Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 240/1994, de 22 de novembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reament Regulador de la Gestió dels Residus Sanitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2401 de 05.12.1994
Referència Base de Dades:  2688/1994
 



DECRET 240/1994, de 22 de novembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Regulador de la Gestió dels Residus Sanitaris. La necessitat d'aconseguir una ordenació sanitària que integre harmònicament els objectius de garantir la salut pública i la protecció i defensa del medi ambient és una aspiració present en la nostra societat. Amb aquest fi ha de tenir en compte que una gestió inadequada dels residus generats en les activitats sanitàries pot constituir un risc per a la salut i el medi ambient, que ha de ser controlat i reduït al mínim amb especial sensibilitat.

La normativa actual no s'ocupa de manera íntegra i unitària de la gestió dels residus generats en les activitats sanitàries, ni ho fa amb l'especificitat i la previsió que la problemàtica requereix.

En efecte, la Llei 42/1975, de 19 de novembre, sobre deixalles i residus sòlids urbans, inclou en el seu àmbit d'aplicació els residus produïts com a conseqüència de les activitats sanitàries en hospitals, centres d'especialitats, centres de salut, consultoris i clíniques, però sense especificar ni precisar les diverses classes de residus que s'hi generen, l'origen o naturalesa d'aquests, o la incidència que tinguen sobre la salut i el medi ambient.

Anàlogament, tampoc la Llei 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i el seu reglament, aprovat pel Reial Decret 833/1988, de 20 de juliol, que inclouen com a tals els residus infecciosos, contenen una altra classe d'especificacions que tinguen en compte les especials característiques dels residus sanitaris.

Es fa, doncs, convenient dictar una normativa addicional que, seguint els criteris comunitaris establerts en la Directriu 91/689/CEE, de protecció de la salut humana i la del medi ambient, procure una gestió integral dels residus sanitaris generats o gestionats a la Comunitat Valenciana.

La definició i classificació dels residus generats en els centres sanitaris, i la gestió d'aquests segons criteris selectius idonis en les corresponents operacions de recollida, transport, tractament i eliminació, tant en l'interior com en l'exterior dels centres que els generen, són principis fonamentals per a una gestió integral adequada.

La competència de la Generalitat Valenciana per al desenvolupament legislatiu i l'execució de la legislació estatal, com també per a establir normes addicionals de protecció en matèria de protecció del medi ambient (articles 149.1.23 de la Constitució espanyola i 32.6 de l'Estatut d'Autonomia), faculta per a dictar una norma com aquesta que, respectuosa amb la normativa bàsica estatal en matèria de residus, regula de manera unitària i íntegra la gestió dels residus sanitaris.

Per aquesta raó, d'acord amb el Consell d'Estat, a proposta dels consellers de Sanitat i Consum i de Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 22 de novembre de 1994,

DECRETE

Article únic

S'aprova el Reglament Regulador de la Gestió dels Residus Sanitaris, que a continuació s'incorpora com a annex.

DISPOSICIó TRANSITORIA

Sense perjudici del que disposa la normativa bàsica estatal, totes les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, afectades per les disposicions contingudes en aquest decret, que generen, transporten, tracten o eliminen residus sanitaris, hauran d'adequarse als preceptes d'aquests decret en el termini màxim de dos anys a partir de l'entrada en vigor.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Es faculta els consellers de Sanitat i Consum i de Medi Ambient perquè dicten les disposicions necessàries per al desenvolupament d'aquest decret.

Segona

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Valencia, 22 de novembre de 1994.

El president de la Generalitat Valenciana,

JOAN LERMA I BLASCO

El conseller de Medi Ambient,

EMèRIT BONO I MARTíNEZ

El conseller de Sanitat i Consum,

JOAQUíN COLOMER SALA

ANNEX

REGLAMENT REGULADOR DE LA GESTIO

DELS RESIDUS SANITARIS

CAPíTOL I

Disposicions generals

Article primer. Objecte

Aquest reglament té per objecte regular la gestió dels residus generats per les activitats sanitàries, a fi de garantir la protecció de la salut humana, la defensa del medi ambient i la preservació dels recursos naturals.

Article segon. Gestió

Als efectes d'aquest reglament, s'entén per:

1. Gestió: el conjunt d'activitats destinades a donar als residus sanitaris la destinació final més adequada, d'acord amb les seues característiques i a fi de complir els objectius d'aquest reglament. Comprén les operacions de manipulació, classificació, recollida, emmagatzematge, transport, tractament i eliminació.

