Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 15/2013, de 9 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'aprova la targeta d'identificació del personal funcionari de la conselleria competent en matèria d'hisenda amb determinades funcions de caràcter tributari.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7121 de 30.09.2013
Número identificador:  2013/9314
Referència Base de Dades:  008938/2013
 



ORDE 15/2013, de 9 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'aprova la targeta d'identificació del personal funcionari de la conselleria competent en matèria d'hisenda amb determinades funcions de caràcter tributari. [2013/9314]

L'article 142, apartat 4, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, establix que els funcionaris que exercisquen funcions d'inspecció seran considerats agents de l'autoritat i hauran d'acreditar-ne la condició, si són requerits per a això, fora de les oficines públiques, i afig que les autoritats públiques prestaran la protecció i l'auxili necessaris als funcionaris per a l'exercici de les funcions d'inspecció.

Per la seua banda, l'article 141 de l'esmentada Llei 58/2003, General Tributària, establix que la inspecció tributària consistix en «l'exercici de les funcions administratives dirigides a:

a) La investigació dels supòsits de fet de les obligacions tributàries per al descobriment dels que siguen ignorats per l'Administració.



b) La comprovació de la veracitat i exactitud de les declaracions presentades pels obligats tributaris.

c) La realització d'actuacions d'obtenció d'informació relacionades amb l'aplicació dels tributs, d'acord amb el que establixen els articles 93 i 94 d'esta llei.

d) La comprovació del valor de drets, rendes, productes, béns, patrimonis, empreses i la resta d'elements, quan siga necessària per a la determinació de les obligacions tributàries, aplicant-se el que disposen els articles 134 i 135 d'esta llei.

e) La comprovació del compliment dels requisits exigits per a l'obtenció de beneficis o incentius fiscals i devolucions tributàries, així com per a l'aplicació de règims tributaris especials.



f) La informació als obligats tributaris amb motiu de les actuacions inspectores sobre els seus drets i obligacions tributàries i la forma en què han de complir estes últimes.

g) La pràctica de les liquidacions tributàries resultants de les seues actuacions de comprovació i investigació.

h) La realització d'actuacions de comprovació limitada, d'acord amb el que establixen els articles 136 a 140 d'esta llei.

i) L'assessorament i informe a òrgans de l'Administració pública.



j) La realització de les intervencions tributàries de caràcter permanent o no permanent, que es regiran per allò que s'ha disposat en la seua normativa específica i, si no hi ha regulació expressa, per les normes d'este capítol excloent-ne l'article 149.

k) Les altres que s'establisquen en altres disposicions o li siguen encomanades per les autoritats competents».

Per la seua banda, l'article 162, apartat 1, de la mateixa Llei 58/2003 establix que per a assegurar o efectuar el cobrament del deute tributari, els funcionaris que exercisquen funcions de recaptació podran comprovar i investigar l'existència i situació dels béns o drets dels obligats tributaris, i tindran les facultats que es reconeixen a l'Administració tributària en l'article 142 de la llei esmentada, amb els requisits que s'hi establixen.

En desplegament de les disposicions legals esmentades, l'article 60, apartat 1, del Reglament General de les Actuacions i els Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desplegament de les Normes Comunes dels Procediments d'Aplicació dels Tributs, aprovat per mitjà de Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, establix que, «en els termes establits en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, els funcionaris de l'Administració tributària seran considerats agents de l'autoritat en l'exercici de les seues funcions, als efectes de la responsabilitat administrativa i penal dels qui oferisquen resistència o cometen atemptat o desacatament contra ells, de fet o de paraula, durant actes de servici o amb motiu d'este» i que «les autoritats i entitats a què es referix l'article 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i els qui, en general, exercisquen funcions públiques, estaran obligats a prestar als funcionaris i la resta de personal dels òrgans de l'Administració tributària el suport, concurs, auxili i protecció que siga necessari per a l'exercici de les seues funcions». Afig l'apartat 2 de l'article esmentat que «cada Administració tributària ha de proveir el personal al seu servici del document acreditatiu corresponent de la seua condició en l'exercici de les seues funcions».



