Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 13 de maig de 2010, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i s'aprova el servici electrònic per a l'obtenció de certificats de dades inscrites en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6270 de 19.05.2010
Número identificador:  2010/5563
Referència Base de Dades:  005652/2010
 



RESOLUCIÓ de 13 de maig de 2010, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i s'aprova el servici electrònic per a l'obtenció de certificats de dades inscrites en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana. [2010/5563]

El Decret 79/2000, de 30 de maig, del Consell, crea la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat i regula els registres oficials de contractes, contractistes i empreses classificades de la Comunitat Valenciana així com les garanties globals.

Posteriorment l'Ordre de 23 de maig de 2001 de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, modificada per l'Ordre de 4 de juny de 2002, va desplegar les normes per a la classificació d'empreses i per al funcionament i inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.

L'aplicació de les noves tecnologies en els procediments que es gestionen per la Generalitat ve impulsada pels avanços tècnics i els requeriments de la societat valenciana que dóna mostres del seu interés creixent per aplicar-les en les seues relacions amb l'administració autonòmica. És en eixe marc en què el Consell ha aprovat el Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat 2010-2012, text que impulsa el procés de substitució de documentació en suport paper per intercanvi electrònic de dades.

D'altra banda, els articles 6.2 i 37 de la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, i l'article 15 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Consell, que regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat, establixen que els programes i aplicacions que efectuen tractaments d'informació, incloent-hi la seua transmissió, hauran de ser objecte d'autorització, aprovació i difusió pública.

Així mateix l'Ordre 17/2010, de 13 de maig, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, establix les condicions generals de l'intercanvi electrònic de dades en l'àmbit de la conselleria i preveu que per a la posada en marxa de cada emissió electrònica de dades de les quals és titular la conselleria es dicte una resolució per l'òrgan responsable d'estes. Respon això al fet que el Reial Decret 4/2010, de 8 de gener, que aprova l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'administració electrònica, preveu que les administracions públiques donen publicitat a les condicions d'accés i utilització dels servicis, dades i documents en format electrònic que posen a disposició de la resta d'administracions públiques.

Per tot això i per ser el titular de la informació que amb este servici es posa a disposició d'empreses i altres òrgans i organismes administratius segons el que disposa el Decret 129/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, resolc:

Article 1. Aprovació del servici electrònic

Autoritzar i aprovar el servici electrònic per a l'obtenció de certificats de dades inscrites en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.

Article 2. Accés al servici electrònic

1. L'accés des de les conselleries, entitats autònomes, empreses i altres entitats del sector públic de la Generalitat que estan en la xarxa corporativa de la Generalitat s'efectua per mitjà de la plataforma d'intercanvi electrònic de dades Cercados.

2. L'accés d'empreses, entitats locals de la Comunitat Valenciana, universitats de la Comunitat Valenciana i institucions d'autogovern s'efectua per mitjà de la plataforma d'administració electrònica de la Generalitat SIMAC i, si és el cas, a través d'altres plataformes de les quals es donarà publicitat a través de la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

Article 3. Usuaris-empleats públics

1. Podrà ser usuari el personal de l'administració de la Generalitat, entitats autònomes, empresa i resta del seu sector públic i de les institucions d'autogovern que tramiten procediments de contractació de la Generalitat.

2. Així mateix podrà ser usuari el personal d'entitats locals i universitats públiques.

3. La identificació i autenticació es realitzarà per mitjà de certificat d'empleat públic expedit per l'ACCV.

4. L'emissió electrònica es regirà per les instruccions d'accés pertinent establides per la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i, si és el cas, en els instruments jurídics que se subscriguen.

Article 4. Usuaris-empreses

1. Les empreses inscrites podran ser usuàries del servici per a obtindre el certificat de les dades que consten inscrites d'elles en el Registre.

2. La identificació i autenticació es realitzarà per mitjà de certificat reconegut de ciutadà o certificat reconegut d'entitat de l'ACCV, segons els casos.

3. Les condicions d'accés al servici es realitzaran conforme a les instruccions establides per la Sotssecretaria i disponibles en la pàgina web de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb l'adequat adreçament.