2. Gestió intracentre: la realitzada en l'interior del centre sanitari que genera els residus.

3. Gestió extracentre: la realitzada fora del centre sanitari que genera els residus.

Article tercer. Classificació

1. Els residus generats en les activitats sanitàries de titularitat pública o privada, ja siguen assistencials, preventives, d'investigació, docència o laboratori, que hagen entrat en contacte directe o indirecte amb pacients, es classifiquen i defineixen en els grups següents:

a) Grup I. Residus assimilables a urbans: són aquells que no plantegen especials exigències en la seua gestió, com ara cartó, paper, material d'oficines, despatxos, cuines, cafeteries, bars, menjadors, tallers, jardineria, etc.

b) Grup II. Residus sanitaris no específics: són aque

lls residus que, procedents de pacients no infecciosos i no inclosos en el grup III, estan subjectes a requeriments addicionals de gestió intracentre, i, als efectes de la gestió extracentre, són assimilables als del grup I. Aquests residus inclouen material de cures, guixos, tèxtil fungible, robes, objectes i materials d'un sol ús contaminats amb sang, secrecions o excrecions.

c) Grup III. Residus sanitaris específics o de risc: són aquells en què, pel fet de representar un risc per a la salut laboral i pública, s'han d'observar especials mesures de prevenció, tant en la seua gestió intracentre com extracentre.

d) Grup IV. Residus tipificats en l'àmbit de normatives singulars: són aquells que en la seua gestió, tant intracentre com extracentre, estan subjectes a requeriments especials des del punt de vista higiènic i ambiental. En aquest grup s'inclouen els residus citostàtics, restes de substàncies químiques, medicaments caducats, olis minerals o sintètics, residus amb metalls, residus dels laboratoris radiològics, residus líquids, etc.

2. Els residus sanitaris del grup III, denominats específics o de risc, se subclassifiquen en:

a) Residus sanitaris infecciosos: són els procedents de pacients amb les malalties infeccioses que figuren en l'annex d'aquest reglament.

b) Residus anatòmics.

c) Sang i hemoderivats en forma líquida, incloent-hi els recipients que els continguen.

d) Agulles i material punxant i tallant.

e) Vacunes vives i atenuades.

f) Material contaminat procedent d'hemodiàlisi de portadors crònics.

g) Cultius i material contaminat de laboratoris de microbiologia i immunologia.

h) Restes d'animals en centres experimentals i d'investigació.

3. A l'efecte de facilitar-ne la gestió, els residus sanitaris del grup III se subclassifiquen en residus secs i humits.

Article quart. Definició i àmbit d'aplicació

1. Aquest reglament és d'aplicació als residus sanitaris, entenent com a tals la totalitat dels residus inclosos en els grups II i III, i d'entre els inclosos en el grup IV, els residus citostàtics.

1. L'àmbit d'aplicació d'aquest reglament comprén totes les activitats de gestió dels residus sanitaris, generats en les activitats relacionades amb l'atenció a la salut humana, en tots els centres, serveis i establiments de protecció de la salut, atenció sanitària i sociosanitària, anàlisis, investigació i docència, públics o privats, de la Comunitat Valenciana, com també en els centres i serveis veterinaris assistencials, o que siguen gestionats en el seu àmbit territorial.

3. Aquest reglament no és d'aplicació als residus radioactius, les grans peces anatòmiques i cadàvers humans, i a les aigües residuals.

CAPITOL II

Operacions subjectes a control

Secció primera

Operacions de gestió intracentres

Article cinqué. Recollida intracentre dels residus sanitaris

1. La recollida dels residus sanitaris en l'interior dels centres que els generen es farà aplicant rigorosos criteris de segregació, asèpsia, innocuïtat i economia, evitant traslladar la contaminació o el deteriorament ambiental a un altre medi receptor, i en particular:

a) S'implantarà un sistema de recollida selectiva i diferenciada de tots els tipus de residus generats en el centre, atenent la classificació establerta en l'article 3, evitant les mescles que suposen un augment de la perillositat o de la dificultat per a la seua gestió.

b) Per als residus dels grups II i III s'utilitzaran bosses o recipients d'un sol ús, les característiques tècniques de les quals s'hauran d'adaptar als criteris següents:

-Estanqueïtat total.