En el mateix sentit, l'article 10, apartat 1, del Reglament General de Recaptació, aprovat per mitjà del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, establix que els funcionaris que exercisquen funcions de recaptació seran considerats agents de l'autoritat i tindran les facultats que disposa l'article 142 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

Finalment, en l'àmbit de la comprovació de valors a efectes tributaris, l'article 160.1, paràgraf segon, del mencionat reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desplegament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, establix que l'Administració podrà efectuar l'examen físic i documental dels béns i drets objecte de valoració. A este efecte, els òrgans competents tindran les facultats que establix l'article 172 del reglament mencionat, entre les quals s'inclou la facultat d'entrada i reconeixement dels llocs a què es referix l'article 142.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, açò és, les finques, locals de negoci i la resta d'establiments o llocs en què s'exercisquen activitats o explotacions sotmeses a gravamen, existisquen béns subjectes a tributació, es produïsquen fets imposables o supòsits de fet de les obligacions tributàries o existisca alguna prova d'estos. Per tant, a l'efecte d'exercir estes facultats, el personal de valoració també requerix el document acreditatiu corresponent de la seua condició de personal de l'àmbit de tributs en l'exercici de les seues funcions de comprovació de valors.



Per la seua banda, d'acord amb el que disposa l'article 34.1.f de l'esmentada Llei 58/2003, General Tributària, constituïx un dret dels obligats tributaris el de conéixer la identitat de les autoritats i personal al servici de l'Administració tributària sota la responsabilitat de la qual es tramiten les actuacions i procediments tributaris en què tinga la condició d'interessat. En el mateix sentit, l'article 35.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, establix que els ciutadans tenen dret a identificar les autoritats i el personal al servici de les administracions públiques que tinguen sota la seua responsabilitat la tramitació dels procediments.



En virtut d'això, de conformitat amb el que disposa la normativa esmentada i, en l'exercici de les facultats que m'han sigut conferides per l'article 5 del Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, per l'article 12 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i pels articles 28 i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la Direcció General de Tributs i Joc, i amb els tràmits previs que establix el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, així com l'informe de l'Advocacia General de la Generalitat,







ORDENE



Article 1. Aprovació de la targeta d'identificació del personal de la conselleria competent en matèria d'hisenda amb determinades funcions de caràcter tributari

1. S'aproven les targetes d'identificació del personal funcionari de la conselleria competent en matèria d'hisenda amb alguna de les funcions a què es referix l'article 2 d'esta orde, amb les característiques i el contingut que s'inclouen en l'annex I d'esta orde.



2. En les targetes d'identificació haurà de figurar l'àrea de funcions tributàries en l'àmbit de les quals s'exercisquen les del titular. A este efecte, es distingiran les àrees següents:



Inspecció tributària

Gestió tributària

Recaptació tributària

Valoració tributària

Règim jurídic tributari

Notificació tributària



Article 2. Ús de les targetes d'identificació

1. El personal funcionari de la conselleria competent en matèria d'hisenda s'identificarà degudament a través de les targetes d'identificació a què es referix l'article 1, quan actue, fora de les dependències tributàries, en l'àmbit d'alguna de les funcions següents:



a) Les funcions a què es referixen els articles 141 i 162 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i que tinguen reconeguda alguna de les facultats de l'article 142 de la llei esmentada o de les disposicions reglamentàries que el despleguen.

b) Les funcions de notificació d'actes administratius de naturalesa tributària.

c) Les funcions d'aplicació dels tributs no incloses en les lletres a i b.

2. La identificació consistirà en la presentació de la targeta quan ho estime convenient el personal titular d'aquella o quan siga requerit a este efecte per la persona a qui es dirigisca.

3. L'ús de la targeta està restringit a les funcions pròpies del servici, i no pot utilitzar-se fora d'este ni per a fins diferents dels derivats de l'exercici de les funcions esmentades.

