Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE de 26 de març de 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es creen els fitxers amb dades de caràcter personal del Registre Oficial de Contractes de la Generalitat Valenciana i del Registre de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4234 de 23.04.2002
Número identificador:  2002/3602
Referència Base de Dades:  1714/2002
 



ORDRE de 26 de març de 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es creen els fitxers amb dades de caràcter personal del Registre Oficial de Contractes de la Generalitat Valenciana i del Registre de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana. [2002/3602]

La Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, estableix en l'article 2 que aquesta serà d'aplicació a les dades de caràcter personal registrades en suport físic que les faça susceptibles de tractament, i a tota modalitat d'ús posterior d'aquestes dades pels sectors públic i privat.

Així mateix, la llei orgànica esmentada disposa en l'article 20 que la creació, modificació o supressió dels fitxers de les administracions públiques sols es podrà fer per mitjà de disposició general publicada en el Boletín Oficial del Estado o diari oficial corresponent.

El Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regulen l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de la Generalitat Valenciana, determina, en els articles 10 i següents, el procediment d'inscripció en aquest últim dels fitxers informatitzats de dades personals creades o gestionades pels distints òrgans o entitats de la Generalitat Valenciana, així com la potestat per a l'aprovació de la disposició de caràcter general creadora dels fitxers automatitzats, l'exercici de la qual recau en la conselleria competent per raó de la matèria.

En compliment del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, pel qual es crea la Junta Superior de Contractació Administrativa i es regulen els registres oficials de Contractes i de Contractistes i Empreses Classificades, la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació necessita, per al funcionament del primer dels registres mencionats, disposar d'un fitxer automatitzat que permet la identificació dels adjudicataris dels contractes inscrits. En la mesura en què aquests adjudicataris poden ser tant persones jurídiques com persones naturals o físiques, cal, en conseqüència, crear i regular aquest fitxer, d'acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal abans mencionada. Anàlogament succeeix amb la classificació empresarial i el Registre de Contractistes i Empreses Classificades, la inscripció en el qual s'efectua en aquest cas a instància de les empreses i en aquest fitxer constaran dades de persones que tinguen la condició d'empresaris individuals o d'apoderats, representants o administradors de les empreses socials inscrites.

Per tot això, a tenor del que estableix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i una vegada complits els tràmits establits en l'article 12 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià

ORDENE

Article 1

La present ordre té per objecte la creació i regulació dels fitxer informatitzats que s'identifiquen en l'annex, d'acord amb el que disposa l'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

Article 2

El titular de l'òrgan administratiu responsable dels fitxers corresponents adoptarà les mesures organitzatives i tècniques que resulten necessàries per a garantir la seguretat i integritat de les dades i evitar el seu tractament o accés no autoritzat, així com les encaminades a fer efectius els drets, les garanties i les obligacions reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 26 de març de 2002

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació

VICENTE RAMBLA MOMPLET

ANNEX

A. Registre de Contractes

1. Denominació del fitxer: Registre de Contractes

2. Finalitat del fitxer i usos previstos per a aquest:

a) Permetre el coneixement dels contractes inscrits i dels seus adjudicataris, d'acord amb el que disposa la legislació de contractes de les administracions públiques.

b) Constituir el suport de l'estadística sobre contractació pública en l'àmbit de la Generalitat Valenciana.

c) Informació bàsica per a la determinació de les garanties globals.

3. Persones o col·lectius sobre els quals es pretenga obtenir dades de caràcter personal o que resulten obligats a subministrar-les: persones físiques adjudicatàries de contractes formalitzats i inscribibles en el Registre.

4. Procediment de recollida de dades: comunicació d'ofici des de les oficines o unitats administratives de contractació de les diferents entitats i departaments de l'administració de la Generalitat.

5. Suport utilitzat per a l'obtenció:

a) Via telemàtica

b) Paper

c) Excepcionalment, en suport informàtic

6. Estructura bàsica del fitxer automatitzat i descripció de les dades de caràcter personal incloses en aquest:

a) Dades de caràcter identificatiu: nom o cognoms; NIF o equivalent.

b) Dades de caràcter personal: nacionalitat.

c) Dades de tipus transaccional: dates d'adjudicació i de formalització i altres dades inscriptibles dels contractes dels quals és adjudicatari.

7. Cessions de dades de caràcter personal i, si és el cas, les transferències de dades que es prevegen a països tercers:

a) Al Ministeri d'Hisenda.

b) A la Sindicatura de Comptes de la Generalitat Valenciana i, si és el cas, al Tribunal de Comptes.

c) A terceres persones interessades, distintes de l'adjudicatari, en els termes previstos en les normes bàsiques de l'Estat que regulen el Registro Públic de Contractes.

8. Òrgan responsable del fitxer: Direcció General de Patrimoni.

9. Servei o unitat davant dels quals poden exercir-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Servei Central de Contractació i Secretaria de la Junta Superior de Contractació Administrativa.

10. Mesures de seguretat: les mesures que s'estableixen per al present fitxer són de nivell bàsic, d'acord amb l'article 4 del Reial Decret 994/1999, d'11 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de mesures de seguretat dels fitxers automatitzats que continguen dades de caràcter personal.

B. Classificació i Registre de Contractistes i Empreses Classificades (CLASICO)

1. Denominació del fitxer: CLASICO (Classificació i inscripció de contractistes i empreses classificades)

2. Finalitat del fitxer i usos previstos per a aquest:

a) Gestió dels procediments de classificació d'empreses d'acord amb la legislació de contractes de les administracions públiques.

b) Gestió del Registre de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.

3. Persones o col·lectius sobre els quals es pretenga obtenir dades de caràcter personal o que resulten obligats a subministrar-les: titulars, apoderats, representants, administradors o personal directiu de les empreses que sol·liciten la classificació i inscripció en el Registre.

4. Procediment de recollida de dades: formularis i declaracions presentats per les empreses.

5. Suport utilitzat per a l'obtenció:

a) Via telemàtica

b) Paper

6. Estructura bàsica del fitxer automatitzat i descripció de les dades de caràcter personal incloses en aquest:

a) Dades de caràcter identificatiu: nom o cognoms; NIF o equivalent.

b) Dades d'ocupació: relació jurídica amb l'empresa que sol·licita la classificació o inscripció en el Registre (titular, apoderat, representant, etc.)

c) Dades econòmiques i financeres. en el supòsit d'empresaris individuals, dades dels comptes anuals o declaracions tributàries.

d) Dades de transaccions: en el supòsit d'empresaris individuals que sol·liciten la classificació, dades dels subministraments o serveis efectuats en els anys immediatament anteriors a la sol·licitud.

7. Cessions de dades de caràcter personal i, si és el cas, les transferències de dades que es prevegen a països tercers: al Ministeri d'Hisenda i a altres administracions públiques o que contracten amb subjecció a la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

8. Òrgan responsable del fitxer: Direcció General de Patrimoni.

9. Servei o unitat davant dels quals poden exercir-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Servei Central de Contractació i Secretaria de la Junta Superior de Contractació Administrativa.

Mapa web