- Opacitat a la vista.

- Resistència al trencament.

- Asèpsia total a l'exterior.

- Absència total a l'exterior d'elements sòlids punxants o tallants.

- Volum no superior a 70 litres.

- Tancament especial hermètic de fàcil obertura, que no puga obrir-se de forma accidental.

c) Per als residus citostàtics, s'utilitzaran contenidors d'un sol ús, de polietilè o poliestirè, de manera que permeten la incineració total, resistents als agents químics i als materials i objectes perforants i que disposen d'un tancament hermètic especial.

d) Per als residus tallants i punxants, s'usaran recipients impermeables, estancs, rígids i a prova de tall i perforació.

e) Per als residus consistents en mostres de sang, hemoderivats i altres residus líquids específics, s'utilitzaran recipients rígids, impermeables, hermètics i estancs. Disposaran obligatòriament d'aquest tipus de recipients les sales d'operacions, els serveis ginecològics i patològics, els laboratoris serològics, els bancs de sang i les àrees assistencials que els generen.

2. La identificació externa de les bosses, els contenidors o recipients serà la següent:

a) Per als residus del grup II, el rètol indicatiu portarà la llegenda "Residus sanitaris no específics".

b) Per als residus del grup III i citostàtics, i sense perjudici del que disposa respecte de l'etiquetat la Llei 20/ 1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i la normativa complementària:

- Per als del grup III, el rètol indicatiu de precaució portarà la llegenda "Residus de risc"

- Per als citostàtics, el rètol indicatiu de precaució portarà la llegenda "Material contaminat químicament. Citostàtics"

3. Es prohibeix depositar en una mateixa bossa, recipient o contenidor, residus de tipus diferents, segons la classificació establerta en l'article 3.

Article sisé. Transport intracentre dels residus sanitaris

1. El transport dels residus sanitaris en l'interior dels centres que els generen és una operació sotmesa a control, que es farà atenent criteris de responsabilitat, agilitat, rapidesa, asèpsia, innocuïtat i seguretat, i en particular:

a) Els residus sanitaris recollits en les diferents àrees o dependències del centre es transportaran al magatzem de residus sanitaris del centre amb una periodicitat màxima de dotze hores.

b) Els contenidors i els sistemes de transport utilitzats per al trasllat dels residus al magatzem no podran ser utilitzats per a un altre fi, i es desinfectaran després de cada operació.

c) Les zones intermèdies d'emmagatzematge dels residus per traslladar-los al magatzem central hauran d'estar adequadament delimitades, definides i senyalitzades.

2. Es prohibeix depositar residus sanitaris en cap altre lloc que no siga la zona de producció d'aquests o els magatzems habilitats per a depositar-los en el mateix centre.

Article seté. Emmagatzematge intracentre dels residus sanitaris

1. Els residus sanitaris es podran emmagatzemar dins del centre que els ha generat, sota un estricte control, un màxim de setanta-dues hores, prolongables a una setmana si el magatzem de residus disposa d'un sistema de refrigeració.

2. El lloc d'emmagatzematge dels residus sanitaris haurà d'estar ben ventilat i il.luminat, serà espaiós i estarà degudament senyalitzat, haurà d'estar condicionat per poder efectuar la desinfecció i neteja, serà impermeable fins a dos metres d'alçària i situat de manera que no puga molestar els espais veïns.

3. El magatzem haurà de mantenir-se tancat, haurà de tenir fàcil accés des de l'exterior i haurà d'estar protegit de la intempèrie, les temperatures elevades i els insectes i animals.

4. L'accés al magatzem sols estarà permès al personal autoritzat expressament.

Article vuité. Control de les operacions de gestió intracentre

1. Sense perjudici de la normativa que siga d'aplicació, les operacions de gestió intracentre dels residus sanitaris es faran d'acord amb el que disposa aquest reglament.

2. Correspon a l'òrgan de la Generalitat Valenciana competent en la matèria de sanitat i consum, la vigilància i el control de les operacions de manipulació, classificació, recollida, transport i emmagatzematge intracentre dels residus sanitaris, tant en els centres sanitaris públics com privats, sense perjudici de les que en matèria de sanitat animal corresponguen a l'òrgan de la Generalitat Valenciana materialment competent.

