretaria administrativa

1. Els òrgans col·legiats als que resulta aplicable el present decret, quan estiguen integrats únicament per alts càrrecs i personal al servici de l'administració de la Generalitat Valenciana o, en cas contrari, quan es determine expressament així en la seua norma de creació, disposaran d'una secretaria administrativa, que assistirà al secretari de l'òrgan en el desenvolupament de les seues funcions.

2. La designació de la unitat administrativa que exercisca estes funcions es realitzarà segons el que disposen les normes específiques de cada òrgan i, si no n'hi ha, pel que este acorde. En el cas que no s'haja previst esta designació en la norma de creació de l'òrgan i mentre no es produïsca acord exprés de l'òrgan col·legiat, estes funcions seran desenvolupades pel Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats.

Article 7. El Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats

Es crea el Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats, al qual correspon, d'acord amb això, exercir les funcions següents:

a) El manteniment del Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana i de la documentació justificativa.

b) El seguiment de l'evolució i funcionament d'estos òrgans col·legiats.

c) La coordinació del funcionament de les secretaries administratives de cada òrgan col·legiat, sense perjuí de l'adscripció funcional i orgànica de cada una d'estes unitats administratives.

d) L'actuació com a secretaria administrativa, en els casos que es determine i en els previstos en este decret.

e) La custòdia i l'arxivament de la documentació original dels òrgans col·legiats, en cas d'extinció d'estos.

f) L'expedició de certificats de les consultes, els dictàmens i els acords aprovats que tinga sota la seua custòdia, en cas d'extinció de l'òrgan col·legiat.

g) Informar el president, el secretari o la secretaria administrativa dels òrgans col·le-giats sobre l'actualització i l'adequació de la seua composició respecte dels possibles canvis en l'estructura orgànica i funcional de l'administració pública de la Generalitat Valenciana.

h) Totes aquelles altres funcions que li siguen encomanades en relació amb matèries de la seua competència.

Article 8. Facultats d'inscripció i certificat

Correspon al cap de l'Àrea de Coordinació Interdepartamental, de la Sotssecretaria del Secretariat de Govern i Relacions amb les Corts, la facultat d'inscripció de les dades en el Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana, així com el certificat sobre el seu contingut.

Article 9. Documentació dels òrgans col·legiats

1. Els secretaris dels òrgans col·legiats integrats únicament per alts càrrecs i personal al servici de l'administració de la Generalitat Valenciana remetran, per al seu arxivament en el Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats, una còpia compulsada de les convocatòries de les sessions i órdens del dia, així com de les actes i els acords adoptats. Pel que fa a la resta dels òrgans als quals s'aplicarà este decret, llevat dels institucionals, remetran només una còpia compulsada de les convocatòries de les sessions i órdens del dia.

2. L'accés a la documentació esmentada dipositada en el Centre de Gestió Administrativa dels Òrgans Col·legiats per part d'aquells qui tinguen la condició d'interessat, d'acord amb l'article 26 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, requerirà l'autorització del secretari de l'òrgan col·legiat de què es tracte, mentre perdure el seu funcionament.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera

En el termini de sis mesos des de l'aprovació d'este decret, els secretaris dels òrgans col·legiats existents hauran de remetre al Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana la informació requerida per a procedir a la seua inscripció.

Segona

El Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat Valenciana incorporarà d'ofici tota la informació relativa als òrgans col·legiats dels quals l'Àrea del Gabinet de Coordinació Interdepartamental ha portat la secretaria administrativa.

DISPOSICIÓ FINAL

El present decret vigirà el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 18 de juny de 2002

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

El vicepresident segon del Govern Valencià,

Mapa web