4. La targeta d'identificació és personal i intransferible, i té la consideració de document oficial.



Article 3. Expedició, devolució i substitució de les targetes d'identifi-cació

1. L'expedició de la targeta d'identificació correspon a la conselleria competent en matèria d'hisenda, a través de la direcció general competent en matèria de tributs, la qual es lliurarà a cada funcionari una vegada que prenga possessió d'un lloc de treball que implique l'exercici de les funcions a què es referix l'apartat 1 de l'article 2, o quan passe a exercir estes funcions.

2. Les targetes seran subscrites pel director general competent en matèria de tributs.

3. Les targetes tindran un període de validesa ordinari de cinc anys, comptador des de la data d'expedició, sense perjuí del que establix l'apartat 4. Una vegada finalitzat el període de validesa, es procedirà a renovar-les amb el mateix número de registre davant de l'òrgan competent per a l'expedició.

4. El titular de la targeta procedirà a la devolució immediata de la targeta en el moment del seu cessament en el lloc de treball que determine la necessitat d'identificació, així com en el supòsit de suspensió de funcions, mentre dure esta.

5. En cas de sostracció, pèrdua o destrucció de la targeta, el seu titular haurà de comunicar-ho per escrit de forma immediata a la direcció general competent en matèria de tributs per a tramitar l'anul·lació i expedició d'una nova targeta amb un número de registre distint. En cas de deteriorament, es lliurarà la targeta perquè siga substituïda, mantenint el mateix número de registre.



Article 4. Registre de les targetes d'identificació

En la direcció general competent en matèria de tributs es portarà un registre de les targetes d'identificació a què es referix esta orde, on figuraran les dades de les mateixes targetes expedides, i les relacionades amb el lliurament, renovació, devolució, substitució per deteriorament, sostracció, pèrdua o destrucció.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA ÚNICA



En un termini màxim d'un any a partir de l'entrada en vigor d'esta orde s'expediran les targetes d'identificació per al personal que es trobe exercint les funcions a què es referix l'article 1 d'esta orde en la data d'entrada en vigor esmentada i que les continue exercint en el moment de l'expedició.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Es deroga l'article 10 de l'Orde de 7 de setembre de 2000, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es desplega el Reglament General de la Inspecció dels Tributs en l'Àmbit de la Inspecció Tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació de la Generalitat Valenciana.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitacions

1. Es faculta la direcció general competent en matèria de tributs per a dictar les instruccions que siguen necessàries en aplicació d'esta orde.

2. Es faculta la direcció general competent en matèria de tributs per a efectuar, mitjançant una resolució, que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, les modificacions en el model de targeta d'identificació a què es referix l'annex I d'esta orde que es deriven de canvis normatius o de l'organització de la Generalitat, incloent-hi canvis de característiques tècniques o de situació i disposició d'elements i continguts que siguen necessaris per a operar estes modificacions.



Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 9 de setembre de 2013



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER





ANNEX I



Característiques i contingut de la targeta d'identificació del personal de la conselleria competent en matèria d'hisenda amb determinades funcions de caràcter tributari



1. Característiques:

Dimensions: 86 x 58 mil·límetres

Confeccionada en plàstic PVC dur.



2. Contingut de l'anvers:

2.1. Logotip de la Generalitat i identificació de la conselleria competent en matèria d'hisenda, així com identificació de la secretaria autonòmica competent en matèria d'hisenda i direcció general competent en matèria de tributs, que figurarà en l'extrem superior esquerre.



2.2. Fotografia del titular, que figurarà en l'extrem superior dret.



2.3. Identificació de l'àrea funcional de tributs, d'entre alguna de les següents:

Inspecció tributària

Gestió tributària

Recaptació tributària

Valoració tributària

Règim jurídic

Notificació tributària

L'àrea funcional figurarà al centre de la targeta, amb caràcters més gran que els de la resta de la targeta.