Secció segona

Operacions de gestió extracentre

Article nové. Gestió extracentre dels residus sanitaris del grup II

Per a la recollida, el transport, el tractament, l'eliminació i, en general, totes les operacions de gestió extracentre dels residus sanitaris del grup II, regirà el que disposa la Llei 42/1975, de 19 de novembre, sobre deixalles i residus sòlids urbans, i normativa complementària, com també el que estableix la normativa vigent sobre el transport de mercaderia per carretera que siga aplicable, i aquest reglament.

Article deu. Gestió extracentre dels residus sanitaris del grup III i dels residus citostàtics

Per a la recollida, el transport, el tractament, l'eliminació i, en general, totes les operacions de gestió extracentre dels residus sanitaris del grup III i dels residus citostàtics, regirà el que disposa la Llei 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i la normativa complementària, com també el que estableix la normativa vigent sobre el transport de mercaderies perilloses per carretera que siga d'aplicació, i aquest reglament.

Article onze. Transport extracentre dels residus sanitaris

1. Les operacions de càrrega i descàrrega dels vehicles de transport de residus sanitaris es faran en condicions òptimes de seguretat, neteja i agilitat, i s'haurà de disposar de l'espai i dels mitjans necessaris, i tenint cura de la protecció de la salut laboral.

2. Els vehicles de transport de residus sanitaris hauran de ser isoterms, de caixa de càrrega tancada, dotada de tancament de seguretat, impermeable a l'aigua, especialment estanca i de fàcil desinfecció. Aquests vehicles no podran ser utilitzats per al transport de cap altra classe de residus, i hauran de ser homologats per la Conselleria de Medi Ambient, amb l'informe previ de la Conselleria de Sanitat i Consum.

3. El transport dels residus sanitaris es farà de forma separada per a cada u dels grups definits en l'article 3. Així mateix, l'entrada dels residus sanitaris en les instal.lacions de tractament o eliminació, o en abocadors controlats, es farà diferenciadament, en funció d'aquests grups.

Article dotze. Tractament i eliminació dels residus sanitaris

1. El tractament i l'eliminació dels residus sanitaris del grup III i dels residus citostàtics es farà tenint en compte rigorosos criteris d'innocuïtat, asèpsia i salubritat, a fi de garantir l'eliminació de tots els gèrmens patògens.

2. Els residus sanitaris del grup III podran ser eliminats:

a) Mitjançant incineració en forns fabricats i preparats amb aquest fi, construïts segons les condicions tècniques següents:

- Temperatura de combustió mitjana entre 1.000 i 1.200 graus centígrads.

- Alimentació automàtica o semiautomàtica dels forns, amb mecanismes elevadors o de bloqueig de contenidors.

- Funcionament continu.

- Purificació dels gasos de combustió mitjançant sistemes i equips tècnics que garantesquen en tot moment emissions a l'atmosfera per davall dels límits especificats en les normatives que siguen d'aplicació en cada moment.

- Recuperació de calor en els casos que siga tècnicament i econòmicament viable.

b) Com residus assimilables a urbans, sempre que abans s'hagen tractat mitjançant esterilització o desinfecció, mitjançant vapor calent a pressió amb la tècnica d'autoclau, és a dir, mitjançant l'acció desinfectant produïda per un procés fraccionat de vapor per buit, que ha de reunir les característiques tècniques següents:

- Extracció de l'aire de la cambra de desinfecció i del material que s'ha de desinfectar per evacuació del fluid en diverses fases, alternades amb la introducció de vapor saturat.

- Desinfecció amb vapor saturat.

- Eixugada del material desinfectat per evacuació.

Els residus sotmesos a aquest procés no han de sofrir cap manipulació prèvia o simultània a aquest, excepte un procés de trituració previ a l'abocament, de manera que no es puguen reconèixer, i sols podran ser tractats com a residus assimilables a urbans en instal.lacions controlades, degudament legalitzades i expressament autoritzades per a tractar-los, després de l'esterilització o desinfecció prèvia.

Els residus sanitaris del grup III es consideraran adequadament desinfectats quan hagen perdut les característiques biopatològiques per les quals es van incloure en aquest grup.

3. A més dels processos de tractament abans indicats, la Conselleria de Medi Ambient podrà autoritzar-ne altres que considere adequats, en funció del desenvolupament tecnològic.

