Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE de 2 de juny de 2000, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula el procediment de reintegrament d'errades materials en la confecció de les nòmines.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3771 de 14.06.2000
Número identificador:  2000/M4812
Referència Base de Dades:  1956/2000
 



ORDRE de 2 de juny de 2000, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula el procediment de reintegrament d'errades materials en la confecció de les nòmines. [2000/M4812]

El Decret 129/1994, de 5 de juliol del Consell de la Generalitat Valenciana autoritzà aquesta conselleria, en la disposició final primera, a dictar les normes de desplegament necessàries per a establir els procediments administratius que havien de permetre d'ofici reintegrar els deutes contrets pel personal al seu servei o per les entitats locals, a favor de la Hisenda de la Generalitat, la qual cosa es va fer mitjançant l'Ordre de 18 de juliol de 1994.

L'experiència acumulada en la tramitació d'expedients de reintegraments materials, aritmètics o de fet en la confecció de la nòmina, aconsella la introducció de determinades modificacions en el règim jurídic del procediment esmentat als efectes de simplificar alguns dels tràmits previstos en aquest, així com reassignar les funcions atribuïdes als distints òrgans que participen en la tramitació.

Per això, fent ús de l'autorització continguda en el Decret 129/1994, a proposta de la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor

ORDENE

Article 1. Àmbit d'aplicació

1. Les disposicions d'aquesta ordre són d'aplicació als procediments que inicie la Generalitat Valenciana per a realitzar el reintegrament de les quantitats indegudament pagades com a conseqüència d'errades de fet, aritmètiques o materials en la confecció de la nòmina del personal al servei de l'administració de la Generalitat Valenciana.

2. Quan tant l'administració com l'interessat coneguen l'errada produïda i els seus termes, prèviament a l'inici del procediment regulat en la present ordre, i ambdós es manifesten conformes amb la determinació de l'errada i l'import que cal reintegrar, l'expedient requerirà, com a únic tràmit, la notificació de l'òrgan gestor de l'errada produïda i la conformitat prestada per l'interessat, juntament amb l'ingrés per aquest de la quantitat deguda o la seua autorització a la compensació a través de la nòmina.

Article 2. Inici

1. Comprovada l'existència de l'errada, la procedència i l'import de la quantitat deguda a la Hisenda de la Generalitat Valenciana, l'òrgan responsable de la direcció del personal dictarà acord d'iniciació del procediment de reintegrament per errades materials, aritmètiques o de fet en la nòmina. L'acord d'iniciació haurà de contenir en tot cas la identificació del deutor, les errades materials concretes, de fet o aritmètiques, el moment en què es van produir, així com l'import que se'n deriva.

2. Als efectes d'establir la quantia del deute amb la Hisenda de la Generalitat Valenciana, els òrgans responsables de la direcció de personal hauran de fer constar, necessàriament, els conceptes següents:

a) Import brut dels havers pagats indegudament.

b) Import de les retencions efectuades a aquests havers bruts.

c) Import líquid que ha de reintegrar a l'administració el deutor.

d) Import de les retencions que s'han de rectificar.

e) I, si és el cas, import de les quotes corresponents a l'administració en els sistemes d'assegurament que han de ser rectificades.

La conformació de les dades anterior s'efectuarà per cadascun dels períodes mensuals en els quals les diferències s'hagen produït (annex I) i es reconduiran a un document Total diferència (annex 2) que formarà part de la resolució notificada.

Article 3. Notificació de l'acord d'iniciació i tràmit d'audiència

L'acord d'iniciació expressat serà notificat a l'interessat per l'òrgan responsable de la direcció de personal de cada conselleria, i se li concedirà audiència per un termini no superior a deu dies perquè puga al·legar i presentar els documents i les justificacions que estime pertinents.

Article 4. Acabament

1. Si l'interessat manifesta la seua conformitat amb l'existència de l'errada material esmentada, de fet o aritmètica, l'òrgan responsable de la direcció de personal elevarà a la Sotssecretaria de Política Pressupostària i del Tresor la corresponent proposta de resolució en un termini màxim de set dies, que durà adjunta còpia de l'expedient tramitat.

2. Quan l'interessat no presente al·legacions o manifeste la seua disconformitat amb el fons o la forma de l'expedient de reintegrament, l'òrgan responsable de la direcció de personal esmentat elevarà, en un termini màxim de 15 dies, a la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor proposta de resolució, que durà adjunt l'informe corresponent i còpia de l'expedient tramitat.

3. Rebuda la proposta de resolució, la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor resoldrà en el termini màxim d'un mes i trametrà la resolució corresponent a l'òrgan responsable de la direcció de personal a l'efecte de la notificació.

Article 5. Notificació de la resolució

Les notificacions s'efectuaran d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, segons la redacció que en fa la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Les notificacions dels reintegraments autoritzats per la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor, hauran de dur adjunta la nòmina rectificada degudament, així com el detall dels conceptes on es va cometre l'errada i l'import de la quantitat que cal reintegrar, en els termes continguts en l'article 3 de la present ordre. Així mateix, s'establirà el termini en què el deutor haurà de reintegrar la quantitat esmentada i els altres continguts que a l'efecte de notificacions estableix la normativa vigent.

Article 6. Execució

Quan el subjecte deutor mantinga en el moment de tramitació de l'expedient relació laboral o funcionarial amb la Generalitat Valenciana el reintegrament s'articularà a través de compensació en la nòmina llevat que expressament en les al·legacions l'interessat haja optat per un altre dels mitjans de pagament reconeguts legalment.

A aquest efecte, una vegada notificat, i sense perjudici que s'haja autoritzat l'ajornament o el fraccionament del deute, l'execució del reintegrament es realitzarà a càrrec de la nòmina immediata següent.

En el supòsit que el personal afectat, en el moment de tramitació de l'expedient, no mantinga cap relació laboral o funcionarial amb la Generalitat Valenciana, la no materialització del reintegrament en els terminis previstos en la legislació vigent, determinarà l'inici de les actuacions necessàries per al cobrament de les quantitats degudes, d'acord amb el que preveu el Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 1.684/1990, de 20 de desembre.

Article 7. Ajornament o fraccionament del reintegrament

El subjecte deutor podrà sol·licitar, davant la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor, l'ajornament o el fraccionament del deute en els termes i les condicions previstos en la legislació vigent.

Disposició addicional única

Naturalesa de les errades

Els òrgans responsables de la direcció de personal s'hauran d'abstenir de l'aplicació del que preveu la present ordre a qualsevol expedient en què les actuacions a què faça referència no puguen qualificar-se d'errades materials, aritmètiques o de fet en els termes a què es refereix l'article 105.2 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

A aquest efecte, sempre que l'interessat presente al·legacions que afecten la naturalesa de l'errada, la seua desestimació haurà de sustentar-se en l'informe corresponent del Servei Jurídic on preste els seus serveis l'interessat, tal i com es detalla en l'article 5.2 de la present ordre.

Disposició derogatòria única

Queden derogats els articles 3, 4 i 5 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es desplega el procediment de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta.

Disposicions finals

Primera

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Segona

Es faculta la Subsecretaria de Política Pressupostària i del Tresor perquè emeta les instruccions i les circulars necessàries per a desplegar l'aplicació del que s'ha establit anteriorment.

València, 2 de juny de 2000

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

Mapa web