2.4. Dades d'identificació del titular, que figuraran en l'extrem inferior esquerre:

Nom i cognoms

Número de registre de personal (NRP)

2.5. Número de registre de la targeta i data de fi de validesa, que figurarà en l'extrem inferior dret.



3. Contingut del revers:

3.1. S'inclourà el següent text explicatiu:

3.1.1. En cas de personal de les àrees d'inspecció tributària, gestió tributària i recaptació tributària amb les funcions a què es referixen els articles 141 i 162 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i que tinguen reconeguda alguna de les facultats de l'article 142 de la llei esmentada o de les disposicions reglamentàries que el despleguen:

El titular d'esta targeta ha de ser considerat agent de l'autoritat en l'exercici de les seues funcions, als efectes de la responsabilitat administrativa i penal dels qui oferisquen resistència o cometen atemptat o desacatament contra aquell, de fet o de paraula, durant actes de servici o amb motiu d'este. Les autoritats i entitats a què es referix l'article 94 de la Llei General Tributària, i els qui, en general, exercisquen funcions públiques, estaran obligats a prestar-li el suport, concurs, auxili i protecció que siga necessari per a l'exercici de les seues funcions (articles 142 i 162 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i article 60.1 del Reglament General d'Actuacions i Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desplegament de les Normes Comunes dels Procediments d'Aplicació dels Tributs, RD 1065/2007, de 27 de juliol).

3.1.2. En el cas de personal de l'àmbit de valoració tributària:

El titular d'esta targeta ha de ser considerat agent de l'autoritat en l'exercici de les seues funcions, als efectes de la responsabilitat administrativa i penal dels qui oferisquen resistència o cometen atemptat o desacatament contra aquell, de fet o de paraula, durant actes de servici o amb motiu d'este. Té la facultat d'entrada i reconeixement, en els termes de l'article 142.2 de la Llei General Tributària, dels llocs a què es referix este article, açò és, les finques, locals de negoci i la resta d'establiments o llocs on s'exercisquen activitats o explotacions sotmeses a gravamen, existisquen béns subjectes a tributació, es produïsquen fets imposables o supòsits de fet de les obligacions tributàries o existisca alguna prova d'estos (art. 172 Reglament General d'Actuacions i Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desplegament de les Normes Comunes dels Procediments d'Aplicació dels Tributs, RD 1065/2007, de 27 de juliol).



3.1.3. En el cas de personal amb funcions de notificació tributària:



El titular d'esta targeta està facultat per a l'exercici de les funcions de notificació d'actes administratius de naturalesa tributària.



Les autoritats i entitats a què es referix l'article 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i els qui, en general, exercisquen funcions públiques, estaran obligats a prestar als funcionaris i la resta de personal dels òrgans de l'Administració tributària el suport, concurs, auxili i protecció que siga necessari per a l'exercici de les seues funcions.

(Article 60 del Reglament General d'Actuacions i Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desplegament de les Normes Comunes dels Procediments d'Aplicació dels Tributs, RD 1065/2007, de 27 de juliol).

3.1.4. En el cas de personal de l'àrea funcional de règim jurídic tributari que exercisca funcions d'aplicació dels tributs no incloses en els apartats 3.1.1, 3.1.2 i 3.1.3.

Les autoritats i entitats a què es referix l'article 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i els qui, en general, exercisquen funcions públiques, estaran obligats a prestar als funcionaris i la resta de personal dels òrgans de l'Administració tributària el suport, concurs, auxili i protecció que siga necessari per a l'exercici de les seues funcions.

(Article 60 del Reglament General d'Actuacions i Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desplegament de les Normes Comunes dels Procediments d'Aplicació dels Tributs, RD 1065/2007, de 27 de juliol).

3.2 Firma del director/a general competent en matèria de tributs que emet la targeta.



A manera d'exemple:

Anvers



Revers

1. En el cas de personal de les àrees d'inspecció tributària, gestió tributària i recaptació tributària amb les funcions a què es referixen els articles 141 i 162 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i que tinguen reconeguda alguna de les facultats de l'article 142 de la llei esmentada o de les disposicions reglamentàries que el despleguen:

2. En el cas de personal de l'àmbit de valoració tributària:



3. En el cas de personal amb funcions de notificació tributària:

4. En el cas de personal de l'àrea funcional de règim jurídic tributari que exercisca funcions d'aplicació dels tributs no incloses en els apartats anteriors.

Mapa web