4. Els residus del grup III que siguen punxants o tallants com ara agulles, fulles de bisturí, estilets o qualsevol material metàl.lic que puga ser vehicle de transmissió de malalties, es podran tractar mitjançant esterilització en el mateix centre, i sols després es podran gestionar com a residus assimilables a urbans. Unicament podran ser tractats i eliminats en instal.lacions controlades, degudament legalitzades, i prèviament autoritzades de manera expressa per a aquest fi concret.

5. L'eliminació dels residus citostàtics es farà mitjançant una neutralització química o incineració a una temperatura que puga assegurar-ne la total destrucció.

Article tretze. Control de les operacions de gestió extracentre

Corresponen a la Conselleria de Medi Ambient les funcions de control, vigilància, inspecció i sanció de totes les activitats de gestió extracentre dels residus sanitaris, com també de les instal.lacions de tractament o eliminació d'aquests, per a aquest últim cas extracentre o intracentre, públiques o privades, i realitzar o sol.licitar els anàlisis i les verificacions que considere necessaris, tot això sense perjudici de les competències assignades a altres ens públics.

CAPITOL III

Actuació de les administracions públiques

Article catorze. Actuació de l'Administració de la Generalitat Valenciana

1. Sense perjudici de les competències de les entitats locals, correspon a la Generalitat Valenciana adoptar les mesures necessàries a fi d'assegurar que les activitats de gestió dels residus procedents de les activitats sanitàries, i en especial dels residus sanitaris, s'efectuen en condicions adequades per a la protecció de la salut humana, la defensa del medi ambient i la preservació dels recursos naturals.

2. La Generalitat Valenciana adaptarà la seua actuació als objectius següents:

a) La introducció de sistemes adequats de recollida selectiva i d'emmagatzematge intracentre dels residus sanitaris a la xarxa sanitària de la Comunitat Valenciana.

b) La implantació de la infrastructura d'instal.lacions de tractament i eliminació més adequada tecnològicament per als residus sanitaris.

c) La col.laboració amb organismes públics i privats en programes de recerca, investigació, desenvolupament i control de qualitat de les noves tecnologies en l'àmbit de la gestió dels residus sanitaris.

d) La formació del personal dedicat a la gestió intracentre dels recursos sanitaris.

e) Qualsevol altre derivat de la normativa aplicable.

Article quinze. Actuació de les entitats locals

1. En els termes de la normativa vigent i d'acord amb les respectives competències, les entitats locals procuraran que la recollida, el transport i el tractament dels recursos sanitaris que es generen o originen en el seu territori es facen amb les condicions establertes en aquest reglament.

2. Les províncies i entitats locals d'àmbit supramunicipal col.laboraran amb l'Administració de la Generalitat Valenciana en la formulació, el desenvolupament i l'execució dels plans, els projectes o les actuacions relacionades amb els objectius d'aquest reglament.

CAPITOL IV

Ordenació de l'activitat

Article setze. Ordenació de l'activitat

1. Els productors o posseïdors de residus sanitaris adoptaran les mesures necessàries per a assegurar que la gestió d'aquests es faça d'acord amb el que estableix aquest reglament i la resta de la normativa aplicable.

2. A tots els efectes, els residus sanitaris tindran sempre un titular responsable, condició que correspon als productors, posseïdors o gestors.

Sols es produeix transferència de la titularitat, i de la responsabilitat corresponent, per al supòsit de cessió de residus sanitaris, quan aquesta es realitza a una entitat legalment competent o autoritzada per a realitzar operacions de gestió d'aquests. La cessió dels residus del grup III i citostàtics ha de constar en un document fefaent.

Les autoritzacions que per a la gestió dels residus sanitaris del grup III i citostàtics atorgue l'Administració de la Generalitat Valenciana, no podran ser invocades per a excloure o disminuir la responsabilitat civil o penal en què els beneficiaris incórreguen en l'exercici de les seues activitats.

Si els productors o posseïdors de residus sanitaris els lliuren a tercers que no estiguen en possessió de l'autorització necessària, respondran solidàriament amb aquests dels danys i perjudicis que es produesquen a causa d'aquests residus, com també de les sancions escaients.

3. Correspon al director, gerent o màxim responsable del centre, l'establiment o el servei sanitari on es generen els residus sanitaris:

a) Vetlar pel compliment de la normativa referent a la classificació, la recollida, l'emmagatzematge i el lliurament dels residus sanitaris, quan escaiga, a un gestor autoritzat, com també, si escau, de la referent al tractament o l'eliminació d'aquests.

b) Informar el personal del centre dels efectes perjudicials que poden derivar-se dels residus sanitaris, i de les mesures aplicables per a evitar-los.

c) Transmetre a l'administració competent, quan escaiga, les dades que els siguen sol.licitades.