Article 5. Obtenció del certificat

1. El format de les dades per a realitzar la consulta i obtenció del certificat d'inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana s'especifica en l'annex I.

2. Després d'accedir al servici i subministrades les dades objecte de la consulta es podrà obtindre el certificat d'inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana en format electrònic firmat digitalment. El document amb el contingut del certificat electrònic s'haurà d'ajustar al format especificat en l'annex II.

3. Així mateix es podran generar còpies en suport paper amb codi segur de verificació que tindran la validesa i eficàcia prevista en l'article 46 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

La còpia en suport paper amb codi segur de verificació serà el format únic d'impressió vàlida i eficaç per a la tramitació dels expedients de contractació en suport paper.

4. Per a comprovar la veracitat de la còpia vàlida i eficaç en suport paper es contrastarà la coincidència del codi segur de verificació amb els arxius electrònics de la Junta Superior de Contractació Administrativa a través dels servicis habilitats a eixe efecte en cada una de les plataformes d'accés.

El format per a la validació del codi segur de verificació s'especifica en l'annex III.

5. La incorporació de la informació als expedients administratius a través de certificats d'inscripció en format electrònic firmats digitalment o de còpies en suport paper amb codi segur de verificació gaudix d'eficàcia jurídica.

6. Les còpies del certificat digital que s'emeten en suport paper i no tinguen codi segur de verificació no tindran validesa ni eficàcia.

Article 6. Seguretat dels intercanvis electrònics

Els intercanvis electrònics es realitzaran conforme a les normes de seguretat a què obligue la normativa en vigor.

Article 7. Òrgan competent per a la definició, programació i supervisió del sistema d'informació emprat

1. L'òrgan competent per a la definició de les especificacions del sistema d'informació emprat és la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat.

2. Així mateix, l'òrgan competent per a la programació de les especificacions definides, el manteniment, la supervisió i el control de qualitat i, si és el cas, l'auditoria del sistema d'informació emprat i del seu codi font és el departament competent en matèria d'informàtica de la conselleria de la qual depenga la Junta Superior de Contractació Administrativa.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 13 de maig de 2010.- El sotssecretari: José Miguel Escrig Navarro.

ANNEX I

Format del conjunt estructurat de dades del servici web per a realitzar la petició i obtindre el certificat d'inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana

El format del conjunt estructurat de dades de petició del Certificat d'Inscripció es basa en un XML amb l'esquema següent:

<?xml version=»1.0» encoding=»UTF-8»?>

<xsd:schema xmlns:xsd=»http://www.w3.org/2001/XMLSchema» elementFormDefault=»qualified»>

<xsd:element name=»xml»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»FICHERO»/>

<xsd:element ref=»FIRMA_FICHERO»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»FICHERO»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»NIF»/>

<xsd:element ref=»NUMREG»/>

<xsd:element ref=»RAZON»/>

<xsd:element ref=»SERVICIO»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»NIF» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»NUMREG» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»RAZON» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»SERVICIO» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»FIRMA_FICHERO»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»FIRMA»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»FIRMA» type=»xsd:base64Binary»>

</xsd:element>

</xsd:schema>

L'aplicació client del servici web ha de proporcionar alguna de les dades següents, que identifiquen l'empresa el certificat de la qual es vol obtindre:



Estos camps poden ser nuls, però algun dels tres ha d'estar emplenat.

El certificat d'inscripció pot ser sol·licitat amb dos modes de seguretat distints: Firma digital i Codi de Verificació. Això s'indicarà a través del camp SERVICI. Este camp no pot ser nul i pot contindre els valors següents:



Estes dades han d'estar firmades mitjançant un certificat d'aplicació emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.

