Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual se suprimix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària junt amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7543 de 09.06.2015
Número identificador:  2015/5208
Referència Base de Dades:  005200/2015
 



ORDE 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual se suprimix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària junt amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions. [2015/5208]

PREÀMBUL



El número 4 de l'apartat u de la disposició final segona de la Llei 13/1997, de 23 de desembre, de la Generalitat, per la qual es regula el tram autonòmic de l'impost sobre la renda de les persones físiques i restants tributs cedits, en la redacció que en fa l'article 53 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, establix que correspon al conseller competent en matèria d'hisenda, mitjançant una orde, la determinació dels supòsits i condicions en què s'ha d'aportar documentació complementària junt amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos Sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, així com l'abast de l'esmentada documentació.



L'esmentada previsió legal, en línia amb els objectius del vigent Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives (SIRCA-2) i amb el dret dels ciutadans, establit en l'article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, a no presentar documents que ja es troben en poder de l'Administració actuant, permet la reducció dels supòsits en què els contribuents pels esmentats impostos han de presentar obligatòriament determinada documentació complementària en paper, tenint en compte que part de la documentació necessària per a les posteriors tasques de comprovació i control tributari de les autoliquidacions en via administrativa pot trobar-se ja a disposició de l'Administració tributària valenciana com a conseqüència del compliment d'obligacions formals de tercers.



En este sentit, l'apartat dos de la disposició addicional primera de l'esmentada Llei 13/1997, establix que els notaris amb destinació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana hauran de remetre a la conselleria competent en matèria d'hisenda la còpia electrònica dels documents per ells autoritzats referents a actes o contractes subjectes a l'impost sobre successions i donacions o a l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. Esta remissió es troba actualment regulada per l'Orde 22/2013, de 13 de desembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública.

D'altra banda, en determinats casos, com les transmissions patrimonials oneroses en què el contribuent siga un empresari o professional i que tinguen per objecte béns mobles adquirits a particulars per a la seua revenda, excepte valors mobiliaris i mitjans de transport usats no destinats a aferrallament, la Llei 13/1997 ja establix, en la seua regulació actual (article catorze ter. 3.b), que el conseller o consellera competent en matèria d'hisenda pot determinar, mitjançant una orde, la documentació complementària a presentar junt amb la corresponent autoliquidació en l'esmentat cas concret. Per la seua banda, la disposició addicional quarta de la Llei 13/1997 establix que, en els supòsits d'adquisicions mortis causa, els subjectes passius han de presentar junt amb les corresponents autoliquidacions la documentació acreditativa dels moviments efectuats fins a un any abans de la defunció del causant en depòsits i imposicions en comptes, bons, obligacions, deute public i la resta de valors equivalents, i accions i participacions en societats i institucions d'inversió col·lectiva.



La resta de la documentació complementària a presentar junt amb les autoliquidacions dels esmentats impostos s'establix en l'article 51 del text refós de la Llei de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, aprovat per Reial Decret Legislatiu 1/1993, de 24 de setembre; en els articles 98, 100.2, 101 i 107.2 del seu Reglament, aprovat per Reial Decret 828/1995, de 29 de maig; en l'article 31.1 de la Llei 29/1987, de 18 de desembre, de l'Impost sobre Successions i Donacions; en els articles 66, 87.2, 94, regla 2a i 95, regla 2a del seu Reglament, aprovat per Reial Decret 1629/1991, de 8 de novembre; així com en l'Orde de 22 de febrer de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre la presentació de determinats documents pels subjectes passius, per a la millora de la gestió dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.



En virtut d'això, en execució del que disposa la normativa mencionada, i, de conformitat amb les facultats conferides per l'article 5 del Decret 9/2014, de 12 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, pels articles 1 i 12 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la Direcció General de Tributs i Joc, i amb els tràmits previs establits en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, així com l'informe de l'Advocacia General de la Generalitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu:





ORDENE



Article únic. Supressió de l'obligació d'aportar determinats documents junt amb l'autoliquidació dels impostos de successions i donacions i de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats



1. No s'haurà d'aportar junt amb l'autoliquidació de l'impost sobre successions i donacions i de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats la còpia autèntica del document notarial en què conste l'acte o contracte i la còpia simple d'este, sense perjuí del que disposa la normativa reguladora dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, en la Llei 13/1997, de 23 de desembre, de la Generalitat, per la qual es regula el tram autonòmic de l'impost sobre la renda de les persones físiques i restants tributs cedits o en la normativa reglamentària aplicable quant a la resta de la documentació a aportar obligatòriament junt amb les mencionades autoliquidacions.



2. No obstant això, l'Administració tributària podrà sol·licitar la còpia autèntica del document notarial en què conste l'acte o contracte i la còpia simple d'este en el curs d'un procediment d'aplicació dels tributs o per mitjà d'un requeriment d'obtenció d'informació, en aplicació del que establixen els articles 93 i 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació per a l'execució

S'autoritza el titular de la direcció general competent en matèria de tributs perquè dicte les instruccions que resulten necessàries per a l'execució d'esta orde.



Segona. Entrada en vigor

La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 27 de maig de 2015



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

Mapa web