4. L'òrgan mediambiental de la Generalitat Valenciana crearà un registre d'establiments i centres sanitaris i un de centres i serveis veterinaris, per als dos casos tant públics com privats. Els òrgans competents en matèria de sanitat i consum i d'agricultura i pesca prestaran l'ajuda necessària per a la creació dels registres indicats.

5. Els productors i gestors extracentre de residus sanitaris hauran de facilitar a l'òrgan de la Generalitat Valenciana competent en matèria de medi ambient, i a les entitats locals corresponents, la informació, inspecció i supervisió que aquests organismes, en l'àmbit de les respectives competències, consideren convenients per al compliment del que preveu la normativa aplicable.

CAPITOL V

Autoritzacions i documents

Article disset. Autorització de les activitats de gestió extracentre dels residus sanitaris

1. Les persones físiques o jurídiques que facen qualsevol operació de gestió dels residus sanitaris del grup III i citostàtics hauran de disposar de l'autorització administrativa prèvia de la Conselleria de Medi Ambient, en els termes del que disposa la Llei 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i normativa complementària.

2. En els projectes d'instal.lacions de tractament i eliminació de residus sanitaris, caldrà l'informe previ de la Conselleria de Sanitat i Consum, sense perjudici de qualsevol altra llicència o autorització escaient.

3. L'autorització per a la gestió dels residus sanitaris del grup III i citostàtics quedarà subjecte a la prestació d'una fiança i a la constitució d'una assegurança de responsabilitat civil, en els termes del que disposa la Llei 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i la normativa complementària.

4. La Conselleria de Medi Ambient comunicarà a l'ajuntament del terme municipal on s'haja de fer l'activitat de gestió, les condicions i altres circumstàncies de l'autorització.

Article divuit. Llibre de control i documents de control i seguiment

1. Els centres, serveis i establiments que produesquen residus sanitaris del grup III i citostàtics, hauran de tenir i portar al dia un llibre oficial de control, a disposició de l'Administració, en el qual haurà de constar l'origen dels residus, la quantitat, la destinació, els mètodes i llocs de tractament, com també les dates de generació i cessió.

2. Les persones físiques i jurídiques autoritzades per a realitzar operacions de gestió dels residus sanitaris del grup III i citostàtics estan obligats igualment a tenir i portar al dia un llibre oficial de control, comprensiu de totes les operacions en què intervinguen, en el qual figuren, com a mínim, el centre generador, la quantitat, el transportista, la data de recepció i les operacions de tractament, el qual també estarà a disposició de l'Administració.

3. Els productors, transportistes i gestors de residus sanitaris del grup III i citostàtics hauran d'emplenar el document de control i seguiment que establesca la Conselleria de Medi Ambient, i també presentar davant aquesta un informe anual on caldrà específicar, almenys, la quantitat de residus sanitaris gestionats, la naturalesa d'aquests i la destinació final.

CAPITOL VI

Règim aplicador de sancions

Article dinou

L'incompliment del que disposa aquest reglament es podrà sancionar d'acord amb el que estableixen les lleis 42/1975, de 19 de novembre, sobre deixalles i residus sòlids urbans; 14/ 1986, de 25 d'abril, General de Sanitat; 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, i les que que hi siguen d'aplicació, mitjançant el procediment establert en el Reial Decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual es va aprovar el Reglament del Procediment per a l'Exercici de la Potestat Aplicadora de Sancions.

ANNEX DEL REGLAMENT

Malalties infeccioses transmissibles per agents patògens en els residus infecciosos, grup III

- Còlera.

- Febre hemorràgica causada per virus.

- Brucel.losi.

- Diftèria.

- Meningitis, encefalitis.

- Febre Q.

- Borm.

- Tuberculosi activa.

- Hepatitis vírica.

- Tularèmia.

- Tifus abdominal.

- Lepra.

- Antrax.

- Febre paratifoide A, B i C.

- Pesta.

- Poliomielitis.

- Disenteria bacteriana.

- Ràbia.

- Sida.

- Fascitis necronitzant.

Mapa web