ANNEX II

Format del contingut del certificat telemàtic

El certificat que s'obté mitjançant el servici telemàtic conté els camps expressats en codi XML següent:

- <CERTIFICADO>

<NUMEMP> </NUMEMP>

<NUCERT> </NUCERT>

<LINEAREG> </LINEAREG>

<CODFIRMA_CERTIFICA> </CODFIRMA_CERTIFICA>

<CODFIRMA_VTOBUENO> </CODFIRMA_VTOBUENO>

<FEEXPEDIDO> </FEEXPEDIDO>

- <REGISTRO>

<CODTIPO> </CODTIPO>

<SECCION> </SECCION>

<EMPRESA> </EMPRESA>

<NIF> </NIF>

<REGIS> </REGIS>

<POBLREGI> </POBLREGI>

<CODISOREG> </CODISOREG>

<DOMICILIO> </DOMICILIO>

<CODPOSTAL> </CODPOSTAL>

<POBLACION> </POBLACION>

<CODISO> </CODISO>

</REGISTRO>

- <APODERAMIENTOS>

- <G_CARAPODERA>

<CARAPODERA> </CARAPODERA>

- <APODERADO>

<NOMAPODERA> </NOMAPODERA>

<NIF> </NIF>

<FEBASTANT> </FEBASTANT>

</APODERADO>

</G_CARAPODERA>

- <G_CARAPODERA>

<CARAPODERA> </CARAPODERA>

- <APODERADO>

<NOMAPODERA> </NOMAPODERA>

<NIF> </NIF>

<FEBASTANT> </FEBASTANT>

</APODERADO>

</G_CARAPODERA>

</APODERAMIENTOS>

- <CLASIFICACIONES_GVA>

- <CLASIFICACION>

<ACTIVIDAD_CG> </ACTIVIDAD_CG>

<GRUPO_CG> </GRUPO_CG>

<SUBGRUPO_CG> </SUBGRUPO_CG>

<CATEGORIA> </CATEGORIA>

<FEVIGEN> </FEVIGEN>

</CLASIFICACION>

</CLASIFICACIONES_GVA>

- <CLASIFICACIONES_HACIENDA>

- <CLASIFICACION>

<ACTIVIDAD_CE> </ACTIVIDAD_CE>

<GRUPO_CE> </GRUPO_CE>

<SUBGRUPO_CE> </SUBGRUPO_CE>

<CATEGORIA> </CATEGORIA>

<FEVIGEN> </FEVIGEN>

</CLASIFICACION>

</CLASIFICACIONES_HACIENDA>

<GARANTIA />

- <OBJETO_SOCIAL>

<LINEAREG> </LINEAREG>

<NUIMAGEN> </NUIMAGEN>

<FEALTA> </FEALTA>

<IMAGEN> </IMAGEN>

</OBJETO_SOCIAL>

- <FIRMA>

<NOMBRE_FIRMA> </NOMBRE_FIRMA>

<CARGO> </CARGO>

<IMAGEN> </IMAGEN>

</FIRMA>

</CERTIFICADO>

ANNEX III

Disseny del conjunt estructurat de dades del servici web de validació del codi de verificació

El format del conjunt estructurat de dades de petició del Certificat d'Inscripció es basa en un XML amb l'esquema següent:

<?xml version=»1.0» encoding=»UTF-8»?>

<xsd:schema xmlns:xsd=»http://www.w3.org/2001/XMLSchema» elementFormDefault=»qualified»>

<xsd:element name=»xml»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»FICHERO»/>

<xsd:element ref=»FIRMA_FICHERO»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»FICHERO»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»CODIGO»/>

<xsd:element ref=»TOTALCLASIF»/>

<xsd:element ref=»FECHAEXP»/>

<xsd:element ref=»NIF»/>

<xsd:element ref=»NUMCERT»/>

<xsd:element ref=»NUMREG»/>

<xsd:element ref=»SECCION»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»CODIGO» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»TOTALCLASIF» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»FECHAEXP» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»NIF» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»NUMCERT» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»NUMREG» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»SECCION» type=»xsd:string»/>

<xsd:element name=»FIRMA_FICHERO»>

<xsd:complexType>

<xsd:sequence>

<xsd:element ref=»FIRMA»/>

</xsd:sequence>

</xsd:complexType>

</xsd:element>

<xsd:element name=»FIRMA» type=»xsd:base64Binary»>

</xsd:element>

</xsd:schema>

L'aplicació client del servici web ha de proporcionar les dades següents, junt amb el codi, per a validar que este és correcte:

Mapa web